Is dat soms een hoerenkast geweest ofzoquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:48 schreef Miendientje het volgende:
Maar weer verder met foto's?
Deze mensen houden nogal van muurschilderingen en dan vooral allerlei stijlen door elkaar heen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het niet misstaan. Ik ben eerder geschokt door de ouderwetse, tuttige inrichting. Past niet echt bij de architectuur.quote:Op zondag 18 december 2011 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht al, een huis voor 2 ton in oud alblas, maar het is een (ruim) appartement. Vreemd dat je zoiets mag bouwen in een oude dorpskern.
Wat stom die HDR-foto's. Doet me denken dat het huis erg donker is, en dat ze het moesten redden voor de fotoquote:Op zondag 18 december 2011 10:54 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat een vreemd design.
[ afbeelding ]
Ik zou kriegel worden van al die balken voor de ramen.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-1-a/omschrijving/
Van mij mag het, maar ze doen toch altijd zo moeilijk met bouwvergunningenquote:Op zondag 18 december 2011 11:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind het niet misstaan. Ik ben eerder geschokt door de ouderwetse, tuttige inrichting. Past niet echt bij de architectuur.
quote met een buurfoto van de vorige foto:quote:Op zondag 18 december 2011 10:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit heb ik nog nooit gezien, hier lopen de tuinen over de weg dóór![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)cht-84/fotos/#foto-2
[ afbeelding ]
Dit zijn de overtuinen, zo heten ze. De Schippers van de Kameleon-film is hier gefilmd.quote:Op zondag 18 december 2011 15:23 schreef Teslynd het volgende:
[..]
quote met een buurfoto van de vorige foto:
[ afbeelding ]
Zo heeft ieder zijn eigen stukje sloot. Vroeger was dat belangrijk om je water te putten, de was te doen en zelfs de groente in te wassen. Ook handig voor transport te water. Dat grasveldje ervoor werd waarschijnlijk als de bleek gebruikt: de witte was bleken in de zon.
PS
Bij oude boerderijen aan de sloot zie je soms nog het wassteigertje.
De plaatselijke pizzaboer doet goede zaken vermoed ikquote:Op zondag 18 december 2011 20:40 schreef Gripper het volgende:
Dit schattige huisje staat 1 straat bij mij vandaan te koop.
http://funda.nl/47280597
Van binnen een stuk ruimer dan de kleine voorgevel doet vermoeden. Maar welk belangrijk onderdeel ontbreekt er? Wij hebben de foto's wel 10x bekeken of we nergens iets over het hoofd zagen...
Dat treft, er zit een Griekse afhaal op 200 meter. Wel vette ranzige bende trouwens, ik heb er alleen tijdens onze verbouwing een paar keer wat gehaald, nu nooit meerquote:Op zondag 18 december 2011 20:43 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
De plaatselijke pizzaboer doet goede zaken vermoed ik
Kijk eens naar de plattegrond van de BGquote:Op zondag 18 december 2011 20:40 schreef Gripper het volgende:
Dit schattige huisje staat 1 straat bij mij vandaan te koop.
http://funda.nl/47280597
Van binnen een stuk ruimer dan de kleine voorgevel doet vermoeden. Maar welk belangrijk onderdeel ontbreekt er? Wij hebben de foto's wel 10x bekeken of we nergens iets over het hoofd zagen...
Wel een bijkeuken maar geen keuken, wel een studeerkamer hebben. Eet je dan op je werk altijd of zo?quote:Op zondag 18 december 2011 20:55 schreef Leandra het volgende:
Bij een bejaarde die alleen maar tafeltje dekje krijgt is het op z'n minst vreemd dat er een traphekje voor de trap zit....
Maar in de omschrijving ook "Ruime kamer die voorheen als keuken in gebruik is geweest"
Om vervolgens de keuken niet meer te noemen... en niet op de plattegrond, heel vaag.
Ja, een aantal keer al.quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef Leandra het volgende:
Heeft iemand overigens al eens werkelijk een video gezien onder het tabblad "Video" en niet alleen een voorraad aan elkaargeplakte foto's?
Ik heb het vermoeden dat deze woning door een bejaarde pa of ma werd bewoond, en dat het naastgelegen huis van zoon of dochter was, waar pa of ma bijna elke avond aan schoof.quote:Gecombineerde verkoop is mogelijk met naastgelegen huisnummer 6 (hoekwoning met vrijstaande garage),
samen: perceel 301 m², inhoud 516 m³, woonoppervlakte 215 m², dit maakt het geheel geschikt als 'Kangaroe woning' cq. aanleunwoning.
Op de site van de makelaar Nr. 6 is al verkocht (met open keuken).quote:Op zondag 18 december 2011 21:41 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat van nummer 6 verder geen specs te vinden zijn, dat staat dus niet los te koop.
Ik ken Nieuwegein niet, maar op de kaart bij het huisje dat hier gepost is zie ik grenzend aan de Wiersdijk geen Wierselaanquote:Op zondag 18 december 2011 22:05 schreef obolos het volgende:
[..]
Op de site van de makelaar Nr. 6 is al verkocht (met open keuken).
Dr zitten zelfs nog 2 complete kanalen tussenquote:
Ik snap 'm niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom hebben huizen in Nederland toch altijd van die Eiger Nordwand trappen?
Je begrijpt wat de Eiger Nordwand is? Een legendarisch steile bergwand van de Eiger, een berg in Zwitserland.quote:
Je bent gewoon dikquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begrijpt wat de Eiger Nordwand is? Een legendarisch steile bergwand van de Eiger, een berg in Zwitserland.
Het valt me altijd op dat zoveel huizen in NL zo een steile trap hebben.
Zeg dan gewoon steile trap.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begrijpt wat de Eiger Nordwand is? Een legendarisch steile bergwand van de Eiger, een berg in Zwitserland.
Het valt me altijd op dat zoveel huizen in NL zo een steile trap hebben.
Geen gevoel voor humor? Had er NB een link ingezet.quote:
Ik verwacht van jou geen grappen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen gevoel voor humor? Had er NB een link ingezet.
Ik had er geen grap in herkend. Ff herlezenquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik verwacht van jou geen grappen.
Weinig huizen met een zogenaamde "Luie trap".quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nopes, nog steeds niet. Wie wil hem uitleggen
Waarom is dat 'triest'?quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weinig huizen met een zogenaamde "Luie trap".
En dat is waar.... het is soms te triest voor woorden hoe men de ruimte van de trap heeft willen beperken.
Jep, erg lastig voor ouderen, mensen die wat slecht ter been zijn, spullen naar boven/beneden slepen en gewoon gevaarlijk en niet comfortabel.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is waar.... het is soms te triest voor woorden hoe men de ruimte van de trap heeft willen beperken.
Dat niet alleen, het loopt ook gewoon prettiger.... en het verschil is al enorm als er niet rond een spil gewerkt wordt maar gewoon zo'n 50 tot 70 cm ruimte tussen de binnenkant van de trap boven en onder houdt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, erg lastig voor ouderen, mensen die wat slecht ter been zijn, spullen naar boven/beneden slepen en gewoon gevaarlijk en niet comfortabel.
Lijken vaak meer een soort brede ladder dan een normale trap
Omdat die 50 cm extra in dat kleine slaapkamertje (waar het meestal om gaat) niet zoveel uitmaakt, maar een prettig en veilig lopende trap maakt wel heel veel uit.quote:
Mwah, als ik onze twee huizen vergelijk (die qua indeling en oppervlakte vrijwel niet voor elkaar onderdoen), dan heb ik toch liever 50 cm minder kleine slaapkamer en 50 cm meer trap...quote:
Ja, maar daar mag je niet bouwen, tenzij het een recreatiewoning is.... God verhoede dat mensen tegen een betaalbaar bedrag in de natuur gaan wonen.quote:
Vooral die laatsten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar daar mag je niet bouwen, tenzij het een recreatiewoning is.... God verhoede dat mensen tegen een betaalbaar bedrag in de natuur gaan wonen.
Of nog erger; zomaar tussen wat weilanden.... niet dat er nog koeien grazen op die weilanden, maar als die goedkope grond ineens gebruikt wordt om een huis op te bouwen, dan verliezen er een paar partijen potentieel heel veel geld; projectontwikkelaars en gemeentes.
Voor de meeste mensen geldt het natuurlijk juist andersom: die halve meter is het verschil tussen wel of geen tweepersoonsbed. En een trap is een trap.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat die 50 cm extra in dat kleine slaapkamertje (waar het meestal om gaat) niet zoveel uitmaakt, maar een prettig en veilig lopende trap maakt wel heel veel uit.
Tja, recent veel huizen bekeken en voel me gewoon claustrofobisch worden in dat soort nieuwbouwwijken. Je kan ook op straat je kont niet keren.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:21 schreef Leandra het volgende:
Idd, liever een doorzonwoning dan een woning met een open keuken met uiteraard die keuken aan de voorkant.
Maar goed, waar je vanuit de jaren 50/60/70 doorzonwoning je op straat spelende kinderen nog gewoon in de gaten kon houden is dat vanaf de jaren 80 woningen met keuken aan de voorkant toch al niet meer mogelijk cq nodig, want in die vinexwijken ontbreken stoepen en staan de kinderen na de voortuin (parkeerplaats) gelijk op straat waar ze sowieso niet veilig kunnen spelen.
En dan kunnen ze het 100 keer een woonerf noemen, het is zinloos als je door de berging aan de voorkant van het huis niet meer dan de 10 meter straat voor jouw huis en dat van de buren in de gaten kunt houden.
Gefeliciteerd! Wij met de kleine woninkjes moeten maar behelpen!quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, recent veel huizen bekeken en voel me gewoon claustrofobisch worden in dat soort nieuwbouwwijken. Je kan ook op straat je kont niet keren.
Ben heel blij met mijn nieuwe huis waar dit allemaal niet het geval is, zoveel parkeerruimte dat de hele buurt de familie en collegas op bezoek kan hebben, en dan nog stoepen vrij ook, een echte trap, een dichte keuken, een kelder, een lap tuin.
Kom ook in Duitsland wonen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wij met de kleine woninkjes moeten maar behelpen!
Het gaat meestal om het kleine kamertje dat er iets minder lang van wordt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen geldt het natuurlijk juist andersom: die halve meter is het verschil tussen wel of geen tweepersoonsbed. En een trap is een trap.
Duitsland is leuk wonen, alleen jammer dat er Duitsers wonen, dus ik sla even overquote:
Ik werk regelmatig in de Randstad, mijn reistijd word straks zelfs korterquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Duitsland is leuk wonen, alleen jammer dat er Duitsers wonen, dus ik sla even over![]()
Dat het qua afstand woon/werk ook niet haalbaar is speelt ook mee hoor
Leuk huis! Alleen de prijs is wel hoog voor de regioquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:47 schreef Leandra het volgende:
Hier dan:
[ afbeelding ]
Het is een onmogelijk huis, maar ik vind het zo leuk
Het ligt wel erg mooiquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:47 schreef Leandra het volgende:
Hier dan:
[ afbeelding ]
Nu nog een baan daar in de buurt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:14 schreef Erasmo het volgende:
Die tuin!Als je dat huis koopt zit je toch meer binnen dan buiten. Als ik moest kiezen tussen dit en een vinexwijk wist ik het wel.
Niet als je kunt rentenierenquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu nog een baan daar in de buurt.
How quickly we forget...quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. On Topic verder
Eerlijk gezegd hebben we die regio nog in gedachten gehad omdat Station Steenwijk een intercitystation is met een goede verbinding richting Den Haag, maar 2 uur enkele reis is gewoon niet leuk, en zeker niet als je je kind nog een beetje wilt zien opgroeien.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu nog een baan daar in de buurt.
VET!quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:47 schreef Leandra het volgende:
Hier dan:
[ afbeelding ]
Vast en zeker een schipperquote:Op woensdag 21 december 2011 04:59 schreef mesmerized87 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom een tuin buiten als het ook binnen kan?![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-3/fotos/#foto-7
Zelfs in erg dure huizen kom je nog van die overbodige trappen met draaien tegen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
De bekende open keuken wordt nu halfopen genoemd. Want de ópen keuken is een aanrechtblok tegen een zijkant van de woonkamer. Er zijn zelfs mensen die het vrijwillig zo doen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vooral die laatsten.
De open keuken is ook zo iets, een besparing (een wand minder en een deur minder) wordt je als iets leuks verkocht.
Vreselijk
Kooklucht in de woonkamer en je hele woonkamer koud als je in de keuken een raam open zet. Herrie van de afzuigkap in de woonkamer, herrie van de afwasmachine in de woonkamer.
Wat hebben de bewoners er een zooi van gemaakt. Ik zit te kijken naar dat dak. Dacht even dat ze tegen het rieten dak aan keken. Ik zou nooit iets brandbaars tegen het plafond plakken.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:47 schreef Leandra het volgende:
Hier dan:
Het is een onmogelijk huis, maar ik vind het zo leuk![]()
Wat dacht je van na het diner: uitzicht op de stapels vaat en pannen op het aanrecht&fornuis terwijl je even verderop met je visite zit na te praten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De open keuken is ook zo iets, een besparing (een wand minder en een deur minder) wordt je als iets leuks verkocht.
Vreselijk
Kooklucht in de woonkamer en je hele woonkamer koud als je in de keuken een raam open zet. Herrie van de afzuigkap in de woonkamer, herrie van de afwasmachine in de woonkamer.
dat wat tegen het plafond zit is de standaard afwerking van een rieten kap.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:31 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat hebben de bewoners er een zooi van gemaakt. Ik zit te kijken naar dat dak. Dacht even dat ze tegen het rieten dak aan keken. Ik zou nooit iets brandbaars tegen het plafond plakken.
Lees jij de beschrijvingen nooit?quote:Op woensdag 21 december 2011 04:59 schreef mesmerized87 het volgende:
[ afbeelding ]
En deze foto?![]()
![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)jk-29/fotos/#foto-22
Wat wil je hier zeggen?quote:afbeelding ]
En een nieuwe kanshebber voor de categorie artistieke makelaar.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-33/fotos/#foto-16
[ afbeelding ]
Lekker duidelijk.
quote:http://www.funda.nl/koop/(...)raat-8/fotos/#foto-8
[ afbeelding ]
Ik denk dat de makelaars in Nieuweschans op een cursus fotografie moeten.
http://www.funda.nl/koop/(...)ijl-12/fotos/#foto-6
[ afbeelding ]
Dan vraag ik of ze gezellig meehelpen in de (dichte) keuken onder het genot van het proeven van een glaasje wijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Open keuken, liefst met kookeiland, wordt toch altijd gepropageerd omdat je dan tijdens het koken gezellig contact hebt met de vrienden die komen eten?
Gezellig allemaal in je dichte keuken staanquote:Op woensdag 21 december 2011 12:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan vraag ik of ze gezellig meehelpen in de (dichte) keuken onder het genot van het proeven van een glaasje wijn.
Een echte woonkeuken is ideaal ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:15 schreef Leandra het volgende:
Het is wat dat betreft idd jammer dat de woonkeuken niet echt meer bestaat.... want dat is wel ideaal, gezelligheid in de keuken maar toch geen last van de keuken in de woonkamer.
Het bestaat nog wel, alleen vroegah had je een relatief grote 'woon'-keuken en dan een vrij kleine woonkamer. Nu willen we grote woonkamers en dan doen we het keukentje er maar bijquote:Op woensdag 21 december 2011 14:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Een echte woonkeuken is ideaal ja.
Van wie? Die hokkige huisjes zijn de meeste mensen echt beu hoorquote:Op woensdag 21 december 2011 14:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Helemaal erg is een combi waar de woonkamer doorloopt in de keuken. Die 2 moeten gewoon gescheiden zijn met muren en deuren
quote:Ik mis de opmerkelijke foto's.
Ben benieuwd wanneer ze weer terugkomen, want het huis was gisteren nieuw in de verkoop en nu zijn alle foto's weg....quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:16 schreef Lienekien het volgende:
D'r staan wel betere foto's van de tuin.
quote:Op donderdag 22 december 2011 11:04 schreef klusfoobje het volgende:
Ben ik nu gek of heeft dit niet zoveel zin ?
[ afbeelding ]
krijg pic link niet aan het werk![]()
Je had de link van de pagina gepakt, je moet de link kopieren van dat kleine fotootje helemaal onderaan en daarin het woord "klein" veranderen in "groot".quote:Op donderdag 22 december 2011 11:33 schreef klusfoobje het volgende:
huh??
wat deed ik nu verkeerd??? bedankt iig.
Of je pakt de link van de grote foto bijv. linksonderin de foto. Werkt ook gewoon.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:35 schreef Ireth het volgende:
[..]
Je had de link van de pagina gepakt, je moet de link kopieren van dat kleine fotootje helemaal onderaan en daarin het woord "klein" veranderen in "groot".
Die eerste foto vind ik niet zo gek. Het laat de stalruimte zien, veel mensen zetten die stallen vol met caravans. Ik heb zelf naar een soortgelijke boerderij gekeken, maar mn vriendin vond het te groot. Inkomsten van caravans stallen kan namelijk lekker oplopen.quote:Op woensdag 21 december 2011 04:59 schreef mesmerized87 het volgende:
[ afbeelding ]
En deze foto?![]()
![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)jk-29/fotos/#foto-22
[ afbeelding ]
En een nieuwe kanshebber voor de categorie artistieke makelaar.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-33/fotos/#foto-16
[ afbeelding ]
Lekker duidelijk.
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-8/fotos/#foto-8
[ afbeelding ]
Ik denk dat de makelaars in Nieuweschans op een cursus fotografie moeten.
http://www.funda.nl/koop/(...)ijl-12/fotos/#foto-6
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |