jij zegt het, ik dacht hetquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Seriously?Zijn er KDV's met alleen houten speelgoed?
Ik snap het hele idee achter alleen hout niet eensquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
jij zegt het, ik dacht het.
Bij de hele OP dacht ik: 'wtf?'
nee preciesquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap het hele idee achter alleen hout niet eens
Ik heb vooral te doen met de kinderen van die idiotenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
nee precies!
Ik heb met je te doen TS.
lego, knex en duplo gaan niet lang mee?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:52 schreef LXIV het volgende:
Plastic kan natuurlijk geen kwaad. Maar zelf vind ik houten speelgoed wel mooier en het gaat veel langer mee. Dat plastic is vaak na een jaar al kapot en vies, maar met mijn houten speelgoed van vroeger spelen mijn kinderen nu nog!
Helaas is mijn vrouw van 'goedkoop en veel', dus ligt hier het hele huis ook vol met plastic vuilnis.
Dat is gewoon kwaliteit. Ik heb het over dat felgekleurde Chinese plastic, dat 2,50 per item kost.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:54 schreef mergbot het volgende:
[..]
lego, knex en duplo gaan niet lang mee?
Dat het geen speelgoed is waar 101 hysterische knipperende lichten en bellen op zittenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap het hele idee achter alleen hout niet eens
Ja want op elk stuk plastic speelgoed zitten knipperende 101 knipperende lichten...quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat het geen speelgoed is waar 101 hysterische knipperende lichten en bellen op zitten, zo ontzettend leuk voor een baby van een paar weken oud
Wat ik zat te denken: is hout niet een stuk onhygiënischer dan plastic? In professionele keukens mogen bijvoorbeeld ook geen houden snijplanken gebruikt worden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:50 schreef TR08 het volgende:
Ik mag hopen dat die KDV's dan wel alleen ongelakt hout hebben. De verflaag is namelijk ook kunststof dus dan zitten die kids alsnog met plastic te spelen
En de lak die op hout zit is nou ook niet echt fijn spul als ze er in bijten![]()
Boeit het? Kinderen spelen al decennia lang met hout en kinderen spelen al decennia lang met plastic. Tot nu toe doet het menselijke ras het nog prima.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik zat te denken: is hout niet een stuk onhygiënischer dan plastic? In professionele keukens mogen bijvoorbeeld ook geen houden snijplanken gebruikt worden.
En als hout beschadigd krijg je splinters, lijkt me ook niet echt lekker voor kinderen die alles in hun mond stoppen.
Ik reageer op jou, als 'een' voorbeeld, niet op TS.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:11 schreef kwiwi het volgende:
Daarbij had TS het niet eens over baby's.
Mij niet. Ik vraag me af wat de reden was om alleen houten speelgoed te gebruiken, hygiëne is schijnbaar geen issue, wat je zou denken in een kinderdagverblijf. Maar wat is dan de reden?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Boeit het? Kinderen spelen al decennia lang met hout en kinderen spelen al decennia lang met plastic. Tot nu toe doet het menselijke ras het nog prima.
Dat hoeft van mij ook niet zo nodig. Als dat soort speelgoed hier als cadeau binnenkomt en het gaat een keer stuk, dan gooi ik het ook gelijk weg. Net zoals dingen met lampjes/muziek/batterijen. Het lijkt wel alsof tegenwoordig bijna overal batterijen in moetenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is gewoon kwaliteit. Ik heb het over dat felgekleurde Chinese plastic, dat 2,50 per item kost.
daar moeten ook nog wel eens batterijen in.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:39 schreef k_i_m het volgende:
Er zit inderdaad een groot verschil tussen plastic en plastic. Al het Fisherprice speelgoed wat mijn moeder van mij en mijn broertje bewaard heeft is ook nog in zeer goede staat bijvoorbeeld.
ja prachtig, maar om dan zo spastich over plastic te doen als de ouders in de OP van TS gaat echt een paar bruggen te ver zeg maarquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:43 schreef Mereltje het volgende:
Reden wat ik lees op internet is dat houten speelgoed de fantasie meer prikkelt, niet te gedetailleerd en gemaakt van eerlijk materiaal. Voordeel van hout is dat het warm aanvoelt, en mooi geluid maakt, hout op hout. Als het stuk gaat is het makkelijker te repareren. Ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
maar dan nog dat hout-gemeut kan je dan toch ook gewoon thuis houden?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:43 schreef Mereltje het volgende:
Reden wat ik lees op internet is dat houten speelgoed de fantasie meer prikkelt, niet te gedetailleerd en gemaakt van eerlijk materiaal. Voordeel van hout is dat het warm aanvoelt, en mooi geluid maakt, hout op hout. Als het stuk gaat is het makkelijker te repareren. Ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
Dat vind ik ook wel erg overdreven hoor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja prachtig, maar om dan zo spastich over plastic te doen als de ouders in de OP van TS gaat echt een paar bruggen te ver zeg maar
Dat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:49 schreef moussy het volgende:
[..]
maar dan nog dat hout-gemeut kan je dan toch ook gewoon thuis houden?
30 jaar geleden dus bijna niet he?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
daar moeten ook nog wel eens batterijen in.
Vast, maar ze doen blijkbaar zo over élk plastic stuk speelgoed, niet alleen over knipperend en geluid makend speelgoed.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Keyboard valt voor die mensen waar TS het over heeft waarschijnlijk in dezelfde categorie.
het huidige spul welquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
30 jaar geleden dus bijna niet he?.
Dat is een beetje jammer.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vast, maar ze doen blijkbaar zo over élk plastic stuk speelgoed, niet alleen over knipperend en geluid makend speelgoed.
Ik vermoed zomaar dat Nielsch om de discussie op te leuken het verhaal een tikje overdrijft.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vast, maar ze doen blijkbaar zo over élk plastic stuk speelgoed, niet alleen over knipperend en geluid makend speelgoed.
quote:Op zondag 4 december 2011 08:38 schreef Nielsch het volgende:
Het mooiste moment van de dag was nog wel toen de vader van die kinderen tegen z'n vrouw zei: "Ze vinden het wel heel leuk he, zo'n keyboard waar muziek uitkomt. Misschien moeten we toch..."
Nou, als blikken konden doden![]()
?quote:Op zondag 4 december 2011 22:02 schreef Vanyel het volgende:
Of je plakt een stuk ducttape op de 'box'.
Dat dempt het lawaai van te lompe muziekdingen.quote:
Zeg dan speaker... zodat ik het direct snapquote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat dempt het lawaai van te lompe muziekdingen.
Ja daar kwam ik ff niet op.quote:Op zondag 4 december 2011 22:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg dan speaker... zodat ik het direct snap
Het zijn verder ook prima aardige mensen. Alleen wat dit betreft (okee, en nog een ander ongerelateerd punt) vind ik ze gewoon nogal bijzonder.quote:Op zondag 4 december 2011 22:09 schreef amaranta het volgende:
ik dacht ook de box van houten spijlen endezo
Maareh Nielsch...je vrienden kies je nog altijd zelf..... gouden tip!
met de voerbakjes van de kat, of het tupperware uit dat ene overvolle kastje.quote:Op zondag 4 december 2011 22:35 schreef octopussy het volgende:
Ik heb een emmertje met Grimms houten blokjes (echt prachtig spul) en een emmertje met duplo knockoff blokjes. 3 x raden waar mijn dreumes het meest mee speelt
quote:Op zondag 4 december 2011 22:38 schreef moussy het volgende:
[..]
met de voerbakjes van de kat, of het tupperware uit dat ene overvolle kastje.
Het knopje van de 'tisie'quote:Op zondag 4 december 2011 22:38 schreef moussy het volgende:
[..]
met de voerbakjes van de kat, of het tupperware uit dat ene overvolle kastje.
quote:Op zondag 4 december 2011 23:05 schreef octopussy het volgende:
[..]
Het knopje van de 'tisie'of een pen die rondslingert
of een volle tuitbeker die je op z'n kop mooi kan laten druppelen
of de kruidenpotjes uit de keukenla
of de dvd's die je selluf in de dvd-speler kan proppen
of heen en weer rennen OP de bank
![]()
Ik houd zo van mijn kind
Hun jongste draagt inderdaad ook wasbare luiers jaquote:Op maandag 5 december 2011 08:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind houten speelgoed wel 'mooier' maar zeker niet sterker.
Weet je wat pas sterk speelgoed is? Alles (plastic...) van Fisher Price.
Ik heb denk ik de afgelopen 3 jaar elk stuk houten speelgoed wel een keer in de schuur met de houtlijm bewerkt omdat er weer insert naam onderdeel los zat...
Verder natuurlijk onzin om plastic als speelgoedmateriaal te weigeren... enig idee waar je in je leven allemaal kunststof tegenkomt?
Mag het kind straks niet aan de computer/afstandsbediening komen? Draagt het alleen zijde of katoen of wol?
Heeft het kind wegwerpluiers of wasbare ()? Wat daar niet aan kunststoffen in zit...
Dat vind ik dus zo'n groot onzinargument. Een houten auto / trein / huis kan de fantasie net zo goed prikkelen als een product van plastic of metaal.quote:Op maandag 5 december 2011 08:51 schreef Tan het volgende:
Houten speelgoed ligt fijner in de hand, en biedt meer openingen tot het uiten van de fantasie, juist doordat het zo simpel is.
Ja oké, nu noem je precies een voertuig, ik had het in gedachten over eenvoudiger houten speelgoed, simpele blokken, Kapla, een poppenhuis, zonder automatisch sluitende deuren, verlichting en écht werkende deurbel. Een houten keukentje zonder toeters en bellen zoals een magnetron met verlichting en geluiden.quote:Op maandag 5 december 2011 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo'n groot onzinargument. Een houten auto / trein / huis kan de fantasie net zo goed prikkelen als een product van plastic of metaal.
Maar toch, wat?quote:Op maandag 5 december 2011 10:03 schreef MeNicole2 het volgende:
Zit dan wel geen geluid in maar toch.
hier net zo! Playmobil, lego en ohhhh ja de (mini)-loco van de meiden en de DS...quote:Op maandag 5 december 2011 11:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb nu de lans om wraak te nemen op mijn omgeving... Mijn kind is inmiddels uit de lawaai-plastic-grote-batterijen-dingen gegroeid die ze van peetoom etc kreeg. Nu mag ik op zoek naar batterijenvretende dingen voor nichtje![]()
Ik heb maar een houten slee gekocht voor haar verjaardag
Hier niet veel plastic in huis, meer... met uitzondering van playmobil
terugbrengen en een plastic slee halen, dat zal ze lerenquote:Op maandag 5 december 2011 11:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb nu de lans om wraak te nemen op mijn omgeving... Mijn kind is inmiddels uit de lawaai-plastic-grote-batterijen-dingen gegroeid die ze van peetoom etc kreeg. Nu mag ik op zoek naar batterijenvretende dingen voor nichtje![]()
Ik heb maar een houten slee gekocht voor haar verjaardag
Hier niet veel plastic in huis, meer... met uitzondering van playmobil
quote:E krijgt in elk geval dit (verantwoorde, houten) geval:
Verder heeft ze in haar schoen al een houten kralenspiraal (klein formaatje) gekregen en nepfruit van de HEMA. Ook van hout, trouwens.![]()
Misschien willen ze de batterijen zelf gebruikenquote:Op maandag 5 december 2011 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb ook niets tegen hout hoor, maar die krampachtige houding van sommige ouders (vooral moeders) jegens plastic en batterijen is echt weird.
Eigenlijk wel hequote:Op maandag 5 december 2011 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
terugbrengen en een plastic slee halen, dat zal ze leren
een met ingebouwde jngle bells en een rendier dat hohoho zegt met een lichtgevende neus
Ik denk dat het voornamelijk voortkomt uit de neiging zo sociaal wenselijk als mogelijk te doen, bij sommige vrouwen speelt dat heel erg.quote:Op maandag 5 december 2011 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb ook niets tegen hout hoor, maar die krampachtige houding van sommige ouders (vooral moeders) jegens plastic en batterijen is echt weird.
quote:Op maandag 5 december 2011 12:43 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Misschien willen ze de batterijen zelf gebruiken
Als je echt heel vervelend wilt zijn geef je haar een mondharmonicaquote:Op maandag 5 december 2011 11:04 schreef Sjeen het volgende:
Strijkkralen fungeren ook prima als macaroniquote:Op dinsdag 6 december 2011 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vindt het ook een kulargument dat houten speelgoed meer tot de verbeelding zou spreken en creativiteit en fantasie meer zou prikkelen. Dat zit hem niet in het materiaal. Lego, hartstikke van plastic, vind ik het leukst als het zo basic mogelijk is. Nou is mijn stiefzoon van tien dat niet met me eens, die heeft het liefst van die voorgekauwde grote legomonsters met wielen enzo, maar goed, da's dan ook niet bepaald het meest creatieve, fantasierijke kind op deze aardbol. Wel een schatje, maar de fantasie van een gaargekookte aardappel.
Mijn ervaring is daarnaast dat kinderen ook speelgoed dat wél helemaal tot in detail is uitgewerkt op een creatieve manier gebruiken. De little people poppetjes kunnen ook best in een pannetje op het 'vuur' en de (houten) taartjes doen het uitstekend in de bak van de plastic Bob de Bouwer bulldozer.
Kijk, daar ga je al Sorbo, da's vast wegens gebrek aan houten speelgoedquote:Op dinsdag 6 december 2011 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vindt het ook een kulargument dat houten speelgoed meer tot de verbeelding zou spreken en creativiteit en fantasie meer zou prikkelen. Dat zit hem niet in het materiaal. Lego, hartstikke van plastic, vind ik het leukst als het zo basic mogelijk is. Nou is mijn stiefzoon van tien dat niet met me eens, die heeft het liefst van die voorgekauwde grote legomonsters met wielen enzo, maar goed, da's dan ook niet bepaald het meest creatieve, fantasierijke kind op deze aardbol. Wel een schatje, maar de fantasie van een gaargekookte aardappel.
Mijn ervaring is daarnaast dat kinderen ook speelgoed dat wél helemaal tot in detail is uitgewerkt op een creatieve manier gebruiken. De little people poppetjes kunnen ook best in een pannetje op het 'vuur' en de (houten) taartjes doen het uitstekend in de bak van de plastic Bob de Bouwer bulldozer.
quote:Op woensdag 7 december 2011 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
.... al is er ook heus plastic speelgoed dat de verbeelding aan zet laat.
Lekkerquote:Op woensdag 7 december 2011 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Vooral die blokfluit had ik met liefde anaal ingebracht bij de gever.
Na 3 waarschuwingen belandt zoiets bij mij op de kast om daar vervolgens te liggen tot de broertjes toevallig niet thuis zijn en dan kan het weer geprobeerd worden. Werkt dat ook niet dan weg ermeequote:Op woensdag 7 december 2011 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Vooral die blokfluit had ik met liefde anaal ingebracht bij de gever. Wat een vals kreng was dat zeg. En heel de tijd ook:niet rennen met de blokfluit in je mond, niet je broer slaan. Ja. Tof.
Echt? Ik vind het geweldig!quote:Op woensdag 7 december 2011 09:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, ik beraam nog steeds wraakacties tegen degene die ons een houten blokfluit, trommel, tamboerijn enbellenstokjes gaf.![]()
Man!
Ja, dat maakt echt verschil!quote:Op woensdag 7 december 2011 10:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja. Maar ik heb er niet één maar drie.
Krijsorkest, dat is mijn beeld.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, zo ging dat hier ook. Maar ik denk dat de gever een iets ydilliser beeld had van samen musicerende broertjes.
Ik heb dat huis. Dottir is wild van de telefoon en ik vind het dan leuk dat ze die zelf kan laten rinkelenquote:Op woensdag 7 december 2011 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het alom geprezen Little People-spul weer tegenvallen. Waarom moet werkelijk overal geluid uit komen? En waarom klinkt dat zo slecht?
kannibaal in den dop.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:45 schreef Nielsch het volgende:
Little People poppetjes doen het ook prima als etenswaar dat je in de (speelgoed)oven kan stoppen om het vervolgens op te dienen op een plastic (speelgoed)bordje.
I.t.t. dat 'degelijke' houten spul wat ook gewoon uit china komt en waarvan je geen idee hebt wat voor'n verf er precies op zit?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:58 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben geen "het-moet-per-se-hout-zijn" type, maar ik vind houten speelgoed vaak wel mooier en kwalitatief beter ogen dan plastic speelgoed. Vooral dat V-Tech spul waar de "Made in China" kwaliteit vanaf spat houd ik liever buiten de deur. Fisher Price is een stuk duurder, maar ik vind wel dat het ook zichtbaar beter spul is.
Ja, dat het puur een onderbuik-gevoel is, ben ik me ook wel van bewust, hoorquote:Op woensdag 7 december 2011 13:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
I.t.t. dat 'degelijke' houten spul wat ook gewoon uit china komt en waarvan je geen idee hebt wat voor'n verf er precies op zit?
quote:Op woensdag 7 december 2011 14:05 schreef Chevalric het volgende:
Ja, dat het puur een onderbuik-gevoel is, ben ik me ook wel van bewust, hoor. Ik ben dan ook niet zo panisch als de moeder in het verhaal van Nielsch
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |