Fipoquote:
Nergens kan je dus informatie vinden over waar hij is geboren?quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:13 schreef Kirov het volgende:
Waar mijn stamvader oorspronkelijk vandaan komt
Het kan zuid-west Drenthe zijn, noord-west Overijssel of Duitsland zijn.
2 stuks:quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:03 schreef Olga het volgende:
Interessante vraag: Over welke voorouder zoek je al jaren informatie maar kan je weinig of niets vinden?
Ik ben nog maar een jaar bezig ofzo. En ik heb nog niet "echt" gezocht.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:03 schreef Olga het volgende:
Interessante vraag: Over welke voorouder zoek je al jaren informatie maar kan je weinig of niets vinden?
Zover was ik nog niet. ik heb inmiddels al 535 personen ipv 466.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:30 schreef Olga het volgende:
Ik gok dat iedereen wel een of meerdere takken heeft die in Duitsland uitkomen
Nope, alleen in het haardstedengeld register wat over hem, zijn zoon weet ik meer over maar ook niet waar hij geboren is.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:12 schreef Olga het volgende:
[..]
Nergens kan je dus informatie vinden over waar hij is geboren?
Meer als de helft van mijn stamboom komt uit Drenthe dus die kans is wel heel erg grootquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:30 schreef Olga het volgende:
Bij mij uit de provincie Utrecht, en daar blijven ze ook, dus daarom had ik ze ook nog niet gevonden. Wel moet er een tak in mijn familie zijn die deel uit maakten van de Hugenoten, maar die heb ik nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:40 schreef Kirov het volgende:
[..]
Meer als de helft van mijn stamboom komt uit Drenthe dus die kans is wel heel erg groot
Henrich 'Henning' Georg Jacob Dijkstra, Dokkum. 1837-1894.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:03 schreef Olga het volgende:
M'n vaders familie heeft er ook veel iddquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:30 schreef Olga het volgende:
Hmm, met zo'n reeks voornamen moet er toch iets te achterhalen zijn. Hoe heette zijn opa? Woonde/werkte moeder ook tijdens verwekking in Dokkum? Enig idee wat ze voor beroep had?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:07 schreef Natalie het volgende:
[..]
Henrich 'Henning' Georg Jacob Dijkstra, Dokkum. 1837-1894.
Qua data weet ik vrij veel van hem, maar hij is een buitenechtelijk kind. Ik zou zo graag zeker zijn over zijn afkomst en iets te weten komen over wat voor persoon hij was.
Da's het vervelende: de moeder van deze Henning is ook een buitenechtelijk kind. In de generaties daarvoor komen geen van de drie namen voor. Ook in de andere takken van de voorouderlijke familie niet. De enige mensen die soortgelijke namen dragen zijn z'n zoon en z'n kleinzoon. Moeder was overigens breister in Dokkum.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hmm, met zo'n reeks voornamen moet er toch iets te achterhalen zijn. Hoe heette zijn opa? Woonde/werkte moeder ook tijdens verwekking in Dokkum? Enig idee wat ze voor beroep had?
Eigenlijk moet je Gens Nostra van nov. 2011 lezen: Vader Onbekend.
Ach het houdt je van de straatquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:16 schreef DeLuna het volgende:
Hebben jullie ook wel eens een zuchtmoment als je een persoon hebt met een vrouw en dan 8 kinderen waarvan 7 kinderen ook kinderen hebben?
Omdat het veel typwerk is?quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:16 schreef DeLuna het volgende:
Hebben jullie ook wel eens een zuchtmoment als je een persoon hebt met een vrouw en dan 8 kinderen waarvan 7 kinderen ook kinderen hebben?
Ja, het is wel leuk natuurlijk, maar ook veel werk.quote:
quote:
Ik had ooit een boek met zo'n 5000 familieleden, dus heb behoorlijk wat afgezuchtquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, het is wel leuk natuurlijk, maar ook veel werk.
[..]
En ik zit nog maar op 571.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had ooit een boek met zo'n 5000 familieleden, dus heb behoorlijk wat afgezucht
Die boeken heb ik nog niet eens gedaanquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had ooit een boek met zo'n 5000 familieleden, dus heb behoorlijk wat afgezucht
Wees blij dat je boeken hebtquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:25 schreef Kirov het volgende:
[..]
Die boeken heb ik nog niet eens gedaanEerst even proberen 1650-1900 erin te krijgen dan doe ik die boeken van 1900-19xx
Hehe, het is alleen van mijn vaderskant maar het varieert van rijbewijzen tot geboorte aktes tot die oude burgerlijke stand boekjes maar ook legitimatiebewijzen en vergunningen en vrijstellingen van de 2e wereldoorlog. Ook nog allemaal testamenten en ander spul. In ieder geval heel veel werkquote:
Mijn boek (nouja, 5 eigenlijk) was alleen van mijn moeders moederskantquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hehe, het is alleen van mijn vaderskant maar het varieert van rijbewijzen tot geboorte aktes tot die oude burgerlijke stand boekjes maar ook legitimatiebewijzen en vergunningen en vrijstellingen van de 2e wereldoorlog. Ook nog allemaal testamenten en ander spul. In ieder geval heel veel werk
Regelmatig. Soms hebben ze ook wel eens 10+ kinderen, trouwens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:16 schreef DeLuna het volgende:
Hermen zou dan 38 zijn geweest bij zijn huwelijk met Trijntje. Da's wel erg oud voor een eerste huwelijk in die tijd. En de plaats van herkomst komt niet overeen met de doopplaats. Meppel en Hoogeveen liggen wel redelijk bij elkaar in de buurt, maar ik heb m'n twijfels of het dezelfde persoon is.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:48 schreef Kirov het volgende:
Is het aannemelijk dat dit dezelfde personen zijn?
Meppel dp. 13-05-1646 163 Roelef Jacobs vader kind
Meppel, doopboek (1645-1672; DTB 84), 13 mei 1646, pagina 163
Gedoopt: Hermen, zoon van Roelef Jacobs.
Hoogeveen tr. 01-10-1684 5 Hermen Roelofs bruidegom Jans
Hoogeveen, trouwboek (1682-1775; DTB 67), 1 oktober 1684, pagina 5
Huwelijksdatum: 01-10-1684.
Bruidegom: Hermen Roelofs, jongeman; herkomst: Hogeveen.
Bruid: Trijntjen Jans, jongedochter; herkomst: Hogeveen.
NB: huwelijksdatum onvolledig.
Die Hermen heeft een 4e kind genaamd Roelof
Dat heb je snel gedaan. Waar is ie geboren? Ergens in Groningen, no doubt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:07 schreef Olga het volgende:
Natalie, ik had je toch die informatie gestuurd over Wouter Kruizinga? Heb inmiddels zijn overlijdensadvertentie gevonden en weet nu ook wanneer hij is geboren.
Yups. En heb nu ook zijn ouders gevondenquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat heb je snel gedaan. Waar is ie geboren? Ergens in Groningen, no doubt.
De 2e zoon heet Jacob, en oude mannen met een huwelijk komen op zich wel vaak voor bij mijquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:07 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hermen zou dan 38 zijn geweest bij zijn huwelijk met Trijntje. Da's wel erg oud voor een eerste huwelijk in die tijd. En de plaats van herkomst komt niet overeen met de doopplaats. Meppel en Hoogeveen liggen wel redelijk bij elkaar in de buurt, maar ik heb m'n twijfels of het dezelfde persoon is.
Heeft hij nog meer kinderen? Zit er ook een zoon bij zijn eerste drie kinderen? Wat ik vaak ziet is dat de eerste zoon naar de opa aan vaderskant wordt vernoemd. Het is nogal consequent.
Anders geef je de entry mee dat hij onzeker is, en zoek je de lijn verder uitquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:12 schreef Kirov het volgende:
[..]
De 2e zoon heet Jacob, en oude mannen met een huwelijk komen op zich wel vaak voor bij mij
Zijn vader, die ook Wouter heette, was geboren in Leeuwardenquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat heb je snel gedaan. Waar is ie geboren? Ergens in Groningen, no doubt.
Nou ja, ik ben in elk geval blij dat ik nu zijn geboorte en overlijdensdatum heb. De rest hoef ik niet uit te zoeken omdat hij de zwager van mijn oma was.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:28 schreef Natalie het volgende:
Geboren in Leeuwarden. Wist niet dat er ook Kruizinga's in Friesland zaten.
Da's niet een tak waarin ik verwant ben. In ieder geval niet dichtbij
Ik weet overigens zeker dat zijn vader Roelof Jacobs heet, ik wil alleen de precieze geboortedatum en plaats van herkomst wetenquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Anders geef je de entry mee dat hij onzeker is, en zoek je de lijn verder uit
Dan is het aannemelijk dat de onbekende vader de naam/namen Henrich Georg Jacob droeg (of een gedeelte daarvan). Dat schijnt heel normaal te zijnquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's het vervelende: de moeder van deze Henning is ook een buitenechtelijk kind. In de generaties daarvoor komen geen van de drie namen voor. Ook in de andere takken van de voorouderlijke familie niet. De enige mensen die soortgelijke namen dragen zijn z'n zoon en z'n kleinzoon. Moeder was overigens breister in Dokkum.
Gens Nostra heb je zeker niet toevallig op scan, hè?
Dat doet me denken: ik moet nog even een gedcommetje maken.
Daar heb ik dan weer geluk mee, dat we met alle broers en zussen van mijn beide opas en omas nog wel contact hebben, van die generatie heb ik dan ook alle informatie, ook als er weer een nieuw (achter)kleinkind wordt geboren etc..quote:Op woensdag 7 december 2011 09:28 schreef Olga het volgende:
Door de overlijdensadvertentie van mijn overgrootmoeder die ik op internet vond heb ik een aantal zussen en een broer van mijn oma kunnen toevoegen. Ik kende ze wel vaag maar wist helemaal niets. Nu weet ik ook met wie ze getrouwd waren
Mja mijn opa en oma van die kant zijn beiden al bijna 20 jaar dood en met mijn moeder heb ik geen contact meer. Ik kan het wel vragen aan mijn ooms maar wil het toch zelf uitzoeken. Alleen als ik echt vastzit wil ik ze het vragen.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer geluk mee, dat we met alle broers en zussen van mijn beide opas en omas nog wel contact hebben, van die generatie heb ik dan ook alle informatie, ook als er weer een nieuw (achter)kleinkind wordt geboren etc..
Welkom! En wie weet kunnen we je helpen. Kunnen het in ieder geval proberen. Eerst een paar vraagjes:quote:Op zondag 11 december 2011 18:53 schreef Shaquille het volgende:
Ik wil ook heel graag weten wie mijn voorouders zijn, maar waar moet ik zoeken? En met wat moet ik eigenlijk beginnen? En mijn ouders zijn niet geboren in Nederland dus dat word moeilijk zoeken + Ik heb nogal veel afkomsten.
Nou mijn wortels liggen in Nederland, Aruba, Curacao, Ierland, Engeland, Schotland, Spanje, Frankrijk, Portugal.quote:Op zondag 11 december 2011 19:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
Welkom! En wie weet kunnen we je helpen. Kunnen het in ieder geval proberen. Eerst een paar vraagjes:
Heb je wel Nederlandse grootouders?
(In welke landen liggen je wortels?:)
Oké, daar hebben we alle vaste posters in dit topic voor nodigquote:Op zondag 11 december 2011 19:41 schreef Shaquille het volgende:
[..]
Nou mijn wortels liggen in Nederland, Aruba, Curacao, Ierland, Engeland, Schotland, Spanje, Frankrijk, Portugal.
Hoeft ook niet. Alleen de namen van je grootouders. Je opa & omaquote:Op zondag 11 december 2011 19:58 schreef Shaquille het volgende:
Ik weet de namen van mijn overgrootouders echt niet, en mijn oma en opa ook niet aangezien ze allebei dement zijn.
Oh oke, ja die weet ik welquote:Op zondag 11 december 2011 20:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Alleen de namen van je grootouders. Je opa & omaDie namen weet je vast wel. En anders weten je ouders die namen wel.
Hmm ik kan niks vinden met de namen van mijn grootoudersquote:Op zondag 11 december 2011 20:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Alleen de namen van je grootouders. Je opa & omaDie namen weet je vast wel. En anders weten je ouders die namen wel.
Alle voorouders? i.p.v. alleen de lijn van je achternaam?quote:Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Eska het volgende:
Ik kom me ook maar eens melden hier.
Ben nog maar net begonnen met wat zoekwerk, en ik vind het erg leuk! In eerste instantie was ik vooral benieuwd hoe ver ik terug kon zoeken.Dat stopt (momenteel) rond 1630. Da's dus vooralsnog in één rechte lijn, zeg maar.
Hoe pak ik het nu het beste aan? Vanaf dat punt (rond 1630 dus) weer de andere kant op, denk ik? Ik ben nog erg zoekende, wat het handigst is.
Ehm, de lijn van m'n achternaam wel, ja. (ik ben nog helemaal een newbie hierin, misschien begrijp (of zeg) ik het verkeerd?quote:Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Dagoduck het volgende:
Alle voorouders? i.p.v. alleen de lijn van je achternaam?
eejjjjjjjjquote:
Lijkt me een goed beginquote:Ben nog maar net begonnen met wat zoekwerk, en ik vind het erg leuk! In eerste instantie was ik vooral benieuwd hoe ver ik terug kon zoeken.Dat stopt (momenteel) rond 1630. Da's dus vooralsnog in één rechte lijn, zeg maar.
Hoe pak ik het nu het beste aan? Vanaf dat punt (rond 1630 dus) weer de andere kant op, denk ik? Ik ben nog erg zoekende, wat het handigst is.
Of je al je voorouders al hebt uitgezocht? Je vader heeft ook een moeder, en haar naam kan je ook helemaal terug uitzoeken.. etc.quote:Op zondag 11 december 2011 22:04 schreef Eska het volgende:
[..]
Ehm, de lijn van m'n achternaam wel, ja. (ik ben nog helemaal een newbie hierin, misschien begrijp (of zeg) ik het verkeerd?)
Eejjjj, D!quote:
Oh ja nee joh, ik begin echt nog maar net!quote:Op zondag 11 december 2011 22:26 schreef Dagoduck het volgende:
Of je al je voorouders al hebt uitgezocht? Je vader heeft ook een moeder, en haar naam kan je ook helemaal terug uitzoeken.. etc.
Als je gerelateerd bent aan de familie Heuff, en het betreft de volgende familie:quote:Op woensdag 30 november 2011 09:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jup, ligt vlak bij Tiel.
Mijn overgrootmoeder is geboren in Huize Teisterbant. Hun familie behoorde tot de meest invloedrijke aldaar. Er is 1 begraafplaats in Kapel-Avezaath, naast Huize Poelzicht, wat ook van hun was. Het is een particuliere begraafplaats, waar alleen maar de familie Versteegh en Heuff begraven ligt, de grootouders van bovengenoemde overgrootmoeder, al hun kinderen met echtgenoten en enkele kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Huize Teisterbant, tegenwoording een Bread & Breakfast. We hebben er wel eens overnacht
[ afbeelding ]
kan je wat met deze linkjes?quote:Op maandag 12 december 2011 08:39 schreef Shaquille het volgende:
Op genlias kan ik niks vinden over mijn grootouders.
Weten je ouders de namen van hun grootouders? Dan kan helpenquote:Op maandag 12 december 2011 08:39 schreef Shaquille het volgende:
Op genlias kan ik niks vinden over mijn grootouders.
Ja, dezelfde familie, maar ik heb geen enkele Heuff in mijn voorouders zittenquote:Op maandag 12 december 2011 02:44 schreef highender het volgende:
[..]
Als je gerelateerd bent aan de familie Heuff, en het betreft de volgende familie:
http://books.google.nl/bo(...)der%20Hoeven&f=false
Dan zijn wij ook gerelateerd.
Ik heb het blauwe boekje (1923) en een oud stamboomboek als bron en daar kom ik inderdaad Versteegh, Van Steenis en Van Meeteren tegen, van Rijnberck ook maar met ck, geen Van Gameren en Van Brummelen overigens. Mijn voorouders (Van Rossum) komen uit de Betuwe, de relaties die ik gevonden heb met de genoemde families zijn allemaal uit de 16de / 17de eeuw. Ik moet even wennen aan al die opsommingen van takken, staken, e.d. maar zal eens kijken of ik het wat duidelijker in kaart kan brengen.quote:Op maandag 12 december 2011 10:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Eens zien, heb jij Versteegh, Van Rijnberk, Van Steenis, Van Meeteren, van Gameren en/of Van Brummelen in je voorouders?
Ik heb het volgende in ieder geval gevonden:quote:Op maandag 12 december 2011 16:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Absoluut niet!
Daarmee ben ik veel van mijn onderzoek begonnen
Anyway, ik probeerde mooi grafisch de kwartierstaat van J.A. Versteegh (mijn betovergrootvader) in beeld te brengen, maar dat lukte niet echt.
We hebben vast gezamelijke voorouders, maar ben benieuwd waar precies.
In de kwartierstaat heb ik de volgende huwelijken:
-Versteegh & Van Rijnberk (zijn ouders)
-Versteegh & Van Steenis
-Van Rijnberk & Van der Linden
-Versteegh & Van Wijck
-Van Steenis & Van Meeteren
-Van Rijnber(c)k & Van Gorcum
-Van der Linden & Van Gameren
En nog verder terug
Daar zit veel betaalde USA zooi tussenquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Of ik google gewoon: http://surnames.meaning-of-names.com/genealogy/outhwaite/
Een stamboom is een hele familie met allerlei takken, en achternaam en familienaam is gewoon hetzelfde..quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:42 schreef Shaquille het volgende:
Je achternaam is toch hetzelfde als je familienaam? Dus je stamboom zeg maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |