Helemaal niet, mijn mentor wilt ook gewoon dat wij hem "jij" noemen, om ons 't gevoel te hebben dat we gelijk zijn, maar we respecteren hem wel, en luisteren heel goed naar hem, tot de tegenstelling van een bittere lerares die "u" wilt worden genoemd, en tijdens haar lessen doen we juist niksquote:
Ja, docenten willen vooral niet aangesproken worden met 'u', stel je voor dat je met 'u' wordt aangesproken, want dan ben je oud, en niet meer happening... niet meerrrrrrr sexy, en jij als docent wil ook alleen maar sexy zijn natuurlijk... want alleen dan kun je kennis overdragen... de 'u' is een sufkut, toch?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Helemaal niet, mijn mentor wilt ook gewoon dat wij hem "jij" noemen, om ons 't gevoel te hebben dat we gelijk zijn, maar we respecteren hem wel, en luisteren heel goed naar hem, tot de tegenstelling van een bittere lerares die "u" wilt worden genoemd, en tijdens haar lessen doen we juist niks
Ja want iedereen die zich niet conformeert aan de traditionele gebruiken doet dit natuurlijk om populair gevonden te wordenquote:Op donderdag 1 december 2011 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, docenten willen vooral niet aangesproken worden met 'u', stel je voor dat je met 'u' wordt aangesproken, want dan ben je oud, en niet meer happening... niet meerrrrrrr sexy, en jij als docent wil ook alleen maar sexy zijn natuurlijk... want alleen dan kun je kennis overdragen... de 'u' is een sufkut, toch?
Wie zich met je en jouw wil laten aanspreken is nu traditioneel. Dat is toch zeker al een jaar of 25 de traditie. Er zijn nauwelijks nog docenten die anders werden aangesproken.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want iedereen die zich niet conformeert aan de traditionele gebruiken doet dit natuurlijk om populair gevonden te worden
Onzin. Beiden komt voor. Op mijn middelbareschool werden in de jaren 90 sommige docenten met u aangesproken, anderen met je. De meerderheid werd naar wat ik me herinner gevousvoyeerd. Iets wat overigens weinig invloed had op het respect en overwicht dat de docenten hadden.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wie zich met je en jouw wil laten aanspreken is nu traditioneel. Dat is toch zeker al een jaar of 25 de traditie. Er zijn nauwelijks nog docenten die anders werden aangesproken.
quote:PVV-tutoyeervoorstel al realiteit
Geschreven door Peter (pberends) op 01-12-2011 @ 20:57
Het voorstel dat de PVV lanceerde om getutoyeer in het onderwijs af te schaffen lijkt grotendeels al realiteit. Volgens onderzoek van EénVandaag onder 1.500 jongeren blijkt 78 procent van de leerlingen hun leraar al met u aan te spreken. Leraren van het Opiniepanel onderschrijven de resultaten
Rest v/h bericht: PVV-tutoyeervoorstel al realiteit
Herkenbaar. Leerlingen hadden bij ons op school duidelijk meer respect voor de docenten die je gewoon kon aanspreken met 'je' of 'jij' en minder voor de autoritaire types die per sé aangesproken wilden worden met u en als het nog even kon ook met twee woorden.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Helemaal niet, mijn mentor wilt ook gewoon dat wij hem "jij" noemen, om ons 't gevoel te hebben dat we gelijk zijn, maar we respecteren hem wel, en luisteren heel goed naar hem, tot de tegenstelling van een bittere lerares die "u" wilt worden genoemd, en tijdens haar lessen doen we juist niks
quote:Op donderdag 1 december 2011 19:44 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.
Zoals negers en blanken ook verschillende eigenschappen hebben. Negers kunnen goed tegen droogte, grote afstanden leggen, snel rennen, hebben veel fysieke kracht (spieren).
Blanken kunnen beter hun intelligentie benutten, meer empathisch vermogen. Ze zijn echter fysiek over het algemeen minder sterk en kunnen minder snel rennen.
Daarom maak ik de vergelijking met zebra's en ezels. Het is ook vrij ongebruikelijk om ze te kruisen.
Er klopt weinig tot niets aan zijn verhaal eigenlijkquote:Op zaterdag 3 december 2011 08:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat klopt er niet aan zijn verhaal?
quote:Op donderdag 1 december 2011 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
En voor iedereen die zegt dat respect niet blijkt uit één woordje:
Hoe spreek je een rechter aan? Toch niet met 'jij' hè? En waarom dan niet?
Gelukkig spreek je jezelf niet tegen hoor.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:18 schreef Gia het volgende:
Maar 'vreemde' volwassenen zijn bij mij 'u', ongeacht het beroep dat ze uitoefenen.
En niet om daarmee respect te tonen, maar gewoon uit fatsoen.
Ja, want volwassen mensen zijn niet in staat zelf te bepalen hoe ze aangesproken willen worden. Daar hebben ze de PVV voor nodig, die weet wel wat goed voor ons allen isquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:37 schreef summer2bird het volgende:
U tegen leraren en mensen die ouders zijn dan jij.
Zo moeilijk is het echt niet.
Ik geloof er geen fuck van dat zoiets helpt. Het is semantics. Als ze dan zeggen: meneer van de broek is een kneus is er nog geen respect. het verandert niets. Een PVV kulwet.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
100% eens met de PVV betreft deze motie. Leerlingen mogen best wel beseffen dat de leraar gewoon meer te zeggen heeft dan zij in de klas. Zeker gezien alle incidenten waarin leerlingen en/of hun ouders met een grote mond hun gelijk kwamen halen bij een leraar die hun zoontje met onvoldoende 'respect' behandelden.
Bovendien kost deze maatregel helemaal niks, in tegenstelling tot allerlei sociaal-agogische trajecten die graag door externe bureau's worden uitgevoerd, maar is ze veel effectiever.
Het is inderdaad wel heel sneu dat we nu de PVV nodig hebben om de leraren normaal aan te sprekenquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want volwassen mensen zijn niet in staat zelf te bepalen hoe ze aangesproken willen worden. Daar hebben ze de PVV voor nodig, die weet wel wat goed voor ons allen is
En dat hebben we dus niet. ga eens op een school kijken. Het merendeel van de leerlingen zegt al braaf 'u' en de leerlingen die het niet doen, gaan het ook niet doen, ook niet als iemand in Den Haag zegt, dat dat wel moet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel heel sneu dat we nu de PVV nodig hebben om de leraren normaal aan te spreken
Nogmaals: tenzij die oudere mensen zelf aangeven, dat ze anders willen worden aangesproken. Ik kan je aanraden 1984 van George Orwell eens te lezen. Kun je zien wat een fijne maatschappij je kunt krijgen als je alles, letterlijk alles, gaat opleggen vanuit een overheid.quote:Volgens mij was het gewoon vanzelfsprekend hoor, of je iemand met u of je aanspreekt.
Alles ouder is u.
Makkelijk dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |