abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105283588
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:24 schreef Light het volgende:

[..]

Op 27 december is er geen winkel die je vuurwerk mag verkopen.
28e dan slimmerd ;)
pi_105283593
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:25 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

28e dan slimmerd ;)
Dan nog niet.
pi_105287826
Mailtje terug gekregen, ze storten het bedrag terug. :)
pi_105288654
En zo hoort het.
pi_105291940
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:25 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

28e dan slimmerd ;)
Nou vooruit dan:
quote:
Vuurwerk mag verkocht worden op 29, 30 en 31 december. Als één van deze dagen op een zondag valt, mag er op die dag geen vuurwerk verkocht worden. Het is dan wel toegestaan vuurwerk te verkopen op 28 december. Dit staat in het Vuurwerkbesluit.
Bron
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105300345
:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 8 december 2011 @ 15:43:50 #57
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_105340180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Inderdaad.

[..]

* Meldt.

Het maakt niet uit hoe of waar de koop wordt afgerond; maatgevend is hoe de koop is gesloten. En dat is op afstand.

Toch kan TS op grond van BW7:46d lid 4 ahf en sub b3 geen rechten ontlenen aan de Wet KOA.

Ook kent de winkel geen mogelijkheid tot annuleren (let wel, dit is geen wettelijk recht en hoeft dus ook niet bij AV te worden uitgesloten).

TS zit dus gewoon aan de koop vast.
Is de koop niet pas afgerond na overdracht van de goederen?

Dat de bestelling op afstand is gedaan is overigens niet relevant:

quote:
Let op
Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
Bron: http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
pi_105340619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:43 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

Houdt niet weg dat de winkel 100% vooruitbetaling mag eisen bij een pre-order. 50% is het maximum. En daarnaast betwijfel ik of dit geen koop op afstand is omdat het vuurwerk in een 'winkel' verkocht wordt, er wordt immers gevraagd om het hele bedrag over te schrijven op afstand. Dan zou je nog de kans moeten hebben om van de koop af te zien bij de overhandiging in de winkel, wat volgende deze webshop ook niet een mogelijkheid is.
pi_105342905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:43 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

Ik zie in casu de relevantie van jouw quote niet. Het betreft hier wel degelijk een bedrijf dat op afstand verkoopt, waarbij het sluiten van de overeenkomst maatgevend is en niet het afronden ervan.

Dat de koop pas afgerond is na (betaling +) levering, is evident. Dat doet echter niets af aan de criteria voor koa.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:40:52 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105344569
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
Dus eigenlijk... Kun je, op internet besteld, vuurwerk (wat je over hebt bijvoorbeeld) op 3 januari nog terugsturen. en je geld terug krijgen! :D
Natuurlijk niet flapdrol :|W
  donderdag 8 december 2011 @ 17:46:10 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105344745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:47 schreef Snoepje5 het volgende:
En zo hoort het.
Nee, ts moet gewoon niet zomaar dingen bestellen en dan het probleem bij de winkel leggen :')
  donderdag 8 december 2011 @ 17:47:02 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105344774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Houdt niet weg dat de winkel 100% vooruitbetaling mag eisen bij een pre-order. 50% is het maximum. En daarnaast betwijfel ik of dit geen koop op afstand is omdat het vuurwerk in een 'winkel' verkocht wordt, er wordt immers gevraagd om het hele bedrag over te schrijven op afstand. Dan zou je nog de kans moeten hebben om van de koop af te zien bij de overhandiging in de winkel, wat volgende deze webshop ook niet een mogelijkheid is.
Zit een verschil in het eisen en er geen probleem van maken en het gewoon betalen..
pi_105348742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zit een verschil in het eisen en er geen probleem van maken en het gewoon betalen..
Ze eisen het, want er is geen mogelijkheid om minder dan de helft vooruit te betalen. Het mag niet volgens de wet.
pi_105351615
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef hertjesftw het volgende:
Ik heb ongeveer een maand geleden en bestelling gemaakt voor vuurwerk. Nu wil ik deze bestelling graag annuleren, en het bedrag terug gesort krijgen op mijn rekening.

Heb net een email terug gehad dat 'de order al is verwerkt en dat geld terug geven geen optie is'.

Maar is dat ook zo? Ik heb namelijk mijn twijfels, enige wat ik kan vinden:

In hun webshop staat namelijk nergens dat een order niet geannuleerd kan worden, en dat geld terug geven geen optie is.

[..]

Op grond van Europese richtlijnen (en dus in beginsel - voor zover door de lidstaten geïmplementeerd of voor zover rechtstreekse werking toekomt - in heel Europa, niet alleen in Nederland) heb je in beginsel (geldt niet voor bijv. tijdschriften, bederfelijke waren, enzovoort) een week de tijd om te annuleren na ontvangst van de goederen. Op grond van een recente uitspraak van een Nederlandse rechter geldt dat - in elk geval in Nederland - ook voor de situatie dat je wilt annuleren voordat je de goederen hebt ontvangen, omdat anders immers een vrij nutteloze exercitie volgt dat je het krijg toegestuurd en dan retour stuurt en geld terug vraagt.

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BU6789

Let wel, dit geldt dus niet voor goederen waarvoor het niet logisch zou zijn, dat je ze zou kunnen retourneren

quote:
Artikel 7:46d BW

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.
Ik zie verder de relevantie niet in van de vraag hoe er aan de verplichtingen (voor de verkoper: levering; voor de koper: betaling) uit die - op afstand tot stand gekomen - koopovereenkomst wordt voldaan. Het presteren / voldoen aan de overeenkomst komt immers logischerwijs pas nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, en de koop op afstand is gedefinieerd als:

quote:
Artikel 46a

In deze afdeling wordt verstaan onder:

a. overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
(tenzij het dan weer zo iets wordt dat je de goederen eerst uitgebreid hebt kunnen beoordelen in de winkel of zo, dan kan ik mij er weer wel iets bij voorstellen - hoewel niet veel - want het idee achter de hele regeling is dat de consument beschermd moet worden omdat hij eigenlijk niet weet wat hij koopt; op het moment dat je het wél weet, dan is er eigenlijk van een wilsgebrek of informatieassymetrie, waartegen de bedenktijd beoogt te beschermen, geen sprake en dan kan ik mij voorstellen dat zelfs áls het recht bestaat, gebruik maken ervan misbruik van recht is, de rechter heeft iets dergelijks wel eens uitgesproken over het recht op annulering bij de aankoop van een woning waar ook een bedenktijd geldt).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sessy op 08-12-2011 20:40:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')