Tuurlijk, ik maak de foto's.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:29 schreef The_Dean het volgende:
Fuck yeah, Machine Head. Heb je die laatste in het groot?
Nouja, foto's maken gaat men over het algemeen goed af. Onder water kan ik me voorstellen dat dat een heel ander verhaal is.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:27 schreef geelkuikentje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gemaakt op in de Grevelingen in 2006. Niet bijzonder scherp maar zelf ik vind de foto erg tof. Foto's maken is in Nederland helemaal niet makkelijk. Is vast niet goed genoeg om hier te posten maar toch...
Grapjasquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik maak de foto's.
Da's heel simpel, ja mag.quote:
Hier heb je neem ik aan een statief voor gebruikt?quote:Op maandag 28 november 2011 21:49 schreef Rick123 het volgende:
[ afbeelding ]
net een avond foto'tje gemaakt. Als ik met een groter diafragma wil werken, maar toch die autolamp strepen, kan dat? wat nu wordt dan mn foto weer te licht, en een klein diafragma gaat weer ten koste van de kwaliteit lijkt mij (zie ook de stervorm/schitteringen in de lantaarnlampen).
ND grijsfilter of lagere ISOquote:Op maandag 28 november 2011 21:49 schreef Rick123 het volgende:
[ afbeelding ]
net een avond foto'tje gemaakt. Als ik met een groter diafragma wil werken, maar toch die autolamp strepen, kan dat? wat nu wordt dan mn foto weer te licht, en een klein diafragma gaat weer ten koste van de kwaliteit lijkt mij (zie ook de stervorm/schitteringen in de lantaarnlampen).
Omdat je nu duidelijk ziet dat het vaste land van Europa hier stopt. Vanaf die bol is het uitzicht veel minder mooi omdat je dan de afgrond niet kunt zien.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarom de foto hier genomen en niet vanaf waar die bol staat?
Dat zou kunnen, het waaide op dat moment met windkracht 7 met stoten van windkracht 9. (s'nachts werd het windkracht 10 met stoten van 11). Tja en mijn fotocamera is nou niet echt een technisch hoogstandje. Ik heb een Casio Exfilm EX-H5. Daarbij ben ik absoluut geen gevorderd fotograaf. Ook vertekend het allemaal wat. Dat hek was inderdaad niet recht en die bol word in de lucht gehouden door 3 staanders die alle 3 schuin staan. Het plateau waar die op staan is dan wel weer recht.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:43 schreef Tchock het volgende:
En ligt het aan mij of is 'ie niet recht?
Deze vind ik heel erg mooi! hoe heb je deze gemaakt? ben zelf nog niet echt heel erg bekend met het maken van foto'squote:
google maar eens op HDRquote:Op woensdag 14 december 2011 19:14 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Deze vind ik heel erg mooi! hoe heb je deze gemaakt? ben zelf nog niet echt heel erg bekend met het maken van foto's
Ja, je foto doet het nietquote:Iemand feedback?
Vreemd, bij mij staat hij er gewoon. Is ook gewoon een standaard link naar mijn flickr account. Maar heb hem nogmaals gelinkt. Doet hij het nu wel?quote:Ja, je foto doet het niet
Dank je wel voor je feedback! De DoF had misschien inderdaad wat beter gekund. Ook met je commentaar over de ondergrond ben ik het in principe wel eens: normaal zou ik ook voor iets neutralers gaan. Deze foto is echter bedoeld als inzending voor een fotowedstrijd van dat specifieke tijdschrift, dus vandaar dat ik het wel leuk vond het blad zelf er ook op te zetten.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:06 schreef SP22 het volgende:
Bij mij doet hij het ook! (hij deed het ook al)
Feedback: Naar mijn mening is de DoF te kort. Ik zou graag de hele soep scherp zien, omdat dat toch het onderwerp is. Het tijdschrift als ondergrond vind ik wat te druk. Ik zou een mooie, wat rustigere, placemat gebruiken of zoiets! De soep zelf ziet er erg lekker uit, dus wat dat betreft is je opzet zeker geslaagd!
Thanks voor je commentaar! Er ligt inderdaad iets teveel nadruk op het magazine.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:07 schreef Nemephis het volgende:
Ja, nu doet ie het!
De focus trekt mijn aandacht naar het midden van het kommetje soep ( + ) en naar het magazine ( - ).
Bedoel je hiermee de rechter (schaduw) kant van elk zwart vlak op die potjes? want dat is het enige gedeelte waar wat details verloren gaan door het gebrek aan licht, voor de rest zie ik in deze foto geen reden om hem lichter te makenquote:Op zaterdag 17 december 2011 03:07 schreef problematiQue het volgende:
Die kan veeeel lichter. Let op je histogram (tijdens het fotograferen en/of tijdens het nabewerken).
Heheh, ik was zelf net ook bezig:quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:46 schreef problematiQue het volgende:
Dit bedoel ik (klikbaar):
[ link | afbeelding ]
Maar daar stoort het bij dat het onderbelicht is. Dat valt als eerste op als je de foto ziet.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:50 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Heheh, ik was zelf net ook bezig:
[ link | afbeelding ]
Shadows, adjusted light by Dwyrin, on Flickr
Tjah, weet het niet, denk dat ik de donkere versie toch wat sfeervoller vind
Dan heb ik een nieuwe uitdaging, shot maken met dezelfde sfeer maar niet onderbelichtquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:59 schreef KneusTeun het volgende:
Ma
[..]
Maar daar stoort het bij dat het onderbelicht is. Dat valt als eerste op als je de foto ziet.
Werk misschien met een kleur, of de witbalans zodat het licht warmer wordt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:04 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Dan heb ik een nieuwe uitdaging, shot maken met dezelfde sfeer maar niet onderbelicht
Mooie foto, maar raar bijgesneden. Ik denk dat ik het mooier had gevonden dat de foto naar rechts verder was doorgelopen, zodat haar gezicht niet vervormd wordtquote:
Het is erg afhankelijk van je eigen instelling. Als je gewoon zelfverzekerd een foto maakt en weer verder loopt dan is het geen probleem. Als je zelf al twijfelt of je het zal doen en naderhand nog even ongemakkelijk kijkt dán gaan mensen zelf ook twijfelen aan je bedoelingen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:02 schreef LaMaleta het volgende:
Wat een luxe, in spanje kan je dat alleen maar doen met feesten, festivals, en optochten maar in andere situaties is het meestal een no-go area, zeker met kinderen.
Haar gezicht wordt niet vervormd hoor. Of bedoel je afgesneden?quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mooie foto, maar raar bijgesneden. Ik denk dat ik het mooier had gevonden dat de foto naar rechts verder was doorgelopen, zodat haar gezicht niet vervormd wordt
Geniaal, ik zou mij toch zorgen maken of ik niet een mep krijgquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:36 schreef problematiQue het volgende:
LaMaleta, dit is brutaal zijn tot in het extreme, en het werkt:
Ik begreep wel dat je het als voorbeeld stelt. Maar het verbaasde mij wel dat de mensen niks deden.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:39 schreef problematiQue het volgende:
Hoe Bruce Gilden over straat loopt dat doe ik niet hoor, het was enkel om aan te geven hoe ver je kunt gaan en er nóg mee weg kunt komen.
Ik denk dat het voor mij beter is om te beginnen met foto's van een afstandje.quote:Wat een leuke manier van fotograferen is én een manier om dichter bij mensen foto's te maken is om op een drukke dag door de binnenstad te lopen en vanuit je heup foto's maken. Wijde lens op ˜1m scherpgesteld, AF uit, f8, en een combinatie van ISO en sluitertijd waarbij je geen bewegingsonscherpte hebt en gewoon héél veel foto's maken.
Niemand doet je wat hoor als je dat in bijv. de Kalverstraat doet. Je loopt een beetje snel, maakt snel een foto en loopt weer hard door; voordat ze doorhebben wat er gebeurd is ben jij allang weg, en ze gaan echt niet achter je aan rennen want ze weten niet eens zeker of zíj wel op de foto zijn gezet.quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:08 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Ik begreep wel dat je het als voorbeeld stelt. Maar het verbaasde mij wel dat de mensen niks deden.
quote:Op maandag 19 december 2011 23:39 schreef Mexicaantje. het volgende:
[ link | afbeelding ]
002
[ link | afbeelding ]
[94/365]
[ link | afbeelding ]
[93/365]
[ link | afbeelding ]
[88/365]
[ link | afbeelding ]
001
Padam tssjj
En ook voor D_A geldt.quote:
quote:
Ik heb het deze week eventjes geprobeerd aangezien ik toch bij een vriend op bezoek was in een stad die ik niet kende! Ik merk toch dat de mensen je vreemd aan kijken als je een foto neemt. Komt misschien ook wel omdat ik een buitenlander ben!quote:Op maandag 19 december 2011 22:04 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Niemand doet je wat hoor als je dat in bijv. de Kalverstraat doet. Je loopt een beetje snel, maakt snel een foto en loopt weer hard door; voordat ze doorhebben wat er gebeurd is ben jij allang weg, en ze gaan echt niet achter je aan rennen want ze weten niet eens zeker of zíj wel op de foto zijn gezet.
Haha respect!quote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Ik heb het deze week eventjes geprobeerd aangezien ik toch bij een vriend op bezoek was in een stad die ik niet kende! Ik merk toch dat de mensen je vreemd aan kijken als je een foto neemt. Komt misschien ook wel omdat ik een buitenlander ben!
Ik heb het zelf twee keer gehad dat mensen m'n zus en mij gewoon op straat aan het fotograferen waren en ook niet onopvallend ofzo... We vonden het raar, maar hebben er op dat moment ook niets van gezegd ofzo xPquote:Op woensdag 21 december 2011 23:23 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Haha respect!
Maar geen klappen gehad dus?
Is er nog wat leuks (qua pica's) uit voortgekomen?
Ja precies, denk dat mensen toch minder snel iets doen dan je in eerste instantie zou denken.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:48 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ik heb het zelf twee keer gehad dat mensen m'n zus en mij gewoon op straat aan het fotograferen waren en ook niet onopvallend ofzo... We vonden het raar, maar hebben er op dat moment ook niets van gezegd ofzo xP
Ik word zelf erg nerveus (ik noem het zelf camerafobia) als iemand een camera in mijn gezicht duwt. Daarom hou ik er ook niet zo van om het met andere mensen te doen. Want het is inderdaad onbeschoft om het te doen, maar je kunt er wel leuke en oprechte foto's mee maken. In mijn geval is er niks interessants uitgekomen. Maar het was meer bedoelt om het eventjes uit te proberen. En het viel me nog best mee!quote:Op woensdag 21 december 2011 23:49 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ja precies, denk dat mensen toch minder snel iets doen dan je in eerste instantie zou denken.
Al is het eigenlijk wel gewoon ronduit asociaal, onbeschoft en nog wettelijk verboden ook.
Erg leuke foto, het heeft iets!quote:
Uitgebeten is dat het wit iets teveel overheerst door de verlichting van dat gebouw. Door je lange sluitertijd zijn dan details verloren gegaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:06 schreef Individual het volgende:
Wat bedoel je met uitgebeten?
Een betere hoek kon ik niet krijgen zonder op het dak te klimmen of aan het gebouw te hangen.
Ah ja dat klopt idd. Het wiel gaat niet zo snel, de lampen op het parlement sterk en ISO op 100. Sluitertijd was 30 sec. Veel minder dan 30 sec zal het denk ik niet worden. Enig idee hoe ik die uitgebeten verlichting kan voorkomen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Uitgebeten is dat het wit iets teveel overheerst door de verlichting van dat gebouw. Door je lange sluitertijd zijn dan details verloren gegaan.
Dat zou ook mijn oplossing zijn waarschijnlijk, van twee foto's één maken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:05 schreef Doodloper het volgende:
Een iets donkerderde foto maken en het parlement met Photoshop over de lichtere foto plakken?
aldus de leek
f13. Ik wilde alles overal scherp hebben. Ik heb veel foto's van dezelfde hoek met verschillende belichtingen, diafragma's, etc dus ik zou het wel kunnen bewerken, maar ik ben ook lui.quote:
quote:Op donderdag 29 december 2011 13:53 schreef SP22 het volgende:
Ik vind hem leuk! Ook leuk dat je achtergrond met het eten te maken heeft.
quote:Op maandag 2 januari 2012 02:04 schreef MrManuel het volgende:
Mijn vuurwerk foto van dit jaar..
Helaas is het maar een klein potje![]()
De rest was niet zo goed gelukt van de pijlen haha..
[ afbeelding ]
quote:
Hele vette foto!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:03 schreef CamelNLD het volgende:
Geschoten in een vlindertuin
[ afbeelding ]
Het verhaal is dat die Volvo onze sloopauto was, en de persoon is mijn broer, die over de (wel stilstaande) auto springt, maar ik vind door de beweging de foto iets spectaculairder lijken dan dat ie is, want zoals ik al zei, de auto stond gewoon stil.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:32 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Hele vette foto!
De mijne is niet bijzonder goed, maat zoals de TT al zegt, ik vind em tof
[ afbeelding ]
Bijna goed! Da's Berlijn!quote:
oke zo te zien doet ie t niet.. Wat heb ik verkeerd gedaan?quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:30 schreef Snowyflake86 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie hiervan? Wat kan er nog aan bewerkt worden enz? Geen ervaring met bewerkenWil het wel heel graag leren! Heb nl nog veel meer gave foto's!
Kun je ook bij all sizes doen, kan je meteen de grote aanpassen, mocht je dat willen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:08 schreef SP22 het volgende:
Als je bent ingelogd kun je onder share de bb code knippen & plakken naar hier. Nog makkelijker.
hoe krijg je dit voor elkaar? Dat het zo snel al wazig wordt rondom dat bakje heen? Ben je dan dichtbij met je camera? Of juist verder weg en dan meer inzoomen?Speciale lens of instellingen? Mij lukt het niet..quote:Op donderdag 29 december 2011 13:44 schreef Ilse86 het volgende:
Vandaag een tweede poging gedaan tot heuse food photography. Ben er toch best tevreden over, in vergelijking met mijn eerste poging. Heb in ieder geval veel geleerd door wat meer met instellingen te spelen, en --niet te vergeten-- een statief te gebruiken!
[ afbeelding ]
Waw, deze is mooi! Ken je deze mensen? Zo niet, dan is het best jammer dat je de mensen niet kunt achterhalen. Het zou toch vet zijn deze foto aan hen te geven!quote:Op donderdag 29 december 2011 21:55 schreef problematiQue het volgende:
Deze kwam ik net tegen in Lightroom:
[ afbeelding ]
Geeeen idee wie het zijnquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:34 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Waw, deze is mooi! Ken je deze mensen? Zo niet, dan is het best jammer dat je de mensen niet kunt achterhalen. Het zou toch vet zijn deze foto aan hen te geven!
Zijn verschillende manieren voor. Ligt er puur aan welke lens je gebruikt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:34 schreef Snowyflake86 het volgende:
[..]
hoe krijg je dit voor elkaar? Dat het zo snel al wazig wordt rondom dat bakje heen? Ben je dan dichtbij met je camera? Of juist verder weg en dan meer inzoomen?Speciale lens of instellingen? Mij lukt het niet..
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
Eerste foto van Berlijn, jeuj.
[ link | afbeelding ]
Berlin 001 - Humboldt-Box
Mooie neutrale lucht, waardoor de onderwerpen er goed uitspringenquote:
Ik voel me ff genoodzaakt om in te grijpen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:27 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Zijn verschillende manieren voor. Ligt er puur aan welke lens je gebruikt.
- Hoge millimeters (boven de 50 met de 24-70) op de lens en de camera redelijk dicht erop dan kom je al een eind.
- Macroring (lijkt mij niet in dit geval)
- Photoshop werk (lijkt mij in dit geval de meest voor de hand liggende,alhoewel.. ik zou het met photshop doen)
Ik zat net naar jouw foto te kijken en zag de je 50mm / 1.8 gebruikt, ik neem aan dat dit een prime is, neem eens wat minder afstand of neem een macroring, maar dan loop je het risico dat je het hele object er niet op krijgt.
Ik voel me ook genoodzaakt in te grijpen, want meer millimeters geeft niet een kleinere scherptediepte. Het gaat om onderwerpsgrootte en onderwerpsafstand. Zie: http://www.luminous-landscape.com/tutorials/dof2.shtmlquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:30 schreef bart13 het volgende:
[..]
Ik voel me ff genoodzaakt om in te grijpen.
Meer milimeters geeft inderdaad een kleine scherpte/diepte maar zeker niet de enige.
Heel mooi contrast tussen de toren en de bijna witte achtergrondquote:
Nu voel ik de noodzaak om in te grijpen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 03:50 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik voel me ook genoodzaakt in te grijpen, want meer millimeters geeft niet een kleinere scherptediepte. Het gaat om onderwerpsgrootte en onderwerpsafstand. Zie: http://www.luminous-landscape.com/tutorials/dof2.shtml
Ja, en dus de onderwerpsgrootte en de onderwerpsafstand, niet het aantal millimeters.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:06 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Nu voel ik de noodzaak om in te grijpen.
Jullie hebben helemaal gelijk, maar houd je dan wel aan het onderwerp wat snowyflake aangeeft. In dit geval is het onderwerp niet het variabel dus moet je het met het aantal mm (eigenlijk ook niet aan de orde omdat het naw een prime is) doen en de afstand.
Mijn foto's worden gelukkig niet gecensureerd door mijn cameraquote:De grote van je censor in je camera speelt ook een rol
Volgens mij bedoelen we hetzelfdequote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:14 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, en dus de onderwerpsgrootte en de onderwerpsafstand, niet het aantal millimeters.
Leuke foto, maar beetje pretentieus zoquote:Op zondag 8 januari 2012 02:30 schreef MrManuel het volgende:
[ afbeelding ]
I picked up my camera and went to the center of the town with a friend. Time to try out a new lens: TS-E 17mm.
Arriving in the city we saw a building where u can park your car in. So we went to the 5th floor with the elevator. Took the stairs to the roof. Decided to climb over a fence.. (Not allowed!) And on top of the building, shoot some photo's of the traffic below. It was fun to play with the Tilt-Shift lens!
Je plaats zelf ook een zeer gave foto anders hoor!quote:Op zondag 8 januari 2012 20:00 schreef Rocksteadyyy het volgende:
Gave foto's hier!
[ link | afbeelding ]
Kunsten by René_v, on Flickr
Dankje, maar wat bedoel je met pretentieus?quote:Op zondag 8 januari 2012 02:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuke foto, maar beetje pretentieus zo
Inderdaad, dat is de weerkaatsing van het licht.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weerkaatsing van het licht, lijkt me. Beetje niets-foto vind ik het
Oeh.. dat lijkt verdacht veel op mijn Pentax-M 50mm f/1.7, kan dat kloppen ?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:11 schreef corkydiggles het volgende:
oudje van mij:
met mijn uber coole do it yourself macro kit:)
[ afbeelding ]
klopt helemaalquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oeh.. dat lijkt verdacht veel op mijn Pentax-M 50mm f/1.7, kan dat kloppen ?
Kun je mij als complete fotograafnoob uitleggen wat dit is?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:11 schreef corkydiggles het volgende:
oudje van mij:
met mijn uber coole do it yourself macro kit:)
[ afbeelding ]
Ik vind hem tof. Hoe heb je die gemaakt? Camera/instellingen?quote:Op zondag 15 januari 2012 00:23 schreef Fredo55 het volgende:
Vanavond een poging gewaagd tot nachtfotografie.
Ik was een onderdeel van mijn statief vergeten, dus die kon ik niet gebruiken.
Dus camera op mijn tas gelegd en deze foto gemaakt.
Foto zou nog wat scherper kunnen inderdaad.
[ afbeelding ]
Ga volgende keer eerst eens naar een plek met wat minder vervuilingquote:Op zondag 15 januari 2012 00:23 schreef Fredo55 het volgende:
Vanavond een poging gewaagd tot nachtfotografie.
Ik was een onderdeel van mijn statief vergeten, dus die kon ik niet gebruiken.
Dus camera op mijn tas gelegd en deze foto gemaakt.
Foto zou nog wat scherper kunnen inderdaad.
[ afbeelding ]
Welke camera?!quote:Op zondag 15 januari 2012 19:17 schreef Sylvana het volgende:
De eerste foto met mijn nieuwe camera, gemaakt bij de pinautomaat van de Rabobank
[ afbeelding ]
Canon 550Dquote:Op zondag 15 januari 2012 19:35 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Welke camera?!
En hij is apart maar niet verkeerd!
Mooi en apart, wel klein beetje overbelichtingquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:36 schreef Nightanimal het volgende:
Amaryllis:
[ afbeelding ]
Zonder statief.
Wat voor soort is dat? Een saint-bernard?quote:Net wezen kijken voor een puppy. Dit wordt 'em.![]()
Ik vind de kleuren en alles heel vet aan de foto, alleen die zwarte rand verpest het een beetje imo.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:46 schreef Splonchy het volgende:
[ afbeelding ]
Focus lag beetje anders, jammer. Wel coole Aston
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:47 schreef Wjodor het volgende:
[..]
Wat voor soort is dat? Een saint-bernard?
Ik zou de onderste doen! want bij de bovenste staat iets links van het midden en dan onderaan de foto een wit kaarsje wat er niet helemaal mooi opstaat vind ik. Wel beide hele mooie foto's!quote:Op zondag 22 januari 2012 00:08 schreef MrManuel het volgende:
Vandaag een super dag gehad met een oud collega!
Weet alleen niet welke foto ik moet gebruiken voor me One-Photo-A-Day-Project!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankje! Ja allebij de foto's herinneren me aan een hele leuke dag!quote:Op zondag 22 januari 2012 00:15 schreef Wjodor het volgende:
[..]
Ik zou de onderste doen! want bij de bovenste staat iets links van het midden en dan onderaan de foto een wit kaarsje wat er niet helemaal mooi opstaat vind ik. Wel beide hele mooie foto's!
Haha, ik denk dat ik zelf voor de bovenste ga, vooral omdat ze zelf erop staat en dit dus de beste foto is om me te herinneren aan de super dag!quote:Op zondag 22 januari 2012 00:17 schreef Mirel het volgende:
De onderste is overbelicht in het gezicht, bovende voor mij dus
Als die blonde je oud collega is, wat is haar emailadres?quote:Op zondag 22 januari 2012 00:08 schreef MrManuel het volgende:
Vandaag een super dag gehad met een oud collega!
Weet alleen niet welke foto ik moet gebruiken voor me One-Photo-A-Day-Project!
Wel gave foto, alleen ik weet niet waarnaar ik moet kijken op deze foto. De ijspegel komt er niet echt uit.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:19 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Mooi en apart, wel klein beetje overbelichting
[ afbeelding ]
Jammer dat de druppels voor de luchtinlaat ook onscherp zijn. Dat trekt je aandacht niet richting de luchtinlaat maar meer naar het onscherpe geheel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:46 schreef Splonchy het volgende:
[ afbeelding ]
Focus lag beetje anders, jammer. Wel coole Aston
Ik weet echt niet wat ik hiervan moet vinden. Het onderwerp spreekt mij niet aan, het licht en de compositie vind ik ook niet erg sterk. Wat is het doel van de foto? Waar moet je naar kijken? Natuurlijk hoeft niet elke foto een doel te hebben, maar het ontgaat mij waarom je zo'n overdreven en drukke foto zou maken die technisch gezien ook een stuk spannender zou kunnen zijn.quote:
Haha zou je wel graag willen weten he..quote:Op zondag 22 januari 2012 02:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Als die blonde je oud collega is, wat is haar emailadres?![]()
![]()
Heb deze pica gemaakt, tijdje terug, een vlieg die zich wast (niet helemaal zo scherp als ik zou willen, maar aan de andere kant, met een uit onderdelen zelf gefabriceerde opzet macro-lens):
[ afbeelding ]
Erg gaaf licht bij de derde foto.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:50 schreef Rachel_Penose het volgende:
Viaduct - Europaweg - Assen
[ afbeelding ]
Torens - Planetenlaan - Kloosterveen - Assen
[ afbeelding ]
Van der Valk Hotel - Assen
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik dit gewoon niet begrijp...quote:
Op zich mooie foto's, maar ze zijn alledrie scheefquote:Op woensdag 25 januari 2012 00:50 schreef Rachel_Penose het volgende:
Viaduct - Europaweg - Assen
[ afbeelding ]
Torens - Planetenlaan - Kloosterveen - Assen
[ afbeelding ]
Van der Valk Hotel - Assen
[ afbeelding ]
Als ik er heel goed naar kijk kan die eerste gezichtsbedrog zijn door de brug. Maar de tweede is écht scheefquote:Op woensdag 25 januari 2012 03:14 schreef Rachel_Penose het volgende:
@ Tchock - En toch zijn ze echt met behulp van de ingebouwde waterpas in mijn Canon 60D gemaakt.
Moet toegeven dat foto nummer twee mij toen die zo uit de camera kwam ook niet echt helemaal recht leek, dus die heb ik met behulp van Photoshop al iets rechter proberen te zetten.
Zal er morgen als ik wat frisser ben, nog eens verder na kijken
Deze is inderdaad super goed!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:48 schreef Strider221 het volgende:
[ afbeelding ]
Vind deze echt super gelukt
Deze is super leuk!quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:45 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Deze is inderdaad super goed!
[ afbeelding ]
Deze ook trouwens!!!
spreekt me als tuinder enorm aanquote:
moet dat dan?quote:Op zondag 29 januari 2012 08:04 schreef LulaHoola het volgende:
Even tussendoor, mooie fotos hoor. Maar je kunt mij niet vertellen dat het contrast in bovenstaande fotos (vooral pagina 1,2), dat haast artificieel oogt, zó uit de camera komt?
De meeste zijn inderdaad nabewerkd.. Maar dat maakt toch niks uit?quote:Op zondag 29 januari 2012 08:04 schreef LulaHoola het volgende:
Even tussendoor, mooie fotos hoor. Maar je kunt mij niet vertellen dat het contrast in bovenstaande fotos (vooral pagina 1,2), dat haast artificieel oogt, zó uit de camera komt?
De kleuren hiervan, rrrrrrrrrrrrrrrrr veeg me op.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:42 schreef MrManuel het volgende:
Zelf weer eentje gemaakt die ik wel leuk vind
[ afbeelding ]Enjoy by MBijen
het had inderdaad veel 'cooler' kunnen zijn.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
De kleuren hiervan, rrrrrrrrrrrrrrrrr veeg me op.
Ik vind 'm precies goed, prachtige kleur.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
het had inderdaad veel 'cooler' kunnen zijn.
Dat zegt ook niemandquote:Op zondag 29 januari 2012 08:04 schreef LulaHoola het volgende:
Mooie foto!! heb je deze in Nederland genomen?quote:
Ik twijfel of je dit nou goed bedoeld of niet.. hahaquote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
De kleuren hiervan, rrrrrrrrrrrrrrrrr veeg me op.
De bovenste wou ik juist niet al te 'cool' maken, en ik vind de 2e persoonlijk juist heel koud lijken.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
het had inderdaad veel 'cooler' kunnen zijn.
Dankjewel!quote:Op maandag 30 januari 2012 20:08 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik vind 'm precies goed, prachtige kleur.
Helaas kan ik niks doen aan de auto's die er stonden haha..quote:Op maandag 30 januari 2012 20:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
die rode auto op de achtergrond had er niet op moeten staan, doordat deze overloopt in het blikje zie je vooral bij de bewerkte versie.
dit geldt ook voor het sneeuwvlokje rechts op het blikje, de achtergrond is een besneeuwde weg en dan mis je verschil in diepte.
Camera's met ingebouwde HDR-functiequote:Op maandag 30 januari 2012 20:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemandSterker nog, er staan meer bewerkte dan onbewerkte foto's op deze pagina en dat hoort ook bij de fotografie
Wtf is dit voor creepy shitquote:
Eerste is een bekende, uiteraard wel uitgedacht hoe ze moest staan en dat het moest gebeuren toen de meute voorbij kwam. (al was het 04:45 vanochtend dus erg helder was ik nog niet) Tweede is kort, 1/20. Gevoelsmatig stond ik aardig in het midden maar inderdaad het scheelt net een klein stukje.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:40 schreef Mirel het volgende:
Tof moment bij die eerste. Ken je die persoon of is het gewoon echt toeval? Die onderste ook een langdurige? Weet niet zeker of ik de blurs van mensen zie. Die zou je wel precies in het midden moeten proberen, volledig synchroon maken!
Waarom de airbrush? Bij zulke foto's is het juist tof als je de huid scherp ziet. Rauw. Desnoods met schaduwen spelen ipv heel fel licht van alle kanten.quote:
Wat was de sluitertijd bij de foto?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanochtend heel vroeg op schiphol
[ afbeelding ]
24mm, F10, ISO100, 3,2 sec.quote:
Leuk, Kina Grannis. Was ik ook >Klik<quote:Op zondag 12 februari 2012 11:28 schreef margaretha_01 het volgende:
Had de meest slechte camera mee, maar dit plaatje vond ik toch wel wat hebben:
[ afbeelding ]
Poeplicht en boel rook gisteren.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:34 schreef margaretha_01 het volgende:
Ah, vet! Je stond beter dan ik gister!
Vind hem leuk.. Ben wel van die effecten maar ben ook benieuwd naar orgineel..quote:
Volledig mee eens. Daarom, wilde ik juist het origineel zien.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:56 schreef muzas het volgende:
Foto is top, de bewerking vind ik echt doodzonde. Vooral omdat je heel leuk van die eendjes op de voorgrond hebt, die bij de bewerking alle detail verloren zijn, net als het wandelende stel wast je precies tussen twee bomen hebt vastgelegd. En je hebt prachtige kleuren in het origineel, gooi je ook weg. En het mooie licht wordt kapot gemaakt door het zware vignet.
Hele mooie foto, maar die bewerking gauw vergeten.
Als je hier een punt voor moest geven, een dikke 10quote:
Me Likequote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:34 schreef Row-1 het volgende:
@hierboven
Vind de 2e het mooist
De mijne is niet helemaal scherp, maar toch vind ik em tof.
In het pikkedonker genomen.
[ afbeelding ]
heel vetquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:34 schreef Row-1 het volgende:
@hierboven
Vind de 2e het mooist
De mijne is niet helemaal scherp, maar toch vind ik em tof.
In het pikkedonker genomen.
[ afbeelding ]
Mooi bevroren actie. Ik kan me voorstellen dat je er tevreden mee bent.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 07:49 schreef _Multiply86_ het volgende:
1 van mijn honden op de hei
[ link | afbeelding ]
Wauw, deze is super mooi! Klopt het dat het je vriendin is? Zou graag weten welke lippenstift ze gebruikt heeft! :pquote:
Het hij Shih Tzu?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:46 schreef Nezhi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Shih Tzu by Nezhi, on Flickr
Een uitprobeersel met onze nieuwe camera, een koekje in de hand, camera in de andere hand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |