Je moet de eerste en tweede steek altijd even stevig aantrekken, en dan zie je het uiteindelijk niet meer. Zal ook wel iets zijn waar je met ervaring beter in wordt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:39 schreef bietel het volgende:
Hebben jullie bij die magic loop niet dat je dan openingetjes krijgt, waar het werk dubbel zit? Dat krijg ik niet mooi regelmatig als de andere steken.
ERG LEUK! En zeker ook om ze hier te zien!quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:42 schreef Angelof9 het volgende:
Rondbreinaalden zijn net zo handig voor kleine cirkeltjes hoor. Moet je alleen de "magic loop" methode gebruiken.
Hallo sommige mensen die ik ken uit het haaktopic en sommige nieuwe mensen.![]()
Ik ben net begonnen met breien. Eerst heb ik deze gemaakt (op rechte naalden):
[ afbeelding ]
En toen deze (was eigenlijk te hoog gegrepen, maar toch gelukt), helemaal in één stuk op een rondbreinaald:
[ afbeelding ]
En toen deze:
[ afbeelding ]
Ook die kleine oren zijn rondgebreid met een rondbreinaald, voor mij geen gepiel met 5 losse naalden :p
Wat schattigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:31 schreef Angelof9 het volgende:
Ik begin het ook te leren, maar dit monstertje is nog gewoon gebreid:
[ afbeelding ]
oei dat vest heel mooi, maar dat wordt tellen..........quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:52 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Wat schattig
Het vestje voor m'n nichtje is af, en heel leuk geworden! Als ze 'm aankan (hij is nog iets te groot, maar ze groeit als kool) zal ik een foto posten. Verder ga ik morgen wol kopen voor dit project, m'n eerste volwassen kledingstuk, ik ben benieuwd!
Jepquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:16 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oei dat vest heel mooi, maar dat wordt tellen..........
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:35 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Jepik zie het als een uitdaging...
oh zo een zigzag, heel makelijk en je kan het met alle kleuren doen, ik doe het met petrol en aquablauw zal morgen voor je een foto maken en per pm naar je toesturen. het is lekkerwegbreienzonderteveelopteletten. ( maar maak het uit mijn hoofd maar ga ff voorbeeld voor je zoeken)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:00 schreef phluphy het volgende:
Welk patroon maak je, toverheks? Ik zoek namelijk nog een patroon voor een zomertrui. Heb ooit in de uitverkoop prachtig materiaal gekocht, in 4 kleuren, genoeg voor wel 10 truien, maar het is echt zomerspul en ik kan maar geen geschikt patroon vinden.
![]()
NoralyZ, succes! Altijd spannend, zo'n eerste grote-mensen-project!![]()
Angelof, je gaat lekkâh!
Pluph, de site van Drops! Helemaal brilliant qua patronen. Linkje: http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php. Ze updaten de site ook telkens met nieuwe patronen en rond de diverse feestdagen doen ze altijd extraatjes enzo.. Leukquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:00 schreef phluphy het volgende:
Welk patroon maak je, toverheks? Ik zoek namelijk nog een patroon voor een zomertrui. Heb ooit in de uitverkoop prachtig materiaal gekocht, in 4 kleuren, genoeg voor wel 10 truien, maar het is echt zomerspul en ik kan maar geen geschikt patroon vinden.
![]()
NoralyZ, succes! Altijd spannend, zo'n eerste grote-mensen-project!![]()
Angelof, je gaat lekkâh!
Wat een leuk patroon! Ik sla hem opquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:34 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh zo een zigzag, heel makelijk en je kan het met alle kleuren doen, ik doe het met petrol en aquablauw zal morgen voor je een foto maken en per pm naar je toesturen. het is lekkerwegbreienzonderteveelopteletten. ( maar maak het uit mijn hoofd maar ga ff voorbeeld voor je zoeken)
http://www.garnstudio.com(...)=140&d_id=30&lang=nl
dit idee, maar ik maak 4 steken omslag 1 recht dan weer 4 steken dan 1 afhalen 2 samen breien en de afgehaalde erover heen, dat je gaatjes krijgt en dan zo weer verder.......... 12 pennen met aquablauw, 4 pennen petrol, 4 pennen aquablauw 4 pennen petrol en dan weer 12 pennen aquablauw.
Bedankt, ik ken 'm al. Sterker nog, ik denk dat ik 'm van buiten ken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Pluph, de site van Drops! Helemaal brilliant qua patronen. Linkje: http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php. Ze updaten de site ook telkens met nieuwe patronen en rond de diverse feestdagen doen ze altijd extraatjes enzo.. Leuk
Ik heb op internet ook veel redelijk goede overzichten gevonden van de verschillende breisteken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:07 schreef Toverheks het volgende:
Even een tip tussendoor, weet niet of degene een Hobbyland ( vroeger euroland en knakenland) hebben, maar daar verkopen ze de breibijbel 9.95 staan heel leuke patroontjes in qua steken van alles wat met goede beschrijvingen kan je lekker zelf ontwerpen. ( heb al zoveel brei en haakboeken gewoon voor de heb en deze moest ik ook hebben), hebberig he
Okequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik heb op internet ook veel redelijk goede overzichten gevonden van de verschillende breisteken.
En op Garnstudio hebben ze hele duidelijke voorbeeldfilmpjes van zowat elke steek.
De omslag heb ik nog wel moeite mee, die ga ik maar eens oefenen met proeflapjes.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:29 schreef phluphy het volgende:
Oh maar ik begrijp je ook wel, ik verzamel ook boeken en patroonboeken en zo, langzaamaan. En ik heb ook wel eens een heel boek gekocht waar ik eigenlijk maar 1 patroon leuk in vond.
Hebben hebben hebben.
Brei je heel strak? Dat had ik in 't begin namelijk ook altijd! Nu brei ik een stuk meer ontspannen en losser.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:56 schreef phluphy het volgende:
Kolere, ik vind die ajoursteek echt lastig. En dan met name 2 steken samenbreien. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe krijg je in hemelsnaam die naald onder beide steken?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik geloof dat ik steek-ontwijkend gedrag ga ontwikkelen.
Ik dacht dat dat wel meeviel, maar dit duidt er wel op ja.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:48 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Brei je heel strak? Dat had ik in 't begin namelijk ook altijd! Nu brei ik een stuk meer ontspannen en losser.
je kunt altijd 2 draden tegelijkertijd gebruiken.. dan kan je grotere naalden gebruiken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:45 schreef kirsten. het volgende:
Haai allemaal,
kort vraagje; Ik gebruik Zeeman Soft voor een sjaal voor iemand. Ik wil hem wel lekker los breien, maar de wol zelf is natuurlijk niet al te chunky. Aangegeven op het etiket staat dat het voor naald 3-4 is. Ik probeerde het gisteren met naald 7 maar dat ging niet al te lekker. Is dat te groot en moet ik naar naald 6 of 5 of kan het toch? (ik heb altijd even problemen met het opstarten dus daar kan het namelijk ook aan liggen)
ik brei het met naald 3,25 volgens mij. 4 kan ook, 5 wordt wel los, 7 zou ik niet doen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:45 schreef kirsten. het volgende:
Haai allemaal,
kort vraagje; Ik gebruik Zeeman Soft voor een sjaal voor iemand. Ik wil hem wel lekker los breien, maar de wol zelf is natuurlijk niet al te chunky. Aangegeven op het etiket staat dat het voor naald 3-4 is. Ik probeerde het gisteren met naald 7 maar dat ging niet al te lekker. Is dat te groot en moet ik naar naald 6 of 5 of kan het toch? (ik heb altijd even problemen met het opstarten dus daar kan het namelijk ook aan liggen)
geinig! en een leuk wolletje ook!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Het patroon in een bepaald lettertype? Je kunt het dan toch gewoon kopieren en het lettertype veranderen? Of bedoel je iets anders?
Ik heb nog een monstertje gebreid:
[ afbeelding ]
Dan kan je 't inderdaad het beste via een programma omzetten naar een kleurenpatroon. Ik gebruik die zelf nooit dus ik heb ook geen link/tip daarvoor, maar misschien iemand anders wel?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Deze tekst wil ik op een trui gebreid hebben, echter die persoon die voor mij gaat breien, breid alleen maar via die patronen ofzo. Kijk ik heb er verder ook geen kaas van gegeten.
Maar dit wil ik op een gebreide trui krijgen (de rode letters) :
[ afbeelding ]
Denk dat het erop gemaasd moet worden, dan kan je sierletters mooi krijgen en de zin eronder.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Deze tekst wil ik op een trui gebreid hebben, echter die persoon die voor mij gaat breien, breid alleen maar via die patronen ofzo. Kijk ik heb er verder ook geen kaas van gegeten.
Maar dit wil ik op een gebreide trui krijgen (de rode letters) :
[ afbeelding ]
Wat houdt dat precies in, dat mazen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Denk dat het erop gemaasd moet worden, dan kan je sierletters mooi krijgen en de zin eronder.
en mazen is niet moeilijk dus stel dat eens voor...........
Je zou het kunnen zien als borduren op breiwerkquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in, dat mazen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |