abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105362556
Hodejegerne(headhunters)

Noorwegen
Thriller

98 minuten

geregisseerd door Morten Tyldum
met Nikolaj Coster-Waldau, Aksel Hennie en Synnøve Macody Lund

Roger is een man die het allemaal lijkt te hebben: hij is de meest succesvolle headhunter van Noorwegen, is getrouwd met de mooie galeriehoudster Diana en woont in een prachtige villa. Hij leeft echter boven z’n stand. Om z’n levensstijl te kunnen volhouden steelt hij kunstwerken. Op de opening van een nieuwe galerie stelt z’n vrouw hem voor aan Clas Greve. Deze laatste is niet alleen de perfecte kandidaat voor de positie van CEO van het GPS-bedrijf Pathfinder waar hij momenteel voor werkt, maar tevens bezit hij ook een zeer waardevol schilderij. Roger ziet z’n kans om financieel onafhankelijk te worden en bereidt z’n grootste slag ooit voor. Hij raakt echter al snel verwikkeld in problemen - en het zijn geen financiële problemen die hem ditmaal dreigen te nekken. De jacht is geopend.

heb het boek een tijd geleden gelezen, en toen ik hoorde dat er een film van kwam kon ik niet wachten hem te zien.
en de film is zeker net zo goed als het boek - geweldige film!
sterk acteer werk, goeie opbouw met spanning en ook niet zo dat je na een half uurtje weet hoe alles in elkaar zit - echt uitstekende thriller!
Wou dat er meer films als deze waren, dikke 8.5

-edit-

[ Bericht 4% gewijzigd door Mike op 09-12-2011 01:47:51 ]
  vrijdag 9 december 2011 @ 00:22:57 #102
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105362829
Deze Noorse slasher is erg goed:

http://www.imdb.com/title/tt0808276/

net zoals deze psychologische thriller:

http://www.imdb.com/title/tt0453383/
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 9 december 2011 @ 00:26:42 #103
148823 znarch
ondertitel
pi_105362982
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:22 schreef HAL9000S het volgende:
Deze Noorse slasher is erg goed:

http://www.imdb.com/title/tt0808276/

net zoals deze psychologische thriller:

http://www.imdb.com/title/tt0453383/
Kan ik alleen maar in meegaan :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_105363449
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sorry maar ik kan geen Chinees :')
Lost on Journey op IMDB een 6.5 maar dat slaat nergens op. De review is wel goed. Echt een goede komedie van Chinese bodem. Heb 'm nu al drie keer gezien en ik herkijk films bijna nooit, kun je nagaan.

quote:
Stoer man, een 11-jarig meisje op internet afkatten. ^O^
Vroeger gebeurde dat op straat maar daar komen ze nu niet meer, behalve als ze op weg zijn naar een feest om bacardi te gaan atten. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_105367684
Warrior

Verrassend goede film over 2 broers die geen contact meer met elkaar hebben, en door omstandigheden elkaar tegenkomen op een MMA-toernooi waar ze beiden aan meedoen.

Erg sterke rol van Nick Nolte als vader van de broers ook !

Het is verder wel het gebruikelijke recept (a la Rocky of The Fighter), maar door het acteerwerk en de regie leefde ik erg mee, aanrader !

8.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_105370326
Summer Wars

A student tries to fix a problem he accidentally caused in OZ, a digital world, while pretending to be the fiancé of his friend in her grandmother's 90th birthday.

Had me 2 jaar geleden voorgenomen om hem nog een keer te kijken, omdat ik hem niet helemaal snapte in het begin. Eigenlijk is dit een geweldige film, zo weird, maar toch klopt het allemaal wel op een of andere nerd achtige manier.

Het speelt zich voor een deel af in de echte wereld en voor een deel in de digitale wereld waarin iedereen een soort van avatar is.

IMDB: 7.6
Ik: 8

PS. zoals voor al dit soort films geldt (eigenlijk voor alle films), in de originele taal kijken met engelse (of NL) ondertiteling natuurlijk!
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:55:08 #107
286575 Roces18
Chef de party
pi_105371965
Due Date

Van de makers van The Hangover, maar in ieder geval een stuk beter mede dankzij Robert Downey Jr. Heb me kostelijk vermaakt met deze idiote film waar ze een road trip maken naar Hollywood. Ondertussen komen ze in de achterlijkste situaties wat deze film een must-see maakt.

7,6
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 11:58:13 #108
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_105372063
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:55 schreef Roces18 het volgende:
Due Date

Van de makers van The Hangover, maar in ieder geval een stuk beter mede dankzij Robert Downey Jr. Heb me kostelijk vermaakt met deze idiote film waar ze een road trip maken naar Hollywood. Ondertussen komen ze in de achterlijkste situaties wat deze film een must-see maakt.

7,6
Ik vond dat karakter van Zach Galifianakis zo strontirritant dat het een hoop plezier weghaalde uit de film voor me.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_105372136
Into The Wild

Al een tijd geleden gekeken, maar verdient toch echt een review.

Een van de betere films die ik heb gezien, erg sterk verhaal en goed geacteerd door Emile Hirsch, nu een van mijn favoriete acteurs. Gaat over een jongen die na high school bijna wordt geforceerd door zijn ouders om naar een goede university te gaan, hij laat niets merken aan de mensen om zich heen maar op een dag is hij opeens verdwenen en gaat hij overleven in Alaska, om de reis erheen te financieren, gaat hij overal en nergens werken onderweg naar Alaska.
Er worden verschillende vrienden gemaakt, en ook een soort van vriendin.

Kortom, echt een must-see, geen standaard hollywood film maar toch een van de betere films die ik mij kan herinneren.

IMDB: 8.2
Ik: 9.0
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_105374344
Conan the Barbarian

Een hersenloos actiefilmpje dat me nog het meest aan Clash of the Titans deed denken. Dus veel fantasie, snelle actie, veel locaties die in een rap tempo weer ingeruild worden en matig acteerwerk. Het kijkt best aardig weg maar origineel, spannend of enerverend wordt het niet.

5.5

Final Destination 5

Na een vliegtuig, snelweg, achtbaan en een racecircuit krijgt deze keer iemand het visioen dat een brug instort. Dat ziet er zoals altijd wel aardig uit en zoals altijd is het verhaal daarna van een bedroevend niveau. 1 en 2 waren nog aardig, 3 leuke pulp maar 4 en 5 zijn zo een ontzettende bagger dat het ongeloofelijk is dat hier nog iemand voor gaat betalen.

Het eind is dan wel best geinig gedaan, in relatie met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4
pi_105380206
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:00 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Into The Wild
[ afbeelding ]

Al een tijd geleden gekeken, maar verdient toch echt een review.

Een van de betere films die ik heb gezien, erg sterk verhaal en goed geacteerd door Emile Hirsch, nu een van mijn favoriete acteurs. Gaat over een jongen die na high school bijna wordt geforceerd door zijn ouders om naar een goede university te gaan, hij laat niets merken aan de mensen om zich heen maar op een dag is hij opeens verdwenen en gaat hij overleven in Alaska, om de reis erheen te financieren, gaat hij overal en nergens werken onderweg naar Alaska.
Er worden verschillende vrienden gemaakt, en ook een soort van vriendin.

Kortom, echt een must-see, geen standaard hollywood film maar toch een van de betere films die ik mij kan herinneren.

IMDB: 8.2
Ik: 9.0
Heeft ook door mijn persoonlijke situatie veel indruk gemaakt idd. Ook wel eens specials e.d. van gezien dat Sean Penn samen met de schrijver van het boek (Jon Krakauer) in een vrachttrein (komt bekend voor ;) ) door Alaska reist en de échte bus opzoekt. En uiteraard het boek ook gelezen. Als de film indruk maakt moet je het boek eens lezen; die maakt nog meer indruk door o.a. meer details en persoonlijke gesprekken van Krakauer met die familie.

Zelf ook weer uiteraard films gekeken *; :
Groundhog Day (1993)

Het Groundhog Day effect treedt bij mij ook wel op, weet precies hoe deze gaat maar hij blijft leuk. Al is het alleen maar om gortdroge (kop van) Bill Murray. En is jullie wel eens opgevallen hoe verschrikkelijk lelijk de filmposter is? (bekijk het hoofd van Bill maar eens :X )

^^ Leuke scene :P

Scrooged (1988)

quote:
Frank Cross is de jongste omroepbaas bij de tv die er ooit is geweest. Hij is dan ook niet de eerste de beste en zeker geen toonbeeld van zachtaardigheid en begrip. Vooral de kerstperiode brengt het slechtste in hem naar boven: hij haat de gewone programmering van zeemzoete kerstfilms en stuurt een dosis actie-, seks- en geweldfilms de ether in. Wat de man niet weet is dat hij dit jaar rond Kerstmis bezoek zal krijgen van drie geesten.
Bill Murray i.c.m. met het welbekende Scrooge verhaal. Dat kan leuk worden.
Heerlijk, Murray nog eens als een cynische klootzak en dan dat begin met die inval bij de kerstman wanneer ze de geweren erbij halen _O-
Maar potverdorie dat ik 'm niet heb af kunnen kijken. }:|

Just Friends (2005)

quote:
Een voormalige high-school nerd is momenteel een trendy muziekproducer. Ooit is hij door zijn grote liefde afgewezen, wat hem tot een enorme womanizer heeft getransformeerd. Wanneer hij het meisje van zijn dromen wegens omstandigheden toevallig weer tegenkomt, krijgt hij echter langzaam maar zeker zijn oude identiteit weer terug.
Geinige popcorn film. Niet hoogstand maar behoord ook niet tot de allerlaagste troep. Regelmatige leuke scenes en Amy Smart is natuurlijk ook niet verkeerd om naar te kijken. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 09-12-2011 16:35:13 ]
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:19:52 #112
67089 Gillingham
The horror...
pi_105381303

Sleuth (Joseph L. Mankiewicz, 1972)

Aardige verfilming van een toneelstuk, met zwaargewichten Michael Caine en Laurence Olivier in de hoofdrol. Toch komt hun acteertalent hier niet helemaal uit de verf, daarvoor is het script wellicht net iets te gekunsteld. Ik heb me zeker vermaakt tijdens het kijken van deze film, maar ik merk nu al dat het geen film is die lang blijft hangen. Een aanrader voor mensen die van detectives en verbale steekspelletjes houden.

7
What's it going to be then, eh?
pi_105390336
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Warrior

[ afbeelding ]

Verrassend goede film over 2 broers die geen contact meer met elkaar hebben, en door omstandigheden elkaar tegenkomen op een MMA-toernooi waar ze beiden aan meedoen.

Erg sterke rol van Nick Nolte als vader van de broers ook !

Het is verder wel het gebruikelijke recept (a la Rocky of The Fighter), maar door het acteerwerk en de regie leefde ik erg mee, aanrader !

8.5/10
Niets aan toe te voegen! Gave en goede film ^O^
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_105393396
Uprising

18 Januari, 1943. Nazi-soldaten overrompelen het getto van Warschau voor een opdracht die ze al talloze malen hebben uitgevoerd: joden verzamelen om ze op het transport naar het dodenkamp van Treblinka te zetten. Maar dit keer gaat het niet als gepland. Gewapende mannen en vrouwen van de Jewish Fighting Organization mengen zich tussen de massa gedeporteerden. Als het signaal klinkt, storten ze zich in een laatste wanhoopspoging op hun belagers.

IMDB: 7,3
Mijn Cijfer: 8.0
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:13:57 #115
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_105397601
quote:
Final Destination 5
[ afbeelding ]
Na een vliegtuig, snelweg, achtbaan en een racecircuit krijgt deze keer iemand het visioen dat een brug instort. Dat ziet er zoals altijd wel aardig uit en zoals altijd is het verhaal daarna van een bedroevend niveau. 1 en 2 waren nog aardig, 3 leuke pulp maar 4 en 5 zijn zo een ontzettende bagger dat het ongeloofelijk is dat hier nog iemand voor gaat betalen.

Het eind is dan wel best geinig gedaan, in relatie met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4
smaken verschillen gelukkig :P

Net Final Destination 5 gezien, ik moet zeggen dat ik deze erg goed vond! Was een beetje huiverig omdat de laatste 2 uit de serie nou niet je van het was...deel 5 heeft een goede opbouwing, verrassende kills en een origineel einde, bij 1 kill heb ik echt weg moeten kijken, weet niet hoe ik een spoiler moet zetten, maar ook deze eindigde echt verrassend en goor..

mijn cijfer: 8/10

http://www.imdb.com/title/tt1622979/
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:54:56 #116
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105399717
Gisteren in de sneak:

The Rum Diary
De vergelijkingen met Fear and Loathing in Las Vegas liggen nogal voor de hand. Beide zijn het verfilmingen van Hunter S. Thompson boeken, in beide spelen drugs en alcohol een (extreem) grote rol en natuurlijk speelt Johnny Depp in beide de hoofdrol.
Toch kan deze, waarin Depp een journalist speelt die naar Puerto Rico gaat om daar voor een krant te gaan werken, bij lange na tippen aan Gilliam`s meestertrip. Het is extreem langdradig en niet interessant. Het script hangt als los zand aan elkaar en er is nergens echt lijn in te ontdekken. Het enige dat dit nog nét tot een voldoende maakt is Depp zelf, al lijkt het er steeds meer op alsof hij op de automatische piloot te werk gaat.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:46:11 #117
286575 Roces18
Chef de party
pi_105411488
Hier ook maar Into the Wild gekeken, helaas kon deze film mij niet zo bekoren. Geforceerd melancholiek doen over een jongen die gewoon een road-trip gaat maken. Tuurlijk zal er meer inzitten, maar uiteindelijk komt het hier wel op neer. De film doet ook verschrikkelijk lang met 2,5 uur en aangezien het tempo al niet zo hoog ligt lijkt het net of je 5 uur lang aan het kijken bent.
Ook het geswitch tussen tijdperiodes zorgt er helemaal voor dat je niet kan meeleven met de hoofdpersoon. Maar er zitten verder ook sterke dingen in, zoals hoe hij een nieuwe familie om zich heen bouwt en zijn kano avonturen. En de "prachtige" beelden vond ik wel meevallen...

6,5~~

[ Bericht 0% gewijzigd door Roces18 op 10-12-2011 13:35:02 ]
pi_105412077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:13 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

smaken verschillen gelukkig :P

Net Final Destination 5 gezien, ik moet zeggen dat ik deze erg goed vond! Was een beetje huiverig omdat de laatste 2 uit de serie nou niet je van het was...deel 5 heeft een goede opbouwing, verrassende kills en een origineel einde, bij 1 kill heb ik echt weg moeten kijken, weet niet hoe ik een spoiler moet zetten, maar ook deze eindigde echt verrassend en goor..

mijn cijfer: 8/10

http://www.imdb.com/title/tt1622979/
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:46 schreef Roces18 het volgende:
Hier ook maar Intro the Wild gekeken, helaas kon deze film mij niet zo bekoren. Geforceerd melancholiek doen over een jongen die gewoon een road-trip gaat maken. Tuurlijk zal er meer inzitten, maar uiteindelijk komt het hier wel op neer. De film doet ook verschrikkelijk lang met 2,5 uur en aangezien het tempo al niet zo hoog ligt lijkt het net of je 5 uur lang aan het kijken bent.
Ook het geswitch tussen tijdperiodes zorgt er helemaal voor dat je niet kan meeleven met de hoofdpersoon. Maar er zitten verder ook sterke dingen in, zoals hoe hij een nieuwe familie om zich heen bouwt en zijn kano avonturen. En de "prachtige" beelden vond ik wel meevallen...

6,5~~
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar toch.

:') :') :')

FFS.
pi_105413639
The Debt

quote:
Het verhaal van deze spionagethriller begint in 1997, wanneer Rachel (Helen Mirren) en Stephan (Tom Wilkinson), twee Mossad-spionnen op rust, onthutsend nieuws vernemen over hun vroegere collega David (Ciarán Hinds). In Israël worden de drie al decennialang op handen gedragen wegens de geheime missie die ze in 1965-1966 uitvoerden voor hun land. Het trio (respectievelijk vertolkt door Jessica Chastain, Marton Csokas en Sam Worthington) slaagde er toen in om de nazi-oorlogsmisdadiger Dieter Vogel, de gevreesde Chirurg van Birkenau (Jesper Christensen), op te sporen in Oost-Berlijn. Rachel, die tijdens de missie met romantische gevoelens worstelde, werd als lokaas gebruikt om Vogel in de val te lokken.

Het team trotseerde grote risico's en betaalde een hoge persoonlijk tol om de missie tot een goed einde te brengen. Maar zijn ze wel in hun opdracht geslaagd? De actie is verbluffend en de spanning stijgt terwijl het verhaal zich in twee verschillende periodes afspeelt. Verrassende onthullingen dwingen Rachel om het heft in eigen handen te nemen.
Verschillende tijdslijnen kan werken, maar vond het in deze film niet zo sterk uitpakken. Acteerwerk en verhaal is prima in orde.
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:39:01 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105418492
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:57 schreef Roces18 het volgende:
The Help
[ afbeelding ]
Het is midden jaren 50 en het is nog normaal om zwarte "maids" te hebben in huis. Tot op een gegeven moment er een wet wordt aangenomen dat de maids aparte wc's nodig hebben in verband met infectiegevaar voor de blanken. Voor Emma Stone is dit de druppel, en besluit ze om het perspectief van deze maids in een boek te publiceren....

Tja... Emma Stone is momenteel een populaire actrice maar in deze film vond ik haar niet zo goed passen. Iemand als Anne Hathaway past beter in haar rol. Qua uitstraling en leeftijd. Je krijgt een kijkje in de wereld van deze maids en dat is erg goed gedaan. Helaas duurt de film wel eeeerg lang met 150 minuten en daar is die nagenoeg niet spannend genoeg voor.

Daarom krijgt die een magere 6,5. (IMDB 8 ofzo)
Lol, dit was de openingsfilm op het Pac-festival en de andere films konden hem niet overtreffen. Snap jouw 6,5 niet. Alles zat erin: goed verhaal, een lach, een traan... echt een van de beste films die ik dit jaar heb gezien en ik wil hem iedereen aanraden! :).
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zaterdag 10 december 2011 @ 18:50:02 #121
9859 crew  Karina
Woman
pi_105422778
Final Destination 5
Horror

De film volgt weer het bekende stramien: de hoofdpersoon, ditmaal met collega's in een bus op weg naar een bedrijfsuitje, krijgt een visioen dat er een ongeluk gaat gebeuren.

Dat ongelukt gebeurt uiteraard, maar een aantal mensen ontsnapt, omdat de hoofdpersoon ze waarschuwt.

Daarna, zoals altijd gevolgd door het, op vreemde manier, overlijden van de overlevenden, die alsnog dood moeten omdat ze De Dood hebben getart.

Veel valt er niet over te zeggen eigenlijk, er zaten wat aardige "ongelukken" tussen.
SPOILER
Ach, ik heb me wel vermaakt, wel leuk voor een saaie zaterdagmiddag. Het acteerwerk is niet echt geweldig, maar dat is ook niet nodig voor dit soort films.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:48:29 #122
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105436580
Iemand die Hard Candy kijkt?

Ik vind het nogal wat om de schattige Juno zo te zien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:55:18 #123
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105436862
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:50 schreef Karina het volgende:
Veel valt er niet over te zeggen eigenlijk, er zaten wat aardige "ongelukken" tussen.
SPOILER
Ik vond dat er veel ongelukken tussen zaten die wat overdreven waren qua gevolgen, dingen die je eigenlijk best kan overleven (al zal het natuurlijk wel pijn doen :P)

SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:57:54 #124
182073 invine
blablabla etc.
pi_105436960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:06 schreef kevin_ het volgende:

[..]

[..]

Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar toch.

:') :') :')

FFS.
Het is dat jij het al typte ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 00:00:28 #125
9859 crew  Karina
Woman
pi_105437079
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vond dat er veel ongelukken tussen zaten die wat overdreven waren qua gevolgen, dingen die je eigenlijk best kan overleven (al zal het natuurlijk wel pijn doen :P)

SPOILER
Het eerste voorbeeld dat je geeft was nogal overdreven inderdaad :D Het zal wat zijn als dat echt zo gebeurd, want er zullen wel vaker mensen vallen.
niet zo tof doen
pi_105438158
The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1

Verenigde Staten
Drama / Fantasy

117 minuten

geregisseerd door Bill Condon
met Kristen Stewart, Robert Pattinson en Taylor Lautner

Na de bruiloft gaan Bella en Edward op huwelijksreis naar Rio De Janeiro, waar Bella tot haar schrik ontdekt zwanger te zijn. De familie van Edward is in shock door de situatie, die de fragiele band tussen de vampieren en weerwolven nog meer spanning bezorgt. Niemand weet wat te verwachten van deze onwaarschijnlijke zwangerschap. Ondertussen blijft ook de dreiging van de Volturi bestaan.

k vond hem helaas een beetje tegenvallen, ik vond de eerdere twilight delen erg leuk... maar in dit deel gebeurde er niet echt veel.. en vond sommige scenes echt een beetje erg overdreven neergezet. Zat helaas ook niet echt spanning in, en ook het acteerwerk was een beetje ondermaats.... toch heb ik me niet verveeld bij het kijken...
het eindigde wel weer interessant waardoor ik nu toch wel het vervolg wil zine wat hopelijk beter word
5.5
pi_105438199
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:48 schreef Staal het volgende:
Iemand die Hard Candy kijkt?

Ik vind het nogal wat om de schattige Juno zo te zien.
Topfilm ^O^.
  zondag 11 december 2011 @ 00:56:50 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105439368
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:53 schreef planethugo het volgende:
The Ghost Writer
[ afbeelding ]
Al een tijdje op de plank liggen maar had er nooit zin. Nu dus toch gekeken en geen spijt van. Een rustige thriller waarin niet zo heel veel gebeurd maar die je toch geboeid laat blijven. Het achtergrond verhaal had imo wel iets meer uitgediept kunnen worden in de 130 minuten dat de film duurt. Toch een verademing na de spektakelfilms van de laatste tijd om gewoon een rustige thriller te kijken die langzaam een mysterie ontrafelt.

8.2
'Rustig' is nog een understatement. Een dodelijk trage film a la 'the man who wasn't there' is het. maar je moet er maar van houden.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 11 december 2011 @ 00:58:38 #129
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105439432
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:24 schreef casper019 het volgende:
The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Fantasy

117 minuten

geregisseerd door Bill Condon
met Kristen Stewart, Robert Pattinson en Taylor Lautner

Na de bruiloft gaan Bella en Edward op huwelijksreis naar Rio De Janeiro, waar Bella tot haar schrik ontdekt zwanger te zijn. De familie van Edward is in shock door de situatie, die de fragiele band tussen de vampieren en weerwolven nog meer spanning bezorgt. Niemand weet wat te verwachten van deze onwaarschijnlijke zwangerschap. Ondertussen blijft ook de dreiging van de Volturi bestaan.

k vond hem helaas een beetje tegenvallen, ik vond de eerdere twilight delen erg leuk... maar in dit deel gebeurde er niet echt veel.. en vond sommige scenes echt een beetje erg overdreven neergezet. Zat helaas ook niet echt spanning in, en ook het acteerwerk was een beetje ondermaats.... toch heb ik me niet verveeld bij het kijken...
het eindigde wel weer interessant waardoor ik nu toch wel het vervolg wil zine wat hopelijk beter word
5.5
In de bioscoop was het redelijk tot ok om te zien. Lekker groot scherm etcetera. verder vond ik em eigenlijk net zoals de vorige delen. niet sterk maarja ik houd van vampierenfilms dus waaorm niet. Volgend jaar Underworld 4!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 11 december 2011 @ 11:39:58 #130
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105446802
Tuurlijk, Twilight is een drama, maar die picture die Casper post vind ik qua 3D-effect/dieptewerking toch wel stoer.
pi_105447272
Ik vond Breaking Dawn leuker dan de vorige, omdat ze zich niet meer zo druk maakte om vijandige vampieren...
Volgend deel weer wel helaas. Als ze het anti-climax einde er maar niet in verwerken.
  zondag 11 december 2011 @ 12:01:31 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105447356
Kung Fu Panda 2 (2011, VS, Jennifer Yuh)
Prima zaterdagmiddagfilmpje; gave actie, leuke grappen en een degelijk verhaaltje. Kleine panda die worden verlaten door hun moeder zijn best zielig.
cijfer: 7.5

Akmareul boatda (I Saw the Devil) (2010, ZK, Jee-woon Kim)
Deze film lag al een tijd op de plank, maar kwam er nooit toe. Terwijl het wel mijn soort film is. Heb hem nu eindelijk ook eens gezien. En mijn verwachting was waar; wat een onwijze top film. Deze film strijdt zeker mee om de titel beste film van het jaar. Het plot is is qua opzet simpel; man wil wraak nemen voor moord op z'n vrouw. Maar qua uitwerking is die niet zo simpel. Maar goed ambigu over de scheidslijn tussen goed en kwaad. Stelt het de vraag hoe ver je kan gaan met het nemen van recht voordat je zelf zinkt tot het niveau van monster. En is alles wat je dan opoffert voor die gerechtigheid het wel waard?
Bovendien is de film ook goed spannend.
De uitvoering tilt de film naar grote hoogte. Min-Sik Choi is heel overtuigend als psychopaat. Maar vooral de regie is prachtig. Alle shots zijn net even iets beter en mooier dan in een dertien-in-een-dozijn producties
cijfer: 9
pi_105447457
Yôjinbô 8.5

Na een halve eeuw nog net zo vermakelijk als in zijn begindagen wat mij betreft. Hier heeft hollywood een boel aan te danken gehad.
Het gaat over een samurai zonder geld en het dorpje wel kan uitbuiten voor 'een goede zaak'.

Mocht je je altijd afvragen waar die afgehakte handen bij star wars altijd vandaan komen. ;)
pi_105449185
Trolljegeren/the troll hunter.

Deze had ik al een hele poos geleden willen zien, helaas draaide de bioscoop hier 'm niet.
Het begin is een beetje saai. Je weet nog niet welke kant het opgaat en het doet een beetje amateuristisch aan.
Maar na een half uurtje begint het toch echt een hele vermakelijke film te worden.
Het feit dat alles met een camera word opgenomen maakt het wat minder 'hollywood' achtig.
Ik kon me helemaal inleven in de film. Op IMDb staat dat het een horror is. Absoluut niet.
Ik vond dat het echt geen enge film was.
Op het einde neemt de film een onverwachte wending.

IMBb: een 7.1
Ik: een 8.3
Twiddel
  zondag 11 december 2011 @ 15:48:23 #135
148823 znarch
ondertitel
pi_105455416
The Inbetweeners

Je verwacht de zoveelste flauwe comedy maar hij is een stuk beter dan zijn concurrenten. Kende de serie niet maar ben aangenaam verrast.

7/10
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 15:56:07 #136
9859 crew  Karina
Woman
pi_105455747
Cowboys & Aliens
SciFi/Western

Het verhaalt speelt zich af in een Western setting. De hoofdpersoon is zijn geheugen kwijt en loopt rond met een vreemde armband om.

Het stadje wordt aangevallen door Aliens en een aantal dorpelingen wordt ontvoerd.

Dat is wel zo een beetje het verhaal, zonder al te veel te spoileren.

Ik vond het wel een leuke film: Aliens in een Westernsetting is weer eens wat anders.
niet zo tof doen
  zondag 11 december 2011 @ 16:00:04 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_105455909
Ik weet nog dat ik Into the Wild ook niet zo bijzonder vond. De hele film lang lukte het me maar matigjes sympathie voor de jongen op te brengen, omdat hij door alles heen zo egocentrisch was. Daardoor miste het einde wel wat dramatische impact. De hele film bewoog naar het punt toe waar je wist dat het ging komen, maar de momenten dat je wou dat het anders was waren slechts weinig aanwezig. Dan vond ik 172 hours min of meer hetzelfde thema beter aanpakken.

Gisteren The Help gezien. Prachtige film! Het begin was wellicht wat rommelig door alle karakters die heel snel geintroduceerd werden, en de main villain was wel erg stereotypisch, zoals misschien wel meer karakters. Maar de humor, drama en bezieling waren precies in balans en wat is Emma Stone toch een fantastische actrice.

9/10
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 11 december 2011 @ 16:04:23 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_105456077
Ohja ook nog Basic Instinct :P. De erotische scenes hebben de tand des tijds best goed doorstaan, en ook het deuntje geeft de film die mooie subversieve sfeer. Maar de film was wel veel meer (onbedoeld?) camp dan ik me kon herinneren, met cartoony en kartonnen karakters en eigenlijk een veel te expliciete regie. En de laatste 'twist' doet eerder afbreuk aan de hele film dan dat het het mysterieus maakt.
6.5
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105466685

Despicable Me

Verrassend leuke en grappige animatiefilm. Stoorde me wel een beetje aan het karakter Vector, maar dat maakte de kleine gele poppetjes weer goed. Verhaal is vrij voorspelbaar, maar dat zijn bijna alle animatiefilms wel.

7
  zondag 11 december 2011 @ 22:38:49 #140
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105474810
Drive
Wow, wat een film. Wat een actie. Wat een muziek. Wat een geweldige serene sfeer. Wat een acteerwerk. 100% aanrader.

Een 8.6
pi_105482663
In Time

Goede film. Goed geacteerd. JT was hier veel beter op zijn plek dan in Bad Teacher. Verhaal vond ik ook erg origineel. Wel een aanrader :)

8/10
  maandag 12 december 2011 @ 07:29:32 #142
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_105482753
The Kovak Box

Een beetje een vergeten thriller uit 2006.
Hij was beter dan ik verwachte, over het verhaal wil ik niet veel kwijt, maar als je van Scifi en Thrillers houd is dit een aanradertje.
Fijn ook om Timothy Hutton weer eens in een goede film te zien, overigens deed hij me in deze film vaak aan James Stewart denken, maar dat kan ook aan de Hitchcock achtige stijl van de film liggen.

7 sterren w.m.b.
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 07:51:58 #143
9859 crew  Karina
Woman
pi_105482903
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 07:29 schreef DrDarwin het volgende:
The Kovak Box
[
Een beetje een vergeten thriller uit 2006.
Hij was beter dan ik verwachte, over het verhaal wil ik niet veel kwijt, maar als je van Scifi en Thrillers houd is dit een aanradertje.
Fijn ook om Timothy Hutton weer eens in een goede film te zien, overigens deed hij me in deze film vaak aan James Stewart denken, maar dat kan ook aan de Hitchcock achtige stijl van de film liggen.

7 sterren w.m.b.
Ik heb hem even opgezocht, lijkt me spannend, had er nog nooit van gehoord, goede tip!
niet zo tof doen
pi_105483110
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:38 schreef SnuggLe het volgende:
Drive
Wow, wat een film. Wat een actie. Wat een muziek. Wat een geweldige serene sfeer. Wat een acteerwerk. 100% aanrader.

Een 8.6
Ook gezien, de muziekkeuzes vielen me ook op en het is wmb een geslaagde film. Lekkere sfeer ook. Je moet hem alleen niet gaan kijken om de actie, want die is iedere keer van vrij korte duur. :P

8
  maandag 12 december 2011 @ 08:27:51 #145
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105483191
Captain America

Vermakelijke film. Houd wel van superheld films maar heb deze even uitgesteld vanwege de belachelijk saaie Green Lantern. Uiteindelijk anderhalf uur met plezier gekeken.

Cijfer: 7.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_105485009
Fright Night 2011

Vermakelijke remake van een vermakelijke cult-klassieker.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 12 december 2011 @ 10:22:33 #147
286575 Roces18
Chef de party
pi_105485313
Up in the air [2009]

Zeer vermakelijke film over de keuzes die je moet maken in je leven en de gevolgen van deze beslissingen. Clooney presteert uitstekend maar zijn tegenspelers doen het ook zeker niet verkeerd. Een erg subtiele maar toch warme film die ik je wel kan aanraden!

7,6
pi_105485600
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 16:00 schreef speknek het volgende:
Gisteren The Help gezien. Prachtige film! Het begin was wellicht wat rommelig door alle karakters die heel snel geintroduceerd werden, en de main villain was wel erg stereotypisch, zoals misschien wel meer karakters. Maar de humor, drama en bezieling waren precies in balans en wat is Emma Stone toch een fantastische actrice.

9/10
The Help vond ik ook erg goed. Tot voor kort nog nooit van Emma Stone gehoord maar zij is wel een behoorlijk unieke actrice. :9~
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:38 schreef SnuggLe het volgende:
Drive

Een 8.6
_O_
Drive vond ik ook echt fantastisch! Goede sfeer, vette muziek, prima acteurs en behoorlijk brute actie.

SPOILER
pi_105486004
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 10:35 schreef Cracka-ass het volgende:

Tot voor kort nog nooit van Emma Stone gehoord maar zij is wel een behoorlijk unieke actrice. :9~
Ze speelt ook in Crazy Stupid Love. Ook een goede film :Y
  maandag 12 december 2011 @ 12:08:20 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_105488253
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 10:51 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ze speelt ook in Crazy Stupid Love. Ook een goede film :Y
Yeah. Leukste romantische comedy sinds....ooit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')