Nieuwswaarde = nul, maar toch vind ik dat er meer begrip moet komen voor mensen die op katten schieten. Gewoon binnen houden aubquote:In de Utrechtse wijk Lunetten is dinsdag een kat beschoten. De rode kater Max kreeg een kogel in zijn poot en moet geopereerd worden. Als dat niet goed gaat, moet zijn voorpoot er zelfs af.
De poot zit nu in het gips, met de kogel er nog in. 'Hij is heel stoer, hij loopt er zelfs de trap mee op. De poot mag je alleen niet aanraken natuurlijk,' zegt zijn baasje, die niet met de naam in de krant wil. 'Ik kan het niet bewijzen maar we denken dat het gebeurd is bij het woonwagenkamp aan het Zwarte Woud,' vertelt hij aan het AD/Utrechts Nieuwsblad.
De 8-jarige Max is volgens zijn baas een schat van een beest. Hij is graag buiten. Ook dinsdag dus. 'Tot onze buren hem kermend door de buurt zagen lopen. Het is echt misselijkmakend. Ongelofelijk laf om op een onschuldige kat te schieten.'
Vandaag wordt het spannend. 'Het is een ingewikkelde operatie. Beide botten in het onderbeen zijn geraakt, er moet een pen doorheen. De dierenarts kan het niet zelf, het moet door een dierenchirurg gedaan worden,' zegt Max' baas.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)buks-beschoten.dhtml
quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nieuwswaarde = nul, maar toch vind ik dat er meer begrip moet komen voor mensen die op katten schieten. Gewoon binnen houden aub
Het beestje zag de planten daar zeker aan voor kattenkruid?quote:we denken dat het gebeurd is bij het woonwagenkamp aan het Zwarte Woud
voor mensen als jij bestaan er gelukkig vinex wijkenquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:14 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien moest dat tering beest een keer kappen met het zeiken en schijten in de zandbak van de buren.
Mijn buren hebben hun katten keurig netjes aan een lijntje vast aan een soort waslijn in de tuin.
Niemand die er last van heeft. Top oplossing als je kat je lief is.
Ik schijt en zeik ook altijd in de zandbak van de buren, mij binden ze toch ook niet aan een lijn vastquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:14 schreef Joe-Momma het volgende:
Misschien moest dat tering beest een keer kappen met het zeiken en schijten in de zandbak van de buren.
Mijn buren hebben hun katten keurig netjes aan een lijntje vast aan een soort waslijn in de tuin.
Niemand die er last van heeft. Top oplossing als je kat je lief is.
En de kat verdient het dan beschoten te worden? Alsof die beter weet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:14 schreef Joe-Momma het volgende:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor mensen als jij bestaan er gelukkig vinex wijken
Omg heb jij zelf katten dan? Is toch aso als ze hun behoefte doen bij anderen in de tuin.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En de kat verdient het dan beschoten te worden? Alsof die beter weet.
Maar nee, de kattenhaters vinden het maar al te mooi.
Je moet het ook niet opeten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 07:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van eventuele gezondheidsrisico's die de uitwerpselen met zich mee brengen....
Je zal een paar kutkoters in de tuin hebben spelen straks met mooi weer. Zwaar ranzig natuurlijk.quote:
Ik heb er niks aan over gehouden hoor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je zal een paar kutkoters in de tuin hebben spelen straks met mooi weer. Zwaar ranzig natuurlijk.
Jij at kattenstront?quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:03 schreef Pappie.Culo het volgende:
[..]
Ik heb er niks aan over gehouden hoor.
Naakslakken aan het redden die probeerden over te steken jeweetzquote:
Vies man. Ik had die katten echt gaan sniperen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:07 schreef Pappie.Culo het volgende:
[..]
Nee ik speelde als kutkoter in de tuin
En dan? Surrogaat-koffie zetten?quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:13 schreef Specularium het volgende:
Grootmoeder's tip:
Je moet kattenstront in het filterzakje doen ofzo.
Weet het niet meer precies.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En dan? Surrogaat-koffie zetten?
quote:
Als jij je beest gewoon binnen houdt dan gebeurt gebeurt dat niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:26 schreef Disorder het volgende:
Als iemand op mijn kat schiet, schiet ik op die persoon.
Als er niet zulke intolerante mensen in deze wereld woonden was het hier een stuk gezelliger...quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij je beest gewoon binnen houdt dan gebeurt gebeurt dat niet.
Toxoplasmose? Je hebt je kutbeest gewoon binnen te houden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als er niet zulke intolerante mensen in deze wereld woonden was het hier een stuk gezelliger...
Man man man, poe poe poe! Een beetje kattenstront in je tuin. Nou boehohoheoee! Alsof je er dood van gaat.
Intolerante incompetente kankerbende is dit land aan het worden.
Ah, dus je eet geen rauwe groenten en een lekkere BBQ hoort ook niet tot de mogelijkheden bij jou? Zielepietexcuus!quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Toxoplasmose? Je hebt je kutbeest gewoon binnen te houden.
Ja, we hebben ook zó veel last van katten die buiten op jacht gaanquote:Op zaterdag 3 december 2011 09:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij je beest gewoon binnen houdt dan gebeurt gebeurt dat niet.
Valt over te discussieren, maar een punt heb je zeker.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Toxoplasmose? Je hebt je kutbeest gewoon binnen te houden.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En de kat verdient het dan beschoten te worden? Alsof die beter weet.
Maar nee, de kattenhaters vinden het maar al te mooi.
Met je minigun zekerquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:24 schreef Nielsch het volgende:
Van katten heb ik nooit zoveel last. Ik schiet liever op voetbalsupporters. Dat zijn pas achterlijk irriterende kutmongolen.
nee hoor, mijn katten zitten lekker binnen en komen wel buiten op het balkon, 1 hoogquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dus jij laat je katten bij andere mensen in de tuin schijten? Of waarom raakt dit verhaal je dusdanig persoonlijk dat je op de man moet spelen?
Dus ze schijten op je balkonquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:28 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor, mijn katten zitten lekker binnen en komen wel buiten op het balkon, 1 hoog
ik vind het gewoon van een beperkt verstandelijk niveau wat je stelt in je OP, schiet dan de eigenaren neer, maar dat komt denk ik niet bij je binnen
Het gaat er niet om wat ik doe ik geef enkel voorbeelden. Maar om dan toch te antwoorden op je vraag: Het is nog altijd mijn eigen keus om zoiets te eten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:03 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ah, dus je eet geen rauwe groenten en een lekkere BBQ hoort ook niet tot de mogelijkheden bij jou? Zielepietexcuus!
Overigens: mijn katten zijn gewoon binnen, ik kan alleen slecht tegen je intolerante houding. Er zijn ongetwijfeld dingen die jij doet waar anderen last van hebben. Kap daar dan ook maar mee... Om te beginnen: rij je auto? Zo ja, doe maar weg want ik heb belachelijk veel last van al die pleuresuitlaatgassen van je.
Waarom niet? Van die achterlijke voetbalkneuzen zijn best een kogel of drie, vier waard.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dus ze schijten op je balkon![]()
Schieten met de buks is trouwens moeilijk, je kunt ook vallen aanleggen achter je schutting dat werkt ook prima.
Enne op mensen schieten?? Jij spoort echt niet helemaal he
quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:11 schreef Pappie.Culo het volgende:
[..]
Valt over te discussieren, maar een punt heb je zeker.
Neemt niet weg dat je maar beter een hele grote, stoere, gekke jongen met enorm veel even gekke vrienden kan zijn als je op mijn kat zou schieten.
Anders is het echt mijn PussPuss die het laatst zal lachen.
nee hoor ze schijten gewoon op de bak binnen, zij zijn wel goed opgevoed zullen we maar zeggenquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dus ze schijten op je balkon![]()
Schieten met de buks is trouwens moeilijk, je kunt ook vallen aanleggen achter je schutting dat werkt ook prima.
Enne op mensen schieten?? Jij spoort echt niet helemaal he
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die last van schijtende katten hebben.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:04 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja, we hebben ook zó veel last van katten die buiten op jacht gaan
Algemeen bedoeld.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]Waar zeg ik dat ik op katten schiet?
Accepteer nou gewoon dat voetbal koning is en rugby een nichterige niche.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom niet? Van die achterlijke voetbalkneuzen zijn best een kogel of drie, vier waard.
Als er een kat in je tuin loopt en je bent zo'n aansteller die daar last van heeft, dan pak je een emmer koud water en die flikker je over die kat heen. Weinig kans dat ie morgen weer in je tuin zit. Opgelost.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:38 schreef Piye het volgende:
Tsja toch een beetje het risico als alle katteneigenaren hun katten zomaar op stap laten gaan. Natuurlijk hoor je ze ook niet direct af te schieten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook steeds meer begrip voor begin te krijgen.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:20 schreef bijdehand het volgende:
Waarom met een luchtbuks? Een kruisboog is veel effectiever
quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nieuwswaarde = nul, maar toch vind ik dat er meer begrip moet komen voor mensen die op katten schieten. Gewoon binnen houden aub
Zozo, dat zijn nogal uitspraken. Een kat die bij anderen in de tuin schijt een trap verkopen gelijk stellen aan kinderlokkers...quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:26 schreef Yogaflame het volgende:
Volk dat dieren mishandelt staat voor mij ongeveer net zo hoog als een kinderlokker of een vent die z'n vrouw slaat. Mensen die dit soort geweld tegen katten goedpraten mogen zich hier bij aansluiten.
Als je een kat, of welk ander dier dan ook, een trap verkoopt om die reden, ben je gewoon een trieste kk lafaard. Van mij mag je dan gewoon dood.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zozo, dat zijn nogal uitspraken. Een kat die bij anderen in de tuin schijt een trap verkopen gelijk stellen aan kinderlokkers...
Yup. En daar sta ik ook vierkant achter, hoe mooi je het ook wil verpakken. Blijft dierenmishandeling.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zozo, dat zijn nogal uitspraken. Een kat die bij anderen in de tuin schijt een trap verkopen gelijk stellen aan kinderlokkers...
Ja eigenlijk is het ook beter om het baasje van dat beest er op aan te pakken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je een kat, of welk ander dier dan ook, een trap verkoopt om die reden, ben je gewoon een trieste kk lafaard. Van mij mag je dan gewoon dood.
Geschift als je dat daadwerkelijk gelijk stelt aan kindermisbruik.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:43 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Yup. En daar sta ik ook vierkant achter, hoe mooi je het ook wil verpakken. Blijft dierenmishandeling.
* Yogaflame haalt z'n schouders opquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geschift als je dat daadwerkelijk gelijk stelt aan kindermisbruik.
Dat doe ik niet. Ik zou het echter niet zomaar gelijk willen stellen aan een dergelijke zware categorie misdaden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
* Yogaflame haalt z'n schouders op
Ik noem het geschift dat jij dierenmishandeling goedpraat.
Ieder z'n eigen mening. Voor mij is er weinig verschil tussen iemand die een kind mishandelt, en iemand die een dier mishandelt. Allebei nutteloze sub-mensen die hun hogere hersenfuncties onwaardig zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik zou het echter niet zomaar gelijk willen stellen aan een dergelijke zware categorie misdaden.
Nog nooit van het woord "Huiskat" gehoord?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja eigenlijk is het ook beter om het baasje van dat beest er op aan te pakken.
Maar goed huisdieren houden is natuurlijk ook gewoon een trieste vorm van dierenmishandeling. Immers je houdt zo'n beestje weg uit zijn natuurlijke omgeving en onderdrukt de instincten.
Moet iedereen met huisdieren eigenlijk dan ook gewoon dood? Kijk want dan begint het natuurlijk lekker op te ruimen.
Dan ook voor jou de vraag:quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:50 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Ieder z'n eigen mening. Voor mij is er weinig verschil tussen iemand die een kind mishandelt, en iemand die een dier mishandelt. Allebei nutteloze sub-mensen die hun hogere hersenfuncties onwaardig zijn.
Want.... een dier is minder dan een mens en daarom is het niet zo erg als ze mishandeld worden?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik zou het echter niet zomaar gelijk willen stellen aan een dergelijke zware categorie misdaden.
Opgehokte beestjes op een ongezond dieet met vele ingefokte genetische defecten bedoel je?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nog nooit van het woord "Huiskat" gehoord?
Aha, dan is het plots heel anders zeker? Is dat niet een heel klein tikje hypocriet?quote:En ja, sommige dieren moet je niet in huis houden, vind ik. Maar dat geld niet voor een kat of hond.
Ik heb inderdaad minder medelijden met een kat die een trap krijgt dan met een mishandeld kind.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Want.... een dier is minder dan een mens en daarom is het niet zo erg als ze mishandeld worden?
"The measure of a society can be how well its people treat its animals."quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad minder medelijden met een kat die een trap krijgt dan met een mishandeld kind.
Opgehokt? Daarom laat men ze ook buiten. En ze komen vrijwel altijd weer terug, dus de kat beschouwd het als hun thuis....quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Opgehokte beestjes op een ongezond dieet met vele ingefokte genetische defecten bedoel je?
Niet echt nee... de kat en hond zijn gedomesticeerd. Dat geld niet voor een tijger, om maar iets extreem te noemen.quote:Aha, dan is het plots heel anders zeker? Is dat niet een heel klein tikje hypocriet?
Ik niet. Ik vind het voor beiden verschrikkelijk. Het zijn beiden levende wezens en voelen allebei pijn en angst.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad minder medelijden met een kat die een trap krijgt dan met een mishandeld kind.
Aha, soort van Stockhomsyndroom dus?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Opgehokt? Daarom laat men ze ook buiten. En ze komen vrijwel altijd weer terug, dus de kat beschouwd het als hun thuis....
Maar om dit dieren aan te doen (en flink erger) vind je weer geen enkel probleem? Je verhaal is niet erg consequentquote:Je zou ook zo naar de mens in de moderne maatschappij kunnen kijken. Welvaartsziekten, psychische aandoeningen etc. etc. Opgehokt in te kleine huizen op vinex locaties. Slaaf van het geld en ga zo maar door. Zullen we de mens dan maar afschaffen?
Dus omdat die beesten een paar duizend jaar zijn doorgefokt is het niet erg? Vind dat toch een zeer bijzondere redenering hoorquote:Niet echt nee... de kat en hond zijn gedomesticeerd. Dat geld niet voor een tijger, om maar iets extreem te noemen.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, soort van Stockhomsyndroom dus?
Wat een onzinnige discussie probeer jij er van te maken zeg. Het gaat over het schieten met een luchtdrukpistool op een kat. Hetgeen jij min of meer een beetje aan het goedpraten bent.quote:Maar om dit dieren aan te doen (en flink erger) vind je weer geen enkel probleem? Je verhaal is niet erg consequent.
[..]
[..]
Dus omdat die beesten een paar duizend jaar zijn doorgefokt is het niet erg? Vind dat toch een zeer bijzondere redenering hoor.
Ik ben helemaal niets aan het goedpratenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzinnige discussie probeer jij er van te maken zeg. Het gaat over het schieten met een luchtdrukpistool op een kat. Hetgeen jij min of meer een beetje aan het goedpraten bent.
Nou en? Een kat heeft nauwelijks meer bewustzijn dan mijn koelkast. Het is gewoon een vretend en schijtend apparaat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:43 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Yup. En daar sta ik ook vierkant achter, hoe mooi je het ook wil verpakken. Blijft dierenmishandeling.
Bijna zelfs erger dan kindermishandeling? Waar maak je dat uit op?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niets aan het goedpraten. Ik ben enkel hevig verbaasd dat je dieren die wat aangedaan wordt gelijk stelt of bijna zelfs erger vindt dan kindermishandeling maar vervolgens in het houden van huisdieren (wat eigenlijk bijna net zo erg is (of erger als we alles wat er achter wegkomt meenemen) en veel vaker voorkomt) is het plots een heel ander verhaal...
Dat gaat me boven de pet.
Aan jouw domme opmerking te zien ben jij ook niet meer dan een vretend en schijtend apparaat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nou en? Een kat heeft nauwelijks meer bewustzijn dan mijn koelkast. Het is gewoon een vretend en schijtend apparaat.
Als je er geen problemen mee hebt om die dieren lekker doorgefokt in een huisje te houden niet zoveel. Wat me dan opvalt is dat mensen die dit incident allemaal heel erg en zielig vinden vervolgens wel huisdieren hebben en daarmee in feite ook niet al te goed bezig zijn voor het dierenwelzijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:34 schreef Disorder het volgende:
Wat is er erg aan het hebben van een huisdier?
Ondermeer hieruitquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bijna zelfs erger dan kindermishandeling? Waar maak je dat uit op?
quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je een kat, of welk ander dier dan ook, een trap verkoopt om die reden, ben je gewoon een trieste kk lafaard. Van mij mag je dan gewoon dood.
De huisdierenindustrie en alles wat daar achter wegkomt is inderdaad wel 'erg' wanneer je je zo drukt maakt om dierenmishandeling. Maar ik snap ook wel dat het comfortabeler is om dan de andere kant op te kijkenquote:Een kat als huisdier hebben is erg?
Tja, dat heb ik ook bij de jongen die mij zo vriendelijk hielp in dat leuke winkeltje waar gehandicapten spulletjes verkopen als een soort dagbesteding. Geen heel sterk argument dus.quote:Als mijn kat bij de verwarming ligt te knorren en als ik hem later buiten achter vlindertjes en andere beestjes aan zie springen, dan heb ik echt medelijden met het arme dier.
Wat een stom gelul man. Omdat katten duizenden jaren zijn doorgefokt en inmiddels gedomesticeerd zijn, moeten we maar geen kritiek hebben op mensen die het nodig vinden om katten te mishandelen door er bijvoorbeeld met een luchtbuks op te schieten? Het is immers niet goed om een kat in huis te hebben. Dus niet zeiken als er op geschoten wordt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je er geen problemen mee hebt om die dieren lekker doorgefokt in een huisje te houden niet zoveel. Wat me dan opvalt is dat mensen die dit incident allemaal heel erg en zielig vinden vervolgens wel huisdieren hebben en daarmee in feite ook niet al te goed bezig zijn voor het dierenwelzijn.
Niet alle huisdieren zijn doorgefokt en veel huisdieren zijn gesteriliseerd.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je er geen problemen mee hebt om die dieren lekker doorgefokt in een huisje te houden niet zoveel. Wat me dan opvalt is dat mensen die dit incident allemaal heel erg en zielig vinden vervolgens wel huisdieren hebben en daarmee in feite ook niet al te goed bezig zijn voor het dierenwelzijn.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondermeer hieruit.
[..]
[..]
De huisdierenindustrie en alles wat daar achter wegkomt is inderdaad wel 'erg' wanneer je je zo drukt maakt om dierenmishandeling. Maar ik snap ook wel dat het comfortabeler is om dan de andere kant op te kijken.
[..]
Tja, dat heb ik ook bij de jongen die mij zo vriendelijk hielp in dat leuke winkeltje waar gehandicapten spulletjes verkopen als een soort dagbesteding. Geen heel sterk argument dus.
Vreemde conclusie. Vind je gedrag hier een tikje hypocriet, dat is wat ik aangeefquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een stom gelul man. Omdat katten duizenden jaren zijn doorgefokt en inmiddels gedomesticeerd zijn, moeten we maar geen kritiek hebben op mensen die het nodig vinden om katten te mishandelen door er bijvoorbeeld met een luchtbuks op te schieten?
Dat zeg ik nergens. Je probeert me dit nu al een aantal malen in de mond te leggen.quote:Het is immers niet goed om een kat in huis te hebben. Dus niet zeiken als er op geschoten wordt.
En dat van iemand die in dit topic mensen dood wenst, bijzonder weer hoorquote:
Nee, maar mensen zouden daar best wat terughoudender mee om kunnen gaan en eens heel goed nadenken over de gevolgen voor ze een beestje aanschaffen voor hun eigen vermaak.quote:Jij bent zeker van het huisdierenbevrijdingsfront?
Natuurlijk zijn er verschillen, dat ontkent toch ook niemand?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:12 schreef idefixo het volgende:
[..]
Niet alle huisdieren zijn doorgefokt en veel huisdieren zijn gesteriliseerd.
Nogal een verschil trouwens, op een dier schieten of een dier houden.
Dierenmishandeling is laf en mensen die dat doen, mishandelen vaak ook mensen. Er is gewoon iets mis in je hoofd als je dat soort dingen doet.
en die jongen in huis houden vind je kindermishandeling of je vind het niet zo heel erg om er met een luchtbuks op te schieten????quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik ook bij de jongen die mij zo vriendelijk hielp in dat leuke winkeltje waar gehandicapten spulletjes verkopen als een soort dagbesteding. Geen heel sterk argument dus.
Het houden van een doodgewone gezellige huiskat is mishandeling?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Vind je gedrag hier een tikje hypocriet, dat is wat ik aangeef.
Het is een andere vorm van mishandeling, wat minder opvallend en niet zo knuffelbaar voor de telegraaf en SBS van deze wereld maar niet afwezig..
Je bagatelliseert de ernst van het schieten op een kat door de stelling op te werpen dat het houden van huisdieren minstens net zo erg is.quote:Dat zeg ik nergens. Je probeert me dit nu al een aantal malen in de mond te leggen.
Hahaha... nou inderdaad! Wat een vreemd figuur johquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die jongen in huis houden vind je kindermishandeling of je vind het niet zo heel erg om er met een luchtbuks op te schieten????
wat probeer je nu in godsnaam allemaal te zeggen
quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Jij bent zeker van het huisdierengehandicaptenbevrijdingsfront?
Nopequote:Op zaterdag 3 december 2011 17:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die jongen in huis houden vind je kindermishandeling of je vind het niet zo heel erg om er met een luchtbuks op te schieten????
Wat ik wil zeggen is dat iets of iemand die er gelukkig uitziet dat niet hoeft te zijnquote:wat probeer je nu in godsnaam allemaal te zeggen
Een kat of gehandicapte in het wild hoeft ook niet gelukkig te zijn. Nu jij weer!quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nope
[..]
Wat ik wil zeggen is dat iets of iemand die er gelukkig uitziet dat niet hoeft te zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |