abonnement Unibet Coolblue
pi_104927567
De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

Veel breiplezier!

Een paar creaties uit het vorige topic:







Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 28 november 2011 @ 19:39:35 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104934816
Ook mijn vingers zaten regelmatig in de knoop in het begin hoor en ik kwam nooit uit op het aantal steken dat ik opgezet had :') 8)7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_104935374
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:39 schreef Muck het volgende:
Ook mijn vingers zaten regelmatig in de knoop in het begin hoor en ik kwam nooit uit op het aantal steken dat ik opgezet had :') 8)7
Verdorie, dat heb ik ook. :D Ik begon met 60 steken ofzo (niet duidelijk geteld, maar was wel ongeveer zo) en nu heb ik bijna 90 steken. :') Het ging vooral mis toen ik met mijn figuurtjes begon, ik had geen idee wat ik aan het doen was en ging gewoon door.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, omdat ik de hele sjaal wil omvouwen zodat het recht en smal lijkt. Ik twijfel alleen of het dan te dik wordt of niet.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_104935743
Nieuw deel dus misschien meer kans, ik herhaal stiekem mn vraag nog eens...

Zijn er hier ook mensen die met de knifty knitter (of andere loom versies) breien?
Zo ja wat kan je er allemaal mee en iemand toevallig patroon voor een trui?
  dinsdag 29 november 2011 @ 07:23:47 #5
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104955856
Op Ravelry staan een aantal patronen voor de knifty knitter, wellicht zit daar wat leuks voor je tussen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_105334901
Iemand ook bekend met de Engelse term voor de gerstekorrelsteek, ik wil een werkstuk maken waarbij ik in deze steek moet meerderen en minderen en ik wil even een video opzoeken hoe dat met deze steek het beste gaat...als ik wist wat de Engelse term was. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105335134
Als ik met meer steken eindig ben ik er wel uit wat ik verkeerd doe nu. Bij het begin van een toer houd ik dan de draad verkeerd (over de naald, ipv eronder ofzo), zodat ik twee draadjes over de naald krijg, ipv 1. En dan brei ik dus per ongeluk een steek extra.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105338537
Ik ben eindelijk ook begonnen. Ik maak een sjaal met dikke wol en naalden en ik heb nu 3 rijen (toeren?) dus ik zit op 4 cm :P
pi_105340053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:13 schreef trovey het volgende:
Iemand ook bekend met de Engelse term voor de gerstekorrelsteek, ik wil een werkstuk maken waarbij ik in deze steek moet meerderen en minderen en ik wil even een video opzoeken hoe dat met deze steek het beste gaat...als ik wist wat de Engelse term was. :')
Moss stitch! Geloof ik. Of seed stitch.
pi_105340124
Oh ik zie net dat je vraag in 't haaktopic al beantwoord is.

I WANTZ MEER BREIERS hier!
pi_105345511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:40 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Moss stitch! Geloof ik. Of seed stitch.
Mijn dank is groot. :*
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:42 schreef NoralyZ het volgende:
Oh ik zie net dat je vraag in 't haaktopic al beantwoord is.

I WANTZ MEER BREIERS hier!
Ik doe mijn best. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 8 december 2011 @ 19:08:49 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_105347398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:42 schreef NoralyZ het volgende:
Oh ik zie net dat je vraag in 't haaktopic al beantwoord is.

I WANTZ MEER BREIERS hier!
Ik ben er, maar post nog minder dan ik brei. :D
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 9 december 2011 @ 01:17:36 #13
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105364395
Ik heb mijn rokje af, is alleen bij de boord aan de bovenkant nog wat te wijd. Ik denk dat ik daar maar wat elastiek doorhaal.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 11 december 2011 @ 00:28:27 #14
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105438286
Foto van mijn rokje:
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105439221
Leuk grijs!

hier een breinoob! Haken kon ik al, nu is t breien aan de beurt :D
pi_105441029
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:28 schreef Grijs het volgende:
Foto van mijn rokje:
[ afbeelding ]
Leuk, al zou ik hem zelf niet meer zo kort doen maar ik ben dan ook geen 20 meer :P
Hier poging twee om te breien .....een shrug van door iemand anders zelfgesponnen echte wol in natuurtinten ((zaterdag gekocht op een creatiefbeurs)....rondbreinaald voor het opzetten is mislukt....de naald draaide los van de draad dus alles lag eraf :X , dacht ik dat ik goed zat met die dure uitwisselbare dingen }:| .dus opzetten maar op normale naalden en als ik dan even bezig ben overzetten naar de rondbreinaald voor het gemak....hoop ik. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105451936
De wol staat op de pennen *O* en ik ben erachter gekomen dat ik wat betreft gewone rechte pennen alles tussen 4 en 6 niet heb (of ergens heb liggen en ik weet niet waar, dat kan ook :P ) en dat is niet handig als je wilt opzetten met 5 :') dus maar even op 7 opgezet,...maak er wel een sierrandjes omheen als het teveel opvalt.+ Nu eerst een stuk boordsteek breien, recht aan recht uit.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 december 2011 @ 15:23:17 #18
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105454380
Ik brei met breipennen van de Zeeman. Voor het opzetten gebruik ik altijd 2pennen. Voor het rokje heb ik een rondbreipen gebruikt en met opzetten deed ik er een gewone pen naast (en die trok ik eruit als het te vol werd, dan bleef het nog op de rondbreipen staan).

(en ik ben trouwens ook geen 20 meer)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 11 december 2011 @ 20:40:20 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105467788
leuk rokje, Grijs!
in de haak.
pi_105488814
Ik heb een vraagje! Ik heb voor mn moeder bij de euroshopper 8 bollen van phildar Charly gekocht. Nu wil ik deze met de kerst cadeau geven maar ik zou daar graag ook een patroon bij geven zodat ze gelijk aan de slag kan. Op internet kan ik zelf helaas niets vinden. Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken? Ik denk dat ze het leuk zo vinden om een bolero of vestje te breien.
Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_105489314
Hoeveel ervaring heeft je moeder...een shrug werkt altijd, zowel voor beginners als ervaren breisters (gewoon meer ingewikkelde patronen/model breien ;) )

Hier zijn er een "paar" :P
http://www.ravelry.com/pa(...)ned_thumbs&sort=best

En dit is haken.

http://www.ravelry.com/pa(...)%7Cravelry&sort=best

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:23 schreef Grijs het volgende:
Ik brei met breipennen van de Zeeman. Voor het opzetten gebruik ik altijd 2pennen. Voor het rokje heb ik een rondbreipen gebruikt en met opzetten deed ik er een gewone pen naast (en die trok ik eruit als het te vol werd, dan bleef het nog op de rondbreipen staan).

(en ik ben trouwens ook geen 20 meer)
Ik heb korte stevige pootjes :P dus een rokje net boven de knie staat bij mij altijd beter ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105490175
thnx voor je reactie trovey. Ik had zelf al een aantal shrugs gevonden maar ik weet niet welke geschikt zijn voor de phildar charly. Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met breien en maten enzo...
pi_105491219
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:19 schreef annelotje het volgende:
thnx voor je reactie trovey. Ik had zelf al een aantal shrugs gevonden maar ik weet niet welke geschikt zijn voor de phildar charly. Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met breien en maten enzo...
Anders tik je bij Raverly bij yarns even het merk en type garen in om te zien wat anderen ermee gemaakt hebben ...wie weet ook wel datgene wat je zoekt. Je kan ook de te gebruiken naalddikte invoeren zodat je vergelijkbare garens ziet en de dingen die ermee gemaakt zijn.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105491685
ja dat had ik ook al geprobeerd! Maar er zijn helaas niet zoveel projecten gemaakt met dit garen.
Ook op de site van phildar kan ik niet echt iets vinden en net alle patronen op hobbydoos bekeken en daar ook niets... Sjips. Vrees dat ik echt moet gaan kijken naar de garendikte inderdaad en dan kijken of het uitkomt.
pi_105491866
Ik zie dat het acryl is en met naald 4 gebruikt moet worden....dat is aardig algemeen...moet genoeg van te vinden zijn...je zou ook eens kunnen kijken bij de Saskia en de Royal van Wibra en Zeeman want die gebruik je met dezelfde grootte naald. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105491943
thnx voor te tip! ik ga verder zoeken
pi_105492064
Succes ^O^ ...we merken het vanzelf wel of je succesvol bent geweest. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 19 december 2011 @ 10:48:43 #28
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105763610
Hee! Urban Knitting bij Serious Request Update. Gaaf!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_105763708
Ik snap alleen niet waarom het weer urban knitting moet heten als we er een Nederlands woord voor hebben, namelijk wildbreien :6 ...zeker weer niet hip genoeg klinken voor 3FM.. }:| :')

Mijn echte gesponnen wol is heel echt...ik moet er namelijk regelmatig een stukje stro tussenuitplukken. _O-
Duurt echter wel een stuk langer dan haken, dat was ik even vergeten. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 19 december 2011 @ 11:07:41 #30
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105764075
De mevrouw die dat organiseert in Leiden noemt dat zelf zo. Maar SR vind het wildbreien dan wel weer hip genoeg om uit te zenden ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_105822280
Hebben jullie dit gelezen? Breiende gevangenen

Er is ook een group op Ravelry, 'Knitting behind bars'. Leuk om eens door te lezen, vet schattige foto's van ruige mannen die hun rust vinden in het breien van mutsjes en zo O+ . Ze hebben zelfs een eigen sokkenwol-colourway die 'I Fought The Law And The Law Won' heet, in blauw en groen van lucht en gras (de dingen die ze missen) met zwart (van de tralies).
pi_106165949
Ik opperde laatst aan mijn vrouw of ze er wat voor voelde een dikke trui voor mij te breien zodat het mij ook weer een trip naar een dure winkel scheelt. >:) Ze keek mij aan en zei: schat ik kook graag voor je maar voor dit ga je maar geld spenderen want ben niet van plan te breien en te doen alsof ik al in de 70 ben en op een schommelstoel zit. |:(

vrouwen... -O-
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_106173717
quote:
6s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:49 schreef rubje het volgende:
Ik opperde laatst aan mijn vrouw of ze er wat voor voelde een dikke trui voor mij te breien zodat het mij ook weer een trip naar een dure winkel scheelt. >:) Ze keek mij aan en zei: schat ik kook graag voor je maar voor dit ga je maar geld spenderen want ben niet van plan te breien en te doen alsof ik al in de 70 ben en op een schommelstoel zit. |:(

vrouwen... -O-
Je vrouw is niet hip en weet niet wat de laatste trends zijn. :6 :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 29 december 2011 @ 21:35:15 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106182601
waarom ga je zelf niet aan de breipennen, rubje?
in de haak.
pi_106205295
Ik en breipennen. :D Dat is hetzelfde als je mij in de verkeerstoren van Schiphol zet en het vliegverkeer laat regelen. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_106369179
Ik heb een vraagje:
Ik ben een vest aan het breien, maar ik kom niet verder!
Dit ben ik aan het maken:
http://www.garnstudio.com(...).php?d_nr=134&d_id=5

Ik heb net de steken afgekant voor het armsgat en nu moet ik in de volgende ronde weer steken opzetten. Hoe doe ik dat? Ik heb maar 1 draad en kan alleen steken opzetten met 2 draden (uiteinden), zoals voor de 1e rij.
Op youtube of met google kom ik steeds bij steken opzetten bij het begin van een werk, niet voor middenin een werk.

Dus dit heb ik gedaan:
Brei 19-20-22-24 st, kant 24-26-28-30 st af (= armsgat) brei tot er 43-46-50-54 st over zijn, kant 24-26-28-30 st af (= armsgat), brei de laatste 19-20-22-24 st op de nld.
En hier ben ik nu:
Zet in de volgende nld nieuwe st op boven de afgekante st voor de armsgaten – zet evenveel st op als u afgekant heeft.

Wie kan mij hiermee helpen?
pi_106370204
ik heb dat ooit ook moeten leren, en toen kwam ik er al "rommelend achter.

wat ik deed was de draad, de enkele, over duim en wijsvinger spannen alsof ik er twee had. een stukje verderop in de draad zeg maar.

je neemt de draad op ca. 15 cm van het werk in je handen. vanaf de bol loopt de draad dan zo:

|---------| /je werk
| | /
| |/
de bol

vanaf de bol loopt het recht omhoog, dan langs je duim (de eerste hoek) een stukje draad gespannen over je wijs of middelvinger (de tweede hoek) en dan een recht stukje door je hand (je houdt dus twee draden vast die eigenlijk 1 draad zijn.

vanuit je hand loopt dan schiin weer draad naar je werk.

dan pak je vervolgens draad op net als met gewoon opzetten met de twee-draden methode. het worden een soort omgekeerde lussen op je naald. de eerste ronde breien is best lastig, maar t ziet er heel netjes uit.

edit: hier doen ze het simpeler http://www.knittinghelp.com/video/play/backward-loop-cast-on maar met hetzelfde effect. breiend opzetten kan natuurlijk ook.
http://www.knittinghelp.com/video/play/knitting-on-continental

in beide gevallen sla je de slipknot over, die heb je al door je werk!
Kwak
pi_106370341
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:03 schreef rubje het volgende:
Ik en breipennen. :D Dat is hetzelfde als je mij in de verkeerstoren van Schiphol zet en het vliegverkeer laat regelen. })
Heb je al eens een poging gedaan...breien dan hè? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106372639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:42 schreef kwakz0r het volgende:
...
Bedankt voor je uitleg! Ik heb de backward loop gebruikt. Die leek mij het makkelijkst ;) Kan ik weer verder! Ik vind het zo'n lekker projectje om mee bezig te zijn: verstand op nul en gaan! :+ (behalve dan die 8x meerderen per rij, maar dat is nog te overzien :) )
Heerlijk voor tijdens het tv kijken!
pi_106374218
Ik heb de Destroyed cowl afgemaakt, hij ligt nu vastgepind en wel te drogen! Het is een col die je met een provisional cast on op moet zetten, dan heel lang stockinette st breien (tricotsteek heet dat geloof ik), en dan aan het eind op 2 steken van elke kant 2 steken laten vallen, het begin en het eind van de col moet je dan aan elkaar vastmaken met de kitchener stitch zodat het naadloos is en dan kan je de 'gevallen steken' helemaal door laten lopen. Alsof ie aan beide kanten helemaal geladderd is. Ik vond het maar spannend :') maar het is prima gelukt, ik zal 'n foto posten als hij droog is morgen!
  zondag 8 januari 2012 @ 16:07:10 #41
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_106563153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:02 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb de Destroyed cowl afgemaakt, hij ligt nu vastgepind en wel te drogen! Het is een col die je met een provisional cast on op moet zetten, dan heel lang stockinette st breien (tricotsteek heet dat geloof ik), en dan aan het eind op 2 steken van elke kant 2 steken laten vallen, het begin en het eind van de col moet je dan aan elkaar vastmaken met de kitchener stitch zodat het naadloos is en dan kan je de 'gevallen steken' helemaal door laten lopen. Alsof ie aan beide kanten helemaal geladderd is. Ik vond het maar spannend :') maar het is prima gelukt, ik zal 'n foto posten als hij droog is morgen!
Ik ben benieuwd, ik ben nooit zo avontuurlijk met sjaals.
't Zijn toch gebruiksvoorwerpen
Keukenkastje in een ruimteschip
pi_106667271
Pff...probeer een mutsje te breien met hele dunne wol, maar ik krijg het niet goed voormekaar ;( hij wordt elke keer te groot of te klein :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_106838635
Ooh wat een leuk topic zeg! Zal ook een iets van mij posten.

Deze heb ik gisteren afgekregen. Gebreid op rondbreinaalden (nr. 8) van resten wol.


En laatst ben ik kraamvisite geweest bij mijn collega en heb ik deze gemaakt.


Zie voor meer creaties: http://trudie83.blogspot.com
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:59:06 #44
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106937726
Wat leuk zeg! Zowel de kol als de knuffel.
De beertjes die ik gebreid heb, heb ik nog niet op de foto gezet, is best schattig geworden (vooral de eerste: mank ;)).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_107007617
De knuffel van de startpost is gaaf :) Pardon... handwerken maakt mij enthousiast
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_107239579
Is er nog iemand wakker ? Heb even heeeeeeeel snel hulp nodig!
Ik wil met 2 kleuren breien. Het moeten verticale strepen worden. Heb 50 steken opgezet en wil dus per 10 steken afwisselen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_107241136
dat wordt het mooist als je met 5 bollen werkt en dan bij de wisseling van kleuren, de draad van de nieuwe kleur om die van de vorige draait. Als je met 2 bollen werkt moet je de niet gebruikte draad om ongeveer 3 steken even tussen de steken mee laten lopen, want 10 steken overbruggen gaat trekken.
pi_107241336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:29 schreef Timtom het volgende:
dat wordt het mooist als je met 5 bollen werkt en dan bij de wisseling van kleuren, de draad van de nieuwe kleur om die van de vorige draait. Als je met 2 bollen werkt moet je de niet gebruikte draad om ongeveer 3 steken even tussen de steken mee laten lopen, want 10 steken overbruggen gaat trekken.
Mja precies..ik werk met 2 bollen. En als ik dan afwissel met de kleuren hangt de draad tussen de overgang er een beetje tussen. Dat wil ik eigenlijk vermijden als dat mogelijk is. Ik ga het even proberen met jouw tip :) Alvast bedankt!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:11:07 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107507327
hoi brei-sterren, kenden jullie deze al?

erg leuk! bijvoorbeeld de breiende klok:



quote:
Breiend uurwerk
Siren Elise Wilhelmsen is een in Berlijn wonende Noorse ontwerpster. Van haar hand is deze ongelofelijke "365 Knitting Clock". Iedere dag breit de klok een stukje verder aan de das - een rij per half uur - die na een jaar op lengte is. De klok helpt je dus niet om op tijd op je afspraken te komen maar benadrukt de vergankelijkheid: "the year that has past is this year's scarf, next year is the thread still unknitted".
en gebreide condooms. :)
in de haak.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:14:26 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107507388
Geweldig idee, die klok. Geen batterijen verwisselen, wel zo af en toe de wol. En als je op vakantie gaat, vraag je dan de buren om de wol te verwisselen, of laat je de tijd stilstaan?
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:24:54 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107507597
in de haak.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:29:48 #52
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107507691
:D Breien voor iemand anders..... the ultimate betrayal.

Ik reis op het moment om de dag anderhalf uur in de bus naar het ziekenhuis waar m'n moeder ligt, en neem dan dus ook m'n breiwerk mee. Iedere keer zegt ze 'Oooh, wat mooi', en voel ik me zooooo lullig ;)
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:31:52 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107507739
drie uur! dat zijn lange reizen... (maar ik benut m'n OV-tijd ook graag met haken. gisteren een heel mutsje gehaakt op de route Den Haag- Den Bosch - Utrecht. dat was ook een laaange reis, zeker ivm stroomstoring, maar allez).

maar waarom voel je je lullig, dat snap ik niet...!
in de haak.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:36:25 #54
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107507830
Omdat ik dan denk "Ja he? Das lekker warm voor Gao" in plaats van het verwachtte "Oh, je mag het wel hebben, hoor" ;)
pi_107508803
Ik krijg in de trein altijd van die leuke vragen van geïnteresseerde geitenwollensokkenvrouwen die opeens weer hoop krijgen in de jeugd, terwijl ik ook gewoon met m'n capuchon op achterin de tram wil zitten! :D
I will take the sun in my mouth
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:22:10 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107508844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:36 schreef Gaoxing het volgende:
Omdat ik dan denk "Ja he? Das lekker warm voor Gao" in plaats van het verwachtte "Oh, je mag het wel hebben, hoor" ;)
oooh! :D tsja. zij hoeft nu niet naar buiten. :+
in de haak.
pi_107667184
hihi de tas in de OP ziet er gehaakt uit??! Maar wel leuk :)
Ik ben nu een muts aan het breien, als ik m af heb zal ik m showen :)
Het is een heel eenvoudig patroon uit de flair.... http://hobby.blogo.nl/200(...)ts-tas-sjaal-breien/ maar dat was precies wat ik zocht :)
haken is cool
  maandag 6 februari 2012 @ 12:49:56 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107669491
die tas is inderdaad niet bepaald gebreid!
in de haak.
pi_107732342
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:50 schreef MissN het volgende:
hihi de tas in de OP ziet er gehaakt uit??! Maar wel leuk :)
Ik ben nu een muts aan het breien, als ik m af heb zal ik m showen :)
Het is een heel eenvoudig patroon uit de flair.... http://hobby.blogo.nl/200(...)ts-tas-sjaal-breien/ maar dat was precies wat ik zocht :)
nee, dat is mijn gehaakte kindertasje. had ik hier geshowed. maar ik show mijn breisels ook steevast in het haaktopic :P
Kwak
pi_107790514
Ik heb ook weer eens de breipennen opgepakt. Een collega wilde zo'n sjaal die je om je nek kan wikkelen:
pi_107801029
Leuk annelotje, lekker dik garen!
haken is cool
pi_107802008
thnx! Ja is zeker dik garen. Is de Bravo Big. Daar haal je 1 sjaal uit 1 bol en is in een paar uurtjes klaar. (en is maar 4,95!)
pi_107858472
Mag ik me hier ook melden? :W

In eerste instantie om mee te lezen en inspiratie op te doen, en hopelijk in de toekomst ook mijn creaties te laten zien. Ik ben een complete leek wat breien betreft, maar het kriebelt ontzettend om weer creatief bezig te kunnen zijn. En breien schijnt niet zo heel lastig te zijn, heb ik me laten vertellen. En je kan er natuurlijk talloze leuke creaties mee maken!
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_107899367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:38 schreef Poephoofd_ het volgende:
Mag ik me hier ook melden? :W

In eerste instantie om mee te lezen en inspiratie op te doen, en hopelijk in de toekomst ook mijn creaties te laten zien. Ik ben een complete leek wat breien betreft, maar het kriebelt ontzettend om weer creatief bezig te kunnen zijn. En breien schijnt niet zo heel lastig te zijn, heb ik me laten vertellen. En je kan er natuurlijk talloze leuke creaties mee maken!
Nice!

En ik raad je aan je op Ravelry aan te melden, kan je een hoop leuke dingen vinden, van supersimpel tot extreem ingewikkeld :)
pi_107899437
Ik ben ook begonnen, leerde het van Youtube. haken deed ik al wel..maar breiwerkjes vind ik meestal toch wat mooier, voora; het grovere werk :)
pi_107899516
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ben ook begonnen, leerde het van Youtube. haken deed ik al wel..maar breiwerkjes vind ik meestal toch wat mooier, voora; het grovere werk :)
ik heb de basis geleerd van een vriendin en verder alles van youtube. ken ook alleen de engelse termen, maar da's eigenlijk alleen maar relaxed. ben nu een baby deken aan 't breien voor m'n zus, ik wilde eigenlijk een sjaal maken maar vind het patroon vervelend worden dus dan maar wat kleiner :')
pi_107899624
Ik ken het, wilde een sjaal maken, maar eindigde met een haaknaaldentasje :P
pi_107921380
Mijn muts is af!! Nu nog een gehaakte bloem erop *O* Dus hij komt in beide topics denk ik 8)7
haken is cool
pi_107927880
Muts zonder bloem:



Met bloem (nog niet vast gemaakt)



Ga een nieuwe kleinere bloem haken, want deze is toch n maatje te groot vind ik :)
haken is cool
pi_107929364
Had m net al in het haaktopic gezien en ik vind m leuk! De bloem lijkt niet te groot. Of is ie ook heel hoog?
pi_107929650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:17 schreef annelotje het volgende:
Ik heb ook weer eens de breipennen opgepakt. Een collega wilde zo'n sjaal die je om je nek kan wikkelen:
[ afbeelding ]
Die is echt leuk!
Is daar een beschrijving/patroon van?
pi_107933566
De bloem is ook best hoog, dus hij kan echt niet op de muts |:( lijkt gewoon niet...
Dus nu is het een broche/ of voor op n tas geworden...
Bij de xenos koelkastmagneetjes in de vorm van een parel gekocht en brocheclipjes... hihi en het blijft gewoon goed zitten zo *O* maar ga t voor de zekerheid toch nog n beetje vastnaaien....





Mijn tocht naar de wibra was wat minder succesvol, 1 bolletje roze gekocht _O- de rest van de mooie kleuren was weggekaapt...
haken is cool
pi_107935867
how dit bovenstaande moest in het haaktopic..ik zie het nu pas hihi....
haken is cool
pi_107951528
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:31 schreef Koningin het volgende:

[..]

Die is echt leuk!
Is daar een beschrijving/patroon van?
De beschrijving is echt megamakkelijk. Hij staat ook op de wikkel van de bravo big.
Je zet 24 steken op en dan brei je 1 recht en slaat de draad 1x geheel om de naad en dan brei je 1 averecht.
De volgende toer brei je weer 1 recht, 1 x de draad omslaan, dan laat je de omslag die je in de vorige roer hebt gemaakt valken en brei je 1 averecht. Enz enz
Dit doe je tot je ongeveer 1 meter hebt en dan naai je de uiteinden aan elkaar.
Is dit een beetje duidelijk? Het is namelijk heel makkelijk maar ik heb het idee dat ik het niet makjelijk omschrijf haha
pi_107951581
Verkeerd topic misschien maar wel leuk opgelost missn!
pi_108070362
Begin dit jaar heb ik een truitje afgerond voor mijn dochter. Het heeft aardig lang geduurd voor ik de trui af had, maar gelukkig voordat die haar pastte...

De voorkant


De achterkant
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:19:00 #77
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108071789
Wat een leuke trui Mizz!

Ik ben vorige week begonnen met breien. Ik kan 't al bijna. :+
A grand adventure has begun.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:19:53 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108071808
hartstikke leuk! O+ en ook al zo netjes. ^O^
in de haak.
pi_108071925
Tnx!

Breien is net als haken helemaal geweldig, dat kun je lekker voor de tv doen. :) Alleen ben ik een behoorlijke perfectionist en concentreer ik me dan toch meer op mijn werkje en minder op de tv. Herkenbaar wellicht?

Ik weet zeker dat het je gaat lukken Keshet, vooral veel Youtube filmpjes bekijken en dan uitzoeken op welke manier jij het liefste breit. Ik heb het zelf vroeger op de basisschool geleerd, toen hadden we nog geen internet. Zo mooi dat dat er nu wel is, ik heb nog zoveel technieken erbij geleerd in al die jaren.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108109121
Oh wauw wat een mooi truitje! Krijg meteen zin om iets voor mn nichtje te breien :)
pi_108167917
Weet iemand wat Querfaden zijn? 'k Zit te sukkelen met een Duitse vertaling van een breiwerk :S

[ Bericht 6% gewijzigd door Godagoyas op 19-02-2012 22:31:50 (duidelijker uitgelegd nu) ]
pi_108460028
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:19 schreef Godagoyas het volgende:
Weet iemand wat Querfaden zijn? 'k Zit te sukkelen met een Duitse vertaling van een breiwerk :S
Dat is de dwarsdraad tussen twee steken in. Zoals op het plaatje hieronder:

.: Let epsilon be smaller than zero :.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:18:52 #83
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108460210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:24 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik heb het zelf vroeger op de basisschool geleerd, toen hadden we nog geen internet. Zo mooi dat dat er nu wel is, ik heb nog zoveel technieken erbij geleerd in al die jaren.
"Respect you parents. They got through school without google" ;)

Maar het is waar hoor. Ik leer ook steeds weer iets bij. Op school heb ik eigenlijk alleen maar 1 recht - 1 averecht geleerd.
pi_108460537
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

"Respect you parents. They got through school without google" ;)

Maar het is waar hoor. Ik leer ook steeds weer iets bij. Op school heb ik eigenlijk alleen maar 1 recht - 1 averecht geleerd.
Klopt helemaal, ik ben zelf echter ook door school gekomen zonder google. Zelfs de uni heb ik gedaan zonder... :P

Hmm. Nu voel ik me oud.

Ik had ook niet veel geleerd op school: rechts, links, steken opzetten. Het overgrote deel heb ik geleerd via boeken en later via internet. ;)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108480714
Ben met een sjaal bezig met de luiewijven steek.. Omdat ik nogal dikke wol heb sla ik heb hem 4 keer om.
Soms wissel ik heb af met 2 omslagen voor wat variatie en stevigheid.

Foto volgt nog..
  maandag 27 februari 2012 @ 21:32:51 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108481530
Ik loop al een paar weken met een dubbele col in luiewijvensteek Amnistia. Hij is heerlijk O+

Ik heb ooit uni zonder google gedaan, en nu doe ik 'm met, MizzEnroe. Ik vind het eigenlijk nu aanmerkelijk pittiger. Maar goed, dat kan ook aan mijn oude hersenen liggen ;)
pi_108580344
Dank MizEnroe

ik kan weer verder :) en anderen helpen met deze beschrijving
pi_108584234
Heeft iemand nog leuke en vooral makkelijke ideeën om iets leuks met de Pasen te maken c.q. het voorjaar? Ben al wat aan het zoeken, maar ben toch benieuwd hier.
pi_108595644
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:40 schreef Koningin het volgende:
Heeft iemand nog leuke en vooral makkelijke ideeën om iets leuks met de Pasen te maken c.q. het voorjaar? Ben al wat aan het zoeken, maar ben toch benieuwd hier.
kijk eens op dropsgarnstudio, staan leuke dingentjes gehaakt en dacht ook gebreid......

iets van je paastakken versieren etc etc.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_108604189
en ravelry natuurlijk :) superveel paaspatroontjes, van een eitje ( ;) ) tot flink ingewikkeld.

http://www.ravelry.com/pa(...)nitting&query=easter
pi_108626791
Net de voorraad breinaalden gevonden van mijn oma dus binnenkort wil ik wol halen en gaan breien. Eerst maar beginnen met een sjaal denk ik en dan...
waar haal je eigenlijk wol? :P en kan ik dan gewoon een leuk kleurtje uitzoeken of moet ik nog op andere dingen letten?
pi_108627007
man oh man.... voor het eerst rondbrei pennen gebruikt!
wat een crime! :( vooral omdat het mutsje heel klein was om te maken. Het was sowieso al een dik jaar geleden, sinds ik voor het laatst had gebreid, mijn pennen weer eens beet pakte.

Het donker roze is een beetje aan het pluizen, ben dus benieuwd of kleuren niet gaan doorlopen. :{

mja weer iets voor in de bak kraamcadeautjes :+


Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108627062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:35 schreef Dragonberry het volgende:
Net de voorraad breinaalden gevonden van mijn oma dus binnenkort wil ik wol halen en gaan breien. Eerst maar beginnen met een sjaal denk ik en dan...
waar haal je eigenlijk wol? :P en kan ik dan gewoon een leuk kleurtje uitzoeken of moet ik nog op andere dingen letten?
gewoon lekker starten met wol van de zeeman, acction, wibra om eens te proberen.
Kost weinig en dan is het ook niet zo heel erg als je een beetje aankluns in het begin :D

Daarna kan je mooie wolletjes scoren ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108627140
wat een leuke voorjaarstrui! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108630054
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:35 schreef Dragonberry het volgende:
Net de voorraad breinaalden gevonden van mijn oma dus binnenkort wil ik wol halen en gaan breien. Eerst maar beginnen met een sjaal denk ik en dan...
waar haal je eigenlijk wol? :P en kan ik dan gewoon een leuk kleurtje uitzoeken of moet ik nog op andere dingen letten?
wol kan je heel cheap (acryl) halen idd bij de zeeman of wibra oid, ik doe dat zelf nooit, ik koop meestal wol bij 'echte' wolwinkels. stuk duurder, maar ik maak altijd dingen waar ik wel een tijdje mee doe, en heb niet de tijd om het heel veel te doen, dus dan vallen de kosten nog wel mee.
let op bij wol kopen op welke woldikte je koopt, en pas hier je naalden op aan. en hou rekening met je patroon. of andersom. zorg iig dat woldikte, naalddikte en patroon met elkaar in overeenstemming zijn ;-). vrijwel alle patronen geven een indicatie van welke woldikte, naald en stekenverhouding (gauge) je moet hebben. kijk ook eens op ravelry, daar vind je een hoop leuke beginnerspatronen en goede uitleg.
pi_108640818
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:49 schreef NoralyZ het volgende:
en ravelry natuurlijk :) superveel paaspatroontjes, van een eitje ( ;) ) tot flink ingewikkeld.

http://www.ravelry.com/pa(...)nitting&query=easter
De eitjes die ik vind zijn allemaal met meerdere naalden, zover ben ik nog niet.
Kan dat ook met twee?
pi_108710883
*O*
  zondag 4 maart 2012 @ 20:05:34 #98
244933 trovey
Nachtoele
pi_108712577
Ik heb nog gewoon handwerkles gehad op de lagere school (ja, zo oud ben ik al :P ) van een echte ouderwetse schoolfrik (lerares tweede klas, wat een takkewijf was dat :r )...breien, haken en in latere klassen zelfs batikken en macrame (is nu meteen duidelijk in welk deel van de vorige eeuw ik op de lagere school zat :') )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108730271
Trovey, hier een leeftijdsgenoot *)
pi_108731147
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:05 schreef trovey het volgende:
Ik heb nog gewoon handwerkles gehad op de lagere school (ja, zo oud ben ik al :P ) van een echte ouderwetse schoolfrik (lerares tweede klas, wat een takkewijf was dat :r )...breien, haken en in latere klassen zelfs batikken en macrame (is nu meteen duidelijk in welk deel van de vorige eeuw ik op de lagere school zat :') )
jaren 80? want toen had ik dat ook met handenarbeid :+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108733199
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:05 schreef trovey het volgende:
Ik heb nog gewoon handwerkles gehad op de lagere school (ja, zo oud ben ik al :P ) van een echte ouderwetse schoolfrik (lerares tweede klas, wat een takkewijf was dat :r )...breien, haken en in latere klassen zelfs batikken en macrame (is nu meteen duidelijk in welk deel van de vorige eeuw ik op de lagere school zat :') )
Hier ook! Wij hadden moeders die kwamen helpen in de brei-, punnik- en handwerkles.
pi_108733207
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:03 schreef Koningin het volgende:

[..]

De eitjes die ik vind zijn allemaal met meerdere naalden, zover ben ik nog niet.
Kan dat ook met twee?
het moet wel kunnen ja, maar ik ben zelf niet zo goed in het aanpassen van patronen! ik heb direct rond leren breien, ook met meerdere naalden, dat kan je natuurlijk ook doen, gaat er meteen een wereld voor je open ;-)
pi_108737055
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:05 schreef trovey het volgende:
Ik heb nog gewoon handwerkles gehad op de lagere school (ja, zo oud ben ik al :P ) van een echte ouderwetse schoolfrik (lerares tweede klas, wat een takkewijf was dat :r )...breien, haken en in latere klassen zelfs batikken en macrame (is nu meteen duidelijk in welk deel van de vorige eeuw ik op de lagere school zat :') )
Dat heb ik dus ook gehad (alleen geen batikken en macrame, dat heeft mijn moeder me geleerd).

Ben nu wel benieuwd naar de leeftijden hier. Ik ben zelf 35. Valt voor mijn gevoel nog wel mee, maar waarschijnlijk niet voor iemand die net 18 of 19 is...
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:50:17 #104
244933 trovey
Nachtoele
pi_108740180
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:06 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hier ook! Wij hadden moeders die kwamen helpen in de brei-, punnik- en handwerkles.
Ik zat nog in de tijd dat moeder snog niet kwamen meehelpen, ik kan het me althans niet herinneren ooit een meehelpmoeder te hebben gezien buiten een schoolreisje naar Ponypark Slagharen met meerdere klassen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 5 maart 2012 @ 13:50:47 #105
244933 trovey
Nachtoele
pi_108740203
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:17 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook gehad (alleen geen batikken en macrame, dat heeft mijn moeder me geleerd).

Ben nu wel benieuwd naar de leeftijden hier. Ik ben zelf 35. Valt voor mijn gevoel nog wel mee, maar waarschijnlijk niet voor iemand die net 18 of 19 is...
Ik ben een flink eind in de 40. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108742087
33
pi_108742361
ik ben net 22.

maar leeftijd doet er toch niet toe?
pi_108766681
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:05 schreef trovey het volgende:
Ik heb nog gewoon handwerkles gehad op de lagere school (ja, zo oud ben ik al :P ) van een echte ouderwetse schoolfrik (lerares tweede klas, wat een takkewijf was dat :r )...breien, haken en in latere klassen zelfs batikken en macrame (is nu meteen duidelijk in welk deel van de vorige eeuw ik op de lagere school zat :') )
:D Ik ook hoor, hield er helemaal niet van .
Was maar een grapje, met knipoog naar 'de jeugd van tegenwoordig'. Oh ja, ik ben al bijna 40 _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Watchingyou op 05-03-2012 23:30:20 ]
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:44:27 #109
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_108804825
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:17 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook gehad (alleen geen batikken en macrame, dat heeft mijn moeder me geleerd).

Ben nu wel benieuwd naar de leeftijden hier. Ik ben zelf 35. Valt voor mijn gevoel nog wel mee, maar waarschijnlijk niet voor iemand die net 18 of 19 is...
Grappig, ik heb ook handwerklessen gehad, maar het meeste had ik al geleerd van mijn moeder, tante en (moeder van) vriendinnetje. Ik had liever handenarbeid gehad, vond het altijd stom dat de klas werd opgedeeld en dat de jongens wel handenarbeid mochten doen en de meisjes niet.
Toch verder geen hekel gehad aan handwerken (deed ik ook graag thuis), maar vond de scheiding tussen jongens en meisjes onterecht.
Ben trouwens ook 35.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_108820233
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef NoralyZ het volgende:
ik ben net 22.

maar leeftijd doet er toch niet toe?
Uiteraard doet die er niet toe! Zolang je er maar plezier in hebt. Ik vond het gewoon interessant om te weten. :)

Mijn stiefdochter (inmiddels 16) heeft overigens ook nog op de basisschool breien geleerd, wel alleen rechts breien (dus ribbels in toeren). Ik heb haar pas geleden geleerd om links te breien, op haar verzoek.

@Grijs: bij ons moesten de jongens gewoon meedoen met breien en haken. We kregen allemaal samen handenarbeid daarnaast.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109063808
Heeft er iemand hier ervaring met de Quick Knit ? :o Heb er vandaag een gekocht om het uit te proberen :) Hebben jullie al wel eens iets ermee gemaakt ??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_109069175
Heet dat ding ook niet weleens anders? Ik heb vroeger wel iets soortfelijks gehad. Lijkt een beetje op punniken qua gevoel
pi_109069208
nee nog nooit! is dat zoiets als een knifty knitter?

ik heb bijna de babydeken voor m'n zus af. maar goed ook, want ze staat op springen :D.

heeft iemand hier ervaring met het voeren van een deken? dat ie aan 1 kant van bijv. zacht katoen is? het is een opengewerkte deken (met eyelets) dus het lijkt me zowel qua warmte als qua gevoel wel lekker. de wol is niet erg dik, en lichtgrijs.
ik heb een naaimachine, maar weetniet zo goed wat een handige manier is :)
pi_109071779
Jaa idd! In het Engels wordt het ook wel loom knitting genoemd, en een Knifty Knitter is zo te zien hetzelfde :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_109078020
Owja een knifty knitter! Volgens mij kun je op ravelry ook patronen vinden als je op die zoekterm zoekt.

Ik heb nog nooit iets gebreids gevoerd maar aangezien je zegt dat het werkje open is zou je misschien iets van een dunne slaapzak oid kunnen gebruiken.
pi_109078416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:18 schreef NoralyZ het volgende:
nee nog nooit! is dat zoiets als een knifty knitter?

ik heb bijna de babydeken voor m'n zus af. maar goed ook, want ze staat op springen :D.

heeft iemand hier ervaring met het voeren van een deken? dat ie aan 1 kant van bijv. zacht katoen is? het is een opengewerkte deken (met eyelets) dus het lijkt me zowel qua warmte als qua gevoel wel lekker. de wol is niet erg dik, en lichtgrijs.
ik heb een naaimachine, maar weetniet zo goed wat een handige manier is :)
Ik heb zelf nog nooit een dekentje gevoerd. Als ik het wel zou doen, dan zou ik een tricot voering gebruiken (van katoen) voor een gebreid dekentje. Dat kan dan meerekken en is lekker qua gevoel.

Misschien is het handig om de voering eerst aan het dekentje vast te rijgen voordat je het gaat vastnaaien. Zo blijft de stof goed zitten. Wel een echte rotklus, ik heb zelf zo'n hekel aan rijgen.

Ik vraag me trouwens af of het echt nodig is om het dekentje te voeren aangezien het lente wordt. Heb je echte wol gebruikt, katoen of acryl? Echte wol zou misschien al voldoende warm zijn ondanks de gaatjes, maar zou wel kunnen kriebelen bij een gevoelige baby. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109083489
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 07:49 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik heb zelf nog nooit een dekentje gevoerd. Als ik het wel zou doen, dan zou ik een tricot voering gebruiken (van katoen) voor een gebreid dekentje. Dat kan dan meerekken en is lekker qua gevoel.

Misschien is het handig om de voering eerst aan het dekentje vast te rijgen voordat je het gaat vastnaaien. Zo blijft de stof goed zitten. Wel een echte rotklus, ik heb zelf zo'n hekel aan rijgen.

Ik vraag me trouwens af of het echt nodig is om het dekentje te voeren aangezien het lente wordt. Heb je echte wol gebruikt, katoen of acryl? Echte wol zou misschien al voldoende warm zijn ondanks de gaatjes, maar zou wel kunnen kriebelen bij een gevoelige baby. :)
het is een zachte acryl. ik heb geen wol gebruikt, omdat de vriend van mijn zus daar niet tegen kan. het is wel echt een niet zo warme deken, zal wel even een foto posten binnenkort. zat ook al te denken aan een ietwat rekbare stof, wel een lichte en dus niet warme, liefst katoen :). en ik denk dat ik 'm op een aantal plekken in het midden oid wellicht ook vast moet stikken i.v.m. verschuiven...

ik ga wel wat aanprutsen, maar eerst de laatste paar cm nog afbreien!

dank voor het meedenken!
pi_109084779
heb net 2 foto's gemaakt van de deken in wording! de kleur is overigens wel wat lichter grijs in het echt, had m'n instellingen iets te donker staan en geen zin om na te bewerken.


pi_109092611
oooh wauw hij wordt wel echt heeeel mooi zeg!

Wat je ook kan doen is met borduurgaren op een paar plaatsen een patroontje erin borduren. Net zoals ze dat bijvoorbeeld met een quilt doen.
pi_109153149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:15 schreef annelotje het volgende:
oooh wauw hij wordt wel echt heeeel mooi zeg!

Wat je ook kan doen is met borduurgaren op een paar plaatsen een patroontje erin borduren. Net zoals ze dat bijvoorbeeld met een quilt doen.
hmm ja, ik vind het eigenlijk juist mooi dat ie zo plain is nu :)
pi_109153473
Ja dat is ie ook! Maar als je m op een paar punten vast wil zetten dan is dat mooier om met een paar steekjes in een vorm te doen dan kris kras denk ik...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:13:42 #122
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_109158465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:26 schreef NoralyZ het volgende:
heb net 2 foto's gemaakt van de deken in wording! de kleur is overigens wel wat lichter grijs in het echt, had m'n instellingen iets te donker staan en geen zin om na te bewerken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo zeg wat is dit dekentje mooi gebreid, en wat een leuk patroon ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:28:42 #123
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_109158618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:26 schreef NoralyZ het volgende:
heb net 2 foto's gemaakt van de deken in wording! de kleur is overigens wel wat lichter grijs in het echt, had m'n instellingen iets te donker staan en geen zin om na te bewerken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heel erg mooi!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_109160147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:26 schreef NoralyZ het volgende:
heb net 2 foto's gemaakt van de deken in wording! de kleur is overigens wel wat lichter grijs in het echt, had m'n instellingen iets te donker staan en geen zin om na te bewerken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel erg mooi!

Valt me nu pas op dat ik er vanuit was gegaan dat het om een babydekentje ging. Lol.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109160198
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:02 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Heel erg mooi!

Valt me nu pas op dat ik er vanuit was gegaan dat het om een babydekentje ging. Lol.
thanks you all!

het is ook een babydeken :) hij lijkt een stuk groter op de foto dan ie in het echt is...
pi_109160593
wat mooi!!! O+
ik zou hem zo laten hoor!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_109160678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:04 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

thanks you all!

het is ook een babydeken :) hij lijkt een stuk groter op de foto dan ie in het echt is...
Ik was ff in de war omdat je aangaf dat de vriend van je zus niet tegen wol kan. ;) Niet door het formaat.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109160733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:22 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik was ff in de war omdat je aangaf dat de vriend van je zus niet tegen wol kan. ;) Niet door het formaat.
hahaha jaaaa dat klopt, maar zij krijgen een baby! leek me zo onhandig als hij er dan niet tegen kan...
pi_109160841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:24 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

hahaha jaaaa dat klopt, maar zij krijgen een baby! leek me zo onhandig als hij er dan niet tegen kan...
Dat lijkt mij inderdaad ook! :D
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109203728
Oeh heb gebreide sloffen van mijn oudtante gekregen O+ Geel met groen (dubbele draad) en ze zijn heerlijk warm! Bijna jammer dat het zonnetje schijnt ;)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_109209345
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:23 schreef Lutte het volgende:
Oeh heb gebreide sloffen van mijn oudtante gekregen O+ Geel met groen (dubbele draad) en ze zijn heerlijk warm! Bijna jammer dat het zonnetje schijnt ;)
hier willen we graag een foto van. En de koude tegels aan je voeten op een terras eisen nog sloffen :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:08:04 #132
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_109654519
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:19 schreef Dottey het volgende:
wat mooi!!! O+
ik zou hem zo laten hoor!
Dat!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_109655625
de baby is geboren, de deken bijna af :D

denk idd dat ik hem niet ga voeren, gezien mijn onhandigheid met een naaimachine kan ik 'm enkel ruineren ;)
pi_109664446
Weer eens een babymutsje gemaakt.
Moet de applicatie der nog opstrijken, maar dan moet ik mijn strijkijzer nog zoeken :+
Za wel eventjes liggen zomet spelen :')

Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:42:52 #135
333374 Lithia
Too serious
pi_110016366

Is mijn eerste breiwerk en het was eerst een trial and error-werkje, vandaar de vele slordige fouten.
Nu begin ik wel een beetje te wennen aan breien, maar de motivatie komt en gaat. :D
Ik probeer het nu af te maken binnen 2 weken. _O-
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_110016861
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:42 schreef Lithia het volgende:
[ afbeelding ]
Is mijn eerste breiwerk en het was eerst een trial and error-werkje, vandaar de vele slordige fouten.
Nu begin ik wel een beetje te wennen aan breien, maar de motivatie komt en gaat. :D
Ik probeer het nu af te maken binnen 2 weken. _O-
do it the hard way, ook meteen maar begonnen met inbreien? ;)
wat wordt het eigenlijk, een sjaal?

mijn allereerste breiwerkje was een rondgebreide muts met aardbeipatroon :')
pi_110016946
geweldig met die upjes!
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:10:12 #138
333374 Lithia
Too serious
pi_110016985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:05 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

do it the hard way, ook meteen maar begonnen met inbreien? ;)
wat wordt het eigenlijk, een sjaal?

mijn allereerste breiwerkje was een rondgebreide muts met aardbeipatroon :')
Joa, meteen daarmee begonnen. Bij de volgende kleurtjes ga ik het niet meer doen.
Een sjaal wordt het inderdaad en omdat het zo breed is, zat ik te denken om het verticaal dubbel te vouwen. Sowieso omdat de achterkant niet zo geweldig uitziet door het inbreien.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:12:00 #139
333374 Lithia
Too serious
pi_110017028
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:08 schreef annelotje het volgende:
geweldig met die upjes!
Ben opgevoed met die games, vandaar. :@
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 13:16:32 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110020570
hoi, doe ik jullie een plezier met deze link? http://www.telegraaf.nl/v(...)is_kinderspel__.html

ik kan zelf niet breien, maar als ik dit zo zie vind ik het bijna jammer.
pi_110033850
wat een leuke link! Die basketball gympies zijn erg cool!
pi_110049440
grappig met die upjes erin :D Je ziet duidelijk dat je per kleur vooruit gaat :D
Ga zo door! :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_110051828
yes de deken is af! ik ga 'm zo aan m'n zus geven, hopelijk is ze er blij mee :)


  zondag 8 april 2012 @ 11:51:14 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110051862
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:49 schreef NoralyZ het volgende:
yes de deken is af! ik ga 'm zo aan m'n zus geven, hopelijk is ze er blij mee :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik vind hem echt heel leuk.
welk patroon heb je gebruikt?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 8 april 2012 @ 11:58:49 #145
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_110052054
Ooh, wat een mooie deken zeg. Je zus zal door het dolle zijn met zo'n lief cadeau. Ik ben ook wel benieuwd naar het patroon, en hoe goed je moet kunnen breien om zoiets te maken ;)

Ik wil ook breien, maar geen idee waar ik mee ga beginnen. Een paar mooie kleuren wol scoren misschien, en dan toch ook maar een mooie sjaal, die kan ik vast wel voor volgende winter af hebben.
power to the people
pi_110052272
thanks!

ik heb dit patroon van ravelry gebruikt: http://www.ravelry.com/patterns/library/surprise

het patroon is veel makkelijker dan je denkt! het lijkt alsof er minikabels inzitten maar dat is niet zo. de eerste paar rijen moet je even goed kijken (en vooral de eerste rij) maar als je eenmaal 1 herhaling van het patroon hebt gedaan kan je het overal mee naartoe nemen en hoef je niet meer te kijken. tenminste, ik heb hieraan gebreid tijdens films, busreizen, alles :P.
  zondag 8 april 2012 @ 15:21:31 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110058577
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:06 schreef NoralyZ het volgende:
thanks!

ik heb dit patroon van ravelry gebruikt: http://www.ravelry.com/patterns/library/surprise

het patroon is veel makkelijker dan je denkt! het lijkt alsof er minikabels inzitten maar dat is niet zo. de eerste paar rijen moet je even goed kijken (en vooral de eerste rij) maar als je eenmaal 1 herhaling van het patroon hebt gedaan kan je het overal mee naartoe nemen en hoef je niet meer te kijken. tenminste, ik heb hieraan gebreid tijdens films, busreizen, alles :P.
is het ook watvoor beginnende breiers? Ik kan enkel rechts en averechts breien :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_110058832
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 15:21 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is het ook watvoor beginnende breiers? Ik kan enkel rechts en averechts breien :@
Ik sluit me even bij deze vraag aan. Ik ben niet zo'n breister... heb wel de achterkant van een kussenhoes in tricot gebreid onlangs dus de basis beheers ik :D
Dit dekentje is wel erg mooi O+
  zondag 8 april 2012 @ 15:28:29 #149
333374 Lithia
Too serious
pi_110058865
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 09:06 schreef Dottey het volgende:
grappig met die upjes erin :D Je ziet duidelijk dat je per kleur vooruit gaat :D
Ga zo door! :D
Bedankt :)
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:49 schreef NoralyZ het volgende:
yes de deken is af! ik ga 'm zo aan m'n zus geven, hopelijk is ze er blij mee :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat mooi. O+
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_110075009
Hij is echt heel erg mooi geworden!
  maandag 9 april 2012 @ 01:22:24 #151
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_110085102
dat met die kleuren en dat poppetje heel leuk, en dan Noraly haar deken, ff 1 woord schitterend ^O^ .
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_110089328
thanks again, wat lief van jullie :D ze was er erg blij mee!

quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 15:21 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is het ook watvoor beginnende breiers? Ik kan enkel rechts en averechts breien :@
misschien is het wel een goed project om als 1e gevorderden project mee te beginnen, maar dan zou ik wel eerst een proeflapje doen.

andere steken dan recht en averecht (sorry ik doe altijd alles in het engels, zo heb ik het geleerd): yarn over, twee samenbreien (op twee verschillende manieren, k2tog en ssk) en je moet nog iets vreemds doen met een steek over twee steken trekken. maar het klinkt moeilijker dan het is! bovendien lijkt de stap om iets meer te doen dan alleen recht en averecht erg groot maar het is echt vrij simpel! check gewoon youtube voor steken die je niet kent :).
  maandag 9 april 2012 @ 12:45:54 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110091621
NoralyZ, hij is prachtig geworden!
in de haak.
pi_110498043
Sjaaltje gebreid van wolletjes waar ik niet meer zoveel deed:
Hier kan je de kleuren beter zien:

Hier kan je de wolletjes beter zien:

Denk dat als ik er nog een ga maken, ik de bolletjes weglaat of nog een keer terug laat komen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:54:02 #155
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_110735375
Noraly, prachtige deken! En bietel wat een leuk sjaaltje is dat geworden :)

Mijn deken is af al bestaat hij nog steeds uit 2 losse banen.
Motivatie om die nog aan elkaar te zetten is heel erg gedaald omdat ik er eigenlijk niets meer mee kan doen. Tussen de laatste keer dat ik hier was en nu ben ik een heel klein beetje heel erg veel boel verliefd geraakt en we wonen al samen dus dan doe je niet veel meer met een eenpersoons deken. Hoewel ik toch nog steeds de handwerkkriebels heb.
  dinsdag 24 april 2012 @ 23:02:42 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110749349
dat is wel heel leuk nieuws caroline! :) en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed. :+
(of je maakt er nog 2 banen bij!)
in de haak.
pi_110750444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef trui het volgende:
dat is wel heel leuk nieuws caroline! :) en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed. :+
(of je maakt er nog 2 banen bij!)
dat! of... dekentjes hoeven toch niet aan het bed gebonden te zijn? yay voor dekentjes op de bank!
  woensdag 25 april 2012 @ 03:14:32 #158
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_110755296
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef trui het volgende:
dat is wel heel leuk nieuws caroline! :) en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed. :+
(of je maakt er nog 2 banen bij!)
Ja al zal één baan waarschijnlijk wel voldoende zijn. Weet nog niet in welke kleuren die nieuwe baan zou moeten zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:21 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

dat! of... dekentjes hoeven toch niet aan het bed gebonden te zijn? yay voor dekentjes op de bank!
Goed idee ook! Temeer daar er al een bank is met een deken erop waar geregeld gebruik van wordt gemaakt. Mijn deken is vast lekkerder :)
pi_110807604
ik ben nu een jurkje voor mijn nichtje die 1 wordt aan het maken! het is een verjaardagscadeautje. mijn broer (haar vader) heeft meegeholpen uitzoeken, dus ik weet in elk geval dat het in de smaak valt, nu nog hopen dat het ook past :'). het is dit jurkje: http://www.ravelry.com/patterns/library/kenna-button-top

en dan maak ik hem in effen katoen, in een tint tussen oudroze en rood in, heel mooi :). ik post weer een foto als ie af is!
pi_110996869
Yes! Hij is af en gelukt!

Hieronder 2 fotootjes, niet zulke mooie foto's als de vorige want ik had 'm al ingepakt voordat ik me realiseerde dat ik nog foto's wilde maken :P.

Anyhow, voilá: (de foto van mijn nichtje haal ik later weer weg)



[ Bericht 12% gewijzigd door NoralyZ op 02-05-2012 10:04:14 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:34:38 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110998286
wat superschattig!! echt heel mooi!
Kwak
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:38:13 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110998448
hartstikke leuk noralyz!
in de haak.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:07:18 #163
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_111002163
Onzettend leuk geworden noralyz O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_111004163
Heel erg leuk Noralyz!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_111029477
Thanks! :D ze is er zelf ook erg blij mee, blijkt uit de foto ;)
pi_111195913
hallo dames, zelf ben ik sinds de winter weer begonnen met breien. Inmiddels een vest voor mijn oudste zoon en een trui voor mezelf gebreid en het gaat me wonderwel best goed af. Nu heb ik van mijn moeder een grote hoeveelheid wolresten gekregen en wil eigenlijk een patchwork achtige deken breien voor mijn jongste zoon. Ik heb al het nodige gegoogled, maar kan niet echt het patroon vinden. Hebben jullie enig idee? Moet ik alles aan 1 stuk breien, of allemaal losse vierkantjes en dan later aan elkaar zetten? Alvast bedankt.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:47:40 #167
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_111196097
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:25 schreef gizzfonz het volgende:
hallo dames, zelf ben ik sinds de winter weer begonnen met breien. Inmiddels een vest voor mijn oudste zoon en een trui voor mezelf gebreid en het gaat me wonderwel best goed af. Nu heb ik van mijn moeder een grote hoeveelheid wolresten gekregen en wil eigenlijk een patchwork achtige deken breien voor mijn jongste zoon. Ik heb al het nodige gegoogled, maar kan niet echt het patroon vinden. Hebben jullie enig idee? Moet ik alles aan 1 stuk breien, of allemaal losse vierkantjes en dan later aan elkaar zetten? Alvast bedankt.
kijk eens op Ravely, of drops garn studio, Jessicatromp heeft ook wel iets staan.....maar Ravely kijken is verslavend hoor :@ je blijft uren bewonderen, klikken en kijken.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_111213411
Thanks toverheks, heb wat gevonden op Ravely.Ga maar beginnen met losse vierkanten en die dan later in elkaar zetten.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:18:58 #169
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111778318
Ik kwam dit tegen op facebook:

http://blog.allesoverbrei(...)ten-met-een-knitten/



Misschien leuk voor sommige kattenliefhebsters hier?

http://knitten.nl/
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111809128
quote:
17s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:18 schreef Sanne het volgende:
Ik kwam dit tegen op facebook:

http://blog.allesoverbrei(...)ten-met-een-knitten/

[ afbeelding ]

Misschien leuk voor sommige kattenliefhebsters hier?

http://knitten.nl/
misschien ontgaat het me een beetje maar... waarom moet je nou precies zo'n knitten maken?
  zondag 20 mei 2012 @ 23:17:59 #171
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_111811324
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:45 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

misschien ontgaat het me een beetje maar... waarom moet je nou precies zo'n knitten maken?
de dierenbescherming geeft ze als bedankje aan nieuwe donateurs en sponsors volgens mij :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:39:27 #172
193834 alledagenheeldruk
#!/usr/bin/girl
pi_112357553
Leuk idee, die kittens!

En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!

Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt ;)

Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:





Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn :)
pi_112373701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!

En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!

Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt ;)

Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn :)
Ooh ooh ja ik ik ik! Ik heb ooit een patroon op ravelry gezien, en dat vond ik zo mooi! Maar aangezien ik pas deze winter heb geleerd hoe ik de boordsteek kan maken durfde ik me er niet aan te wagen haha :P
pi_112382599
quote:
6s.gif Op zondag 3 juni 2012 10:04 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ooh ooh ja ik ik ik! Ik heb ooit een patroon op ravelry gezien, en dat vond ik zo mooi! Maar aangezien ik pas deze winter heb geleerd hoe ik de boordsteek kan maken durfde ik me er niet aan te wagen haha :P
niet twijfelen, gewoon doen!

mijn allereerste breiproject was een aardbeienmuts met boordsteek (tenminste, 1x1 ribbing is hetzelfde toch?), gewoon stockinette stitch, kleurwisselingen en opmazen. kan allemaal. daarvoor had ik nog nooit gebreid, zelfs geen rechte sjaal ofzo. en hij was best leuk, ik heb m in elk geval een aantal wintersporten opgehad :P
  zondag 3 juni 2012 @ 23:43:54 #175
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_112407899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!

En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!

Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt ;)

Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn :)
Leuk zeg!
Ik ben wel geïnteresseerd in het patroon :Y
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_112413886
ik heb het patroon ook bij mn favorieten gezet bij ravelry. Echt heel erg mooi.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:26:40 #177
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_113382055
Entrelac O+ Ik vind het erg mooi en wil het ook nog eens gaan proberen, maar eerst m'n andere brei- en haakprojectjes maar eens afmaken :)

Voor het eerst sinds tijden ben ik nu weer een trui aan het breien (voor m'n dochter, want voor mezelf duurt veel te lang :P ). Daarbij kwamen natuurlijk meteen weer wat vragen boven zoals: Hoe minderen jullie als je bij een voor/achterpand moet afkanten voor de mouwinzet? In m'n patroon staat elke 2e naald x steken afkanten en ik doe dat nu door aan het begin van een toer af te kanten, maar dan doe je de linker en rechterkant dus niet in dezelfde toer. Is dat de goede manier, of kan het beter door te minderen of in dezelfde toer aan het begin en aan het eind af te kanten?
  maandag 25 juni 2012 @ 20:32:06 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113382349
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:26 schreef Jojogirl het volgende:
Entrelac O+ Ik vind het erg mooi en wil het ook nog eens gaan proberen, maar eerst m'n andere brei- en haakprojectjes maar eens afmaken :)

Voor het eerst sinds tijden ben ik nu weer een trui aan het breien (voor m'n dochter, want voor mezelf duurt veel te lang :P ). Daarbij kwamen natuurlijk meteen weer wat vragen boven zoals: Hoe minderen jullie als je bij een voor/achterpand moet afkanten voor de mouwinzet? In m'n patroon staat elke 2e naald x steken afkanten en ik doe dat nu door aan het begin van een toer af te kanten, maar dan doe je de linker en rechterkant dus niet in dezelfde toer. Is dat de goede manier, of kan het beter door te minderen of in dezelfde toer aan het begin en aan het eind af te kanten?
ik vind steeds aan het begin van de toer een mooier resultaat geven. om en om dus eigenlijk. ik heb t op twee manieren geprobeerd, en als ik t doe zoals ik denk dat t eigenlijk hoort vind ik het heel "happerig" worden...
Kwak
pi_113398021
om en om... anders lijkt me dat je niet aan je volgende naald kunt starten. (afkanten dan.. bij minderen/samenbreien natuurlijk wel)

mja zo'n ster in breien ben ik nou ook weer niet :+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_113398031
wat een indrukwekkende steek/patoon :D

en wat een schattig jurkje is dat zeg!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:45:46 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113402681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 01:55 schreef Dottey het volgende:
om en om... anders lijkt me dat je niet aan je volgende naald kunt starten. (afkanten dan.. bij minderen/samenbreien natuurlijk wel)

mja zo'n ster in breien ben ik nou ook weer niet :+
Ja, ik heb dus steeds afgehecht en de draad opnieuw aangehangen. :x kl*tewerkje! en t resultaat is ook minder mooi, dus voortaan doe ik ook alles om en om. :Y
Kwak
  dinsdag 26 juni 2012 @ 10:46:58 #182
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113402722
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!

En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!

Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt ;)

Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn :)
Ja! leuk! ik wil graag het patroon!
Kwak
pi_113438322
Oooo mag ik het entrelac patroon ook krijgen?
pi_113438648
Sorry, ik zal me nog even voorstellen, ik brei sokken en bijna altijd in de bus. Dus vandaar.
Ik ben hier gekomen omdat ik opzoek was naar een gebreid patroon van een giraffe. Dat heb ik niet gevonden, maar wel een gehaakte. En dat heeft me ook [weer] aan het haken gebracht. Had ik al heeeeel lang niet meer gedaan.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 05:53:01 #185
193834 alledagenheeldruk
#!/usr/bin/girl
pi_113883184
Hoi,

Sorry voor de late reactie, ik was Fok! een beetje vergeten :@
Ik heb aan de originele maker van het (Engelstalige) patroon gevraagd of ik mijn Nederlandse versie mag uploaden op Ravelry.com (waar het hare ook staat), en dat mag van haar. Ik kan alleen de juiste versie even niet vinden waarin ze de juiste credit krijgt, dus ik moet het nog even aanpassen en dan kan ik hem naar haar sturen, en dan zet zij mijn Nederlandse versie bij haar patroon erbij als extra download. :D

Ik zal het hier even plaatsen als ik het naar haar heb gestuurd, dan weten jullie wanneer jullie het ongeveer kunnen verwachten :)

Aan de twijfelende breiers: Entrelac is echt helemaal niet moeilijk! Als je recht en averecht kunt, dan kun je het al bijna. Er zitten een paar lastige dingetjes in, maar in dit filmpje wordt voorgedaan hoe alles moet:


(hoort dus bij dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/entrelac-scarf)

Dit is mijn sjaal: http://ravel.me/NiamhsKnitting/w4olu (tegen het licht in gefotografeerd, nou lijkt hij net veel te los gebreid, haha)
Ik heb toen hij klaar was de zijkanten aan elkaar genaaid, waardoor het een soort dunne sjaal werd met een rondom doorlopend patroon, echt leuk! :) (was cadeautje voor mijn moeder trouwens)

O en dit is ook echt fantastisch: illusiebreien!
Hier mijn project: http://ravel.me/NiamhsKnitting/2fxzn, het zijn armwarmers met botten erin gebreid die je alleen vanuit een bepaalde hoek kunt zien. Op Ravelry kun je gewoon bij de patronen zoeken op 'illusion knitting' of iets in die trant en dan vind je tal van leuke patronen :D

Zo, dat was het weer. Tot volgende maand ( ;) )

[ Bericht 3% gewijzigd door alledagenheeldruk op 07-07-2012 05:54:01 (smiley) ]
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:43:41 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113886273
Wauw, bedankt voor de linkjes. Nog iets wat ik MOET proberen :P

Ik ben nu bezig een babyvestje in elkaar te zetten. Wat een rotwerk, ik vind t ook helemaal niet mooi worden. bah.
Kwak
pi_113994418
Binnenkort ook maar weer eens beginnen. Toch tijd zat!
pi_114235950
Even een kleine onderbreking voor alle liefhebbers hier.

IOC dreigt breiclubje met juridische stappen

dus passen jullie op wat je aan het breien bent. :D
pi_114239229
Ha, ja, dat had ik gelezen. Ik vind het wel een bijzonder verhaal, ze zijn vrij fanatiek, dat ze zelfs een bloemenvrouwtje willen suen voor een bloemdecoratie :').

Verder vind ik Ravelry eerder een gigantische community dan een breiclubje, met meer dan 2 miljoen leden, hehe.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:19:49 #190
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114325103
Wat is jullie favoriete kleur wol? Ik vind de babyblauw heel mooi maar doe ook veel met bordeauxrood .
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114327755
Ik gebruik heel veel grijs. In alle tinten. En verder veel 'aardse' kleuren... Terracotta, beige, donkerbruin..
pi_114340009
Ik ben net begonnen met een wat langer vestje voor mijn nichtje! Deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/little-buds-in-english
Ik maak hem met dezelfde wol als waarmee ik haar vorige truitje had gemaakt... (deze: http://www.ravelry.com/projects/Noraly/kenna-button-top)

Ik ben erg benieuwd hoe ie gaat worden :) het truitje paste precies, maar ze groeit als kool, vandaar een nieuw project in dezelfde wol ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 18:07:05 #193
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114571762
Newbie alert!

Nu ja, ik heb al wel eens wat gebreid, maar ben zeker geen expert.
(Normaal vertoef ik bij de haak-buren). :)

Daarom hier een newbie vraag:
Hoe zit het toch met die rondbreidnaalden? Is dit gewoon een alternatief voor de rechte naalden?
Of zijn er ook patronen waarbij je ze MOET hebben en rechte naalden niet bruikbaar zijn?

Ik heb een breiboek met patronen en zie de ene keer rondbreinaalden staan en de andere keer niet.

Hoe zit dat ?
... ♥ ik mis je ♥
pi_114596266
Je hebt verschillende breipennen:
Je hebt de pennen met een knopje aan een kant. Deze zijn standaard per 2 te koop. Je gebruikt ze voor heen en weer breien, dus dat je je werk na elke rij moet keren.
Dan heb je 2 verschillende soorten rondbreipennen:
De pennen met aan beide kanten een punt. Deze kan je per 5 kopen. Hiermee kun je iets in een tunnel of rondje breien. Worden vaak voor sokken gebruikt bijvoorbeeld. Je verdeeld het aantal steken over 4 pennen en met de 5e pen brei je per pen alsof je 'gewoon' breit. (Dus in ene hand de 4 pennen in een rondje en in de andere hand de 5e)
Dan heb je nog de pennen met een woordje ertussen. Hiermee kun je rond en 'plat' breien. Met plat breien moet je gewoon keren en zijn begin en eind van de rij niet met elkaar verbonden en met rondbreien hof je niet te keren en zijn begin en eind van een rij aan elkaar verbonden. Je breit dan dus rond, zoals bij een coll bijvoorbeeld.. Wat ik wel een voordeel vind van die.pennen met een koordje, is dat geen gefriemel hebt met al die pennen en dat iets groots, niet zo snel van je pennen afglijdt. Maar ik moet eerlijk toegeven, dat ik niet veel ervaring heb met die pennen met dubbele punten.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:58:22 #195
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114599509
Na wat meer researchy op internet ben ik vanmiddag even snel tussendoor naar een breiwinkel in de buurt gegaan, heb wat rondbreinaalden gekocht en het me nog even uit laten leggen.

Vanavond ga ik oefenen, want ik wil me dan wel de continentaal-methode aanleren.
Zal wel even omschakelen zijn, ik ben benieuwd!

[ Bericht 90% gewijzigd door phluphy op 24-07-2012 16:01:43 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_114635875
Het rondbreien met een koordje is inderdaad makkelijker. Ik heb een rondbreinaaldenset waarbij je de koordjes en punten los aan elkaar kan schroeven - handig voor als je in een patroon van grootte moet wisselen, bijvoorbeeld. Of als je de punten nodig hebt voor een ander project - dan kan je je breiwerk op het koordje laten zitten maar de punten wel gebruiken (er zitten stoppers bij voor het uiteinde van het koord).

Rondbreien met 4 of 5 naalden daarentegen is wel een stuk handiger voor smalle 'openingen' zoals babymouwen, of sokken inderdaad :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:42:35 #197
211083 Angelof9
I must go first
pi_114643406
Rondbreinaalden zijn net zo handig voor kleine cirkeltjes hoor. Moet je alleen de "magic loop" methode gebruiken.

Hallo sommige mensen die ik ken uit het haaktopic en sommige nieuwe mensen. :W

Ik ben net begonnen met breien. Eerst heb ik deze gemaakt (op rechte naalden):



En toen deze (was eigenlijk te hoog gegrepen, maar toch gelukt), helemaal in één stuk op een rondbreinaald:



En toen deze:



Ook die kleine oren zijn rondgebreid met een rondbreinaald, voor mij geen gepiel met 5 losse naalden :p
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_114643896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:42 schreef Angelof9 het volgende:
Rondbreinaalden zijn net zo handig voor kleine cirkeltjes hoor. Moet je alleen de "magic loop" methode gebruiken.

Hallo sommige mensen die ik ken uit het haaktopic en sommige nieuwe mensen. :W

Ik ben net begonnen met breien. Eerst heb ik deze gemaakt (op rechte naalden):

[ afbeelding ]

En toen deze (was eigenlijk te hoog gegrepen, maar toch gelukt), helemaal in één stuk op een rondbreinaald:

[ afbeelding ]

En toen deze:

[ afbeelding ]

Ook die kleine oren zijn rondgebreid met een rondbreinaald, voor mij geen gepiel met 5 losse naalden :p
Ja, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb de magic loop methode een paar keer geprobeerd maar vond het teveel gepiel - al lag dat denk ik meer aan het project. Misschien nog eens proberen :). Kan je die oortjes niet i-corden trouwens? Dan heb je maar 2 2-puntsnaalden nodig! Leuke projectjes, vooral dat aapje O+
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:59:57 #199
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114643995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:45 schreef NoralyZ het volgende:
Het rondbreien met een koordje is inderdaad makkelijker. Ik heb een rondbreinaaldenset waarbij je de koordjes en punten los aan elkaar kan schroeven - handig voor als je in een patroon van grootte moet wisselen, bijvoorbeeld. Of als je de punten nodig hebt voor een ander project - dan kan je je breiwerk op het koordje laten zitten maar de punten wel gebruiken (er zitten stoppers bij voor het uiteinde van het koord).

Rondbreien met 4 of 5 naalden daarentegen is wel een stuk handiger voor smalle 'openingen' zoals babymouwen, of sokken inderdaad :)
En brei je dan ook op de continentale manier? (draad vanaf links)
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:01:03 #200
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114644047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:42 schreef Angelof9 het volgende:
Rondbreinaalden zijn net zo handig voor kleine cirkeltjes hoor. Moet je alleen de "magic loop" methode gebruiken.

Hallo sommige mensen die ik ken uit het haaktopic en sommige nieuwe mensen. :W

Ik ben net begonnen met breien. Eerst heb ik deze gemaakt (op rechte naalden):

[ afbeelding ]

En toen deze (was eigenlijk te hoog gegrepen, maar toch gelukt), helemaal in één stuk op een rondbreinaald:

[ afbeelding ]

En toen deze:

[ afbeelding ]

Ook die kleine oren zijn rondgebreid met een rondbreinaald, voor mij geen gepiel met 5 losse naalden :p
Knap gemaakte eerste projecten!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:01:17 #201
211083 Angelof9
I must go first
pi_114644052
Ja, 1 van de konijntjes heeft iCord oren, dat ging een stuk sneller! Al doende leert men ;)

Tuurlijk is het persoonlijk, maar als beginner moet je alles een keer proberen en dan kijken wat je fijner vind. Ik vind de magic loop veel handiger! Bovendien hoef ik dan weer niet allemaal nieuwe naalden te kopen, want die rondbreidingen heb ik zo'n verwisselbare set van.

Dat "continentale" heb ik geprobeerd, het gaat idd veel sneller, maar ik verlies ook makkelijk steken, het breiwerk wordt veel losser en op de een of andere manier komen al mijn steken andersom op de naald te staan. Uiteindelijk vond ik het niet handig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_114644186
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:59 schreef phluphy het volgende:

[..]

En brei je dan ook op de continentale manier? (draad vanaf links)
Nee, ik hou de draad in mijn rechterhand. Nooit geprobeerd om het anders te doen eigenlijk.
pi_114644261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:01 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, 1 van de konijntjes heeft iCord oren, dat ging een stuk sneller! Al doende leert men ;)

Tuurlijk is het persoonlijk, maar als beginner moet je alles een keer proberen en dan kijken wat je fijner vind. Ik vind de magic loop veel handiger! Bovendien hoef ik dan weer niet allemaal nieuwe naalden te kopen, want die rondbreidingen heb ik zo'n verwisselbare set van.

Dat "continentale" heb ik geprobeerd, het gaat idd veel sneller, maar ik verlies ook makkelijk steken, het breiwerk wordt veel losser en op de een of andere manier komen al mijn steken andersom op de naald te staan. Uiteindelijk vond ik het niet handig.
Ik heb ook een verwisselbare set, maar ik brei al een poos, en heb toen ik begon enorm veel breinaalden gekregen van een vriendin die er niks meer mee deed. Ik heb wel een flink aantal naalden liggen en misschien doe ik het daarom minder snel, dat magic loopen, omdat ik geen zin heb om het nog eens te proberen ;)
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:07:31 #204
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114644304
Ik ga het vanavond uitproberen. Heb ook iets gelezen dat de naald dan iets anders ingestoken wordt waardoor je dat "steken andersom op de naald" weer voorkomt, of zo.
Nu ja, het zal me vanavond wel duidelijk worden.

Ik begreep dat de NL-methode (met naalden - met - knop) bijna nergens (meer?) gedaan wordt.
Bizar idee!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:26:14 #205
211083 Angelof9
I must go first
pi_114644985
Is dit echt pas deel 4? Hoe kan dat nou, bij het haaktopic zitten we al in deel 140 :?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:53:59 #206
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114659337
Ja, best gek, zijn er zo weinig breisters op FOK!?

Ik heb een uurtje continentaal breien geoefend en heb vreselijk zitten hannessen.
Soms maar even een "gewoon naaldje" tussendoor gedaan om de boel weer wat te fatsoeneren.
Toch wil ik het blijven proberen, want ik denk dat het zich zal terugbetalen in de tijdwinst die je later maakt met de grotere brei-patronen (truien etc).
... ♥ ik mis je ♥
pi_114661224
Ik brei wel maar echt heel weinig. Vind haken en borduren leuker om te doen. Maar ik heb een patroon en wol voor een bolero klaar liggen dus ooit ga ik hier actiever posten! :)
pi_114666750
Ik brei ook wel, maar haak inderdaad ook meer. Met haken heb ik meer ervaring, dus dat gaat bij mij veel sneller. Breien doe ik dan liever met dik garen, zodat het dan ook een beetje snel gaat :P Verder vind ik haken handelbaarder ofzo. Je zit niet met die grote pennen en als er een steekje per ongeluk uitgehaald wordt, kun je die gewoon weer opnieuw haken. Ik weet niet zo goed hoe ik steken op moet halen enzo.
Het resultaat van breien vind ik wel weer erg mooi, dus ik brei wel af en toe en het kost minder garen. Dat kan soms ook wel erg goed uitkomen! :P

Mijn laatste breiprojekt was een vest (http://www.garnstudio.com/lang/us/pattern.php?id=5288&lang=us) Maar ik had 'm aangepast op mijn maat (grote maat, stond er niet tussen) en hij zit uiteindelijk toch niet mooi. Ga 'm weer uithalen en misschien proberen het te haken. Kan ik 'm tenminste steeds passen. Had 'm nu op rondbreinaalden, met een koortje, gemaakt en dan zit ie op een draadje van 80 cm ofzo en kan je dus niet passen en kijken of je goed zit... Ik hou het nog wel even bij collen en sjaals :P

Hebben jullie bij die magic loop niet dat je dan openingetjes krijgt, waar het werk dubbel zit? Dat krijg ik niet mooi regelmatig als de andere steken.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:42:14 #209
211083 Angelof9
I must go first
pi_114671813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:39 schreef bietel het volgende:
Hebben jullie bij die magic loop niet dat je dan openingetjes krijgt, waar het werk dubbel zit? Dat krijg ik niet mooi regelmatig als de andere steken.
Je moet de eerste en tweede steek altijd even stevig aantrekken, en dan zie je het uiteindelijk niet meer. Zal ook wel iets zijn waar je met ervaring beter in wordt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_114749001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:42 schreef Angelof9 het volgende:
Rondbreinaalden zijn net zo handig voor kleine cirkeltjes hoor. Moet je alleen de "magic loop" methode gebruiken.

Hallo sommige mensen die ik ken uit het haaktopic en sommige nieuwe mensen. :W

Ik ben net begonnen met breien. Eerst heb ik deze gemaakt (op rechte naalden):

[ afbeelding ]

En toen deze (was eigenlijk te hoog gegrepen, maar toch gelukt), helemaal in één stuk op een rondbreinaald:

[ afbeelding ]

En toen deze:

[ afbeelding ]

Ook die kleine oren zijn rondgebreid met een rondbreinaald, voor mij geen gepiel met 5 losse naalden :p
ERG LEUK! En zeker ook om ze hier te zien!
Die aap vind ik nog steeds heel cool!
grappig laatste poppekes.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 30 juli 2012 @ 15:42:24 #211
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114849962
Het continentaal breien gaat goed! *O* Het is echt vre-se-lijk wennen, maar ik zie echt de vele voordelen nu ik het wat meer onder de knie krijg.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:31:11 #212
211083 Angelof9
I must go first
pi_114960117
Ik begin het ook te leren, maar dit monstertje is nog gewoon gebreid:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115007529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:31 schreef Angelof9 het volgende:
Ik begin het ook te leren, maar dit monstertje is nog gewoon gebreid:

[ afbeelding ]
Wat schattig :D

Het vestje voor m'n nichtje is af, en heel leuk geworden! Als ze 'm aankan (hij is nog iets te groot, maar ze groeit als kool) zal ik een foto posten. Verder ga ik morgen wol kopen voor dit project, m'n eerste volwassen kledingstuk, ik ben benieuwd!
pi_115008429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:52 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Wat schattig :D

Het vestje voor m'n nichtje is af, en heel leuk geworden! Als ze 'm aankan (hij is nog iets te groot, maar ze groeit als kool) zal ik een foto posten. Verder ga ik morgen wol kopen voor dit project, m'n eerste volwassen kledingstuk, ik ben benieuwd!
oei dat vest heel mooi, maar dat wordt tellen.......... *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115009167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:16 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oei dat vest heel mooi, maar dat wordt tellen.......... *O*
Jep :D ik zie het als een uitdaging...
pi_115009271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:35 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Jep :D ik zie het als een uitdaging...
^O^ helemaal top, ben momenteel ook zomertrui met V hals aan het breien pen 2half, beetje simpel maar wel met tellen ( vind ik leuker dan recht toer recht aan), maar je vest als ie af is foto graag want hij is leuk :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:00:31 #217
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115010227
Welk patroon maak je, toverheks? Ik zoek namelijk nog een patroon voor een zomertrui. Heb ooit in de uitverkoop prachtig materiaal gekocht, in 4 kleuren, genoeg voor wel 10 truien :o , maar het is echt zomerspul en ik kan maar geen geschikt patroon vinden. :N

NoralyZ, succes! Altijd spannend, zo'n eerste grote-mensen-project! :D

Angelof, je gaat lekkâh! :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_115022940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:00 schreef phluphy het volgende:
Welk patroon maak je, toverheks? Ik zoek namelijk nog een patroon voor een zomertrui. Heb ooit in de uitverkoop prachtig materiaal gekocht, in 4 kleuren, genoeg voor wel 10 truien :o , maar het is echt zomerspul en ik kan maar geen geschikt patroon vinden. :N

NoralyZ, succes! Altijd spannend, zo'n eerste grote-mensen-project! :D

Angelof, je gaat lekkâh! :P
oh zo een zigzag, heel makelijk en je kan het met alle kleuren doen, ik doe het met petrol en aquablauw zal morgen voor je een foto maken en per pm naar je toesturen. het is lekkerwegbreienzonderteveelopteletten. ( maar maak het uit mijn hoofd maar ga ff voorbeeld voor je zoeken)

http://www.garnstudio.com(...)=140&d_id=30&lang=nl
dit idee, maar ik maak 4 steken omslag 1 recht dan weer 4 steken dan 1 afhalen 2 samen breien en de afgehaalde erover heen, dat je gaatjes krijgt en dan zo weer verder.......... 12 pennen met aquablauw, 4 pennen petrol, 4 pennen aquablauw 4 pennen petrol en dan weer 12 pennen aquablauw.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115041192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:00 schreef phluphy het volgende:
Welk patroon maak je, toverheks? Ik zoek namelijk nog een patroon voor een zomertrui. Heb ooit in de uitverkoop prachtig materiaal gekocht, in 4 kleuren, genoeg voor wel 10 truien :o , maar het is echt zomerspul en ik kan maar geen geschikt patroon vinden. :N

NoralyZ, succes! Altijd spannend, zo'n eerste grote-mensen-project! :D

Angelof, je gaat lekkâh! :P
Pluph, de site van Drops! Helemaal brilliant qua patronen. Linkje: http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php. Ze updaten de site ook telkens met nieuwe patronen en rond de diverse feestdagen doen ze altijd extraatjes enzo.. Leuk :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door PaarsBeestje op 03-08-2012 11:12:10 ]
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:09:21 #220
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_115041505
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:34 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oh zo een zigzag, heel makelijk en je kan het met alle kleuren doen, ik doe het met petrol en aquablauw zal morgen voor je een foto maken en per pm naar je toesturen. het is lekkerwegbreienzonderteveelopteletten. ( maar maak het uit mijn hoofd maar ga ff voorbeeld voor je zoeken)

http://www.garnstudio.com(...)=140&d_id=30&lang=nl
dit idee, maar ik maak 4 steken omslag 1 recht dan weer 4 steken dan 1 afhalen 2 samen breien en de afgehaalde erover heen, dat je gaatjes krijgt en dan zo weer verder.......... 12 pennen met aquablauw, 4 pennen petrol, 4 pennen aquablauw 4 pennen petrol en dan weer 12 pennen aquablauw.
Wat een leuk patroon! Ik sla hem op :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:54:06 #221
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115050664
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Pluph, de site van Drops! Helemaal brilliant qua patronen. Linkje: http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php. Ze updaten de site ook telkens met nieuwe patronen en rond de diverse feestdagen doen ze altijd extraatjes enzo.. Leuk :Y
Bedankt, ik ken 'm al. Sterker nog, ik denk dat ik 'm van buiten ken. :D
Qua breipatronen heb ik er 1 geschikt dingetje gevonden voor dit specifieke garen, maar ik ben er erg onzeker over omdat ik nog maar een beginnend breier ben.

Inmiddels heb ik ontdekt dat ik het garen tóch kan haken (en daar heb ik heeeeel veel geschikte patronen voor kunnen vinden). Ik had steeds met te kleine haaknaald geprobeerd en het materiaal is vrij dik, zodoende kon ik de steken niet eens meer zien. Maar gisteren heb ik het eens geprobeerd met haaknaald 10 en 12 en dat werkt perfect.

Dus qua materiaal verbruiken kan ik vooruit.

En qua breien ga ik wel verder aan dat ene hesje, maar ga ik ook maar wat sjaals en zo doen, want ik vind het toch wel erg wennen.

Het patroon dat Toverheks liet zien lijkt me al rete-moeilijk, en zij doet het uit haar hoofd. Oh boy! :D :o
... ♥ ik mis je ♥
pi_115056136
Ik heb wol gekocht voor het vest! Supermooie kleur, soort terracotta, cascade ecological wool in de kleur 'cinnamon'. Fijn dat ik maar 2 skeins nodig heb, het zijn bollen van 250 gram, het meisje van de winkel had het vest zelf ook gemaakt en zei dat ik er met 2 in mijn maat ruim genoeg van zou hebben. Hoef ik niet zoveel van bollen te wisselen, met al die kabels zou dat vervelend zijn :D. Nu gauge checken en dan beginnen!
pi_115086416
Even een tip tussendoor, weet niet of degene een Hobbyland ( vroeger euroland en knakenland) hebben, maar daar verkopen ze de breibijbel 9.95 staan heel leuke patroontjes in qua steken van alles wat met goede beschrijvingen kan je lekker zelf ontwerpen. ( heb al zoveel brei en haakboeken gewoon voor de heb en deze moest ik ook hebben), hebberig he :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:06:16 #224
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115086811
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:07 schreef Toverheks het volgende:
Even een tip tussendoor, weet niet of degene een Hobbyland ( vroeger euroland en knakenland) hebben, maar daar verkopen ze de breibijbel 9.95 staan heel leuke patroontjes in qua steken van alles wat met goede beschrijvingen kan je lekker zelf ontwerpen. ( heb al zoveel brei en haakboeken gewoon voor de heb en deze moest ik ook hebben), hebberig he :P
Ik heb op internet ook veel redelijk goede overzichten gevonden van de verschillende breisteken.
En op Garnstudio hebben ze hele duidelijke voorbeeldfilmpjes van zowat elke steek.
De omslag heb ik nog wel moeite mee, die ga ik maar eens oefenen met proeflapjes.
... ♥ ik mis je ♥
pi_115086966
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:06 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik heb op internet ook veel redelijk goede overzichten gevonden van de verschillende breisteken.
En op Garnstudio hebben ze hele duidelijke voorbeeldfilmpjes van zowat elke steek.
De omslag heb ik nog wel moeite mee, die ga ik maar eens oefenen met proeflapjes.
Oke ^O^ en omslagen, wat veel in ajourpatroontjes voor komt is zo makelijk, maar ben gek op brei en haakboeken, liggen zo mooi in de kast op een rijtje hahaha, en voor 9.95 was dit gewoon een aanrader de breibijbel. Ik kan niet zeg maar van patroon werken, doe alles uit mijn hoofd hoeveel steken etc. maar er stond zo een mooi leuk ruitpatroon tussen dat ik dacht die moet ik hebben.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:29:48 #226
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115087875
Oh maar ik begrijp je ook wel, ik verzamel ook boeken en patroonboeken en zo, langzaamaan. En ik heb ook wel eens een heel boek gekocht waar ik eigenlijk maar 1 patroon leuk in vond.
Hebben hebben hebben. :P
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 augustus 2012 @ 08:55:50 #227
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_115128194
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:29 schreef phluphy het volgende:
Oh maar ik begrijp je ook wel, ik verzamel ook boeken en patroonboeken en zo, langzaamaan. En ik heb ook wel eens een heel boek gekocht waar ik eigenlijk maar 1 patroon leuk in vond.
Hebben hebben hebben. :P
_O- Ja dit boek ging mij ook voor dat ene patroon, belachelijk toch maar ja hebbe hebbe hebbe en houwe :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:56:48 #228
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115158442
Kolere, ik vind die ajoursteek echt lastig. En dan met name 2 steken samenbreien. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe krijg je in hemelsnaam die naald onder beide steken? :( :N :X :% ;(
Ik geloof dat ik steek-ontwijkend gedrag ga ontwikkelen. ;(
... ♥ ik mis je ♥
pi_115165704
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:56 schreef phluphy het volgende:
Kolere, ik vind die ajoursteek echt lastig. En dan met name 2 steken samenbreien. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe krijg je in hemelsnaam die naald onder beide steken? :( :N :X :% ;(
Ik geloof dat ik steek-ontwijkend gedrag ga ontwikkelen. ;(
Brei je heel strak? Dat had ik in 't begin namelijk ook altijd! Nu brei ik een stuk meer ontspannen en losser.
  maandag 6 augustus 2012 @ 07:20:05 #230
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115173356
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:48 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Brei je heel strak? Dat had ik in 't begin namelijk ook altijd! Nu brei ik een stuk meer ontspannen en losser.
Ik dacht dat dat wel meeviel, maar dit duidt er wel op ja.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 6 augustus 2012 @ 07:21:43 #231
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115173364
Ik vraag me het volgende af:

De ajoursteek is een combinatie van meerderen dmv een omslag, en daarna weer minderen.

Minderen kan op 2 manieren:
1) 2 steken samenbreien
2) 1 steek afhalen, 1 steek breien, afgehaalde steek overhalen

Kun je methode 2 eigenlijk ook gebruiken ipv 2 samen breien in de ajoursteek?
(Dat zou het ook oplossen). :D
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:21:29 #232
211083 Angelof9
I must go first
pi_115227573
Nee, want bij die ene methode gaat de steek naar links, en bij de andere naar rechts. Als de mindering deel uitmaakt van het patroon lijkt het me niet handig om de "verkeerde" manier te gebruiken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115233502
lijkt me niet...

maar leuk dat dit topic weer lekker "leeft"
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:32:55 #234
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115253147
Ik had het ook aan mijn moeder gevraagd, die ik eigenlijk wel als brei-expert beschouw, die zij dat het wel kon. Misschien heeft het te maken met het feit dat de draadjes toch al "andersom" liggen wanneer ik continentaals brei?

Niet dat het er toe doet. Ik vind het overhalen ook vreselijk. Ik heb besloten de ajoursteek voorlopig te schrappen, want het bederft het plezier. Er is nog genoeg anders wat ik wel leuk vind, en wie weet, als ik ooit geroutineerd breister ben, probeer ik het nog eens.
... ♥ ik mis je ♥
pi_115281969
iets losser breien helpt soms met samenbreien..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:33:17 #236
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115284158
Dat heb ik natuurlijk als eerste geprobeerd. :)
Ik denk meer dat het me ontbreekt aan handigheid in het algemeen.
Eerst maar een tijdje wat routine opdoen met de basissteken. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_115326208
Haai allemaal,

kort vraagje; Ik gebruik Zeeman Soft voor een sjaal voor iemand. Ik wil hem wel lekker los breien, maar de wol zelf is natuurlijk niet al te chunky. Aangegeven op het etiket staat dat het voor naald 3-4 is. Ik probeerde het gisteren met naald 7 maar dat ging niet al te lekker. Is dat te groot en moet ik naar naald 6 of 5 of kan het toch? (ik heb altijd even problemen met het opstarten dus daar kan het namelijk ook aan liggen)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:17:13 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115344879
Ik ken het materiaal niet, dus wat dat betreft geen tips.
En verder probeer ik het gewoon altijd even uit. 20 steken opzetten, paar naalden met de éne naald paar naalden met de andere, en dan een keuze maken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_115345697
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:45 schreef kirsten. het volgende:
Haai allemaal,

kort vraagje; Ik gebruik Zeeman Soft voor een sjaal voor iemand. Ik wil hem wel lekker los breien, maar de wol zelf is natuurlijk niet al te chunky. Aangegeven op het etiket staat dat het voor naald 3-4 is. Ik probeerde het gisteren met naald 7 maar dat ging niet al te lekker. Is dat te groot en moet ik naar naald 6 of 5 of kan het toch? (ik heb altijd even problemen met het opstarten dus daar kan het namelijk ook aan liggen)
je kunt altijd 2 draden tegelijkertijd gebruiken.. dan kan je grotere naalden gebruiken.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115354529
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:45 schreef kirsten. het volgende:
Haai allemaal,

kort vraagje; Ik gebruik Zeeman Soft voor een sjaal voor iemand. Ik wil hem wel lekker los breien, maar de wol zelf is natuurlijk niet al te chunky. Aangegeven op het etiket staat dat het voor naald 3-4 is. Ik probeerde het gisteren met naald 7 maar dat ging niet al te lekker. Is dat te groot en moet ik naar naald 6 of 5 of kan het toch? (ik heb altijd even problemen met het opstarten dus daar kan het namelijk ook aan liggen)
ik brei het met naald 3,25 volgens mij. 4 kan ook, 5 wordt wel los, 7 zou ik niet doen...
Kwak
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:47:09 #241
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115376289
Vraagje, zijn er brei patronen ergens te downloaden voor specifieke lettertypes?
Ik zoek namelijk nogal een ongewoon lettertype om te breien. Nou ja, ik brei zelf natuurlijk niet. Maar iemand gaat iets voor mij breien :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:22:39 #242
211083 Angelof9
I must go first
pi_115377481
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Het patroon in een bepaald lettertype? Je kunt het dan toch gewoon kopieren en het lettertype veranderen? Of bedoel je iets anders?

Ik heb nog een monstertje gebreid:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:26:21 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115377653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Het patroon in een bepaald lettertype? Je kunt het dan toch gewoon kopieren en het lettertype veranderen? Of bedoel je iets anders?

Ik heb nog een monstertje gebreid:

[ afbeelding ]
geinig! en een leuk wolletje ook!
ik denk dat de vraag van onlogisch ging over het inbreien van letters oid?
in de haak.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:44:09 #244
211083 Angelof9
I must go first
pi_115378301
Dan kun het beste het woord in het lettertype dat je wilt, omzetten in pixels en die dan als patroon gebruiken. Daar zijn wel gratis programmas voor online te vinden. Je kunt ook fotos omzetten in pixels.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115378924
angelof9, wat is t patroon van dat aapje? in 1 stuk een knuffel breien lijkt me heerlijk!!

ik ben ook dol op rondbreinaalden O+ maar voor smallere delen gebruik ik liever drie korte naaldjes. ik brei ook continentaal trouwens, heb t ooit andersom geleerd, maar door veel te haken vind ik draad links nu veeeeeel makkelijker.
Kwak
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:59:56 #246
211083 Angelof9
I must go first
pi_115379045
Dit is het aapje.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:54:38 #247
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115381127
Deze tekst wil ik op een trui gebreid hebben, echter die persoon die voor mij gaat breien, breid alleen maar via die patronen ofzo. Kijk ik heb er verder ook geen kaas van gegeten.

Maar dit wil ik op een gebreide trui krijgen (de rode letters) :
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_115384322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:59 schreef Angelof9 het volgende:
Dit is het aapje.
thanks!!
Kwak
pi_115384505
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Deze tekst wil ik op een trui gebreid hebben, echter die persoon die voor mij gaat breien, breid alleen maar via die patronen ofzo. Kijk ik heb er verder ook geen kaas van gegeten.

Maar dit wil ik op een gebreide trui krijgen (de rode letters) :
[ afbeelding ]
Dan kan je 't inderdaad het beste via een programma omzetten naar een kleurenpatroon. Ik gebruik die zelf nooit dus ik heb ook geen link/tip daarvoor, maar misschien iemand anders wel?
pi_115417821
Angelof! Ik vind dat monstertje erg leuk, welk garen heb je ervoor gebruikt?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:01:00 #251
211083 Angelof9
I must go first
pi_115422480
Ik heb geen idee, ik heb het van iemand gekregen en er zat geen label bij, Het is met de hand geverfd, dat heeft ze er wel bij gezegd.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115587053
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Deze tekst wil ik op een trui gebreid hebben, echter die persoon die voor mij gaat breien, breid alleen maar via die patronen ofzo. Kijk ik heb er verder ook geen kaas van gegeten.

Maar dit wil ik op een gebreide trui krijgen (de rode letters) :
[ afbeelding ]
Denk dat het erop gemaasd moet worden, dan kan je sierletters mooi krijgen en de zin eronder.
en mazen is niet moeilijk dus stel dat eens voor...........
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 12:23:59 #253
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115592182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:35 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Denk dat het erop gemaasd moet worden, dan kan je sierletters mooi krijgen en de zin eronder.
en mazen is niet moeilijk dus stel dat eens voor...........
Wat houdt dat precies in, dat mazen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:27:53 #254
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_115592322
quote:
5s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in, dat mazen?
Je zou het kunnen zien als borduren op breiwerk :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_115598118
Het mazen is heel makelijk, de steek volgen zeg maar met een dikke borduurnaald.....
http://www.breienmetplezier.nl/beginners.htm

beetje naar beneden scrollen daar staat met plaatjes uitgelegd hoe je kan mazen op breiwerk.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115612005
Volgens mij zou ik dat best eens leuk kunnen vinden: breien!
Maar waar begin je... vroeger kon ik het enigszins, maar nu weet ik niet eens meer hoe je ermee begint. Hahaha!

Weet iemand een goed boek voor uhhmmm beginners?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_115612216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:36 schreef Natalie het volgende:
Volgens mij zou ik dat best eens leuk kunnen vinden: breien!
Maar waar begin je... vroeger kon ik het enigszins, maar nu weet ik niet eens meer hoe je ermee begint. Hahaha!

Weet iemand een goed boek voor uhhmmm beginners?
je kan beter via youtube beginnen - dan zie je hoe de steken worden voorgedaan en kan je het nadoen! ik snap nooit wat van hoe breien via plaatjes wordt uitgelegd, haha.
pi_115613413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:39 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

je kan beter via youtube beginnen - dan zie je hoe de steken worden voorgedaan en kan je het nadoen! ik snap nooit wat van hoe breien via plaatjes wordt uitgelegd, haha.
Eerst maar eens breinaalden versieren ;)
Met plaatjes heb ik meestal geen probeem.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_115622835
de breibijbel bij hobbyland, ook zag ik bij wibra vandaag een breiboek voor beginners en ach als je het door hebt ga je van pen tot pen recht en averecht is echt makelijk.............hou ons op de hoogte.............
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:21:52 #260
211083 Angelof9
I must go first
pi_115632364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:39 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

je kan beter via youtube beginnen - dan zie je hoe de steken worden voorgedaan en kan je het nadoen! ik snap nooit wat van hoe breien via plaatjes wordt uitgelegd, haha.
Hihi, ik heb dat andersom, kan die filpmjes nooit goed volgen!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115633558
ik ben dol op knittinghelp.com
Kwak
pi_115633978
mijn laatste breiwerkjes even in spoiler, want ik ga ze binnenkort aan iemand weggeven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:34:55 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_115634116
Wat een leuke aap!! :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:43:44 #264
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_115634402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:21 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Hihi, ik heb dat andersom, kan die filpmjes nooit goed volgen!
Dat heb ik ook ja :D

Leuke aap kwak!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_115634488
het is jerry the musical monkey van danger crafts. eigenlijk zitten zijn oren en snuit wat te hoog, viel pas op bij het vullen...
Kwak
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:02:20 #266
211083 Angelof9
I must go first
pi_115678560
Ik ben met dat knitten patroon aan het knoeien geweest, maar ik vind het maar niets. Stom patroon. :(

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115679838
ik dacht ik ga er elke week een maken.. ondertussen loop ik er al 8 achter :P en nul gemaakt :')
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115683873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:40 schreef Dottey het volgende:
ik dacht ik ga er elke week een maken.. ondertussen loop ik er al 8 achter :P en nul gemaakt :')
Same here ;( Slechte initiatiefneemster ben ik toch ook :D
pi_115689597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:02 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben met dat knitten patroon aan het knoeien geweest, maar ik vind het maar niets. Stom patroon. :(

[ afbeelding ]
ik denk dat de oogjes wat lager moeten, dat t dan meer op een katje lijkt...
Kwak
pi_115690716
Ik ben wellicht de meest onhandig persoon ever, maar ik krijg de steken er gewoon niet op. Al drie filmpjes gekeken op youtube, maar het gaat gewoon niet. Iemand misschien advies?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_115691841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:08 schreef Shreyas het volgende:
Ik ben wellicht de meest onhandig persoon ever, maar ik krijg de steken er gewoon niet op. Al drie filmpjes gekeken op youtube, maar het gaat gewoon niet. Iemand misschien advies?
ik vind knittinghelp.com erg handig. ik doe vaak de "cable cast on", of "knitting on"

knitting on is de makkelijkste.
je begint met een lusje op je linkernaald.
je steekt de rechternaald in het lusje alsof je recht breit (voorkant van het lusje, vanvoor naar achter = insteken),
je maakt een steek (sla de draad om je rechternaald en trek hem door het lusje op de linkernaald = omslaan & doorhalen)
maar ipv dat je deze op de rechternaald laat afglijden, schuif je hem om het puntje van de linkernaald. nu heb je twee steken. zo ga je door tot het gewenste aantal steken op de linkernaald staan.

cable cast on is bijna hetzelfde, alleen zodra er 2 steken op de linkernaald zitten steek je de naald niet meer rechtbreiend in de laatste steek, maar tussen de laatste twee steken. geeft een heel mooi randje!
Kwak
pi_115696112
daar snap ik het zelfs niet door en ik kan breien :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115696397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:48 schreef Dottey het volgende:
daar snap ik het zelfs niet door en ik kan breien :D
nou bedankt :')

misschien kun je iets aan je toon doen, er werd laatst al een grapje gemaakt over je aardige opmerkingen, maar daar was ik het eigenlijk wel serieus mee eens.
Kwak
pi_115696608
misschien kun je iets minder happen en gewoon "nuchter" lezen.

ik was al aan het proberen een videootje te maken om een voorbeeld te geven, maar laat maar hangen dan. :{
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115696867
ik vind het geen happen, ik vind gewoon dat je vaak dingen niet zo aardig formuleert (hij loenst!/nu nog netjes leren breien, etc.), en dat mag ik best zeggen nu het gaat over iets wat je tegen míj zegt. Doe er mee wat je wilt.

dit is een pagina met hele duidelijke video's:
http://www.knittinghelp.com/videos/cast-on

deze video bedoelde ik:
http://www.knittinghelp.com/video/play/knitting-on-english
of
http://www.knittinghelp.com/video/play/knitting-on-continental
Kwak
pi_115697069
als in die aap die loensde wa ik leutig vond. Deed me denken aan marvin de superheld.
Ik heb ook gezegd dat ik het een leuke start vond van angel..

vind nit dat je het allemaal zo uit context moet lezen..

maar goed zal het voortaan beter formuleren voor je.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115697298
misschien heb ik wat te lange tenen, misschien kun jij iets langer nadenken hoe een opmerking kan overkomen, deze discussie is i.e.g. niet echt nodig meer. ik schoot wat teveel uit mijn slof, sorry... ik ga er vanuit dat je t niet rot bedoelde.

de video is denk ik wel duidelijk zat toch?
Kwak
pi_115697359
Ik hoop niet dat ik een catfight veroorzaakt heb, maar ik ben het wel een beetje eens met kwaz0r. Zij probeert me zo goed mogelijk te helpen wat ik zeer op prijs stel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_115697646
De videootjeslinkjes zijn top
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:55:44 #280
211083 Angelof9
I must go first
pi_115703686
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik denk dat de oogjes wat lager moeten, dat t dan meer op een katje lijkt...
Ja, misschien. Ik had ruimte gelaten voor eventuele snorharen, maar ik ben ook niet zo gemotiveerd moet ik zeggen. Ik vind het gewoon geen leuk patroon.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:59:21 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115703791
misschien moet je 'm gewoon haken. :+
in de haak.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:00:30 #282
211083 Angelof9
I must go first
pi_115703819
Een collega van mij heeft hem gehaakt, die werd net zo stom!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:05:20 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115704008
ik dus ook, en ik vond 'm best leuk geworden. maar goed, een echte fan van 't patroon ben ik ook niet hoor. maar de eenvoud ervan heeft wel z'n charme.
in de haak.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:10:15 #284
211083 Angelof9
I must go first
pi_115704172
Ik zal er nog wel een paar proberen, misschien wordt het nog eens wat ;) In ieder geval werk ik lekker mijn restjes weg :)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115707033
Dus het opzetten van steken is gelukt, vooral dankzij deze video, welke duidelijker was dan de meeste waarbij je duim en wijsvinger moet gebruiken, de draad met 3 vingers vast moet houden.

Maar goed toen dus echt begonnen en mijn tweede beginnersvraag. Elke keer als ik insteek/omslaan/af laten glijden doe wordt de afstand tussen de twee breinaalden steeds groter. Dus de draad tussen de twee breinaalden. Hoort dat? Want ik zie dat niet gebeuren op videos
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_115707214
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 04:41 schreef Shreyas het volgende:
Dus het opzetten van steken is gelukt, vooral dankzij deze video, welke duidelijker was dan de meeste waarbij je duim en wijsvinger moet gebruiken, de draad met 3 vingers vast moet houden.

Maar goed toen dus echt begonnen en mijn tweede beginnersvraag. Elke keer als ik insteek/omslaan/af laten glijden doe wordt de afstand tussen de twee breinaalden steeds groter. Dus de draad tussen de twee breinaalden. Hoort dat? Want ik zie dat niet gebeuren op videos
hahaha o zo herkenbaar, dat heb ik ook! Weet niet of het hoort maar heb er wel m'n sjaal mee af kunnen breien :D
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:24:23 #287
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115707521
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 04:41 schreef Shreyas het volgende:
Dus het opzetten van steken is gelukt, vooral dankzij deze video, welke duidelijker was dan de meeste waarbij je duim en wijsvinger moet gebruiken, de draad met 3 vingers vast moet houden.

Maar goed toen dus echt begonnen en mijn tweede beginnersvraag. Elke keer als ik insteek/omslaan/af laten glijden doe wordt de afstand tussen de twee breinaalden steeds groter. Dus de draad tussen de twee breinaalden. Hoort dat? Want ik zie dat niet gebeuren op videos
Mijn ervaring is, dat het in het begin altijd fout lijkt te gaan. En dat komt volgens mij gewoon door beginnersonhandigheid. Waarmee ik bedoel dat je vingers en motoriek moeten wennen aan de bewegingen.
"Blijven proberen" is het motto, dan komt het goed. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_115708538
dat herken ik ook nog van de allereerst keren dat ik breide.
Bij mij had het te maken met de manier van opzetten.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115710580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 04:41 schreef Shreyas het volgende:
Dus het opzetten van steken is gelukt, vooral dankzij deze video, welke duidelijker was dan de meeste waarbij je duim en wijsvinger moet gebruiken, de draad met 3 vingers vast moet houden.

Maar goed toen dus echt begonnen en mijn tweede beginnersvraag. Elke keer als ik insteek/omslaan/af laten glijden doe wordt de afstand tussen de twee breinaalden steeds groter. Dus de draad tussen de twee breinaalden. Hoort dat? Want ik zie dat niet gebeuren op videos
Als je meer ervaring hebt, zal het steeds minder worden. Je zou de steken wat strakker op kunnen zetten om het tegen te gaan.

Aangezien je net begint met breien, is de volgende tip ook een handige:
Brei de eerste 5 steken van elke naald strakker dan de rest van de steken. Hierdoor krijg je mooiere zijkanten. Het effect is echt super.

Juist omdat je net begint, is het handig om dit direct aan te leren.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_115717296
Ik ben met het achterpand van het vest bezig. De kleur is wat anders in het echt dan op de foto, de foto is wat flets, maar ik vind het supermooi worden! Vooral als ie geblockt is, is 'ie denk ik prachtig O+
(foto is klikbaar)
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:37:26 #291
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115717776
Wow, die wordt inderdaad mooi! Ziet eruit als een vreselijk ingewikkeld patroon overigens. :o (sprak de beginneling jaloers).

Wel handig om de toepassing van die stekenmarkeerders eens te zien! :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_115723291
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:53 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Als je meer ervaring hebt, zal het steeds minder worden. Je zou de steken wat strakker op kunnen zetten om het tegen te gaan.

Aangezien je net begint met breien, is de volgende tip ook een handige:
Brei de eerste 5 steken van elke naald strakker dan de rest van de steken. Hierdoor krijg je mooiere zijkanten. Het effect is echt super.

Juist omdat je net begint, is het handig om dit direct aan te leren.
Wat bedoel je precies met ''strak'' breien?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_115723322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met ''strak'' breien?
harder aan je touwtje trekken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115723379
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:10 schreef Mirjam het volgende:

[..]

harder aan je touwtje trekken
Dank je, sorry dat ik soms domme vragen stel, breien is compleet nieuw voor mij, maar ik vind het wel echt een leuke uitdaging en je kan er mooie dingen mee maken als ik hier zo rondkijk.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_115723516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dank je, sorry dat ik soms domme vragen stel, breien is compleet nieuw voor mij, maar ik vind het wel echt een leuke uitdaging en je kan er mooie dingen mee maken als ik hier zo rondkijk.
welnee, geeft niks
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115742640
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:19 schreef NoralyZ het volgende:
Ik ben met het achterpand van het vest bezig. De kleur is wat anders in het echt dan op de foto, de foto is wat flets, maar ik vind het supermooi worden! Vooral als ie geblockt is, is 'ie denk ik prachtig O+
(foto is klikbaar)
[ link | afbeelding ]
Prachtig, maar als ik goed kijk naar de boord, kleine tip, de boord verdraaid breien, dat wil zeggen wat ik doe dan, de rechte steek verdraait breien en de terug pen de steken breien zoals ze zich voordoen, krijg je mooiere boord, en als je bijmaakt in de 1e pen recht gewoon recht breien ( ook verdraait ) en ondertussen steekje bijmaken in de *averechtse* steek, dan een hele pen averecht terug en dan pas patroon beginnen, valt ie van de onderkant mooier............

begrijp me niet verkeerd hoor vind het in 1 woord een prachtig patroon en zie je breit met rondbreinaalden, ben beetje jaloers want dan ken ik echt niet, vaak geprobeert maar zit maar te *k***t***en*** met die dingen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115742815
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:38 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Prachtig, maar als ik goed kijk naar de boord, kleine tip, de boord verdraaid breien, dat wil zeggen wat ik doe dan, de rechte steek verdraait breien en de terug pen de steken breien zoals ze zich voordoen, krijg je mooiere boord, en als je bijmaakt in de 1e pen recht gewoon recht breien ( ook verdraait ) en ondertussen steekje bijmaken in de *averechtse* steek, dan een hele pen averecht terug en dan pas patroon beginnen, valt ie van de onderkant mooier............

begrijp me niet verkeerd hoor vind het in 1 woord een prachtig patroon en zie je breit met rondbreinaalden, ben beetje jaloers want dan ken ik echt niet, vaak geprobeert maar zit maar te *k***t***en*** met die dingen.
ik kan juist voor geen meter breien met gewone naalden, zo houterig en harkerig voel ik me dan. ik brei ook met de draad links, dat scheelt misschien...
Kwak
pi_115744006
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kan juist voor geen meter breien met gewone naalden, zo houterig en harkerig voel ik me dan. ik brei ook met de draad links, dat scheelt misschien...
Vind het knap hoor, op drops staan heel mooie patronen maar altijd met rondbreinaald, ik puzzel dan even en maak dan gewoon 2 keer een helft. Ga er toch maar weer eens voor zitten met de rondbreinaald.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115753143
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:38 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Prachtig, maar als ik goed kijk naar de boord, kleine tip, de boord verdraaid breien, dat wil zeggen wat ik doe dan, de rechte steek verdraait breien en de terug pen de steken breien zoals ze zich voordoen, krijg je mooiere boord, en als je bijmaakt in de 1e pen recht gewoon recht breien ( ook verdraait ) en ondertussen steekje bijmaken in de *averechtse* steek, dan een hele pen averecht terug en dan pas patroon beginnen, valt ie van de onderkant mooier............

begrijp me niet verkeerd hoor vind het in 1 woord een prachtig patroon en zie je breit met rondbreinaalden, ben beetje jaloers want dan ken ik echt niet, vaak geprobeert maar zit maar te *k***t***en*** met die dingen.
ik snap niet zo goed wat je bedoelt want ik ken nauwelijks nederlandse termen :D . maar feedback is altijd nuttig. bedoel je met 'verdraaid breien' dat je de steek door de achterste lus breit? 'knit through the back loop'? ik zal het eens proberen, een andere keer! niet in dit project want ik heb geen zin om opnieuw te beginnen en ik denk dat het niet zo slim is om de voorpanden wel met die steek te doen, dat levert misschien een vreemd verschil op.

en ik heb een hele rij averecht gebreid voordat ik het patroon ben begonnen :). dat stond ook in het patroon. ik volg het eigenlijk heel precies op.

en dit is ook in delen gebreid hoor, ik brei het op een rondbreinaald omdat het veel steken zijn en dat geeft een hoop flexibiliteit. de normale breipennen zitten me ook altijd enorm in de weg en ze zijn een stuk minder makkelijk mee te nemen!
pi_115753799
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:30 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

ik snap niet zo goed wat je bedoelt want ik ken nauwelijks nederlandse termen :D . maar feedback is altijd nuttig. bedoel je met 'verdraaid breien' dat je de steek door de achterste lus breit? 'knit through the back loop'? ik zal het eens proberen, een andere keer! niet in dit project want ik heb geen zin om opnieuw te beginnen en ik denk dat het niet zo slim is om de voorpanden wel met die steek te doen, dat levert misschien een vreemd verschil op.

en ik heb een hele rij averecht gebreid voordat ik het patroon ben begonnen :). dat stond ook in het patroon. ik volg het eigenlijk heel precies op.

en dit is ook in delen gebreid hoor, ik brei het op een rondbreinaald omdat het veel steken zijn en dat geeft een hoop flexibiliteit. de normale breipennen zitten me ook altijd enorm in de weg en ze zijn een stuk minder makkelijk mee te nemen!
ja dat is verdraait breien, je naald erachter zeg maar, en nee niet uithalen en niet het andere pand in verdraait boord. gewoon als je weer wat nieuws breit, het is elastiescher zeg maar...........hoop dat je me snapt hahaha
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115754015
Verdraaid breien: normaal zet je de naald aan de voorkant in de lus (punt gaat van links naar rechts) en voor verdraaid pak je de lus aan de "achterkant" (naaldpunt gaat van rechts naar links) en het opgepakte lusje wordt daardoor verdraaid.

Sorry, laatste post en ik heb na meerdere malen klunzen besloten om geen vervolgtopics te openen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')