abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 01:22:24 #151
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_110085102
dat met die kleuren en dat poppetje heel leuk, en dan Noraly haar deken, ff 1 woord schitterend ^O^ .
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_110089328
thanks again, wat lief van jullie :D ze was er erg blij mee!

quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 15:21 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is het ook watvoor beginnende breiers? Ik kan enkel rechts en averechts breien :@
misschien is het wel een goed project om als 1e gevorderden project mee te beginnen, maar dan zou ik wel eerst een proeflapje doen.

andere steken dan recht en averecht (sorry ik doe altijd alles in het engels, zo heb ik het geleerd): yarn over, twee samenbreien (op twee verschillende manieren, k2tog en ssk) en je moet nog iets vreemds doen met een steek over twee steken trekken. maar het klinkt moeilijker dan het is! bovendien lijkt de stap om iets meer te doen dan alleen recht en averecht erg groot maar het is echt vrij simpel! check gewoon youtube voor steken die je niet kent :).
  maandag 9 april 2012 @ 12:45:54 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110091621
NoralyZ, hij is prachtig geworden!
in de haak.
pi_110498043
Sjaaltje gebreid van wolletjes waar ik niet meer zoveel deed:
Hier kan je de kleuren beter zien:

Hier kan je de wolletjes beter zien:

Denk dat als ik er nog een ga maken, ik de bolletjes weglaat of nog een keer terug laat komen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:54:02 #155
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_110735375
Noraly, prachtige deken! En bietel wat een leuk sjaaltje is dat geworden :)

Mijn deken is af al bestaat hij nog steeds uit 2 losse banen.
Motivatie om die nog aan elkaar te zetten is heel erg gedaald omdat ik er eigenlijk niets meer mee kan doen. Tussen de laatste keer dat ik hier was en nu ben ik een heel klein beetje heel erg veel boel verliefd geraakt en we wonen al samen dus dan doe je niet veel meer met een eenpersoons deken. Hoewel ik toch nog steeds de handwerkkriebels heb.
  dinsdag 24 april 2012 @ 23:02:42 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110749349
dat is wel heel leuk nieuws caroline! :) en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed. :+
(of je maakt er nog 2 banen bij!)
in de haak.
pi_110750444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef trui het volgende:
dat is wel heel leuk nieuws caroline! :) en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed. :+
dat! of... dekentjes hoeven toch niet aan het bed gebonden te zijn? yay voor dekentjes op de bank!
  woensdag 25 april 2012 @ 03:14:32 #158
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_110755296
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef trui het volgende:
Ja al zal één baan waarschijnlijk wel voldoende zijn. Weet nog niet in welke kleuren die nieuwe baan zou moeten zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:21 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

dat! of... dekentjes hoeven toch niet aan het bed gebonden te zijn? yay voor dekentjes op de bank!
Goed idee ook! Temeer daar er al een bank is met een deken erop waar geregeld gebruik van wordt gemaakt. Mijn deken is vast lekkerder :)
pi_110807604
ik ben nu een jurkje voor mijn nichtje die 1 wordt aan het maken! het is een verjaardagscadeautje. mijn broer (haar vader) heeft meegeholpen uitzoeken, dus ik weet in elk geval dat het in de smaak valt, nu nog hopen dat het ook past :'). het is dit jurkje: http://www.ravelry.com/patterns/library/kenna-button-top

en dan maak ik hem in effen katoen, in een tint tussen oudroze en rood in, heel mooi :). ik post weer een foto als ie af is!
pi_110996869
Yes! Hij is af en gelukt!

Hieronder 2 fotootjes, niet zulke mooie foto's als de vorige want ik had 'm al ingepakt voordat ik me realiseerde dat ik nog foto's wilde maken :P.

Anyhow, voilá: (de foto van mijn nichtje haal ik later weer weg)

[ Bericht 12% gewijzigd door NoralyZ op 02-05-2012 10:04:14 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:34:38 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110998286
wat superschattig!! echt heel mooi!
Kwak
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:38:13 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110998448
hartstikke leuk noralyz!
in de haak.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:07:18 #163
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_111002163
Onzettend leuk geworden noralyz O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_111004163
Heel erg leuk Noralyz!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_111029477
Thanks! :D ze is er zelf ook erg blij mee, blijkt uit de foto ;)
pi_111195913
hallo dames, zelf ben ik sinds de winter weer begonnen met breien. Inmiddels een vest voor mijn oudste zoon en een trui voor mezelf gebreid en het gaat me wonderwel best goed af. Nu heb ik van mijn moeder een grote hoeveelheid wolresten gekregen en wil eigenlijk een patchwork achtige deken breien voor mijn jongste zoon. Ik heb al het nodige gegoogled, maar kan niet echt het patroon vinden. Hebben jullie enig idee? Moet ik alles aan 1 stuk breien, of allemaal losse vierkantjes en dan later aan elkaar zetten? Alvast bedankt.
  zondag 6 mei 2012 @ 09:47:40 #167
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_111196097
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:25 schreef gizzfonz het volgende:
hallo dames, zelf ben ik sinds de winter weer begonnen met breien. Inmiddels een vest voor mijn oudste zoon en een trui voor mezelf gebreid en het gaat me wonderwel best goed af. Nu heb ik van mijn moeder een grote hoeveelheid wolresten gekregen en wil eigenlijk een patchwork achtige deken breien voor mijn jongste zoon. Ik heb al het nodige gegoogled, maar kan niet echt het patroon vinden. Hebben jullie enig idee? Moet ik alles aan 1 stuk breien, of allemaal losse vierkantjes en dan later aan elkaar zetten? Alvast bedankt.
kijk eens op Ravely, of drops garn studio, Jessicatromp heeft ook wel iets staan.....maar Ravely kijken is verslavend hoor :@ je blijft uren bewonderen, klikken en kijken.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_111213411
Thanks toverheks, heb wat gevonden op Ravely.Ga maar beginnen met losse vierkanten en die dan later in elkaar zetten.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:18:58 #169
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111778318
Ik kwam dit tegen op facebook:

http://blog.allesoverbrei(...)ten-met-een-knitten/

Misschien leuk voor sommige kattenliefhebsters hier?

http://knitten.nl/
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111809128
quote:
17s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:18 schreef Sanne het volgende:
Ik kwam dit tegen op facebook:

http://blog.allesoverbrei(...)ten-met-een-knitten/

[ afbeelding ]

Misschien leuk voor sommige kattenliefhebsters hier?

http://knitten.nl/
misschien ontgaat het me een beetje maar... waarom moet je nou precies zo'n knitten maken?
  zondag 20 mei 2012 @ 23:17:59 #171
112545 Muck
pi_111811324
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:45 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

misschien ontgaat het me een beetje maar... waarom moet je nou precies zo'n knitten maken?
de dierenbescherming geeft ze als bedankje aan nieuwe donateurs en sponsors volgens mij :)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:39:27 #172
193834 alledagenheeldruk
#!/usr/bin/girl
pi_112357553
Leuk idee, die kittens!

En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!

Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt ;)

Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:

Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn :)
pi_112373701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!

Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn :)
Ooh ooh ja ik ik ik! Ik heb ooit een patroon op ravelry gezien, en dat vond ik zo mooi! Maar aangezien ik pas deze winter heb geleerd hoe ik de boordsteek kan maken durfde ik me er niet aan te wagen haha :P
pi_112382599
quote:
6s.gif Op zondag 3 juni 2012 10:04 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ooh ooh ja ik ik ik! Ik heb ooit een patroon op ravelry gezien, en dat vond ik zo mooi! Maar aangezien ik pas deze winter heb geleerd hoe ik de boordsteek kan maken durfde ik me er niet aan te wagen haha :P
niet twijfelen, gewoon doen!

mijn allereerste breiproject was een aardbeienmuts met boordsteek (tenminste, 1x1 ribbing is hetzelfde toch?), gewoon stockinette stitch, kleurwisselingen en opmazen. kan allemaal. daarvoor had ik nog nooit gebreid, zelfs geen rechte sjaal ofzo. en hij was best leuk, ik heb m in elk geval een aantal wintersporten opgehad :P
  zondag 3 juni 2012 @ 23:43:54 #175
112545 Muck
pi_112407899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuk zeg!
Ik ben wel geïnteresseerd in het patroon :Y
pi_112413886
ik heb het patroon ook bij mn favorieten gezet bij ravelry. Echt heel erg mooi.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:26:40 #177
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_113382055
Entrelac O+ Ik vind het erg mooi en wil het ook nog eens gaan proberen, maar eerst m'n andere brei- en haakprojectjes maar eens afmaken :)

Voor het eerst sinds tijden ben ik nu weer een trui aan het breien (voor m'n dochter, want voor mezelf duurt veel te lang :P ). Daarbij kwamen natuurlijk meteen weer wat vragen boven zoals: Hoe minderen jullie als je bij een voor/achterpand moet afkanten voor de mouwinzet? In m'n patroon staat elke 2e naald x steken afkanten en ik doe dat nu door aan het begin van een toer af te kanten, maar dan doe je de linker en rechterkant dus niet in dezelfde toer. Is dat de goede manier, of kan het beter door te minderen of in dezelfde toer aan het begin en aan het eind af te kanten?
  maandag 25 juni 2012 @ 20:32:06 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113382349
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:26 schreef Jojogirl het volgende:
Entrelac O+ Ik vind het erg mooi en wil het ook nog eens gaan proberen, maar eerst m'n andere brei- en haakprojectjes maar eens afmaken :)

Voor het eerst sinds tijden ben ik nu weer een trui aan het breien (voor m'n dochter, want voor mezelf duurt veel te lang :P ). Daarbij kwamen natuurlijk meteen weer wat vragen boven zoals: Hoe minderen jullie als je bij een voor/achterpand moet afkanten voor de mouwinzet? In m'n patroon staat elke 2e naald x steken afkanten en ik doe dat nu door aan het begin van een toer af te kanten, maar dan doe je de linker en rechterkant dus niet in dezelfde toer. Is dat de goede manier, of kan het beter door te minderen of in dezelfde toer aan het begin en aan het eind af te kanten?
ik vind steeds aan het begin van de toer een mooier resultaat geven. om en om dus eigenlijk. ik heb t op twee manieren geprobeerd, en als ik t doe zoals ik denk dat t eigenlijk hoort vind ik het heel "happerig" worden...
Kwak
pi_113398021
om en om... anders lijkt me dat je niet aan je volgende naald kunt starten. (afkanten dan.. bij minderen/samenbreien natuurlijk wel)

mja zo'n ster in breien ben ik nou ook weer niet :+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_113398031
wat een indrukwekkende steek/patoon :D

en wat een schattig jurkje is dat zeg!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')