quote:1. In de online voorverkoop geldt een minimale bestelling van ¤ 50,00.
2. We verwerken online voorbestellingen tot en met 30 november 00:00 uur.
3. Vuurwerk kan uitsluitend worden afgehaald door personen van 16 jaar en ouder (bestellen onder 16 jaar mag dus wel).
4. Indien een artikel is uitverkocht, vervangen wij het bestelde door gelijksoortig vuurwerk.
5. Bestel tijdig om teleurstellingen te voorkomen.
6. De prijzen op www.vuurwerkshopnaam.nl zijn alleen geldig tijdens de voorverkoop.
Via internet besteld, en kan de producten pas 29 december ophalen.quote:Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef Peter het volgende:
Heb je een standaardpakket genomen of iets laten samenstellen speciaal voor jou? (niet uit de catalogus.)
quote:Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan de ondernemer die kosten te betalen die de ondernemer in redelijkheid en aantoonbaar heeft gemaakt. 1. Artikel 7: 46d lid 1-3 Burgerlijk Wetboek over zichttermijn is uitgesloten voor de aangeboden producten in deze webshop. De consument kan zijn bestelling kosteloos annuleren.
Dan moet je gewoon kunnen annuleren lijkt me. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?quote:Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef hertjesftw het volgende:
[..]
Via internet besteld, en kan de producten pas 29 december ophalen.
Het is geen 'speciaal samengesteld iets' gewoon wat dingen vanuit de webshop.
edit:
Ik zie wel bij bijna elke andere vuurwerk shop deze voorwaarde voorbij komen:
[..]
Het is wel een 'grote bekende' vuurwerkshop. Ik heb met Ideal betaald.quote:Op maandag 5 december 2011 18:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon kunnen annuleren lijkt me. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?
En hoe heb je betaald?
Die 7 dagen is na leveringquote:Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
7 dagen zijn voorbij dus je kunt je op dat punt niet beroepen op wet kopen op afstand (herroepingsrecht).
En je bent overeengekomen dat 'levering' op 29 december plaats zal vinden.
Nee dus.quote:Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
7 dagen zijn voorbij dus je kunt je op dat punt niet beroepen op wet kopen op afstand (herroepingsrecht).
Als je de taal even naar Duits switched op hun site, dan heb je helemaal geen voorwaarden meerquote:Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef hertjesftw het volgende:
Ik heb ongeveer een maand geleden en bestelling gemaakt voor vuurwerk. Nu wil ik deze bestelling graag annuleren, en het bedrag terug gesort krijgen op mijn rekening.
Heb net een email terug gehad dat 'de order al is verwerkt en dat geld terug geven geen optie is'.
Maar is dat ook zo? Ik heb namelijk mijn twijfels, enige wat ik kan vinden:
In hun webshop staat namelijk nergens dat een order niet geannuleerd kan worden, en dat geld terug geven geen optie is.
[..]
Exclusief verzendkosten ja. En retour verzendkosten zijn ook voor de koper.quote:Op maandag 5 december 2011 19:20 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Nee dus.
Die 7 dagen lopen pas vanaf het moment dat je de spullen in ontvangst heb genomen. Wettelijk mag jij het dus gewoon de 30e ofzo terugsturen, en moet de webshop jou het hele bedrag (ja inclusief verzendkosten en alles) terugstorten. Ik neem aan dat ze zelf wel door hebben dat annuleren en jou je bedrag terugsturen goedkoper is voor ze.
Bel/mail ze gewoon even, dan hoor je vanzelf wat ze zeggen.
Inclusief.quote:Op maandag 5 december 2011 20:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Exclusief verzendkosten ja. En retour verzendkosten zijn ook voor de koper.
Belachelijk imho.quote:Op maandag 5 december 2011 20:11 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Inclusief.![]()
Ik dacht pas ook exclusief, maar een aardige FOK!ker wees me op het volgende.
http://blog.iusmentis.com(...)wet-koop-op-afstand/
"Volgens de wet koop op afstand mag een klant een bestelling binnen 7 werkdagen na ontvangst annuleren. Hij moet dan zijn geld terugkrijgen (inclusief de heenverzendkosten en eventuele kosten van de betaling, bv. de creditcard). Wel moet hij zelf de kosten van het terugzenden betalen. (Dit geldt ook bij speciale bestellingen, iets waar bij electronica nog wel eens ruzie over is.)"
Anders kun je voortaan producten voor 1 euro aanbieden met variabele verzendkosten erbij; dus een lamp van 50 euro wordt dan een lamp van 1 euro met 49 euro verzendkosten ofzo.
Wel janken als een webshop zijn dingen niet op orde lijkt te hebben en dan zo'n advies geven. Dat is geen retourneren...quote:Stickertje op plakken, retour afzender. Hoef je ook geen retour kosten te betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |