jij zegt het, ik dacht hetquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:38 schreef kwiwi het volgende:
Seriously?Zijn er KDV's met alleen houten speelgoed?
Ik snap het hele idee achter alleen hout niet eensquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
jij zegt het, ik dacht het.
Bij de hele OP dacht ik: 'wtf?'
nee preciesquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap het hele idee achter alleen hout niet eens
Ik heb vooral te doen met de kinderen van die idiotenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
nee precies!
Ik heb met je te doen TS.
lego, knex en duplo gaan niet lang mee?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:52 schreef LXIV het volgende:
Plastic kan natuurlijk geen kwaad. Maar zelf vind ik houten speelgoed wel mooier en het gaat veel langer mee. Dat plastic is vaak na een jaar al kapot en vies, maar met mijn houten speelgoed van vroeger spelen mijn kinderen nu nog!
Helaas is mijn vrouw van 'goedkoop en veel', dus ligt hier het hele huis ook vol met plastic vuilnis.
Dat is gewoon kwaliteit. Ik heb het over dat felgekleurde Chinese plastic, dat 2,50 per item kost.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:54 schreef mergbot het volgende:
[..]
lego, knex en duplo gaan niet lang mee?
Dat het geen speelgoed is waar 101 hysterische knipperende lichten en bellen op zittenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap het hele idee achter alleen hout niet eens
Ja want op elk stuk plastic speelgoed zitten knipperende 101 knipperende lichten...quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat het geen speelgoed is waar 101 hysterische knipperende lichten en bellen op zitten, zo ontzettend leuk voor een baby van een paar weken oud
Wat ik zat te denken: is hout niet een stuk onhygiënischer dan plastic? In professionele keukens mogen bijvoorbeeld ook geen houden snijplanken gebruikt worden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:50 schreef TR08 het volgende:
Ik mag hopen dat die KDV's dan wel alleen ongelakt hout hebben. De verflaag is namelijk ook kunststof dus dan zitten die kids alsnog met plastic te spelen
En de lak die op hout zit is nou ook niet echt fijn spul als ze er in bijten![]()
Boeit het? Kinderen spelen al decennia lang met hout en kinderen spelen al decennia lang met plastic. Tot nu toe doet het menselijke ras het nog prima.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik zat te denken: is hout niet een stuk onhygiënischer dan plastic? In professionele keukens mogen bijvoorbeeld ook geen houden snijplanken gebruikt worden.
En als hout beschadigd krijg je splinters, lijkt me ook niet echt lekker voor kinderen die alles in hun mond stoppen.
Ik reageer op jou, als 'een' voorbeeld, niet op TS.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:11 schreef kwiwi het volgende:
Daarbij had TS het niet eens over baby's.
Mij niet. Ik vraag me af wat de reden was om alleen houten speelgoed te gebruiken, hygiëne is schijnbaar geen issue, wat je zou denken in een kinderdagverblijf. Maar wat is dan de reden?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Boeit het? Kinderen spelen al decennia lang met hout en kinderen spelen al decennia lang met plastic. Tot nu toe doet het menselijke ras het nog prima.
Dat hoeft van mij ook niet zo nodig. Als dat soort speelgoed hier als cadeau binnenkomt en het gaat een keer stuk, dan gooi ik het ook gelijk weg. Net zoals dingen met lampjes/muziek/batterijen. Het lijkt wel alsof tegenwoordig bijna overal batterijen in moetenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is gewoon kwaliteit. Ik heb het over dat felgekleurde Chinese plastic, dat 2,50 per item kost.
daar moeten ook nog wel eens batterijen in.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:39 schreef k_i_m het volgende:
Er zit inderdaad een groot verschil tussen plastic en plastic. Al het Fisherprice speelgoed wat mijn moeder van mij en mijn broertje bewaard heeft is ook nog in zeer goede staat bijvoorbeeld.
ja prachtig, maar om dan zo spastich over plastic te doen als de ouders in de OP van TS gaat echt een paar bruggen te ver zeg maarquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:43 schreef Mereltje het volgende:
Reden wat ik lees op internet is dat houten speelgoed de fantasie meer prikkelt, niet te gedetailleerd en gemaakt van eerlijk materiaal. Voordeel van hout is dat het warm aanvoelt, en mooi geluid maakt, hout op hout. Als het stuk gaat is het makkelijker te repareren. Ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
maar dan nog dat hout-gemeut kan je dan toch ook gewoon thuis houden?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:43 schreef Mereltje het volgende:
Reden wat ik lees op internet is dat houten speelgoed de fantasie meer prikkelt, niet te gedetailleerd en gemaakt van eerlijk materiaal. Voordeel van hout is dat het warm aanvoelt, en mooi geluid maakt, hout op hout. Als het stuk gaat is het makkelijker te repareren. Ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
Dat vind ik ook wel erg overdreven hoor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja prachtig, maar om dan zo spastich over plastic te doen als de ouders in de OP van TS gaat echt een paar bruggen te ver zeg maar
Dat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:49 schreef moussy het volgende:
[..]
maar dan nog dat hout-gemeut kan je dan toch ook gewoon thuis houden?
30 jaar geleden dus bijna niet he?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
daar moeten ook nog wel eens batterijen in.
Vast, maar ze doen blijkbaar zo over élk plastic stuk speelgoed, niet alleen over knipperend en geluid makend speelgoed.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Keyboard valt voor die mensen waar TS het over heeft waarschijnlijk in dezelfde categorie.
het huidige spul welquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
30 jaar geleden dus bijna niet he?.
Dat is een beetje jammer.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vast, maar ze doen blijkbaar zo over élk plastic stuk speelgoed, niet alleen over knipperend en geluid makend speelgoed.
Ik vermoed zomaar dat Nielsch om de discussie op te leuken het verhaal een tikje overdrijft.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vast, maar ze doen blijkbaar zo over élk plastic stuk speelgoed, niet alleen over knipperend en geluid makend speelgoed.
quote:Op zondag 4 december 2011 08:38 schreef Nielsch het volgende:
Het mooiste moment van de dag was nog wel toen de vader van die kinderen tegen z'n vrouw zei: "Ze vinden het wel heel leuk he, zo'n keyboard waar muziek uitkomt. Misschien moeten we toch..."
Nou, als blikken konden doden![]()
?quote:Op zondag 4 december 2011 22:02 schreef Vanyel het volgende:
Of je plakt een stuk ducttape op de 'box'.
Dat dempt het lawaai van te lompe muziekdingen.quote:
Zeg dan speaker... zodat ik het direct snapquote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat dempt het lawaai van te lompe muziekdingen.
Ja daar kwam ik ff niet op.quote:Op zondag 4 december 2011 22:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg dan speaker... zodat ik het direct snap
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |