abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105217879
Ik heb ongeveer een maand geleden en bestelling gemaakt voor vuurwerk. Nu wil ik deze bestelling graag annuleren, en het bedrag terug gesort krijgen op mijn rekening.

Heb net een email terug gehad dat 'de order al is verwerkt en dat geld terug geven geen optie is'.

Maar is dat ook zo? Ik heb namelijk mijn twijfels, enige wat ik kan vinden:

In hun webshop staat namelijk nergens dat een order niet geannuleerd kan worden, en dat geld terug geven geen optie is.

quote:
1. In de online voorverkoop geldt een minimale bestelling van ¤ 50,00.
2. We verwerken online voorbestellingen tot en met 30 november 00:00 uur.
3. Vuurwerk kan uitsluitend worden afgehaald door personen van 16 jaar en ouder (bestellen onder 16 jaar mag dus wel).
4. Indien een artikel is uitverkocht, vervangen wij het bestelde door gelijksoortig vuurwerk.
5. Bestel tijdig om teleurstellingen te voorkomen.
6. De prijzen op www.vuurwerkshopnaam.nl zijn alleen geldig tijdens de voorverkoop.
pi_105217929
Wordt het speciaal voor jou samengesteld? Dan is het wellicht een gepersonaliseerd product en niet te retourneren. Je hebt via internet besteld?
dag
pi_105217951
Heb je een standaardpakket genomen of iets laten samenstellen speciaal voor jou? (niet uit de catalogus.)
dag
pi_105217986
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef Peter het volgende:
Heb je een standaardpakket genomen of iets laten samenstellen speciaal voor jou? (niet uit de catalogus.)
Via internet besteld, en kan de producten pas 29 december ophalen.

Het is geen 'speciaal samengesteld iets' gewoon wat dingen vanuit de webshop.

edit:

Ik zie wel bij bijna elke andere vuurwerk shop deze voorwaarde voorbij komen:

quote:
Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan de ondernemer die kosten te betalen die de ondernemer in redelijkheid en aantoonbaar heeft gemaakt. 1. Artikel 7: 46d lid 1-3 Burgerlijk Wetboek over zichttermijn is uitgesloten voor de aangeboden producten in deze webshop. De consument kan zijn bestelling kosteloos annuleren.
pi_105218018
Waarom wil je er ineens van af dan?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_105218071
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef hertjesftw het volgende:

[..]

Via internet besteld, en kan de producten pas 29 december ophalen.

Het is geen 'speciaal samengesteld iets' gewoon wat dingen vanuit de webshop.

edit:

Ik zie wel bij bijna elke andere vuurwerk shop deze voorwaarde voorbij komen:

[..]

Dan moet je gewoon kunnen annuleren lijkt me. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?
En hoe heb je betaald?
dag
pi_105218104
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon kunnen annuleren lijkt me. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?
En hoe heb je betaald?
Het is wel een 'grote bekende' vuurwerkshop. Ik heb met Ideal betaald.
pi_105218195
Aangetekend briefje? :+
dag
pi_105218207
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:29 schreef Peter het volgende:
Aangetekend briefje? :+
Moet toch ook zo kunnen.. ;)
pi_105218291
Artikel 7: 46d lid 1-3 Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden.

Ik heb niets ontvangen = geld terug?
  maandag 5 december 2011 @ 18:45:50 #11
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_105218750
7 dagen zijn voorbij dus je kunt je op dat punt niet beroepen op wet kopen op afstand (herroepingsrecht).

En je bent overeengekomen dat 'levering' op 29 december plaats zal vinden.
pi_105218786
Hmm ik zit eraan vast dus? :(
pi_105219083
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
7 dagen zijn voorbij dus je kunt je op dat punt niet beroepen op wet kopen op afstand (herroepingsrecht).

En je bent overeengekomen dat 'levering' op 29 december plaats zal vinden.
Die 7 dagen is na levering ;)
dag
pi_105219109
Ik heb ook via vuurwerkshopnaam.nl besteld. Ze hebben fucking veel _O_ ^O^ ^O^
Of niet?
pi_105219139
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Die 7 dagen is na levering ;)
Dat.

En als ik het goed begrepen heb, wordt dat straks zelfs 14 dagen.
pi_105219215
Geef maar aan mij als jij het niet wil
  maandag 5 december 2011 @ 19:20:38 #17
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105220114
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
Nee dus.
Die 7 dagen lopen pas vanaf het moment dat je de spullen in ontvangst heb genomen. Wettelijk mag jij het dus gewoon de 30e ofzo terugsturen, en moet de webshop jou het hele bedrag (ja inclusief verzendkosten en alles) terugstorten. Ik neem aan dat ze zelf wel door hebben dat annuleren en jou je bedrag terugsturen goedkoper is voor ze.

Bel/mail ze gewoon even, dan hoor je vanzelf wat ze zeggen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105220616
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef hertjesftw het volgende:
Ik heb ongeveer een maand geleden en bestelling gemaakt voor vuurwerk. Nu wil ik deze bestelling graag annuleren, en het bedrag terug gesort krijgen op mijn rekening.

Heb net een email terug gehad dat 'de order al is verwerkt en dat geld terug geven geen optie is'.

In hun webshop staat namelijk nergens dat een order niet geannuleerd kan worden, en dat geld terug geven geen optie is.

[..]

Als je de taal even naar Duits switched op hun site, dan heb je helemaal geen voorwaarden meer :P ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105220921
TS heeft (als ik het goed begrepen heb) zelfs al 30 dagen retourrecht omdat hij niet op de hoogte is gebracht van de 7 dagen.
pi_105222647
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 19:20 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Nee dus.
Die 7 dagen lopen pas vanaf het moment dat je de spullen in ontvangst heb genomen. Wettelijk mag jij het dus gewoon de 30e ofzo terugsturen, en moet de webshop jou het hele bedrag (ja inclusief verzendkosten en alles) terugstorten. Ik neem aan dat ze zelf wel door hebben dat annuleren en jou je bedrag terugsturen goedkoper is voor ze.

Bel/mail ze gewoon even, dan hoor je vanzelf wat ze zeggen.
Exclusief verzendkosten ja. En retour verzendkosten zijn ook voor de koper.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 5 december 2011 @ 20:11:54 #21
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105222847
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Exclusief verzendkosten ja. En retour verzendkosten zijn ook voor de koper.
Inclusief. :6
Ik dacht pas ook exclusief, maar een aardige FOK!ker wees me op het volgende.

http://blog.iusmentis.com(...)wet-koop-op-afstand/
"Volgens de wet koop op afstand mag een klant een bestelling binnen 7 werkdagen na ontvangst annuleren. Hij moet dan zijn geld terugkrijgen (inclusief de heenverzendkosten en eventuele kosten van de betaling, bv. de creditcard). Wel moet hij zelf de kosten van het terugzenden betalen. (Dit geldt ook bij speciale bestellingen, iets waar bij electronica nog wel eens ruzie over is.)"

Anders kun je voortaan producten voor 1 euro aanbieden met variabele verzendkosten erbij; dus een lamp van 50 euro wordt dan een lamp van 1 euro met 49 euro verzendkosten ofzo.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105223000
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 20:11 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Inclusief. :6
Ik dacht pas ook exclusief, maar een aardige FOK!ker wees me op het volgende.

http://blog.iusmentis.com(...)wet-koop-op-afstand/
"Volgens de wet koop op afstand mag een klant een bestelling binnen 7 werkdagen na ontvangst annuleren. Hij moet dan zijn geld terugkrijgen (inclusief de heenverzendkosten en eventuele kosten van de betaling, bv. de creditcard). Wel moet hij zelf de kosten van het terugzenden betalen. (Dit geldt ook bij speciale bestellingen, iets waar bij electronica nog wel eens ruzie over is.)"

Anders kun je voortaan producten voor 1 euro aanbieden met variabele verzendkosten erbij; dus een lamp van 50 euro wordt dan een lamp van 1 euro met 49 euro verzendkosten ofzo.
Belachelijk imho.
Is hier trouwens ook Nederlandse jurisprudentie over?
pi_105223161
Je bent toch gewoon een overeenkomst aangegaan? Lijkt me terecht dat je die niet meer kunt annuleren. Bedrijf heeft immers jouw vuurwerk al moeten bestellen/aanbetalen.

Stel je voor dat iedereen opeens na na een maand nog zijn bestelling gaat annuleren? :P
pi_105223667
De algemene voorwaarden van de site vuurwerk actieshop zijn verre weg van duidelijk.
Als dat al niet in strijd met de wet handelen is?

Zeg dat je de order wilt annuleren.
Als ze stuk bij been blijven houden, het pakket retour sturen wanneer je het ontvangt. Beroep jezelf op de ( 3 maanden of 30 dagen ) zichttermijn die je hebt. Omdat hun geen info hebben over de wettelijke zichttermijn, mag je ipv 7 werkdagen langer (30 dagen of 3 maanden ik weet het even niet welke van deze twee) retouren.

Stickertje op plakken, retour afzender. Hoef je ook geen retour kosten te betalen.

edit: ook hebben ze geen contactgegevens. o.a. kvk nummer e.d. Hoe kun je in hemelsnaam bij zo'n knake shop een bestelling plaatsen? gek! Ze handelen in strijd met de wet.
pi_105241632
quote:
Stickertje op plakken, retour afzender. Hoef je ook geen retour kosten te betalen.
Wel janken als een webshop zijn dingen niet op orde lijkt te hebben en dan zo'n advies geven. Dat is geen retourneren...
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:54:11 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_105242635
Dus eigenlijk... Kun je, op internet besteld, vuurwerk (wat je over hebt bijvoorbeeld) op 3 januari nog terugsturen. en je geld terug krijgen! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_105243128
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
Dus eigenlijk... Kun je, op internet besteld, vuurwerk (wat je over hebt bijvoorbeeld) op 3 januari nog terugsturen. en je geld terug krijgen! :D
Mwa, ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat het hier gaat om een zaak die de waarde voor de verkoper verliest en waarvoor een uitzondering geldt op basis van 7:46d lid 4 sub b.
pi_105243688
Vuurwerk mag in nederland helemaal niet per post verzonden worden, webshops doen dit ook niet. Van verzendkosten is dus helemaal geen sprake. TS moet de bestelling gewoon zelf op 29/30/31 december ophalen.

Hoe het verder precies zit met bestellingen annuleren weet ik niet, maar lijkt me dat TS bij het afhalen van het vuurwerk (de levering) gewoon gebruik kan maken van wet koop op afstand en zijn/haar geld terugvragen? Het is natuurlijk voor zowel TS als de winkel veel makkelijker en goedkoper om de bestelling nu te annuleren dus ik snap niet zo goed waarom ze moeilijk doen...
pi_105243804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:35 schreef Phyrexy het volgende:
Vuurwerk mag in nederland helemaal niet per post verzonden worden, webshops doen dit ook niet. Van verzendkosten is dus helemaal geen sprake. TS moet de bestelling gewoon zelf op 29/30/31 december ophalen.

Volgens GLS wel >:)

Maar inderdaad. Moeilijk doen om het moeilijk doen dit.
pi_105262776
Gister mailtje gestuurd:

quote:
Beste ..,

Op de website staan een aantal voorwaarden (http://www.vuurwerk-actieshop.nl/cms.php?id_cms=3), daar staat nergens dat ik mijn bestelling niet kan annuleren.

Graag wil ik je even wijzen op:
Artikel 7: 46d lid 1-3 Burgerlijk Wetboek over zichttermijn is uitgesloten voor de aangeboden producten in deze webshop. De consument kan zijn bestelling kosteloos annuleren.

Graag ontvang ik het bedrag van x bedrag zsm op mijn rekening.

Met vriendelijke groet,
Antwoord:

quote:
Beste kimberly, je hebt gelijk als je binnen 7 dagen had geanuleerd.

mvg
En weer een mail terug:

quote:
Beste .,

Omdat jullie geen informatie hebben over de wettelijke zichttermijn, mag je ipv 7 werkdagen langer (30 dagen of 3 maanden ik weet het even niet welke van deze twee).

Dat is dus binnen de termijn.

groetjes
  dinsdag 6 december 2011 @ 18:58:04 #31
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_105263564
Niet van belang. De 7 dagen gaan in op het moment dat jij het ontvangt!
pi_105263607
Dat laatste mailtje heb je toch niet serieus zo gestuurd hoop ik?
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:00:49 #33
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_105263680
Ga je niet terugkrijgen. Jammer voor je kimberley :(
pi_105263885
Het heet niet voor niets zichttermijn... je moet de artikelen wel 7 dagen lang hebben kunnen ZIEN :P. Opnieuw mailen dus. Begrijp niet dat je er niet meteen in je laatste mail over bent begonnen dat die zeven dagen nog helemaal niet ingegaan zijn, laat staan verlopen...

Dat TS baggermailtjes schrijft merkt dat bedrijf waarschijnlijk niet eens, hun eigen mailtjes zijn ook waardeloos :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:52:57 #35
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_105266462
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:05 schreef Sosha het volgende:

Dat TS baggermailtjes schrijft merkt dat bedrijf waarschijnlijk niet eens, hun eigen mailtjes zijn ook waardeloos :')
Vermoed dat het zo'n eenmansbedrijfje is.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_105269155
Als ze nog moeilijk doen, mailtje sturen dat goede bekenden "ineens" zomaar grote bestellingen zouden kunnen doen, en die zo maar op 2 januari zouden kunnen retouneren zoals mag van de wet. Ik denk dat er dan wel een lichtje gaat branden.
pi_105269391
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:43 schreef Wijnbo het volgende:
Als ze nog moeilijk doen, mailtje sturen dat goede bekenden "ineens" zomaar grote bestellingen zouden kunnen doen, en die zo maar op 2 januari zouden kunnen retouneren zoals mag van de wet. Ik denk dat er dan wel een lichtje gaat branden.
Ik denk dat die goede bekenden van harte welkom zijn (want vooraf betalen); op 2 januari komen ze er dan wel achter dat voor vuurwerk geen zichttermijn geldt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_105269775
Zoek dan serieus ff op of het 30 dagen of 3 maanden was.. Zo komt je mailtje wel dom over ;)

Maar die webshop snapt er ook geen snars van. " dat kon als je binn 7 dagen had geannuleerd " zichttermijn is pas na ontvangen vd goederen..

Dus 7 dagen of 30, je kan je er sowieso op beroepen nadat je de goederen ontvangt. Want de termijn is nog niet inegaan.
Als vuurwerk wettelijk is uitesloten van retourneren dan weet ik het ook niet precies.
pi_105270054
Andere vuurwerkshop staat in de av dat vuurwerk dus is uitgesloten van zichttermijn.

Wel hebben hun een fijne annulerings mogelijkheid.

Bij jou webshop ontbreekt het aan de hele av. Wellicht dat je op deze weg toch kan annuleren omdat ze helemaal geen regels hebben. Ze zijn sowieso verplicht om je de AV te laten inzien voor dat je de ovk sluit. Heb e niet gezien, niet op gewezen noppes. Dan kan je geloo ik ( zoek het eerst uit! ) ook annuleren.
pi_105274333
Er worden hier heel wat zaken door elkaar gehaald. Er wordt weliswaar vooruit besteld en betaald, maar de overdracht van de zaak vindt plaats in een fysieke winkel en daar woordt de koop dan afgerond. Naar mijn mening is er dan geen Koop op afstand. Daarin zou een jurist licht moeten brengen. Er is dus ook geen sprake van terugsturen. Simpel omdat het niet toegestaan is om via post vuurwerk te verzenden.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:21:33 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105274498
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:19 schreef Gravedigger het volgende:
Er worden hier heel wat zaken door elkaar gehaald. Er wordt weliswaar vooruit besteld en betaald, maar de overdracht van de zaak vindt plaats in een fysieke winkel en daar woordt de koop dan afgerond. Naar mijn mening is er dan geen Koop op afstand. Daarin zou een jurist licht moeten brengen. Er is dus ook geen sprake van terugsturen. Simpel omdat het niet toegestaan is om via post vuurwerk te verzenden.
Bij de site van Consuwijzer staat ook een telefoonnummer:

quote:
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
Misschien kunnen zij hierover uitsluitsel geven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105275725
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:19 schreef Gravedigger het volgende:
Er worden hier heel wat zaken door elkaar gehaald.
Inderdaad.
quote:
Er wordt weliswaar vooruit besteld en betaald, maar de overdracht van de zaak vindt plaats in een fysieke winkel en daar woordt de koop dan afgerond. Naar mijn mening is er dan geen Koop op afstand. Daarin zou een jurist licht moeten brengen.
* Meldt.

Het maakt niet uit hoe of waar de koop wordt afgerond; maatgevend is hoe de koop is gesloten. En dat is op afstand.

Toch kan TS op grond van BW7:46d lid 4 ahf en sub b3 geen rechten ontlenen aan de Wet KOA.

Ook kent de winkel geen mogelijkheid tot annuleren (let wel, dit is geen wettelijk recht en hoeft dus ook niet bij AV te worden uitgesloten).

TS zit dus gewoon aan de koop vast.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_105280543
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Inderdaad.

[..]

* Meldt.

Het maakt niet uit hoe of waar de koop wordt afgerond; maatgevend is hoe de koop is gesloten. En dat is op afstand.

Toch kan TS op grond van BW7:46d lid 4 ahf en sub b3 geen rechten ontlenen aan de Wet KOA.

Ook kent de winkel geen mogelijkheid tot annuleren (let wel, dit is geen wettelijk recht en hoeft dus ook niet bij AV te worden uitgesloten).

Misschien moet ik die business ook maar in. Lekker van te voren geld innen en achteraf geen zorgen hoeven te maken dat je geld moet geven aan je klanten omdat ze niet tevreden zijn of gewoonweg de koop willen annuleren.

Als die webshop gewoon redelijk handelt dan geven ze het geld terug en doen ze niet moeilijk, er is immers nog niets geleverd.

Daarnaast kan het best dat annuleren geen verplichting is. Echter dienen er bij een totstandkoming van overeenkomst wel degelijk voorwaarden aan de koper kenbaar gemaakt te worden. Deze webshop heeft werkelijk waar geen voorwaarden en zelfs geen privacy policy laat staan disclaimer.

Ik kan het niet terugvinden bij art 234 bw6. Maar iets vaags staat me bij dat wanneer er geen algemene voorwaarden worden getoond/verzonden/inzage mogelijkheid of wat dan ook, dat de koop ontbonden kan worden. Klopt dit ?
pi_105281275
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:25 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Misschien moet ik die business ook maar in. Lekker van te voren geld innen en achteraf geen zorgen hoeven te maken dat je geld moet geven aan je klanten omdat ze niet tevreden zijn of gewoonweg de koop willen annuleren.

Als die webshop gewoon redelijk handelt dan geven ze het geld terug en doen ze niet moeilijk, er is immers nog niets geleverd.

Daarnaast kan het best dat annuleren geen verplichting is. Echter dienen er bij een totstandkoming van overeenkomst wel degelijk voorwaarden aan de koper kenbaar gemaakt te worden. Deze webshop heeft werkelijk waar geen voorwaarden en zelfs geen privacy policy laat staan disclaimer.

Ik kan het niet terugvinden bij art 234 bw6. Maar iets vaags staat me bij dat wanneer er geen algemene voorwaarden worden getoond/verzonden/inzage mogelijkheid of wat dan ook, dat de koop ontbonden kan worden. Klopt dit ?
Ik zie echt niet in wat de winkel fout heeft gedaan. Ts koopt toch met het volle verstand een product, waarvan het nou niet echt praktisch is om na ontvangst te gaan zeggen dat je er ontevreden mee bent.
Verder hoeven er geen algemene voorwaarden of disclaimers te zijn voor de totstandkoming van een overeenkomst. Als deze er wel waren hadden ze i.b. ter hand moeten worden gesteld ogv 6:233. Als dit niet gebeurt zijn slechts de voorwaarden vernietigbaar, niet de hele ovk.
pi_105282421
Ah oke dus alleen de voorwaarden zijn dan vernietigbaar.

Redelijk gezien vind ik dat deze webshop totaal verkeerd handeld en in nadele van haar reputatie.

Daarnaast begrijpen zij blijkbaar de wet niet eens en mailen dit zo door naar de klant.

Als ik hun was, dan stortte ik het geldbedrag terug. Natuurlijk zijn er een hoop webshops die niet zo handelen en vrijwel geen rekening met de consument houden. Maar er zijn gelukkig ook genoeg webshops die hier niet moeilijk over doen, wat de wet ook zegt.

Tip voor ts: koop voortaan in een webwinkel die duidelijke voorwaarden heeft en o.a. ook een beleid dat je je geld terug kan krijgen bij een pre-order.
Andere tip: koop het lekker in de winkel op 27 decemer.

Ps: ts heb je alles vooruit moeten betalen? Terwijl de koop in de winkel plaatsvindt mogen ze niet meer dan 50% vooruitbetaling eisen van jou, dmv een preorder.
Ze zouden bijv 50% mogen eisen en de andere 50% zou je dan in de winkel (na ontvangst goederen) moeten betalen. Wat desancties zijn voor overtreding van de vooruitbetaling wet weet ik niet.
pi_105282660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:25 schreef Snoepje5 het volgende:
Misschien moet ik die business ook maar in.
Wat let je.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_105282711
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 02:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Daarnaast begrijpen zij blijkbaar de wet niet eens en mailen dit zo door naar de klant.
Zo gek is dat natuurlijk niet :) Zo'n persoon is ondernemer, geen jurist.

Neemt niet weg dat hij zich aan "de wet" te houden heeft, en dat klanten hem daarop kunnen wijzen wanneer hij dat onverhoopt niet doet.
pi_105282985
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 02:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat let je.
Nou, met zijn tips gaat het al fout, dus dat belooft weinig goeds voor de rest ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 02:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Andere tip: koop het lekker in de winkel op 27 decemer.
pi_105283564
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 07:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nou, met zijn tips gaat het al fout, dus dat belooft weinig goeds voor de rest ;)

[..]

Niks mis met een tip om het in de winkel te kopen als je twijfelt over een pre-order.

Daarnaast mag hij wel ondernemer zijn, maar dat houdt niet weg dat iedere ondernemer bijv. Na 7 werkdagen geen retourzendingen meer wilt accepteren, of geen geld terug geeft als je klant een order wilt annuleren ( van een gering bedrag ).
pi_105283581
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:22 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Niks mis met een tip om het in de winkel te kopen als je twijfelt over een pre-order.
Op 27 december is er geen winkel die je vuurwerk mag verkopen.
pi_105283588
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:24 schreef Light het volgende:

[..]

Op 27 december is er geen winkel die je vuurwerk mag verkopen.
28e dan slimmerd ;)
pi_105283593
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:25 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

28e dan slimmerd ;)
Dan nog niet.
pi_105287826
Mailtje terug gekregen, ze storten het bedrag terug. :)
pi_105288654
En zo hoort het.
pi_105291940
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:25 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

28e dan slimmerd ;)
Nou vooruit dan:
quote:
Vuurwerk mag verkocht worden op 29, 30 en 31 december. Als één van deze dagen op een zondag valt, mag er op die dag geen vuurwerk verkocht worden. Het is dan wel toegestaan vuurwerk te verkopen op 28 december. Dit staat in het Vuurwerkbesluit.
Bron
pi_105300345
:')
.
  donderdag 8 december 2011 @ 15:43:50 #57
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_105340180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Inderdaad.

[..]

* Meldt.

Is de koop niet pas afgerond na overdracht van de goederen?

Dat de bestelling op afstand is gedaan is overigens niet relevant:

quote:
Let op
Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
Bron: http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
pi_105340619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:43 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

Houdt niet weg dat de winkel 100% vooruitbetaling mag eisen bij een pre-order. 50% is het maximum. En daarnaast betwijfel ik of dit geen koop op afstand is omdat het vuurwerk in een 'winkel' verkocht wordt, er wordt immers gevraagd om het hele bedrag over te schrijven op afstand. Dan zou je nog de kans moeten hebben om van de koop af te zien bij de overhandiging in de winkel, wat volgende deze webshop ook niet een mogelijkheid is.
pi_105342905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:43 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

Ik zie in casu de relevantie van jouw quote niet. Het betreft hier wel degelijk een bedrijf dat op afstand verkoopt, waarbij het sluiten van de overeenkomst maatgevend is en niet het afronden ervan.

Dat de koop pas afgerond is na (betaling +) levering, is evident. Dat doet echter niets af aan de criteria voor koa.
.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:40:52 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105344569
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
Natuurlijk niet flapdrol :|W
  donderdag 8 december 2011 @ 17:46:10 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105344745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:47 schreef Snoepje5 het volgende:
En zo hoort het.
Nee, ts moet gewoon niet zomaar dingen bestellen en dan het probleem bij de winkel leggen :')
  donderdag 8 december 2011 @ 17:47:02 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105344774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Houdt niet weg dat de winkel 100% vooruitbetaling mag eisen bij een pre-order. 50% is het maximum. En daarnaast betwijfel ik of dit geen koop op afstand is omdat het vuurwerk in een 'winkel' verkocht wordt, er wordt immers gevraagd om het hele bedrag over te schrijven op afstand. Dan zou je nog de kans moeten hebben om van de koop af te zien bij de overhandiging in de winkel, wat volgende deze webshop ook niet een mogelijkheid is.
Zit een verschil in het eisen en er geen probleem van maken en het gewoon betalen..
pi_105348742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zit een verschil in het eisen en er geen probleem van maken en het gewoon betalen..
Ze eisen het, want er is geen mogelijkheid om minder dan de helft vooruit te betalen. Het mag niet volgens de wet.
pi_105351615
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef hertjesftw het volgende:

[..]

Op grond van Europese richtlijnen (en dus in beginsel - voor zover door de lidstaten geïmplementeerd of voor zover rechtstreekse werking toekomt - in heel Europa, niet alleen in Nederland) heb je in beginsel (geldt niet voor bijv. tijdschriften, bederfelijke waren, enzovoort) een week de tijd om te annuleren na ontvangst van de goederen. Op grond van een recente uitspraak van een Nederlandse rechter geldt dat - in elk geval in Nederland - ook voor de situatie dat je wilt annuleren voordat je de goederen hebt ontvangen, omdat anders immers een vrij nutteloze exercitie volgt dat je het krijg toegestuurd en dan retour stuurt en geld terug vraagt.

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BU6789

Let wel, dit geldt dus niet voor goederen waarvoor het niet logisch zou zijn, dat je ze zou kunnen retourneren

quote:
Artikel 7:46d BW

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.
Ik zie verder de relevantie niet in van de vraag hoe er aan de verplichtingen (voor de verkoper: levering; voor de koper: betaling) uit die - op afstand tot stand gekomen - koopovereenkomst wordt voldaan. Het presteren / voldoen aan de overeenkomst komt immers logischerwijs pas nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, en de koop op afstand is gedefinieerd als:

quote:
Artikel 46a

In deze afdeling wordt verstaan onder:

a. overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
(tenzij het dan weer zo iets wordt dat je de goederen eerst uitgebreid hebt kunnen beoordelen in de winkel of zo, dan kan ik mij er weer wel iets bij voorstellen - hoewel niet veel - want het idee achter de hele regeling is dat de consument beschermd moet worden omdat hij eigenlijk niet weet wat hij koopt; op het moment dat je het wél weet, dan is er eigenlijk van een wilsgebrek of informatieassymetrie, waartegen de bedenktijd beoogt te beschermen, geen sprake en dan kan ik mij voorstellen dat zelfs áls het recht bestaat, gebruik maken ervan misbruik van recht is, de rechter heeft iets dergelijks wel eens uitgesproken over het recht op annulering bij de aankoop van een woning waar ook een bedenktijd geldt).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sessy op 08-12-2011 20:40:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')