abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105217879
Ik heb ongeveer een maand geleden en bestelling gemaakt voor vuurwerk. Nu wil ik deze bestelling graag annuleren, en het bedrag terug gesort krijgen op mijn rekening.

Heb net een email terug gehad dat 'de order al is verwerkt en dat geld terug geven geen optie is'.

Maar is dat ook zo? Ik heb namelijk mijn twijfels, enige wat ik kan vinden:

In hun webshop staat namelijk nergens dat een order niet geannuleerd kan worden, en dat geld terug geven geen optie is.

quote:
1. In de online voorverkoop geldt een minimale bestelling van ¤ 50,00.
2. We verwerken online voorbestellingen tot en met 30 november 00:00 uur.
3. Vuurwerk kan uitsluitend worden afgehaald door personen van 16 jaar en ouder (bestellen onder 16 jaar mag dus wel).
4. Indien een artikel is uitverkocht, vervangen wij het bestelde door gelijksoortig vuurwerk.
5. Bestel tijdig om teleurstellingen te voorkomen.
6. De prijzen op www.vuurwerkshopnaam.nl zijn alleen geldig tijdens de voorverkoop.
pi_105217929
Wordt het speciaal voor jou samengesteld? Dan is het wellicht een gepersonaliseerd product en niet te retourneren. Je hebt via internet besteld?
dag
pi_105217951
Heb je een standaardpakket genomen of iets laten samenstellen speciaal voor jou? (niet uit de catalogus.)
dag
pi_105217986
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef Peter het volgende:
Heb je een standaardpakket genomen of iets laten samenstellen speciaal voor jou? (niet uit de catalogus.)
Via internet besteld, en kan de producten pas 29 december ophalen.

Het is geen 'speciaal samengesteld iets' gewoon wat dingen vanuit de webshop.

edit:

Ik zie wel bij bijna elke andere vuurwerk shop deze voorwaarde voorbij komen:

quote:
Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan de ondernemer die kosten te betalen die de ondernemer in redelijkheid en aantoonbaar heeft gemaakt. 1. Artikel 7: 46d lid 1-3 Burgerlijk Wetboek over zichttermijn is uitgesloten voor de aangeboden producten in deze webshop. De consument kan zijn bestelling kosteloos annuleren.
pi_105218018
Waarom wil je er ineens van af dan?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_105218071
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef hertjesftw het volgende:

[..]

Via internet besteld, en kan de producten pas 29 december ophalen.

Het is geen 'speciaal samengesteld iets' gewoon wat dingen vanuit de webshop.

edit:

Ik zie wel bij bijna elke andere vuurwerk shop deze voorwaarde voorbij komen:

[..]

Dan moet je gewoon kunnen annuleren lijkt me. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?
En hoe heb je betaald?
dag
pi_105218104
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon kunnen annuleren lijkt me. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?
En hoe heb je betaald?
Het is wel een 'grote bekende' vuurwerkshop. Ik heb met Ideal betaald.
pi_105218195
Aangetekend briefje? :+
dag
pi_105218207
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:29 schreef Peter het volgende:
Aangetekend briefje? :+
Moet toch ook zo kunnen.. ;)
pi_105218291
Artikel 7: 46d lid 1-3 Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden.

Ik heb niets ontvangen = geld terug?
  maandag 5 december 2011 @ 18:45:50 #11
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_105218750
7 dagen zijn voorbij dus je kunt je op dat punt niet beroepen op wet kopen op afstand (herroepingsrecht).

En je bent overeengekomen dat 'levering' op 29 december plaats zal vinden.
pi_105218786
Hmm ik zit eraan vast dus? :(
pi_105219083
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
7 dagen zijn voorbij dus je kunt je op dat punt niet beroepen op wet kopen op afstand (herroepingsrecht).

En je bent overeengekomen dat 'levering' op 29 december plaats zal vinden.
Die 7 dagen is na levering ;)
dag
pi_105219109
Ik heb ook via vuurwerkshopnaam.nl besteld. Ze hebben fucking veel _O_ ^O^ ^O^
Of niet?
pi_105219139
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Die 7 dagen is na levering ;)
Dat.

En als ik het goed begrepen heb, wordt dat straks zelfs 14 dagen.
pi_105219215
Geef maar aan mij als jij het niet wil
  maandag 5 december 2011 @ 19:20:38 #17
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105220114
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Dlocks het volgende:
Nee dus.
Die 7 dagen lopen pas vanaf het moment dat je de spullen in ontvangst heb genomen. Wettelijk mag jij het dus gewoon de 30e ofzo terugsturen, en moet de webshop jou het hele bedrag (ja inclusief verzendkosten en alles) terugstorten. Ik neem aan dat ze zelf wel door hebben dat annuleren en jou je bedrag terugsturen goedkoper is voor ze.

Bel/mail ze gewoon even, dan hoor je vanzelf wat ze zeggen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105220616
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef hertjesftw het volgende:
Ik heb ongeveer een maand geleden en bestelling gemaakt voor vuurwerk. Nu wil ik deze bestelling graag annuleren, en het bedrag terug gesort krijgen op mijn rekening.

Heb net een email terug gehad dat 'de order al is verwerkt en dat geld terug geven geen optie is'.

Maar is dat ook zo? Ik heb namelijk mijn twijfels, enige wat ik kan vinden:

In hun webshop staat namelijk nergens dat een order niet geannuleerd kan worden, en dat geld terug geven geen optie is.

[..]

Als je de taal even naar Duits switched op hun site, dan heb je helemaal geen voorwaarden meer :P ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105220921
TS heeft (als ik het goed begrepen heb) zelfs al 30 dagen retourrecht omdat hij niet op de hoogte is gebracht van de 7 dagen.
pi_105222647
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 19:20 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Nee dus.
Die 7 dagen lopen pas vanaf het moment dat je de spullen in ontvangst heb genomen. Wettelijk mag jij het dus gewoon de 30e ofzo terugsturen, en moet de webshop jou het hele bedrag (ja inclusief verzendkosten en alles) terugstorten. Ik neem aan dat ze zelf wel door hebben dat annuleren en jou je bedrag terugsturen goedkoper is voor ze.

Bel/mail ze gewoon even, dan hoor je vanzelf wat ze zeggen.
Exclusief verzendkosten ja. En retour verzendkosten zijn ook voor de koper.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 5 december 2011 @ 20:11:54 #21
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105222847
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Exclusief verzendkosten ja. En retour verzendkosten zijn ook voor de koper.
Inclusief. :6
Ik dacht pas ook exclusief, maar een aardige FOK!ker wees me op het volgende.

http://blog.iusmentis.com(...)wet-koop-op-afstand/
"Volgens de wet koop op afstand mag een klant een bestelling binnen 7 werkdagen na ontvangst annuleren. Hij moet dan zijn geld terugkrijgen (inclusief de heenverzendkosten en eventuele kosten van de betaling, bv. de creditcard). Wel moet hij zelf de kosten van het terugzenden betalen. (Dit geldt ook bij speciale bestellingen, iets waar bij electronica nog wel eens ruzie over is.)"

Anders kun je voortaan producten voor 1 euro aanbieden met variabele verzendkosten erbij; dus een lamp van 50 euro wordt dan een lamp van 1 euro met 49 euro verzendkosten ofzo.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105223000
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 20:11 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Inclusief. :6
Ik dacht pas ook exclusief, maar een aardige FOK!ker wees me op het volgende.

http://blog.iusmentis.com(...)wet-koop-op-afstand/
"Volgens de wet koop op afstand mag een klant een bestelling binnen 7 werkdagen na ontvangst annuleren. Hij moet dan zijn geld terugkrijgen (inclusief de heenverzendkosten en eventuele kosten van de betaling, bv. de creditcard). Wel moet hij zelf de kosten van het terugzenden betalen. (Dit geldt ook bij speciale bestellingen, iets waar bij electronica nog wel eens ruzie over is.)"

Anders kun je voortaan producten voor 1 euro aanbieden met variabele verzendkosten erbij; dus een lamp van 50 euro wordt dan een lamp van 1 euro met 49 euro verzendkosten ofzo.
Belachelijk imho.
Is hier trouwens ook Nederlandse jurisprudentie over?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105223161
Je bent toch gewoon een overeenkomst aangegaan? Lijkt me terecht dat je die niet meer kunt annuleren. Bedrijf heeft immers jouw vuurwerk al moeten bestellen/aanbetalen.

Stel je voor dat iedereen opeens na na een maand nog zijn bestelling gaat annuleren? :P
pi_105223667
De algemene voorwaarden van de site vuurwerk actieshop zijn verre weg van duidelijk.
Als dat al niet in strijd met de wet handelen is?

Zeg dat je de order wilt annuleren.
Als ze stuk bij been blijven houden, het pakket retour sturen wanneer je het ontvangt. Beroep jezelf op de ( 3 maanden of 30 dagen ) zichttermijn die je hebt. Omdat hun geen info hebben over de wettelijke zichttermijn, mag je ipv 7 werkdagen langer (30 dagen of 3 maanden ik weet het even niet welke van deze twee) retouren.

Stickertje op plakken, retour afzender. Hoef je ook geen retour kosten te betalen.

edit: ook hebben ze geen contactgegevens. o.a. kvk nummer e.d. Hoe kun je in hemelsnaam bij zo'n knake shop een bestelling plaatsen? gek! Ze handelen in strijd met de wet.
pi_105241632
quote:
Stickertje op plakken, retour afzender. Hoef je ook geen retour kosten te betalen.
Wel janken als een webshop zijn dingen niet op orde lijkt te hebben en dan zo'n advies geven. Dat is geen retourneren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')