O ja. Hij zal na de detentie toch moeten soliciteren en ja, dan zetten we onze selectieve bril weer op en hoeven hem niet. Dat is onze vrijheid om te kiezen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ze zitten niet in een schouwburg maar een gevangenis. Toon zelf maar aan dat je je leven anders wilt indelen. Bewijs dat je een waardig lid kunt zijn van de maatschappij.
quote:Op maandag 5 december 2011 15:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nederland loopt inderdaad achter, al heel lang. Nu komt de rekening.
Ja en ?
Een uitgangspunt van de vrije markt ideologie is dat je gelooft dat alles een keuze is. Zo is alles altijd iemands eigen schuld.quote:Op maandag 5 december 2011 15:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als je dit schrijft dan zeg je: het is de schuld van anderen en niet van de dader
Maar wat heeft dat met privatisering te maken. Ik denk juist dat wat jij hier zegt in een geprivatiseerde omgeving veel slechter uit de verf zal komen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ze zitten niet in een schouwburg maar een gevangenis. Toon zelf maar aan dat je je leven anders wilt indelen. Bewijs dat je een waardig lid kunt zijn van de maatschappij. Zo niet...tot ziens en we zullen je dan niet vergeten als je er weer bent.
NL is veel veiliger dan de VS. Dat mag zo blijven.quote:Op maandag 5 december 2011 15:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja en ?
Dat is juist het probleem: de gevangene kan geen verantwoordelijkheid nemen aangezien zijn vrijheid daartoe drastisch ingeperkt is. Zodra deze in handen is van een private partij (welke uit het belang van winst handelt) kun je ook raden wat er mogelijk kan gebeuren met de (inmiddels al verslechterde) rechtspositie van dat individu.quote:Op maandag 5 december 2011 13:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
8- Zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid leggen bij de gevangene
Wat doet de VS zoveel beter dan? Aangezien 1% van hun bevolking in de nor zit en de veiligheid daarbuiten dramatisch slechter is.quote:Op maandag 5 december 2011 15:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja en ?
De maatschappelijke schade die aangericht wordt doordat private gevangenissen moeten groeien, wat betekent dat er meer gevangenen nodig zijn, wegen we natuurlijk niet mee.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De kosten in de VS voor het opsluiten van 1 gevangene liggen onder de $40. In Nederland betalen ze 190 euro per gevangene. Iets zegt me dat een bedrijf het goedkoper kan doen dan 190 euro per dag.
Je begrijpt niet hoe commerciele bedrijven werken?quote:Op maandag 5 december 2011 12:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
''hun dikke salarissen en winstuitkeringen''
jij hebt één deksel die altijd past op alle potten, pannen, schotels en koekenpannen...eet samen smakelijk...
Je wilt ook de rechtsspraak privatiseren?quote:Op maandag 5 december 2011 13:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
Sorry dat ik nu pas kan antwoorden. Ik was op de beurs bezig met futures...kon 4,5 maanduitkeringen pakken in 2 uurtjes.
Je vraag is simpel. 1 Wie is je klant en wat zijn/haar behoeftes en wat is je markt.
Konkreet:
1. Bescherm de burger tegen de gevangene.
2. Selecteer de gevangene op wel of niet meer deelnemen aan de normale maatschappij
3. Zet je in voor de wel deelnemers
4. Hou je kosten laag en werk met budgetten
5. Kleine winst maken als reserve
6 Selecteer bekwaam personeel dat gemotiveerd is en zelfstandig beslissingen kan nemen
7. Zo weinig mogelijjk regels
8- Zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid leggen bij de gevangene
Kijk, hier ben ik ben blij mee. Als je de goede gevangene in laat zien dat keuzes maken leidt tot kansen dan weet de werkgever dat ook. De werkgever zal hem/haar dan een kans geven als hij weet dat het de goede gevangene is.quote:Op maandag 5 december 2011 15:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
O ja. Hij zal na de detentie toch moeten soliciteren en ja, dan zetten we onze selectieve bril weer op en hoeven hem niet. Dat is onze vrijheid om te kiezen.
Jawel´, in NL was ik zelf werkgever, 5 filialen en 25 man personeelquote:Op maandag 5 december 2011 16:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je begrijpt niet hoe commerciele bedrijven werken?
Wat zit je toch vast in vergelijkingen te trekken. Kom eens met een visie voor nederland.quote:Op maandag 5 december 2011 15:56 schreef Viajero het volgende:
[..]
De maatschappelijke schade die aangericht wordt doordat private gevangenissen moeten groeien, wat betekent dat er meer gevangenen nodig zijn, wegen we natuurlijk niet mee.
Dat er in gevangenissen in de VS bewust nauwelijks aan rehabilitatie gedaan wordt (ze moeten wel terugkomen natuurlijk) betekent dat je op korte termijn lagere kosten hebt, en op langere termijn hogere kosten.
Daarnaast zijn er gevallen bekend van prive gevangenissen die rechters omkochten om voor kleine vergrijpen zwaar te straffen.
En de gevangenislobby pleit constant voor wetten die leiden tot het opsluiten van steeds meer mensen.
Ik wil absoluut niet naar een VS situatie waar de lagere klassen worden opgesloten voor kleine vergrijpen, zonder dat gekeken wordt naar algemene veiligheid.
En het maken van winst was een bijzaak of een hoofdzaak? Ooit gehoord van winstmaximalisering? Aandeelhouders?quote:Op maandag 5 december 2011 16:28 schreef cempexo het volgende:
[..]
Jawel´, in NL was ik zelf werkgever, 5 filialen en 25 man personeel
Ja en...wat heeft dat met nederland of europa te maken?quote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat doet de VS zoveel beter dan? Aangezien 1% van hun bevolking in de nor zit en de veiligheid daarbuiten dramatisch slechter is.
Nog een keer maar ook de laatste keer.quote:Op maandag 5 december 2011 15:21 schreef spambuster het volgende:
@Compexo:
Hoe zou jouw gevangenis er uit zien, een demo-test opzet, voor "gemiddelde" criminelen die:
Drugs dealden, maar als 'loppjongen' en die tevens prive/bij een overval geweld toepasten en ook inbraken hebben gepleegd.
Hoe denk jij bijv. als vrije markt jongen die winst wil maken ipv gevangenen omturnen tot normaal gedrag aan 'gemotiveerd goed personeel te komen' voor weinig geld?
Ga je de gevangenen minimaal voedden bijv.? want dat is 1 van de enorme kostenposten naast salaris en bonussen voor 'het management'.
En wanneer er dan zoveel onrust is dat ook NL ineens een echte gevangenis opstand kent, dan pak je het hoe aan? want ook dan wil je dat zo goedkoop mogelijk doen toch?
Moet de staat dan wel bij-springen en het voor je oplossen?
En mensenrechten? die heffen we ook maar op? gewoon de brandspuit er op en vervolgens 380 volt op de grond zetten?
Je moet mensen geen vis geven als ze honger hebben maar je moet ze leren vissenquote:Op maandag 5 december 2011 15:14 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een uitgangspunt van de vrije markt ideologie is dat je gelooft dat alles een keuze is. Zo is alles altijd iemands eigen schuld.
De VVD is tegenwoordig een extreem populistische partij. Luister naar ze en je kunt lekker moralistisch op jan en alleman inhakken. Dan ben jij degene die staat voor het juiste. Wetenschap, de best bron van kennis, kun je gewoon terzijde schuiven. Waarheid ontstaat tenslotte vanzelf, als je maar lang genoeg dezelfde ideologische slogans blijft uitbrullen. Intellectuele giganten brengen ze voort, zoals Rita Verdonk, die bijna premier werd. En dan zo kletsen, dat je extra euro's overhoud op je persoonlijke bankrekening. En trots zijn dat je zo'n voorbeeldige burger bent.
Dit is weer het zoveelste egoistische moralistische VVD plan. Een grenzeloos geloof in de individuele maakbaarheid. Ja hoor, we zijn allemaal superman.
Dan reageer ik ook nietquote:Op maandag 5 december 2011 16:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
En het maken van winst was een bijzaak of een hoofdzaak? Ooit gehoord van winstmaximalisering? Aandeelhouders?
(De fantasieen die jij op je zolderkamer bij elkaar bedenkt over je eigen leven komen trouwens heel ongeloofwaardig over moet ik zeggen.)
Jij stelt dat we achterlopen. Dat zou dus betekenen dat we het voorbeeld van de VS moeten volgen.quote:Op maandag 5 december 2011 16:30 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja en...wat heeft dat met nederland of europa te maken?
dat is een aanname van je..zie mijn oplossingquote:Op maandag 5 december 2011 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij stelt dat we achterlopen. Dat zou dus betekenen dat we het voorbeeld van de VS moeten volgen.
Met die resultaten dus.
Dat gebeurt toch ook in het NL gevangenisstelsel? Gevangenen kunnen er opleidingen volgen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 december 2011 16:35 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je moet mensen geen vis geven als ze honger hebben maar je moet ze leren vissen
Ik heb het niet over de mogelijkheden want zijn pdf onuitputtelijk...ik heb het over de mentale kant van de zaak. De wil tot...en dat moet je zeker stellenquote:Op maandag 5 december 2011 16:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook in het NL gevangenisstelsel? Gevangenen kunnen er opleidingen volgen bijvoorbeeld.
Het punt is alleen dat ze ook niet voor niets in de cel zitten. Dat is ook het idee van de gevangenis. Een tijd die verantwoordelijkheid niet hebben aangezien aangetoond is dat de gevangene deze verantwoordelijkheid niet uit zichzelf nam.
Te duur, dan hebben ze hengels nodig, opleiders, vis-water, vergunningen etc.quote:Op maandag 5 december 2011 16:35 schreef cempexo het volgende:
Je moet mensen geen vis geven als ze honger hebben maar je moet ze leren vissen
Bedenk wel dat wanneer je "de maatschappij" vrijbrief geeft om ongewenste elementen te verwijderen, je feitelijk zegt dat mensen het recht hebben anderen hun vrijheid en/of leven te ontnemen... Zolang er maar voldoende draagvlak voor is.quote:Op maandag 5 december 2011 16:34 schreef cempexo het volgende:
Die dat niet willen...binnen het gevangenis systeem blijven houden. De maatschappij heeft aandit soort mensen geen behoefte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |