abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 19:15:23 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177318

Release Date
Vrijdag 11 november 2011

Platforms
PC, PS3 & Xbox 360

SPOILER: Systeemeisen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trailers
http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspx
http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/137?ch=1
http://www.bethblog.com/i(...)live-action-trailer/

Previews
Fok!Games - http://games.fok.nl/previ(...)crolls-v-skyrim.html
Wired - http://www.wired.com/gamelife/2011/10/skyrim-hands-on/
Gamekings - http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/

Reviews
* IGN!
* Gamekings!
* Game-Informer!
* Tweakers.net

Algemene info
Bron: http://www.gamefaqs.com/b(...)ls-v-skyrim/57934750
Winkels: http://www.budgetgaming.n(...)ls+v:+skyrim_PC.html

SPOILER: Algemene informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Additionele informatie

Platform-Poll :

SPOILER
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 december 2011 @ 19:15:37 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177331
lapo van mij:
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 18:12 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Gehyped, dat is het sleutelwoord in je zin. Hypen heeft niks te maken met de kwaliteit van het spel maar met de marketing en de community, bovendien zijn er genoeg voorbeelden te noemen van spellen die extreem gehyped waren en gewoon bagger bleken te zijn.

Tevens weet je dit gewoon met een Bethesda spel. Oblivion zat ook vol met bugs.

Ik wil het niet goedpraten want sommige bugs zijn wel echt vervelend (voornamelijk de crashes to desktop), maar in zo'n groot spel zullen altijd bugs zitten, en in een Bethesda game al helemaal. Je had het kunnen weten.
Ik had het probleem met oblivion iig niet. Kijk die crashes to destktop zijn lastig te programmeren aangezien je met verschillende hardware te maken hebt, maar quests die buggen dat is iets dat je gewoon had kunnen en MOETEN testen. Dat is gewoon nalatigheid geweest van Bethesda.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 december 2011 @ 19:17:51 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177449
ik heb de TT al aan laten passen
Een gedicht over Maanvis
pi_105177473
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:15 schreef Maanvis het volgende:
lapo van mij:

[..]

Ik had het probleem met oblivion iig niet. Kijk die crashes to destktop zijn lastig te programmeren aangezien je met verschillende hardware te maken hebt, maar quests die buggen dat is iets dat je gewoon had kunnen en MOETEN testen. Dat is gewoon nalatigheid geweest van Bethesda.
Helemaal mee eens. Maar goed, pas maar op, want straks wordt er nog naar je hoofd gegooid dat je idiote uitspraken maakt :')

PS AlchemistOfSorrows, voor als je het over het hoofd had gezien, [Elder Scrolls: Skyrim] #48: I was an arrow like you :*
Of toch du vader?
pi_105177503
Ik ben gelukkig nog geen gamebreaking bugs tegengekomen, maar wel kleine bugs zoals zwevende mensen of dat ik aangevallen werd door meerdere draken. En natuurlijk de crashes, maar ja, ik save vaak dus daar erger ik me niet heel erg aan :P
pi_105177582
Een of ander mathies uit falkreath is gedood bij een drakenaanval, is hij relevant voor het spelverloop?
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  zondag 4 december 2011 @ 19:21:53 #7
96831 Thornado
On A Dutch Mountain
pi_105177652
Pfft...is de vrouw van de smid door een draak gedood, blijven ze roepen: I'm gonna find whoeever did this. En iedereen staat wat schaapachtig om het lijk heen...suf.
  zondag 4 december 2011 @ 19:22:00 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105177659
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:20 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Een of ander mathies uit falkreath is gedood bij een drakenaanval, is hij relevant voor het spelverloop?
nee, anders was ie niet doodgegaan maar op 1% blijven steken
Een gedicht over Maanvis
pi_105177742
Godverdomme, die trap naar de Greybeards is echt een tyfuseind lopen :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105177799
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, anders was ie niet doodgegaan maar op 1% blijven steken
Ik vind het wel klote. Maar ik had al al vaker weer nieuwe savegame geopend. Dit keerde rende ik zo hard mogelijk uit falkreath en toen heb ik de draak buiten falkreath gedood, maar toen ik terug kwam lag in falkreath wel het lijk van mathies. ;(
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_105177974
MQ uitgespeeld

SPOILER
pi_105178037
Ik ben effe opnieuw begonnen en ga me helemaal focussen op Deconstuction (mage)
Wel redelijk lastig op het begin.
pi_105178092
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:31 schreef zerokil het volgende:
Ik ben effe opnieuw begonnen en ga me helemaal focussen op Deconstuction (mage)
Wel redelijk lastig op het begin.
Deconstruction Mage ? :P Met mijn magische powers sloop ik je huis stukje bij beetje uit elkaar ? :P
  zondag 4 december 2011 @ 19:33:14 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105178099
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:30 schreef Dr.Sexy het volgende:
MQ uitgespeeld

SPOILER
SPOILER: MQ eind
Een gedicht over Maanvis
pi_105178289
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, niet lullen. Ik kon die trap niet vinden dus ben ik maar via de andere kant naar boven gegaan. Dat is pas irritant lopen :')
  zondag 4 december 2011 @ 19:38:01 #16
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_105178304
Verdomme, het spel doet nu toch echt raar op mijn tv.
Maar een nieuwe tv vragen voor kerst. :P
  zondag 4 december 2011 @ 19:38:16 #17
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105178314
Bij de Dark Brotherhood-quest, die journal van Cicero - Volume 1, het laatste stukje. _O-
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zondag 4 december 2011 @ 19:41:32 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105178431
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ach, niet lullen. Ik kon die trap niet vinden dus ben ik maar via de andere kant naar boven gegaan. Dat is pas irritant lopen :')
TIP als training voor Skyrim: WoW spelen ;). Daar leer je op den duur wel goed wallwalken :D.
Een gedicht over Maanvis
pi_105178516
quote:

[..]

Dat had ik ook, maar psst zal ik je eens wat verklappen?

SPOILER
pi_105178588
quote:

[..]

ZOnder "clarevoyance" had ik 'm ook niet gevonden waarschijnlijk :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_105178825
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

SPOILER: MQ eind
SPOILER
  zondag 4 december 2011 @ 19:49:36 #22
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105178853
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:43 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Dat had ik ook, maar psst zal ik je eens wat verklappen?

SPOILER
SPOILER
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_105178886
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2011 19:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

SPOILER
Bij mij niet in ieder geval.
pi_105178990
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2011 19:49 schreef Rikketik het volgende:

[..]

SPOILER
Bij mij wel :Y
Was ik eindelijk naar dat dorp gelopen, versprong het wijzertje opeens naar de andere kant van de berg. Ik dus fasttravellen naar Whiterun want ik had geen zin om dat pokke eind weer te moeten lopen, waarna ik er dus achter kwam dat het óp de berg was ipv naast :')
pi_105179211
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Valkt mee toch :?

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:33 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Deconstruction Mage ? :P Met mijn magische powers sloop ik je huis stukje bij beetje uit elkaar ? :P
_O-
Children of the night. What music they make.
pi_105179348
[quote]0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dat vond ik juist leuk.
Lekker door die sneeuwstorm banjeren, mooie muziek erbij, dat maakt de sfeer wel.
Damn man wil ook Skyrim spelen ;(
pi_105179723
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:59 schreef FS1986NL het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 4 december 2011 19:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dat vond ik juist leuk.
Lekker door die sneeuwstorm banjeren, mooie muziek erbij, dat maakt de sfeer wel.
Damn man wil ook Skyrim spelen ;(
Idd, lekker van de omgeving genieten, wat screens maken enz :P
Waarom speel je geen Skyrim dan?

Lol, ik kom net aan in de College of Winterhold, ik sta met die gast te praten die kan enchanten op het plein, vliegt er een draak over en valt ons aan :')
pi_105180741
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

TIP als training voor Skyrim: WoW spelen ;). Daar leer je op den duur wel goed wallwalken :D.
Wallwalken en walljumpen kan al jaren niet meer. Je glijdt overal vanaf nu. Vroeger kon het vet makkelijk.
  zondag 4 december 2011 @ 20:43:14 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105181784
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 20:26 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:

[..]

Wallwalken en walljumpen kan al jaren niet meer. Je glijdt overal vanaf nu. Vroeger kon het vet makkelijk.
ik speel het spel ook al jaren niet meer maar dat wallwalken heb ik daar iig wel geleerd :D
Een gedicht over Maanvis
pi_105182043
Heeft iemand de Forbidden Legends quest line gedaan?

SPOILER
pi_105182265
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:06 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Idd, lekker van de omgeving genieten, wat screens maken enz :P
Waarom speel je geen Skyrim dan?

Lol, ik kom net aan in de College of Winterhold, ik sta met die gast te praten die kan enchanten op het plein, vliegt er een draak over en valt ons aan :')
Nou ik moet morgen even mijn PC spullen halen en dan in elkaar zetten, en dan pas kan ik gaan genieten van Skyrim. :{ :{
Ik kom namelijk van de Xbox 360 af, dus het zou wel een heel groot verschil zijn denk ik :Y
pi_105185010
Difficulty staat nu op Master, ben benieuwd. Ik ben level 53 alweer :P
pi_105185559
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:46 schreef KrentebolHooft het volgende:

SPOILER
Waar kan ik die vinden?
pi_105188882
Het boek Lost legends lezen. Ik begon het in Rockwater cave of iets dergelijks in het westen.
pi_105189004
Meh, ik kan niet fast travelen naar Solitude ondanks dat ik er al 3 keer geweest ben. Hoogst irritante bug :(
pi_105190271
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Meh, ik kan niet fast travelen naar Solitude ondanks dat ik er al 3 keer geweest ben. Hoogst irritante bug :(
Ook niet naar de farms net buiten Solitude? Of Blue Palace?
pi_105190373
quote:

SPOILER
Als het die quest is wat ik denk dat het is moet je naar de cave gaan waar je het dagboek vond waarvan je de quest krijgt...
Flesje bier
pi_105190431
Heb net met Barbas als companion de bandit leader op Knife Point Ridge vermoord en had opeens 1000 bounty in The Rift.. Heel vreemd, iemand een verklaring?
Kan me niet herinneren dat ik iets/iemand aangevallen heb :?

Heb uiteindelijk maar een savegame van voor die bounty geladen, die grot was toch niet zo heel lastig voor me :)
  zondag 4 december 2011 @ 23:03:46 #39
256666 leeell
I know you're lonely
pi_105190837
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik speel het spel ook al jaren niet meer maar dat wallwalken heb ik daar iig wel geleerd :D
idd, blijft een fucking handige vaardigheid in games
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 4 december 2011 @ 23:05:55 #40
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105190976
Nu bezig met 'A night to remember' of zo? Ben nu in zo'n wizardgrot, ga echt moeilijk snel dood daar. Fucking vlam en ijstjak.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 4 december 2011 @ 23:08:34 #41
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_105191126
quote:
13s.gif Op zondag 4 december 2011 23:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Nu bezig met 'A night to remember' of zo? Ben nu in zo'n wizardgrot, ga echt moeilijk snel dood daar. Fucking vlam en ijstjak.
Ah, die heb ik eerder vanavond ook gespeeld. Ik was erg blij met m'n sneakvaardigheden aldaar. Zeker in die laatste grote hal.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 4 december 2011 @ 23:17:27 #42
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_105191646
Leuk, dat gemiep over die quest bugs. Crashes worden goedgepraat vanwegen verschillende soorten hardware...

Maar die spel is zo open, dat er ook miljoenen verschillen in de wereld zitten per speler voor die bij quest X aankomt.
Ik heb nog nergens gelezen dat dezelfde quest bij iedereen dezelfde bug oplevert. Als dat t geval zou zijn, is dat 100% falen van testwerk. Hier is een bug in een quest kennelijk afhankelijk van een hele hoop factoren. En dat is heel erg lastig te testen. Daar moet je gewoon tegen aan lopen. Om nog maar te zwijgen van de mods bij pcgamers. Daarbij, wie zegt dat zo'n questbug niet veroorzaakt wordt door de hardware/drivers?

Persoonlijk ben ik nog geen enkele game/quest-brekende bug tegen gekomen. Enige wat me opviel was een mammoet die opeens begon te zweven.
NIEUW: Foto's!
pi_105192243
De 100 uur alweer gepasseerd ... geloof niet dat ik eerder zoveel tijd in een spel heb gestopt (en heb het gevoel dat er nog wel 100 uur inzit)
pi_105192322
Ik zit nu op level 40. De enige bugs die ik tot nu toe heb ondervonden zijn de objectives ''Investigate the Boethia cultist'' en ''Collect bounty from Skald'' die niet uit mijn lijst van miscellaneous quests willen verdwijnen nadat ik ze heb volbracht. Voor de rest sla ik mijn voortgang redelijk vaak op om dit soort dingen te vermijden.
pi_105192800
quote:

SPOILER
SPOILER
pi_105192834
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:28 schreef Young_David het volgende:
De 100 uur alweer gepasseerd ... geloof niet dat ik eerder zoveel tijd in een spel heb gestopt (en heb het gevoel dat er nog wel 100 uur inzit)
Nog nooit heeft een spel me zo lang bij WoW vandaag gehouden :D En ik vermaak me nog steeds.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 4 december 2011 @ 23:47:24 #47
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105193258
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2011 23:08 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ah, die heb ik eerder vanavond ook gespeeld. Ik was erg blij met m'n sneakvaardigheden aldaar. Zeker in die laatste grote hal.
Ik vind sneaken saai, vind quests waarbij ik moet sneaken e.d. ook lame. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mijn main storyline nog steeds stil ligt bij het punt waar ik een Thornogwattus feest moet betreden (derde grote storyline quest volgens mij).

Maar goed, die mages krijg ik wel dood op die laatste na, die schiet echt grote vuurballen waar ik in drie keer wel dood mee ben. Morgen maar weer proberen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_105193459
quote:
13s.gif Op zondag 4 december 2011 23:47 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind sneaken saai, vind quests waarbij ik moet sneaken e.d. ook lame. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mijn main storyline nog steeds stil ligt bij het punt waar ik een Thornogwattus feest moet betreden (derde grote storyline quest volgens mij).

Maar goed, die mages krijg ik wel dood op die laatste na, die schiet echt grote vuurballen waar ik in drie keer wel dood mee ben. Morgen maar weer proberen. :')
Sneaken hoeft niet.
  zondag 4 december 2011 @ 23:55:58 #49
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_105193663
quote:
13s.gif Op zondag 4 december 2011 23:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Daar heb ik iedereen uitgemoord. Zonder sneaken overigens. :7
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_105193737
Sneaken maakt het spel echt ongelofelijk makkelijk. Mijn huidige char heeft 100 in sneak en daar wordt het gewoon erg simpel van. Wil met mijn volgende char echt puur warrior spelen die overal gewoon op af stormt (en dat wordt dan een Nord die ook bij de Stormcloaks gaat).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')