Nee, dat is politie, en we weten allemaal: die mensen hebben geen leven.quote:Op zondag 4 december 2011 15:01 schreef Swomp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een cam die dat licht niet goed verwerkt.
Op de 2e cam is weer leven te zien
Nah, er liepen ook wat gewone mensen op het parkeerterreinquote:Op zondag 4 december 2011 15:03 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Nee, dat is politie, en we weten allemaal: die mensen hebben geen leven.
Is er maar 1 pilaar weggezakt?quote:Op zondag 4 december 2011 15:16 schreef searchanddestroy het volgende:
http://www.l1.nl/content/5487585/fotos_van_verzakking_t_loon
Geen idee of dit al gepost was, maar ziet er ook niet al te best uit.
Zooow dat is best heftig! Die paal is dus een heel eind verder gezakt?quote:Op zondag 4 december 2011 15:16 schreef searchanddestroy het volgende:
http://www.l1.nl/content/5487585/fotos_van_verzakking_t_loon
Geen idee of dit al gepost was, maar ziet er ook niet al te best uit.
Er missen ook zes panelen zo lijkt het op de cams iig.quote:Op zondag 4 december 2011 15:13 schreef zyx1981 het volgende:
Lol, een van de hokjes op de parkeergarage (ingang/kaartautomaat/lift) schijnt scheef te staan. Verder wordt beweerd op twitter dat er glazen panelen uit de glazen koepel vallen.
Wat is eigenlijk het tijdsverschil tussen de cams? op cam1 mis ik 6 panelen, op cam2 missen er meer lijkt het.quote:Op zondag 4 december 2011 15:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Er missen ook zes panelen zo lijkt het op de cams iig.
De tweede is het meest actueel schijnt. Dus als het klopt moeten er zo ook op de eerste cam de bovenste twee paneeltjes vallen. Anders snap ik het ook niet.quote:Op zondag 4 december 2011 15:20 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het tijdsverschil tussen de cams? op cam1 mis ik 6 panelen, op cam2 missen er meer lijkt het.
Spooky!quote:Op zondag 4 december 2011 15:20 schreef zyx1981 het volgende:
Mensen, er staan nieuwe foto's online! Kolom is helemaal weggezakt nu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel: de nood-bokken rond die verzakte kolom dragen nu een enorm gewicht: dat van het dek wat eerder door de verzakte kolom gedragen werd. De fotograaf is dan ook zeer dom geweest: die noodbokken kunnen ieder moment met veel geweld kapotknallen, met een flinke instorting als gevolg... Dit gebeurt zonder kraken/scheuren/etc vooraf.. dus had het ook kunnen gebeuren tijdens het maken van die foto's.quote:Op zondag 4 december 2011 15:26 schreef Fredo55 het volgende:
Die ondersteuningen hebben dus ook niet geholpen.
Onderin de foto op het parkeerterrein was ik ook al aan het kijken op die andere cam, maar het kan ook zo zijn dat door het water het net lijkt dat er iets is verzakt.quote:
Ik denk dat het gewoon gezichtsbedrog is, die agenten die over het muurtje liepen waren op cam2 ongeveer 10 seconden eerder.quote:Op zondag 4 december 2011 15:22 schreef Staal het volgende:
[..]
De tweede is het meest actueel schijnt. Dus als het klopt moeten er zo ook op de eerste cam de bovenste twee paneeltjes vallen. Anders snap ik het ook niet.
Ja, het is net een andere hoek. Als die ruiten half naar binnen loslaten dan zie je dat nog niet op cam 1.quote:Op zondag 4 december 2011 15:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon gezichtsbedrog is, die agenten die over het muurtje liepen waren op cam2 ongeveer 10 seconden eerder.
Ja inderdaad. Dat viel mij ook op. Waarschijnlijk de schaduw van de flat rechts.quote:Op zondag 4 december 2011 15:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon gezichtsbedrog is, die agenten die over het muurtje liepen waren op cam2 ongeveer 10 seconden eerder.
Ja dat merkte ik ook al op toen ik de 2 livesteams aan het vergelijken was..quote:Op zondag 4 december 2011 15:38 schreef Swomp het volgende:
Haha, op de L1 cam moeten een aantal panelen van de koepel nog vallen...
[ afbeelding ]
Dat is een oude foto... Inmiddels zit die kolom 1,5 meter lager en kan je er bovenop kijkenquote:Op zondag 4 december 2011 15:43 schreef deedeetee het volgende:
Ziet er niet best uit.
[ afbeelding ]
Dat van die koepel is gezichtsbedrog.quote:Op zondag 4 december 2011 15:45 schreef CafeRoker het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat die koepel eraan gaat. Je zag een paar pagina's terug foto's van scheur in de vloer, met de aantekening dat dat de compartimentsgrens was. Die koepel ligt veel verder het centrum in. Als ik het goed kan zien zou dat een ander compartiment moeten zijn. Natuurlijk krijg je uiteindelijke trekkrachten in het dak die over de compartimentsgrens heen kunnen gaan, maar als je kijkt dat het kritieke deel als geheel nog nauwelijks gezakt is lijkt vind ik het opmerkelijk dat dat nu al zo is.
Die andere kolommen krijgen meer belasting. Dat kan hij waarschijnlijk wel hebben, maar hij krijgt ook buiging als het dek inzakt.quote:Op zondag 4 december 2011 15:52 schreef Studiotje het volgende:
Maar dat is maar 1 kolom van de xx aantal die er staan, of zakt alles daar omheen ook en gaat dit stukje wat sneller?
Dat laatste schijnt.quote:Op zondag 4 december 2011 15:52 schreef Infection het volgende:
Kan iemand de knipperende lichten verklaren op deze livestream?
Of komt dat gewoon door de camera zelf, in verband met licht etc.?
Neem 2 effecten mee:quote:Op zondag 4 december 2011 16:01 schreef Ivo1985 het volgende:
1 kolom weg = gebouw instabiel. Zolang er verder niks gebeurt met het gebouw of de ondergrond zal het nog wel blijven staan.
De andere kolommen kunnen dat gewicht nog wel dragen als er daar niets mis is met de ondergrond, echter zit het probleem hem in de vloer die nu niet meer goed ondersteund wordt. Er is in zo'n situatie kans dat de verdiepingsvloer instort en daarbij meer wordt meegesleurd.
Tevens is het in dit specifieke geval natuurlijk de vraag hoeveel grond er nog weg zal zaken in de komende uren/dagen. Als dat nog een tijdje doorgaat, verliezen uiteindelijk de omliggende kolommen ook hun steun en dat zal wel fataal worden.
Ook een beetje zakking van de andere kolommen kan al fataal worden voor de verdiepingsvloer, omdat zakking voor extra spanningen in de vloer zorgt als dit niet gelijkmatig gebeurd. En rond de 'verdewenen' pilaar zijn de krachten al veel groter dan waarop het een en ander berekend is.
Klopt, zolang de omliggende pilaren blijven staan en de bovenliggende vloer niet belast wordt zal het allemaal wel wel overeind blijven staan. Echter is de pilaar die nu de boel niet meer ondersteund in de afgelopen uren bijna geheel opgeslokt door de wegzakkende ondergrond. Vraag is dus: hoever gaat dat gat nog groeien?quote:Op zondag 4 december 2011 16:04 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Neem 2 effecten mee:
-beton wordt met de jaren harder. Is het complex met B25 gebouwd, dan is het inmiddels wel B45.
-de veranderlijke belasting is deels afwezig (mensen).
Mochten de andere pilaren niet verzakken, dan kan het dus zijn dat de vloer uiteindelijk niet instort.
Let wel, er schijnen nog eens 5 te zijn gebroken...
quote:
twitter:gemeenteheerlen twitterde op zondag 04-12-2011 om 16:41:52Foto's in winkelcentrum #loon site L1 laten geen scheur zien het is voeg tussen compartimenten waar stukjes zijn weggekapt voor onderzoek. reageer retweet
poeh poeh.quote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef deaarde het volgende:
De tien onveilige winkels in het loon
C&A, Promiss, Miss Etam, Avance, Sta Sterk, Vrancken, Bart Smit, Hair & More, Livello, en Bags&Bijoux
Nee, het verwachtingspatroon. Die flat gaat helemaal niet instorten manquote:Op zondag 4 december 2011 17:15 schreef ikbenonline het volgende:
Voorbeeld van de instorting:
http://www.twitvid.com/E0JBH
Wie denk dat het zo gebeurt?quote:Op zondag 4 december 2011 17:15 schreef ikbenonline het volgende:
Voorbeeld van de instorting:
http://www.twitvid.com/E0JBH
Onzin of fout.quote:
Hoi Perico, dank voor je link, hier staat ook een bouwtekening tussen waar je wel wat informatie uit kan halen.quote:Op zondag 4 december 2011 01:54 schreef Perico het volgende:
Ow, hier 1 pagina die alles in de gaten houdt, qua live cams, foto's en tweets.. heel handig in 1 oogopslag:
http://www.greenhood.nl/Heerlen
Dat zijn de mijnen in Duitsland, net over de grens. Bij mijn weten wordt er in Nederland niets meer mee gedaan behalve het mijnwaterproject.quote:Op zondag 4 december 2011 13:16 schreef zyx1981 het volgende:
Oude mijnschachten worden in Limburg actief gesanneerd, zodat ze geen problemen meer opleveren voor de toekomst.
Fotoserie: http://www.domanialemijn.nl/gallery/sanering.php
Probleem is echter dat de laatste eeuwen zeer veel mijntjes zijn aangelegd in Limburg en dat van het meerendeel niet meer bekend is waar precies. Ofwel: overal kan een schacht zomaar instorten en net als in 2005/2006 metersdiepe kraters slaan in het maaiveld.
Die smalle mijntunnels zijn dus niet zozeer een probleem, maar vooral de grote diepe mijnschachten. Als een schacht van 7m doorsnede en 100m diep instort, dan merk je dat wel bovengronds
Circa de helft van die kloostermijnen liggen wel degelijk inmiddels op Nederlands grondgebied.quote:Op zondag 4 december 2011 18:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Onzin of fout.
======================
[..]
Hoi Perico, dank voor je link, hier staat ook een bouwtekening tussen waar je wel wat informatie uit kan halen.
======================
[..]
Dat zijn de mijnen in Duitsland, net over de grens. Bij mijn weten wordt er in Nederland niets meer mee gedaan behalve het mijnwaterproject.
Laat me raden. Een sjeng?quote:Op zondag 4 december 2011 18:23 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom zitten mensen hier te zeggen dat het niet goed gaat? Het gaat prima, laat dat Heerlen maar lekker de grond inzakken![]()
![]()
Ik denk dat je vette pech hebt. De verzekering vergoed in ieder geval niets. Toen mijn ouders in de buurt hun huis kochten moesten ze een afkoopcontract tekenen, waarin stond dat bij schade voortkomend uit de mijnbouw er niemand aansprakelijk gesteld kon worden. Zal voor deze winkeliers niet anders zijn.quote:Op zondag 4 december 2011 17:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
stel je hebt zo een appartement en het gebouw stort kapot naar beneden. zijn die mensen gedekt voor de schade / vergoedt de gemeente het.
Zoals ik al eerder zei; dit is een mooie gelegenheid om in deze krimpregio de winkels weer te concentreren in het centrum waar het allemaal begon. Zo wordt Heerlen gezelliger en neemt de leegstand afquote:Op zondag 4 december 2011 20:48 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vette pech hebt. De verzekering vergoed in ieder geval niets. Toen mijn ouders in de buurt hun huis kochten moesten ze een afkoopcontract tekenen, waarin stond dat bij schade voortkomend uit de mijnbouw er niemand aansprakelijk gesteld kon worden. Zal voor deze winkeliers niet anders zijn.
Overigens zal de gemeente graag de verhuizing naar het centrum van Heerlen betalen. Eigenlijk komt het wel goed uit. Dat kutloon stond toch te ver uit het centrum vandaan.
Her was toch een oudewijvencentrum. Vond het echt sfeerloos, maar goed kwam er ook niet vaak. (en de afgelopen 15 jaar al helemaal niet meer ;-))quote:Op zondag 4 december 2011 21:39 schreef VulcanRaven het volgende:
Toch is het jammer dat het Loon op instorten staat. Hoewel veel mensen er hier niks mee hebben brengt het toch herrineringen met zich mee. Vindt het daar altijd een gezellig sfeertje hebben terwijl ik het in het Centrum maar kil vindt
Ik kom niet vaak in 't loon maar naar mijn idee hangt daar helemaal geen sfeerquote:Op zondag 4 december 2011 21:39 schreef VulcanRaven het volgende:
Toch is het jammer dat het Loon op instorten staat. Hoewel veel mensen er hier niks mee hebben brengt het toch herrineringen met zich mee. Vindt het daar altijd een gezellig sfeertje hebben terwijl ik het in het Centrum maar kil vindt
Of in BNWquote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef speknek het volgende:
Heerlen stort in? Waarom staat dit in NWS en niet in FEE?
wat een josti in dat filmpjequote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef ikbenonline het volgende:
Op deze video is te zien dat de koepel normaal blauw verlicht is en dat is nu ook niet meer het geval...
Zou er dan toch enkele "ruiten" stuk zijn in de koepel?
QFTquote:
Woeë ne winkbuul geet, woeë ne winkbuul sjteet, doa is ut vasteloavend!quote:Op zondag 4 december 2011 01:13 schreef Kinga het volgende:
Als dat parkeerdek in elkaar zakt, blijven al die andere winkels ook dicht neem ik aan...? God, als die carnavalswinkel dicht blijft, zijn ze mooi het haasje. Die halen hun inkomsten binnen voornamelijk in januari en februari.
Ja, sorry als limburger denk je daaraan he
Dat lijkt me slecht nieuws.quote:Op zondag 4 december 2011 20:13 schreef Swomp het volgende:
Er is nu door omwonende bevestigd dat er wel degelijk platen uit de koepel zijn.
Nare man ben jij.quote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef speknek het volgende:
Heerlen stort in? Waarom staat dit in NWS en niet in FEE?
Fantastisch dat accent van die tweede man. Niet na te doen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef ikbenonline het volgende:
Op deze video is te zien dat de koepel normaal blauw verlicht is en dat is nu ook niet meer het geval...
Die heeft een spraakgebrek of is een Franstalige Belg ofzo.quote:Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Fantastisch dat accent van die tweede man. Niet na te doen.
Da's niet toevallig couleur locale?quote:Op zondag 4 december 2011 23:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die heeft een spraakgebrek of is een Franstalige Belg ofzo.
Hij is in iedergeval niet gek, gezien zijn verhaal.
Nee, een Heerlenaar klinkt idd raar voor iemand die het niet gewend is, maar dit is wel heel apart.quote:Op zondag 4 december 2011 23:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Da's niet toevallig couleur locale?
Die panelen uit de koepel lagen er eind van de middag al uit. Alleen leken de foto, en twee webcambeelden niet helemaal te kloppen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat lijkt me slecht nieuws.
Houden ze de bewegingen van de Homerusflat nog in de gaten? Dat lijkt me het belangrijkste, dat die blijft staan.
Ik zie al die verzekeringsmaatschappijen nu echt wel spoedvergaderingen houden.quote:Op zondag 4 december 2011 17:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
stel je hebt zo een appartement en het gebouw stort kapot naar beneden. zijn die mensen gedekt voor de schade / vergoedt de gemeente het.
Die panelen op beide cams waren totaal anders... Maar mocht het toch zo zijn dan zullen ze dat vast nog wel vermelden in het nieuws lijkt mij....quote:Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Die panelen uit de koepel lagen er eind van de middag al uit. Alleen leken de foto, en twee webcambeelden niet helemaal te kloppen.
Ook uitgelegd maar iemand bleef volhouden dat het de schaduw was van een flat, ook na uitleg dat hij wel gelijk had met gezichtsbedrog maar dan op een geheel andere manier.
Vond de sop de kool niet waard ook.
We zullen het wel zien verder..
-1quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Alsof mensen niet hopen dat heel Limburg instort
Die stond 2 december al op YT.quote:Op zondag 4 december 2011 22:05 schreef ikbenonline het volgende:
quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
+1quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
eerder andersomquote:Op zondag 4 december 2011 23:33 schreef CaptainCookie het volgende:
http://www.knmi.nl/seismologie/aardbevingen-nederland.html
Komt dit door het winkelcentrum?
quote:
Nou zo totaal verschillend waren de beelden niet.quote:Op zondag 4 december 2011 23:19 schreef ikbenonline het volgende:
[..]
Die panelen op beide cams waren totaal anders... Maar mocht het toch zo zijn dan zullen ze dat vast nog wel vermelden in het nieuws lijkt mij....
Foto (van Twitter @missmup)
[ afbeelding ]
Foto 2 December 2011 lijkt ook dat het glas eruit is? Toch schaduw??
ja maar das Randstad.. daar zijn ¤¤¤¤quote:Op zondag 4 december 2011 23:48 schreef raptorix het volgende:
In Amsterdam hadden we zoiets op Bos en Lomoe plein paar jaar terug, ook probleem met ondergrondse parkeerdinges.
Nou is daar voor flink wat centen afgekocht meen ik, heeft ook erg lang geduurd voordat situatie duidelijk was, beetje vergelijkbaar met hier, dan weer veilig, dan weer niert, dan weer wel, etc.quote:Op zondag 4 december 2011 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar das Randstad.. daar zijn ¤¤¤¤en wordt t zo gefixt
Dat was toch een nieuwbouwproject?quote:In Amsterdam hadden we zoiets op Bos en Lomoe plein paar jaar terug, ook probleem met ondergrondse parkeerdinges.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |