Dat winkelcentrum is al heel, heel oud. Ik neem aan dat het probleem in de ondergrond zit.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:43 schreef BasEnAad het volgende:
Is daar geen aannemer voor verantwoordelijk dan?
Nee, deze gebouwen staan nu zo'n 40 jaar daar.quote:Is daar geen aannemer voor verantwoordelijk dan?
45 jaar om precies te zijn. Het heeft 2x in brand gestaan, 1983 en een hele heftige brand in 1985.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dat winkelcentrum is al heel, heel oud. Ik neem aan dat het probleem in de ondergrond zit.
Wowquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
45 jaar om precies te zijn. Het heeft 2x in brand gestaan, 1983 en een hele heftige brand in 1985.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Zijn er nog wat oude mijngangen aan het instorten dat hierdoor dit ontstaat?
http://www.limburger.nl/a(...)11129565/0/FRONTPAGEquote:Er zijn diverse theorieën over waarom de grond is gaan bewegen. Dat kan te maken hebben met mijngangen of mijnpijlers, schommelingen in grond- en mijnwater en kalk. Onderzoek moet uitwijzen welke theorie klopt. Op zijn vroegst in januari kunnen boringen worden gedaan om vast te stellen wat de oorzaak van de verzakking is. Op basis van de uitkomst moeten passende maatregelen worden getroffen. Daarom duurt het zeker enkele maanden voordat ‘t Loon weer volledig open is.
Bovendien zijn de de laatste jaren met carnaval electro-muziek gaan draaien. Dat trilt nogal.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef freako het volgende:
[..]
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)11129565/0/FRONTPAGE
Komt de optocht in heerlen dan nog langs het loon. Ik vind dat ding echt in een uithgoek van het centrum liggen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:53 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Bovendien zijn de de laatste jaren met carnaval electro-muziek gaan draaien. Dat trilt nogal.
Aparte zinsbouw. Maar goed, als dat zo is...quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Werk zelf bij SGS Intron en wij doen keuringen uitvoeren bij ons in het archief is een document van al reeds 10jaar geleden waar wij een keuring hebben uitgevoerd op het beton van het loon in Heerlen.
Waarbij mij collega destijds al aantoonde dat het beton gerepareerd moest worden hier is tot op heden geen gehoor aangegeven nu komen ze wel voor te vragen voor een oplossing.
Denk niet dat je klant het leuk gaat vinden dat je dat even op internet zetquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Waarbij mij collega destijds al aantoonde dat het beton gerepareerd moest worden hier is tot op heden geen gehoor aangegeven nu komen ze wel voor te vragen voor een oplossing.
Weet je ook wat het probleem was met het beton? Was het beton zelf het probleem of de ondergrond?quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Werk zelf bij SGS Intron en wij doen keuringen uitvoeren bij ons in het archief is een document van al reeds 10jaar geleden waar wij een keuring hebben uitgevoerd op het beton van het loon in Heerlen.
Sssst. Ik probeer nog wat info uit hem te trekken...quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Denk niet dat je klant het leuk gaat vinden dat je dat even op internet zet
Waardoor? Kwaliteit van het beton of de ondergrond?quote:
Bij L1 wel.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
Over een paar minuten persco. Helaas geen live stream op de site van de gemeente.
Thanks!quote:
Ik ben zelf sinds mijn wilde jonge jaren niet meer in het ruige Heerlen geweest, althans niet met carnaval. Maar lag de schouwburg niet in de buurt van Het Loon?quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komt de optocht in heerlen dan nog langs het loon. Ik vind dat ding echt in een uithgoek van het centrum liggen.
Allemaal naar funda! ;-)quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:26 schreef 2l33t4u het volgende:
k zag vandaag van die borden hangen bij die flat met 'te koop'
Dat is nog flink aan de prijs zeg daar schrik ik wel van voor een krimpregio. En hoeveel zijn de servicekosten want dat zie ik zo snel nog niet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:41 schreef NML het volgende:
Vooruit dan
http://www.heuvellandwonen.nl/index.php/heerlen/apollolaan-118
Tijdens mij huizenjacht 2 jaar geleden ben ik bij een van die panden binnen geweest,quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is nog flink aan de prijs zeg daar schrik ik wel van voor een krimpregio. En hoeveel zijn de servicekosten want dat zie ik zo snel nog niet.
In de loop der jaren is er vaak zat gerepareerd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Mocht de schade te wijten zijn aan oude mijngangen dan draait de consessiehouder van de mijn op voor de schade.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:47 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, deze gebouwen staan nu zo'n 40 jaar daar.
Ik weet niet precies hoe dit gaat, vergelijk het maar met de verzakkingen in Groningen a.g.v. de gasboringen, idem. En ik meen dat de Staat hierin een rol speelt, maar of ze dat ooit een keer afgekocht hebben weet ik niet meer (wat wel schandalig zou zijn)
Bron:quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In de loop der jaren is er vaak zat gerepareerd.
Ik ben ook werkzaam bij 1 van de betrokken partijen, maar ik ga dat soort informatie dus niet open en bloot gooien zoals jij wel doet.quote:
Is dat niet gewoon de overheid?quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Mocht de schade te wijten zijn aan oude mijngangen dan draait de consessiehouder van de mijn op voor de schade.
Niet genoeg hoor!quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik ben ook werkzaam bij 1 van de betrokken partijen, maar ik ga dat soort informatie dus niet open en bloot gooien zoals jij wel doet.
Maar neem maar van mij aan dat er in de loop der jaren genoeg kolommen gerepareerd/vervangen zijn.
In dit geval niet, aangezien de Oranje Nassau mijn een private mijn was.quote:
Ok.quote:
Oranje Nassau heeft echter al uitbetaald voor alle mijnschade, dus verwacht daar niet veel van.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In dit geval niet, aangezien de Oranje Nassau mijn een private mijn was.
Ik weet er ook niet het fijne van hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat in deze situatie (ervan uitgaande dat het aan de mijnen ligt, al is dat allerminst zeker) dat er wel zo'n traject opgestart gaat worden door de eigenaar van het complex.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef NML het volgende:
[..]
Oranje Nassau heeft echter al uitbetaald voor alle mijnschade, dus verwacht daar niet veel van.
Ik heb een zelfde traject bijna moeten doorlopen en het werd me afgeraden,
voordat je gelijk krijgt als enkeling ben je jaaaren verder en de kans dat er iets word uitgekeerd is minimaal.
Maar toen kocht iemand mijn huis waardoor het niet meer mijn mijn probleem was.
Gaat die tent vanavond nou collapsen, of zitten we nou een week lang naar stilstaand beeld te koekeloeren?!..quote:
Wedden dat het bij een stilstaand beeld blijft en het pas instort door menselijke acties.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:42 schreef Tism het volgende:
[..]
Gaat die tent vanavond nou collapsen, of zitten we nou een week lang naar stilstaand beeld te koekeloeren?!..
quote for truth. dappere klokkenluider! wie licht geenstijl even inquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Oef. Bizar duur ja.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is nog flink aan de prijs zeg daar schrik ik wel van voor een krimpregio. En hoeveel zijn de servicekosten want dat zie ik zo snel nog niet.
Klopt, zo meter of 50, aan de kant van de parkeergarage. Toch heb ik het idee dat het beperkt is tot die garage en niet de omgeving.quote:Ik ben zelf sinds mijn wilde jonge jaren niet meer in het ruige Heerlen geweest, althans niet met carnaval. Maar lag de schouwburg niet in de buurt van Het Loon?
Nou ja, die brand zat in het winkeldeel, en deze parkeergarage ligt daar naast. En echt ondergronds is ie ook niet, hij ligt half ingegraven, betondek erover en je hebt een parkeergarage.quote:Brand, beton en een niet te stabiele ondergrond, mooie combi is dat
Ik woonde er vroeger niet zo ver vandaan en ons huis zakte ook 1 mm per 10 jaar ofzo. Was niets om je druk om te maken zeiden ze.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klopt, zo meter of 50, aan de kant van de parkeergarage. Toch heb ik het idee dat het beperkt is tot die garage en niet de omgeving.
==============================
[..]
Nou ja, die brand zat in het winkeldeel, en deze parkeergarage ligt daar naast. En echt ondergronds is ie ook niet, hij ligt half ingegraven, betondek erover en je hebt een parkeergarage.
Ik vermoed overigens dat het de ondergrond is, zo bijzonder zwaar is die parkeergarage helemaal niet en de mijngangen zaten ook niet zo dicht bij de oppervlakte. Het zal eerder de ondergrond zijn waar iets mee is (misschien wegspoelen ofzo, dat kan dan wel met een mijngang) of bij de aanleg iets verkeerds gedaan.
Mijnbouwquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:56 schreef MakkieR het volgende:
Heerlen stort in? heb ik iets gemist ofzo? een aardbeving, overstroming of tornado?
Is nog neits over bekend.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:50 schreef powah87 het volgende:
Nog niet zeker natuurlijk. Maar wat mijn vraag zou zijn is, wanneer kunnen de rest van de winkels weer open?
Die geluiden hoor je wel vaker, maar 't Loon is daarentegen een winkelcentrum dat al jarenlang goed loopt, in tegenstelling tot het centrum...quote:Ik hoop eigenlijk toch dat het helemaal tegen de vlakte gaat. Het is een drama voor de winkeliers, maar tegelijkertijd is het probleem dat het Loon een aardig stuk van de rest van het centrum ligt. De stad zal er op vooruit gaan als die planologische misser uit de jaren 60 rechtgezet wordt.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor de liefhebbers van mooie filmpjes van instorttende gebouwen uit die omgeving:
Dat ging trouwens ook niet helemaal goed nie. Ga naar 5 minuten en 40 seconden als je weinig tijd hebt.
Jah, toevallig ken ik een docent die in die flat woont. Zag op z'n Facebook dat ze vannacht rond 3 uur toch allemaal hun huis moesten verlaten. Ze krijgen wel plek aangeboden van de gemeente maar de meeste mensen gaan liever bij familie slapen. Niet zo gek natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:57 schreef Zemi77 het volgende:
Flats inderdaad ontruimd en ze zijn bang voor asbest dus ze zullen snel gaan slopen denk ik (hoop ik).
Ik denk dat de grote boosdoener het mijnwater project in Heerlen is. Vanuit Heerlerheide strekt dit zich uit over een afstand van 8 kilometer en raakt met gemak hartje Heerlen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik kom niet uit die regio maar;
http://www.kei-centrum.nl(...)=project&item_id=412
Kloten met grondwater kan wel degelijk verzakkingen veroorzaken.
[ afbeelding ]
Dat zou het verschil niet mogen maken normaal gesproken. Hier in de buurt is pas een riool vervangen in een historisch straatje (met slechtere bouwkwaliteit dus) en zelfs daar zijn eigenlijk nauwelijks verzakkingen geconstateerd. Dan mag een steviger gebouwd betonnen gebouw geen serieuze problemen hebben met zoiets.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:43 schreef deaarde het volgende:
2 weken geleden hebben ze de grote weg net naast het gebouw helemaal opgegraven en vernieuwd.
Misschien dat het daar ook wel wat mee te maken heeft
Dat kan ze wel de kop kosten zeker als je een winkel hebt die het moet hebben van de feestmaand.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:49 schreef du_ke het volgende:
Voor die winkeliers is het een gigantisch drama inderdaad. Die kunnen vermoedelijk fluiten naar hun centen en voor een aantal zal dit wel de nekslag betekenen.
Is daarbij toen niet dat politiebureau per ongeluk meegesloopt?quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor de liefhebbers van mooie filmpjes van instorttende gebouwen uit die omgeving:
Dat ging trouwens ook niet helemaal goed nie. Ga naar 5 minuten en 40 seconden als je weinig tijd hebt.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:46 schreef JerryLee het volgende:
......en we hebben beeld: http://portal.heerlenlive.nl/livestream/
quote:
het wordt zo wel duidelijk waarom ze zo bang zijn dat het acuut inzakt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:38 schreef Fredo55 het volgende:
Via Heerlen.nl:
[ afbeelding ]
Verzakking onveilige deel ‘t Loon begonnen
Vanmiddag is één kolom in het onveilige deel van ’t Loon losgeslagen. Ook is een deel van de grond verzakt.
Het gaat om een gebied van ongeveer 5 meter doorsnede dat een halve meter verzakt is. Als gevolg hiervan is de vloer in de Promiss omhooggekomen.
Op dit moment is niet bekend of de bodem zich nu gezet heeft of dat er nog beweging is. Wel is de noodzaak tot sloop van het onveilige gedeelte nu nog actueler geworden. De gemeente gaat er van uit dat de Vereniging van Eigenaren (VVE) nu zo snel mogelijk het sloopplan gereed heeft.
Ik weet nu precies waar we al die Occupy gasten kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:38 schreef Fredo55 het volgende:
Via Heerlen.nl:
[ afbeelding ]
Verzakking onveilige deel ‘t Loon begonnen
Ik zou het ook jammer vinden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:58 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Is daarbij toen niet dat politiebureau per ongeluk meegesloopt?
Zou jammer zijn als 't Loon verdwijnt, m'n overgrootmoeder woonde op Douvenrade, ben er vroeger als kind vaak voorbij gekomen.
Dat in het donkere? Is volgens mij een entreebord voor de parkeerplaats die schuin over de weg staat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:34 schreef Nina-Sanders het volgende:
Sinds wanneer is dat deel van die parkeerplaats op die webcam nou verzakt? Ik zie een enorme scheur/breuk halverwege, een bord wat schuin staat?
()
net gebeurd? Of was dat al?
Wat je ziet is een parkeerdeck, die is op dezelfde hoogte als het 'gebouw, daaronder zit alleen nog een parkeerlaag en daar gaat 't mis.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:39 schreef Ireth het volgende:
Ow wacht ff... dat gebouw met 't Loon er bovenop, staat helemaal bovenop een parkeergarage? Zie ik dat nou goed? Ik zat te denken dat dat 'weggetje' voor dat gebouw op straatniveau was! Maar dat is dus niet zo, zie nu ook de weerspiegeling van auto's aan de zijkant idd...
Gas is afgesloten, bij instorten geeft elektriciteit natuurlijk een mooi effectquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:40 schreef Nina-Sanders het volgende:
Grappig dat het neonverlichting in het logo nog werkt? De stroom is toch afgesloten?
Parkeergarage zit er onder.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Ireth het volgende:
Als ik dit nu zie.. waar zitten dan de winkels en waar de parkeergarage? Zitten de parkeergarage's van ondergronds ofzo??
[ afbeelding ]
twitter:jasparov twitterde op zaterdag 03-12-2011 om 22:30:05Zaksnelheid 't Loon wordt geschat op 2cm per uur. Geschatte instorting binnen nu en 5 uur." http://t.co/NnWq5SxJ #heerlen” reageer retweet
Schuld van de moslims, die komen namelijk overdag teveel in het winkelcentrum.quote:Op zondag 4 december 2011 00:55 schreef rubbereend het volgende:
vindt de PVV in Limburg er al wat van?
er zitten winkels boven die parkeergarage als ik het goed begrijp.... dus als het inzakt gaan die ook. Want dacht je van veel winkels waarvoor december een hele belangrijke maand is.....quote:Op zondag 4 december 2011 01:13 schreef Kinga het volgende:
Als dat parkeerdek in elkaar zakt, blijven al die andere winkels ook dicht neem ik aan...? God, als die carnavalswinkel dicht blijft, zijn ze mooi het haasje. Die halen hun inkomsten binnen voornamelijk in januari en februari.
Ja, sorry als limburger denk je daaraan he
Hey, wat apart. Wij hebben ook de betonconstructie en het materiaal beoordeeld en zijn tot de conclusie gekomen dat het 100% in orde was en dat de oorzaak bij de bedding gezocht moet worden.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Volgens mij liggen er niet echt veel winkels boven, maar meer ernaast. Het gebied waar ik eind augustus scheve kolommen gezien heb, liggen geen winkels boven maar een parkeerdek bij de hoofdingang.quote:Op zondag 4 december 2011 01:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zitten winkels boven die parkeergarage als ik het goed begrijp.... dus als het inzakt gaan die ook. Want dacht je van veel winkels waarvoor december een hele belangrijke maand is.....
okequote:Op zondag 4 december 2011 01:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Volgens mij liggen er niet echt veel winkels boven, maar meer ernaast. Het gebied waar ik eind augustus scheve kolommen gezien heb, liggen geen winkels boven maar een parkeerdek bij de hoofdingang.
Wie zijn wij ?quote:Op zondag 4 december 2011 01:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hey, wat apart. Wij hebben ook de betonconstructie en het materiaal beoordeeld en zijn tot de conclusie gekomen dat het 100% in orde was en dat de oorzaak bij de bedding gezocht moet worden.
Ah, thanks.quote:Op zondag 4 december 2011 01:42 schreef Kwaliteit het volgende:
hij hangt er nog, enkel uitgezet denk ik
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 december 2011 01:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Volgens mij liggen er niet echt veel winkels boven, maar meer ernaast. Het gebied waar ik eind augustus scheve kolommen gezien heb, liggen geen winkels boven maar een parkeerdek bij de hoofdingang.
er ligt dus in ieder geval één winkel bovenquote:De verzakking van winkelcentrum 't Loon in Heerlen is begonnen. Zaterdagmiddag is een kolom in het onveilige deel van het complex losgeslagen en is een gat van ongeveer vijf meter doorsnede en een halve meter diep ontstaan. De vloer in kledingzaak Promiss is als gevolg hiervan omhooggekomen, meldt de gemeente Heerlen zaterdag.
Het gebouw bestaat uit meerdere compartimenten. Ieder deel kan zichzelf dragen en heeft eigen stabiliteit en blijft in evenwicht als je een ander bouwdeel weghaalt.quote:Op zondag 4 december 2011 01:01 schreef rubbereend het volgende:
maar als het zo wankel is dan kunnen ze het toch nauwelijks slopen? Als ze beginnen met aan het gebouw te trekken en te slopen dan komt alles toch in trilling/beweging en dan gaat ie neem ik aan?
quote:
quote:bvdboom Bart van der Boom
maar gelukkig hoort dat gewoon rond dit tijdstip#Heerlen #loon
3 minutes ago
Bart van der Boom
bvdboom Bart van der Boom
en toen gingen ineens de Neonletters uit van winkelcentrum 't loon #Heerlen #loon
thanks!quote:Op zondag 4 december 2011 01:54 schreef Perico het volgende:
Ow, hier 1 pagina die alles in de gaten houdt, qua live cams, foto's en tweets.. heel handig in 1 oogopslag:
http://www.greenhood.nl/Heerlen
quote:Op zondag 4 december 2011 01:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
er ligt dus in ieder geval één winkel boven
Toch berichten dat deze woontoren W, de Homerusflat, vanavond 0,3 cm minstens al verzakt is, wat ook een time lapse van de webcambeelden schijnt te staven. Mocht daar iets mee gebeuren ongecontroleerd, is de schade niet te overzien.quote:Op zondag 4 december 2011 02:03 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Die woontoren W ligt op een veilige afstand van het probleemgebied.
mwah, webcambeelden kunnen door het minste of geringste verspringenquote:Op zondag 4 december 2011 02:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Toch berichten dat deze woontoren W, de Homerusflat, vanavond 0,3 cm minstens al verzakt is, wat ook een time lapse van de webcambeelden schijnt te staven. Mocht daar iets mee gebeuren ongecontroleerd, is de schade niet te overzien.
quote:Klaas20111 Sint Klaas
@
@3dstructures Flat in beweging, of toevallig de camera die verschuift? Het niet-parkeren-kruis (onder) beweegt namelijk ook. #tloon #heerlen
ja heel vergelijkbaarquote:Op zondag 4 december 2011 02:45 schreef Fusionfreak het volgende:
Hert nut van die hele livestream dmv webcams ontgaat mij eigenlijk een beetje. Maar stiiekem hopen de meeste hier toch een soort 11 september live te mogen meemaken.
Ik ben er al lang niet meer geweest, maar ik meen me te herinneren dat het keldergedeelte ook nog een flink stuk het centrum in liep? Onderin zaten toch ook die verswinkeltjes, slager, snoepwinkel etc? Was dat niet hetzelfde niveau als het parkeerdek? Als ik me niet vergis liep je direct dat deel binnen als je uit de garage kwam, en eigenlijk stond je dat midden in dat centrum. Of zijn m'n herinneringen wat vertekend?quote:Op zondag 4 december 2011 02:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij is het zo:
De AH kijkt uit op het parkeerdek dat met rood omlijnd is.
H is hoofdingang winkelcentrum, A is achteringang.
Ik weet niet hoe ver het parkeerdek ondergronds doorloopt. Dat kun je ook niet zien als je beneden bent, of er boven je een winkel is of buitenruimte. Dus die blauwe lijn is een vraagteken voor mij. Maar ik denk dat de C&A wel boven die parkeergarage ligt. Die woontoren W ligt op een veilige afstand van het probleemgebied.
En dat probleemgebied is volgens mij precies in het midden van het rode vak of anders iets meer richting de C&A.
er staan mannetjes in gele pakken te overleggen hoe ze dit gaan oplossen met zijn vieren op de vroege zondagochtend.quote:Op zondag 4 december 2011 09:46 schreef fotostarter het volgende:
Weinig te zien hier http://portal.heerlenlive.nl/livestream/
quote:Op zondag 4 december 2011 09:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
volgens mij zag ik een purspuit. ik denk dat ze de fundering gaan oppurren en dan zou het weer moeten werken.
goede isolatie is nooit weg.quote:Op zondag 4 december 2011 09:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Gelijk lekker warm met deze donkere, koude dagen.
Nope. probleemgebied licht meer naar rechts.quote:Op zondag 4 december 2011 02:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
[ afbeelding
En dat probleemgebied is volgens mij precies in het midden van het rode vak of anders iets meer richting C&A.
Je weet dat er een AH direct aan het parkeerdek ligt?quote:Op zondag 4 december 2011 10:12 schreef Biogarde het volgende:
Gaan ze nou dat dikke wijf van de Plus inzetten als sloopkogel?
De ironie.quote:Op zondag 4 december 2011 10:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je weet dat er een AH direct aan het parkeerdek ligt?
De karnavalswierts ligt boven de parkeergarage dus die is zeker dicht , die was 1 van de eerste 11 winkels die gesloten zijnquote:Op zondag 4 december 2011 01:13 schreef Kinga het volgende:
Als dat parkeerdek in elkaar zakt, blijven al die andere winkels ook dicht neem ik aan...? God, als die carnavalswinkel dicht blijft, zijn ze mooi het haasje. Die halen hun inkomsten binnen voornamelijk in januari en februari.
Zat ik ook al net naar te kijken.. in de livestream gister/vanacht was dat niet zo.quote:Op zondag 4 december 2011 11:40 schreef Ireth het volgende:
Ik zie lampen knipperen binnen? Of lijkt dat nou zo?
http://www.greenhood.nl/Heerlen/
lijkt te komen door webcam en tl verlichting.quote:Op zondag 4 december 2011 11:44 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien is dat het alarm van de C&A dat wegens stroomuitval afgaat. Dat koppelen ze wel vaker aan een stroboscoop.
quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Ireth het volgende:
Bewoners en winkeliers Heerlen halen spullen op
Nederland • Geschreven door ANP op 04-12-2011 @ 11:26 - gepost door harry64
De bewoners van 18 appartementen van de Homerusflat boven winkelcentrum 't Loon in Heerlen halen zondagochtend spullen op uit hun woningen. Ook mogen 40 winkeliers voorraad weghalen uit hun zaak. Een van de eerste zaken die met twee vrachtwagens voor reed was de Carnevalswierts, een winkel in carnavalskleding.
De Homerusflat telt in totaal 40 appartementen. Daarvan zijn er 18 bewoond. De bewoners zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag vanwege instortingsgevaar geëvacueerd en in een hotel ondergebracht.
Bewoners en winkeliers Heerlen halen spullen op
En de overige 22 staan gewoon leegquote:De Homerusflat telt in totaal 40 appartementen. Daarvan zijn er 18 bewoond.
ze gaan sowieso een deel slopen was volgens mij het laatste idee. blijkbaar zijn die onderaardse gangen aan het instorten, dus ik gok dat ze eigenlijk zelf ook nog niet precies weten wat de komende dagen gaan brengen. het lijkt me dat ze eerst de exacte oorzaak moeten vinden alvorens het uberhaupt in te schatten valt of er veilig gesloopt kan worden.quote:Op zondag 4 december 2011 12:30 schreef sararaats het volgende:
Wordt het winkelcentrum vernieuwd of gaat het weg?
misschien alarm in de C@Aquote:Op zondag 4 december 2011 12:52 schreef Staal het volgende:
Wat is dat geflikker of ligt dat aan de cam?
Denk dat de camera niet in sync is met de TL-verlichting (50Hz)quote:Op zondag 4 december 2011 12:52 schreef Staal het volgende:
Wat is dat geflikker of ligt dat aan de cam?
Ik zie ook geen AH. Kijk op deze cam http://madbello.nl/67338/winkelcentrum-heerlen-live-video/quote:Op zondag 4 december 2011 13:06 schreef deaarde het volgende:
[..]
kun je de link van de webcam nog eens doorsturen dan ? want ik zie geen Ah op de live cam !
Er staat ook dat die scheuren de randen van het compartiment aangeven. Dat houdt in dat er maar een relatief klein deel van het centrum in gevaar is. Eigenlijk nog een kleiner deel dan ik dacht.quote:Op zondag 4 december 2011 12:59 schreef deaarde het volgende:
foto's van scheuren tussen compartimenten ( binnen in de hal !
( even naar onder scrollen )
http://www.l1.nl/content/5487358
2e cam zie ik een AH?quote:Op zondag 4 december 2011 13:06 schreef deaarde het volgende:
[..]
kun je de link van de webcam nog eens doorsturen dan ? want ik zie geen Ah op de live cam !
De AH zit aan de andere kant.quote:Op zondag 4 december 2011 13:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zie ook geen AH. Kijk op deze cam http://madbello.nl/67338/winkelcentrum-heerlen-live-video/
Ergens wel luguber te gaan wachten tot het instort, maar ontdekte net dit topic en wil het nou wel volgen.
Dat is wel een heel nette scheur.quote:Op zondag 4 december 2011 12:59 schreef deaarde het volgende:
foto's van scheuren tussen compartimenten ( binnen in de hal !
( even naar onder scrollen )
http://www.l1.nl/content/5487358
Bedankt voor de cams in je eerdere link.quote:Op zondag 4 december 2011 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De AH zit aan de andere kant.
Is ook niet bijzonder op de grens tussen twee compartimenten. De delen zijn constructief niet met elkaar verbonden, alleen de afwerklaag van het pand zorgt er voor dat je als gebruiker niet precies kunt zien waar de grens tussen de compartimenten zit. De randen van de compartimenten lopen uiteraard gewoon in een rechte lijn. Nu compartiment A aan het wegzakken is en er met compartiment B vooralsnog geen serieuze problemen zijn krijg je dit verschijnsel.quote:
quote:Op zondag 4 december 2011 13:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Bedankt voor de cams in je eerdere link.
Ik denk dat men het parkeerdek sloopt, zodat het winkelcentrum niet meer met het dek mee kan instorten. Hierna kunnen de resterende winkels worden leeggehaald. Of ehm, de verzakkende kolommen stonden niet recht onder die winkels, maar in het onbebouwde deel van de parkeergarage toch?quote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef deaarde het volgende:
De tien onveilige winkels in het loon
C&A, Promiss, Miss Etam, Avance, Sta Sterk, Vrancken, Bart Smit, Hair & More, Livello, en Bags&Bijoux
quote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef deaarde het volgende:
C&A, Promiss, Miss Etam, Avance, Sta Sterk, Vrancken, Bart Smit, Hair & More, Livello, en Bags&Bijoux
Zo sterk staan ze niet meerquote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef deaarde het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een cam die dat licht niet goed verwerkt.quote:Op zondag 4 december 2011 14:58 schreef Fredo55 het volgende:
Hoe komt het dat de verlichting zo knippert in t'loon?
http://www.greenhood.nl/Heerlen/
Nee, dat is politie, en we weten allemaal: die mensen hebben geen leven.quote:Op zondag 4 december 2011 15:01 schreef Swomp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een cam die dat licht niet goed verwerkt.
Op de 2e cam is weer leven te zien
Nah, er liepen ook wat gewone mensen op het parkeerterreinquote:Op zondag 4 december 2011 15:03 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Nee, dat is politie, en we weten allemaal: die mensen hebben geen leven.
Is er maar 1 pilaar weggezakt?quote:Op zondag 4 december 2011 15:16 schreef searchanddestroy het volgende:
http://www.l1.nl/content/5487585/fotos_van_verzakking_t_loon
Geen idee of dit al gepost was, maar ziet er ook niet al te best uit.
Zooow dat is best heftig! Die paal is dus een heel eind verder gezakt?quote:Op zondag 4 december 2011 15:16 schreef searchanddestroy het volgende:
http://www.l1.nl/content/5487585/fotos_van_verzakking_t_loon
Geen idee of dit al gepost was, maar ziet er ook niet al te best uit.
Er missen ook zes panelen zo lijkt het op de cams iig.quote:Op zondag 4 december 2011 15:13 schreef zyx1981 het volgende:
Lol, een van de hokjes op de parkeergarage (ingang/kaartautomaat/lift) schijnt scheef te staan. Verder wordt beweerd op twitter dat er glazen panelen uit de glazen koepel vallen.
Wat is eigenlijk het tijdsverschil tussen de cams? op cam1 mis ik 6 panelen, op cam2 missen er meer lijkt het.quote:Op zondag 4 december 2011 15:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Er missen ook zes panelen zo lijkt het op de cams iig.
De tweede is het meest actueel schijnt. Dus als het klopt moeten er zo ook op de eerste cam de bovenste twee paneeltjes vallen. Anders snap ik het ook niet.quote:Op zondag 4 december 2011 15:20 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het tijdsverschil tussen de cams? op cam1 mis ik 6 panelen, op cam2 missen er meer lijkt het.
Spooky!quote:Op zondag 4 december 2011 15:20 schreef zyx1981 het volgende:
Mensen, er staan nieuwe foto's online! Kolom is helemaal weggezakt nu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel: de nood-bokken rond die verzakte kolom dragen nu een enorm gewicht: dat van het dek wat eerder door de verzakte kolom gedragen werd. De fotograaf is dan ook zeer dom geweest: die noodbokken kunnen ieder moment met veel geweld kapotknallen, met een flinke instorting als gevolg... Dit gebeurt zonder kraken/scheuren/etc vooraf.. dus had het ook kunnen gebeuren tijdens het maken van die foto's.quote:Op zondag 4 december 2011 15:26 schreef Fredo55 het volgende:
Die ondersteuningen hebben dus ook niet geholpen.
Onderin de foto op het parkeerterrein was ik ook al aan het kijken op die andere cam, maar het kan ook zo zijn dat door het water het net lijkt dat er iets is verzakt.quote:
Ik denk dat het gewoon gezichtsbedrog is, die agenten die over het muurtje liepen waren op cam2 ongeveer 10 seconden eerder.quote:Op zondag 4 december 2011 15:22 schreef Staal het volgende:
[..]
De tweede is het meest actueel schijnt. Dus als het klopt moeten er zo ook op de eerste cam de bovenste twee paneeltjes vallen. Anders snap ik het ook niet.
Ja, het is net een andere hoek. Als die ruiten half naar binnen loslaten dan zie je dat nog niet op cam 1.quote:Op zondag 4 december 2011 15:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon gezichtsbedrog is, die agenten die over het muurtje liepen waren op cam2 ongeveer 10 seconden eerder.
Ja inderdaad. Dat viel mij ook op. Waarschijnlijk de schaduw van de flat rechts.quote:Op zondag 4 december 2011 15:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon gezichtsbedrog is, die agenten die over het muurtje liepen waren op cam2 ongeveer 10 seconden eerder.
Ja dat merkte ik ook al op toen ik de 2 livesteams aan het vergelijken was..quote:Op zondag 4 december 2011 15:38 schreef Swomp het volgende:
Haha, op de L1 cam moeten een aantal panelen van de koepel nog vallen...
[ afbeelding ]
Dat is een oude foto... Inmiddels zit die kolom 1,5 meter lager en kan je er bovenop kijkenquote:Op zondag 4 december 2011 15:43 schreef deedeetee het volgende:
Ziet er niet best uit.
[ afbeelding ]
Dat van die koepel is gezichtsbedrog.quote:Op zondag 4 december 2011 15:45 schreef CafeRoker het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat die koepel eraan gaat. Je zag een paar pagina's terug foto's van scheur in de vloer, met de aantekening dat dat de compartimentsgrens was. Die koepel ligt veel verder het centrum in. Als ik het goed kan zien zou dat een ander compartiment moeten zijn. Natuurlijk krijg je uiteindelijke trekkrachten in het dak die over de compartimentsgrens heen kunnen gaan, maar als je kijkt dat het kritieke deel als geheel nog nauwelijks gezakt is lijkt vind ik het opmerkelijk dat dat nu al zo is.
Die andere kolommen krijgen meer belasting. Dat kan hij waarschijnlijk wel hebben, maar hij krijgt ook buiging als het dek inzakt.quote:Op zondag 4 december 2011 15:52 schreef Studiotje het volgende:
Maar dat is maar 1 kolom van de xx aantal die er staan, of zakt alles daar omheen ook en gaat dit stukje wat sneller?
Dat laatste schijnt.quote:Op zondag 4 december 2011 15:52 schreef Infection het volgende:
Kan iemand de knipperende lichten verklaren op deze livestream?
Of komt dat gewoon door de camera zelf, in verband met licht etc.?
Neem 2 effecten mee:quote:Op zondag 4 december 2011 16:01 schreef Ivo1985 het volgende:
1 kolom weg = gebouw instabiel. Zolang er verder niks gebeurt met het gebouw of de ondergrond zal het nog wel blijven staan.
De andere kolommen kunnen dat gewicht nog wel dragen als er daar niets mis is met de ondergrond, echter zit het probleem hem in de vloer die nu niet meer goed ondersteund wordt. Er is in zo'n situatie kans dat de verdiepingsvloer instort en daarbij meer wordt meegesleurd.
Tevens is het in dit specifieke geval natuurlijk de vraag hoeveel grond er nog weg zal zaken in de komende uren/dagen. Als dat nog een tijdje doorgaat, verliezen uiteindelijk de omliggende kolommen ook hun steun en dat zal wel fataal worden.
Ook een beetje zakking van de andere kolommen kan al fataal worden voor de verdiepingsvloer, omdat zakking voor extra spanningen in de vloer zorgt als dit niet gelijkmatig gebeurd. En rond de 'verdewenen' pilaar zijn de krachten al veel groter dan waarop het een en ander berekend is.
Klopt, zolang de omliggende pilaren blijven staan en de bovenliggende vloer niet belast wordt zal het allemaal wel wel overeind blijven staan. Echter is de pilaar die nu de boel niet meer ondersteund in de afgelopen uren bijna geheel opgeslokt door de wegzakkende ondergrond. Vraag is dus: hoever gaat dat gat nog groeien?quote:Op zondag 4 december 2011 16:04 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Neem 2 effecten mee:
-beton wordt met de jaren harder. Is het complex met B25 gebouwd, dan is het inmiddels wel B45.
-de veranderlijke belasting is deels afwezig (mensen).
Mochten de andere pilaren niet verzakken, dan kan het dus zijn dat de vloer uiteindelijk niet instort.
Let wel, er schijnen nog eens 5 te zijn gebroken...
quote:
twitter:gemeenteheerlen twitterde op zondag 04-12-2011 om 16:41:52Foto's in winkelcentrum #loon site L1 laten geen scheur zien het is voeg tussen compartimenten waar stukjes zijn weggekapt voor onderzoek. reageer retweet
poeh poeh.quote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef deaarde het volgende:
Nee, het verwachtingspatroon. Die flat gaat helemaal niet instorten manquote:Op zondag 4 december 2011 17:15 schreef ikbenonline het volgende:
Voorbeeld van de instorting:
http://www.twitvid.com/E0JBH
Wie denk dat het zo gebeurt?quote:Op zondag 4 december 2011 17:15 schreef ikbenonline het volgende:
Voorbeeld van de instorting:
http://www.twitvid.com/E0JBH
Onzin of fout.quote:
Hoi Perico, dank voor je link, hier staat ook een bouwtekening tussen waar je wel wat informatie uit kan halen.quote:Op zondag 4 december 2011 01:54 schreef Perico het volgende:
Ow, hier 1 pagina die alles in de gaten houdt, qua live cams, foto's en tweets.. heel handig in 1 oogopslag:
http://www.greenhood.nl/Heerlen
Dat zijn de mijnen in Duitsland, net over de grens. Bij mijn weten wordt er in Nederland niets meer mee gedaan behalve het mijnwaterproject.quote:Op zondag 4 december 2011 13:16 schreef zyx1981 het volgende:
Oude mijnschachten worden in Limburg actief gesanneerd, zodat ze geen problemen meer opleveren voor de toekomst.
Fotoserie: http://www.domanialemijn.nl/gallery/sanering.php
Probleem is echter dat de laatste eeuwen zeer veel mijntjes zijn aangelegd in Limburg en dat van het meerendeel niet meer bekend is waar precies. Ofwel: overal kan een schacht zomaar instorten en net als in 2005/2006 metersdiepe kraters slaan in het maaiveld.
Die smalle mijntunnels zijn dus niet zozeer een probleem, maar vooral de grote diepe mijnschachten. Als een schacht van 7m doorsnede en 100m diep instort, dan merk je dat wel bovengronds
Circa de helft van die kloostermijnen liggen wel degelijk inmiddels op Nederlands grondgebied.quote:Op zondag 4 december 2011 18:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Onzin of fout.
======================
[..]
Hoi Perico, dank voor je link, hier staat ook een bouwtekening tussen waar je wel wat informatie uit kan halen.
======================
[..]
Dat zijn de mijnen in Duitsland, net over de grens. Bij mijn weten wordt er in Nederland niets meer mee gedaan behalve het mijnwaterproject.
Laat me raden. Een sjeng?quote:Op zondag 4 december 2011 18:23 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom zitten mensen hier te zeggen dat het niet goed gaat? Het gaat prima, laat dat Heerlen maar lekker de grond inzakken![]()
![]()
Ik denk dat je vette pech hebt. De verzekering vergoed in ieder geval niets. Toen mijn ouders in de buurt hun huis kochten moesten ze een afkoopcontract tekenen, waarin stond dat bij schade voortkomend uit de mijnbouw er niemand aansprakelijk gesteld kon worden. Zal voor deze winkeliers niet anders zijn.quote:Op zondag 4 december 2011 17:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
stel je hebt zo een appartement en het gebouw stort kapot naar beneden. zijn die mensen gedekt voor de schade / vergoedt de gemeente het.
Zoals ik al eerder zei; dit is een mooie gelegenheid om in deze krimpregio de winkels weer te concentreren in het centrum waar het allemaal begon. Zo wordt Heerlen gezelliger en neemt de leegstand afquote:Op zondag 4 december 2011 20:48 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vette pech hebt. De verzekering vergoed in ieder geval niets. Toen mijn ouders in de buurt hun huis kochten moesten ze een afkoopcontract tekenen, waarin stond dat bij schade voortkomend uit de mijnbouw er niemand aansprakelijk gesteld kon worden. Zal voor deze winkeliers niet anders zijn.
Overigens zal de gemeente graag de verhuizing naar het centrum van Heerlen betalen. Eigenlijk komt het wel goed uit. Dat kutloon stond toch te ver uit het centrum vandaan.
Her was toch een oudewijvencentrum. Vond het echt sfeerloos, maar goed kwam er ook niet vaak. (en de afgelopen 15 jaar al helemaal niet meer ;-))quote:Op zondag 4 december 2011 21:39 schreef VulcanRaven het volgende:
Toch is het jammer dat het Loon op instorten staat. Hoewel veel mensen er hier niks mee hebben brengt het toch herrineringen met zich mee. Vindt het daar altijd een gezellig sfeertje hebben terwijl ik het in het Centrum maar kil vindt
Ik kom niet vaak in 't loon maar naar mijn idee hangt daar helemaal geen sfeerquote:Op zondag 4 december 2011 21:39 schreef VulcanRaven het volgende:
Toch is het jammer dat het Loon op instorten staat. Hoewel veel mensen er hier niks mee hebben brengt het toch herrineringen met zich mee. Vindt het daar altijd een gezellig sfeertje hebben terwijl ik het in het Centrum maar kil vindt
Of in BNWquote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef speknek het volgende:
Heerlen stort in? Waarom staat dit in NWS en niet in FEE?
wat een josti in dat filmpjequote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef ikbenonline het volgende:
Op deze video is te zien dat de koepel normaal blauw verlicht is en dat is nu ook niet meer het geval...
Zou er dan toch enkele "ruiten" stuk zijn in de koepel?
QFTquote:
Woeë ne winkbuul geet, woeë ne winkbuul sjteet, doa is ut vasteloavend!quote:Op zondag 4 december 2011 01:13 schreef Kinga het volgende:
Dat lijkt me slecht nieuws.quote:Op zondag 4 december 2011 20:13 schreef Swomp het volgende:
Er is nu door omwonende bevestigd dat er wel degelijk platen uit de koepel zijn.
Nare man ben jij.quote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef speknek het volgende:
Heerlen stort in? Waarom staat dit in NWS en niet in FEE?
Fantastisch dat accent van die tweede man. Niet na te doen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef ikbenonline het volgende:
Op deze video is te zien dat de koepel normaal blauw verlicht is en dat is nu ook niet meer het geval...
Die heeft een spraakgebrek of is een Franstalige Belg ofzo.quote:Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Fantastisch dat accent van die tweede man. Niet na te doen.
Da's niet toevallig couleur locale?quote:Op zondag 4 december 2011 23:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die heeft een spraakgebrek of is een Franstalige Belg ofzo.
Hij is in iedergeval niet gek, gezien zijn verhaal.
Nee, een Heerlenaar klinkt idd raar voor iemand die het niet gewend is, maar dit is wel heel apart.quote:Op zondag 4 december 2011 23:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Da's niet toevallig couleur locale?
Die panelen uit de koepel lagen er eind van de middag al uit. Alleen leken de foto, en twee webcambeelden niet helemaal te kloppen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat lijkt me slecht nieuws.
Houden ze de bewegingen van de Homerusflat nog in de gaten? Dat lijkt me het belangrijkste, dat die blijft staan.
Ik zie al die verzekeringsmaatschappijen nu echt wel spoedvergaderingen houden.quote:Op zondag 4 december 2011 17:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
stel je hebt zo een appartement en het gebouw stort kapot naar beneden. zijn die mensen gedekt voor de schade / vergoedt de gemeente het.
Die panelen op beide cams waren totaal anders... Maar mocht het toch zo zijn dan zullen ze dat vast nog wel vermelden in het nieuws lijkt mij....quote:Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Die panelen uit de koepel lagen er eind van de middag al uit. Alleen leken de foto, en twee webcambeelden niet helemaal te kloppen.
Ook uitgelegd maar iemand bleef volhouden dat het de schaduw was van een flat, ook na uitleg dat hij wel gelijk had met gezichtsbedrog maar dan op een geheel andere manier.
Vond de sop de kool niet waard ook.
We zullen het wel zien verder..
-1quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Alsof mensen niet hopen dat heel Limburg instort
Die stond 2 december al op YT.quote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef ikbenonline het volgende:
quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
+1quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
eerder andersomquote:Op zondag 4 december 2011 23:33 schreef CaptainCookie het volgende:
http://www.knmi.nl/seismologie/aardbevingen-nederland.html
Komt dit door het winkelcentrum?
quote:
Nou zo totaal verschillend waren de beelden niet.quote:Op zondag 4 december 2011 23:19 schreef ikbenonline het volgende:
[..]
Die panelen op beide cams waren totaal anders... Maar mocht het toch zo zijn dan zullen ze dat vast nog wel vermelden in het nieuws lijkt mij....
Foto (van Twitter @missmup)
[ afbeelding ]
Foto 2 December 2011 lijkt ook dat het glas eruit is? Toch schaduw??
ja maar das Randstad.. daar zijn ¤¤¤¤quote:Op zondag 4 december 2011 23:48 schreef raptorix het volgende:
In Amsterdam hadden we zoiets op Bos en Lomoe plein paar jaar terug, ook probleem met ondergrondse parkeerdinges.
Nou is daar voor flink wat centen afgekocht meen ik, heeft ook erg lang geduurd voordat situatie duidelijk was, beetje vergelijkbaar met hier, dan weer veilig, dan weer niert, dan weer wel, etc.quote:Op zondag 4 december 2011 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar das Randstad.. daar zijn ¤¤¤¤en wordt t zo gefixt
Dat was toch een nieuwbouwproject?quote:In Amsterdam hadden we zoiets op Bos en Lomoe plein paar jaar terug, ook probleem met ondergrondse parkeerdinges.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |