abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 02:44:46 #76
224960 highender
Travellin' Light
pi_105481657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jup, ligt vlak bij Tiel.
Mijn overgrootmoeder is geboren in Huize Teisterbant. Hun familie behoorde tot de meest invloedrijke aldaar. Er is 1 begraafplaats in Kapel-Avezaath, naast Huize Poelzicht, wat ook van hun was. Het is een particuliere begraafplaats, waar alleen maar de familie Versteegh en Heuff begraven ligt, de grootouders van bovengenoemde overgrootmoeder, al hun kinderen met echtgenoten en enkele kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Huize Teisterbant, tegenwoording een Bread & Breakfast. We hebben er wel eens overnacht
[ afbeelding ]
Als je gerelateerd bent aan de familie Heuff, en het betreft de volgende familie:

http://books.google.nl/bo(...)der%20Hoeven&f=false

Dan zijn wij ook gerelateerd.
pi_105483311
Op genlias kan ik niks vinden over mijn grootouders.
pi_105484720
Leuk *O* Nieuwe users die ook met het stamboomvirus zijn aangestoken :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_105484814
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 08:39 schreef Shaquille het volgende:
kan je wat met deze linkjes?

http://www.wazamar.org/gen-links/b-NA.htm
http://82.171.225.215/genlink/18.3-genealogie-antillen.php
pi_105484976
Daarnaast is er ook nog een forum speciaal voor genealogie op de Nederlandse antillen en Suriname http://www.stamboomforum.nl/subfora/202/0/
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2011 @ 10:28:53 #81
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105485454
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 08:39 schreef Shaquille het volgende:
Weten je ouders de namen van hun grootouders? Dan kan helpen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2011 @ 10:34:08 #82
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105485582
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 02:44 schreef highender het volgende:

[..]

Als je gerelateerd bent aan de familie Heuff, en het betreft de volgende familie:

http://books.google.nl/bo(...)der%20Hoeven&f=false

Dan zijn wij ook gerelateerd.
Ja, dezelfde familie, maar ik heb geen enkele Heuff in mijn voorouders zitten
Maar hun voorouders en mijn voorouders Versteegh zijn zoveel met elkaar verwant dat we waarschijnlijk toch een link hebben.
Eens zien, heb jij Versteegh, Van Rijnberk, Van Steenis, Van Meeteren, van Gameren en/of Van Brummelen in je voorouders?
De eerstgenoemde in de link, J.A. Heuff, de historicus en schrijver, is een volle neef van mijn overgrootmoeder. Ze waren beiden kleinkinderen van M.J. Versteegh en G.J. van Rijnberk, de eerste Versteegh'en die op Teisterbant woonden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 12 december 2011 @ 16:02:13 #83
224960 highender
Travellin' Light
pi_105496009
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Eens zien, heb jij Versteegh, Van Rijnberk, Van Steenis, Van Meeteren, van Gameren en/of Van Brummelen in je voorouders?

Ik heb het blauwe boekje (1923) en een oud stamboomboek als bron en daar kom ik inderdaad Versteegh, Van Steenis en Van Meeteren tegen, van Rijnberck ook maar met ck, geen Van Gameren en Van Brummelen overigens. Mijn voorouders (Van Rossum) komen uit de Betuwe, de relaties die ik gevonden heb met de genoemde families zijn allemaal uit de 16de / 17de eeuw. Ik moet even wennen aan al die opsommingen van takken, staken, e.d. maar zal eens kijken of ik het wat duidelijker in kaart kan brengen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2011 @ 16:11:20 #84
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105496427
Met blauwe boekje bedoel je Nederlands Patriciaat?
En klopt, Van Rijnberk wordt, naarmate je verder teruggaat in de tijd Van Rijnberck
Van Rossum is inderdaad een leuke aanvulling op dat rijtje namen. Het zijn allemaal families van rijke herenboeren die met elkaar trouwden in de nabije omgeving van Tiel.
De familiebanden zijn 1 grote kluw met de nodige inteelt :)
  maandag 12 december 2011 @ 16:22:40 #85
224960 highender
Travellin' Light
pi_105496883
Ja, het Nederlands Patriciaat, soort zoekt soort was vroeger zeker de standaard, niets mis mee trouwens :) .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 december 2011 @ 16:35:07 #86
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105497468
Absoluut niet!
Daarmee ben ik veel van mijn onderzoek begonnen :)

Anyway, ik probeerde mooi grafisch de kwartierstaat van J.A. Versteegh (mijn betovergrootvader) in beeld te brengen, maar dat lukte niet echt.
We hebben vast gezamelijke voorouders, maar ben benieuwd waar precies.
In de kwartierstaat heb ik de volgende huwelijken:
-Versteegh & Van Rijnberk (zijn ouders)

-Versteegh & Van Steenis
-Van Rijnberk & Van der Linden

-Versteegh & Van Wijck
-Van Steenis & Van Meeteren
-Van Rijnber(c)k & Van Gorcum
-Van der Linden & Van Gameren

En nog verder terug
pi_105501443
Huh, elke keer als ik op google mijn familienaam intyp, dan zijn er mensen die mijn achternaam hebben als doopnaam en/of voornaam.. En ik keek nog laatst op www.meertens.knaw.nl (Nederlandse Familienamenbank) daar zie ik mensen met de naam Albert, Albertz, Bertus, en Albartus..
pi_105503560
Typ eens je achternaam + genealogie (of stamboom) op google.

Eventueel wil ik je wel op weg helpen als je me de namen in dm of pm stuurt :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 00:26:34 #89
224960 highender
Travellin' Light
pi_105521170
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Absoluut niet!
Daarmee ben ik veel van mijn onderzoek begonnen :)

Anyway, ik probeerde mooi grafisch de kwartierstaat van J.A. Versteegh (mijn betovergrootvader) in beeld te brengen, maar dat lukte niet echt.
We hebben vast gezamelijke voorouders, maar ben benieuwd waar precies.
In de kwartierstaat heb ik de volgende huwelijken:
-Versteegh & Van Rijnberk (zijn ouders)

-Versteegh & Van Steenis
-Van Rijnberk & Van der Linden

-Versteegh & Van Wijck
-Van Steenis & Van Meeteren
-Van Rijnber(c)k & Van Gorcum
-Van der Linden & Van Gameren

En nog verder terug
Ik heb het volgende in ieder geval gevonden:

Adriana van Rossum tr. 1617 Antonie Jan Dominicusz van Wijck
Jacobje Cornelis van Rossum tr. 1637 Gerrit van Wijck
Adriana van Rossum tr. 1659 Gerrit Heuff
Cornelis van Rossem tr. 1726 Jenneken van Rijnberck
Cornelis van Rossum tr. 1737 Antonia Versteegh
Johanna van Rossum tr. 1786 Gijsbertus Antonie van Steenis
Tobias Johannes Willem van Rossum tr. 1810 Judith Agnes Versteegh
Antonia van Rossum tr. 1811 Hendrikus Johan van Steenis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 december 2011 @ 10:21:02 #90
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105526868
Wat zijn daarvan directe voorouders van je?
Judith Agnis Versteegh, geh. in 1810 met Tobias Johannes Willem van Rossum was een zus van mijn oudvader Matthias Johannes Versteegh (gehuwd met Gerarda Jacoba van Rijnberk)
Antonia Versteegh was weer een zus van de grootvader van Judith Agnis Versteegh
De genoemde Van Wijck, Van Rijnberck en Heuff heb ik niet vermeld staan, hoewel Van Wij(c)k en Van Rijnber(c)k wel directe voorouders van mij zijn. Zeker Van Wij(c)k moet ik nog beter uitzoeken

Van Steenis:
Gijsbertus Antonis (zo heb ik hem staan) geh. met Johanna van Rossum was de vader van Hendrikus Johan van Steenis, geh. met Antonia van Rossum en was de broer van Dirkje van Steenis, geh. met Arnoldus Versteegh, die weer de vader was van eerder genoemde Judith Agnis, geh. met Tobias van Rossum
De ouders van Gijsbertus Antonis zijn dus weer directe voorouders van mij
pi_105526936
Ik ga ook maar weer eens aan de slag! Heb er zin in. Tara, heb je tips voor Engelse genealogiesites :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 december 2011 @ 10:27:18 #92
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105527029
Ik heb me echt nog nooit met Engeland bezig gehouden, behalve de tak Bramhall/Bromale, en die was grotendeels al uitgezocht omdat het adel is. Sorry
pi_105527060
Misschien heeft iemand anders een tip. Geloof niet dat ik hier met een adelijke familie te maken heb :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105527098
pi_105529627
Isabeau kan je hier wat mee? http://www.cyndislist.com/uk/
pi_105529766
Toch even klagen hoor :@
Ik zit vast met een broer van een voormoeder van me. Kom hem echt nergens tegen, alleen dat hij trouwde. Ik kwam toevallig erachter dat er een boek over de naam van zijn vrouw bestond dus ik contact leggen met de schrijver. Ik vroeg geen enkele complete genealogie, enkel of hij mij een tip kon geven over waar ik moet zoeken. Krijg ik een mail terug: Ja het genoemde echtpaar komt in het boek voor en als ik daar informatie over wilde hebben moest ik het boek maar kopen.

Sorry hoor, maar daarvoor ga ik een boek niet kopen:D Als de naam nu vaker in mijn gegevens voorkomt, dan wel, maar voor 1 echtpaar :N

Ik snap best dat je geld wil verdienen met je boek, maar en tip is toch niet erg?

[ Bericht 0% gewijzigd door Olga op 13-12-2011 12:12:21 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 december 2011 @ 12:02:57 #97
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105529770
quote:
Daar zit veel betaalde USA zooi tussen
pi_105529868
Ja, daar kwam ik al achter, Tara :Y

En wat een onsympathieke klojo, Olga :D
pi_105530273
Nogal ja... Gelukkig zijn niet alle mede-genealogen zo :)
pi_105539983
Je achternaam is toch hetzelfde als je familienaam? Dus je stamboom zeg maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')