abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105489282

Shutter Island.

Dit is zo'n film waar ik maar 80% van begreep, maar toch ontzettend goed vond. Ik denk dat ik 'm nog minimaal twee keer moet zien voordat echt alle stukjes op hun plek vallen, want ik vond 'm zeer lastig. Ik denk dat ik Inception maar oversla :')

Een 8 voor deze.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buitendam op 12-12-2011 12:54:51 ]
Dit, dus.
pi_105489305
Volgens mij werkt je plaatje niet.
pi_105489359
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:47 schreef Leanishibe het volgende:
Volgens mij werkt je plaatje niet.
Oh? Bij mij staat ie er gewoon. Wel gewoon altijd handig om even de titel te noemen natuurlijk ;) Shutter Island.
Dit, dus.
pi_105489404
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]

Shutter Island.

Dit is zo'n film waar ik maar 80% van begreep, maar toch ontzettend goed vond. Ik denk dat ik 'm nog minimaal twee keer moet zien voordat echt alle stukjes op hun plek vallen, want ik vond 'm zeer lastig. Ik denk dat ik Inception maar oversla :')

Een 8 voor deze.
Inception is echt niet zoveel 'moeilijker' hoor. De hele truc van Shutter Island is natuurlijk dat de stukjes pas op het einde in elkaar vallen en je hem dan prima nog een keer kan kijken om alles beter te snappen. Inception is in 1x begrijpbaar.
pi_105489410
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 12:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Oh? Bij mij staat ie er gewoon.
omdat ie nog in je cache staat ;) makkelijkste is om de image url te pasten op imgur.com.
pi_105489464
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 12:51 schreef picodealion het volgende:

[..]

Inception is echt niet zoveel 'moeilijker' hoor. De hele truc van Shutter Island is natuurlijk dat de stukjes pas op het einde in elkaar vallen en je hem dan prima nog een keer kan kijken om alles beter te snappen. Inception is in 1x begrijpbaar.
het hele concept van inception is al moeilijker. niet dat het een hele moeilijke film is maar ik zat tijdens die film de hele tijd na te denken en goed op te letten om niks te missen/ alles te snappen.
pi_105489513
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

omdat ie nog in je cache staat ;) makkelijkste is om de image url te pasten op imgur.com.
Doet ie het nu wel?

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

het hele concept van inception is al moeilijker. niet dat het een hele moeilijke film is maar ik zat tijdens die film de hele tijd na te denken en goed op te letten om niks te missen/ alles te snappen.
Ja, dat had ik bij deze dus ook. Ik denk dat ik het einde wel begrijp, maar sommige scenes blijven me dan toch een raadsel.
Dit, dus.
pi_105489956
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 12:51 schreef picodealion het volgende:

[..]

Tenzij je het al door had in het begin natuurlijk :')
  Boks-Chick maandag 12 december 2011 @ 13:16:50 #160
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105490079
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:22 schreef Roces18 het volgende:
Up in the air [2009]
[ afbeelding ]

Zeer vermakelijke film over de keuzes die je moet maken in je leven en de gevolgen van deze beslissingen. Clooney presteert uitstekend maar zijn tegenspelers doen het ook zeker niet verkeerd. Een erg subtiele maar toch warme film die ik je wel kan aanraden!

7,6
Helemaal mee eens. Had hem al een tijd op mijn PC staan, en een paar weken terug eindelijk maar eens gekeken. Ik verwachtte namelijk een trage film. Niets van dat alles. Lekkere vaart in de film, leuke en interessante dialogen, goed spel en leuke plots.

Zeer vermakelijke film.
lolwut
pi_105490569
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Onmogelijk!
Dit, dus.
pi_105490886
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2011 13:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Onmogelijk!
Veel films gaan ongeveer zo hoor, ik had het door na een kwartier ofzo, helaas, want het is leuker om het op het einde pas te ontdekken.

Net als bijvoorbeeld Secret Window, ook een aanradertje die zeker een 8,5 van mij krijgt!
pi_105491083
Shutter Island was inderdaad erg voorspelbaar na een kwartier/half uurtje.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_105491146
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:13 schreef JDx het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:46 schreef daftme het volgende:
:')
pi_105491234
Se7en, goede en spannende film alleen was het einde wel voorspelbaar
HAR!!! HAR!!11!!!1
pi_105493837
quote:
Meen je dat nou? Ik voel me dan zoeen domme joekel, als ik die film nog minimaal twee keer moet kijken, wil ik hem 100% snappen :')
Dit, dus.
  maandag 12 december 2011 @ 15:07:42 #167
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_105493901
Shutter island is cool net als blood diamond en american gangs of zo iets. Jammer dat hij toch voor iedereen titanic boy blijft.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_105493979
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Ik voel me dan zoeen domme joekel, als ik die film nog minimaal twee keer moet kijken, wil ik hem 100% snappen :')
Niks van aantrekken.
pi_105494011
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Shutter island is cool net als blood diamond en american gangs of zo iets. Jammer dat hij toch voor iedereen titanic boy blijft.
Ik vind 'm in Body of Lies alles behalve Titanicboy. Echt een topacteur.

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:09 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Niks van aantrekken.
Een medestander :D
Dit, dus.
pi_105494126
Ok, ik heb dan wel de trailer van tevoren gezien, dus dat verraadt wel iets. Maar je kon het einde raden. In ieder geval welke kant het op ging.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_105494548
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:14 schreef daftme het volgende:
Ok, ik heb dan wel de trailer van tevoren gezien, dus dat verraadt wel iets. Maar je kon het einde raden. In ieder geval welke kant het op ging.
1 tip. Nooit trailers kijken voordat je een film gaat kijken. Alleen even imdb voor het cijfer en welke acteurs spelen.
pi_105494827
New Kids Nitro

Deze keer krijgen de kids het aan de stok met een vergelijkbare groep uit schijndel en ook heerst er een zombie uitbraak in friesland. Bij deel 1 heb ik eigenlijk de complete film in een deuk gelegen, dat was dit keer een stuk minder. Visueel is het wel dik in orde, de zombies zien er goed uit en de actie is aardig. Maar waar het om draait: de humor is niet altijd van het 'niveau' dat ik gewend was. Veel grappen worden (alweer) in een nieuw jasje gestoken, dat gaat nu wel vervelen, en het verhaal zelf deed wat te gehaast aan. Desalniettemin toch wel gelachen, vooral met de bende uit woensel, maar niet zoals vorig jaar.

Volgende keer misschien toch langer dan een jaar wachten zodat e.e.a. beter uitgewerkt wordt.

7.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 12-12-2011 15:41:52 ]
  maandag 12 december 2011 @ 15:41:47 #173
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_105495173

Little Big Man (1970)
Uit het rijtje top westerns komt deze film met een vrij jonge Dustin Hoffman - toen toch al een grote naam door The Graduate. Het is een film geworden die sommigen hier geweldig zullen vinden, en anderen slechts hooguit "onderhoudend" zullen noemen. Het is namelijk een soort Forrest Gump maar dan een western. De hoofdpersoon Jack Crabb wordt als blanke opgevoed door Indianen - en de rest van de film switched hij een beetje tussen de blanken en de indianen. Het overkomt hem allemaal, en af en toe wat grapjes waar mijn ouders misschien om kunnen lachen. Ondeugend, maar enorm flauw in werkelijkheid (je kent het wel, Indiaanse namen etc). Een film die mij maar matig kon bekoren, maar heb wel de hele twee uur uitgezeten zonder veel moeite.
Een 6/10. IMDB komt op 7.7
Overal verstand van.
pi_105496861
Любовь стоит того чтобы ждать
http://www.youtube.com/watch?v=9msmCgJdr24&feature=related
pi_105497245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 03:04 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Net Our Idiot Brother gezien.

Een heerlijke feel good film. Het lijkt wel alsof hij geschreven is voor Paul Rudd. Bedankt voor het aanraden!

8/10
Dank voor de tip.

Ik was dit topic trouwens kwijt uit myat. :'(
  maandag 12 december 2011 @ 16:33:10 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_105497368
quote:
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 december 2011 @ 17:25:10 #178
57047 macondo
pi_105499715
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:10 schreef jimjim1983 het volgende:
The Crying Game
best leuke film maar voorspelbaar einde
Gast... Deze film heeft een briljante twist en is als film daarom geniaal.
Overal verstand van.
pi_105499845
Dazed and Confused

Topfilm!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  maandag 12 december 2011 @ 18:24:22 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105501876
Rush Hour 2
Rush Hour 2 is een routinematige klus, aardig om eens naar te kijken, maar nooit opzienbarend. De actiescenes van Jackie Chan waren nog best cool uitgevoerd, maar dat Peppi en Kokki-achtige gedoe tussen hem en Tucker is niet bepaald geweldig. Cijfer: 6

Vampyr

Rond 1932 kwam uit Hollywood het rijtje welbekende horrorfiguren: Dracula en Frankenstein. In Europa gooide Carl Theodor Dreyer het over een heel andere boeg. Met Vampyr zorgt hij voor een schimmig spel, dat vooral op de suggestieve horror leunt. Er gebeurt weinig, maar toch is de spanning duidelijk aanwezig! Door het mysterieuze sfeertje met veel schaduwwerk en de onheilspellende muziek is Dreyer daar heel aardig in geslaagd.

De hoofdpersoon van deze film gaat op onderzoek uit en ontdekt de wondere wereld van de vampieren. Wel soms ietwat onduidelijk vond ik en het komt allemaal ook ongepolijst over, maar goed dat terzijde. Het eindresultaat is een ruime voldoende. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_105503489
http://www.imdb.com/title/tt0996930/

Geweldig film, man in de 40 die overal tegen aan gaat schoppen. De waarheid vertellen en geen blad voor zijn mond neemt. Neemt een onverwachte wending.
Cijfer een dikke 8. IMDB een 6,9
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_105520625
Final destination 5

Verenigde Staten
Horror / Thriller

95 minuten

geregisseerd door Steven Quale
met Nicholas D'Agosto, Emma Bell en Tony Todd

Het voorgevoel van een man (Nicholas D'Agosto) redt een groep collega's van een instortende hangbrug. Maar het was niet de bedoeling dat deze groep nietsvermoedende zielen dit zou overleven. In een race tegen de klok doet de onfortuinlijke groep verwoede pogingen om een manier te ontdekken om uit de sinistere agenda van de dood te ontsnappen.

Niet zo tof als de eerste delen, en het verhaal begint wel een beetje voorspelbaar te worden. En tis zeker geenfilm waar iknaar de bios voor zou gaan maar Toch vond ik het een hele vermakelijke en toffe film en heb er met plezier naar gekeken en me er geen sec mee verveeld. prima film dus om een avondje thuis te relaxen.
Leuke ''kills'', paar best spannende momenten.. gewoon lekker voor een keertje
6.5
  dinsdag 13 december 2011 @ 09:35:37 #184
277865 Sejt
Ondertitel
pi_105525780
Dark City (1998)

Via een lijst op IMDb kwam ik bij deze film uit. De acteurs konden me al bekoren. Rufus Sewell (Tristan & Isolde), Kiefer Sutherland (24) en Jennifer Connelly (Requiem for a Dream) als grootste namen.

A man struggles with memories of his past, including a wife he cannot remember, in a nightmarish world with no sun and run by beings with telekinetic powers who seek the souls of humans.

Standaard verhaal zou je denken, maar niks is minder waar. Zonder iets te verklappen, kan ik zeggen dat de opzet origineel is en de uitvoering indrukwekkend. De film ademt een donkere sfeer en dat komt het onderwerp ten goede. Sutherland zet een mooi personage neer.

Een aanrader voor elke sci/fi en fantasy liefhebber.

IMDb: 7,8
Mijn cijfer: 8,0
I love my mispoken words.
pi_105527400

contagion

quote:
In deze thriller van Steven Soderbergh breekt er razendsnel een virus uit. Het gevolg is dat er wereldwijd een enorme chaos ontstaat waar mensen zich geen enkele raad mee weten.
Gisteren deze gezien. Spannende film die ook tot het einde blijft boeien. Gaat over een virus outbreak die mensen aansteekt door aanraking of niesen etc. Verwacht geen zombie film, maar meer een film die gaat over hoe snel zoiets zou verspreiden en de aanpak ervan. Toch riep de film wat vraagtekens bij me op. Deze onder de spoiler. Ik geef deze film een 7,5.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:13:19 #186
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_105528315
Rise of the planet of the Apes

Het verhaal speelt zich af in het huidige San Francisco, waar de wetenschapper Will Rodman zich bezighoudt met genetische manipulatie op apen in z’n strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat een oorlog voor de suprematie tussen mens en aap.

Ik vond hem vet!
Ook het verhaal rondom de spaceshuttle die naar Mars gaat en vermist raakt tegen het einde van de film wat weer duidt op de continuïteit en eventuele vervolgfilms was leuk gedaan.

IMDB 7.8/ik 8.4
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_105531058
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:40 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

contagion

[..]

Gisteren deze gezien. Spannende film die ook tot het einde blijft boeien. Gaat over een virus outbreak die mensen aansteekt door aanraking of niesen etc. Verwacht geen zombie film, maar meer een film die gaat over hoe snel zoiets zou verspreiden en de aanpak ervan. Toch riep de film wat vraagtekens bij me op. Deze onder de spoiler. Ik geef deze film een 7,5.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Vond je het trouwens echt een spannende film? Dat vond ik juist tegenvallen. De docu stijl vond ik wel interessant, maar van mij had er juist meer spanning in gemogen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:09:42 #188
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_105531936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
Vond je het trouwens echt een spannende film? Dat vond ik juist tegenvallen. De docu stijl vond ik wel interessant, maar van mij had er juist meer spanning in gemogen.
De docu stijl werkte inderdaad prima voor deze film. :)
Maar Soderbergh had wat overbodige verhaallijnen weg mogen laten. Het karakter van Marion Cotillard en bijbehorende verhaallijn hadden de final cut niet hoeven halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 13-12-2011 15:57:35 ]
pi_105532424
30 Minutes or less

Van te voren weet je natuurlijk wat je kan verwachten. Dit soort films krijgen op IMDB altijd een laag cijfer maar soms zit er toch een leuke tussen. Dit was bij 30 Minutes or less helaas niet het geval. Danny McBride z'n rol is een slap aftreksel van Eastbound & Down wat overigens een geniale serie is!

De film duurt gelukkig maar 83 minuten, van mij had hij echter wel minder dan 30 minuten mogen duren. Er zitten wel wat leuke grappen tussen maar ik had moeite om mijn concentratie er bij te houden. Mijn cijfer is eigenlijk nog te hoog maar Danny McBride blijft een held.

IMDB: 6.3
Mijn cijfer: 5.5
pi_105535028
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:25 schreef Tobi-wan het volgende:
30 Minutes or less

[ afbeelding ]

IMDB: 6.3
Mijn cijfer: 5.5
Ik vond deze juist ubergrappig. Zelfde stijl humor als eastbound en down. Met leuke situaties een een grappige achtervolgscene. Hoewel de film niet continu sterk is, heb ik wel vrijwel de hele tijd lopen smilen.

7,4
#winning
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:25:19 #191
319518 Eurynox
DumptieDumptieDum
pi_105537108
Big Fish <3
You're gonna touch the sun, and kiss the motherfucking rainbow
pi_105537143
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:25 schreef Eurynox het volgende:
Big Fish <3
}:|
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:10:35 #193
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105538861
Drive.

Verhaal: een mooie jongen kan goed rijden. Rijdt crimineeltjes van plaats delict naar ver weg. Komt meisje down the hall tegen. Haar 'guy' komt terug van 't gevang. Meneer gaat de held spelen en een schuld afkopen voor de man van dat meisje.

Oordeel: de opsomming klinkt leuker dan de film is. Wat een godskolere saaie tyfus-film :r En dat is dan een zg "aktie". Vaak krijg je dat "Ewdard Cullen" effect waarbij de director alles zo traag afspeelt alsof er iemand is overleden. Het kon mij na de eerste halve achtervolging al niets meer boeien. En daarna werd de film alsmaar slechter.

1 voor de moeite. 2 voor de stunts.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_105539300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Drive.

Verhaal: een mooie jongen kan goed rijden. Rijdt crimineeltjes van plaats delict naar ver weg. Komt meisje down the hall tegen. Haar 'guy' komt terug van 't gevang. Meneer gaat de held spelen en een schuld afkopen voor de man van dat meisje.

Oordeel: de opsomming klinkt leuker dan de film is. Wat een godskolere saaie tyfus-film :r En dat is dan een zg "aktie". Vaak krijg je dat "Ewdard Cullen" effect waarbij de director alles zo traag afspeelt alsof er iemand is overleden. Het kon mij na de eerste halve achtervolging al niets meer boeien. En daarna werd de film alsmaar slechter.

Voor mij echt 1 van de beste films van 2011! lol
Smaken verschillen maar acteer werk is super vette soundtrack, onverwachte situaties, prima thriller imo.

8.0
pi_105540239
Sowieso onzin cijfers 1 of 2. Erger me daar ook aan op bijvoorbeeld IMDB, zelfs Terra Nova krijgt van mij nog een 3 :')
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:52:34 #196
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105540372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:49 schreef JDx het volgende:
Sowieso onzin cijfers 1 of 2. Erger me daar ook aan op bijvoorbeeld IMDB, zelfs Terra Nova krijgt van mij nog een 3 :')
Mooie indicatie om de reviewer serieus te hoeven nemen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:54:22 #197
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105540434
Een 5 vind ik gewoon teveel voor de film "Drive".
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:54:23 #198
57047 macondo
pi_105540436
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Drive.

Grappig, toen ik het verhaal van tevoren las dacht ik wat een ontzettende bagger fim. Stuntman die bijklust als chauffeur voor boefjes. Wat een onzin. Terwijl het voor jou juist een aanrader bleek te zijn op basis van dat verhaaltje ;)

Maar de film bleek ondanks het debiele verhaal juist briljant te zijn. Fijn tempo en fijne muziek. Alleen wat teveel bloed.
Overal verstand van.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:05:05 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105540749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:54 schreef macondo het volgende:

[..]

Grappig, toen ik het verhaal van tevoren las dacht ik wat een ontzettende bagger fim. Stuntman die bijklust als chauffeur voor boefjes. Wat een onzin. Terwijl het voor jou juist een aanrader bleek te zijn op basis van dat verhaaltje ;)

Maar de film bleek ondanks het debiele verhaal juist briljant te zijn. Fijn tempo en fijne muziek. Alleen wat teveel bloed.
Ik had alleen de trailer vlug bekeken en dacht daar zit een lekkere tempo in met veel actie. Maar dat bleek dus het tegnovergestelde. Trailers zijn afentoe erg misleidend, alleen de beste stukjes lieten ze zien van deze film. De vervelende traagheid en triestheid van dit probeersel werd daarmee niet duidelijk. Maarja als je daarvan houdt.
pi_105540873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:05 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik had alleen de trailer vlug bekeken en dacht daar zit een lekkere tempo in met veel actie. Maar dat bleek dus het tegnovergestelde. Trailers zijn afentoe erg misleidend, alleen de beste stukjes lieten ze zien van deze film. De vervelende traagheid en triestheid van dit probeersel werd daarmee niet duidelijk. Maarja als je daarvan houdt.
Het is duidelijk dat je naar films gaat puur voor amusement en de leuk, gezien je vorige beoordelingen en het feit dat je de nieuwste Twilight ''redelijk tot ok'' noemt, dus dan is Drive gewoon geen film voor jou.

Ik vond het een prachtige film, arthouse meets mainstream. Trailers kijken doe ik toch niet meer, 9 van de 10 keer krijg je het verkeerde beeld, of wordt te veel verklapt, of soms zelfs het einde gespoilert.

Bij Drive gaf het totaal het verkeerde beeld, niet voor niets een vrouw geweest die de distributeurs o.i.d. aanklaagde omdat ze een Fast & Furious film verwachtte.

Maar deze film een 1 geven is wel erg overdreven.
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:03:32 #201
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105542620
Oke Schenkstroop, nu ben je dus echt helemaal voor mij afgedaan qua reviews.LOL! Ik las ze eerst nog, vond het grappig, maar Twilight idd oke vinden en Drive een 1 of 2 geven, nee.

Zoals Macondo zegt: wat een supermuziek ook!
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:07:16 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105542757
Dat Schenkstroop het een bagger film vind, verbaast me niks z'n smaak kennende n.a.v. dit topic. Verwacht dat Roces18 het ook een bagger film gaat vinden. Die heeft ook een totaal andere smaak dan ik. Dat is hun goed recht. Maar ook de reden dat ik hun reviews nooit lees.
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:36:58 #203
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105543741
Een film is als een muzieknummer of een klassiek stuk. Wisselend en dynamisch. Toch staan de rustige en snelle passages tot mekaar in verhouding. Dat maakt een geheel. Dat gevoel had ik totaal niet bij deze film. Erg slechte uitwerking.

Mischien dat jullie films als 'Ghostwriter' en 'the man who wasn't there' ook geweldig vinden. Ook total niet mijn smaak vandaar. Dat rustige melancholische in deze films is bijna dodelijk. Ik wil vermaakt worden. Niet naar een begravenis kijken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:03 schreef SnuggLe het volgende:
Oke Schenkstroop, nu ben je dus echt helemaal voor mij afgedaan qua reviews.LOL! Ik las ze eerst nog, vond het grappig, maar Twilight idd oke vinden en Drive een 1 of 2 geven, nee.

Zoals Macondo zegt: wat een supermuziek ook!
Wat maak je er een punt van zeg. Ben je op je teentjes getrapt dat ik 'jouw film' niet geweldig vond?

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 13-12-2011 18:49:49 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:40:56 #204
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105543891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Een film is als een muzieknummer of een klassiek stuk. Wisselend en dynamisch. Toch staan de rustige en snelle passages tot mekaar in verhouding. Dat maakt een geheel. Dat gevoel had ik totaal niet bij deze film. Erg slechte uitwerking.

Mischien dat jullie films als 'Ghostwriter' en 'the man who wasn't there' ook geweldig vinden. Ook total niet mijn smaak vandaar. Dat rustige melancholische in deze films is bijna dodelijk. Ik wil vermaakt worden. Niet naar een begravenis kijken.

[..]

Wat maak je er een punt van zeg. Ben je op je teentjes getrapt dat ik 'jouw film' niet geweldig vond?
:') Volgens mij snap je mijn punt totaal niet. Ik vind het juist niet erg dat je het geen goede film vond en verbaas me daar niet over, aangezien onze smaken zo verschillen.
pi_105543924
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Van alle replies op je review was die van Lonewolf nog wel het meest neutraal volgens mij.
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:44:16 #206
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105544026

TWELVE
A young drug dealer watches as his high-rolling life is dismantled in the wake of his cousin's murder, which sees his best friend arrested for the crime.
IMDB : 5.5
Mijn cijfer: 7

Degelijke film. Wel een film die je helemaal gezien moet hebben want anders snap je er geen reet van. En op sommige momenten was hij wel iet wat saai.
Trotse Belg.
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:45:35 #207
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105544082

_O-
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_105544151
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:49 schreef JDx het volgende:
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:52 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Mooie indicatie om de reviewer serieus te hoeven nemen.
Jullie geven nooit een 1? Ook niet aan Baby Geniuses, Problem Child en dat soort films?

Een rating gaat op een schaal van 1 tot 10, dus ik vind het vrij logisch dat de slechtste films die je ziet gewoon het laagste cijfer krijgen..
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:48:55 #209
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105544206
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:47 schreef picodealion het volgende:

[..]

[..]

Jullie geven nooit een 1? Ook niet aan Baby Geniuses, Problem Child en dat soort films?

Een rating gaat op een schaal van 1 tot 10, dus ik vind het vrij logisch dat de slechtste films die je ziet gewoon het laagste cijfer krijgen..
Nope, ik heb nog nooit een film een 1 gegeven. En Problem Child een 1 geven is heel wat anders dan een film als Drive een 1 geven. Jouw argument hierop is dat het niet uitmaakt over welke film het gaat, omdat dat cijfer persoonlijke smaak gebaseerd is maar daar ben ik het niet mee eens.

Een film is op meer aspecten te beoordelen dan op persoonlijke smaak, en als je dat doet bij een film als Drive dan kom je heel snel al uit op een cijfer hoger dan een 1. Een film beoordelen welke totaal niet in mijn genre ligt vind ik sowieso onzinnig en oneerlijk omdat ik van mezelf vind dat ik dat niet goed kan beoordelen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:49:04 #210
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105544211
Ik zie het nu pas. Ik wilde Snuggle quoten.. even rechtzetten.
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:50:46 #211
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105544275
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zie het nu pas. Ik wilde Snuggle quoten.. even rechtzetten.
Ok ;)
pi_105544456
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:47 schreef picodealion het volgende:

[..]

[..]

Problem child een 1 geven? Hoe durf je!?! Wat een bazenfilm was dat zeg :D
Ik begrijp schenkstroop wel wat betreft drive, hij was af en toe wel sloom en dat hij niks zegt is soms erg irritant. Maar desondanks een prima film hoor. Maar wel een beetje overhyped.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:00:36 #213
286575 Roces18
Chef de party
pi_105544682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat Schenkstroop het een bagger film vind, verbaast me niks z'n smaak kennende n.a.v. dit topic. Verwacht dat Roces18 het ook een bagger film gaat vinden. Die heeft ook een totaal andere smaak dan ik. Dat is hun goed recht. Maar ook de reden dat ik hun reviews nooit lees.
Lol wut, ik ben beroemd. Nee Drive van mij kreeg volgens mij een 9. Plaats 2 of 3 van de beste films dit jaar. *)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_105544894
Vond er zelf ook helemaal niks aan. Maar dan nog is een 1 veelte laag. Een 1 geef je aan films zoals de nieuwste van Adam Sandler. :')

Drive:
SPOILER
pi_105544964
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:48 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nope, ik heb nog nooit een film een 1 gegeven. En Problem Child een 1 geven is heel wat anders dan een film als Drive een 1 geven. Jouw argument hierop is dat het niet uitmaakt over welke film het gaat, omdat dat cijfer persoonlijke smaak gebaseerd is maar daar ben ik het niet mee eens.

Een film is op meer aspecten te beoordelen dan op persoonlijke smaak, en als je dat doet bij een film als Drive dan kom je heel snel al uit op een cijfer hoger dan een 1. Een film beoordelen welke totaal niet in mijn genre ligt vind ik sowieso onzinnig en oneerlijk omdat ik van mezelf vind dat ik dat niet goed kan beoordelen.
Ik waardeer films op basis van hoeveel plezier ik eraan beleef. Het boeit me dan echt niet hoe hoog hij staat aangeschreven.
pi_105545003
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:09 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat je naar films gaat puur voor amusement en de leuk, gezien je vorige beoordelingen en het feit dat je de nieuwste Twilight ''redelijk tot ok'' noemt, dus dan is Drive gewoon geen film voor jou.
Wat een beetje raar is aangezien de nieuwste Twilight behoorlijk saai is. Heb drive niet gezien maar er zit vast meer actie en amusementswaarde in dan Twilight.
pi_105545081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Een 5 vind ik gewoon teveel voor de film "Drive".
Dat moet jij weten. Ik geef films die ik gewoon onderhoudend vind een 5.
Maar een 1 geven begrijp ik niet. 1 geef je toch alleen op het punt dat je het zou haten?
pi_105545109
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:07 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik waardeer films op basis van hoeveel plezier ik eraan beleef. Het boeit me dan echt niet hoe hoog hij staat aangeschreven.
Ik oordeel actiefilms op 3 aspecten

- Helikopter
- Schieten
- Tieten

Zitten die drie dingen in Drive?
pi_105545146
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:25 schreef Eurynox het volgende:
Big Fish <3
Ik snap niet waarom jij die film minder dan een 3 geeft :(
pi_105545167
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:10 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Ik oordeel actiefilms op 3 aspecten

- Helikopter
- Schieten
- Tieten

Zitten die drie dingen in Drive?
Van spanning moet je het niet hebben zie ik al.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:12:03 #221
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105545171
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:07 schreef picodealion het volgende:

[..]

Dat mag. Je mist het punt een beetje als je denkt dat ik films beoordeel op basis van 'hoe hoog ze zijn aangeschreven', maar soit. Dan beoordelen wij op verschillende wijze onze films, en op basis van de verschillende methodes die verschillende mensen hanteren kies ik ervoor om de mening van de een wat minder serieus te nemen dan van de ander. Niks mis mee imo.

[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 13-12-2011 19:17:10 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_105545257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:11 schreef Deckard het volgende:

[..]

Van spanning moet je het niet hebben zie ik al.
Als alle drie die dingen in een actiefilm zitten dan is er een hele grote kans dat er ook spanning in zit. Maar dat is logisch.
pi_105545313
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:14 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Als alle drie die dingen in een actiefilm zitten dan is er een hele grote kans dat er ook spanning in zit. Maar dat is logisch.
Met windowsmoviemaker die drie plaatjes zoeken, exporteren en jij geeft het een 8 en 10 euro. nice.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:16:35 #224
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105545350
Schieten zit er iig in.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_105545389
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:15 schreef Deckard het volgende:

[..]

Met windowsmoviemaker die drie plaatjes zoeken, exporteren en jij geeft het een 8 en 10 euro. nice.
Van spanning comedy moet je het niet hebben zie ik al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')