Oh? Bij mij staat ie er gewoon. Wel gewoon altijd handig om even de titel te noemen natuurlijkquote:Op maandag 12 december 2011 12:47 schreef Leanishibe het volgende:
Volgens mij werkt je plaatje niet.
Inception is echt niet zoveel 'moeilijker' hoor. De hele truc van Shutter Island is natuurlijk dat de stukjes pas op het einde in elkaar vallen en je hem dan prima nog een keer kan kijken om alles beter te snappen. Inception is in 1x begrijpbaar.quote:Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]
Shutter Island.
Dit is zo'n film waar ik maar 80% van begreep, maar toch ontzettend goed vond. Ik denk dat ik 'm nog minimaal twee keer moet zien voordat echt alle stukjes op hun plek vallen, want ik vond 'm zeer lastig. Ik denk dat ik Inception maar oversla
Een 8 voor deze.
omdat ie nog in je cache staatquote:Op maandag 12 december 2011 12:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh? Bij mij staat ie er gewoon.
het hele concept van inception is al moeilijker. niet dat het een hele moeilijke film is maar ik zat tijdens die film de hele tijd na te denken en goed op te letten om niks te missen/ alles te snappen.quote:Op maandag 12 december 2011 12:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Inception is echt niet zoveel 'moeilijker' hoor. De hele truc van Shutter Island is natuurlijk dat de stukjes pas op het einde in elkaar vallen en je hem dan prima nog een keer kan kijken om alles beter te snappen. Inception is in 1x begrijpbaar.
Doet ie het nu wel?quote:Op maandag 12 december 2011 12:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
omdat ie nog in je cache staatmakkelijkste is om de image url te pasten op imgur.com.
Ja, dat had ik bij deze dus ook. Ik denk dat ik het einde wel begrijp, maar sommige scenes blijven me dan toch een raadsel.quote:Op maandag 12 december 2011 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het hele concept van inception is al moeilijker. niet dat het een hele moeilijke film is maar ik zat tijdens die film de hele tijd na te denken en goed op te letten om niks te missen/ alles te snappen.
Tenzij je het al door had in het begin natuurlijkquote:Op maandag 12 december 2011 12:51 schreef picodealion het volgende:
[..]
Inception is echt niet zoveel 'moeilijker' hoor. De hele truc van Shutter Island is natuurlijk dat de stukjes pas op het einde in elkaar vallen en je hem dan prima nog een keer kan kijken om alles beter te snappen. Inception is in 1x begrijpbaar.
Helemaal mee eens. Had hem al een tijd op mijn PC staan, en een paar weken terug eindelijk maar eens gekeken. Ik verwachtte namelijk een trage film. Niets van dat alles. Lekkere vaart in de film, leuke en interessante dialogen, goed spel en leuke plots.quote:Op maandag 12 december 2011 10:22 schreef Roces18 het volgende:
Up in the air [2009]
[ afbeelding ]
Zeer vermakelijke film over de keuzes die je moet maken in je leven en de gevolgen van deze beslissingen. Clooney presteert uitstekend maar zijn tegenspelers doen het ook zeker niet verkeerd. Een erg subtiele maar toch warme film die ik je wel kan aanraden!
7,6
Onmogelijk!quote:Op maandag 12 december 2011 13:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Tenzij je het al door had in het begin natuurlijk
Veel films gaan ongeveer zo hoor, ik had het door na een kwartier ofzo, helaas, want het is leuker om het op het einde pas te ontdekken.quote:
quote:Op maandag 12 december 2011 13:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Tenzij je het al door had in het begin natuurlijk
quote:Op maandag 12 december 2011 13:46 schreef daftme het volgende:
Shutter Island was inderdaad erg voorspelbaar na een kwartier/half uurtje.
Meen je dat nou? Ik voel me dan zoeen domme joekel, als ik die film nog minimaal twee keer moet kijken, wil ik hem 100% snappenquote:Op maandag 12 december 2011 13:46 schreef daftme het volgende:
Niks van aantrekken.quote:Op maandag 12 december 2011 15:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik voel me dan zoeen domme joekel, als ik die film nog minimaal twee keer moet kijken, wil ik hem 100% snappen
Ik vind 'm in Body of Lies alles behalve Titanicboy. Echt een topacteur.quote:Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Shutter island is cool net als blood diamond en american gangs of zo iets. Jammer dat hij toch voor iedereen titanic boy blijft.
Een medestanderquote:
1 tip. Nooit trailers kijken voordat je een film gaat kijken. Alleen even imdb voor het cijfer en welke acteurs spelen.quote:Op maandag 12 december 2011 15:14 schreef daftme het volgende:
Ok, ik heb dan wel de trailer van tevoren gezien, dus dat verraadt wel iets. Maar je kon het einde raden. In ieder geval welke kant het op ging.
Dank voor de tip.quote:Op dinsdag 6 december 2011 03:04 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Net Our Idiot Brother gezien.
Een heerlijke feel good film. Het lijkt wel alsof hij geschreven is voor Paul Rudd. Bedankt voor het aanraden!
8/10
quote:Op maandag 12 december 2011 13:46 schreef daftme het volgende:
Gast... Deze film heeft een briljante twist en is als film daarom geniaal.quote:Op maandag 12 december 2011 17:10 schreef jimjim1983 het volgende:
The Crying Game
best leuke film maar voorspelbaar einde
Gisteren deze gezien. Spannende film die ook tot het einde blijft boeien. Gaat over een virus outbreak die mensen aansteekt door aanraking of niesen etc. Verwacht geen zombie film, maar meer een film die gaat over hoe snel zoiets zou verspreiden en de aanpak ervan. Toch riep de film wat vraagtekens bij me op. Deze onder de spoiler. Ik geef deze film een 7,5.quote:In deze thriller van Steven Soderbergh breekt er razendsnel een virus uit. Het gevolg is dat er wereldwijd een enorme chaos ontstaat waar mensen zich geen enkele raad mee weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:40 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
contagion
[..]
Gisteren deze gezien. Spannende film die ook tot het einde blijft boeien. Gaat over een virus outbreak die mensen aansteekt door aanraking of niesen etc. Verwacht geen zombie film, maar meer een film die gaat over hoe snel zoiets zou verspreiden en de aanpak ervan. Toch riep de film wat vraagtekens bij me op. Deze onder de spoiler. Ik geef deze film een 7,5.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond je het trouwens echt een spannende film? Dat vond ik juist tegenvallen. De docu stijl vond ik wel interessant, maar van mij had er juist meer spanning in gemogen.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]De docu stijl werkte inderdaad prima voor deze film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond je het trouwens echt een spannende film? Dat vond ik juist tegenvallen. De docu stijl vond ik wel interessant, maar van mij had er juist meer spanning in gemogen.
Maar Soderbergh had wat overbodige verhaallijnen weg mogen laten. Het karakter van Marion Cotillard en bijbehorende verhaallijn hadden de final cut niet hoeven halen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 13-12-2011 15:57:35 ]
Ik vond deze juist ubergrappig. Zelfde stijl humor als eastbound en down. Met leuke situaties een een grappige achtervolgscene. Hoewel de film niet continu sterk is, heb ik wel vrijwel de hele tijd lopen smilen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:25 schreef Tobi-wan het volgende:
30 Minutes or less
[ afbeelding ]
IMDB: 6.3
Mijn cijfer: 5.5
Voor mij echt 1 van de beste films van 2011! lolquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Drive.
Verhaal: een mooie jongen kan goed rijden. Rijdt crimineeltjes van plaats delict naar ver weg. Komt meisje down the hall tegen. Haar 'guy' komt terug van 't gevang. Meneer gaat de held spelen en een schuld afkopen voor de man van dat meisje.
Oordeel: de opsomming klinkt leuker dan de film is. Wat een godskolere saaie tyfus-filmEn dat is dan een zg "aktie". Vaak krijg je dat "Ewdard Cullen" effect waarbij de director alles zo traag afspeelt alsof er iemand is overleden. Het kon mij na de eerste halve achtervolging al niets meer boeien. En daarna werd de film alsmaar slechter.
1 voor de moeite. 2 voor de stunts.
Mooie indicatie om de reviewer serieus te hoeven nemen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:49 schreef JDx het volgende:
Sowieso onzin cijfers 1 of 2. Erger me daar ook aan op bijvoorbeeld IMDB, zelfs Terra Nova krijgt van mij nog een 3
Grappig, toen ik het verhaal van tevoren las dacht ik wat een ontzettende bagger fim. Stuntman die bijklust als chauffeur voor boefjes. Wat een onzin. Terwijl het voor jou juist een aanrader bleek te zijn op basis van dat verhaaltjequote:Op dinsdag 13 december 2011 16:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Drive.
Verhaal: een mooie jongen kan goed rijden. Rijdt crimineeltjes van plaats delict naar ver weg. Komt meisje down the hall tegen. Haar 'guy' komt terug van 't gevang. Meneer gaat de held spelen en een schuld afkopen voor de man van dat meisje.
Oordeel: de opsomming klinkt leuker dan de film is. Wat een godskolere saaie tyfus-filmEn dat is dan een zg "aktie". Vaak krijg je dat "Ewdard Cullen" effect waarbij de director alles zo traag afspeelt alsof er iemand is overleden. Het kon mij na de eerste halve achtervolging al niets meer boeien. En daarna werd de film alsmaar slechter.
1 voor de moeite. 2 voor de stunts.
Ik had alleen de trailer vlug bekeken en dacht daar zit een lekkere tempo in met veel actie. Maar dat bleek dus het tegnovergestelde. Trailers zijn afentoe erg misleidend, alleen de beste stukjes lieten ze zien van deze film. De vervelende traagheid en triestheid van dit probeersel werd daarmee niet duidelijk. Maarja als je daarvan houdt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Grappig, toen ik het verhaal van tevoren las dacht ik wat een ontzettende bagger fim. Stuntman die bijklust als chauffeur voor boefjes. Wat een onzin. Terwijl het voor jou juist een aanrader bleek te zijn op basis van dat verhaaltje
Maar de film bleek ondanks het debiele verhaal juist briljant te zijn. Fijn tempo en fijne muziek. Alleen wat teveel bloed.
Het is duidelijk dat je naar films gaat puur voor amusement en de leuk, gezien je vorige beoordelingen en het feit dat je de nieuwste Twilight ''redelijk tot ok'' noemt, dus dan is Drive gewoon geen film voor jou.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:05 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik had alleen de trailer vlug bekeken en dacht daar zit een lekkere tempo in met veel actie. Maar dat bleek dus het tegnovergestelde. Trailers zijn afentoe erg misleidend, alleen de beste stukjes lieten ze zien van deze film. De vervelende traagheid en triestheid van dit probeersel werd daarmee niet duidelijk. Maarja als je daarvan houdt.
Wat maak je er een punt van zeg. Ben je op je teentjes getrapt dat ik 'jouw film' niet geweldig vond?quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:03 schreef SnuggLe het volgende:
Oke Schenkstroop, nu ben je dus echt helemaal voor mij afgedaan qua reviews.LOL! Ik las ze eerst nog, vond het grappig, maar Twilight idd oke vinden en Drive een 1 of 2 geven, nee.
Zoals Macondo zegt: wat een supermuziek ook!
quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Een film is als een muzieknummer of een klassiek stuk. Wisselend en dynamisch. Toch staan de rustige en snelle passages tot mekaar in verhouding. Dat maakt een geheel. Dat gevoel had ik totaal niet bij deze film. Erg slechte uitwerking.
Mischien dat jullie films als 'Ghostwriter' en 'the man who wasn't there' ook geweldig vinden. Ook total niet mijn smaak vandaar. Dat rustige melancholische in deze films is bijna dodelijk. Ik wil vermaakt worden. Niet naar een begravenis kijken.
[..]
Wat maak je er een punt van zeg. Ben je op je teentjes getrapt dat ik 'jouw film' niet geweldig vond?
Van alle replies op je review was die van Lonewolf nog wel het meest neutraal volgens mij.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Een film is als een muzieknummer of een klassiek stuk. Wisselend en dynamisch. Toch staan de rustige en snelle passages tot mekaar in verhouding. Dat maakt een geheel. Dat gevoel had ik totaal niet bij deze film. Erg slechte uitwerking.
Mischien dat jullie films als 'Ghostwriter' en 'the man who wasn't there' ook geweldig vinden. Ook total niet mijn smaak vandaar. Dat rustige melancholische in deze films is bijna dodelijk. Ik wil vermaakt worden. Niet naar een begravenis kijken.
[..]
Wat maak je er een punt van zeg. Ben je op je teentjes getrapt dat ik 'jouw film' niet geweldig vond?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:49 schreef JDx het volgende:
Sowieso onzin cijfers 1 of 2. Erger me daar ook aan op bijvoorbeeld IMDB, zelfs Terra Nova krijgt van mij nog een 3
Jullie geven nooit een 1? Ook niet aan Baby Geniuses, Problem Child en dat soort films?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:52 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mooie indicatie om de reviewer serieus te hoeven nemen.
Nope, ik heb nog nooit een film een 1 gegeven. En Problem Child een 1 geven is heel wat anders dan een film als Drive een 1 geven. Jouw argument hierop is dat het niet uitmaakt over welke film het gaat, omdat dat cijfer persoonlijke smaak gebaseerd is maar daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:47 schreef picodealion het volgende:
[..]
[..]
Jullie geven nooit een 1? Ook niet aan Baby Geniuses, Problem Child en dat soort films?
Een rating gaat op een schaal van 1 tot 10, dus ik vind het vrij logisch dat de slechtste films die je ziet gewoon het laagste cijfer krijgen..
Okquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zie het nu pas. Ik wilde Snuggle quoten.. even rechtzetten.
Problem child een 1 geven? Hoe durf je!?! Wat een bazenfilm was dat zegquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:47 schreef picodealion het volgende:
[..]
[..]
Jullie geven nooit een 1? Ook niet aan Baby Geniuses, Problem Child en dat soort films?
Een rating gaat op een schaal van 1 tot 10, dus ik vind het vrij logisch dat de slechtste films die je ziet gewoon het laagste cijfer krijgen..
Lol wut, ik ben beroemd. Nee Drive van mij kreeg volgens mij een 9. Plaats 2 of 3 van de beste films dit jaar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat Schenkstroop het een bagger film vind, verbaast me niks z'n smaak kennende n.a.v. dit topic. Verwacht dat Roces18 het ook een bagger film gaat vinden. Die heeft ook een totaal andere smaak dan ik. Dat is hun goed recht. Maar ook de reden dat ik hun reviews nooit lees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik waardeer films op basis van hoeveel plezier ik eraan beleef. Het boeit me dan echt niet hoe hoog hij staat aangeschreven.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:48 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nope, ik heb nog nooit een film een 1 gegeven. En Problem Child een 1 geven is heel wat anders dan een film als Drive een 1 geven. Jouw argument hierop is dat het niet uitmaakt over welke film het gaat, omdat dat cijfer persoonlijke smaak gebaseerd is maar daar ben ik het niet mee eens.
Een film is op meer aspecten te beoordelen dan op persoonlijke smaak, en als je dat doet bij een film als Drive dan kom je heel snel al uit op een cijfer hoger dan een 1. Een film beoordelen welke totaal niet in mijn genre ligt vind ik sowieso onzinnig en oneerlijk omdat ik van mezelf vind dat ik dat niet goed kan beoordelen.
Wat een beetje raar is aangezien de nieuwste Twilight behoorlijk saai is. Heb drive niet gezien maar er zit vast meer actie en amusementswaarde in dan Twilight.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:09 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je naar films gaat puur voor amusement en de leuk, gezien je vorige beoordelingen en het feit dat je de nieuwste Twilight ''redelijk tot ok'' noemt, dus dan is Drive gewoon geen film voor jou.
Dat moet jij weten. Ik geef films die ik gewoon onderhoudend vind een 5.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Een 5 vind ik gewoon teveel voor de film "Drive".
Ik oordeel actiefilms op 3 aspectenquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:07 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik waardeer films op basis van hoeveel plezier ik eraan beleef. Het boeit me dan echt niet hoe hoog hij staat aangeschreven.
Van spanning moet je het niet hebben zie ik al.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:10 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik oordeel actiefilms op 3 aspecten
- Helikopter
- Schieten
- Tieten
Zitten die drie dingen in Drive?
Dat mag. Je mist het punt een beetje als je denkt dat ik films beoordeel op basis van 'hoe hoog ze zijn aangeschreven', maar soit. Dan beoordelen wij op verschillende wijze onze films, en op basis van de verschillende methodes die verschillende mensen hanteren kies ik ervoor om de mening van de een wat minder serieus te nemen dan van de ander. Niks mis mee imo.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:07 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik waardeer films op basis van hoeveel plezier ik eraan beleef. Het boeit me dan echt niet hoe hoog hij staat aangeschreven.
Als alle drie die dingen in een actiefilm zitten dan is er een hele grote kans dat er ook spanning in zit. Maar dat is logisch.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:11 schreef Deckard het volgende:
[..]
Van spanning moet je het niet hebben zie ik al.
Met windowsmoviemaker die drie plaatjes zoeken, exporteren en jij geeft het een 8 en 10 euro. nice.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:14 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Als alle drie die dingen in een actiefilm zitten dan is er een hele grote kans dat er ook spanning in zit. Maar dat is logisch.
Van spanning comedy moet je het niet hebben zie ik al.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Met windowsmoviemaker die drie plaatjes zoeken, exporteren en jij geeft het een 8 en 10 euro. nice.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |