misschien is het wel een goed project om als 1e gevorderden project mee te beginnen, maar dan zou ik wel eerst een proeflapje doen.quote:Op zondag 8 april 2012 15:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is het ook watvoor beginnende breiers? Ik kan enkel rechts en averechts breien
dat! of... dekentjes hoeven toch niet aan het bed gebonden te zijn? yay voor dekentjes op de bank!quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef trui het volgende:
dat is wel heel leuk nieuws caroline!en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed.
(of je maakt er nog 2 banen bij!)
Ja al zal één baan waarschijnlijk wel voldoende zijn. Weet nog niet in welke kleuren die nieuwe baan zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:02 schreef trui het volgende:
dat is wel heel leuk nieuws caroline!en de eenpersoonsdeken kan op het logeerbed.
(of je maakt er nog 2 banen bij!)
Goed idee ook! Temeer daar er al een bank is met een deken erop waar geregeld gebruik van wordt gemaakt. Mijn deken is vast lekkerderquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:21 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
dat! of... dekentjes hoeven toch niet aan het bed gebonden te zijn? yay voor dekentjes op de bank!
kijk eens op Ravely, of drops garn studio, Jessicatromp heeft ook wel iets staan.....maar Ravely kijken is verslavend hoorquote:Op zondag 6 mei 2012 09:25 schreef gizzfonz het volgende:
hallo dames, zelf ben ik sinds de winter weer begonnen met breien. Inmiddels een vest voor mijn oudste zoon en een trui voor mezelf gebreid en het gaat me wonderwel best goed af. Nu heb ik van mijn moeder een grote hoeveelheid wolresten gekregen en wil eigenlijk een patchwork achtige deken breien voor mijn jongste zoon. Ik heb al het nodige gegoogled, maar kan niet echt het patroon vinden. Hebben jullie enig idee? Moet ik alles aan 1 stuk breien, of allemaal losse vierkantjes en dan later aan elkaar zetten? Alvast bedankt.
misschien ontgaat het me een beetje maar... waarom moet je nou precies zo'n knitten maken?quote:Op zondag 20 mei 2012 13:18 schreef Sanne het volgende:
Ik kwam dit tegen op facebook:
http://blog.allesoverbrei(...)ten-met-een-knitten/
[ afbeelding ]
Misschien leuk voor sommige kattenliefhebsters hier?
http://knitten.nl/
de dierenbescherming geeft ze als bedankje aan nieuwe donateurs en sponsors volgens mijquote:Op zondag 20 mei 2012 22:45 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
misschien ontgaat het me een beetje maar... waarom moet je nou precies zo'n knitten maken?
Ooh ooh ja ik ik ik! Ik heb ooit een patroon op ravelry gezien, en dat vond ik zo mooi! Maar aangezien ik pas deze winter heb geleerd hoe ik de boordsteek kan maken durfde ik me er niet aan te wagen hahaquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!
En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!
Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt
Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn
niet twijfelen, gewoon doen!quote:Op zondag 3 juni 2012 10:04 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ooh ooh ja ik ik ik! Ik heb ooit een patroon op ravelry gezien, en dat vond ik zo mooi! Maar aangezien ik pas deze winter heb geleerd hoe ik de boordsteek kan maken durfde ik me er niet aan te wagen haha
Leuk zeg!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Leuk idee, die kittens!
En wat een mooie dingen maken jullie, zeg!
Ik hou ook enorm van breien, maar ik heb niemand om het mee te delen. Mijn vrienden vinden het allemaal toch een beetje te moeilijk om te leren en hebben te weinig geduld. Ze snappen volgens mij niet dat je van breien juist rustig wordt
Ik houd erg van Entrelac tegenwoordig!
Entrelac is een manier van breien waarbij je vierkantjes maakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt! Heb wel een patroon (zowel Engelstalig als door mij vertaald in het Nederlands) als er geïnteresseerden zijn
ik vind steeds aan het begin van de toer een mooier resultaat geven. om en om dus eigenlijk. ik heb t op twee manieren geprobeerd, en als ik t doe zoals ik denk dat t eigenlijk hoort vind ik het heel "happerig" worden...quote:Op maandag 25 juni 2012 20:26 schreef Jojogirl het volgende:
EntrelacIk vind het erg mooi en wil het ook nog eens gaan proberen, maar eerst m'n andere brei- en haakprojectjes maar eens afmaken
Voor het eerst sinds tijden ben ik nu weer een trui aan het breien (voor m'n dochter, want voor mezelf duurt veel te lang). Daarbij kwamen natuurlijk meteen weer wat vragen boven zoals: Hoe minderen jullie als je bij een voor/achterpand moet afkanten voor de mouwinzet? In m'n patroon staat elke 2e naald x steken afkanten en ik doe dat nu door aan het begin van een toer af te kanten, maar dan doe je de linker en rechterkant dus niet in dezelfde toer. Is dat de goede manier, of kan het beter door te minderen of in dezelfde toer aan het begin en aan het eind af te kanten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |