Dat winkelcentrum is al heel, heel oud. Ik neem aan dat het probleem in de ondergrond zit.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:43 schreef BasEnAad het volgende:
Is daar geen aannemer voor verantwoordelijk dan?
Nee, deze gebouwen staan nu zo'n 40 jaar daar.quote:Is daar geen aannemer voor verantwoordelijk dan?
45 jaar om precies te zijn. Het heeft 2x in brand gestaan, 1983 en een hele heftige brand in 1985.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dat winkelcentrum is al heel, heel oud. Ik neem aan dat het probleem in de ondergrond zit.
Wowquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
45 jaar om precies te zijn. Het heeft 2x in brand gestaan, 1983 en een hele heftige brand in 1985.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Zijn er nog wat oude mijngangen aan het instorten dat hierdoor dit ontstaat?
http://www.limburger.nl/a(...)11129565/0/FRONTPAGEquote:Er zijn diverse theorieën over waarom de grond is gaan bewegen. Dat kan te maken hebben met mijngangen of mijnpijlers, schommelingen in grond- en mijnwater en kalk. Onderzoek moet uitwijzen welke theorie klopt. Op zijn vroegst in januari kunnen boringen worden gedaan om vast te stellen wat de oorzaak van de verzakking is. Op basis van de uitkomst moeten passende maatregelen worden getroffen. Daarom duurt het zeker enkele maanden voordat ‘t Loon weer volledig open is.
Bovendien zijn de de laatste jaren met carnaval electro-muziek gaan draaien. Dat trilt nogal.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef freako het volgende:
[..]
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)11129565/0/FRONTPAGE
Komt de optocht in heerlen dan nog langs het loon. Ik vind dat ding echt in een uithgoek van het centrum liggen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:53 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Bovendien zijn de de laatste jaren met carnaval electro-muziek gaan draaien. Dat trilt nogal.
Aparte zinsbouw. Maar goed, als dat zo is...quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Werk zelf bij SGS Intron en wij doen keuringen uitvoeren bij ons in het archief is een document van al reeds 10jaar geleden waar wij een keuring hebben uitgevoerd op het beton van het loon in Heerlen.
Waarbij mij collega destijds al aantoonde dat het beton gerepareerd moest worden hier is tot op heden geen gehoor aangegeven nu komen ze wel voor te vragen voor een oplossing.
Denk niet dat je klant het leuk gaat vinden dat je dat even op internet zetquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Waarbij mij collega destijds al aantoonde dat het beton gerepareerd moest worden hier is tot op heden geen gehoor aangegeven nu komen ze wel voor te vragen voor een oplossing.
Weet je ook wat het probleem was met het beton? Was het beton zelf het probleem of de ondergrond?quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Werk zelf bij SGS Intron en wij doen keuringen uitvoeren bij ons in het archief is een document van al reeds 10jaar geleden waar wij een keuring hebben uitgevoerd op het beton van het loon in Heerlen.
Sssst. Ik probeer nog wat info uit hem te trekken...quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Denk niet dat je klant het leuk gaat vinden dat je dat even op internet zet
Waardoor? Kwaliteit van het beton of de ondergrond?quote:
Bij L1 wel.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
Over een paar minuten persco. Helaas geen live stream op de site van de gemeente.
Thanks!quote:
Ik ben zelf sinds mijn wilde jonge jaren niet meer in het ruige Heerlen geweest, althans niet met carnaval. Maar lag de schouwburg niet in de buurt van Het Loon?quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komt de optocht in heerlen dan nog langs het loon. Ik vind dat ding echt in een uithgoek van het centrum liggen.
Allemaal naar funda! ;-)quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:26 schreef 2l33t4u het volgende:
k zag vandaag van die borden hangen bij die flat met 'te koop'
Dat is nog flink aan de prijs zeg daar schrik ik wel van voor een krimpregio. En hoeveel zijn de servicekosten want dat zie ik zo snel nog niet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:41 schreef NML het volgende:
Vooruit dan
http://www.heuvellandwonen.nl/index.php/heerlen/apollolaan-118
Tijdens mij huizenjacht 2 jaar geleden ben ik bij een van die panden binnen geweest,quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is nog flink aan de prijs zeg daar schrik ik wel van voor een krimpregio. En hoeveel zijn de servicekosten want dat zie ik zo snel nog niet.
In de loop der jaren is er vaak zat gerepareerd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Mocht de schade te wijten zijn aan oude mijngangen dan draait de consessiehouder van de mijn op voor de schade.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:47 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, deze gebouwen staan nu zo'n 40 jaar daar.
Ik weet niet precies hoe dit gaat, vergelijk het maar met de verzakkingen in Groningen a.g.v. de gasboringen, idem. En ik meen dat de Staat hierin een rol speelt, maar of ze dat ooit een keer afgekocht hebben weet ik niet meer (wat wel schandalig zou zijn)
Bron:quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In de loop der jaren is er vaak zat gerepareerd.
Ik ben ook werkzaam bij 1 van de betrokken partijen, maar ik ga dat soort informatie dus niet open en bloot gooien zoals jij wel doet.quote:
Is dat niet gewoon de overheid?quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Mocht de schade te wijten zijn aan oude mijngangen dan draait de consessiehouder van de mijn op voor de schade.
Niet genoeg hoor!quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik ben ook werkzaam bij 1 van de betrokken partijen, maar ik ga dat soort informatie dus niet open en bloot gooien zoals jij wel doet.
Maar neem maar van mij aan dat er in de loop der jaren genoeg kolommen gerepareerd/vervangen zijn.
In dit geval niet, aangezien de Oranje Nassau mijn een private mijn was.quote:
Ok.quote:
Oranje Nassau heeft echter al uitbetaald voor alle mijnschade, dus verwacht daar niet veel van.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
In dit geval niet, aangezien de Oranje Nassau mijn een private mijn was.
Ik weet er ook niet het fijne van hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat in deze situatie (ervan uitgaande dat het aan de mijnen ligt, al is dat allerminst zeker) dat er wel zo'n traject opgestart gaat worden door de eigenaar van het complex.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef NML het volgende:
[..]
Oranje Nassau heeft echter al uitbetaald voor alle mijnschade, dus verwacht daar niet veel van.
Ik heb een zelfde traject bijna moeten doorlopen en het werd me afgeraden,
voordat je gelijk krijgt als enkeling ben je jaaaren verder en de kans dat er iets word uitgekeerd is minimaal.
Maar toen kocht iemand mijn huis waardoor het niet meer mijn mijn probleem was.
Gaat die tent vanavond nou collapsen, of zitten we nou een week lang naar stilstaand beeld te koekeloeren?!..quote:
Wedden dat het bij een stilstaand beeld blijft en het pas instort door menselijke acties.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:42 schreef Tism het volgende:
[..]
Gaat die tent vanavond nou collapsen, of zitten we nou een week lang naar stilstaand beeld te koekeloeren?!..
quote for truth. dappere klokkenluider! wie licht geenstijl even inquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef StormS.A het volgende:
Oef. Bizar duur ja.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is nog flink aan de prijs zeg daar schrik ik wel van voor een krimpregio. En hoeveel zijn de servicekosten want dat zie ik zo snel nog niet.
Klopt, zo meter of 50, aan de kant van de parkeergarage. Toch heb ik het idee dat het beperkt is tot die garage en niet de omgeving.quote:Ik ben zelf sinds mijn wilde jonge jaren niet meer in het ruige Heerlen geweest, althans niet met carnaval. Maar lag de schouwburg niet in de buurt van Het Loon?
Nou ja, die brand zat in het winkeldeel, en deze parkeergarage ligt daar naast. En echt ondergronds is ie ook niet, hij ligt half ingegraven, betondek erover en je hebt een parkeergarage.quote:Brand, beton en een niet te stabiele ondergrond, mooie combi is dat
Ik woonde er vroeger niet zo ver vandaan en ons huis zakte ook 1 mm per 10 jaar ofzo. Was niets om je druk om te maken zeiden ze.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klopt, zo meter of 50, aan de kant van de parkeergarage. Toch heb ik het idee dat het beperkt is tot die garage en niet de omgeving.
==============================
[..]
Nou ja, die brand zat in het winkeldeel, en deze parkeergarage ligt daar naast. En echt ondergronds is ie ook niet, hij ligt half ingegraven, betondek erover en je hebt een parkeergarage.
Ik vermoed overigens dat het de ondergrond is, zo bijzonder zwaar is die parkeergarage helemaal niet en de mijngangen zaten ook niet zo dicht bij de oppervlakte. Het zal eerder de ondergrond zijn waar iets mee is (misschien wegspoelen ofzo, dat kan dan wel met een mijngang) of bij de aanleg iets verkeerds gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |