abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105180649
De dreumesjes:

13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy

05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 06-12-2011 02:21:12 ]
pi_105180723
reminder uit de vorige deeltje:

box als opslagplaats ....
dreumes die een eigen duplo-webshop kunnen beginnen
en babyfoons met webcam / camera...

en dan hier weer los :P

oeh en: Evie is morgen jarig *O* vanavond gaan slapen als dreumes en morgen wakker worden als peuter, alvast gefeliciteerd BJ O+
pi_105180793
Relain dat maakt niets uit je krijgt geen korting als je meerdere tegelijk besteld (helaas)
pi_105181296
Ow, ik had niet door dat de vorige al bijna vol zat... had ik zelf ook wel even kunnen sluiten natuurlijk. Sorry!
pi_105181473
Evie, alvast een fijne verjaardag morgen!
  zondag 4 december 2011 @ 20:41:30 #6
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105181655
Aiiii helaas Orea! Welke hebben jullie?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105181831
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:35 schreef Shandaly het volgende:
Ow, ik had niet door dat de vorige al bijna vol zat... had ik zelf ook wel even kunnen sluiten natuurlijk. Sorry!
maakt nix uit hoor :D

ik wilde deze foto van lucas niet in post 300 zetten, vandaar t vulsel-verhaaltje ;)

en voila: mn kind eet spaghetti :Y)

oeh..
en morgen is CB dag voor ons: extra controle ivm de oortjes... en woordenschat...
ik heb mn lijstje bewijsmateriaal al in zn groeiboekje zitten _O-
pi_105182807
En wat staat er allemaal op het bewijslijstje Cookie? :D
pi_105182925
wehehe... zal ik t ff overtypen O-)

edit: de leuksten: (buiten ja, papa, mama, deze, die, klaar, bal etc)

paard, autooooo, apetiet (ipad), tiktak (klok), maan, heet (temp), poepu en neh (plat voor nee)
*;

ik hoop alleen niet dat ze vragen of ie al met mes en vork eet (zie boven) :Y)
pi_105183329
hihi, apetiet :D

Vind ik al heel wat hoor, mijn neefje is 2 jaar en 1 maand en zegt echt minder.
maar die moest natuurlijk ook niet voor niets over met 2j3m extra op controle op het CB
pi_105183677
ja nou.. ik geloof dat t cb en ik elkaar niet begrijpen hoor...
volgens mij had ie toen (3mnd terug) ook al een paar woordjes, dus das prima
maar ivm oortjes willen ze m zien ivm mogelijke taalachterstand....
ik vind t goed om extra te checken op de oortjes, maar die taalachterstand vreet ik niet...

mn vriend gaat trouwens mee ivm mijn hormoonbom-gedrag van de laatste tijd :Y :@
(meestal handel ik dit soort dingen volledig zelfstandig af, nu sta ik onder begeleiding/curatele gheghe)

SPOILER: peuterinfo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 21:18:58 ]
pi_105183792
Anne moest nu bij 14m al twee woordjes zeggen, ik dacht dat dat pas met 18m moest... zo zie je maar dat het overal anders is...
pi_105183902
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:14 schreef Fannetje het volgende:
zo zie je maar dat het overal anders is...
:Y en vooral dat staat me zo tegen... nix wetenschap.. gewoon plaatselijke gebruiken... een soort folkore wordt t dan he ;)

edit: ze zijn bij ons CB heel lief hoor en ik heb geen klachten, maar ik ben ook geen enthousiaste CB ganger ofzo :P
pi_105184045
Ik moet zeggen dat ik de vorige arts op het CB heel lief, begripvol en meedenkend vond...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Nu hebben we een nieuwe en die vond ik best streng. Het feit dat Anne nog gepureerd eten kreeg en uit een fles drinkt vond ze echt belachelijk. Voelde me best een beetje aangevallen...

Edit: En nu weet ik heus wel dat ze met 14m niet meer gepureerd 'horen' te eten, maar mijn meisje is gewoon met alles wat trager, ook met eten :P
pi_105184263
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:19 schreef Fannetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de vorige arts op het CB heel lief, begripvol en meedenkend vond...
SPOILER
.

Nu hebben we een nieuwe en die vond ik best streng. Het feit dat Anne nog gepureerd eten kreeg en uit een fles drinkt vond ze echt belachelijk. Voelde me best een beetje aangevallen...

Edit: En nu weet ik heus wel dat ze met 14m niet meer gepureerd 'horen' te eten, maar mijn meisje is gewoon met alles wat trager, ook met eten :P
ja dat ja.. eerst een open vraag stellen en dan bem... de deksel op je kop krijgen :X

briljant zou zijn als je t bij je zelf kunt houden door iets te zeggen als: ik vind t niet prettig als ik op deze manier wordt aangesproken om mijns inziens fatsoenlijke leefgewoonten..

[. en mijn keuze om t zus of zo te doen ivm ontwikkelingstempo van mijn kind, ik volg mn kind en niet een boekje...]

kunt u me in andere woorden svp duidelijk maken wat de issue zou zijn voor mn kind?
dan kan ik uw tip ms in overweging nemen
O-)

mooi he? :P

weet je hoe ik er morgen na een dergelijke opmerking bij zit: }:| ~O>

_O-
pi_105184684
Dat zou ik graag willen zeggen hoor, maar dat durf ik op zo'n moment echt niet... :@
Ik heb dus gewoon braaf beloofd dat ik er echt mee aan de gang zou gaan.

En dat heb ik zelfs gedaan, twee weken later nu en de dame eet gewoon kiwi en mandarijntjes in stukken *O*
pi_105184999
go Anne! *O* lekker is dat he, fruit :Y
pi_105187143
Maar at ze dan echt alleen maar gepureerd Fannetje? En hoe gepureerd dan? Ik bedoel,die Olvarit peutermenu's zijn ook nog behoorlijk gepureerd. At ze wel koekjes ofzo?
En uit een fles drinken, dat is toch niet zo'n ramp?
Sorry als ik te nieuwsgierig ben hoor :+

Cooki, Mex bedankt je voor de tip!
pi_105190233
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:43 schreef Cooki het volgende:

[..]

maakt nix uit hoor :D

ik wilde deze foto van lucas niet in post 300 zetten, vandaar t vulsel-verhaaltje ;)

en voila: mn kind eet spaghetti :Y)

[ afbeelding ]
Kreeg hij het een beetje weg? E vindt dat nog wel moeilijk, dat gesliert.
quote:
oeh..
en morgen is CB dag voor ons: extra controle ivm de oortjes... en woordenschat...
ik heb mn lijstje bewijsmateriaal al in zn groeiboekje zitten _O-
Extra i.v.m. woordenschat ook? Zei hij de vorige keer te weinig woordjes?

E heeft nog bijna geen woordjes, eigenlijk alleen papa (de hele dag...), en soms mama, en wat meer ondefiniëerbaars zoals die/tie/tisss/ettuh. Geen probleem met 15 maanden, maar als ik hier soms lees dan zie ik dat sommige kinderen wat sneller zijn. Ik merk nu wel een spurtje in haar taalontwikkeling. Ze probeert meer na te zeggen en maakt ook nepwoorden van meerdere lettergrepen.

Verder schuifelt E steeds beter *O* ze probeert altijd wel iets (tafel, bank) vast te grijpen, maar tussendoor doet ze toch steeds wat stapjes. Die loopt wel enigszins goed voor kerst, denk ik.

Troeta, kan Mex al wat met dat tekendingetje? Zo te zien wel... misschien ook wel leuk voor E. Hoewel zij nog weinig doorheeft van tekenen/kleuren.

Ik las ook nog iets van Fannetje over eten en drinken. Vervelend dat daar op het CB zo afkeurend wordt gedaan. Hier gelukkig geen ervaring mee, alleen toen ik een keer over volle melk begon... Maar hoe komt het dat Anne vooral gepureerd eet? Wil ze het anders niet, of lukt het niet? Goed dat ze wel stukjes fruit eet, dan zal de rest vast gauw volgen!

Hier gaat het fruit er ook altijd als zoete koek in. Maarja, eigenlijk gaat álles er hier als zoete koek in... :') Hoewel het avondeten wel wat minder populair aan het worden is. Echt heel boos worden ( en slaan :o) als ik met de lepel bij haar mond kom. En het bakje wegduwen als ze het zelf mag pakken. Soms wil ze het nog wel eten als ik het geblenderd heb, en het toetje wil ze ook gewoon. Nou ja, wat mij betreft is het geen punt, ze eet vast wel wat ze nodig heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 04-12-2011 23:03:10 ]
  zondag 4 december 2011 @ 23:55:11 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105193623
CB vind ik inderdaad behoorlijk plaatsgebonden...
Niet lullig bedoelt... maar mijn CB is vrij islamitisch gericht...
Mijn vragen rondom vegetarisch eten bijvoorbeeld konden ze niet beantwoorden..
Snap ik, dat soort vragen komen in die wijk gewoon amper tot niet voor...

Ik zie het cb dus meer als het periodieke weeg/meet moment ;)

Overigens is Oona behoorlijk 'volgens het boekje'
Dus heb meestal maar weinig vragen.. en zij weinig op te merken...
We'll have love aplenty
You and me
pi_105193992
Ene oor in andere oor uit Fannetje ;)
Klinkt misschien wel erg, maar soms moet je gewoon...

Ik durfde ook eigenlijk niet echt eerlijk te zijn, want tja wie weet krijg je commentaar. Bij de tweede boeide me dat een stuk minder en bij de 14 maanden controle heb ik ook gewoon gezegd dat die avondfles er echt nog niet af kon. De reactie was: "Ow mijn kinderen hebben ook zeker tot hun tweede jaar nog een fles gehad, ze geven zelf wel aan wanneer ze die niet meer willen" :D Het ligt er dus zo erg aan wie je op het CB treft. Ze worden er heus niet slechter van hoor, ze zal vast niet altijd haar eten geprakt willen en flesjes willen drinken toch.
pi_105194029
Ja het is 5 december!!!

Evie van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!!! *O* *O*
  maandag 5 december 2011 @ 00:04:52 #23
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105194083
Evie gefeliciteerd!!!!

Ow en Cooki wat een heerlijke foto :D

En Mex zo heerlijk bezig! Ik ga morgen of dinsdag op pad voor dat ding!
We'll have love aplenty
You and me
pi_105194147
Lukas, wat zit je daar te smullen! Pasta gaat er hier ook altijd wel goed in!

Mex lekker aan het spelen :)
  maandag 5 december 2011 @ 00:08:29 #25
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105194241
;) Ow moest dat laatste flesje er al af??
Op het cb niets over gehoord de laatste keer!
teminste... ze krijgt ook maar een kleintje (90+3 of 100ml).. net ff voor het fijne momentje samen, even rustig de dag afsluiten (alleen bij de tv of met haar flesje zit ze stil)

Net schrok zich hier trouwens een meissie helemaal de pleuris..
t begon ineens kei hard te hagelen.. en we hebben veluxramen op de slaapkamers..
Dat ging er dus even flink op... precies om half 11... (haar onrustmomentje, dan ligt ze altijd wat te draaien en woelen)

Even flink overstuur, maar met 5 min knuffelen op schoot was het weer ok (en de hagel gestopt)
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 december 2011 @ 00:17:59 #26
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105194629
helluw!!! ik ben hier de laatste maanden maar weinig geweest en vanaf vandaag is mijn dreumes ineens officieel een peuter... ik ga jullie dus verlaten..
maar wel met een enorme spam van mijn mooie lieve vrolijke Evie.
Alweer 2 jaar mama.. O+ O+ O+
5 december 2009

klein meisje in maatje 50:

3 maanden:

6 maanden:

9 maanden:

1 jaar:

15 maanden:

18 maanden:

21 maanden:

2 jaar!

en nog elke dag dolgelukkig met mijn meisje en straalverliefd... O+ O+ O+
wat een overweldigende liefde.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 5 december 2011 @ 00:30:07 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105195037
en ooo ik zie al felicitaties wat lief!!!! O+ O+ O+

en oeee woordenschat; pffff de mijne verbaast me elke dag; zinnen van 4-5 (soms meer) woorden, en ze begint nu ook ineens met langere woorden zoals wasmachine, uithalen, prullenbak etc etc...leuk hoor!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105195636
Evie een echte peuter! O+
Gefeliciteerd met de verjaardag van je mooike BJ!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105195676
Zo vandaag gelukkig kunnen slapen en Yaro voelde zich ook weer prima. Zelfs zo goed dat hij vandaag gewoon niet geslapen heeft overdag. Hij had er geen behoefte aan en was eigenlijk ook heel de dag vrolijk. Om 17.00 uur kreeg hij wel een moment dat hij instorte, maar dat was ook niet zo gek. Hij lag er vroeg in, ben benieuwd of hij dan nu langer slaapt omdat hij wat uren mist.

En Cooki, mijn man is inderdaad erg zorgzaam O+

Bj en Evie van harte gefelictiteerd en wat een mooie spam. En die ogen O+

Spannende dag voor Cooki op het CB las ik. Ik zou me niet te druk maken, volgens mij is er niets mis met die woordenschat van Lucas. En wat zit hij daar heerlijk te eten.
En die apetiet is wel echt geniaal ^O^

Vervelend Fannetje dat je nu een beetje naar gevoel hebt bij het CB. Wel goed dat ze nu wel stukjes fruit eet. En Yaro zit hier ook nog steeds aan de fles hoor.

Arm Oona die schrok van de hagel, dat kan natuurlijk ook wel heel veel herrie maken. Hopelijk blijft het vannacht een beetje rustig.

Stom dat Harry niets gehoord heeft op zijn tekening :N

Hoe was jullie Sint feest Orea?

Leuke foto's van Octo zag ik voorbij komen. Ziet er als geslaagd uit.
pi_105197712
goeiemorgen O+
As, wat fijn dat t beter gaat met Yaro O+ en hopelijk ook met jou :Y

Evie en BJ: jaah.. tis 5 december: Evie is peuter en BJ is peutermama!
wat een supermooie fotos, wat een prachtmeid is ze

Troeta en Mex, wat leuk dat t tekenbordje zo in de smaak valt O+

Meimeltje, ja idd, t ligt er aan wie je treft... en t hoeveelste kind t is (volgens mij)

Reilain, wat sneu voor Oona... dat schrikken van lawaai is hier herkenbaar (bij zowel Lucas als mezelf haha)

Cantare, CB bezoek van vandaag is primair voor extra check op de oortjes...
en toen we daar 3 maanden terug (oid) waren vroeg ze hoeveel woordjes ... en ik zit daar meestal van :? ja uhm... moet ik hier nu gaan opscheppen of wat is t juiste antwoord _O-
dus ik zeg: hij kan alsjeblieft zeggen, maar t klinkt als bibelieboe (oid)... en ik vond dat dus megaknap he....
zegt de CB mevrouw: O, hij spreekt onduidelijk :Y)
en toen had ik vooral mn "ja joh tuuuurlijk"-blik opstaan :{w
whehehe.... dus komt goed hoor O+
Extra i.v.m. woordenschat ook? Zei hij de vorige keer te weinig woordjes?

en wat schattig van jouw E. dat schuifelen,die stapjes O+
pi_105197720
Ja met mij gaat het ook al beter Cooki, nog niet helemaal fit, maar dat mag ook als je in de nacht zit vind ik.

Jou nacht een beetje oke geweest, niet te vroeg wakker?
pi_105197735
uhm.. kwart voor vijf? 1e keer en net om kwart voor 6 de tweede keer :')
tot hoe laat loopt jouw dienst? en kun je daarna gelijk gaan slapen of hoe werkt zoiets eigk?
O+
pi_105197768
Ik moet werken tot kwart voor 8, om half 8 komen mijn collega's en draag ik over.
Daarna nog naar huis rijden, nu helaas file dus ik hoop dat ik om 09.00 uur thuis ben. Omdat mijn man vandaag vrij is, zit ik nog heel even beneden (30 min), even met Yaro knuffelen en spelen en dan duik ik mijn bed in. Ik kan alleen niet 8 uur achter elkaar slapen overdag. Gisteren heb ik in 3 keer geslapen (09.00 - 13.00 / 14.30 - 17.00 / 19.00 - 21.00).
Er zijn mensen die gewoon van 9-17 kunnen slapen, een luxe lijkt me dat.

pff, vind jou tijden toch ook wel vroeg hoor, alles voor 6 uur vind ik vroeg eigenlijk.
pi_105197773
ik vind ook alles voor 6 uur vroeg hoor, maar ja... t kind luustert niet :P

oeh, ik vind t knap hoor, die nachtdiensten en dan overdag proberen te slapen :Y
ik hoop dat t je vandaag bv in 2 slaapjes lukt O+
pi_105197786
dat probleem ken ik, van een niet luisterend kind. Helaas niet alleen met vroeg opstaan :P , maar ja het karakter van zijn moeder he.

En bedankt, ik hoop het ook. Maar heb niet zo vaak nachtdienst, dus vind het niet echt een probleem hoor.
pi_105197803
hier ook t karakter van zn moeder ben ik bang, maar niet met slapen: mn vriend is n slechte slaper... ach ja... als dat alles is he... O+

Lucas zit nu op zn tekenbordje te krassen O+

oh en nog ff vertellen:
zaterdag heeft ie ook nog van die mini grondplaatjes (rood/geel/groen) van duplo gekregen...

dat was ook een goede aankoop: ook handig voor onderweg en handzaam voor peuterhandjes... itt tot de (te) grote groene duplo plaat :X
pi_105197819
Ik hoor net dat Yaro ook al om 05.30 uur wakker was, nou lag hij er vroeg in en heeft hij 11 uur geslapen, maar omdat hij zijn middagslaapje had overgeslagen had ik verwacht dat hij langer zou slapen.
Nou gaat dat middagslaapje er vandaag wel komen (hoop ik), en vroeg op en vanavond Sinterklaasfeest. Ben benieuwd hoe hij het vind. Gisteren bracht mijn moeder alsvast een deel van de de cadeautjes. Hij zag het inpakpapier, liep er heen en riep Piet. Moet toch niet gekker worden, hij is net 15.5 maand en hij snapt nu al het princiepe.
pi_105197843
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:41 schreef Reilain het volgende:
Aiiii helaas Orea! Welke hebben jullie?
Ik dm je zo even!
pi_105197851
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 07:06 schreef As1981 het volgende:
Ik hoor net dat Yaro ook al om 05.30 uur wakker was, nou lag hij er vroeg in en heeft hij 11 uur geslapen, maar omdat hij zijn middagslaapje had overgeslagen had ik verwacht dat hij langer zou slapen.

vanavond Sinterklaasfeest. Ben benieuwd hoe hij het vind. Gisteren bracht mijn moeder alsvast een deel van de de cadeautjes. Hij zag het inpakpapier, liep er heen en riep Piet. Moet toch niet gekker worden, hij is net 15.5 maand en hij snapt nu al het princiepe.
11 uur slapen is ook wel top natuurlijk, maar ik snap jouw idee wel , dat heb ik ook wel ns... dat ik denk: ivm dat-en-dat <insert situatie> slaapt ie langer/korter.. maar ook dat gaat hier lang niet altijd op... O+

leuk, vanavond sinterklaasfeest (wij doen dat "altijd" in t weekend ivm spelen met de buit voor oudste)...
bizar he, dat inpakpapier en dan piet roepen... dat ze die link al leggen O+
pi_105197870
Ik ben echt van het vieren van feestdagen/verjaardagen op de dag zelf. Snap de argumenten wel hoor dat andere het anders doen. Misschien komt het ook wel dat wij niet veel kennissen/familie hebben en geen grote feesten geven. Redelijk op tijd er in en er uit.

Ik trap er inderdaad steeds weer in, maar meestal is het weinig slapen overdag ook slechter slapen 'snachts. Ach ja, als dat alles is.

Nou ga hier nog even wat doen.
pi_105199453
Zo, we zijn net terug van t CB, ivm extra check op de oortjes...
korte versie: eind goed, al goed :D
<spoiler tekst weer weg, t is alweer klaar> ;)
oh en nog ff *O* *; O+ voor mn dreumes, zomaar omdat t kan O+

[ Bericht 22% gewijzigd door -Caroline- op 05-12-2011 10:08:31 (spoiler tekst weer weg) ]
  maandag 5 december 2011 @ 09:53:55 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105199736
BJ, van harte gefeliciteerd met je mooie grote meisje! *O*

Cooki, misschien anders toch eens naar KNO-arts? Niet per se voor buisjes, maar wel dat er een expert eens naar die oortjes kijkt ipv een algemene arts?

Praten :N Behalve een hele rits aan dierengeluiden en de hele dag mama? mama O+ MAMA!, als papa uit beeld verdwijnt 'papa?' en nog opa en oma (alleen als betreffende personen niet in de buurt zijn). Toettoet voor een auto en de rest is gewoon wijzen met je vingertje en dan ooooeee roepen. Works like a charm :D
Overigens ben ik heel tevreden over mijn CB. Maar goed, ik denk dat dat ook heel veel te maken heeft met mijn eigen opstelling naar hun toe. Ik heb zelden tot nooit vragen, ik maak me eigenlijk niet echt zorgen om Harry's ontwikkeling, ik ben tevreden met hoe alles loopt.
Dus als zij vragen: slaapt hij al door? en ik zeg: neuj, vragen zij: vindt jij dat een probleem? Nope, nou volgende onderwerp...
Ze zal het jammer vinden dat ik gestopt ben/heb moeten stoppen met de bv, want dat vond ze wel tof. Dat ik dat nog deed.
Ik weet nog dat Harry heel vroeg aanstalten deed tot kruipen en lopen en de CB-verpleegkundige was er net zo lyrisch over als ik :D
pi_105199839
BJ en Evie, van harte gefeliciteerd!!! *O* En tot over 3 weekjes in het volgende topic ;)
pi_105199854
gefeliciteerd evie en BJ en BJ-man en liene *O*
dat jullie maar een heeeeele fijne verjaardag hebben vandaag :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 december 2011 @ 10:08:55 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105200083
Evie gefeliciteerd met je 2de verjaardag *O*
BJ, wat een prachtige fotospam van je schoonheid O+

Ik had in het vorige topic een kruipende Leia gemist, wat super Orea ^O^

Mooi dat t meeviel bij het CB Cooki, en je weet gelijk weer hoe het komt dat je kosten voor de zorg zo hoog zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105200105
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:08 schreef Leandra het volgende:
Mooi dat t meeviel bij het CB Cooki, en je weet gelijk weer hoe het komt dat je kosten voor de zorg zo hoog zijn :')
idd Leandra, en de wachtlijsten zo lang :X
eigk vind ik t ongepast ve CB arts dat er geleurd wordt met de KNO arts, maar goed... ;)

quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 09:53 schreef Asyniur het volgende:
. Maar goed, ik denk dat dat ook heel veel te maken heeft met mijn eigen opstelling naar hun toe. Ik heb zelden tot nooit vragen, ik maak me eigenlijk niet echt zorgen om Harry's ontwikkeling, ik ben tevreden met hoe alles loopt.
O+ Asy :* , ik heb ook geen vragen, ben tevreden met mn kind en zn ontwikkeling... en tegelijkertijd worden er mi bij ons CB dingen aangepraat/toegeschreven die ik nogal vergezocht vindt... en dan in dit geval vooral omdat Thomas ook 4 jaar lang groene slakken uit zn neus had lopen.... oortjes die af en toe rood waren en daar (Almere) werd er niet moeilijk gedaan oid...

maja.. ieder CB is anders en ze zijn heel aardig, maar t mag van mij wel wat meer op basis van bevindingen ipv op de mening vd betreffende medewerker die ik tegenover me heb zitten.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 05-12-2011 10:51:45 ]
pi_105200285
Fijn dat het allemaal goed was, Cooki! En *O* *; O+ voor de dreumes is altijd terecht, heerlijke wezentjes zijn het toch!

BJ, gefeliciteerd met Evie! 2 jaar alweer, ik weet nog dat ze net geboren was, en ook nog eens grote zus..! Wat een mooi meisje is het.
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 09:53 schreef Asyniur het volgende:
Overigens ben ik heel tevreden over mijn CB. Maar goed, ik denk dat dat ook heel veel te maken heeft met mijn eigen opstelling naar hun toe. Ik heb zelden tot nooit vragen, ik maak me eigenlijk niet echt zorgen om Harry's ontwikkeling, ik ben tevreden met hoe alles loopt.
Same here, maar E heeft ook echt het woord "gemiddeld" uitgevonden, ik héb ook nooit wat. Ik kreeg de vorige keer wel een compliment zelf O-) dat ik een prettige klant was, want ze maakten ook regelmatig mee dat mensen sowieso al met een anti-houding binnenkwamen.

As, wat een vroege vogel heb jij :o hell... Wij hadden vanochtend de aannemer op de stoep, die kwam om 7.15 uur, en dat vind ik al onmenselijk vroeg. :@ Ik ben verwend met een langslaper.

Relain, wat sneu dat Oona zo geschrokken was... -O- Wel knus, zo met de hagel op je dak nog even lekker knuffelen. *;
pi_105200405
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:16 schreef Cantare het volgende:
Ik kreeg de vorige keer wel een compliment zelf O-) dat ik een prettige klant was, want ze maakten ook regelmatig mee dat mensen sowieso al met een anti-houding binnenkwamen.
:P
serieus, echt leuk voor jou om te horen :Y

en tegelijkertijd: die opmerking bevestigt voor mij alweer (duh) dat ik t CB ws verkeerd inschat! :Y
ik verwacht blijkbaar een meer op onderzoek gebaseerde handelswijze en t doet me keer op keer denken aan goedbedoelende tantes -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door -Caroline- op 05-12-2011 10:29:27 ]
pi_105200516
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:21 schreef Cooki het volgende:

[..]

:P
serieus, echt leuk voor jou om te horen :Y

en tegelijkertijd: die opmerking bevestigt voor mij alweer (duh) dat ik t CB ws verkeerd inschat! :Y
ik verwacht blijkbaar een meer op onderzoek gebaseerde handelswijze en t doet me keer op keer denken aan goedbedoelende tantes -O-
Zo treed ik ze ook tegemoet, als goedbedoeldende tantes. :D Vandaar dat ik er niet tegenaanloop, denk ik. ;)
pi_105200601
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:25 schreef Cantare het volgende:
Zo treed ik ze ook tegemoet, als goedbedoeldende tantes. :D Vandaar dat ik er niet tegenaanloop, denk ik. ;)
kijk dat is de tip van de dag! *O*
ga ik ook ns uitproberen :Y
en anders alleen voor de vaccinaties, als bovenstaande houding niet lukt :')

edit: en toch en toch... wil ik eigk nog wat zeggen over professionaliteit / verspilling en nog heel wat gepruttel :@
ik ga mn ZENN-modus weer ff zoeken (zit nog in een verhuisdoos ben ik bang) _O-
pi_105200724
Nee maar serieus, ik vind het prettig om te weten of er niks geks gebeurt (qua lengte, gewicht, voeding, ontwikkeling) en daarvoor vind ik het CB oké. Maar als ik specialistische informatie wil, of informatie vanuit een andere hoek (bijv. rapley) dan zoek ik het wel ergens anders. Niet omdat het CB er niks van weet, maar omdat zij toch wel vastzitten aan één benadering, die op zich wel voldoet, maar niet echt uitblinkt in onderbouwdheid en differentiatie enzo.
pi_105200834
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:33 schreef Cantare het volgende:
Nee maar serieus, ik vind het prettig om te weten of er niks geks gebeurt (qua lengte, gewicht, voeding, ontwikkeling) en daarvoor vind ik het CB oké. Maar als ik specialistische informatie wil, of informatie vanuit een andere hoek (bijv. rapley) dan zoek ik het wel ergens anders. Niet omdat het CB er niks van weet, maar omdat zij toch wel vastzitten aan één benadering, die op zich wel voldoet, maar niet echt uitblinkt in onderbouwdheid en differentiatie enzo.
das alweer een zinnige opmerking, fijn dat je weer meepost O+
pi_105200907
Wilde je zeggen dat niet ál mijn opmerkingen zinnig zijn..? :( :o ;(
Maar tnx O+

O ja, een vraagje. Waar drinken jullie dreumessen uit? E drinkt nu al een hele tijd uit een rietjesbeker en dat gaat prima. Alleen moet ik niet een keer met een beker oefenen? Ik heb het pas nog een keer geprobeerd met en oefenbeker, maar toen wilde ze niet, dus dat vond ik een goed excuus om het bekertje weer terug in de kast te zetten... maar 't moet misschien toch wel een keer?
pi_105201042
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:39 schreef Cantare het volgende:
_O_ natuurlijk wel ;)
quote:
O ja, een vraagje. Waar drinken jullie dreumessen uit? E drinkt nu al een hele tijd uit een rietjesbeker en dat gaat prima. Alleen moet ik niet een keer met een beker oefenen? Ik heb het pas nog een keer geprobeerd met en oefenbeker, maar toen wilde ze niet, dus dat vond ik een goed excuus om het bekertje weer terug in de kast te zetten... maar 't moet misschien toch wel een keer?
vraag t ff bij je cb >:) _O- garpje... :@

mijnes drinkt uit alles wat ie tegenkomt, met wisselend succes O+
fles met speentje voor pap :') antilek van action *O* rietjesbeker (houdt ie op de kop) }:|
alle bekers/glazen die niet op tijd worden weggezet: drinken gaat prima, doorslikken soms wat minder :P : hij knoeit :Y

ik help m vaak door bekertje (water oid) aan de onderkant vast te houden en dan mag hij de bovenkant zelf vasthouden, hij denkt dan ws dat ie t selluf doet :Y)
én na tandenpoetsen en in bad mag ie t zelf doen en dat wordt vaak kliederen, maar gaat steeds beter O+

dus ms bij tandenpoetsen / bad ns mee beginnen? in spelvorm?
pi_105201235
crap.. verkeerde topic, of willen jullie iets horen over zwangerschapstesten :X
pi_105201275
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:39 schreef Cantare het volgende:
Maar tnx O+

hier doen we na het eten ff oefenen met een bekertje water. toevallig krijgt het ventje sinds vandaag net als selene een bekertje water op de salontafel. niet te vol, en enkel water, wegens ongelukjes, spelen, etc...
  maandag 5 december 2011 @ 11:49:04 #57
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105202805
Met Nathan ben ik met ongeveer 13 maanden begonnen bij het middageten een klein glaasje melk (een glas is zwaarder dan een plastic beker). En sinds vrijdag krijgt ie een glaasje thee met melk bij het ontbijt. De rest komt uit een rietjesbeker of borst.

Gisteren sinterklaas gevierd. Kleine man is lekker verwend:
Ark van Noach van Abrick van opa en oma
koetje-duwstang
puzzle
STOER!shirt
bekertjes

We hebben nog een trekker met aanhanger van Duplo in bestelling staat maar daar zat opeens een levertijd op van 2-3 weken -O- die krijgt ie dus nog.
pi_105203510
Tnx voor de reacties. Net weer geprobeerd, maar leverde alleen maar nee-schudden op. :')

Pessie, leuke kado's heeft Nathan gekregen, hij is goed verwend! Jammer dat je nog op de trekker moet wachten...

Wij vieren de 17e pas Sinterklaas, want we vieren het met mijn familie, en tot die tijd zit mijn broer nog in het buitenland. E krijgt in elk geval dit (verantwoorde, houten *) ) geval:

Verder heeft ze in haar schoen al een houten kralenspiraal (klein formaatje) gekregen en nepfruit van de HEMA. Ook van hout, trouwens. :o

[ Bericht 29% gewijzigd door Cantare op 05-12-2011 12:16:16 ]
pi_105204332
Zo, bijgelezen :)

Hier heel druk weekend gehad en nu ik ziek, (gisteren ook al) maar vandaag toch maar aan het puinruimen gegaan ;)

Klinkt als een goede sinterklaas Pessie! Zo voor sinterklaas heeft Duplo inderdaad wel eens ineens een hogere levertijd, wel balen -O-

Florian heeft ook een boel duplo gekregen en ook een stapeltje houten inlegpuzzels. Hij is er heel gek mee :)
  maandag 5 december 2011 @ 12:43:14 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105204625
Ik moet er even aan wennen een topic met Freecell te delen en te lezen wat mijn zoon niet gekregen heeft :D
Hoewel er wel een megavoorraad Duplo op zolder staat, maar dat gaan we door het jaar heen een beetje verdelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105204790
Leandra, grappig ja, ik heb iets vergelijkbaars als Leonieke post over haar Thomas... dan denk ik nog wel ns : :? :')
  maandag 5 december 2011 @ 12:51:57 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105204923
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte "HUH???" toen de jongste van Freecell geboren werd, omdat het voor ons de jongensnaam was en ik 3 maanden daarvoor een miskraam gehad had, ik heb Freecell toen ook een PM gestuurd, want vooral die naam in combinatie met de naam van haar oudste en mijn nickname vond ik heel apart :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105205114
BJ van harte met je mooie dreumesmeid!
Geniet van deze mooie dag (dan bedoel ik niet het weer natuurlijk). En geniet!

Mart is schandalig verwent gisteren door sinterklaas en zwarte piet (opa-oma, oma, oom-tante, oom-oom en papa-mama).
Hele grote doos met mega blocks. Een houten werfkraan, tractor met aanhanger, houten takelwagen, politiewagen met geluid, 2 truiten, 1 spijkerbroek, puzzel, kleine tractors en een vrachtwagen (waar papa in rijdt sinds vandaag weer). En papa is nu dus ook weer meerdere dagen van huis. Doormiddel van die vrachtwagen kan ik Mart op een leuke speelse manier vertellen wat papa en het doen is etc.
pi_105205138
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:51 schreef Leandra het volgende:
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte "HUH???" toen de jongste van Freecell geboren werd, omdat het voor ons de jongensnaam was en ik 3 maanden daarvoor een miskraam gehad had, ik heb Freecell toen ook een PM gestuurd, want vooral die naam in combinatie met de naam van haar oudste en mijn nickname vond ik heel apart :D
Leandra, ik snap m maar gedeeltelijk... alleen dit is toch geen Matilda ding hoop ik he :P
pi_105205776
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:51 schreef Leandra het volgende:
Oja, dat is ook zo! Nu je het zegt gaat de lamp hier weer aan :)
We hebben gewoon een goede smaak ;)

Maar ik verdwijn over 2 maanden weer uit dit topic hè? ;) Dan zit ik met twee kinderen in het peutertopic.

En ik heb al een NEE/NEE stikker op mijn deur :')
pi_105205974
onze kindvriendelijk kat maakte het vanmorgen wel heeeeeeeeeeeeeeel bont. ravi was haar aan het aaien en selene kwam erbij en dat mocht niet van ravi. dus ravi ging op de kat liggen. met zn armpjes om haar heen O+ en die idioot van een kat bleef gewoon liggen. het zag er nogal bizar uit.

echt he. dat beest is een kindermagneet

SPOILER
  maandag 5 december 2011 @ 13:23:02 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105206017
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Oja, dat is ook zo! Nu je het zegt gaat de lamp hier weer aan :)
We hebben gewoon een goede smaak ;)

Maar ik verdwijn over 2 maanden weer uit dit topic hè? ;) Dan zit ik met twee kinderen in het peutertopic.

En ik heb al een NEE/NEE stikker op mijn deur :')
Mocht je toch nog een derde krijgen die dezelfde naam krijgt als mijn oudste dan gaan we de genealogie naast elkaar leggen ;)
Hoewel mijn jongens geen van beiden vernoemd zijn, en ik Leandra ook alleen maar zelf gefröbeld heb :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105208382
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mocht je toch nog een derde krijgen die dezelfde naam krijgt als mijn oudste dan gaan we de genealogie naast elkaar leggen ;)
Hoewel mijn jongens geen van beiden vernoemd zijn, en ik Leandra ook alleen maar zelf gefröbeld heb :')
Hahaha :D Voor genealogie moet je bij Tara zijn hè? ;)
Wij hebben de oudste afgeleid van familienaam en de tweede verzonnen :)

Of zou naamkeuze ook erfelijk zijn? ;)

SPOILER
  maandag 5 december 2011 @ 14:28:11 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105208607
Mijn oudste is net als de jongste ook een keurige Sint hoor, en dus een oude naam, alleen bij de jongste hadden we wellicht een andere beschermheilige moeten kiezen, de beschermheilige van de schoorsteenvegers en brandweermannen wil hier in huis net iets te graag de open haard inklimmen :')

Wel toeval trouwens dat het allebei Sint-namen zijn, en dan ook nog eens van dezelfde tijd, maar misschien ben ik stiekem conservatiever dan ik graag denk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 december 2011 @ 14:46:23 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105209275
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:58 schreef Cooki het volgende:

[..]

Leandra, ik snap m maar gedeeltelijk... alleen dit is toch geen Matilda ding hoop ik he :P
Waar kan ik die namenrel vinden? O-)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 5 december 2011 @ 14:56:46 #71
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105209762
Vandaag precies 2 jaar geleden dat we wisten dat mijn buik een huisje geworden was!
knaltest van de sint ( al had die beste man er niets mee te maken gehad ;) )

kom zo ff bijlezen als mijn cadeautje in bed ligt!
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 december 2011 @ 15:01:25 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105209991
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 14:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Waar kan ik die namenrel vinden? O-)
:D
Tussen Freecell en mij was geen namenrel, wij hebben gewoon dezelfde goede smaak :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 december 2011 @ 15:04:12 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105210093
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Tussen Freecell en mij was geen namenrel, wij hebben gewoon dezelfde goede smaak :+
Dat weet ik. Ik bedoelde ook de rel om de naam Matilda. Waar ik die kom vinden. :)
pi_105210274
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 15:04 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik bedoelde ook de rel om de naam Matilda. Waar ik die kom vinden. :)
ghehehehe, kijk eens in het oorspronkelijke awardstopic ;)

zo. de kadootjes staan klaar, de papa is onderweg, chocomelk en kruidnootjes in de aanslag, we zijn er klaar voor *O*

voor de 400ste keer deze week (ja. deze week...) gaan we "zie ginds komt de stoomboot" luisteren van onze kleine virtuoos *O* *O* *O*
foto's volgen nog, zie ginds komt de stoomboot prijkt al in het feestdagentopic :)
pi_105210493
Mijn dame vertikt het te gaan slapen.. Net nu ik ook ongeveer omdonder van de slaap :')
  maandag 5 december 2011 @ 15:15:00 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105210536
Heb je een linkje?
Het liefst naar de rel zelf uiteraard :+
Maar mobiel is het al lastig om het eerste topic te vinden, want het tweede heeft geen linkje naar t eerste, en de lijst gesloten topics is niet lang genoeg :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 december 2011 @ 15:40:11 #77
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105211555
Die rel had ik ook gemist... ging het er zo op dan?

Oh Orea das minder! Hier juist een meisje vandaag die niet vooruit te branden is.. hangen, slapen en eten... das zo'n beetje de dag samengevat ;) Ze ligt er net weer in..

Volgens mij een flinke groeispurt hier... eten is niet aan te slepen en slaapt veel..

Pessie goeie buit :D Was het gezellig geweest?

Simmu veel plezier straks!! Klinkt nu al gezellig!

Cantare wat een gaaf ding! Ik ben wel van het houten verantwoord speelgoed haha...

Cooki.. ;) Wanneer mag je testen??
We'll have love aplenty
You and me
pi_105212153
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 15:15 schreef Leandra het volgende:
Heb je een linkje?
Het liefst naar de rel zelf uiteraard :+
Maar mobiel is het al lastig om het eerste topic te vinden, want het tweede heeft geen linkje naar t eerste, en de lijst gesloten topics is niet lang genoeg :'(
ha! ik heb nog net 5 minuutjes voordat ik het spul uit bed pluk en roep "oh! kijk nou! de piet is langsgeweest terwijl ik in de keuken de afwas deed :o "

SPOILER: wel zo netjes zo
pi_105213737
Simmu, ik ben te laat, maar toch:
wat klinkt dat leuk en ben benieuwd hoe je gebroed reageert! Veel plezier gewenst O+
  maandag 5 december 2011 @ 16:50:10 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105214405
Simmu, mijn dank is groot. Ik heb weer genoten :D
pi_105214524
ze gaan berserk op elkaars speelgoed (foto's volgen nog)

ik wilde ze kalmeren met sesamstraat, maar helaas. tgv politiek lijkt sesamstraat vandaag geschrapt ofzo :(
  maandag 5 december 2011 @ 19:24:25 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105220286
Wat een leesvoer, thnx :')
Ik had trouwens direct "toestemming" van Freecell de naam te gebruiken :D :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 december 2011 @ 19:25:01 #83
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105220311
Ben benieuwd naar de foto's Simmu!

Hier hebben we weer een moment voor in de boeken gehad..
Eerste keer achterover de bank afkukkelen... ;(

Dikke blauwe buil op haar voorhoofd... gelukkig was het met 3 minuten huilen alweer goed..
en was ze daarna weer haar gezellige en vrolijke zelf...

En nu ligt ze te pitten...
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 december 2011 @ 19:27:21 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105220398
Ah gos, het is altijd schrikken maar de eerste keer slaat je moederhart echt een paar slagen over...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105220642
halleluja, het ligt op bed. helpen jullie hopen dat ze niet kotsen van het chocoladegeweld?

selene wilde ravi's kadootjes en ravi die van selene :')
zo. nu eerst *al* het andere speelgoed maar eens naar zolder brengen. bij de rest. voorlopig houden we het even op enkel de verse kadootjes :D
pi_105220680
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:25 schreef Reilain het volgende:
Ben benieuwd naar de foto's Simmu!

Dikke blauwe buil op haar voorhoofd... gelukkig was het met 3 minuten huilen alweer goed..

och, het wurm :'(
pi_105221138
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:24 schreef Leandra het volgende:
Ik had trouwens direct "toestemming" van Freecell de naam te gebruiken :D :Y
had je toestemming gevraagd, jah? :P

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:25 schreef Reilain het volgende:

achgos.. das rot -O- voor Oona, maar zeker ook voor jou Reilain :*

maarruh.. ff CSI limbland hier he :') : achterover de bank afkukelen en dan een buil op haar voorhoofd... dat moet dan wel n heeele harde klap geweest zijn, dat t doorschiet naar voren :X
  maandag 5 december 2011 @ 19:50:44 #88
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105221577
hahahahahaha.... ok t was meer een soort schroef duik die ze maakte...
Klom de bank op, en ging toen dicht bij de rand zitten.... rug en achterhoofd first en kwam op haar arm, wang en voorhoofd terecht...

Al lang blij dat de tv kast net miste!

Ik schrok me idd echt de pleuris.. maar wist dat t ooit eens moest gaan gebeuren met die stuiterbal van ons.. t valt me al reuze mee hoe vaak ze echt valt of blauwe plekken heeft... dit is pas de eerste echte buil..
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 5 december 2011 @ 19:55:09 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105221802
Wij zijn weer terug van een heerlijk avondje...
En we hebben krom gelegen van de lach.
Papa wilde heel graag de kadootjes voor de deur zetten en dan aanbellen. Zo gezegd zo gedaan. Mand met kadootjes op de stoep, 1 grote doos ernaast (die paste niet meer in de mand) en bellen maar.
Zoonlief stormt naar de voordeur, opa maakt voordeur open, kind kijkt, ziet énorm kado en begint op de stoep maar vast met uitpakken O+
Echt, hij had de helft van het papier er al af voordat het naar binnen verplaatst werd :D
Daarna ging hij als een razende roeland door de rest van de kadootjes (incl boos worden als je het kadootje van je moeder niet mag uitpakken :( ) en toen was hij er wel klaar mee...
Hij is in elk geval heel erg blij met zijn Duplo dierentuin want hij heeft de hele avond nog met de tijger en de olifant rondgelopen. Ow en hij heeft een vreselijk herriekeyboard gekregen (volgens mij zo eentje als Elmo ook heeft) en die hebben we dus mooi bij opa en oma gelaten O-)
pi_105222034
Reilain, das wel een voltreffer he... t missen vh tv kastje is dan weer miraculeus ja... hoe herkenbaar :X

Asy _O- dat wordt nog wat als zn broertje ook mee wil uitpakken: broedertwist :P
heey, leuk die dierentuin, Lucas heeft er ook een gekregen :Y
  maandag 5 december 2011 @ 20:17:50 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105223243
Even nog wat foto's ter illustratie...

pi_105223989
Asy, briljant die stoep in beeld :Y
zelfde dierentuin btw :7 is zo leuk *O*
pi_105224083
Zo Harry, dat is een groot cadeau!!

Het namengedoe :D Ik vond het erg grappig (en toevallig) dat ik een PM kreeg toen Dyon geboren was, Faja-lobi was 2 maandjes later uitgerekend en zou haar zoontje Dijon noemen. Leuk juist! :)

Cooki, als het een leuk bericht is mag je hier altijd over zwangerschapstesten posten hoor :D (ik lees niet overal ;)).

Auww Oona toch...
Dyon heeft al heel wat ongelukjes gehad.

Hier de eerste avond na zo'n 3 weken dat Dyon zonder problemen is gaan slapen om half 8!!! Ik hoop zo dat het een fase was en we nu weer de avonden zonder heen en weer geloop hebben :)
pi_105224196
Meimeltje, ik pm je straks ff! O+
Oeh Dyon, ja doe maar, lekker slapen en pas morgenochtend weer wat roepen :Y
pi_105224857
hier is alles nog wakker hoor ;(
met dank aan de stuiterpeuterpuber, maar de dreumes volgt de stuiterpeuterpuber trouw :X

man, ik had alles al expres zo rustig mogelijk gehouden. epic fail dit
  maandag 5 december 2011 @ 20:46:13 #96
259886 pessie
pi_105225053
Oeh die dierentuin hebben mn nichtjes en neefjes, erg tof!

Reilain wat een schrik!
  maandag 5 december 2011 @ 23:04:57 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105233497
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:42 schreef Cooki het volgende:
had je toestemming gevraagd, jah? :P
Nee, niet gevraagd maar Freecell hoopte voor ons dat er dan toch nog maar snel een jongetje met die naam mocht komen, en een maand later werd ik zwanger :Y
Terwijl ik toen de jongste van Freecell geboren werd nog twijfelde of ik de kans wel weer durfde te wagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 december 2011 @ 23:11:03 #98
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105233906
Goed zo Dyon!!

Harry :D wat een geweldige foto's!
We'll have love aplenty
You and me
pi_105234037
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:04 schreef Leandra het volgende:
Nee, niet gevraagd maar Freecell hoopte voor ons dat er dan toch nog maar snel een jongetje met die naam mocht komen, en een maand later werd ik zwanger :Y
Terwijl ik toen de jongste van Freecell geboren werd nog twijfelde of ik de kans wel weer durfde te wagen.
ik vind t lief O+
en zo krijgt die naam nóg meer kracht he? O+
  maandag 5 december 2011 @ 23:17:19 #100
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105234251
Zo netjes kan ze ook op de bank zitten ;)
SPOILER
Naja netjes?? Niet de meest charmante foto van haar in rokje :D Maar dat terzijde...
We'll have love aplenty
You and me
pi_105234753
Ach Oona, zo gevallen. Sneu zeg, en schrikken voor jou, Relain. ;(

Pas haalde ik E op van het KDV, zat ze zo in haar eentje op de bank. :o En toen ik eens ging opletten, ook thuis, dat ik 'hee, ze blijft gewoon zitten!' Tot een tijdje terug had ze namelijk nog weinig benul van diepte en vallen en heb ik haar al meerdere malen behoed voor een snoekduik van de bankmet wisselend resultaat :@ .

Harry met dat grote pak O+ schattig, dat pure enthousiasme

Dyon, goedzo, lekker slapen! :z Kindertjes van Simmu, opletten, zo moet het! ;)
pi_105234812
Wij zijn vandaag bij de KA geweest voor controle. We mogen weer met gluten beginnen, dus morgen de diëtiste contacten hoe we dat het beste kunnen doen. Als alles goed gaat dan hebben we over 2 maanden een afsluitende belafspraak. Als het totaal niet gaat dan krijgen we weer een afspraak en een bloedtest om te kijken naar glutenovergevoeligheid. We hopen dus dat het goed gaat :Y

Verder stats: bijna 16 maanden, 9500 gram en 78 cm. Hoe groot zijn jullie kindjes? Ben benieuwd naar vergelijksingsmateriaal. Op de curve allebei precies gemiddeld. Alleen liet hij toen een nieuwe curve zien (van 0-21 jr) en toen hing ze ergens onder wat ze normaal vinden. Maar dat was niet erg als je haar geschiedenis had gezien. Toch schiet ik ervan in de stressmodus, maar goed relax, adem in en weer uit. Het gaat gewoon erg goed met haar, ontwikkeld zich vlot en eet goed. Dus daar ga ik maar op af. Wel bizar hoe snel je dan weer getriggerd wordt om te gaan stressen als het gaat om gewicht. Gelijk was die knoop in mijn maag er weer.

Nog een grappig verhaaltje van vandaag.
Ik zat lekker op de bank. Komt Amy de kamer binnen luid 'mmmm' roepend en met zo'n wapperend handje bij haar gezicht. ( gebaar voor lekker) dus ik kijk wat ze heeft. Had ze zo'n fondantkikker in haar hand met al een stukje afgebeten :D Had ze dus in de gang uit mijn tas geplukt, papiertjes er netjes vanaf gehaald en was daarna heel tevreden met zichzelf de kamer weer binnen gewandeld om te vertellen hoe lekker het was :D

Oei Relain, harde klap gemaakt! Altijd zo schrikken he. Bah.

Simmu, hopelijk slaapt het grut goed en komt het snel weer in een ritme!
pi_105235068
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:26 schreef Solagratia het volgende:
Wij zijn vandaag bij de KA geweest voor controle. We mogen weer met gluten beginnen, dus morgen de diëtiste contacten hoe we dat het beste kunnen doen. Als alles goed gaat dan hebben we over 2 maanden een afsluitende belafspraak. Als het totaal niet gaat dan krijgen we weer een afspraak en een bloedtest om te kijken naar glutenovergevoeligheid. We hopen dus dat het goed gaat :Y
Ik help je hopen!
quote:
Verder stats: bijna 16 maanden, 9500 gram en 78 cm. Hoe groot zijn jullie kindjes? Ben benieuwd naar vergelijksingsmateriaal.
E is voor het laatst gemeten met 14 maanden. Ze was toen 77,5 cm. en 9.985 gram. Ze is met haar lengte precies gemiddeld, gewicht iets bovengemiddeld. Altijd zo geweest.
quote:
Op de curve allebei precies gemiddeld. Alleen liet hij toen een nieuwe curve zien (van 0-21 jr) en toen hing ze ergens onder wat ze normaal vinden. Maar dat was niet erg als je haar geschiedenis had gezien.
Maar hoe kan dat dan..? Zijn die curves op verschillende onderzoeken gebaseerd?
quote:
Toch schiet ik ervan in de stressmodus, maar goed relax, adem in en weer uit. Het gaat gewoon erg goed met haar, ontwikkeld zich vlot en eet goed. Dus daar ga ik maar op af. Wel bizar hoe snel je dan weer getriggerd wordt om te gaan stressen als het gaat om gewicht. Gelijk was die knoop in mijn maag er weer.
Heel begrijpelijk... maar zo te zien gelukkig écht niet nodig. Wat goed hoe ze het doet met haar ontwikkeling en eten. :)
quote:
Nog een grappig verhaaltje van vandaag.
Ik zat lekker op de bank. Komt Amy de kamer binnen luid 'mmmm' roepend en met zo'n wapperend handje bij haar gezicht. ( gebaar voor lekker) dus ik kijk wat ze heeft. Had ze zo'n fondantkikker in haar hand met al een stukje afgebeten :D Had ze dus in de gang uit mijn tas geplukt, papiertjes er netjes vanaf gehaald en was daarna heel tevreden met zichzelf de kamer weer binnen gewandeld om te vertellen hoe lekker het was :D
:D O+
pi_105236178
Hier vandaag naar het cb geweest. Ze is nu 78 cm en weegt 10,5. De BMR prik was een ramp beide in tranen, stomme hormonen! We hadden weer een andere arts we hebben nog nooit een keer dezelfde gehad. Verder alles goed en geen stom commentaar gehad zoals ik hier soms lees.

Wat een geweldige actie van Amy! :D
pi_105236730
:@ Dames, ik meld me over een tijdje weer, ik doe ff een forum-pauze -O-
pi_105236774
:o why?

Edit: bijgelezen. Jammer...
pi_105241364
Waarom? :o ik vind je net zo gezellig hier!

Cantate: snoekduiken en netjes zitten...de oudste doet nog steeds beiden!

Sola, hopen dat het goed gaat met de gluten! En die kikker O+
pi_105241634
Cooki, blijf gewoon hier :(

Vervelend dat je je altijd zo zorgen blijft maken Sola, maar fijn dat het gewoon goed met haar gaat.
pi_105242316
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:14 schreef Cooki het volgende:
:@ Dames, ik meld me over een tijdje weer, ik doe ff een forum-pauze -O-
lekker niks van aantrekken joh :*
hiero is het toch lollig?

half 5 vannacht trouwens :O
had ik al eens gezegd dat mijnessen nogal prikkelgevoelig zijn? :')
hebben ze van mij :s)

en ik heb geen idee wat ravi zn stats zijn, we hoeven al bijna een jaar niet meer op controle bij de kinderarts en op het cb komen we ook minimaal. maar hij voelt goed en hij doet het prima, dus ik geloof het wel. in februari krijgen we wel weer de uitgebreide nazorgdinges, dan kijkt een kinderfysio, een kinderontwikkelingspsych en de neonatoloog naar hem
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:47:37 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105242496
Ooh hier was het ook een ramp vannacht. Waarschijnlijk ook zwaar overprikkeld en vooral heel erg hard (en lang!) gillen.

En nu zijn we allebei zonnetjes in huis :X
pi_105242536
maar ze hebben niet gekotst en zijn nu na mijn actie van gisteravond (al het andere speelgoed naar zolder, enkel wat ze van sint gehad hadden is nu hier) lief aan het spelen *O*

ik tel mijn zegeningen dus :P
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:50:36 #112
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105242558
Oh, Simmu, doe je even een verslagje als je daar geweest bent? Wat raar trouwens dat je in februari al moet! Ik heb begrepen dat ze dat pas doen als de muppets gecorrigeerd 2 zijn!

En ga 'm eens gauw wegen, ik wil Ravi-stats! }:|
A grand adventure has begun.
pi_105242910
wij moe(s)ten met 1,2 en 5 jaar voor de nazorg/onderzoek/preventie tsjekup.
nu ik erover denk, kan eigenlijk ook wel dat het in april moet wegens gecorrigeerd 2 dan. ik weet het niet meer van vorig jaar, behalve dat alles prima was :Y we zijn hier wat dat betreft lekker passief. ik krijg een brief dat ik in zwolle of op het cb dien te verschijnen en dat doen we dan :P
pi_105242994
en och, het ventje doet vanalles wattie hoort te kunnen met zn leeftijd. vormenstoof --> tsjek. hij ragt alle blokjes netjes erin. houten puzzeltje --> tsjek! en met duplo speeltie allang :Y lopen gaat prima. praten gaat nog erg onduidelijk, maar je kan zekers wel woordjes onderscheiden (hebbeh, lene (selene), poes, bobba (bobby de kindermagneet) papa, mama, uit, daar, nja, jullie krijgen het idee). hij kan ook al liedjes! hihihaha hier zijn dip en dap en van de week kon ik toch echt de melodie van slaap kindje slaap herkennen!

wat ik wel duidelijk merk is het 2dekindjesyndroom; hij praat een stuk minder duidelijk dan selene deed. ik spot ook waarom: hij doet selene in alles trouw na! (en dan ook echt alles he!). dus hij praat eerder selene na (die nog niet helemaal goed plaat, ons kleine chineesje) dan ons. dus is zn spraak wat minder duidelijk
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:10:13 #115
265732 Keshet
pi_105243025
Ah ok. Wij moeten iets vaker, maar dat is vanwege bezoekjes aan de revalidatiearts; anders zouden wij er ook niet vaak komen.

D. is al aan het opzoeken welke tests E. volgend jaar mei krijgt. :') Bootcamp begint in januari denk ik. :')

Ik heb raadwoordjes! *O*
Kuh'ikkuh
Meh'iejkuh

Ik ging van 't weekend even boodschappen doen met de muppet. Vanaf onze voordeur is het letterlijk 50 meter lopen naar de AH.
'Nena nee lopuh! Nena auwtooh!'
I have created a monster. :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:19:33 #116
259886 pessie
pi_105243255
Zo stond Nathan net :X

Hij heeft vorige week iets gekregen van opa en oma (mijn kant)
Klompendans:

Oeh Amy, lekker he?

Cantare, hier kan Nathan ook opeens op de bank blijven zitten en er zelf netjes af. Herkenbaar dus!

:* voor de mama's met slechte nachten (krijg ik een kus van mezelf :Y )

Cooki? Hoezo? In het SC topic gepost? Daar kom ik al ruim anderhalf jaar niet meer na een actie hoe-pesten-we-pessie-hier-weg. Niets van aantrekken! Je bent hier van harte welkom hoor!

Keshet _O- .
Woordjes
1: kikker?
2: ?
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:19:52 #117
265732 Keshet
pi_105243262
Simmu, dat klinkt goed zeg, van Ravi! Dat hij niet zo duidelijk praat lijkt me (nog) niet zo'n punt toch? Waarom zou je duidelijk praten als je zus je toch wel begrijpt. ;)

Oh, de nieuwste hit hier is achteruit lopen! Met een supergeconcentreerd snoetje. Echt zo cute, 't is net moonwalken. O+
pi_105243269
keuken en melkje?

hier is op het moment "kekke" hip
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:21:35 #119
265732 Keshet
pi_105243318
Bijna! :D

Kuh'ikkuh < = Kikker
Meh'iejkuh < Ik geef een hint. Dit zegt ze als ze de telefoon opneemt!
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:23:34 #120
259886 pessie
pi_105243377
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:21 schreef Keshet het volgende:

Kuh'ikkuh < = Kikker
Punt voor pessie *O*
pi_105243407
selene snapt ravi prima! (andersom ook trouwens)

dat gaat zo ver dat selene hier nog wel eens als ravivertaler optreed :@
"maar mama, lavi wil ook kekke!" *)
"mamaaaaah, lavi wil niet lapen, lavi wil pelen" gevolgd door een sessie "slaap kindje slaap" vanuit selene als die wel wil slapen, eventueel gevolgd door de actie "smijt wat speelgoed in zn bedje". sowieso, als ze 's ochtends naar ons vertrekt geeft ze hem altijd wat speelgoed. selene blij. die gaat bij ons liggen en start haar dagelijkse tettersessie van 20 uur, ravi blij, die kan rustig spelen zonder het getetter van selene ^O^
pi_105243475
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:21 schreef Keshet het volgende:

Kuh'ikkuh < = Kikker
Met ikkuh. :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:35:34 #123
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105243702
:D Leuk die raadwoordjes...
Ben benieuwd wanneer dat hier zo ver is!

Hier is nu alles 'Aap'
Op haar tabletop staan een aantal apen... Helemaal hot dus...
Beetje jammer dat ze het ook al een paar keer tegen mij gezegt heeft :')

En ook interessant om te lezen hoe die controles gaan bij vroeggeboorte!
Heb een aantal kids in de klas die ook veel te vroeg geboren zijn...

Hopelijk zijn de overprikkelde kids snel weer hun kalme en serene zelf ;)
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:39:28 #124
265732 Keshet
pi_105243840
Pessie gaat dus door voor de koelkast! *O* Wat staat Nathan gevaarlijk te doen daar zeg!

Meh'iejkuh < = Met Marieke :')
Kleine papegaai neemt zo de telefoon op. :D

Simmu, ik denk dat Lavi vanzelf van zich af gaat bijten als hij er genoeg van heeft. ;)

Reilan, werk jij met gehandicapte kindjes?
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:42:57 #125
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105243967
Ohhh Nathan... Bezorg je moeder eens geen hartverzakking!!

Enne Keshet.. Ik werk op een mytylschool als klassenassistent..
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:45:30 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105244041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:39 schreef Keshet het volgende:
Pessie gaat dus door voor de koelkast! *O* Wat staat Nathan gevaarlijk te doen daar zeg!

Ja maar ja maar, da's heul niet eerlijk!
Ik was een half uurtje niet online! En ik dacht meteen: Marieke :D

Wat leuk al die babbelaars zeg! Vooral als je er ook nog iets begrijpelijks uit kunt halen :D

simmu, fijn toch dat Ravi het zo goed doet?

pessie :o
Investeren in 'hoe kom ik er veilig ook weer af' :Y
pi_105244640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:39 schreef Keshet het volgende:

Meh'iejkuh < = Met Marieke :')
Kleine papegaai neemt zo de telefoon op. :D

Simmu, ik denk dat Lavi vanzelf van zich af gaat bijten als hij er genoeg van heeft. ;)

Reilan, werk jij met gehandicapte kindjes?
onderschat mijn schattige snoezige kleine ventje idd niet! die bijt idd wel van zich af, met het schrikbarende resultaat dat selene verdacht vaak opzij gaat voor hem hoor :o dat is de hoofdreden waarom hij in februari al mag proberen op de peuterspeelzaal! want het ventje krijgt in alles zn zin van selene, wat ik toch een niet zo'n heel goede ontwikkeling vind
pi_105246390
Hoi! Alles goed hier hoor. Maar kom er niet meer aan toe om het hier goed bij te houden. Zit nu vaker in het babytje topic. :@

Volgende week wordt Rienk al weer twee. Hij doet het zo goed O+ Is steeds liever tegen zn broertje, begint steeds meer te praten! *O* Hij is een vreselijke boef en de grootste lieve schat O+

en op Twitter en Facebook stond het al, maar ik wil hier ook nog even jubelen. Rienk en Jelte zijn beide geen drager van het Lange QT-Syndroom!
Het is echt zo'n opluchting! We hebben gewoon twee gezonde jochies! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:58:49 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105246501
Wat fijn Vlindur, kan me voorstellen dat je je om zoiets heel veel zorgen maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105246626
goed nieuws vlindur *O* *O* *O*
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:15:22 #131
265732 Keshet
pi_105247067
Heel fijn Vlindur!

Lezen jullie nu allemaal over de diva-opmerking van Nena heen? }:|
pi_105247387
Wie is Nena? :@

Ik moet zeker gewoon even bijlezen hè? Ja hè? Sorry ;( :@
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:27:28 #133
265732 Keshet
pi_105247424
Nena, mijn dochter. Jeweetwel.

Ik quote even speciaal voor Vlindur.

Ik ging van 't weekend even boodschappen doen met de muppet. Vanaf onze voordeur is het letterlijk 50 meter lopen naar de AH.
I have created a monster. :'(
pi_105247483
Fijn Vlindur!

Haha Emma gaat liever met de auto, lekker decadent *)

En die woordjes, leuk! Wij hebben hier mama, papa mmmmma, tiee en bbbmmmba
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_105247579
Whaha, die Emma O+

Ik ga nu eerst een ei bakken, (dat probeer ik al een half uur :@ )
En onder het eten lees ik even bij. Promise :Y
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:33:05 #136
265732 Keshet
pi_105247604
Barba, ik weet alleen niet wat tiee is. Gewoon 'DIE!' denk ik? :D
pi_105247641
Klopt Keshet! Enne knap dat je de rest weet! Punt voor jouw ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:35:40 #138
265732 Keshet
pi_105247676
mmmmma < die weet ik ook niet. Te snel gelezen, ik dacht dat dat 'mama' moest zijn maar die staat al in 't rijtje.
Is 't 'oma'? O+
pi_105247803
Oma ja :D en ze doet uhh uhh als ze een hond ziet, duidelijk woef woef. En ze hinnikt als het paard van de ark hinnikt O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:52:57 #140
259886 pessie
pi_105248301
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:15 schreef Keshet het volgende:
Lezen jullie nu allemaal over de diva-opmerking van Nena heen? }:|
Ik had er al om ge- _O-

Vlindur, wat een opluchting moet dat zijn!
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:58:49 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105248488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:27 schreef Keshet het volgende:
Nena, mijn dochter. Jeweetwel.

Ik quote even speciaal voor Vlindur.

I have created a monster. :'(
wat knap dat ze al zulke zinnen maakt!
(Ik moest ff denken wat ze met auwtooh bedoelde. Ik dacht dat ze au aan haar teen had oid :D )
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:03:03 #142
265732 Keshet
pi_105250824
Dat soort zinnen maakt ze alleen bij hoge uitzondering hoor!

Ze was een tijdje terug echt aan het 'huuuu huuuuuuu huuuuuuuuuuuu'en' als ze iets wilde, echt op zo'n nijdig en zeikerig toontje. Ik wéét dat ze bepaalde woorden kan zeggen (eten, drinken) en heb haar verteld dat ze de pot op kan met d'r gehuuuu als ik weet dat ze 't gewoon kan zeggen.
Maar dan uiteraard op een iets verantwoordere manier. ;)
Dat lijkt te werken, er wordt een stuk minder gehuu't en sindsdien is het een stuk gezelliger.

Als we nu samen een boekje lezen en ik vraag bijvoorbeeld waar de poes is dan zegt ze: ''Poeh! Allo!' Daar kan ik echt van genieten, ze is dan zo ontzettend trots op zichzelf als ze iets weet! We hebben ook een boekje van Bumba en op een bepaalde bladzijde staan 5 vogels afgebeeld. Ik moet die ook altijd hardop tellen. 'Eeee, dweeee, diieeeeeee!' voor 4 en 5 wordt gewoon heel hard 'jaaaaa!' geroepen. Net zo makkelijk. :+
Ik moet tegenwoordig ook aanwijzen waar de poes, de kikker of de vogels ofzo zijn. Als ik 't goed heb klapt ze in haar handjes. :+

Puzzelen kan ze trouwens niet. Als een stukje niet past waar zij denkt dat 't hoort dan ramt ze er eerst een keer met haar vuist op. Past 't dan nog niet dan vliegt de puzzel door de kamer. Gaat dat ooit nog over? :@
pi_105251324
ooit houden ze op met het smijten, dan gaan ze gillen. als ze dan uit de gil-fase zijn gaan ze zielig huilen, gevolgd door "stoute mama met een uur gepruil" die laatste houden ze een tijdje vol en daarna gaan ze uit huis :Y
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:16:27 #144
265732 Keshet
pi_105251432
Je vergeet het 'Ik ga een andere mama zoeken!' stukje. :@
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:22:46 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105251721
Vergeet je tandenborstel niet schatje :*

Toch heb ik het idee dat dat van huis weglopen er tegenwoordig niet meer zo inzit, met dat poldermodel in het gemiddelde huishouden.
Vroeger moest je je tenminste nog flink tegen je ouders afzetten, tegenwoordig hebben ze inspraak vanaf het moment dat ze kunnen praten :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105251860
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:16 schreef Keshet het volgende:
Je vergeet het 'Ik ga een andere mama zoeken!' stukje. :@
ik wilde het hoopvol houden :P

mijn broertje is eens serieus toen hij 10 was ofzo na een hooglopende ruzie met mijn ma letterlijk met een knapzakje vertrokken :+
pi_105251961
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:
Vergeet je tandenborstel niet schatje :*

Toch heb ik het idee dat dat van huis weglopen er tegenwoordig niet meer zo inzit, met dat poldermodel in het gemiddelde huishouden.
Vroeger moest je je tenminste nog flink tegen je ouders afzetten, tegenwoordig hebben ze inspraak vanaf het moment dat ze kunnen praten :')
zo lijkt het soms wel he. ik denk dat het vooral uitmaakt hoe iedereen in het gezin in elkaar steekt. mij ligt zoiets niet, ik ben van de oude stempel >:) als ik zeg "7 uur is kinderbedtijd" duld ik daar geen tegenspraak in. dan gaan ze dus om 7 uur naar bed. punt uit. ~O>
pi_105252257
Hier gedeeltelijk poldermodel :D

Fantastisch om dit stukje terug te lezen trouwens, hihi.

Hier is het nog steeds blijheid in huis, dus als dat vanmiddag zo blijft, gaan we morgen soja geven :) (lage dosering en dan opvoeren, heb complete handleiding mee van de kinderarts :D )

En Keshet, 50 meter lopen is ook wel érg ver :{w
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:38:37 #149
265732 Keshet
pi_105252280
Ik heb op m'n 4e mijn koffertje ingepakt (tandenborstel en beer) en ben toen een andere mama gaan zoeken.
M'n moeder dacht dat ik niet echt de deur uit zou gaan en zowel dat ik binnen 5 minuten terug zou zijn.

Ik was koppiger dan zij. :@
pi_105252740
Whaha :D

Ik vond als kind nooit zoveel mis met mijn moeder geloof ik...
... en toen werd ik puber :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:54:32 #151
265732 Keshet
pi_105252843
Er was ook weinig mis met de mijne hoor. Ik was alleen ontzettend boos op haar omdat ik niet naar mijn vader toe mocht fietsen...die zat in Rusland.
Op de kaart leek het niet zo heel ver hoor. :')

Maar, ik heb 't vermoeden dat de mini hier nog een beetje koppiger is dan ik. Dat wordt leuk. :D

Ik heb ook nog een vraag! Hoeveel eten jullie dreumesen nou als avondeten? Eten ze daarna eventueel ook nog iets? En dan ben ik vooral benieuwd naar de kindjes tussen de 1,5 en 2 jaar oud!
pi_105253027
LOL :D Naar Rusland ook gewoon.

Uhm, Florian eet van pasta en aanverwanten (en alles wat met een P begint :') ) een volwassen portie, van aardappel/groente/vlees en stamppot ed ongeveer de helft van een volwassen portie.
Met een glas drinken erbij
Daarna soms nog een toetje, maar dat is hier dan appelmoes oid. Na het eten niks meer :)

En dat deed Leander ook altijd. Tot een half jaar geleden. En die eet nu al een half jaar letterlijk geen háp tijdens het avondeten.
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:02:12 #153
265732 Keshet
pi_105253144
Maar wat is in jouw ogen een volwassen portie?

Want, ze leven van de liefde en de lucht enzo he? Nou, beide krijgt ze genoeg, maar ik zou het ook wel wenselijk vinden als er gewoon gegeten wordt. :@
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:07:20 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105253370
Toen ik 12 was ben ik (op de fiets) terwijl het sneeuwde van huis weggelopen, naar m'n opa.
Ik kende 2 routes, die met de auto (snelweg) en die met de bus, door allerlei dorpjes en km's om...
Onderweg kwam ik met een lekke band te staan vlakbij een groene kruis gebouw, en de meneer die ernaast woonde heeft m geplakt.

Een kleine 20 jaar later ben ik in dat dorpje komen wonen O+

Oh, en m'n opa belde natuurlijk gelijk m'n vader, die mij kwam halen.
We waren de oprit nog niet goed en wel af en mijn vader zei: "Wat dacht je? Dat je kon zorgen dat jouw vader van zijn vader op z'n duvel zou krijgen?" :')

Echt, hij deed die emoticon er in 1978 al achteraan :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105253531
Oi Leandra :X :D

Uhm, een volwassen portie is een flink bord vol. Maar sowieso zijn mijn beide kerels broodeters. Ze knagen heel wat brood weg op een dag.
pi_105253639
Hahaha geweldig Leandra en Keshet, ik ben gewoon op mijn 19e het huis uit gegaan. Heerlijk die rust en vrijheid!

Succes met de soja freecel, ik hoop dat het goed gaat! Fijn dat nog steeds "blij" is!

Mijn muppet at eigenlijk alles rapley, soms het avondeten in kleine stukjes gesneden en dan met een lepeltje eten. Nu begint ze opeens te kokhalzen als ze een "groot" stukje in haar mond heeft :? bijvoorbeeld bij fruit. Alleen als ik het pureer (als een babyprakje) eet ze het op. Eigenlijk hetzelfde met warm eten. Mooi vervelend :P
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:25:28 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105254027
Mooie verhalen hier :D
Ik was altijd heel braaf O-)

Enneh, avondeten is overrated :{w
Ontbijt trouwens ook :')
Gelukkig drinkt ze nog bij me, anders was het echt voor haar driemaal daags een portie lucht...
pi_105254118
ravi eet een kinderbordje vol eten doorgaans. je merkt van het mondtrauma alleen nog iets wanneer er iets speelt, dat slaat dan direct op zn eten en dan wil hij niet. nou ja. dan niet.

ik schep hier in de keuken op, aangezien de pannen op tafel geen succes is hier. de een piept dat ze uit de pan wil (en piept vervolgens dat het te warm is, piept dan dat het teveel is, enfin, jullie krijgen het idee) en de ander blijft eten zolang je hem aanbiedt. dus iedereen krijgt een leeftijdsgeschikt bordje vol en dat is dan dat. hoeft niet leeg trouwens
pi_105254188
Haha, ik zie het voor me simmu, je gezin aan tafel :D met Selene kun je volgens mij erg lachen :7
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:34:22 #160
259886 pessie
pi_105254414
Geweldige verhalen!

Leandra, kreeg je pa ook echt op zn donder van opa?

Ik was geen puberende puber. Ik werd niet echt gezien dus kon doen wat ik leuk vond, naast school en slapen (al bleef er dan wel echt heel weinig tijd over). Toen mn zus uit huis ging toen ik 15 was veranderde dat opeens. Toen belde ze een keer naar een vriend waar ik een maand eerder nog gewoon om half 11 was vertrokken om 10 uur op of ik daar nog was omdat ze zich zo ongerust maakte. Ach ja, ben toen maar naar huis gegaan, snapte alleen niet (en nu nog niet) waarom ik wel om 11 uur thuis mocht komen toen mn zus nog thuis woonde en niet meer toen ze het huis uit was. Keerzijde, ik was op de brommer, het was een kilometer of 10 door bossen en over achterafweggetjes. Ik zou ook niet willen dat mn dochter van 15 dat alleen reed.
pi_105254580
oooh, ik was wel een puberende puber hoor :Y

inclusief op brommer 30 kilometer 's nachts naar een dancing in belgie. toen ma daar lucht van kreeg bedacht ze dat ze me beter taxigeld kon geven. dus simmu incasseerde het taxigeld en liftte vervolgens vanuit belgie naar huis :X

mijn ma was ook zo'n puberende puber, dus ik geniet van deze tijden met het oog op wat nog komt :P ik verwacht van ravi trouwens meer ellende op dat gebied dan van selene. kunnen we deze vast inlijsten?
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:06:25 #162
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105255789
Owwww wat een briljante verhalen :D

Ik was een MEGA peuterpuber... Heb heel wat stampvoetend staan te hyperventileren als ik mijn zin niet kreeg :D Jammer alleen dat ik dan al stampvoetend door mocht naar de gang om af te koelen :')

Daar voor terug kregen mijn ouders iig een kalme puber ;)

Heb zo'n vermoedden dat Oona die peuterpubertijd in het kwadraat gaat doen hier.. zolang ze dan ook de gewone pubertijd maar lekker kalm doorhobbelt vind ik dat prima ;) Peuterpuber is wat makkelijker in bedwang te houden
We'll have love aplenty
You and me
pi_105256231
Nils hield vroeger uit kwaaiigheid zn adem in tot ie flauwviel. :X
pi_105256268
Als peuterpuber dus. :')
pi_105256371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:16 schreef Ssserpente het volgende:
Nils hield vroeger uit kwaaiigheid zn adem in tot ie flauwviel. :X
Dat doet Niels ook! Al sinds hij een heel jong was. Het zit vast in de naam :P Hij valt er alleen niet flauw van, maar hij wordt wel blauw :X
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:27:28 #166
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105256663
:') Oona kan het ook enorm lang volhouden van de ene huil tot de andere...
Open mond en geen geluid....
We'll have love aplenty
You and me
pi_105256895
Hier gebeurt dat bij pijn. Ze worden prachtig blauw :x

Zelf had ik het vroeger ook, maar ik ging inderdaad helemaal niet huilen, adem in tot flauwvallen. Gelukkig maar deels erfelijk dus ;)
pi_105256979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:32 schreef freecell het volgende:
Hier gebeurt dat bij pijn. Ze worden prachtig blauw :x
Allebei zelfs!
Niels ook bij pijn vooral, maar ook wel eens wanneer hij iets echt helemaal niet leuk vindt (poepluier verschonen en daarbij toch echt ook zijn piemeltje schoon moeten maken bv).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105257962
Ja, al heeft de jongste het wel minder gelukkig. En bij de oudste neemt het al af
pi_105258359
hier zetten ze helaas voor de buren gewoon allebei een keel op. en dat kan hard! alsof er een speenvarkenkudde geslacht word :X en dan vallen ze heel even stil om te ademen, nemen ze zo'n flinke grote teug en dan WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHBRULBLERGILNEEEHEEE

zijn de mijnessen dus :D :P

maar dat doen ze alleen maar wanneer mama stout is geweest hoor :Y
dus wanneer ik iets afpak waar ze mij mee aan het bekogelen waren ofzo :P

[ Bericht 23% gewijzigd door simmu op 06-12-2011 17:07:55 ]
pi_105262052
Mex doet dat ook, ik vind het maar eng..
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:12:54 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105264283
Eten is hier wisselend. Vanavond heeft meneertje bijna niks op (ongeveer 1,5 tomaat en 4 theelepels kwark). Ik zal blij zijn als we weer een keuken hebben zodat we weer kunnen koken. Eet dat kind (en wij) ook weer fatsoenlijk.

Mijn man heeft de webcam geïnstalleerd dus nu kunnen we kijken wat dreumes doet. De eerste 30 minuten was meneer op zijn vingers aan het knagen (morgen gaan we dus smeren met byt-ex >:) )
En nu ligt hij al 20 minuten heel erg braaf stil te liggen met zijn ogen open. Gek kind...

Ow en vanmiddag was hij heel erg gezellig dankzij slaapgebrek :X
Helemaal niet tegendraads of boos of jengelig :N :{
pi_105267167
En ja hoor. Ook wij moeten eraan geloven. Snotter de snotter. Ons ventje is gewoon echt heel erg verkouden! Zo zielig.
Mart gaat echt 9 van de 10 altijd meteen netjes slapen maar ik heb hem er 15 min geleden weer uit gehaald en hij ligt nu op de bank Dora te kijken. Hopelijk gaat hij over 10 min gewoon lekker slapen, zijn hoofdeinde staat omhoog en een ui is geneden.

Volgende week gaat zijn vader weer internationaal rijden (vrachtwagenchauffeur). De eerste 3 maanden van Mart zijn leven was dit ook zo maar tot aan deze week is papa elke avond thuis geweest dus ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit gaat lopen en of hij er veel van merkt en op reageert. Papa bracht hem echt bijna elke avond naar bed, dit ben ik nu sinds 4 dagen al aan het doen zodat hij dit weet.
Wel spannend allemaal.
pi_105267300
Asy, wanneer krijgen jullie de nieuwe keuken?
Ik kan mij nog herinneren dat wij met onze verbouwing 4 jaar geleden 8 weken zonder keuken zaten. En toen was er nog geen kind. Maar ik vond het toen al een kleine 'ramp'.
Misschien dat je eens bij je ouders/schoonouders en/of vrienden kunt koken, zodat je even kunt genieten van een 'echte' maaltijd.

Mart eet ook heel verschillend. De ene keer zijn bord leeg de andere keer 2 happen.
Ik heb eens gehoord dat een kind kan leven op 1,5 boterham en 3 happen avondeten.
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:12:09 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105267579
ymme, als het goed is (en als de muren goed drogen) dan komt de nieuwe keuken begin januari. We eten elke week al bij mijn schoonouders en vaak geeft mijn schoonmoeder ook nog iets mee, maar het is niet hetzelfde als wat wij maken. NIet dat dat een ramp is, maar ik merk toch dat Harry nu slechter eet. Kan ook toeval zijn hoor...

Dat is wel spannend ja, als Mart gewend is dat zijn vader elke avond thuis is. Zal voor jou ook wel weer wennen zijn toch?

Harry ligt nu al 1,5 uur in bed en hij slaapt dus nog steeds niet (hij is wel stil). Stom hè? Wij altijd maar denken dat hij sliep...
Het peueterbedje staat ook op. Hij was er wel enthousiast over maar wilde er niet in gaan liggen dus hij ligt nu gewoon in zijn ledikant. Duimen jullie mee dat hij vannacht weer gewoon slaapt?
pi_105267691
Jeetje 3 maanden Ymme, dat is zeker spannend! Ik kan me echt geen 3 maanden alleen met de kids voorstellen, maar zal wel komen omdat ik dat natuurlijk niet gewend ben.

Al die peuterpubertjes hier :D Dyon kan af en toe ook wel boos worden, maar eigenlijk is hij vaak heel snel weer afgeleid. Een krijsend kind op de grond in de supermarkt kan ik me hier dan ook gelukkig niets bij voorstellen :P
Hij zit af en toe wel op de gang, meestal doordat hij een paar keer iets doet waarvoor hij gewaarschuwd is (en het ook echt wel begrijpt en met opzet doet).
pi_105268822
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:14 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje 3 maanden Ymme, dat is zeker spannend! Ik kan me echt geen 3 maanden alleen met de kids voorstellen, maar zal wel komen omdat ik dat natuurlijk niet gewend ben.

Al die peuterpubertjes hier :D Dyon kan af en toe ook wel boos worden, maar eigenlijk is hij vaak heel snel weer afgeleid. Een krijsend kind op de grond in de supermarkt kan ik me hier dan ook gelukkig niets bij voorstellen :P
Hij zit af en toe wel op de gang, meestal doordat hij een paar keer iets doet waarvoor hij gewaarschuwd is (en het ook echt wel begrijpt en met opzet doet).
Ik heb het er een beetje onduidelijk neergezet. Maar mijn man was altijd al door de week 4 nachten van huis (soms 5 of 6) maar toen mart 3 maanden oud was heeft hij ander werk gezocht waarbij hij elke avond thuis is. Maar omdat we hier dus financieel flink op achteruit zijn gegaan en zijn hart toch in het vervoer zit is hij deze week weer begonnen als chauffeur op de vrachtwagen en zal hij vanaf volgende week richting duitsland/frankrijk en italie te vinden zijn door de weeks.

En ja, dat gaat heel erg wennen worden weer voor mart denk ik zowel als voor mij! Maar we overleven het wel (totdat manlief 67 is :D )
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:43:23 #178
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105269127
Ohh dat zou mij ook moeilijk lijken Ymme!
Maar ik ben dan ook helemaal geen type om 'alleen' thuis te zitten..
Laatst moest M een aantal avonden overwerken.. Vond het 3x nix.. Oona ik bed en daar dat ik dan.. (het stomme is dat hij nu wat spelletjes zit te spelen en ik hier... maar het gaat om het idee haha)

En Mart flink verkouden.. Hopelijk zijn zijn groene slakken snel weer vertrokken!

Meimel... Laat Dyon eens een goed woordje met Oona spreken dan ;)
;) Madammetje Dram kan wel een lesje gebruiken haha
We'll have love aplenty
You and me
pi_105269327
Mart ligt bij papa in bed. Niets voor hem dit.
Hij is echt ziekig blijkbaar. ;( Sneu voor mijn ventje
pi_105269416
Sorry Ymme, ik heb zelf niet helemaal goed gelezen :D Jammer dat het eigenlijk een soort van verplicht moet vanwege de financiën, alhoewel je man het wel graag wil qua soort werk.Extra genieten van de dagen waarop jullie met zn drietjes zijn! Alvast sterkte met het wennen eraan...

Reilan, kan Oona dan aan Dyon leren om wat beter te luisteren? :P
pi_105269500
Ik vind af en toe een avondje alleen eigenlijk wel heerlijk :D Niet dagelijks natuurlijk, maar zo af en toe :P Hij is nu ook even naar z'n ouders om wat langs te brengen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:58:26 #182
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105269813
Hhahaha ik zal het aan Oona vragen! Dat doet ze gelukkig best aardig..
Bv speentje afgeven doet ze altijd netjes... Soms zet ze daarna wel een keel op... maar ze gaf hem wel netjes zelf af!
We'll have love aplenty
You and me
pi_105269885
Voorheen wist ik niet beter. Ik heb heel lang moeten wennen aan het feit dat hij elke dag thuis was. Maar nu vond ik het eigenlijk wel fijn, na het eten even de handen vrij.. Nou ja lang leve de tv en bob de bouwer :D

En 's avonds heb ik zo mijn dingen. Opruimen/poetsen, mozaieken, laptop. Ik vermaak mij prima daar ben ik niet bang voor. Maar het gemis zal zeker groot zijn, maar dat is geen slecht teken. Zit de liefde ook goed ;)
En stiekem ben ik er van overtuigd dat Mart ook snel went of zelfs niet hoeft te wennen. Omdat hij juist zo makkelijk met situaties om gaat.
pi_105270447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:50 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind af en toe een avondje alleen eigenlijk wel heerlijk :D Niet dagelijks natuurlijk, maar zo af en toe :P Hij is nu ook even naar z'n ouders om wat langs te brengen.
Dat dus! Hoewel t de ;laatste tijd wat meer is. Maar goed das tijdelijk en extra geld is ook wel lekker :)

Verder niet echt bijgelezen, beetje druk gehad en weinig zin om te posten enzo.
Maar ik zag wel een Nathan op een tafel staan :D Hij wordt groot Pessie! Hij verandert ook in zn gezicht lijkt wel. Lekker ventje O+

Ik geniet hier zo van Floris O+ Hij is zo leuk! En eigenwijs O+
Hij weet precies wat ie wel en niet wil, hij kan zo gek, grappig doen. Heb tegenwoordig "gesprekjes" met m, dat wil zeggen ik vraag wat en hij schud ja of nee. Wel heel grappig.
Hij wordt zo groot. Gezellig samen boterhammetjes eten vindt ie ook erg leuk. Dan zit ie me echt zo aan te kijken en te lachen naar me, zo van gezellig he mam O+
Het was al zo leuk en t wordt gewoon nog leuker. Zou m wel voor altijd zo willen houden, dat dan weer wel :) Ergens vind k t veel te snel gaan.
Blijft een gek idee dat we straks gewoon nog zo'n kleintje hebben O+
Nog even een foto'tje, gewoon omdat t kan :D
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:48:02 #185
259886 pessie
pi_105272310
Leuke Floris aan het kleuren O+

Arme Mart :*

Son, hij wordt inderdaad echt ouder, ook in zn gezicht. Het baby gaat er steeds meer af. Ook hier een actieve ja en nee schudder :Y
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:31:52 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105275226
Floris is ook al zo'n leukerd! O+
pi_105279592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik geniet hier zo van Floris O+ Hij is zo leuk! En eigenwijs O+
Hij weet precies wat ie wel en niet wil, hij kan zo gek, grappig doen. Heb tegenwoordig "gesprekjes" met m, dat wil zeggen ik vraag wat en hij schud ja of nee. Wel heel grappig.
Hij wordt zo groot. Gezellig samen boterhammetjes eten vindt ie ook erg leuk. Dan zit ie me echt zo aan te kijken en te lachen naar me, zo van gezellig he mam O+
Het was al zo leuk en t wordt gewoon nog leuker. Zou m wel voor altijd zo willen houden, dat dan weer wel :) Ergens vind k t veel te snel gaan.
O+ dat gevoel herken ik helemaal... gaat dat ooit over? :o
pi_105279805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:00 schreef ymme het volgende:
Voorheen wist ik niet beter. Ik heb heel lang moeten wennen aan het feit dat hij elke dag thuis was. Maar nu vond ik het eigenlijk wel fijn, na het eten even de handen vrij.. Nou ja lang leve de tv en bob de bouwer :D

En 's avonds heb ik zo mijn dingen. Opruimen/poetsen, mozaieken, laptop. Ik vermaak mij prima daar ben ik niet bang voor. Maar het gemis zal zeker groot zijn, maar dat is geen slecht teken. Zit de liefde ook goed ;)
En stiekem ben ik er van overtuigd dat Mart ook snel went of zelfs niet hoeft te wennen. Omdat hij juist zo makkelijk met situaties om gaat.
Spannend!

Hier is mijn man af en toe 1 of 2 nachten weg i.v.m. werk. Een enkele keer langer. De eerste keer vond ik het niet zo leuk, maar ik had er geen moeite mee om mijn eigen invulling voor die avonden alleen te vinden, dus de 2e keer vond ik het al geen enkel probleem meer. Een weekend is nog maar één keer gebeurd, dat vond ik best wel ongezelig. Maar als de situatie is zoals 'ie is.. dan maak je er "gewoon" het beste van. :)
pi_105279878
Achos, mooie Floris. O+

Cantare, het gaat nooit meer over. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105283496
Floris O+ prachtig ventje!

Hummel hier ligt nog te pitten :? Nouja, ik heb al twee keer iets van 'webdweb' gehoord O+ , maar daarna weer helemaal stil.
Zo meteen begin ik met de soja-intro. Eerste stap: 0,02 ml, haha :D Leuk die ziekenhuis schema's ;)
  woensdag 7 december 2011 @ 09:19:47 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105284433
Oeh spannend freecell!

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Cantare en Sonnetje. Echt zó verliefd op je kind. Het is gewoon verschrikkelijk.

Harry heeft overigens het grootste deel van de nacht in zijn peuterbed geslapen! :o
Hij werd om 23:15 wakker en ging niet meer slapen. Samen met hem in peuterbad gaan liggen en daar heb ik hem al slapende achtergelaten vanaf middernacht. Vanmorgen om 6 uur begon hij te piepen...
pi_105284488
Oeh, lekker Asy O+
pi_105284587
:O goede morgen.

Hier een bagger nacht gehad. Mart heeft van 22u/02u en 04u/08u geslapen. Bij mij in bed, papa is om 21u30 maar naar de zolder gegaan om n og wat slaap te kunnen pakken. Ik ben werkelijk gebroken :{ heb geen oog dicht gedaan met Mart naast mij. Hij zit vol snot.

Zojuist heb ik voor hem 4 sinasappelen uitgeperst en hij kwam na enkele min naar mij toe met de beker 'op'. Dat ging er wel in! :9 Nu is hij lekker mandarijn en peer aan het eten. Even lekker wat vitaminetjes dus.

Verder is hij niet erg 'vervelend' onder het ziek zijn. Nickjr doet wonderen. En zn bob en wendy poppetjes (bob de bouwer).
pi_105284641
Harry die lekker geslapen heeft in zijn peuterbedje. :)

Wat een hoeveelheid Freecell! Hopelijk weten jullie snel waar Florian wel en niet tegen kan.

En die verliefdheid van je kind, dat wordt alleen maar méér en méér en stop inderdaad nooit meer. Elke keer als naar Mart kijk denk ik weer: 'wat een geluk toch ook'!
pi_105284711
lekker asy!
succes free!
beterschap mart :*
pi_105285226
Ik heb geloof ik nog niet 1x meegeschreven in het topic, schaam me dood :') We hebben het ontzettend druk gehad, maar ik heb nu weer even wat meer tijd.
Wel heb ik nog vaak meegelezen, dus ik ben nog wel aardig op de hoogte geloof ik.

Update over Isabelle: Ze is druk bezig met leren lopen, ze kan nu ongeveer 3 a 4 meter lopen als een dronken oma'tje :D Verder gaat alles goed, ontzettend genieten!!
  woensdag 7 december 2011 @ 10:01:34 #197
259886 pessie
pi_105285471
Hoi Noa! Als je het druk hebt heb je het druk, das toch normaal. Er zijn wel meer mensen die af en toe even iets posten.

Hier ook een prutnacht. Ik was om half 1 zover dat ik dacht "je kunt de boom in, als je niet bij ons wilt slapen ga je maar lekker niet slapen in je eigen bed". Ik heb mn deken over mn hoofd getrokken en ben gaan slapen. Helaas voor manlief slaapt hij lichter dan ik, hij is tot 3 uur in de weer geweest waarna hij Nathan weer bij ons heeft gelegd waar de dreumes toen wel wilde slapen. Is dit nou nog steeds van de verhuizing? Ikwilterugnaarhuis }:|
pi_105287759
Balen Pessie -O-
Kan van de verhuizing zijn, maar kan ook prima 'zomaar' natuurlijk. Het is niet dat hij in het oude huis nooit zulke nachten had ;)

Hier om 9:40 0,08 ML soja, om 9:50 kokhalzen en huilen en om 10:45 Spugen, huilen, gillen, rode randjes om zijn ogen en wit. En nu issie heel sneu een beetje aan het spelen.

En ja, wat nu... Is het gewoon een buikgriepje (vanmorgen had hij al een héél klein beetje diarree en had hij niet zo'n zin in brood, maargoed, dat is niet heel uniek oid en hij was wel vet vrolijk)
of de soja, zegt u het maar.
Plan van aanpak is: kijken hoe hij vanmiddag wakker wordt, is het dan nog prut, dan gaat de soja minimaal een week de koelkast in. Is hij vanmiddag weer blij en eet hij weer, dan krijgt hij rond een uur of 3 en een uur of 5 alsnog zijn 2 ML en 8 ML

Maar stom -O-
  woensdag 7 december 2011 @ 11:28:24 #199
259886 pessie
pi_105287965
free -O-
Je jongste kennende acht ik de kans groter dat het van de soja komt. Maar aangezien jij net buikgriep hebt gehad kun je hem aangestoken hebben. Kan dus alle kanten op :*
pi_105288034
Volgens mij had ik iets verkeerds gegeten en geen buikgriep. Had alleen maar darmen dramatisch van slag, de rest was normaal ;)

En ik functioneerde gewoon op 100% maandag en dinsdag, kon alleen niks eten :) Bij een buikgriep voel ik me ook ziek :P
pi_105288474
Isabelle O+ Leuk om je weer te zien en dat alles goed gaat.

Wat knap van Harry dat hij in zijn peuterbedje heeft geslapen! Gaat het ledikantje naar de baby Asy?

Lastig Freecell, maar het is wel een erg heftige reactie als het een reactie is. Zou dat kunnen?
pi_105288487
o en Floris wat ben je een leuk mannetje!
pi_105288583
Het klinkt als een vrij normale reactie voor Florian eigenlijk. Inmiddels ook explosieve diarree. We zien het even aan tot vanmiddag en dan kijken we verder.
pi_105289326
oh minder...

Ik moet nog even opscheppen dat ik uitgeslapen heb samen met Mex, tot half 11!!!
Hij heeft wel zitten klieren vannacht hoor, maar meestal is hij dan ook gewoon om 7 uur wakker.
  woensdag 7 december 2011 @ 12:31:16 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105290239
Blèrgh freecell, ik hoop dat het toeval is...

Wat goed dat Mex heeft uitgeslapen zeg!
Troeta, de baby gaat eerst in de wieg. Dat peuterbedje was vooral dat ik bij hem kon gaan liggen zodat ik hem niet meer naar ons bed hoef mee te slepen. Vanavond gaat Harry ook weer gewoon in zijn ledikantje...

pessie, het kan ook toeval zijn hoor. Hier wordt ook ineens weer slechter geslapen door Harry. Hakt er behoorlijk in merk ik :Y
pi_105291330
Mart ligt op bed. Ik ben benieuwd....
pi_105292379
:D ik wist dat ik t ws niet lang vol ging houden (mn pauze),maar dit is nog korter dan ik zelf dacht, maar goed: hoi :W

lucas rent hier nog rond... ik wil graag een kind dat overdag nog een slaapje doet en snachts gewoon doorslaapt... o wacht... ik heb nix te willen ;)
pi_105292651
Cooki, wat doe je, wegwezen jij :D ;)

Troeta, wat heerlijk zeg!

Harry, uitslapen is echt wel lekker hoor! Ook voor je mama ;)

Dyon lijkt nu ook weer normaal te slapen, gisteravond ook weer gewoon gaan slapen. Vanmorgen om half 8 wakker.
Hij heeft alleen vanmorgen al tijdens het winkelen geslapen en is nu dus klaarwakker. Denk dat we zo maar weer naar een ander winkelcentrum gaan, even schoenen shoppen nu de jongens beiden mee kunnen.
pi_105292745
Mart slaapt :D
Hopelijk doet hij dit vanavond en vannacht ook!

Shop ze meimel!

Cooci, hallo :) Welkom terug.
pi_105293793
Welcome back Cooki! :D
Noa, leuk om Isabelle weer eens te zien. Wat leuk dat ze al loopt! O+
Troeta, heerlijk zeg, uitslapen!
Freecell, hoe is het nu met F?
Asy, wat goed dat Harry zo goed heeft geslapen in zijn peuterbedje.
Floris O+

Ik heb eindelijk een beetje tijd om te reageren...
Ik kom dus nog even terug op het 'Anne eet alleen gepureerd eten' verhaal van dit weekend :+
Anne at eerder echt niets met stukjes... het duurde vrij lang tot ze uberhaupt fatsoenlijk iets ging eten, brood ging pas met een maand of 10, ook koekjes/soepstengels o.i.d hoefde ze nooit.
Op een gegeven moment ging ze wel beter eten, maar wel alleen gepureerd. Stukjes gooide ze gewoon weer uit haar mond. Ik heb er maar geen punt van gemaakt en dus alles lekker gepureerd. Maar vervelend vond ik het wel ;)
Sinds haar verjaardag gaat het eindelijk de goede kant op. Ze eet nu ook stukjes, bijv. stukjes groenten, koekjes, chipjes, rozijntjes, frietjes, stukjes aardappel, vlees... Maar fruit werd nog steeds gepureerd. Na mijn CB bezoek ben ik ook daarmee gestopt en nu eet ze mandarijn en kiwi in stukjes. De rest is nog moeizaam. Maar het zal vanzelf beter gaan :)
Ik zie zo'n groot verschil in die twee maanden tijd dat ik me er eigenlijk helemaal geen zorgen meer om maak!
pi_105299949
Mijn kind zegt nog niet zo veel, maar net kwam er toch heel duidelijk Bumba uit toen ik vroeg of ze Bumba wilde zien :') O+
  woensdag 7 december 2011 @ 16:56:41 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105300196
Orea :D

Fannetje, ieder kind heeft zo zijn voorkeur van structuur en textuur in de mond. En gepureerd eet natuurlijk ook wel heel makkelijk ;)
Het moeilijkst eet gepureerd met stukjes. Dan moet je al goed gaan sorteren in je mond.
Maar fijn dat ze nu wel goed en gewoon eet. :Y

Harry heeft vanmiddag ook lekker geslapen. Ik hoop dat hij dat vannacht ook goed slaapt en dat ik er niet uit hoef...

Hoe gaat het nu met Mart? En met jouw jongste freecell?

Meimel, ben je geslaagd voor schoenen?

Ha die Cooki! ;)
pi_105300219
Haha Orea herkenbaar. Amy komt met de afstandbediening (of telefoon of tablet) aan en zegt "ba"?

Cantare: Late reactie, Hij had een grafiek waarin lengte en gewicht tegen elkaar afgezet werden en dat dan voor de leeftijd van 0-21 jaar. In die grafiek zat ze dus niet helemaal lekker. Ik denk dat ze gewoon iets te licht voor haar lengte is ofzo. Zo legde J. het later aan mij uit en toen was ik minder bezorgd :)

Wat vervelend Freecell dat hij misschien een reactie heeft!

Amy heeft vandaag voor het eerst een kwart boterham op. We zijn de gluten aan het herintroduceren. Ze vond het heerlijk :D Ik had er niet eens iets op gedaan, eerst testen of ze brood wilde eten. Maar ze at het zo weg en trok me daarna mee naar de keuken om nog meer brood te zoeken. Maar helaas, komende 3 dagen een kwart boterham.
  woensdag 7 december 2011 @ 17:15:49 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105301010
Zo'n doorgesneden ui onder het bed hè, hoe lang kan die blijven liggen, of hoevaak moet die vervangen worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105301507
Ik zou hem weg halen ver voor dat die gaat schimmelen en rotten :+
Je kan hem tenslotte altijd laten liggen *)
Ik doe elke nacht een nieuwe :D
pi_105301761
Tot je hem niet meer ruikt :P

Wij doen als hij er nog goed uitziet en nog sterk ruikt, gewoon nog een nachtje.
pi_105301853
Oeh die lucht, ik trek dat echt niet.. en ik kan veel hebben! Maar die frikandel speciaal lucht in alle slaapvertrekken :r
  woensdag 7 december 2011 @ 18:05:15 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105302936
Ik doe elke nacht een nieuwe :Y

Sola, voor jullie nu ook spannend dus of je iets gaat merken van de gluten...
  woensdag 7 december 2011 @ 18:13:53 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105303243
Het is idd frikandel speciaal boven, maar goed dat we geen frituurpan hebben, anders zou het gelijk zo'n nare combinatie worden :')
Maar goed, straks even een verse dus, thnx dames ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105303319
En snijden jullie hem dan 1x door?
(wat geeft het meeste sterkte vraag ik mij af, 1 keer door snijden of 2 keer). :)
  woensdag 7 december 2011 @ 18:28:34 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105303926
Ik snij hem altijd in een paar stukken.
  woensdag 7 december 2011 @ 18:45:48 #222
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105304768
me 2.. elke avond een nieuwe... en een paar stukken...

flieft op kind? check.. enorm!
Verbaas me soms nog over hoe enorm veel, onvoorwaardelijk..
Ze ligt nu op schoot een zandkasteeltje te kijken... O+ dat kleine slaperige lijfje.
We'll have love aplenty
You and me
pi_105307073
Zo manlief is met Mart stomen en pyjama aan doen.
Ik heb zojuist de ui vervangen voor een verse (put lucht boven bahbah).
En nu hopen op een goede avond/nacht al denk ik bijvoorbaat al te weten dat dat het niet gaat worden!
Wat kun je een ziek kind snel zat zijn zeg bleh. Ik bedoel dan het zieke niet het kind hoor ;) daarvoor vind ik het juist heel zielig.
pi_105307548
Fannetje, voor wat het waard is, ik vind dat je het heel goed gedaan hebt. Ze heeft het afgelopen jaar gegeten en je hebt er geen strijd van gemaakt en nu gaat het ook met stukjes goed!

Lekker hoor Amy, een boterham! Hoe snel zou zo'n reactie dan komen Sola?
pi_105308732
Mart en papa zijn boven, bedtijd enzo.
Krijg ik zojuist een watsapp van manlief: 'Mart heeft op het potje geplast'
Ooh ik loop over van trots! Mart ging er wel steeds op zitten etc. En dit kan ook wel toevallig ofzo geweest zijn, maar ik ben echt trots op mijn grote (kleine) jongen! O+
pi_105316650
De vorige keren poepte ze de volgende dag niet en de dag daarna was zo hard dat er bloed bij zat. Dus morgen/overmorgen merken we het. Kan ook zijn dat ze pas gaat reageren op een hele boterham ofzo. Het is echt afwachten, spannend wel ja. We merken het toen ook aan haar eetlust, maar daar heb ik nog niets van gemerkt :)

Fannetje, fijn dat het nu beter gaat! Het is ook gewoon lastig voor Anne en voor mama als Anne niet wil. Banaan was een van de eerste dingen die Amy goed kon eten in stukjes.

Ik ben zo kapot, net thuis van werk. Kreeg onder werk nog een smsje dat Amy niet kon slapen door de harde wind :D O+ zo schattig, zo groot vind ik dat.
pi_105317253
Ik ga hier vast een poging wagen een beetje mee te lezen
Nog even in de ontkenning ook, mijn baby is helemaal nog niet bijna jarig :N nog 3 weken :X
* mrien mist een jaar geloof ik

Maar..eerlijk is eerlijk, hij is ook echt geen kleine baby meer maar een ondernemende dreumes aan het worden.

tot over 3 weken ;)
pi_105317573
Fannetje, dat komt vast wel goed met Anne!!

Reilan, heerlijk he zo tegen je aan O+

Asy, is het een rustig avondje voor je?
Ik ben goed geslaagd voor schoenen, 2 paar voor Kyllian en 1 paar voor Dyon. Beiden voetjes weer opgemeten, weten we weer waar we aan toe zijn he.

Dyon is weer zonder problemen gaan slapen, joepie!!
pi_105317689
Alvast welkom Mrien!! "Helaas" ben ik hier over 3 weken niet meer te vinden ;)
  woensdag 7 december 2011 @ 22:36:36 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105319081
De avonden zijn wel rustig, de nachten niet!
Maar ik hoop dat het vannacht anders zal zijn ;)

Fijn dat je weer geslaagd bent voor schoenen én dat Dyon meteen is gaan slapen :)

Ik ga nu ook slapen, voor het geval ik vannacht weer in een peuterbed moet kruipen ;)
  woensdag 7 december 2011 @ 22:43:13 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105319557
Mrien geniet nog lekker 3 weken van je baby ;)

Fannetje... Ik vind ook dat het prima klinkt zoals je er mee om ging! Dwingen kun je ze niet!

Sola.. Oh dat klinkt inderdaad lief ;) Erg hè... Oona werd laatst een beetje paniekerig wakker van de hagel op haar raam.... vond dat ook wel wat hebben.. Zag ineens voor me hoe ze straks bij onweer tussen ons in komt gekropen O+

Mart wauw!! Wat goed zeg!!

Go Dyon :D Goed bezig!

En nu ga ik lekker Dyon nadoen.. Ik bed liggen en meteen slapen :D Zonder enige moeite!
(teminste... als ik dat van Oona mag ;) )
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 8 december 2011 @ 06:41:18 #232
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105327242
hoi

Probeer ook weer aan te haken, pff klussen en een dreumes is niet handig, sta iedere avond deuren te lakken. Nou ja, nog twee weken en dan moet het af zijn dus nog even doorbuiten.

Qua eten, als het iets met sliertjes is, zoals zuurkool of sla achtige dingen spuugt ze het uit. Ze is ook niet van de stukjes fruit behalve banaan. Op het kdv eet ze het blijkbaar wel maar thuis alleen banaan. Vind het ook lastig, denk dat ik alleen nog maar appel, banaan of mandarijn aanbiedt maar bij banaan weet ik dat ze fruit binnen krijgt. Ze krijgt thuis ook vaak knijpfruitjes trouwens.

Sinterklaas was cool, alleen veel te veel. Ik vind een paar kadootjes prima maar we zijn twee keer met een volle auto terug gereden.
SPOILER
  donderdag 8 december 2011 @ 06:42:53 #233
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105327245
Oh en ik weet dat ik echt niet moet klagen maar ik ben zat vroege opstaan zooooo zat. Bestaat er geen boekje "hoe creëer ik een uitslaapkind"
pi_105327287
:W Becky
wat een coole meid heb je toch, leuk die fotos, vooral t keukentje.. (ms ga ik m toch kopen, maja.. waar zet je m neer)

hoe laat werd Noortje wakker?
6 uur? is toch uitslapen joh... (in t boek van Lucas dan he) }:|

vannacht doorgeslapen *O* en om kwart voor 6 wakker...
na de voorgaande weken (van pyjamaparties tussen 1 en 4 uur snachts) ben ik er blij mee
bizar om te merken hoe mn kader verandert... maar goed ook ms..
pi_105327293
Daar zijn we moeders voor toch? Om kaders aan te passen en 'alles' aan te kunnen?
Ik kan niet wachten tot kerst... eindelijk (daarna) eens een paar dagen waarin er niets moet...
Moet nu rennen, tijd om naar m'n werk te gaan... (zou het meevallen met de storm?)
pi_105327333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 06:57 schreef Shandaly het volgende:
Daar zijn we moeders voor toch? Om kaders aan te passen en 'alles' aan te kunnen?
Ik kan niet wachten tot kerst... eindelijk (daarna) eens een paar dagen waarin er niets moet...
Moet nu rennen, tijd om naar m'n werk te gaan... (zou het meevallen met de storm?)
nou... dan ben ik meer t vader-type ben ik bang... :@ slaapgebrek maakt me geen leukere moeder...

In t kader van: ik ben een leukere moeder als ik werk/baan heb... geldt voor mij blijkbaar nu: ik ben een leukere moeder als ik meer dan 4 uur slaap op een nacht _O-

Shandaly, ik hoop dat t meevalt met de storm :Y en werk ze!
pi_105327785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef Cooki het volgende:
oww.. fannetje heerlijk O+ daar liggen 3 monchichi's he? (die had ik vroeger, nu ik ze zie, wil ik ze weer :D ) edit nou ja 2 monchichi's en je lieve prinsesje O+
Fannetje, kiek! *) monchichi mét dreumes ontopic O+

[ Bericht 17% gewijzigd door -Caroline- op 08-12-2011 08:24:57 ]
pi_105327809
Het viel idd mee; 't is nog droog, en qua storm was het ook prima te handelen.

Lars was weer lekker vrolijk vanochtend. Alleen tijdens het luier verschonen... Jee.. dat lijkt per dag een groter drama te worden. Hoe krijg ik dat ventje nu aan het verstand dat dat allemaal veel sneller gaat als je gewoon even stilligt, en dat het dan zo over is?

Oh.. monchichi! Blijft schattig spul O+
pi_105328160
Goedemorgen :)

Becky, leuke foto's O+

En ik ben ook leuker als ik genoeg slaap :Y

Hier is mijn hummel vanmorgen weer blij wakker geworden, nog een beetje diarree, maar hij lijkt er geen last van te hebben :)
  donderdag 8 december 2011 @ 09:00:49 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105328284
Iedereen is leuker met meer slaap :Y
Hier vannacht gelukkig weer eens doorgeslapen. Alleen was hij op tijd wakker, maar dat mag de pret niet drukken.
Wat wij dus niet wisten maar nu wel omdat we dus die infrarood webcam hebben: Harry ligt dus echt nog minstens 1,5 uur wakker in bed 's avonds! Hij is wel lief, ligt de meeste tijd, soms wipt hij zittend op en neer op de matras of gaat hij even staan, maar het overgrote deel ligt hij gewoon lief met zijn ogen open...
En wij maar denken dat hij sliep :o

Aah, vooralsnog alleen maar vrolijke dreumesen!

Fijn freecell, dat hij nergens meer last van lijkt te hebben. Hebben jullie gisteren nog wel die extra soja gegeven?

becky, ik heb het boek nog niet gevonden maar als ik het vind, stuur ik het meteen naar je op oke?
  donderdag 8 december 2011 @ 09:04:24 #241
265732 Keshet
pi_105328330
Becky! Waar heb je dat schortje vandaan?

Fijn dat het weer goed gaat met F'je Freecell! Denk je dat het door z'n allergie kwam? Of toch een virusje?

Hier ook een vrolijke dreumes! 'Buituh peluh! Jaaaaa! *O*' Gisteren mocht ze niet van me ivm wegwaaigevaar.
D. kon er niet om lachen toen ik zei dat ik overwogen had een touwtje vast te maken aan d'r jas. Vlieger-Emma. :+
Vandaag is ze thuis met haar vader en kunnen ze lekker buiten ravotten. O+
pi_105328362
Geen extra soja meer gisteren. En ik weet het niet, Leander heeft nu ook wat diarree en Florian dus ook nog, maar dat is het ook. En gisteren een uurtje na die soja was hij echt flink ziek.
Nuja, we zullen het zien :) Volgende week ergens herkansing.
  donderdag 8 december 2011 @ 09:32:05 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105328880
Keshet! _O-
Ik kan ook hard lachen om zulke dingen hoor!
Mijn kind is nu lekker uitwaaien bij opa en oma. En vanaf morgen is onze tuin ook weer puinvrij en kan kindlief daar weer spelen.

free, ja dat kan vanalles geweest zijn maar inderdaad, volgende week maar even opnieuw proberen.
pi_105329291
Hier ook een goede nacht.
Ik ben om 08u30 maar gaan kijken of 'hij het nog wel deed' :@ (soms hè, dat overbezorgde..).

Zijn neus is serieus echt aan het leeg lopen :9 Ik loop met de doekjes achter hem aan constant! :)

Nu eerst maar even de honden uitlaten en daarna wellicht nog even langs de markt kaas en brood halen. Buitenlucht is juist goed toch?

Mart begint ook steeds meer te praten. Vraagt ook hoe dingen heten en zegt het dan naar! Zo knap. Er komen elke dag wel een paar woordjes bij, die nog niet 100% duidelijk te verstaan zijn maar hij doet zn best.
pi_105329315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:06 schreef freecell het volgende:
Geen extra soja meer gisteren. En ik weet het niet, Leander heeft nu ook wat diarree en Florian dus ook nog, maar dat is het ook. En gisteren een uurtje na die soja was hij echt flink ziek.
Nuja, we zullen het zien :) Volgende week ergens herkansing.
Wellicht toch een (buik)griepje. Hopelijk volgende week wel meer duidelijkheid of het allergie is of niet.
pi_105329641
Free, ik hoop dat je mannetje gauw klachtenvrij is O+

quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:00 schreef Asyniur het volgende:
Wat wij dus niet wisten maar nu wel omdat we dus die infrarood webcam hebben: Harry ligt dus echt nog minstens 1,5 uur wakker in bed 's avonds! Hij is wel lief, ligt de meeste tijd, soms wipt hij zittend op en neer op de matras of gaat hij even staan, maar het overgrote deel ligt hij gewoon lief met zijn ogen open...
Asy, das nog ns een eye-opener :+
of hij slaapt met zn ogen open :?
pi_105329692
slapen met ogen open kan ook prima hoor, toen ik nog vaak waakte bij ravi merkte ik dat hij dat doet ;)
  donderdag 8 december 2011 @ 10:44:10 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105330449
Nee, hij is gewoon wakker. Aan de manier waarop hij ligt en ademhaalt kun je zien dat hij wakker is.
Overigens doet hij dat ook als hij bij mij 'in slaap valt'. Dan is het echt al heel lang stil en hij ligt ook heel stil (denk aan minstens een half uur), dan ga ik twijfelen of hij tóch niet in slaap gevallen is en dan opeens roept hij 'uh-det?' (wat is dat?) als hij iets hoort buiten. Of hij zegt: mama?
pi_105330548
Hier ook hoor :) Hummel is eigenlijk altijd meteen stil, maar als ik na een half uur oid even iets moet pakken ligt hij naar het plafond te staren. Dan is hij al wel een eindje weg, maar nog niet in slaap :)
pi_105330564
Handig hè, die cam :D ik ben er zo blij mee... voor we die hadden liep ik regelmatig als ze even piepte omdat ik dacht dat ze haar speen kwijt was ofzo :? en nu blijkt dat ze die 9 van de 10 keer gewoon in heeft :) soms hoort een beetje pruttelen en mekkeren erbij om in slaap te komen, ben ik nu achter!

Mijn kind begint ineens een beetje te praten :? :D vanmorgen pakte ik haar vormen-stoof huisje en zei: zal ik je huis even pakken? En ze zei: huisssssss :D heel erg schattig met dat lieve stemmetje!
pi_105330614
Oh en ik moest vanmorgen bloed laten prikken dus we zaten te wachten in de wachtkamer. Liet ze een boekje vallen, dus een meneer pakt het op. Dus ik tegen muppet: dan zeg je dank je wel hè? (niet dat ik verwacht dat ze dat doet :+ hallo ze is 16 maanden.. maar ik leg het vast graag uit voor als ze het straks wel kan) zegt ze ineens: dannn met een dikke glimlach tegen die meneer :D

Ik sloeg stijl achterover!
pi_105330626
oh Orea, smelt O+ ja, als je t stemmetje hoor ja...

en Asy, Orea en wie nog meer: bedankt!
nu moet ik ook echt zon ding.. wie weet scheelt t me mn nachtrust en mn humeur *O*
pi_105330661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:50 schreef Orea het volgende:
.... zegt ze ineens: dannn met een dikke glimlach tegen die meneer :D

stijl?
ben jij zon eleganterik dan? ;)
maaruh: o, zo lieffffffff! muppet O+
(is ze van naam veranderd op t forum? jah? en jij dan :@ )
pi_105331065
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:44 schreef Asyniur het volgende:
Nee, hij is gewoon wakker. Aan de manier waarop hij ligt en ademhaalt kun je zien dat hij wakker is.
Overigens doet hij dat ook als hij bij mij 'in slaap valt'. Dan is het echt al heel lang stil en hij ligt ook heel stil (denk aan minstens een half uur), dan ga ik twijfelen of hij tóch niet in slaap gevallen is en dan opeens roept hij 'uh-det?' (wat is dat?) als hij iets hoort buiten. Of hij zegt: mama?
nja, hij zal het lekkervinden om zo te liggen? doe ik 's middags nog weleens als ik de kans heb ( :') ): gewoon eventjes een beetje liggen te liggen op de bank. zalig! :@
pi_105331110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:50 schreef Orea het volgende:
Oh en ik moest vanmorgen bloed laten prikken dus we zaten te wachten in de wachtkamer. Liet ze een boekje vallen, dus een meneer pakt het op. Dus ik tegen muppet: dan zeg je dank je wel hè? (niet dat ik verwacht dat ze dat doet :+ hallo ze is 16 maanden.. maar ik leg het vast graag uit voor als ze het straks wel kan) zegt ze ineens: dannn met een dikke glimlach tegen die meneer :D

Kijk wat een beetje opvoeding al niet kan doen he ;)

Goed van haar zeg!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:03:41 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105332604
Orea, wat lief! O+
Harry zegt ook 'dank je' als je niest :D
  donderdag 8 december 2011 @ 12:03:48 #257
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105332607
Orea, goed van je muppet zeg! Onze dame zegt al een hele poos "alsje" als ze iets geeft.

Hier gaat het praten ook als een speer. We moeten nu echt opletten als we wat zeggen, maar haar stopwoordje is al een paar maanden "oh God". Hoe ze daar nu aan komt.

Ze was weer om half zes wakker. Bah, I hate it. Ik ben zo geen ochtendmens.

Free, fijn dat je dreumes weer vrolijk wakker wordt!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:04:38 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105332644
Kestes: Het shortje komt van Sinterklaas! hoest, ik vermoed dille en kamille
  donderdag 8 december 2011 @ 12:13:13 #259
259886 pessie
pi_105332978
Pfff :O 0.00-3.30... En gisteravond de hele tijd erbij gezeten. Ligt er nu weer in zonder broodje. Hij is flink verkouden en heeft last van zn keel. Ook wat verhoging. Net maar even nieuwe tijmthee gemaakt. Schoonmama kwam even langs om op Nathan te letten zodat ik even iets kon doen, toch wel fijn. Toen ze wegging stak Nathan zn armpjes naar oma uit, dus oma pakt hem, doet hij "dagdag" naar mij! Ik stel voor dat ie een keertje even bij oma gaat spelen :Y

Free, wel naar dit zeg. Heb je nog weer contact gehad met de KA aangezien hij dacht dat het vast geen soja zou kunnen zijn?
pi_105333179
Mijn kind heeft staartjes in O+ en ineens bleken net haar maat 80 broeken te kort ;(

Stop de tijd, please? ;(

Oh en Cook, ik ga binnenkort over op mijn andere nick.. maar gebruik nu haar naam al bijna niet meer hier online.. straks helemaal niet meer :)
pi_105333312
Eén van de meest gebruikte woorden van Thomas als hij onze aandacht nodig heeft: "eeeeyyylaa"
Ik weet echt niet van wie hij het heeft :')
  donderdag 8 december 2011 @ 12:23:21 #262
259886 pessie
pi_105333313
Sommige maat 80 broeken van Nathan zijn ook al een beetje hoogwater. Even wachten tot januari, kinderblijslag *O* . Maar Muppet is wel echt langer dan Nathan vind ik.

Orea, wil je me even laten weten op het moment dat je overschakeld? Ik ben zo iemand die er dan na een week nog es achter komt...
pi_105333413
Orea, ook de longsleeves/jurkjes te kort toevallig? O-)

Ik bleek amper iets in maat 80 te hebben, dus nu heeft ze maat 86 jurkjes aan maar die zijn veul te groot nog :D Beetje Amish is het zo.
pi_105333544
Hier wordt 86 ook hoog water O_O
Das nog een beetje te vroeg imo, maar de kinderarts moest heel hard lachen om zijn curve. 'zo zie je ze niet vaak' lengte en gewicht beide precies op het middenlijntje :D Ze bestaan, de gemiddelde kinderen.

Pessie wat een $*&^(*)-nacht zeg -O- Even bij oma parkeren klinkt als een plan.

Ow, Orea, ga jij ook over, ik weet echt nooit meer wie wie is :@

Hela Leonieke ;)

Hier is hummel toch nog niet helemaal fit, lag er op tijd in, wilde eigenlijk om 11:00 al wel weer in bed, maar dat is niet handig.
Ik maak hem tegenwoordig na een tijdje wakker 's middags, als hij tot na half 3 slaapt, gaat hij 's avonds spoken.
pi_105333558
Hier ook een groeispurt gok ik. Ze eet als een bouw werker, en gister had ze een broekje maat 80 aan, en die had al aardig hoogwater...

Nu staat ze te dansen op kleuterradio. Gelukkig is ze wat vrolijker dan gister. Ze had gister een enorm ochtendhumeur!

We zijn bij haar nog wel een beetje zoekende qua slaaptijden. Ze slaapt nog enorm uit (vanmorgen om 10.30 maar wakker gemaakt) dus dan kan ze er niet al om 13.00 in. Gister lag ze er om 14.30 in, en was om 16.30 wakker.
2 slaapjes lukt niet meer. Dat heb ik maandag gemerkt. Na het zwemmen had ze een uurtje geslapen. Maar in de middag heeft ze niet meer geslapen. Ze vond het wel ok in bed, maar niet slapen. Gewoon lekker spelen.
*poef* nu is het weg
pi_105334605
Zo ik ben kapot. Het terugschakelen koste me toch wat meer thuis en vannacht heet Yaro voor het eerst tussen ons in geslapen. is ook niet mijn ding zeg maar. En toen was het vanmorgen 5 uur. Dat was de derde dag in vier dagen met maximaal 4,5 uur slaap. (oke komt met name door de nachtdiensten, dan slaap ik niet zo veel).

Hier gaat ook steeds vaker maat 86 aan, valt soms nog te groot, maar vind het zonde om nu nog 80 te komen wat eigenlijk net niet meer gaat.
pi_105334616
Oh en Cooki, welkom terug zie ik!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:21:01 #268
259886 pessie
pi_105335204
Ik heb heel weinig 80 voor Nathan. Vooral wat broekjes en de rest is voornamelijk 86. Al tijden. Maar dat komt ook omdat hij hele lange armen heeft.
pi_105335675
Ahum, hier maat 92 van broeken en shirt/truien 98 en sommige al 104.
En nee het is geen reus. Hij is mijn grote lieve jongen! ;)
pi_105335708
GVR?
pi_105335762
Ja zoiets :D (grote vriendeiljke reus bedoel je daarmee toch?)
pi_105335842
Nee maar het is niet leuk om elke dag weer opnieuw te moeten aan horen. Oeh hij is wel groot he. Eet hij zeker genoeg (terwijl hij echt een slankie is en echt niet te dik). Ja hij is groot 92 cm! En loopt ver voor qua lengte maar dat zit in zijn familie puh! En nee hij eet niet genoeg. Brood en fruit maar owee met dat avondeten. Maar tja dat zijn faséeees
  donderdag 8 december 2011 @ 13:45:23 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105336012
Je kunt dat soort opmerkingen ook gewoon als niet negatief bestempelen.

Mijn oudste werd al 3 geschat voor hij 2 was... ja hij was groot, dat is hij nog steeds met z'n 2 meter 1 (of langer), m'n jongste is inmiddels naar gemiddeld gegroeid, maar ik hoor nog steeds vaak "wat een kleintje" terwijl hij zo is bijgetrokken van het kleine scharminkel dat hij was.

Eerlijk gezegd vind ik de "wat is hij klein" opmerkingen veel storender dan ik destijds "wat is hij groot" vond, want dat hij groot was kon nooit een gebrek aan voeding zijn, dat Soneal klein is voelt soms als een hint of hij wel genoeg krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 december 2011 @ 13:45:27 #274
265732 Keshet
pi_105336015
Ymme hier precies het tegenovergestelde. Das ook niet altijd leuk.
pi_105336184
Kan ik me ook voorstellen ja Keshet!

Ik maak eigenlijk zelf nooit opmerkingen naar andere kinderen of ze groot of klein zijn. Omdat ik dit zelf als zeer vervelend (ook weet ik dat dit niet zo bedoelt is maar om het elke keer weer te horen en te moeten vertellen wordt het z'n ge-blablabla) ervaar.
Net zoals ouders die bij elkaar gaan zitten oh mijnes kan al dit, Oh die van jouw nog niet oooh de mijnes allang hoor!

Ik vind die reclame over die moeders bij school dan ook echt super! "mijn kinderen eten vanavond gezellig thuis" :)
  donderdag 8 december 2011 @ 13:56:45 #276
265732 Keshet
pi_105336405
Leandra je haalt me alwéér de woorden uit m'n mond! :D Ik heb alleen geen oudste zoon van 2m1, klein detail.

't is ook net alsof mensen nou eenmaal besloten hebben dat 't een klein ding is en dat dat niet meer verandert ofzo. En inderdaad, net alsof je ze te weinig eten geeft als je kind lichter is dan gemiddeld.

Echt he, haat aan de stinkende ouwe graftakken in de supermarkt die niks beters te doen hebben dan mijn kind becommentariëren. :{w

Zo, dat lucht op. :D :+

Ymme, ik kan me heel goed voorstellen dat het ook niet fijn is als je kind altijd de grootste etc., zeker als ze 'm gaan overschatten daardoor.
pi_105336448
Ik moet altijd wel lachen als mensen mijn oudste mini weer eens jonger schatten (hij is nog steeds de kleinste op de PSZ met z'n bijna 3,5) en dat hij dan een heel verhaal tegen ze begint, die blikken :D
pi_105336598
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:56 schreef Keshet het volgende:
Leandra je haalt me alwéér de woorden uit m'n mond! :D Ik heb alleen geen oudste zoon van 2m1, klein detail.

't is ook net alsof mensen nou eenmaal besloten hebben dat 't een klein ding is en dat dat niet meer verandert ofzo. En inderdaad, net alsof je ze te weinig eten geeft als je kind lichter is dan gemiddeld.

Echt he, haat aan de stinkende ouwe graftakken in de supermarkt die niks beters te doen hebben dan mijn kind becommentariëren. :{w

Zo, dat lucht op. :D :+

Ymme, ik kan me heel goed voorstellen dat het ook niet fijn is als je kind altijd de grootste etc., zeker als ze 'm gaan overschatten daardoor.
Dat ja! Alleen hier dan weer het omgekeerde.
Mart eet vast heel goed dan en veel. Uh nee, maar ga daar niets eens op in joh. :)
  donderdag 8 december 2011 @ 14:07:30 #279
259886 pessie
pi_105336800
:@ Ik vind het nog steeds vervelend als mensen over een pasgeboren baby van laten we zeggen 6 pond zeggen "oh wat een kleintje zeg, pf echt heel klein" terwijl ik met mijn referentiekader denk "wat een joekel van een baby" :') . Op sommige dagen vliegt het me toch nog wel aan dat Nathan met 2520 begon terwijl hij nu echt een flinke beer is en ik in de supermarkt vaak te horen krijg dat ie er zo lekker gezond uitziet (we zijn verhuist naar een dorp dus nu ook op straat en alle andere plekken waar ik ook maar even stilsta :') ).

En Nathan eet heel goed :Y : Koekjes en snoep en zoet beleg. Laten we de rest wel even zitten, ok?
pi_105336871
en mijn selene steekt overal weer een kop bovenuit als je der tussen leeftijdsgenootjes zet :+

selene lijkt fysiek erg op der papa (blond. 1.96) en ravi op mij (bruinrood. 1.60 ik haal het heus!!!). ook in doen trouwens. selene is een echt gezelligheidsdier die een pesthekel heeft aan alleen dingen moeten doen (is me ook nog altijd elke nacht kwijt ;( en staat dan dus bij ons) terwijl ravi intens tevreden alleen ff een boekje leest of puzzelt ofzo

tis altijd wel grappig als we met zn 4en op stap zijn :P
  donderdag 8 december 2011 @ 14:09:59 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105336892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:56 schreef Keshet het volgende:
Dat is het vervelendste met een kind dat (beduidend) groter is dan gemiddeld; mensen zien een kind dat ze inschatten als 3, en verwachten daarvan ook dingen die normaal zijn voor een kind van 3. Dat dat kind nog 2 moet worden lijkt daarbij iets minder van belang, want zij zien een 3-jarige, en dat het kind zich niet als 3-jarige gedraagt ligt dan ook weer aan jou als ouder :')

Overigens moet ik met schaamrood op m'n kaken bekennen dat ik me daar zelfs wel eens schuldig aan gemaakt heb; mijn zusje beviel 4½ maand na mij van een kindje dat 5 weken te vroeg geboren werd, en net geen 4 pond woog, en dus heel lang veel kleiner bleef dan mijn reus.
Onze beide oudsten scheelden qua lengte net zoveel als haar oudste en jongste waar ruim 1½ jaar tussenzat.
En ongeacht het feit dat de jongens zo weinig scheelden had ik soms van mijn grote kind veel meer verwachtingen dan van haar oudste die zo klein was.

Hij is trouwens inmiddels helemaal bijgetrokken, wellicht iets kleiner dan gemiddeld, maar verder gewoon een gezonde volwassen vent die overweegt in het buitenland te gaan studeren....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105336988
Mja, mijn oudste begon ook behoorlijk mini, 2680 :) Maar als ik een 7-pondertje in handen heb is het eerste wat ik denk: Wat KLEIN! Op de één of andere manier vergeet je toch hoe klein zo'n pasgeboren hummel is. En dan is het soms ook nog meer de geluidjes en de geur en het totaal afhankelijke wat me dat gevoel geven dan het gewicht :)
  donderdag 8 december 2011 @ 14:13:25 #283
265732 Keshet
pi_105337016
Pessie, maar voel jij je dan schuldig om Nathans geboortegewicht? Jij kan er toch niks aan doen dat hij niet zwaarder was? :*

De enige hoop die ik heb qua lengtegroei is dat ze minstens 1.60 gaat worden, maar dat is een persoonlijk dingetje.

Oh, ik was vroegah altijd wel de grootste. Ik weet nog dat ik 4 was en in 't dorp bij de intocht van Sinterklaas was. Ik kreeg geen pepernoten van de zwarte pieten omdat die alleen voor de kleine kindjes waren. Trauma's, echt. :'(
pi_105337139
Ach, ik vond Anne zelfs klein en die woog 8 pond :D
Cooki, je Monchichi's!!! O+
  donderdag 8 december 2011 @ 14:18:29 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105337180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:07 schreef pessie het volgende:
:@ Ik vind het nog steeds vervelend als mensen over een pasgeboren baby van laten we zeggen 6 pond zeggen "oh wat een kleintje zeg, pf echt heel klein" terwijl ik met mijn referentiekader denk "wat een joekel van een baby" :') . Op sommige dagen vliegt het me toch nog wel aan dat Nathan met 2520 begon terwijl hij nu echt een flinke beer is en ik in de supermarkt vaak te horen krijg dat ie er zo lekker gezond uitziet (we zijn verhuist naar een dorp dus nu ook op straat en alle andere plekken waar ik ook maar even stilsta :') ).

En Nathan eet heel goed :Y : Koekjes en snoep en zoet beleg. Laten we de rest wel even zitten, ok?
Nou, ik vond Soneal met z'n 3015 gram en 48 cm, ook gewoon een heel kleintje, want hij was ook vel over been.
Plus dat mijn referentiekader idd gewoon een 4040 kind van 52 cm was.... dat is gewoon 1/3 zwaarder en dat is nogal wat op die 50 cm.

Overigens vond ik de oudste van m'n zusje (net geen 4 pond) zo eng klein dat ik hem niet eens had durven vasthouden als het me gevraagd was.
Maar goed, op dat moment was mijn 8-ponder natuurlijk ook 4½ maand oud, en in vergelijking helemaal een reus.

Oh, en vanmorgen ontdekt dat we geen zoetekauw hebben; ik dacht de boterham pindakaas eens af te wisselen met een boterham met jam....
Bonne maman zwarte bessen: er werd aan geroken, een hap genomen, de hap werd uitgespuugd en opnieuw in de mond gestopt en weer uitgespuugd, daarna nog een hapje van het korstje... ook uitgespuugd en op de grond gegooid, ieder volgend stukje belande na het ruiken ook gelijk op de grond.
Vervolgens huismerk abrikozenjam: ruiken, hap, uitspugen en op de grond (zelfs geen tweede kans deze keer).
Vervolgens pindakaas: nomnomnomnom, boterham op.... volgende boterham :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 december 2011 @ 14:22:33 #286
265732 Keshet
pi_105337297
Ik zeg maar evens niks over die geboortegewichten. :)

Wat leuk dat Soneal zo'n fan is van pindakaas. :D

Hoe geven jullie je dreumes trouwens hun brood? Dubbelgeklapt, in stukjes, in vieren, met vorkje of zonder vorkje? Aan tafel of juist niet?
pi_105337429
Mart zijn boterham snij ik één keer door (nadat deze dubbelgeklapt is).
Als hij geen zin heeft dan wil ik het nog wel eens in 'hapklare' stukjes snijden en hij eet het gewoon met zijn handen.

Wat ik nog wel opmerkelijk vind aan Mart is dat zijn verhoudingen qua kleren zo raar lopen.
Broeken 92 maar begint nu meer naar de 98 te gaan en blouse/shirt 98 en sweaters zelfs al 104.
  donderdag 8 december 2011 @ 14:29:23 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105337521
Ik maak er gewoonte van met hem aan tafel te eten; we beginnen de dag met voor mij een beker drinkontbijt en dan voor hem een borstvoeding, en zo'n 1-1½ later eten we samen aan tafel een broodje.

Een boterham met niks krijgt hij gewoon in gescheurde stukjes, en een boterham met pindakaas is een dubbele boterham die ik dan in 4 of 8 stukken snijd, die mag met de vingers, want ik eet m'n eigen boterham ook met m'n vingers.
Ik geef het wel per stukje, want anders ligt het de hele tent door, en daar ben ik een te grote zeikerd voor.
Als hij na z'n boterham fruit krijgt dan ligt het er aan wat voor fruit: banaan eet happen af terwijl ik m vasthoud, mandarijn per partje met de vingers en peer per stukje met een vork.

Het enige dat hij niet aan tafel krijgt is 's middags een tussendoortje; rijswafel, rozijntjes enz. dat is meestal gewoon in z'n stoel bij de bank.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105337576
Een boterham met niks :D
pi_105337758
ik smeer voor iedereen (mezelf incluus) 2 boterhammen. die gaan op elkaar met 1 portie beleg ertussen (worst voor selene, sandwichspread of worst voor ravi en kipfilet of kaas voor mij) en dat gaat dan in vieren. lunch eten we trouwens niet aan tafel, ontbijt en avondeten wel
  donderdag 8 december 2011 @ 14:50:53 #291
259886 pessie
pi_105338265
Samen brood eten aan tafel. De mijne 2 boterhammen dubbel en doormidden, die van Nathan 1 boterham met 2 soorten beleg in kleine stukjes, eten met handen.

Nathan was niet vel over been, zijn beide lijntjes kwamen overeen, allebei onderaan in het groene gebied. Stel dat ik nog een keer een kind zou krijgen en die zou 7 pond zijn denk ik echt dat ik dat een reus ga vinden. Het is gewoon referentiekader. Laatst was een vriendin bevallen van een zoon van 4400 gram, mijn gedachte is dan :o hoe heeft ze dat eruit gekregen??

Keshet ik kon er inderdaad niets aan doen. M.I. waren het echt genen. Zn vader was nog geen 6 pond en ikzelf was ook geen 6 pond. Ook heeft mijn moeder 2 dikkere kids gekregen, 4 kleintjes (waaronder 2 5-ponders) en 1 dysmatuurtje van 4 pond.
  donderdag 8 december 2011 @ 15:08:55 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105338935
Ik maak me er nooit zo druk om als mensen zeggen dat Harry een kleintje is. Lekker handzaam denk ik dan :D
Ik denk toch ook niet dat mensen met een groot kind hun kind overvoeren? Ik ben allang blij dat ik niet met een reusje van 13 kilo hoef te zeulen. maar als het wel zo was, dan was het zo

Boterhammen krijgt Harry in hapklare stukjes zonder vorkje, meestal met vleesbeleg maar de laatste tijd ook wel eens met hagelslag...
  donderdag 8 december 2011 @ 15:15:48 #293
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_105339185
Ons meisje wordt dus vaak veel ouder ingeschat. 'Men' vindt haar dan over het algemeen klein.
Oke, ze is nogal iel, maar wat lengte betreft zit ze ruim boven gemiddeld. Maar ja, ze kletst nogal veel en ook al behoorlijk duidelijk en vaak is ze een ontzettende wijsneus! O+
Laatst kreeg ik zelfs een vraag hoe ze........(uh weet ik al niet meer :@ ) op school deed!
Ik keek zo van :? :o :') ze moet nog 2 worden hoor! 8)7

Tirza krijgt haar topetam dubbel geklapt in 2-en geknipt, meestal met pate of (smeer)kaas. Soms pindakaas. Als ik er boterhamworst op doe pulkt ze het plakje er meestal af en hoeft ze haar topetam niet meer. :') Dus dat geef ik 'r wel eens nadat ze haar brood op heeft.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_105339841
Mijn 13-kilo-16-maandertje heeft net kipnuggets van de Mc gehad :9

Ik denk wel dat het scheelt dat ze nog niet staat en loopt, qua inschatten van leeftijd :)
pi_105342098
Lekker, kipnuggets!
Het niet lopen scheelt zeker in de leeftijssschatting, maar ook de hoeveelheid haar ondervan een kind zet mensen weleens op het verkeerde been.
Ik heb trouwens geen idee of Anne de juiste leeftijd wordt geschat... verwacht van wel eigenlijk.
pi_105342307
Jeej wat hebben jullie veel gepost :D

Haar maakt heel veel uit in leeftijdsschatting idd. Andere kinderen noemen Hannah standaard baby en mensen denken dat ze net een jaar is ofzo. Ze is inmiddels bijna 22 maanden, maar door het beperkte vachtje lijkt ze kennelijk jonger (en een jongetje :') ).
  donderdag 8 december 2011 @ 16:47:38 #297
265732 Keshet
pi_105342585
Hihi, ik wist dat jij ging posten nu Octo! :D

De mensen die Hannah een jongetje noemen, of baby, die snappen het echt niet hoor.
  donderdag 8 december 2011 @ 16:51:53 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105342776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:41 schreef octopussy het volgende:
Jeej wat hebben jullie veel gepost :D

Haar maakt heel veel uit in leeftijdsschatting idd. Andere kinderen noemen Hannah standaard baby en mensen denken dat ze net een jaar is ofzo. Ze is inmiddels bijna 22 maanden, maar door het beperkte vachtje lijkt ze kennelijk jonger (en een jongetje :') ).
ha! mijn zus (met jaloersmakende krullen, inmiddels) had dit ook. Mijn moeder heeft ten einde raad haar naam op haar trui geborduurd, maar op de een of andere vage manier maakten mensen daar Ruud van?? Ze heet R uth
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 8 december 2011 @ 16:56:55 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105342985
Mijn au-pair kindje in Philadelphia was er zo aan gewend dat ze voor een jongetje aangezien werd dat ze tegen me zei: now I'm a little girl, but when I grow up I'll be a big boy :Y

Ik denk het niet trouwens want t was een heel fijn poppetje, maar geen meisje-meisje, en een hoofd-baby, dus dan denken mensen dat al snel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 december 2011 @ 18:56:22 #300
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105346870
Op 1 of andere manier oogt mijn dame ook klein, pasgeleden ook zo'n fossiel (sorry maar grrr af en toe) die bij hoog en laag beweerde dat haar kleinkind van 7 maanden toch echt net zo groot is. Kan me niet voorstellen een baby van 84 cm.

En ze werd ook vaak voor jongen aangezien, zelfs met rood pakje met roze bloempjes aan.
Dat fosiel wist ook nog fijnbesnaard te melden dat ik het toch wel zwaar had als moeder van een kind van 8 dagen oud, ik zag er namelijk 'aardig beroerd' uit. Ik KEN dat mens niet eens.....
pi_105347037
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')