abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 19:15:23 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177318

Release Date
Vrijdag 11 november 2011

Platforms
PC, PS3 & Xbox 360

SPOILER: Systeemeisen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trailers
http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspx
http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/137?ch=1
http://www.bethblog.com/i(...)live-action-trailer/

Previews
Fok!Games - http://games.fok.nl/previ(...)crolls-v-skyrim.html
Wired - http://www.wired.com/gamelife/2011/10/skyrim-hands-on/
Gamekings - http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/

Reviews
* IGN!
* Gamekings!
* Game-Informer!
* Tweakers.net

Algemene info
Bron: http://www.gamefaqs.com/b(...)ls-v-skyrim/57934750
Winkels: http://www.budgetgaming.n(...)ls+v:+skyrim_PC.html

SPOILER: Algemene informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Additionele informatie

Platform-Poll :

SPOILER
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 december 2011 @ 19:15:37 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177331
lapo van mij:
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 18:12 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Gehyped, dat is het sleutelwoord in je zin. Hypen heeft niks te maken met de kwaliteit van het spel maar met de marketing en de community, bovendien zijn er genoeg voorbeelden te noemen van spellen die extreem gehyped waren en gewoon bagger bleken te zijn.

Tevens weet je dit gewoon met een Bethesda spel. Oblivion zat ook vol met bugs.

Ik wil het niet goedpraten want sommige bugs zijn wel echt vervelend (voornamelijk de crashes to desktop), maar in zo'n groot spel zullen altijd bugs zitten, en in een Bethesda game al helemaal. Je had het kunnen weten.
Ik had het probleem met oblivion iig niet. Kijk die crashes to destktop zijn lastig te programmeren aangezien je met verschillende hardware te maken hebt, maar quests die buggen dat is iets dat je gewoon had kunnen en MOETEN testen. Dat is gewoon nalatigheid geweest van Bethesda.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 december 2011 @ 19:17:51 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177449
ik heb de TT al aan laten passen
Een gedicht over Maanvis
pi_105177473
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:15 schreef Maanvis het volgende:
lapo van mij:

[..]

Ik had het probleem met oblivion iig niet. Kijk die crashes to destktop zijn lastig te programmeren aangezien je met verschillende hardware te maken hebt, maar quests die buggen dat is iets dat je gewoon had kunnen en MOETEN testen. Dat is gewoon nalatigheid geweest van Bethesda.
Helemaal mee eens. Maar goed, pas maar op, want straks wordt er nog naar je hoofd gegooid dat je idiote uitspraken maakt :')

PS AlchemistOfSorrows, voor als je het over het hoofd had gezien, [Elder Scrolls: Skyrim] #48: I was an arrow like you :*
Of toch du vader?
pi_105177503
Ik ben gelukkig nog geen gamebreaking bugs tegengekomen, maar wel kleine bugs zoals zwevende mensen of dat ik aangevallen werd door meerdere draken. En natuurlijk de crashes, maar ja, ik save vaak dus daar erger ik me niet heel erg aan :P
pi_105177582
Een of ander mathies uit falkreath is gedood bij een drakenaanval, is hij relevant voor het spelverloop?
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  zondag 4 december 2011 @ 19:21:53 #7
96831 Thornado
On A Dutch Mountain
pi_105177652
Pfft...is de vrouw van de smid door een draak gedood, blijven ze roepen: I'm gonna find whoeever did this. En iedereen staat wat schaapachtig om het lijk heen...suf.
  zondag 4 december 2011 @ 19:22:00 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177659
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:20 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Een of ander mathies uit falkreath is gedood bij een drakenaanval, is hij relevant voor het spelverloop?
nee, anders was ie niet doodgegaan maar op 1% blijven steken
Een gedicht over Maanvis
pi_105177742
Godverdomme, die trap naar de Greybeards is echt een tyfuseind lopen :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105177799
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, anders was ie niet doodgegaan maar op 1% blijven steken
Ik vind het wel klote. Maar ik had al al vaker weer nieuwe savegame geopend. Dit keerde rende ik zo hard mogelijk uit falkreath en toen heb ik de draak buiten falkreath gedood, maar toen ik terug kwam lag in falkreath wel het lijk van mathies. ;(
pi_105177974
MQ uitgespeeld

SPOILER
pi_105178037
Ik ben effe opnieuw begonnen en ga me helemaal focussen op Deconstuction (mage)
Wel redelijk lastig op het begin.
pi_105178092
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:31 schreef zerokil het volgende:
Ik ben effe opnieuw begonnen en ga me helemaal focussen op Deconstuction (mage)
Wel redelijk lastig op het begin.
Deconstruction Mage ? :P Met mijn magische powers sloop ik je huis stukje bij beetje uit elkaar ? :P
  zondag 4 december 2011 @ 19:33:14 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105178099
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:30 schreef Dr.Sexy het volgende:
MQ uitgespeeld

SPOILER
SPOILER: MQ eind
Een gedicht over Maanvis
pi_105178289
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, niet lullen. Ik kon die trap niet vinden dus ben ik maar via de andere kant naar boven gegaan. Dat is pas irritant lopen :')
  zondag 4 december 2011 @ 19:38:01 #16
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105178304
Verdomme, het spel doet nu toch echt raar op mijn tv.
Maar een nieuwe tv vragen voor kerst. :P
  zondag 4 december 2011 @ 19:38:16 #17
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105178314
Bij de Dark Brotherhood-quest, die journal van Cicero - Volume 1, het laatste stukje. _O-
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zondag 4 december 2011 @ 19:41:32 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105178431
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ach, niet lullen. Ik kon die trap niet vinden dus ben ik maar via de andere kant naar boven gegaan. Dat is pas irritant lopen :')
TIP als training voor Skyrim: WoW spelen ;). Daar leer je op den duur wel goed wallwalken :D.
Een gedicht over Maanvis
pi_105178516
quote:

[..]

Dat had ik ook, maar psst zal ik je eens wat verklappen?

SPOILER
pi_105178588
quote:

[..]

ZOnder "clarevoyance" had ik 'm ook niet gevonden waarschijnlijk :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105178825
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

SPOILER: MQ eind
SPOILER
  zondag 4 december 2011 @ 19:49:36 #22
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105178853
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:43 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Dat had ik ook, maar psst zal ik je eens wat verklappen?

SPOILER
SPOILER
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_105178886
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2011 19:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

SPOILER
Bij mij niet in ieder geval.
pi_105178990
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2011 19:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

SPOILER
Bij mij wel :Y
Was ik eindelijk naar dat dorp gelopen, versprong het wijzertje opeens naar de andere kant van de berg. Ik dus fasttravellen naar Whiterun want ik had geen zin om dat pokke eind weer te moeten lopen, waarna ik er dus achter kwam dat het óp de berg was ipv naast :')
pi_105179211
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Valkt mee toch :?

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:33 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Deconstruction Mage ? :P Met mijn magische powers sloop ik je huis stukje bij beetje uit elkaar ? :P
_O-
Children of the night. What music they make.
pi_105179348
[quote]0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dat vond ik juist leuk.
Lekker door die sneeuwstorm banjeren, mooie muziek erbij, dat maakt de sfeer wel.
Damn man wil ook Skyrim spelen ;(
pi_105179723
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:59 schreef FS1986NL het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 4 december 2011 19:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dat vond ik juist leuk.
Lekker door die sneeuwstorm banjeren, mooie muziek erbij, dat maakt de sfeer wel.
Damn man wil ook Skyrim spelen ;(
Idd, lekker van de omgeving genieten, wat screens maken enz :P
Waarom speel je geen Skyrim dan?

Lol, ik kom net aan in de College of Winterhold, ik sta met die gast te praten die kan enchanten op het plein, vliegt er een draak over en valt ons aan :')
pi_105180741
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

TIP als training voor Skyrim: WoW spelen ;). Daar leer je op den duur wel goed wallwalken :D.
Wallwalken en walljumpen kan al jaren niet meer. Je glijdt overal vanaf nu. Vroeger kon het vet makkelijk.
  zondag 4 december 2011 @ 20:43:14 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105181784
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 20:26 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:

[..]

Wallwalken en walljumpen kan al jaren niet meer. Je glijdt overal vanaf nu. Vroeger kon het vet makkelijk.
ik speel het spel ook al jaren niet meer maar dat wallwalken heb ik daar iig wel geleerd :D
Een gedicht over Maanvis
pi_105182043
Heeft iemand de Forbidden Legends quest line gedaan?

SPOILER
pi_105182265
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:06 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Idd, lekker van de omgeving genieten, wat screens maken enz :P
Waarom speel je geen Skyrim dan?

Lol, ik kom net aan in de College of Winterhold, ik sta met die gast te praten die kan enchanten op het plein, vliegt er een draak over en valt ons aan :')
Nou ik moet morgen even mijn PC spullen halen en dan in elkaar zetten, en dan pas kan ik gaan genieten van Skyrim. :{ :{
Ik kom namelijk van de Xbox 360 af, dus het zou wel een heel groot verschil zijn denk ik :Y
pi_105185010
Difficulty staat nu op Master, ben benieuwd. Ik ben level 53 alweer :P
pi_105185559
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:46 schreef KrentebolHooft het volgende:

SPOILER
Waar kan ik die vinden?
pi_105188882
Het boek Lost legends lezen. Ik begon het in Rockwater cave of iets dergelijks in het westen.
pi_105189004
Meh, ik kan niet fast travelen naar Solitude ondanks dat ik er al 3 keer geweest ben. Hoogst irritante bug :(
pi_105190271
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Meh, ik kan niet fast travelen naar Solitude ondanks dat ik er al 3 keer geweest ben. Hoogst irritante bug :(
Ook niet naar de farms net buiten Solitude? Of Blue Palace?
pi_105190373
quote:

SPOILER
Als het die quest is wat ik denk dat het is moet je naar de cave gaan waar je het dagboek vond waarvan je de quest krijgt...
Flesje bier
pi_105190431
Heb net met Barbas als companion de bandit leader op Knife Point Ridge vermoord en had opeens 1000 bounty in The Rift.. Heel vreemd, iemand een verklaring?
Kan me niet herinneren dat ik iets/iemand aangevallen heb :?

Heb uiteindelijk maar een savegame van voor die bounty geladen, die grot was toch niet zo heel lastig voor me :)
  zondag 4 december 2011 @ 23:03:46 #39
256666 leeell
I know you're lonely
pi_105190837
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik speel het spel ook al jaren niet meer maar dat wallwalken heb ik daar iig wel geleerd :D
idd, blijft een fucking handige vaardigheid in games
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 4 december 2011 @ 23:05:55 #40
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105190976
Nu bezig met 'A night to remember' of zo? Ben nu in zo'n wizardgrot, ga echt moeilijk snel dood daar. Fucking vlam en ijstjak.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 4 december 2011 @ 23:08:34 #41
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_105191126
quote:
13s.gif Op zondag 4 december 2011 23:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Nu bezig met 'A night to remember' of zo? Ben nu in zo'n wizardgrot, ga echt moeilijk snel dood daar. Fucking vlam en ijstjak.
Ah, die heb ik eerder vanavond ook gespeeld. Ik was erg blij met m'n sneakvaardigheden aldaar. Zeker in die laatste grote hal.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 4 december 2011 @ 23:17:27 #42
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_105191646
Leuk, dat gemiep over die quest bugs. Crashes worden goedgepraat vanwegen verschillende soorten hardware...

Maar die spel is zo open, dat er ook miljoenen verschillen in de wereld zitten per speler voor die bij quest X aankomt.
Ik heb nog nergens gelezen dat dezelfde quest bij iedereen dezelfde bug oplevert. Als dat t geval zou zijn, is dat 100% falen van testwerk. Hier is een bug in een quest kennelijk afhankelijk van een hele hoop factoren. En dat is heel erg lastig te testen. Daar moet je gewoon tegen aan lopen. Om nog maar te zwijgen van de mods bij pcgamers. Daarbij, wie zegt dat zo'n questbug niet veroorzaakt wordt door de hardware/drivers?

Persoonlijk ben ik nog geen enkele game/quest-brekende bug tegen gekomen. Enige wat me opviel was een mammoet die opeens begon te zweven.
NIEUW: Foto's!
pi_105192243
De 100 uur alweer gepasseerd ... geloof niet dat ik eerder zoveel tijd in een spel heb gestopt (en heb het gevoel dat er nog wel 100 uur inzit)
pi_105192322
Ik zit nu op level 40. De enige bugs die ik tot nu toe heb ondervonden zijn de objectives ''Investigate the Boethia cultist'' en ''Collect bounty from Skald'' die niet uit mijn lijst van miscellaneous quests willen verdwijnen nadat ik ze heb volbracht. Voor de rest sla ik mijn voortgang redelijk vaak op om dit soort dingen te vermijden.
pi_105192800
quote:

SPOILER
SPOILER
pi_105192834
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:28 schreef Young_David het volgende:
De 100 uur alweer gepasseerd ... geloof niet dat ik eerder zoveel tijd in een spel heb gestopt (en heb het gevoel dat er nog wel 100 uur inzit)
Nog nooit heeft een spel me zo lang bij WoW vandaag gehouden :D En ik vermaak me nog steeds.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 4 december 2011 @ 23:47:24 #47
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105193258
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2011 23:08 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ah, die heb ik eerder vanavond ook gespeeld. Ik was erg blij met m'n sneakvaardigheden aldaar. Zeker in die laatste grote hal.
Ik vind sneaken saai, vind quests waarbij ik moet sneaken e.d. ook lame. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mijn main storyline nog steeds stil ligt bij het punt waar ik een Thornogwattus feest moet betreden (derde grote storyline quest volgens mij).

Maar goed, die mages krijg ik wel dood op die laatste na, die schiet echt grote vuurballen waar ik in drie keer wel dood mee ben. Morgen maar weer proberen. :')
pi_105193459
quote:
13s.gif Op zondag 4 december 2011 23:47 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind sneaken saai, vind quests waarbij ik moet sneaken e.d. ook lame. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mijn main storyline nog steeds stil ligt bij het punt waar ik een Thornogwattus feest moet betreden (derde grote storyline quest volgens mij).

Maar goed, die mages krijg ik wel dood op die laatste na, die schiet echt grote vuurballen waar ik in drie keer wel dood mee ben. Morgen maar weer proberen. :')
Sneaken hoeft niet.
  zondag 4 december 2011 @ 23:55:58 #49
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_105193663
quote:
Daar heb ik iedereen uitgemoord. Zonder sneaken overigens. :7
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_105193737
Sneaken maakt het spel echt ongelofelijk makkelijk. Mijn huidige char heeft 100 in sneak en daar wordt het gewoon erg simpel van. Wil met mijn volgende char echt puur warrior spelen die overal gewoon op af stormt (en dat wordt dan een Nord die ook bij de Stormcloaks gaat).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105193795
quote:

[..]

Vind je het eigenlijk wel een leuk spel? Ik hoor je continu klagen :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 5 december 2011 @ 00:06:19 #52
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105194146
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Sneaken maakt het spel echt ongelofelijk makkelijk. Mijn huidige char heeft 100 in sneak en daar wordt het gewoon erg simpel van. Wil met mijn volgende char echt puur warrior spelen die overal gewoon op af stormt (en dat wordt dan een Nord die ook bij de Stormcloaks gaat).
Ik heb 93 maar heb niet de laatste 2 perks genomen. Die een na laatte zie ik absoluut het nut niet van in en van die laatste lijkt t me een soort van cheat omdat t dan wel erg makkelijk wordt.

Ben nu bijna klaar met thieves guild denk ik maar ik houd de skeleton key eerst ff
pi_105194230
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 00:06 schreef RickoKun het volgende:

Ik heb 93 maar heb niet de laatste 2 perks genomen. Die een na laatte zie ik absoluut het nut niet van in en van die laatste lijkt t me een soort van cheat omdat t dan wel erg makkelijk wordt.

Ben nu bijna klaar met thieves guild denk ik maar ik houd de skeleton key eerst ff
Wat was de een na laatste ook alweer? Die laatste is leuk :D Net een spelletje :') Maar het wordt er idd nòg simpeler van. Het ergste is als de vijand bijna op je staat en je absoluut niet verdekt opgesteld onzichtbaar bent.
pi_105194346
Dit spel halen, doen of niet doen?
Ik heb zelf lang geleden Oblivion gekocht voor op de PS3, maar ik vond er niks aan :@ :') Vond het een beetje vaag en doelloos.

Nu heb ik veel goeie dingen over dit spel gehoord, maar het blijft natuurlijk een 'vervolg in de serie van...', dus is het het kopen waard of niet? Pure fanboy-antwoorden heb ik trouwens niks aan :P
pi_105194513
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2146

Iemand die mod al getest? Ik ben hem nu aan het downloaden.

Voorbeeldje:

:9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 00:20:51 #56
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_105194720
Geen idee of dezen al voorbij waren gekomen

:o

:D :')
  maandag 5 december 2011 @ 00:32:05 #57
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105195111
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat was de een na laatste ook alweer? Die laatste is leuk :D Net een spelletje :') Maar het wordt er idd nòg simpeler van. Het ergste is als de vijand bijna op je staat en je absoluut niet verdekt opgesteld onzichtbaar bent.
Een na laatste is een rol voorwaarts :')
pi_105195248
Mod doet het goed.

Geen fps loss _O_
vosss is de naam,
pi_105195292
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2011 00:14 schreef vosss het volgende:

Voorbeeldje:
[ afbeelding ]

Ja, vanavond gedownload. Geweldige mod, je ziet het verschil metteen, ook als je niet direct naar de grond kijkt :)
  maandag 5 december 2011 @ 02:01:44 #60
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_105196738
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben nu lvl 25 sneak type- op master niveau & zonder healing & stamina potions - en ga ook nu meer warrior spelen voor de variatie. Wel ik heb nog geen dark brotherhood en thief quests gedaan.

Ik moet wel een kanttekening dat sneak niet altijd geweldig goed doet. Bijvoorbeeld in sommige situaties zoals bij eindbazen kom in een keer -tig vijanden tegen en daar kun je met je sneak character weinig mee. Of soms met je een follower meesleuren als quest en daar komen de draugrs etc als vliegen op stront af. En draken heb ik nog niet kunnen backstabben. :)

Wat misschien ook helpt voor de uitdaging: ik heb van sneak tree niet meer de perks trigger plate & beyond genomen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  maandag 5 december 2011 @ 02:05:58 #61
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_105196788
Wel moet al dat sneaken me aan die Thief games denken.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  maandag 5 december 2011 @ 02:26:43 #62
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_105196918
Hopelijk fixen ze die fire/frost/shock resistance bug snel. Mijn close-combat two-handed Nord warrior is nu helemaal kansloos tegen de sterkere mages :(. Had frost/fireshock resistant gear maar die werken niet meer. Ik moet nu elke keer een stuk of 20 flesjes health/stamina meenemen voor het geval ik mages tegenkom :D

[ Bericht 0% gewijzigd door PirE op 05-12-2011 03:12:58 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 5 december 2011 @ 02:49:11 #63
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_105197051
fus roh da altijd en dan snel wezen bij mages.

En die Improved tex pack :9~

Braaf tijgetje :D

Al worden mijn laadtijden wel steeds langer. Komt door alle mods denk ik :P
Al moet ik die gridstoload=7 nog wel even doen
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 06:11:59 #64
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_105197671
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 02:26 schreef PirE het volgende:
Hopelijk fixen ze die fire/frost/shock resistance bug snel. Mijn close-combat two-handed Nord warrior is nu helemaal kansloos tegen de sterkere mages :(. Had frost/fireshock resistant gear maar die werken niet meer. Ik moet nu elke keer een stuk of 20 flesjes health/stamina meenemen voor het geval ik mages tegenkom :D
Ik ben blij dat ik mijn originele exe nog heb en zonder steam draai. Heb nog steeds v1.1 en nergens last van. De grootste bugs zijn dragons die geen soul afgeven, maar ik heb er toch zat, en quests die moeilijk gaan omdat je het questitem al hebt gevonden voor je de quest zelf krijgt. Zonder hulp van de wiki had ik een aantal niet uit kunnen spelen.

MQ nu uitgespeeld en eigenlijk is daarmee het verhaal wel een beetje af, hoewel ik nog maar de helft van de wereld heb verkend. Nu de rest van de quest gaan spelen voelt als omgekeerde volgorde. Misschien een goed moment om met een nieuw karakter te beginnen. Het levelen (ben51) gaat ook vreselijk traag nu. Opnieuw en dan de finale tot het eind bewaren.
pi_105198094
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 06:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik mijn originele exe nog heb en zonder steam draai. Heb nog steeds v1.1 en nergens last van. De grootste bugs zijn dragons die geen soul afgeven, maar ik heb er toch zat, en quests die moeilijk gaan omdat je het questitem al hebt gevonden voor je de quest zelf krijgt. Zonder hulp van de wiki had ik een aantal niet uit kunnen spelen.

MQ nu uitgespeeld en eigenlijk is daarmee het verhaal wel een beetje af, hoewel ik nog maar de helft van de wereld heb verkend. Nu de rest van de quest gaan spelen voelt als omgekeerde volgorde. Misschien een goed moment om met een nieuw karakter te beginnen. Het levelen (ben51) gaat ook vreselijk traag nu. Opnieuw en dan de finale tot het eind bewaren.
Hoe krijg jij het dan voor elkaar om Skyrim zonder steam te draaien :?
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 08:20:18 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_105198298
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 07:55 schreef Sjapoela het volgende:

[..]

Bij de eerste installatie vanaf de disk zat een TESV.exe in de Skyrim folder waarmee je de game zonder steam kon opstarten. Na de eerste patch kwam Steam met een sneaky stealth patch die deze exe aanpaste dat ie niet meer werkte zonder steam. Maar ik had een backup en heb die teruggezet en speel nu weer als stand alone game. Ga er alles aan doen om het zo te houden ook.

Mijn patches haal ik wel via andere sites. Versie 1.2 was bijvoorbeeld al gelijk ook zonder steam te krijgen. Alleen vanwege de bugs wacht ik daar wel mee. Hoewel er ook al aangepaste patches zijn die de bug-vrij zouden moeten zijn.
pi_105198405
Ah, vandaar. Slim, maar ik snap toch nog steeds niet wat sommigen tegen steam hebben! Ik vind het ideaal :D
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 08:42:09 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_105198510
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 08:30 schreef Sjapoela het volgende:
Ah, vandaar. Slim, maar ik snap toch nog steeds niet wat sommigen tegen steam hebben! Ik vind het ideaal :D
Ik vind het randje malware en spyware. Ik hoef geen rommel op mijn pc die dingen aanpast zonder mijn toestemming, versleutelde data verstuurd waarvan niemand weet wat er precies aan gegevens wordt verzameld en ik wil niet afhankelijk zijn van steam voor toestemming te mogen spelen. Heb 50 euro betaald voor die game, waar bemoeien ze zich mee!

Het systeem straft legale spelers en maakt illegaal downloaden steeds aantrekkelijker. Al die DRM zuigt en is nog nutteloos ook. Skyrim was op dag een al illegaal te downloaden. Daarbij komt nog dat als ik uitgespeeld ben ik mijn game niet eens aan mijn neefjes kan geven want de activatie code is aan mij gebonden.

Maar goed in de tijd van gooi al je privacy op straat via facebook en andere trendy dataminers is dit een tamelijk afwijkend standpunt waarschijnlijk. :)
pi_105198553
Welk improver tecture pack heb jij?
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 02:49 schreef BurnaBoy het volgende:
fus roh da altijd en dan snel wezen bij mages.

En die Improved tex pack :9~
[ afbeelding ]

Braaf tijgetje :D
[ afbeelding ]

Al worden mijn laadtijden wel steeds langer. Komt door alle mods denk ik :P
Al moet ik die gridstoload=7 nog wel even doen
pi_105198778
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2011 00:14 schreef vosss het volgende:

Voorbeeldje:
[ afbeelding ]

Tvp, vanavond maar eens modden, ziet er erg goed uit..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 5 december 2011 @ 09:16:22 #71
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105198975
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 23:58 schreef Seam het volgende:

[..]

Vind je het eigenlijk wel een leuk spel? Ik hoor je continu klagen :D
Ik vind het wel leuk hoor, en dingen die ik niet leuk vind blijf ik als het nodig is proberen tot het wel lukt en ondertussen zeiken tot ik erbij neer val en als ze niet nodig zijn laat ik ze gewoon liggen.
pi_105199191
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:20 schreef NorthernStar het volgende:
Geen idee of dezen al voorbij waren gekomen

:o
:o _O-
pi_105199342
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 07:55 schreef Sjapoela het volgende:

[..]

Ik heb een mod die ervoor zorgt dat Skyrim meer dan 4GB kan gebruiken. Die geeft ook een standalone exe, zonder launcher. En een mod die Bethesda laadscherm weghaalt, dus met 1 klik zit ik zo ingame.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 10:08:04 #74
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105200057
quote:
6s.gif Op zondag 4 december 2011 19:38 schreef The_Substitute het volgende:
Bij de Dark Brotherhood-quest, die journal van Cicero - Volume 1, het laatste stukje. _O-
Gister toevallig gelezen. :D

SPOILER
PSN: ardpsiko
pi_105200247
Trouwens wel weer een paar leuke boeken tegen gekomen...
A Tragedy in Black: ging over een jongen die een Daedra summonde, heel leuk _O-
Kolb and the Dragon: avontuur kinderboek, waarbij je telkens een optie moest kiezen en dan de desbetreffende pagina moest opzoeken :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 10:25:46 #76
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105200529
Kolb ja. Is weer eens wat anders dan een gewoon verhaal.

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Kolb_%26_the_Dragon
pi_105200811
Afgelopen weekend weer wat uurtjes kunnen spelen, heerlijk spel!

Inmiddels lvl 6 en op weg naar The Greybeards voor een quest.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 5 december 2011 @ 10:47:12 #79
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105201117
Kolb & The Dragon: een rpg in boekvorm. :P

Volgens mij hadden ze net zoiets in Fallout3, alleen dan op zo'n computer terminal, over Grognak.
  maandag 5 december 2011 @ 10:54:19 #80
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_105201312
quote:
Daarom speel je het ook op de PC
pi_105201350
SPOILER
pi_105201574
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 10:54 schreef Sinji het volgende:

[..]

Daarom speel je het ook op de PC
Als ik het op pc speel moet ik in een klein kamertje zitten, spelend op een brakke 22" monitor en wat goedkope logitech speakers. Op m'n PS3 zit ik in de woonkamer, achter een goeie 42" tv en goed geluid. Vind het dan geen moeilijke keuze, maar ik verwacht wel dat het daadwerkelijk speelbaar is.
  maandag 5 december 2011 @ 11:11:00 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_105201753
Mijn pc uit 2009 kan hem waarschijnlijk niet op de kwaliteit van de xbox uit 2006 afspelen :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 5 december 2011 @ 11:13:37 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105201820
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:04 schreef kipknots het volgende:

[..]

Als ik het op pc speel moet ik in een klein kamertje zitten, spelend op een brakke 22" monitor en wat goedkope logitech speakers. Op m'n PS3 zit ik in de woonkamer, achter een goeie 42" tv en goed geluid. Vind het dan geen moeilijke keuze, maar ik verwacht wel dat het daadwerkelijk speelbaar is.
Ik zet mijn monitor op de stoel en ga zelf op de fatboy zitten en heb een xbox controller plus een 24 inch computerscherm dual screen. alle voordelen van de pc zonder de nadelen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 11:13:39 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_105201821
Wat een baggerquest was die laatste van de mages guild zeg. Loop je daar rond in je robe, halen ze de hele tijd je magicka weg. Minstens dertig keer doodgegaan, geen feest met die laadtijden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105201860
Hoe de fuck kill ik zo'n draak :').

Ik zit nu bij dat stuk dat ik met Delphini(e?) zo'n draak moet killen ergens. Maar die pijl en boog van mij doen verrot weinig schade op die draak en hijzelf roostert mij alsof ik een varkentje ben :').

Ik haal niet eens 10% van z'n hp eraf of ik ben al dood :').
  maandag 5 december 2011 @ 11:16:48 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_105201912
Wachten tot ze de elemental damage bug weer gefixt hebben :').

Een flame atronach doet wonderen. Als je warrior bent moet je met een schild en volle bepantsering (plus schuilen achter rotsen) wachten tot hij een keer naar beneden komt, en dan los gaan.
pi_105201942
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:16 schreef speknek het volgende:
Wachten tot ze de elemental damage bug weer gefixt hebben :').

Een flame atronach doet wonderen. Als je warrior bent moet je met een schild en volle bepantsering (plus schuilen achter rotsen) wachten tot hij een keer naar beneden komt, en dan los gaan.
Dat heb ik sowieso al niet. Ben pas level 6 :'). En nee ben geen warrior. Heb al mijn punten in Archery zitten op dit moment.
  maandag 5 december 2011 @ 11:18:04 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105201949
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:14 schreef RBWO het volgende:

Ik zit nu bij dat stuk dat ik met Delphini(e?) zo'n draak moet killen ergens. Maar die pijl en boog van mij doen verrot weinig schade op die draak en hijzelf roostert mij alsof ik een varkentje ben :').

Heb je scrolls ofzo? kan je meestal wel gebruiken, of een companion? Wat ik hier in ieder geval vaak hoor is dat non-magic users voor het slachten slagwapens gebruiken.
Vrijheid
pi_105201977
Beste boog die ik heb gezien was er 1 met 10 damage en ik ben level 29... :P
Kan me niet voorstellen dat je daar iets mee killed eerlijk gezegd. Ik had al moeite met het killen van een draak met Firebolts a 31 damage. Die draak met Delphini samen was een stuk makkelijker (Fireballed :P )
  maandag 5 december 2011 @ 11:20:14 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105202008
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:17 schreef RBWO het volgende:

[..]

Dat heb ik sowieso al niet. Ben pas level 6 :'). En nee ben geen warrior. Heb al mijn punten in Archery zitten op dit moment.
Hm, een hoog gelegen gebied opzoeken met plekken om te schuilen en elke keer schieten en schuilen. Ben je wel ff bezig en ik hoop dat je genoeg pijlen hebt maar dat zou moeten lukken denk ik.
Vrijheid
pi_105202020
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:10 schreef GlenSpey het volgende:
Dit spel halen, doen of niet doen?
Ik heb zelf lang geleden Oblivion gekocht voor op de PS3, maar ik vond er niks aan :@ :') Vond het een beetje vaag en doelloos.

Nu heb ik veel goeie dingen over dit spel gehoord, maar het blijft natuurlijk een 'vervolg in de serie van...', dus is het het kopen waard of niet? Pure fanboy-antwoorden heb ik trouwens niks aan :P
Niemand? ;)
pi_105202027
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:19 schreef muhahaha het volgende:
Beste boog die ik heb gezien was er 1 met 10 damage en ik ben level 29... :P
Kan me niet voorstellen dat je daar iets mee killed eerlijk gezegd. Ik had al moeite met het killen van een draak met Firebolts a 31 damage. Die draak met Delphini samen was een stuk makkelijker (Fireballed :P )
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:20 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Niemand? ;)
Doen.
  maandag 5 december 2011 @ 11:21:50 #94
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105202056
quote:
Niemand? ;)
Als je Oblivion niks vond, dan zal je hier ook weinig aan vinden.
pi_105202090
quote:

[..]

Niemand? ;)
Niet doen. Mijn broer heeft Oblivion gedaan en hij heeft bij mij even meegekeken en herkende vrij veel terug (combat animaties, vaste speeches bij npc's (iets met een arrow in de knee :').

Ik was vroeger ook nooit zo van de rpg ala Baldurs Gate echter vind ik Skyrim erg leuk om te spelen. Je bent helemaal vrij in wat je doet en laat en je moet ook zelf zaken uitzoeken. Bij WoW wordt alles al vrij snel voorgekauwd.
pi_105202091
quote:
3s.gif Op maandag 5 december 2011 11:21 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik vind Skyrim een stuk toegankelijker dan Oblivion hoor :P
  maandag 5 december 2011 @ 11:23:28 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105202098
quote:

[..]

Oneens. Oblivion vond ik wel leukig maar niet zo bijzonder maar Skyrim vind ik wel erg tof. Ongeveer even leuk/nog leuker dan fallout 3/new vegas en die heb ik helemaal grijs gespeeld. Je kan ook wel zien dat ze van fallout geleerd hebben.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 11:24:09 #98
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105202122
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:14 schreef RBWO het volgende:

Ik doe shouts op 'm en wacht to hij ergens gaat zitten, dan zo snel mogelijk erop af rennen en hakken. Enige probleem is wel dat hij vuur of ijs begint te sproeien als hij ergens zit en dat lastig te ontwijken is.
  maandag 5 december 2011 @ 11:25:25 #99
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_105202159
quote:

[..]

Bull. Oblivion heeft me een uur weten te boeien. Door Skyrim heb ik nu een baard. Weetje wat daarvoor nodig is voor een Aziaat?
pi_105202166
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik doe shouts op 'm en wacht to hij ergens gaat zitten, dan zo snel mogelijk erop af rennen en hakken. Enige probleem is wel dat hij vuur of ijs begint te sproeien als hij ergens zit en dat lastig te ontwijken is.
Maar ik ben alleen maar pijl en boog :'(. Heb ergens vast wel een dagger maar daar doe ik verrot weinig mee denk ik haha.
  maandag 5 december 2011 @ 11:25:52 #101
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105202171
quote:
Jezus zo is dat spel toch onmogelijk te spelen. :')

Ik speel ook op PS3 en tik ondertussen bijna de 23 uur aan. Ben level 15.
pi_105202182
quote:

[..]

Niemand? ;)
Op de PS3? Niet doen. Spel is stukken beter als Oblivion, maar de PS3 versie wordt na een tijdje spelen extreem traag, zie filmpje wat ik eerder heb gepost.
pi_105202204
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 11:25 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Jezus zo is dat spel toch onmogelijk te spelen. :')

Ik speel ook op PS3 en tik ondertussen bijna de 23 uur aan. Ben level 15.
Inderdaad. En hoe meer DLC ed je gaat krijgen, hoe erger het wordt.
  maandag 5 december 2011 @ 11:29:44 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105202282
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:25 schreef RBWO het volgende:

[..]

Maar ik ben alleen maar pijl en boog :'(. Heb ergens vast wel een dagger maar daar doe ik verrot weinig mee denk ik haha.
Zorg er dan inderdaad voor dat je een paar goede shouts krijgt (de fire shout oid) dan kan je in ieder geval iets doen :P.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 11:30:30 #105
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105202304
HAHA CONSOLE PEASANTS
pi_105202362
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 11:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Zorg er dan inderdaad voor dat je een paar goede shouts krijgt (de fire shout oid) dan kan je in ieder geval iets doen :P.
Huh wuth. Waar haal ik die shout? Heb alleen dat "sprint" ding en net bij de Greybeards de laatste "shout" geleerd dat je mensen weg duwt :').

Waar haal ik andere shouts? Of kan ik beter opnieuw beginnen en een warrior aanmaken? :').
pi_105202401
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:32 schreef RBWO het volgende:

[..]

Huh wuth. Waar haal ik die shout? Heb alleen dat "sprint" ding en net bij de Greybeards de laatste "shout" geleerd dat je mensen weg duwt :').

Waar haal ik andere shouts? Of kan ik beter opnieuw beginnen en een warrior aanmaken? :').
SPOILER
pi_105202430
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:33 schreef muhahaha het volgende:

[..]

SPOILER
Sommige shouts krijg je door questlines te volgen. Het is natuurlijk gewoon mogelijk om die shouts te krijgen zonder die quests te doen. Firebreath had ik al , en ik kreeg hem( met een andere character) dacht ik met de Companion questline :D
pi_105202482
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2011 11:30 schreef RickoKun het volgende:
HAHA CONSOLE PEASANTS
Mijn xbox is doodgegaan, dus heb ik hem voor de PC geregeld maar dat speelt echt bout. Ziet er een stuk beter uit, maar het kan gewoon niet op tegen lekker op de bank met de controller spelen.
Ik denk erover om een ontvanger te kopen voor xbox controller op laptop en dan het hele zaakje aan de tv te hangen, kijken of dat wat is
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 11:36:50 #110
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105202496
quote:

[..]

Locaties op je kaart gemarkeerd met een drakenhoofd icoontje, en vaak en Nordic ruïne icoontje (zo'n boog).
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 11:37:10 #111
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_105202509
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:25 schreef Sinji het volgende:

[..]

Bull. Oblivion heeft me een uur weten te boeien. Door Skyrim heb ik nu een baard. Weetje wat daarvoor nodig is voor een Aziaat?
:D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 5 december 2011 @ 11:38:12 #112
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105202538
quote:

[..]

Die shouts kan je vinden lokaties over heel Skyrim. Hoeven niet persé quests te zjin, maar vanwege dat 'radiant' questsysteem (die misc quests) sturen ze je wel naar zo'n pauperplek waar je van die shouts in zo'n muur kan vinden. Die kan je dan 'absorberen'.

Om ze te unlocken moet je draken in het kontje neuken. Dan moet je naar t magic menu gaan en bij de shouts en dan de shout selecteren en in dat menu op 'unlock shout' drukk0n

-edit-
Bji die drakenplekken kan je inderdaad SOWIESO een shout halen. Maar ook op andere locaties.
Let wel op dat je bij die drakenplekken naast de draak zelf soms wel verassingen erbij staan.
pi_105202543
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Steroiden ? :7
  maandag 5 december 2011 @ 11:39:16 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105202556
quote:

[..]

Gewoon ff je shout gebruiken in een stad of dorp dan krijg je brieven van 'vrienden' en die geven je dan een lokatie waar je een shout kan halen.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 11:39:39 #115
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105202566
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 11:36 schreef ardi het volgende:

[..]

Locaties op je kaart gemarkeerd met een drakenhoofd icoontje, en vaak en Nordic ruïne icoontje (zo'n boog).
Oh dit wist ik niet eens. Kwam de fireshout bij toeval tegen tijdens een quest. Welke weet ik niet meer.
pi_105202601
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 11:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon ff je shout gebruiken in een stad of dorp dan krijg je brieven van 'vrienden' en die geven je dan een lokatie waar je een shout kan halen.
Tof, wist ik niet. Krijg je dan geen ruzie, ik heb nu alleen nog maar offensive shouts.
  maandag 5 december 2011 @ 11:41:24 #117
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105202612
quote:

[..]

SPOILER: fire breath
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 11:42:56 #118
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105202655
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Oh dit wist ik niet eens. Kwam de fireshout bij toeval tegen tijdens een quest. Welke weet ik niet meer.
Dat kan heel goed, je wordt regelmatig naar zo'n ruïne gestuurd in zo'n beetje alle questlines. Draugr zijn er ook altijd van de partij.
  maandag 5 december 2011 @ 11:43:35 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105202672
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef DaFan het volgende:

[..]

Tof, wist ik niet. Krijg je dan geen ruzie, ik heb nu alleen nog maar offensive shouts.
Gewoon ervoor zorgen dat je niemand voor zijn flikker shout :P.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 11:44:42 #120
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105202705
Ik heb al zo vaak gehad dat ik perongeluk op R2 druk en een half dorp weg shout. Alle mensen achter me aan. :')
pi_105202770
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 11:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb al zo vaak gehad dat ik perongeluk op R2 druk en een half dorp weg shout. Alle mensen achter me aan. :')
Of een groep kahjit in de fik steek :') ( fijn want 2 op de 3 willen niet dood )
  maandag 5 december 2011 @ 11:48:35 #122
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105202791
Waarin vinden jullie Oblivion en Skyrim dan zo verschillen? Ja, S is beter dan O, maar alleen op de manier zoals je dat van een vervolg mag verwachten. Er zijn veel leuke dingen toegevoegd, maar ik zie weinig verschillen in de totale opzet. De levelscaling is wat beter, maar dat is ook maar nihil. De followers kunnen me maar weinig boeien, totaal geen diepgang. De combat is beter dan in O, maar het voelt ook verouderd aan. Bepaalde questlines voelen gewoon niet 'af' aan, zoals de companions en de magesguild. Die vond ik in O leuker. Ik wordt ook onderhand horendol van de miscellaneous-quests, die me naar een grot/ruine sturen waar ik al 4x geweest ben.

De dungeons zijn daarentegen wel prima verbeterd, het toevoegen van craften/smithing, en weer een prima soundtrack en setting, die me weer helemaal opslokken. Dus als ik moest kiezen tussen S en O, zou ik uiteindelijk toch voor Skyrim gaan, maar veel verschillen doen ze in mijn ogen niet.
pi_105202851
Maare. Ik ben dus heel vrolijk bow & arrow op dit moment. Ik krijg echt helemaal NIKS dood binnen een paar pijlen. (Frost Trolls ren ik hard voor weg :')). Is het niet verstandig om opnieuw te beginnen en dan als mage of warrior te beginnen in plaats van archery?
pi_105202895
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:36 schreef Saind het volgende:

[..]

Mijn xbox is doodgegaan, dus heb ik hem voor de PC geregeld maar dat speelt echt bout. Ziet er een stuk beter uit, maar het kan gewoon niet op tegen lekker op de bank met de controller spelen.
Ik denk erover om een ontvanger te kopen voor xbox controller op laptop en dan het hele zaakje aan de tv te hangen, kijken of dat wat is
Idee van de week _O_
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 11:55:39 #125
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105202967
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:51 schreef RBWO het volgende:
Maare. Ik ben dus heel vrolijk bow & arrow op dit moment. Ik krijg echt helemaal NIKS dood binnen een paar pijlen. (Frost Trolls ren ik hard voor weg :')). Is het niet verstandig om opnieuw te beginnen en dan als mage of warrior te beginnen in plaats van archery?
Je wordt vanzelf sterker. Veel sneaken voor de sneak bonus en poisons gebruiken kan ook veel helpen. Is prima speelbaar, alleen wat lastiger dan de andere klasses in het begin in een open gevecht.
pi_105202971
quote:
Archery is zeker erg handig hoor in bepaalde dungeons. Ik heb een sabre cats met 2/3 pijlen al dood. Het wordt moeilijker in close combat, maar dat is ook logisch. Dan wissel ik het af met dual wield destruction.
pi_105202973
quote:
Heb je niet een eerdere save voor het gevecht met de draak en dat je je zelf dan gaat trainen in one-armed, ofzo?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_105203008
SPOILER
pi_105203018
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 11:55 schreef Seam het volgende:

[..]

Archery is zeker erg handig hoor in bepaalde dungeons. Ik heb een sabre cats met 2/3 pijlen al dood. Het wordt moeilijker in close combat, maar dat is ook logisch. Dan wissel ik het af met dual wield destruction.
Is het mogelijk om ook "snel" te wisselen van bow naar destruction? Of moet je dit steeds via het menu doen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 11:58:16 #130
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105203038
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:57 schreef muhahaha het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_105203070
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:57 schreef RBWO het volgende:

[..]

Is het mogelijk om ook "snel" te wisselen van bow naar destruction? Of moet je dit steeds via het menu doen?
Je kunt items in het favorieten snelmenu zetten. En op pc kun je in dat snel menu ook die items nog een cijfer meegeven waardoor je helemaal geen menus meer hoeft te openen. :7
pi_105203072
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:57 schreef RBWO het volgende:

[..]

Je kunt je wapens in je favorite lijstje krijgen, sneller heb ik iig nog niet gevonden. (cijfers meegegeven aan favo wist ik niet :@)

Oja ik mis dual casting met destruction, ik kan het wel met Muffle :@
pi_105203219
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:59 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Je kunt items in het favorieten snelmenu zetten. En op pc kun je in dat snel menu ook die items nog een cijfer meegeven waardoor je helemaal geen menus meer hoeft te openen. :7
En op de console? :'(
pi_105203276
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:59 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Je kunt je wapens in je favorite lijstje krijgen, sneller heb ik iig nog niet gevonden. (cijfers meegegeven aan favo wist ik niet :@)

Oja ik mis dual casting met destruction, ik kan het wel met Muffle :@
dual destruction casting is een perk volgens mij
  maandag 5 december 2011 @ 12:06:34 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105203368
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:48 schreef The_Substitute het volgende:
De dungeons zijn daarentegen wel prima verbeterd, het toevoegen van craften/smithing, en weer een prima soundtrack en setting, die me weer helemaal opslokken. Dus als ik moest kiezen tussen S en O, zou ik uiteindelijk toch voor Skyrim gaan, maar veel verschillen doen ze in mijn ogen niet.
Bij mij is het gevoelsmatig en vloeit het beter, je ziet gewoon dat ze een zooi geleerd hebben van de fallout serie. Waar ik in oblivion op een gegeven moment dood viel en er niets meer aan vond loop ik in skyrim nog vrolijk heen en weer te prutsen, de grotten zien er in ieder geval minder gekopieerd uit en ik merk inderdaad dat naar mate mijn level hoger komt ik ook met meer gemak door het spel kom.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 12:07:28 #136
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105203399
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:02 schreef RBWO het volgende:

[..]

En op de console? :'(
quote:
Je kunt items in het favorieten snelmenu zetten.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_105203479
is dit spel een beetje te spelen op een laptop zonder losse muis, of moet ik die erbij aanschaffen voor mijn broertje?
pi_105203558
Doe er maar een muis bij, het is een FPS RPG, niet te doen zonder knappe muis of controller. :Y
pi_105203657
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:11 schreef jankaas020 het volgende:
Doe er maar een muis bij, het is een FPS RPG, niet te doen zonder knappe muis of controller. :Y
maar gewoon een normale muis met 3 knoppen is wel genoeg?
zo'n standaard ding van een tientje dus?

[ Bericht 3% gewijzigd door deuk.in.een.pakje.boter op 05-12-2011 12:22:16 ]
pi_105203877
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:14 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:

[..]

maar gewoon een normale muis met 3 knoppen is wel genoeg?
Ja hoor *)
pi_105204030
Controller ftw, absoluut! Lkkr op de bank, enige kutte is dat ik mezelf voor quicksave even moet strekken, mijn tobo komt niet zo ver :P
pi_105204103
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:27 schreef Sjapoela het volgende:
Controller ftw, absoluut! Lkkr op de bank, enige kutte is dat ik mezelf voor quicksave even moet strekken, mijn tobo komt niet zo ver :P
Ik neem aan dat een xbox controller het lekkerst in de hand ligt ?

Wat kost dat ? :P En heb je nog een speciale versie nodig die op de pc aangesloten kan worden ?
pi_105204143
quote:
Ik heb daar ook over gedacht om te doen.

Echter is het wel zo dat als je in de opties aanvinkt dat je een controller gebruikt er meteen 10+ fps van af gaan.

Nu weet ik niet of dat ook het geval is als dat vinkje aan staat als je wél een controller eraan hebt hangen. Het is in elk geval dat dat flink in de fps scheelt als er géén controller aanhangt.

Ik denk dat ik evengoed zo een draadloos ding koop en een lange hdmi kabel om eens te testen.
Kost bij elkaar denk ik 30 euro ofzo :)
vosss is de naam,
pi_105204183
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:29 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat een xbox controller het lekkerst in de hand ligt ?

Wat kost dat ? :P En heb je nog een speciale versie nodig die op de pc aangesloten kan worden ?

http://tweakers.net/price(...)ler-for-windows.html
pi_105204215
quote:
jezus daar kan ik skyrim nog een keer voor kopen :')
pi_105204219
Ik gebruik de xbox controller inderdaad, had zo'n versie waar die receiver bij zat, weet niet of die nog verkrijgbaar is.

Ben tevreden met mn controller!
pi_105204260
Zo'n xbox controller is natuurlijk ideaal, zeker met al die console ports van tegenwoordig. :)
pi_105204271
Godverdomme die prijzen zijn belachelijk, heb er laatst 2 weggegeven tegen verzendkosten, heb er dus niet meer...
pi_105204303
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:33 schreef Sjapoela het volgende:
Godverdomme die prijzen zijn belachelijk, heb er laatst 2 weggegeven tegen verzendkosten, heb er dus niet meer...
Jammer jammer :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Sexy op 05-12-2011 12:36:05 (Pijl in mn knie) ]
pi_105204370
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:23 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Ik vind Skyrim een stuk toegankelijker dan Oblivion hoor :P
Het enige wat misschien een beetje toegankelijker is is het hele levelling gebeuren.
En als je dat van Oblivion niet snapte dan was je ook al een pannenkoek imo.

:)
vosss is de naam,
pi_105204435
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Het enige wat misschien een beetje toegankelijker is is het hele levelling gebeuren.

Sowieso , pannenkoek! haha leuk woord.

Maar ik bedoelde meer dat je geen tutorial van een fucking uur hebt in een vervelende lelijke riool gangenstelsel :P
pi_105204456
Dat duurde 15 minuten hooguit :)
vosss is de naam,
pi_105204536
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:04 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

dual destruction casting is een perk volgens mij
Ik heb Destruction op 60 gezet gisteren en alle perks gepakt die ik kon pakken muv 1 perk en het lukt me nog niet. Ik kan Muffle wel dualcasten en daar zitten geen perks in :)
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 12:43:16 #154
Rawr
pi_105204627
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 12:45:15 #155
Rawr
pi_105204705
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 12:38 schreef vosss het volgende:
Dat duurde 15 minuten hooguit :)
Na X chars voelde het echter wel als een uur (wéér die dunmer horen praten, wéér achter die suffe blades en emperor aan en niet vooruit kunnen rennen want assassins). Het beste wat je dan natuurlijk kon doen was vlak voor de uitgang saven zodat je alsnog je char aan kon passen :P
pi_105204741
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Na X chars voelde het echter wel als een uur (wéér die dunmer horen praten, wéér achter die suffe blades en emperor aan en niet vooruit kunnen rennen want assassins). Het beste wat je dan natuurlijk kon doen was vlak voor de uitgang saven zodat je alsnog je char aan kon passen :P
En ik was zo'n pannekoek die elke keer die tut overnieuw deed _O-
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 12:48:08 #157
Rawr
pi_105204806
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:46 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

En ik was zo'n pannekoek die elke keer die tut overnieuw deed _O-
Derp :')
  maandag 5 december 2011 @ 12:48:43 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_105204823
Maar je had wel Patrick Stewart O+ (okay in Castlevania zoog ie stierenballen, maar toch)

De miscellaneous quests van de grotere quests scheiden is ook wel een fijne verbetering, ik was in Oblivion voortdurend kwijt wat de main quest was. Dan had ik bedacht welke het was, deed ik die, en een uur later bleek het iets onzinnigs te zijn geweest. Vreselijk frustrerend. Niet dat de main quest van Oblivion zelf al goed gepaced was, want die Oblivion gates is een van de ergste padding die ik deze helft van de wereld qua RPGs heb meegemaakt.
pi_105204930
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:48 schreef speknek het volgende:

De miscellaneous quests van de grotere quests scheiden is ook wel een fijne verbetering, ik was in Oblivion voortdurend kwijt wat de main quest was. Dan had ik bedacht welke het was, deed ik die, en een uur later bleek het iets onzinnigs te zijn geweest. Vreselijk frustrerend. Niet dat de main quest van Oblivion zelf al goed gepaced was, want die Oblivion gates is een van de ergste padding die ik deze helft van de wereld qua RPGs heb meegemaakt.
Wat bedoel je met padding? :@ Tijd rekken ofzo?
Amen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 12:53:12 #160
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105204964
Padding = opvulling. ;)
pi_105205018
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:26 schreef kipknots het volgende:

[..]

Op de PS3? Niet doen. Spel is stukken beter als Oblivion, maar de PS3 versie wordt na een tijdje spelen extreem traag, zie filmpje wat ik eerder heb gepost.
Dat is met de patch die vorige week uitkwam prima verholpen.
Amen.
pi_105205033
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 12:53 schreef ardi het volgende:
Padding = opvulling. ;)
Ja vermoedde ik dus al :D.
Amen.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 12:55:19 #163
Rawr
pi_105205035
Praat me niet over die gates, na 2 of 3 van die dingen wist je precies waar je de enemies kon verwachten, waar de gatekeeper uithing, zelfs de loot was 9 van de 10x hetzelfde :')

Alleen de, volgens mij, laatste gate bracht een element van spanning: uniek en timed (je moest binnen X minuten de stone jatten, anders kwam de stormram naar Cyrodiil...
  maandag 5 december 2011 @ 12:56:07 #164
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105205061
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:17 schreef Cryothic het volgende:
Leuk, dat gemiep over die quest bugs. Crashes worden goedgepraat vanwegen verschillende soorten hardware...

Maar die spel is zo open, dat er ook miljoenen verschillen in de wereld zitten per speler voor die bij quest X aankomt.
Ik heb nog nergens gelezen dat dezelfde quest bij iedereen dezelfde bug oplevert. Als dat t geval zou zijn, is dat 100% falen van testwerk. Hier is een bug in een quest kennelijk afhankelijk van een hele hoop factoren. En dat is heel erg lastig te testen. Daar moet je gewoon tegen aan lopen. Om nog maar te zwijgen van de mods bij pcgamers. Daarbij, wie zegt dat zo'n questbug niet veroorzaakt wordt door de hardware/drivers?

Persoonlijk ben ik nog geen enkele game/quest-brekende bug tegen gekomen. Enige wat me opviel was een mammoet die opeens begon te zweven.
Die quest brekende bugs staan uitgebreid beschreven op fora, honderden mensen hebben last van dezelfde bugs.
Een gedicht over Maanvis
pi_105205088
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Praat me niet over die gates, na 2 of 3 van die dingen wist je precies waar je de enemies kon verwachten, waar de gatekeeper uithing, zelfs de loot was 9 van de 10x hetzelfde :')

Alleen de, volgens mij, laatste gate bracht een element van spanning: uniek en timed (je moest binnen X minuten de stone jatten, anders kwam de stormram naar Cyrodiil...
Om over het deprimerende, doodse sfeertje in die gates nog maar te zwijgen...
Amen.
pi_105205132
quote:
Zeg kan dat niet in een spoiler? :(
Er zijn mensen die Oblivion nog niet uitgespeeld hebben hoor :(!
vosss is de naam,
pi_105205170
Ik heb gisteren overigens een quest gedaan die ik in zijn geheel niet terug kon vinden in de Game Guide.

Wat een prutswerk hebben die afgeleverd zeg :P
vosss is de naam,
  maandag 5 december 2011 @ 12:59:40 #168
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105205177
Ik zat gisteren na te denken, en ik denk dat ik persoonljik weer wat meer aan het uitkijken ben op de wat linieaire games die me meer betrekken bij 't verhaal
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 13:00:14 #169
Rawr
pi_105205194
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2011 12:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeg kan dat niet in een spoiler? :(
Er zijn mensen die Oblivion nog niet uitgespeeld hebben hoor :(!
pi_105205196
Kan misschien iemand met een wireless gaming receiver voor windows eens testen of Skyrim ook aan fps verliest als je daadwerkelijk een xbox360 controller er op aan sluit?
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 13:00:54 #171
Rawr
pi_105205217
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:59 schreef RickoKun het volgende:
Ik zat gisteren na te denken, en ik denk dat ik persoonljik weer wat meer aan het uitkijken ben op de wat linieaire games die me meer betrekken bij 't verhaal
Ik voelde me idd veel meer betrokken bij m'n char in Dragon Age: Origins :Y O+
pi_105205244
Sommige boeken zijn wel handig om te lezen. Zoals een boek over hoe je het beste trolls aan kunt pakken.
Nosce te ipsum.
  maandag 5 december 2011 @ 13:03:37 #173
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105205305
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik voelde me idd veel meer betrokken bij m'n char in Dragon Age: Origins :Y O+
Ja ok dat bedoelde ik nou eerljik gezegd ook weer niet :@
  maandag 5 december 2011 @ 13:03:55 #174
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105205316
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:01 schreef AlexanderC het volgende:
Sommige boeken zijn wel handig om te lezen. Zoals een boek over hoe je het beste trolls aan kunt pakken.
en alchemy boeken ook :@
  maandag 5 december 2011 @ 13:04:43 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_105205342
Ieuw, DAO, wat een tijdverspilling was dat.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 13:06:01 #176
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105205377
DA2 spelers hierzo. :')
  maandag 5 december 2011 @ 13:06:18 #177
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105205388
Dragon age vond ik echt geweldig by the way, en de recyclende dungeons nam ik voor lief :).
Een gedicht over Maanvis
pi_105205671
Boeken lezen in Skyrim, ik heb er over de 150 gehad inmiddels /poch poch

SPOILER
  maandag 5 december 2011 @ 13:37:49 #179
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_105206672
Sukkel.

Kijk gewoon naar de waarde van het boek. Alles boven 40 is money

Tenzij al eerder gelezen natuurlijk.
pi_105206796
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:37 schreef Sinji het volgende:
Sukkel.

Kijk gewoon naar de waarde van het boek. Alles boven 40 is money

Tenzij al eerder gelezen natuurlijk.
Ik wil geen dief zijn.. boeken in de stad laat ik dus liggen.
Alles daarbuiten is voor Bassie :P
pi_105206836
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:14 schreef muhahaha het volgende:
Boeken lezen in Skyrim, ik heb er over de 150 gehad inmiddels /poch poch

SPOILER
ik doe hetzelfde :')
  maandag 5 december 2011 @ 13:51:06 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105207231
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
Kan misschien iemand met een wireless gaming receiver voor windows eens testen of Skyrim ook aan fps verliest als je daadwerkelijk een xbox360 controller er op aan sluit?
Als ik het niet vergeet of niets anders te doen hebt kan ik wel mijn controller uitlaten en kijken of het soepeler gaat dan met controller. Is er een manier om te kijken hoeveel fps ik er doorheen jaag?
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 13:51:29 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105207244
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:40 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik wil geen dief zijn.. boeken in de stad laat ik dus liggen.
Alles daarbuiten is voor Bassie :P
Lezen mag altijd.
Vrijheid
  maandag 5 december 2011 @ 13:53:04 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105207310
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 13:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Lezen mag altijd.
tenzij je het boek van een blinde wilt lezen natuurlijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_105207360
quote:

[..]

Als ik het niet vergeet of niets anders te doen hebt kan ik wel mijn controller uitlaten en kijken of het soepeler gaat dan met controller. Is er een manier om te kijken hoeveel fps ik er doorheen jaag?
vast wel maar ik weet niet hoe :')

En die fps merk je wel. Als ik het vinkje van controller gebruiken aan zet dan voelt het allemaal wat stroperig aan. Niet dat het dan onspeelbaar is of hapert ofzo, maar je merkt overduidelijk een verschil.
vosss is de naam,
  maandag 5 december 2011 @ 13:55:30 #186
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105207398
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:06 schreef Maanvis het volgende:
Dragon age vond ik echt geweldig by the way, en de recyclende dungeons nam ik voor lief :).
Idem.

Mensen die DA:O (2) sowieso al afwijzen, zijn zwart-witkijkers. 8-)
Als Bethesda die beleving toe kan voegen bij de Elder Scrolls, worden die werelden alleen maar completer.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 14:04:09 #187
Rawr
pi_105207710
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:04 schreef speknek het volgende:
Ieuw, DAO, wat een tijdverspilling was dat.
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 13:06 schreef ardi het volgende:
DA2 spelers hierzo. :')
Origins staat zeker wel in m'n top 10 van games :Y
pi_105207731
quote:

[..]

Lezen mag altijd.
Read ALL the books!!! :P :P
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 14:07:56 #189
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105207852
Na drie playthroughs moest ik concluderen dat DA2 terecht teleurstellend was, extra teleurstellend in opzichte met DA:O die gewoon top was. Maar da's een ander topic.

Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om een sterke beleving van het verhaal samen te voegen met zo'n open wereld. In TES spellen ben ik constant bezig met andere dingen, andere quests, exploren, om echt goed in het verhaal te komen/blijven zitten. Ben inmiddels ruim de 100 uur gepasseerd en heb nog steeds geen main quest afgemaakt of een burgeroorlog uitgevochten. c_/
pi_105208066
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
Ik kan me het niet voorstellen, maar zal het morgenavond even testen.

quote:

[..]

Fraps?
  maandag 5 december 2011 @ 14:17:01 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105208191
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 14:13 schreef Sjapoela het volgende:

[..]

Ik kan me het niet voorstellen, maar zal het morgenavond even testen.

[..]

Fraps?
Neh, hoopte op een console command oid.
Vrijheid
pi_105208199
Btw, wtf is da:o :?
  maandag 5 december 2011 @ 14:18:20 #193
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105208229
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:17 schreef Sjapoela het volgende:
Btw, wtf is da:o :?
Dragons age: Origins
Vrijheid
pi_105208303
Dragon Age is een totaal ander spel natuurlijk, alleen al door het feit dat je companions een essentiele rol spelen en je in third person speelt. Bij Origins werd je inderdaad meer in het verhaal gezogen, maar bij Elder Scrolls heb je veel meer het idee door een 'echte' fantasy wereld te wandelen.
Amen.
pi_105208542
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 14:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Dragons age: Origins
Okee, al die afkortingen... :P

Ik heb trouwens een paar maanden geleden een game pc in elkaar geknutseld, speciaal voor BF3. Nou blijkt die dus voor mij tegen te vallen, en heb ik me op Skyrim gestort.

Bevalt me echt veel meer dan al die shooters, die leveren mij alleen maar stress op. Net als AC:R is dit ook zo'n spel waarbij ik me nergens druk om maak. Ook geen last meer van gesneuvelde controllers :P

Gek, dat je smaak zo in een paar weken kan veranderen! Binnenkort Oblivion maar eens aanschaffen :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 14:39:34 #196
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105209021
FPS in Skyrim is zoiets als een save laden als je net Jorrvaskr uit stapt en met je boog of staff alle guards in het wilde weg gaat doden op het plein van het Wind District met je opgefokte vechtgrage Companions. Telkens als je dood gaat diezelfde save herladen en precies hetzelfde doen.
pi_105209442
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 14:20 schreef Jivis het volgende:
Dragon Age is een totaal ander spel natuurlijk, alleen al door het feit dat je companions een essentiele rol spelen en je in third person speelt. Bij Origins werd je inderdaad meer in het verhaal gezogen, maar bij Elder Scrolls heb je veel meer het idee door een 'echte' fantasy wereld te wandelen.
Ik speel Skyrim in third person, beetje de view die je ook in de Mass Effect series hebt.
Get it and Bet it
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 14:51:45 #198
Rawr
pi_105209517
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:50 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik speel Skyrim in third person, beetje de view die je ook in de Mass Effect series hebt.
Maar in ME werkte dat wél lekker, ik speel Skyrim zowat altijd in first person, behalve als ik een dualwielder heb en sta te knokken, dan wil ik z'n sicke moves zien :7
  maandag 5 december 2011 @ 14:58:23 #199
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_105209845
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 14:26 schreef Sjapoela het volgende:

[..]

Okee, al die afkortingen... :P

Ik heb trouwens een paar maanden geleden een game pc in elkaar geknutseld, speciaal voor BF3. Nou blijkt die dus voor mij tegen te vallen, en heb ik me op Skyrim gestort.

Bevalt me echt veel meer dan al die shooters, die leveren mij alleen maar stress op. Net als AC:R is dit ook zo'n spel waarbij ik me nergens druk om maak. Ook geen last meer van gesneuvelde controllers :P

Gek, dat je smaak zo in een paar weken kan veranderen! Binnenkort Oblivion maar eens aanschaffen :D
Wacht op de steam sale ;) Was vorige week voor 10 euro, dus in de kerstvakantie zal ie wel voor 7,50 te koop zijn (game of the year edition met alles erop en eraan). Wel meteen modden aangezien de game ondertussen behoorlijk gedateerd is qua grafics ;)
pi_105210136
Ik was vorige week te laat met die aanbieding, komende tijd maar even opletten.
pi_105211663
Snipverkouden zijn is toch wel een ideaal excuus om de hele dag te Skyrimmen.
Amen.
  maandag 5 december 2011 @ 15:47:55 #202
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105211839
Heb gisteren de MQ uitgespeeld en moest zeggen dat ik het wel een beetje een teleurstellende einde vind. Wat dat betreft vond ik Oblivion toch iets beter op het einde. Maar goed, heb nu nog een beslissing om te maken...

SPOILER
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  maandag 5 december 2011 @ 15:49:45 #203
171357 Rikketik
pi_105211906
quote:
Ik speel ook op de PS3 en mijn savefile is nu 8MB groot en dik 60 uur lang. Maar hij loopt, als ik moet schatten, over het algemeen nog steeds op een stabiele 25 - 30 FPS. Pas na een paar uur aan één stuk door spelen kakt de boel wat in, maar dan start je de PS3 opnieuw op en loopt alles weer als een zonnetje. Patch 1.2 heeft op dat gebied echt wel geholpen, hoor.
pi_105212690
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 15:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik speel ook op de PS3 en mijn savefile is nu 8MB groot en dik 60 uur lang. Maar hij loopt, als ik moet schatten, over het algemeen nog steeds op een stabiele 25 - 30 FPS. Pas na een paar uur aan één stuk door spelen kakt de boel wat in, maar dan start je de PS3 opnieuw op en loopt alles weer als een zonnetje. Patch 1.2 heeft op dat gebied echt wel geholpen, hoor.
Same here.
Amen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2011 @ 16:07:51 #205
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105212696
Eens kijken hoe het nu na die patch gaat bij mijn eerste character, met 90 uur en 15MB. Voorheen kon ik met die wel na elk kwartier resetten.
pi_105213505
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 15:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Hier ook. Overigens ook voor de patch, maar ik heb ook maar steeds 2 of 3 savegames.

Soms denk ik dat het vooral de pc gamers zijn die klagen over de console-versie. En ik vraag me af hoeveel "bugs" in pc versie het gevolg zijn van mods.
pi_105213689
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 16:28 schreef De_Directeur het volgende:

En ik vraag me af hoeveel "bugs" in pc versie het gevolg zijn van mods.
Geen, ik heb maar 1 mod draaien en die heb ik pas halverwege het spel ingezet, daarvoor was het al buggy. Maar dat ben ik al sinds morrowind gewend van bethesda. :')

Ik kom er trouwens net achter (ben lvl 43) dat je die hangende 'vuurbollen' (ze worden ook gebruikt als munitie van katapults) neer kan schieten... :|W
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 16:34:33 #208
Rawr
pi_105213753
Ik heb iets lomps ontdekt: volgens mij ligt het aan de mod "killable children", want de 3 die ik heb afgemaakt kan ik nu in het Race-menu kiezen als char _O-
pi_105213765
t/m volgende week Woensdag even geen Skyrim meer voor mij. PTA-week. ;(
Flesje bier
pi_105213833
Net voor het eerst een finishing move bij een draak. Mijn reactie: :o.
Amen.
  maandag 5 december 2011 @ 16:37:54 #211
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105213881
De killable children mod heb ik nu ook gedownload, straks ff installeren.
Vrijheid
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 16:57:15 #212
Rawr
pi_105214679
Nu maar eens een warrior/mage-hybrid gemaakt (Altmer):
- Heavy Armor
- One-Haned
- Block
- Destruction
- Restoration
- Alteration

Zonder sneak, zonder bows :P
pi_105214760
Ik speel een Destro mage met Resto als 2e.

Zitten ook punten in Enchantment, Speechcraft
  maandag 5 december 2011 @ 17:00:59 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105214834
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 16:36 schreef Jivis het volgende:
Net voor het eerst een finishing move bij een draak. Mijn reactie: :o.
Ik had 'm bij m'n eerste draak die ik dood maakte. En toen ik op het hoofd van die draak sprong dacht ik. Ah nee he, geen quicktime events :P. Maar gelukkig was dat niet zo.
Een gedicht over Maanvis
pi_105214855
nou lekker dan. Mijn companion verloor zijn zwaard door zo'n retarded boss met disarming shout -.- de gene die dat heeft bedacht mag van mij echt afgeschoten worden
pi_105214871
Valt absorb health onder skill enchantment of health enchantment?
  maandag 5 december 2011 @ 17:02:24 #217
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105214897
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef KrentebolHooft het volgende:
nou lekker dan. Mijn companion verloor zijn zwaard door zo'n retarded boss met disarming shout -.- de gene die dat heeft bedacht mag van mij echt afgeschoten worden
Die ben ik pas 1 x tegen gekomen (Deadlord Draugr ofzo)... was wel behoorlijk irritant ja...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:04:05 #218
Rawr
pi_105214957
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef Seam het volgende:
Ik snap "skill ench. of health ench." niet :@

Volgens mij kun je die skill iig gewoon kopen.
pi_105215001
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef Seam het volgende:
Skill. Aangezien je 't alleen op wapens kan doen. Health enchantments zijn gewoon de +x hp op een chestpiece ofzo.

(volgens mij)
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 5 december 2011 @ 17:05:36 #220
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105215011
Dit valt ongetwijfeld op te zoeken maar ik ben lui.

Ik wil mijn wapens sterker maken bij de blacksmith maar heb niet genoeg punten om magical items sterker te maken. Hoe kan ik dit verbeteren? Heb bij mij skills al een punt toegedeeld aan enchanting maar kan er niet meer toebedelen omdat ik niet genoeg punten heb.
pi_105215026
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik snap "skill ench. of health ench." niet :@

Volgens mij kun je die skill iig gewoon kopen.
Ik bedoel valt hij onedr health enchantment als je een nieuw magic item wilt maken met absorb health, in verband met de perk van enchantment.
  maandag 5 december 2011 @ 17:06:32 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105215042
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef KrentebolHooft het volgende:
hoezo? Gewoon zwaardje zoeken en opnieuw geven :D
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 december 2011 @ 17:07:23 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105215075
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:

Ik wil mijn wapens sterker maken bij de blacksmith maar heb niet genoeg punten om magical items sterker te maken. Hoe kan ik dit verbeteren? Heb bij mij skills al een punt toegedeeld aan enchanting maar kan er niet meer toebedelen omdat ik niet genoeg punten heb.
iron daggers smeden net zolang totdat je wel genoeg punten hebt.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 december 2011 @ 17:09:38 #224
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_105215164
Jezus, wat een spel. Iemand tips voor een noobie voor welk ras te kiezen?
Snelle Egel
  maandag 5 december 2011 @ 17:10:46 #225
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_105215206
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:09 schreef S0nic het volgende:
Ik heb voor RedGuard gekozen, speelt prima!
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:12:02 #226
Rawr
pi_105215257
quote:
Gewoon het ras wat je het leukst lijkt om te spelen, al hebben Nords en Dark Elves wel een voordeel met respectievelijk 50% resist frost damage en 50% resist fire damage :P
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:14:16 #227
Rawr
pi_105215341
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nu maar eens een warrior/mage-hybrid gemaakt (Altmer):
- Heavy Armor
- One-Haned
- Block
- Destruction
- Restoration
- Alteration

Zonder sneak, zonder bows :P
Hier nog even aan toevoegen:
Alchemy, puur om restore health en magicka potions sterker te maken. De rest (poison, stam) zal me worst wezen.
  maandag 5 december 2011 @ 17:14:21 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105215348
quote:
boself vind ik wel wat voor jou.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:16:33 #229
Rawr
pi_105215438
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maandag 5 december 2011 @ 17:17:49 #230
171357 Rikketik
pi_105215493
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:

Als het goed is, heb je in de Smithing skilltree een perk waarmee je enchanted weapons en armor te verbeteren. Was volgens mij beschikbaar vanaf 50 of 60 skillpoints.
  maandag 5 december 2011 @ 17:18:28 #231
171357 Rikketik
pi_105215517
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Edoch zijn die lui wel stoerder dan in voorgaande games.
pi_105215522
Pfff volgens mij loop ik met mijn LVL een beetje te ver achter.
Ik ben nu LVL 4 en ben net bij de Winterhold College geweest.
Iemand wat tips om snel te lvle?
  maandag 5 december 2011 @ 17:20:03 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105215584
quote:
3s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Als het goed is, heb je in de Smithing skilltree een perk waarmee je enchanted weapons en armor te verbeteren. Was volgens mij beschikbaar vanaf 50 of 60 skillpoints.
Ja, ik vroeg me af hoe je die bepaalde skillpoints opbouwt. Ik doe vrijwel niks met magic namelijk maar ik heb wel een wapen waar een 5% health dingetje in zit die veruit beter is dan welk wapen ook die ik tot nu toe ben tegengekomen. En het leek me wel cool om die wat te verbeteren.
pi_105215722
quote:
3s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Zit onder Enchanting volgens mij.
pi_105215802
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:18 schreef zerokil het volgende:
Iron Daggers maken en met petty soul gem enchanten en verkopen. Illusion is makkelijk te boosten door continu Muffle te casten. Als je zo snel in het spel al moeite hebt om te levelen is er echt iets met je mis hoor :') Begrijp je het spel verder wel?
pi_105215822
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 17:22 schreef DaFan het volgende:

[..]

Zit onder Enchanting volgens mij.
Nee hoor smithing op level 60.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:25:36 #237
Rawr
pi_105215836
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:18 schreef zerokil het volgende:
Wut, loop je daar al met je lvl 4? Ik sjouw altijd een beetje rond tussen Riverwood en Whiterun (caves etc exploren) en dan ben ik wel lvl 8 of 9 voordat ik verder trek :P
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:25:52 #238
Rawr
pi_105215853
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:25 schreef Seam het volgende:

[..]

Nee hoor smithing op level 60.
  maandag 5 december 2011 @ 17:27:40 #239
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105215933
Wat zijn nu de beste armor/weapons om te gebruiken, want ik las op een site dat er niet zoveel verschil tussen zit? :P
  maandag 5 december 2011 @ 17:31:03 #240
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105216072
Oh wacht beetje een vage post, bedoelde iets anders. :P
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 17:43:33 #241
Rawr
pi_105216538
Hoe bedoel je 't dan? :P
pi_105216539
Ik ben nu level 25 op mijn two handed warrior en ik ben pas net biij de greybeards geweest vanaf whiterun. Ik was even verdwaald geraakt in de vele sidequests :')
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_105217240
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:43 schreef internal het volgende:
Ik ben nu level 25 op mijn two handed warrior en ik ben pas net biij de greybeards geweest vanaf whiterun. Ik was even verdwaald geraakt in de vele sidequests :')
I got that beat: gisteren op level 31 pas bij de Greybeards geweest. :7
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 18:04:12 #244
Rawr
pi_105217303
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 18:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

I got that beat: gisteren op level 31 pas bij de Greybeards geweest. :7
Ik op 33 :7
  maandag 5 december 2011 @ 18:04:33 #245
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105217317
Hoe kan je het beste smithing oefenen? Duurt toch heel lang?
pi_105217371
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 18:04 schreef tochweerhenk het volgende:
Hoe kan je het beste smithing oefenen? Duurt toch heel lang?
Iron daggers makeeeeeeeuuuuh.
Amen.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 18:07:24 #247
Rawr
pi_105217436
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 18:05 schreef Jivis het volgende:

[..]

Iron daggers makeeeeeeeuuuuh.
gijp1.gif
  maandag 5 december 2011 @ 18:08:12 #248
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105217463
Dus toch.
pi_105217486
quote:
de langste.

weet niet meer waar ik t gelezen heb, maar je running speed, base dmg etc is allemaal afhankelijk van je lengte, waar die high elves t beste uitkomen. als ik m vind zal ik m posten.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 5 december 2011 @ 18:11:05 #250
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105217559
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:08 schreef probeer het volgende:

[..]

de langste.

weet niet meer waar ik t gelezen heb, maar je running speed, base dmg etc is allemaal afhankelijk van je lengte, waar die high elves t beste uitkomen. als ik m vind zal ik m posten.
:')
pi_105217572
Maakt echt geen zak uit. Maak een keuze op de special ability of op wat je het vetst uit vind zien
pi_105217602
Maar als je niet voor een zuivere Imperial kiest moet je het land uit.
Amen.
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 18:12:51 #253
Rawr
pi_105217616
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 18:12 schreef Jivis het volgende:
Maar als je niet voor een zuivere Imperial kiest moet je het land uit.
N'wah! :(
pi_105217619
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 18:11 schreef RickoKun het volgende:

[..]

is toch echt zo. net als in oblivion.

gevonden: http://www.ps3trophies.co(...)ts-damage-speed.html

en waar de rest van de verschillen tussen de rassen geen zak uit maakt (die +5 / +10 skills is alleen leuk / handig tot level 5, misschien niet eens.. en de ability's stellen op hoger level ook geen kont meer voor, misschien alleen de mana, health regen, en de absorb magic)

quote:
(..)

The Taller you are, the faster and more damage you cause.

The High Elves are the tallest race, so they get a 8% Damage increase compared to all other races (orcs are 4% less).

So they are technically the master race.

High Elf Male: 1.08
High Elf Female: 1.08

Khajiit Male: 1.00
Khajiit Female: 0.95

(..)
ik speel nu male breton, met onehanded damage van 273 (uit mn hoofd)
als ik dezelfde stats, skills en gear zou hebben op een high elf zou dat ~295 zijn, met een khajiit female zou dat 259 zijn. nogal een verschil..

[ Bericht 12% gewijzigd door probeer op 05-12-2011 18:19:47 ]
  maandag 5 december 2011 @ 18:17:45 #255
171357 Rikketik
pi_105217788
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 17:20 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja, ik vroeg me af hoe je die bepaalde skillpoints opbouwt. Ik doe vrijwel niks met magic namelijk maar ik heb wel een wapen waar een 5% health dingetje in zit die veruit beter is dan welk wapen ook die ik tot nu toe ben tegengekomen. En het leek me wel cool om die wat te verbeteren.
Skillpoints bouw je op door de overeenkomstige skill te gebruiken. Bijvoorbeeld: zwaaien met een two-handed sword verhoogt je Two-Handed skill en met vuurballen gooien verhoogt je Destruction skill.

Enchanted weapons zijn qua smithing/enchanting een mix van beide. Stel bijvoorbeeld dat je een iron dagger hebt die elke keer dat hij raakt X vuurschade doet. Deze dagger heeft dezelfde standaard aanvalswaarde als andere daggers, die je kunt verbeteren door een grindstone te gebruiken. Hoe hoger je smithing skill, hoe beter hij wordt en hoe meer schade hij doet.

De enchant die erop zit is puur extra damage en die is afhankelijk van je enchanting skill. Als je slecht bent in enchanting en je gebruikt een kleine soul gem, dan krijg je bijvoorbeeld een dagger die in totaal vijf keer 2 extra vuurschade doet. Ben je echter goed in enchanting en gebruik je een grote soul gem, dan krijg je echter een dagger die in totaal vijftig keer 20 extra vuurschade doet!

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu. In mijn hoofd klinkt het allemaal erg simpel, maar ik weet niet of ik het ook simpel uit kan leggen... :P
  maandag 5 december 2011 @ 18:19:18 #256
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105217843
Maar die zijn volgens mij slecht tegen magicka?

Dus in dit spel kan je net zo goed een nord warrior zijn als een high elf?

Een nord warrior lvl50 is net zo goed als een high elf warrior lvl50?
  maandag 5 december 2011 @ 18:21:56 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105217940
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:19 schreef RickoKun het volgende:

Als je level 50 bent dan is geen enkele dungeon moeilijk, dus dan kan je beter een zwak ras kiezen zodat het op level 50 nog leuk is om te spelen.
Een gedicht over Maanvis
pi_105217966
Huh, blijkbaar kan je 2 amulets dragen? :x
pi_105217972
quote:

De verschillen zullen verwaarloosbaar zijn.
Of toch du vader?
pi_105217979
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:22 schreef KrentebolHooft het volgende:
Huh, blijkbaar kan je 2 amulets dragen? :x
Nee hoor, in principe niet. :P
Of toch du vader?
pi_105217983
quote:

volgens mij niet dat er een race 'slecht' tegen magicka kan.. meer dat sommigen een resistance krijgen, en bij nord is dat frost resistance ja.

ok goed punt. de +5/10 skillpoints verschillen maken niet uit, de once a day ability stelt op hoger level weinig meer voor, maar de resistance is wel verdomde handig.
pi_105218068
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Nee hoor, in principe niet. :P
Ik kan er 2 dragen o.O
Het lukt met Necklace of major deft Hands, the Gaulder amulet, amulet of dibella, amulet of thalos en amulet of zenithar.
pi_105218117
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:08 schreef probeer het volgende:

[..]

de langste.

De trollen uitgang is rechtsboven in het rode kruisje. :W :7
pi_105218137
Ja ik heb uitgevogeld hoe het werkt: als ik alle necklaces af doe --> dan the gaulder amulet equipen --> dan kun je een 2e amulet dragen.
pi_105218225
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:27 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ja ik heb uitgevogeld hoe het werkt: als ik alle necklaces af doe --> dan the gaulder amulet equipen --> dan kun je een 2e amulet dragen.
CHEATEERR
Amen.
pi_105218252
Denk je dat de draken het eerlijk spelen?
  maandag 5 december 2011 @ 18:32:14 #267
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_105218273
Iemand dat texture pack uit dit topic al geinstalleerd? Ben benieuwd wat het qua frames doet aangezien ik de rest hier ook kapot getweaked heb..
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 18:33:05 #268
Rawr
pi_105218309
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 18:30 schreef Jivis het volgende:

[..]

CHEATEERR
  maandag 5 december 2011 @ 18:33:44 #269
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105218345
Wat is het toch klote om de hele wereld te ontdekken. :')
pi_105218520
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 18:33 schreef tochweerhenk het volgende:
Is er eigenlijk ook zoiets als de Explorer perk in Fallout?
Amen.
  maandag 5 december 2011 @ 18:42:32 #271
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_105218643
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 18:39 schreef Jivis het volgende:

[..]

Is er eigenlijk ook zoiets als de Explorer perk in Fallout?
Nope
pi_105218701
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:32 schreef DeeCruise het volgende:
Iemand dat texture pack uit dit topic al geinstalleerd? Ben benieuwd wat het qua frames doet aangezien ik de rest hier ook kapot getweaked heb..
Ziet er goed uit, net geen verschil gemerkt op Ultra High. Heb wel de 4GB+ mod dus wellicht helpt dat.
  maandag 5 december 2011 @ 18:44:56 #273
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105218731
Best gay :@ in morrowind had elk ras zijn slechte als sterktepunten en waren bepaalde classes goed met rassen.

Nu is alles uniform, beetje pauperig
pi_105218976
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:44 schreef RickoKun het volgende:
Best gay :@ in morrowind had elk ras zijn slechte als sterktepunten en waren bepaalde classes goed met rassen.

Nu is alles uniform, beetje pauperig
De hele gamewereld vercasualized. Kijk naar WoW bijvoorbeeld. Elke expansion werd het hele spel een stuk makkelijker, tot het is waar het nu is. Een farmfest met nauwelijks tot geen skills required om de beste gear te halen, en de lijnen tussen classes zijn zo vervaagd dat healers DPSen en DPSers healen, etc :')

Ik ben al een tijdje gestopt (sinds paar maanden na Cata) maar het zit diep :P
Of toch du vader?
  maandag 5 december 2011 @ 19:03:32 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_105219414
Ik verwacht dat Skyrim mijn GOTY gaat worden, maar zonder kritiek is ie niet. Zo is het best suf dat je eigenlijk nog steeds niet kunt roleplayen. Het is uiteindelijk gewoon een dungeon crawler met vijanden wiens hitpoints je moet leegtrekken met het sterkste wapen / destruction spell. En al het andere staat daarvan in het teken. Je zult geen aanzien krijgen door een mythisch wapen te smeden, maar enkel door die te gebruiken.

Vroeger toen ik nog jong was en vergelegen zat om vrouwelijke aandacht (in plaats van oud en verlegen om vrouwelijke aandacht amirite), speelde ik regelmatig Dungeons and Dragons, en daar had ik een Gnome Illusionist karakter. Dan had ik allemaal Illusion spells om een instortende brug boven een afgrond met punten op een stevig viaduct te doen lijken, of om niet bestaande muren in een gang te toveren zodat je kon ontsnappen, of om het zo te doen lijken dat mijn medespelers naakt waren en een micropenis hadden.

Hier kan ik niet echt een nuttige illusion spell noemen. Muffle? Is gewoon een character stats modifier. Ik begon de game als necromancer. Leek me wel tof, beetje mensen offeren, ondood leger creeren, Skyrim overnemen... maar uiteindelijk is alleen de conjure flame atronach spell nuttig in-game, en het heeft weinig met necromancy te maken. De rest zit er meer zo'n beetje bij omdat het hoort, maar beinvloedt de gameplay geenszins.
  maandag 5 december 2011 @ 19:07:50 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_105219592
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 18:52 schreef Luchtkoker het volgende:
De hele gamewereld vercasualized. Kijk naar WoW bijvoorbeeld.
pi_105220288
Ik ben smithing lvl 100, met alle smithing perks. Maar ik kan mijn wapens/armor niet improven nu.. er staat dan dat ik niet de juiste perk of skill bezit ofzo.

Bug of zie ik iets over het hoofd?
pi_105220360
quote:
Dit vind ik dus net het leukste aspect van het hele spel. Ik kan zo uren rond blijven lopen cave in cave uit en weer verder, af en toe ergens een tussenstop om loot te verkopen en dan weer verder. :)
Flesje bier
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 19:30:15 #279
Rawr
pi_105220527
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:24 schreef forumnerd het volgende:
Ik ben smithing lvl 100, met alle smithing perks. Maar ik kan mijn wapens/armor niet improven nu.. er staat dan dat ik niet de juiste perk of skill bezit ofzo.

Bug of zie ik iets over het hoofd?

Heb je die perk? :P
pi_105220615
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb je die perk? :P
Jep... die is geloof ik voor enchanted wapens?
  maandag 5 december 2011 @ 19:37:11 #281
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105220869
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Skillpoints bouw je op door de overeenkomstige skill te gebruiken. Bijvoorbeeld: zwaaien met een two-handed sword verhoogt je Two-Handed skill en met vuurballen gooien verhoogt je Destruction skill.

Enchanted weapons zijn qua smithing/enchanting een mix van beide. Stel bijvoorbeeld dat je een iron dagger hebt die elke keer dat hij raakt X vuurschade doet. Deze dagger heeft dezelfde standaard aanvalswaarde als andere daggers, die je kunt verbeteren door een grindstone te gebruiken. Hoe hoger je smithing skill, hoe beter hij wordt en hoe meer schade hij doet.

De enchant die erop zit is puur extra damage en die is afhankelijk van je enchanting skill. Als je slecht bent in enchanting en je gebruikt een kleine soul gem, dan krijg je bijvoorbeeld een dagger die in totaal vijf keer 2 extra vuurschade doet. Ben je echter goed in enchanting en gebruik je een grote soul gem, dan krijg je echter een dagger die in totaal vijftig keer 20 extra vuurschade doet!

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu. In mijn hoofd klinkt het allemaal erg simpel, maar ik weet niet of ik het ook simpel uit kan leggen... :P
Nee. Is het enige dat ik moet doen om enchanting wapens te kunnen 'verbeteren' gewoon daggers smithen en dat ding te gebruiken?
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 19:42:01 #282
Rawr
pi_105221105
Ehm, de enchantment verbetert door perks in enchanting, en de kwaliteit van de soulgem + het wapen die je op het wapen wil gebruiken. Een ebony dagger + petty soulgem zal dan ook meer charges hebben dan iron dagger + petty soulgem.

Is het nog te volgen? :@
pi_105221183
Weet iemand een mooi huis?
  maandag 5 december 2011 @ 19:45:02 #284
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105221267
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:43 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Weet iemand een mooi huis?
Solitude, markarth.
pi_105221351
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Solitude, markarth.
Een huis.
pi_105221435
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 19:46 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Een huis.
Het moet ergens staan hè :')
  maandag 5 december 2011 @ 19:49:43 #287
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105221512
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 19:46 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Een huis.
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

IN Solitude, of markarth.
Zo beter? :?
pi_105221669
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 19:49 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

[..]

Zo beter? :?
Haha ja
pi_105222784
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je level 50 bent dan is geen enkele dungeon moeilijk, dus dan kan je beter een zwak ras kiezen zodat het op level 50 nog leuk is om te spelen.
Ben level 53, maar heb het nog aardig moeilijk met een kamer waarin 3 mages, een storm atronoach en een fire atronach zitten die me allemaal tegelijk aanvallen. Difficulty staat wel op Expert.
pi_105223602
Ik vind de quests ook nog wel leuk genoeg, al mep ik de meeste vijanden op level 32 met een paar klappen dood.
Amen.
  maandag 5 december 2011 @ 20:29:22 #291
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105223965
Ik haat de steel armor. :')
Ik word gewoon 200 meter de lucht in gemept door een giant.
  maandag 5 december 2011 @ 20:33:37 #292
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105224214
Maar als je heavy armor 48 is kan je dan al deadric armor dragen??
pi_105224772
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:07 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Of toch du vader?
  maandag 5 december 2011 @ 20:42:06 #294
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105224790
quote:
Ik vind het enorm vet hoe gigantisch de wereld is en om steeds weer nieuwe dungeons te discoveren. Ik wil alleen wel aan het einde zeker weten dat ik overal geweest ben, en niet dat er ergens in het noord-oosten nog een grotje is zonder dat ik dat weet :P
pi_105224848
Al die eindeloze grotten kunnen me eigenlijk gestolen worden. Ik wil wel alle notabele dingen hebben gezien, maar die 13-in-een-dozijn grotten, meh.
Of toch du vader?
  Moderator / Redactie FP maandag 5 december 2011 @ 20:44:27 #296
Rawr
pi_105224946
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 20:33 schreef tochweerhenk het volgende:
Maar als je heavy armor 48 is kan je dan al deadric armor dragen??
Kan al op lvl 1, al zul je het nog nergens vinden :P
pi_105225036
SPOILER: College of Winterhold quest Hitting The books
  maandag 5 december 2011 @ 20:47:27 #298
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105225150
Maar als ik dus smithing op het benodigde level heb en dan de spullen koop/vind om deadric armor te maken kan ik het zo aantrekken? :P
pi_105225425
Eerste post in deze reeks, ik heb het spel op de PC nu een paar weken gespeeld. Een lvl 38 redguard met shield en axe dat erg lekker speelde. In het begin een beetje lastig, maar als je eenmaal wat smithing hebt krijg je epic/legendary armor/weapons en ondertussen kun je nauwelijks dood. Als dan je armor niks meer weegt en je snel kunt lopen met schild omhoog dan is het eigenlijk niet eens meer leuk meer.
Daarom maar opnieuw begonnen met een Khajit met Illusion/Bow/One handed. Ook alweer hetzelfde, in het begin nog wat moeilijk, maar als je constant iedereen in 1 hit neer schiet vanwege je sterke boog en je bonus op sneak dan is het ook al niet meer echt leuk.

Verder wel een enorm goed spel, Oblivion heb ik een paar keer gespeeld maar waren toch heel wat mindere dingen bij. Met name natuurlijk het level systeem is erg vervelend als je er niet op let, hier kan je weinig mis doen. Verhaal boeide me ook veel meer, heb ook daadwerkelijk alle filmpjes gekeken en begrepen. Bij Oblivion skipte ik de helft omdat het echt niet interessant was.

Tot nu toe maar 1 bug tegengekomen, wel een erg vervelende. In de Questline dien je nog te zorgen dat er even geen oorlog is, maar die onderhandelingen werkten niet. Halverwege viel het gesprek dood. Handmatig de quest voltooien had geen zin, dan kreeg ik errors in de quests erna (bepaalde NPC's die onzichtbaar waren). Uiteindelijk maar een van beide partijen uitgeroeid waardoor vrede niet meer nodig was.
pi_105225467
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 20:47 schreef tochweerhenk het volgende:
Maar als ik dus smithing op het benodigde level heb en dan de spullen koop/vind om deadric armor te maken kan ik het zo aantrekken? :P
Ja, daedric hearts zijn alleen verschrikkelijk om aan te komen. Neem alvast Ebony dat je prima kan minen. Is ook al enorm goed.
  maandag 5 december 2011 @ 20:56:01 #301
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105225687
Ebony armor bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')