abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105271165
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:08 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat heb je snel gedaan. Waar is ie geboren? Ergens in Groningen, no doubt.
Zijn vader, die ook Wouter heette, was geboren in Leeuwarden :')

Huwelijk 17-05-1903 Groningen

Bruidegom Wouter Kruizinga
Geboren Leeuwarden
Vader Cornelis Kruizinga, opperman
Moeder Wietske Koenraads Hazelhoff

Bruid Tietia Eliena Oosterveld
Geboren Helpman
Vader Geert Oosterveld, stadsreiniger
Moeder Geessien Scholtens

Bron Huwelijksregister Groningen 1903
Aktenummer 150
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:28:10 #52
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_105271261
Geboren in Leeuwarden. Wist niet dat er ook Kruizinga's in Friesland zaten.
Da's niet een tak waarin ik verwant ben. In ieder geval niet dichtbij ;)
(Un)masking for the greater good.
pi_105271365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:28 schreef Natalie het volgende:
Geboren in Leeuwarden. Wist niet dat er ook Kruizinga's in Friesland zaten.
Da's niet een tak waarin ik verwant ben. In ieder geval niet dichtbij ;)
Nou ja, ik ben in elk geval blij dat ik nu zijn geboorte en overlijdensdatum heb. De rest hoef ik niet uit te zoeken omdat hij de zwager van mijn oma was.
  Redactie Sport dinsdag 6 december 2011 @ 21:32:54 #54
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_105271516
Vinden jullie ook wel eens voornamen waarvan jullie een :') gezicht kunnen trekken?

Ik heb zojuist twee Lodewijka's gevonden. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_105273327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Anders geef je de entry mee dat hij onzeker is, en zoek je de lijn verder uit :)
Ik weet overigens zeker dat zijn vader Roelof Jacobs heet, ik wil alleen de precieze geboortedatum en plaats van herkomst weten :P
Beneath the gold, the bitter steel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 december 2011 @ 22:41:56 #56
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_105275883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's het vervelende: de moeder van deze Henning is ook een buitenechtelijk kind. In de generaties daarvoor komen geen van de drie namen voor. Ook in de andere takken van de voorouderlijke familie niet. De enige mensen die soortgelijke namen dragen zijn z'n zoon en z'n kleinzoon. Moeder was overigens breister in Dokkum.

Gens Nostra heb je zeker niet toevallig op scan, hè? :)
Dat doet me denken: ik moet nog even een gedcommetje maken.
Dan is het aannemelijk dat de onbekende vader de naam/namen Henrich Georg Jacob droeg (of een gedeelte daarvan). Dat schijnt heel normaal te zijn
Klinkt Duits, mischien eens op zoek naar Duitsers in Dokkum?
Die Gens Nostra heb ik helaas gewoon op klassiek papier
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_105284621
Door de overlijdensadvertentie van mijn overgrootmoeder die ik op internet vond heb ik een aantal zussen en een broer van mijn oma kunnen toevoegen. Ik kende ze wel vaag maar wist helemaal niets. Nu weet ik ook met wie ze getrouwd waren :)
  woensdag 7 december 2011 @ 09:50:23 #58
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_105285174
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:28 schreef Olga het volgende:
Door de overlijdensadvertentie van mijn overgrootmoeder die ik op internet vond heb ik een aantal zussen en een broer van mijn oma kunnen toevoegen. Ik kende ze wel vaag maar wist helemaal niets. Nu weet ik ook met wie ze getrouwd waren :)
Daar heb ik dan weer geluk mee, dat we met alle broers en zussen van mijn beide opas en omas nog wel contact hebben, van die generatie heb ik dan ook alle informatie, ook als er weer een nieuw (achter)kleinkind wordt geboren etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_105285382
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer geluk mee, dat we met alle broers en zussen van mijn beide opas en omas nog wel contact hebben, van die generatie heb ik dan ook alle informatie, ook als er weer een nieuw (achter)kleinkind wordt geboren etc..
Mja mijn opa en oma van die kant zijn beiden al bijna 20 jaar dood en met mijn moeder heb ik geen contact meer. Ik kan het wel vragen aan mijn ooms maar wil het toch zelf uitzoeken. Alleen als ik echt vastzit wil ik ze het vragen.

Overigens kende ik een paar van die zussen en broers van mijn oma wel. Maar goed, dat contact is na de dood van mijn oma verwaterd en om ze nu als tante Ton en tante Lien in de stamboom te gaan zetten :D
pi_105462745
Ik wil ook heel graag weten wie mijn voorouders zijn, maar waar moet ik zoeken? En met wat moet ik eigenlijk beginnen? En mijn ouders zijn niet geboren in Nederland dus dat word moeilijk zoeken + Ik heb nogal veel afkomsten.
  zondag 11 december 2011 @ 19:16:10 #61
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_105463784
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 18:53 schreef Shaquille het volgende:
Ik wil ook heel graag weten wie mijn voorouders zijn, maar waar moet ik zoeken? En met wat moet ik eigenlijk beginnen? En mijn ouders zijn niet geboren in Nederland dus dat word moeilijk zoeken + Ik heb nogal veel afkomsten.
Welkom! En wie weet kunnen we je helpen. Kunnen het in ieder geval proberen. Eerst een paar vraagjes:

Heb je wel Nederlandse grootouders?
(In welke landen liggen je wortels?:)
pi_105464971
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 19:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Welkom! En wie weet kunnen we je helpen. Kunnen het in ieder geval proberen. Eerst een paar vraagjes:

Heb je wel Nederlandse grootouders?
(In welke landen liggen je wortels?:)
Nou mijn wortels liggen in Nederland, Aruba, Curacao, Ierland, Engeland, Schotland, Spanje, Frankrijk, Portugal.
  zondag 11 december 2011 @ 19:48:51 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_105465296
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 19:41 schreef Shaquille het volgende:

[..]

Nou mijn wortels liggen in Nederland, Aruba, Curacao, Ierland, Engeland, Schotland, Spanje, Frankrijk, Portugal.
Oké, daar hebben we alle vaste posters in dit topic voor nodig :)

Beginnen we makkelijk: heb je grootouders die in Nederland, Aruba of Curacao geboren zijn?
Dat is de eerste stap. Deze zijn meestal van een leeftijd dat je er gegevens over terug kunt vinden in een openbaar archief.
Een andere goede tweede stap is het navragen of je ouders, oom, tantes, grootouders een doos hebben met familieberichten. Je kent het wel: geboorte-, trouw-, en overlijdensberichten.
pi_105465362
Ik heb grootouders die in Aruba en Curacao geboren zijn, waarvan 2 in Nederland zijn komen wonen.
pi_105465474
Als het goed is is het in genlias.nl te vinden, je bent wel de namen van hun ouders nodig.
pi_105465744
Ik weet de namen van mijn overgrootouders echt niet, en mijn oma en opa ook niet aangezien ze allebei dement zijn.
  zondag 11 december 2011 @ 20:03:41 #67
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_105465954
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 19:58 schreef Shaquille het volgende:
Ik weet de namen van mijn overgrootouders echt niet, en mijn oma en opa ook niet aangezien ze allebei dement zijn.
Hoeft ook niet. Alleen de namen van je grootouders. Je opa & oma :) Die namen weet je vast wel. En anders weten je ouders die namen wel.
pi_105465989
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:03 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Alleen de namen van je grootouders. Je opa & oma :) Die namen weet je vast wel. En anders weten je ouders die namen wel.
Oh oke, ja die weet ik wel :P
pi_105472395
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:03 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hmm ik kan niks vinden met de namen van mijn grootouders
pi_105472499
Ik kom me ook maar eens melden hier. :)

Ben nog maar net begonnen met wat zoekwerk, en ik vind het erg leuk! In eerste instantie was ik vooral benieuwd hoe ver ik terug kon zoeken. :P Dat stopt (momenteel) rond 1630. Da's dus vooralsnog in één rechte lijn, zeg maar.

Hoe pak ik het nu het beste aan? Vanaf dat punt (rond 1630 dus) weer de andere kant op, denk ik? Ik ben nog erg zoekende, wat het handigst is. :D
  zondag 11 december 2011 @ 21:58:53 #71
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_105472546
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Eska het volgende:

Ben nog maar net begonnen met wat zoekwerk, en ik vind het erg leuk! In eerste instantie was ik vooral benieuwd hoe ver ik terug kon zoeken. :P Dat stopt (momenteel) rond 1630. Da's dus vooralsnog in één rechte lijn, zeg maar.

Hoe pak ik het nu het beste aan? Vanaf dat punt (rond 1630 dus) weer de andere kant op, denk ik? Ik ben nog erg zoekende, wat het handigst is. :D
Alle voorouders? i.p.v. alleen de lijn van je achternaam?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_105472868
quote:
6s.gif Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Dagoduck het volgende:

Alle voorouders? i.p.v. alleen de lijn van je achternaam?
Ehm, de lijn van m'n achternaam wel, ja. (ik ben nog helemaal een newbie hierin, misschien begrijp (of zeg) ik het verkeerd? :D )
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 22:13:54 #73
18653 crew  D.
pi_105473346
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:58 schreef Eska het volgende:
eejjjjjjjj 8-)
quote:

Lijkt me een goed begin :Y
  zondag 11 december 2011 @ 22:26:25 #74
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_105474098
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:04 schreef Eska het volgende:

[..]

Ehm, de lijn van m'n achternaam wel, ja. (ik ben nog helemaal een newbie hierin, misschien begrijp (of zeg) ik het verkeerd? :D )
Of je al je voorouders al hebt uitgezocht? Je vader heeft ook een moeder, en haar naam kan je ook helemaal terug uitzoeken.. etc.
pi_105474581
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:13 schreef D. het volgende:

[..]

eejjjjjjjj 8-)

[..]

Lijkt me een goed begin :Y
Eejjjj, D! :P
Ja, dat leek mij ook wel logisch. Dan ligt er nog lekker veel te doen, zag ik in m'n vogelvlucht. :D

quote:
6s.gif Op zondag 11 december 2011 22:26 schreef Dagoduck het volgende:

Of je al je voorouders al hebt uitgezocht? Je vader heeft ook een moeder, en haar naam kan je ook helemaal terug uitzoeken.. etc.
Oh ja nee joh, ik begin echt nog maar net! ;) In eerste instantie dus alleen vader van vader, etc. gedaan (aan m'n moeders kant overigens). Om te zien hoe ik hoe ver ik (op een eenvoudige manier) kon komen.
Nu ga ik idd bekijken met wie ze getrouwd waren en wat er verder allemaal uit geboren werd en welke kant het op gaat. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')