Nee maar ik betaal ze toch? Of valt jouw 'grapje' nu in het water??quote:
Ben je echt dom of doe je maar alsof (je doet het wel goed overigens). Het is jou nog niet bekend dat ze moeten zuiveren op het plein?? (ik heb het pas 5x gevraagd dus ik kan mij best voorstellen dat het je ontschoten is). Dus de een is meer dan de ander... en dat bij Occupyquote:Heb je het nou over iedere occupyer?
Wat wil je nou zeggen dan?
Dit zeg ik niet. Het bestaat grotendeels uit werkelozen. Dit wordt wel ontkent door oa jou maar de beelden spreken voor zich, zelfs het door jouw aangedragen stuk zegt hetquote:Het feit dat jij denkt dat die mensen alleen uit werkelozen bestaan zegt al genoeg.
Alleen omdat ze geen werk hebben staan ze daar volgens jou?
quote:erlandse economie staat er op het moment (NOG) veel beter voor dan de meeste andere landen. Vandaar dat sommige Occupy kampen in Nederland relatief gezien ook veel steun krijgen van werklozen (wat ook logisch is aangezien zij het hardst getroffen zijn en simpelweg meer tijd hebben haha) aantrekt.
Geen grap hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee maar ik betaal ze toch? Of valt jouw 'grapje' nu in het water??
Want jij bepaalt wat ze doen
[..]
En wat is de bron van die quote?quote:Ben je echt dom of doe je maar alsof (je doet het wel goed overigens). Het is jou nog niet bekend dat ze moeten zuiveren op het plein?? (ik heb het pas 5x gevraagd dus ik kan mij best voorstellen dat het je ontschoten is). Dus de een is meer dan de ander... en dat bij Occupy
[..]
Dit zeg ik niet. Het bestaat grotendeels uit werkelozen. Dit wordt wel ontkent door oa jou maar de beelden spreken voor zich, zelfs het door jouw aangedragen stuk zegt het.
Ik quote het nog even voor je:
[..]
Jouw artikel....je weet toch wel waar het vandaan komt neem ik aan??????quote:
Dat zeg ik ook niet, ik ken ook werkelozen die niets met Occupy hebben. Het ging er om dat het grote deel van Occupy Nederland bestaat uit werkelozen,..wederom...check je eigen geplaatste artikel.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:14 schreef heartz het volgende:
Nee ik zeg het weer. Als je werloos bent ben je niet per definitie een occupyer.
Uiteraard, dat is toch de bedoeling van Occupy.....een gesprek op gang brengen...??quote:Op woensdag 7 december 2011 10:14 schreef heartz het volgende:
Die mensen wekken kennelijk genoeg bij je op om hier op het topic toch mee te discussiëren.
Hey leuk...voor de derde keer op rij een buitenlandse fotoquote:
Foutje bedankt.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Jouw artikel....je weet toch wel waar het vandaan komt neem ik aan??????
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik ken ook werkelozen die niets met Occupy hebben. Het ging er om dat het grote deel van Occupy Nederland bestaat uit werkelozen,..wederom...check je eigen geplaatste artikel.
[..]
Idd.quote:Uiteraard, dat is toch de bedoeling van Occupy.....een gesprek op gang brengen...??
quote:Deelnemers van Occupy Den Haag postten zaterdagmiddag 3 december bij de Egyptische ambassade in Scheveningen, uit protest tegen het voortdurende geweld van de militaire junta, en uit solidariteit met de Egyptische revolutie. In het filmpje een aantal van hun protestborden.
Niet alleen....wel grotendeels.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:26 schreef heartz het volgende:
Maar dat wil nog niet zeggen het alleen werkeloos tuig is, zoals hier vaak geroepen wordt.
Concreet; welke vraag?quote:
Ik hoop dat jij het langer volhoudt dan die andere pipo.quote:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-demonstranten.dhtmlquote:De radicaal-linkse Sloveense denker Slavoj Zizek, een van de bekendste levende filosofen, inspireert de Occupy-beweging van New York tot Amsterdam. Toch heeft hij een dubbel gevoel over de demonstranten, zo blijkt tijdens een wandeling naar het Beursplein.
Eigenlijk vindt hij ze maar vieze mensen. "Wil je echt naar de demonstranten op het Beursplein? Die stinken zo. Mijn eerste reactie is altijd: waar is de politie?"
Hij is in ieder geval eerlijk.... en dat terwijl hij 'links' is. Kun je nagaan hoe het zooitje overkomt op mensen die 'rechts' zijn ingesteld.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:31 schreef dadgad het volgende:
Zizek was gisteren in Amsterdam en Trouw heeft er een hoogst fatsoenlijk artikel over geschreven
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-demonstranten.dhtml
Dat mag jij vinden, ik vind dat iedereen mag vinden wat hij vind. Dus ik ookquote:Op woensdag 7 december 2011 10:33 schreef dadgad het volgende:
@Johhny,
Zit je hier nog steeds dezelfde opmerkingen te maken? Dat liberale gedachtegoed van jou is zo leeg vind ik zelf. Het ligt aan de zwakkeren. Het is hun eigen schuld. Het systeem is prima etc.
Tegenstrijdigheden horen wel bij Occupy.... tegen het kapitalisme maar willen wel van iedereen spullen en geld hebben. Tegen ongelijkheid, alleen is de een welkom en moet de ander oprotten. Geen geweld gebruiken, tenzij het nodig is.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:35 schreef dadgad het volgende:
@ johhny
Ach die man is volgens mij gewoon wat tegenstrijdig. Hij steunt de beweging in ieder geval volledig, lees het artikel maar eens goed door.
quote:Gooit u nu niet van alles op een grote hoop? Is dit niet allereerst een economische crisis, veroorzaakt door een losgeslagen financiële sector?
"Nee nee, het probleem reikt véél verder dan de financiële crisis. Ik haat dat opgeheven vingertje naar de 'inhalige' bankiers. Nee! Het probleem is niet de bankiers. Het probleem is: waarom werden de banken geprikkeld om te handelen zoals ze deden? Het antwoord: omdat dit de enige manier was om aan de expansiedrift, inherent aan het kapitalisme, te voldoen."
Ga je weer. Dus het zijn geen gewone werkelozen. Je benoemt ze werkloos tuig.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Niet alleen....wel grotendeels.
[..]
Alleen omdat ze geen werk hebben staan ze daar volgens jou?quote:Concreet; welke vraag?
[..]
Oh maar daar ben ik het mee eens. Ik beschrijf die parasieten als werkeloos tuig, merendeel is dat ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:39 schreef heartz het volgende:
[..]
Ga je weer. Dus het zijn geen gewone werkelozen. Je benoemt ze werkloos tuig.
Tja dan kan je ook wat zeggen over werkend tuig.
[..]
Nee niet alleen omdat ze geen werk hebben. Ook omdat ze het er niet mee eens zijn blijkbaar. Ergens niet mee eens zijn is makkelijk. Ik zie liever dat ze met een oplossing komen. Moet niet moeilijk zijn als je ziet hoeveel mensen er wereldwijd actief zijn met Occupy. Tussen die demonstranten zitten ook veel hoogopgeleiden (blijkbaar???). Gezamelijk zouden die toch wel wat moeten kunnen verzinnen toch??quote:Op woensdag 7 december 2011 10:39 schreef heartz het volgende:
Alleen omdat ze geen werk hebben staan ze daar volgens jou?
Ook hier haal ik even een stukje uit het artikel aan, gut?quote:Dat mag jij vinden, ik vind dat iedereen mag vinden wat hij vind. Dus ik ook
Overigens zeg ik nergens dat het systeem prima is dus waar je dat vandaan haalt. Tuurlijk kan het beter maar dat verbeteren gebeurt niet als je op een pleintje gaat kamperen.
Nogmaals,... laat ze iets oprichten waar ze iets mee kunnen doen. Een politieke partij. Dan krijg je ook inzicht in hoeveel mensen daadwerkelijk Occupy steunen. Alleen krijg je dan de dogreden 'dat Occupy geen politieke partij wil oprichten' want dat is niet volgens 'onze' regels. Afijn, dan leg je je dus bij voorbaat neer dat je niets zal kunnen veranderen.
Wat hij hier dus zegt (denk ik) en daar kan ik me wel in vinden is dat het tijd nodig heeft. Men heeft nu een platvorm gecreëerd om te discussiëren. Het is misschien wat inhalig van je om te verwachten dat men nu al een politieke partij opricht of iets dergelijks. Dat is ook niet reëel gezien de gecompliceerdheid van de situatie; totale ideologische doodgang, groot gebrek aan nieuwe ideeën etc.quote:In uw boek schrijft u over de Spaanse 'indignados', waarmee die beweging begon: 'Ze drukken een echte woede uit, maar zijn niet in staat deze om te zetten in een minimaal positief programma voor een sociaal-politieke verandering. Ze drukken de geest van revolte zonder revolutie uit.'
"Dat klopt. We moeten de beweging niet overschatten. Het belang ervan zit hem vooral in de negatie, de afwijzing van wat ze niet willen. Als ze verder gaan dan dat, komen ze met de meest naïeve nonsens op de proppen. Maar dat is niet erg. We zijn bezig de ruimte te scheppen om überhaupt na te denken over deze zaken, om er de taal voor te vinden."
Zijn dat geen drogredeneringen dan?quote:Tegenstrijdigheden horen wel bij Occupy.... tegen het kapitalisme maar willen wel van iedereen spullen en geld hebben. Tegen ongelijkheid, alleen is de een welkom en moet de ander oprotten. Geen geweld gebruiken, tenzij het nodig is.
Kortom....tegenstrijdigheden
Iedereen kan mij wel een luis in de pels vinden maar het enige wat ik doe is de vreemde dingen van Occupy aangrijpen, aanstippen en aantonen.... dat men zo heftig reageert toont indirect alleen maar aan dat zij blijkbaar ook Occupy niet kunnen begrijpen en dan net doen of ik dit allemaal verzin.
Gebruikt je in je browser een Add blocker?quote:Op woensdag 7 december 2011 10:54 schreef dadgad het volgende:
Ok er ging een quote mis. Ik gebruik Ubuntu(sturingsprogramma) en sindsdien zijn de opties nogal beperkt hier op FOK. Kan niet meer editten, moet alle codes zelf invoeren etc. Gaat nogal vaak mis dus. Excuses
Ten eerste....wie is Johhny?quote:Op woensdag 7 december 2011 11:01 schreef dadgad het volgende:
@Johhny,
Heb je nou echt niets te melden of zit je hier alleen om antwoord te geven op zinnetjes die jouw interesse opwekken of nog net binnen de kaderen van je intellect vallen?
Aii val jij even door de mand. Je bent te dom om deze discussie te voeren.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wat ik bedoel is dat je tegen kapitalisme bent...(op het malieveld wilden ze bijvoorbeeld geen macdonalds of coca cola want kapitalisme) maar wel geld en goederen wilt .... wel een bankrekening opent voor donaties etc. Dat is zo schijnheilig, niet te zuinig. Wel grappig maar dat is weer iets anders.
Dat is de oorzaak. Uitzondering voor forum.fok.nl instellenquote:Op woensdag 7 december 2011 11:00 schreef dadgad het volgende:
@Jokkebrok,
Altijd. Kan niet zonder hehe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |