Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 16:38 |
Hallo allemaal.. Ik wil een auto gaan kopen maar heb ik verder niet veel verstand van auto's.. Wensen -Wegen tot 900 -Prijs 1000-1400 -Apk gekeurd -Zuinig -Beetje sportief maar geen must.. Nu dacht ik aan de volgende auto's en bedrijven.. Heb overal al proef ritten in gehad... http://www.automobielbedrijf-erasmus.nl/ Hier staat een fiat punto te koop, 1.1 kan ik voor 1300 kopen.. http://www.autohuisbonte.nl/ Citroen Saxo 1.1I SX 3-Drs krijg ik een apk en kleine beurt 1400.. (Van deze verkoper beste indruk auto is alleen van 96, distrubitie riem is vervangen pas) En http://www2.autodealers.n(...)s.aspx?did=3352&pw=1 Citroen Saxo 1.1, apk tot aug 2012 Als jullie nog andere opties weten in de buurd van rdam-schiedam.. Graag. Ik heb zelf niet iemand die even mee kan ofzo helaas.. Vandaar mijn post | |
Stokstaart | vrijdag 25 november 2011 @ 16:40 |
De modellen die jij kiest zou ik sowieso niet halen Welke ik zou kiezen: Peugeot 306 Vw Polo Toyota Starlet | |
GizartFRL | vrijdag 25 november 2011 @ 16:41 |
Kijk bij de saxo's even over er geen olie lekt bij de koppakking net boven de dynamo ![]() Hoeft geen ramp te zijn, maar kijken is beter dan er later achter komen. ( Chuck, kom er maar in! ) | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 16:43 |
En waarom dan niet? | |
Stokstaart | vrijdag 25 november 2011 @ 16:46 |
Altijd gedoe met die Saxo's , verrotte koppakking, elektronica, airbags enz enz Punto heb je snel gedoe met oververhitting en dan kan je hem naar de sloop rijden ook | |
Impulse101 | vrijdag 25 november 2011 @ 16:49 |
Sluit ik me bij aan. Idd voor dat andere lijstje gaan. | |
swollywood | vrijdag 25 november 2011 @ 16:50 |
Heb een jaar lang een Punto uit 96 gehad, die daarvoor van een collega was geweest die er ook een jaar mee gereden heeft en nu rijd een oud-collega van me er mee rond. Nooit last gehad van oververhitting gehad, misschien gewoon een toevallige slechte ervaring van jou? | |
Stokstaart | vrijdag 25 november 2011 @ 16:54 |
Tijdens mijn stage in 2003 bij Kwikfit waren dat de mankementen die veel voorkwamen met die modellen. Kijk en dat zijn wel dat zijn dure reparaties waar je mee te maken kan krijgen. Google zelf maar. Als hij perse een oudere Punto of Saxo wil kopen moet je heel goed weten wat je haalt want nogmaals de reparatiekosten voor de 'traditionele' problemen met modellen uit die jaren zijn geen kattepis. | |
Bananenvlaflip | vrijdag 25 november 2011 @ 16:57 |
@TS de auto's die je hebt uitgezocht gaan wat commotie opleveren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo gecharmeerd ben van deze types. Vooral de punto staat toch wel erg twijfelachtig bekend. In combinatie met de autobedrijven die je hebt uitgezocht (geen van allen bovag) is dit vragen om moeilijkheden. Ik zou daarom zoeken naar andere bedrijven om bij te kopen (kijk ens op autoweek.nl voor de dealerreview) en hoewel je dit zelf zal moeten weten, ik zou op zoek gaan naar als betrouwbaar bekend staande auto's. Op zich is er best wat leuks te koop voor 1000 of 1400 euro, daar zal het net aan liggen. Let wel op dat je beter een iets zwaardere of minder zuinige auto kan hebben die minder onderhoudsgevoelig is, dan een zuinige en lichte auto die continu problemen geeft. Ik weet dat het zoeken naar een auto met goedkope vaste lasten een ware sport kan worden, maar op het totaalplaatje kan het toch verstandiger zijn om voor een zwaardere, minder zuinige auto te kiezen. Je weet wel, goedkoop en duurkoop enzovoorts. | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 16:58 |
Ik hoef niet perce een aude punto of saxo hoor.. Maar zijn die auto's van dat lijstje van jou zuinige ligte wagens? | |
Bananenvlaflip | vrijdag 25 november 2011 @ 17:00 |
Denk bij zuinigheid ook aan het volgende: een maat van me heeft een fiesta 1.4, weinig power en daardoor veel gas geven. Rijdt gemiddeld misschien 1:12. Ik rij in een golf 1.8 gemiddeld 1:14 zonder echt mijn best te doen. Het verschil in theoretisch verbruik en het verbruik in de praktijk kan echt levensgroot zijn. | |
Stokstaart | vrijdag 25 november 2011 @ 17:02 |
Ligt er aan welk motorblok je er bij koopt he. Als je een 306 Gti koopt dan kan het best in de cijfers lopen, je kan ook een 1.2 halen dan zal je kwa wegenbelasting niet veel duurder uit zijn dan met een Punto, en als je meer de kant van de Saxo op wilt kun je ook kijken voor de 106 | |
NickB | vrijdag 25 november 2011 @ 17:03 |
haha Bullshit koppakkingen gaan alleen zweten tussen de kop wanneer je gaat raggen bij een koude motor. Bij een VTS uitvoering zal je nooit last hebben van oververhitting, bij de 1.4 vts heb je namelijk de complete uitrusting van een 1.6 16v (radiator, remmen voor, stabilisator stangen). en airbags.. nog nooit van iemand meegekregen die saxo's of 106jes rijden. trouwens verwacht geen zuinige snelle wonderen van de 1.1 en 1.4 8v's zelf de 1.4 gereden opzich doet die altijd wel tegen de 1 op 15 zelfs met doortrekken tot de toerenbegrenzer (al heeft die onderin alle kracht zitten). [ Bericht 9% gewijzigd door NickB op 25-11-2011 17:08:35 ] | |
Stokstaart | vrijdag 25 november 2011 @ 17:03 |
Overigens zou je ook eens kunnen kijken voor een Swift. Die zijn behoorlijk rap en erg zuinig in gebruik. | |
Bananenvlaflip | vrijdag 25 november 2011 @ 17:06 |
Er is een bekend rijtje auto's dat niet erg origineel is maar wel vaak erg gunstig qua kosten. Daarin staan auto's als de suzuki swift, toyota starlet, vw golf etc. Zoek maar eens op het forum, dit soort topics is niet echt zeldzaam. | |
RonnieHansen | vrijdag 25 november 2011 @ 17:09 |
Ik moet er niet aan denken een auto van 1000 euro te kopen. Voor mij is het belangrijk dat ie weinig kilometers op de teller heeft en ik koop alleen bij een erkende merkdealer. Ik zou nog even doorsparen voor een goede auto. | |
NickB | vrijdag 25 november 2011 @ 17:11 |
http://www.saxo16vclub.nl/forum/showthread.php?t=17908 Mag voor zaterdag weg voor 1500 stond er misschien is het waard om er te gaan kijken? | |
resque | vrijdag 25 november 2011 @ 17:11 |
hyundai coupe gen 1 halen ![]() snelle auto, veel opties en best betrouwbaar ![]() | |
resque | vrijdag 25 november 2011 @ 17:12 |
jammer dat je moet inloggen om het topic te bekijken ![]() | |
NickB | vrijdag 25 november 2011 @ 17:14 |
Merk: Citroen Type: Saxo 1.4I VTS Bouwjaar: 06-04-2001 Apk: 27-06-2012 Km stand: 125.xxx Kenteken: 22-GV-HL http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WPOP8X4.jpg voor meer info inloggen ![]() | |
Bananenvlaflip | vrijdag 25 november 2011 @ 17:14 |
Dat is maar net hoe je erin staat. Hier twee auto's van 1000 euro, kilometerstanden van 260.000 en 400.000, niks aan het handje. Geluk? Misschien. | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 17:16 |
Ik heb ff wat opgezocht... http://www.autobedrijfaslan.nl/1093610/volkswagen-polo-1-4 (Nieuwe motor in met 12 maanden garantie) http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cayndgrqrfzt http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cazepqm3era1 | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 17:20 |
Hier werd net gezegt dat saxo niet zoveel is eigenlijk.. | |
resque | vrijdag 25 november 2011 @ 17:30 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b41z2btq1212 klaaaar ![]() | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 17:32 |
Dat is geen kleintje ![]() | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 17:34 |
http://www.autotrack.nl/o(...)vrdurl_standaard.css En deze dan? | |
NickB | vrijdag 25 november 2011 @ 17:42 |
die dingen zijn niks waard blikken chassis.. | |
NickB | vrijdag 25 november 2011 @ 17:47 |
Die motor zit nu nog steeds in nieuwe psa(citroen/peugeot) auto's en lopen met gemak over de 200.000 en hun noemde allemaal onzin dingen.. Enige wat kan gebeuren als je met een koude motor gaat trappen is dat hij olie gaat zweten bij de koppakking boven de dynamo.. goed onderhouden saxo's(106jes ook) roesten niet, degene waar ze de modderkuipen uithalen roesten alleen onder de motorcomputer en onder de zekeringen (zelfde plek alleen andere kant). als je hem onderhoud kan je makkelijk km's maken met zo auto, verder is het chassis net een kart dus rijdt wel sportief. | |
duidelijkheden | vrijdag 25 november 2011 @ 18:01 |
Kijk ook eens naar: Daihatsu Charade (96 en verder), 1.3, komt leuk mee en zuinig, zeg 1 op 15. En enorm betrouwbaar. Mitsubishi Colt (model vanaf 92), 1.3 of 1.6. 1.6 erg fel en toch relatief zuinig, zeg 1 op 14. 1.3 is wat trager, maar ook weer zuiniger: 1 op 15.5. En weer: erg betrouwbaar. De al eerder genoemde Starlet is natuurlijk ook altijd een optie, behoeft verder ook geen uitleg denk ik zo. En inderdaad, allemaal Japans, maar bij zoiets (oude, goedkope auto's) geldt wat mij betreft: beter het zekere voor het onzekere nemen. Japanse auto's van die leeftijd hoor je gewoon zelden klachten of rare dingen over. Veel vergelijkbare Europese auto's zullen ook prima zijn, maar je hoort er mij net iets te vaak iets over.. ("ja, dat was een rotexemplaar", "ja, dat is alleen bij blazen bij koude motor", "let even op dit en dit, is makkelijk te verhelpen, maar wel een kwaaltje", etc). | |
Jongen000 | vrijdag 25 november 2011 @ 18:12 |
Heb een charade gehad uit 94.. 1.5 jaar prima mee gereden... Nooit wat mee gehad tot nu dan.. Zou ook zo'n zelfde weer willen.. http://link.marktplaats.nl/1001335119 http://link.marktplaats.nl/501038830 Als iemand wat op kan zoeken en me ook wil hebben zou dat natuurlijk ook niet vervelend zijn ![]() | |
Kriegel | vrijdag 25 november 2011 @ 22:23 |
Leuk om die eens voorbij te zien komen, maar erg zuinig zijn ze niet kan ik uit ervaring zeggen, te zwaar (moet trouwens maximaal 950 kg zijn, TS, dat is de grens met de volgende gewichtsklasse) en bovendien in de regel iets boven budget. Ik zou in principe op veilig spelen en een Starlet 1.3 kopen; oerbetrouwbaar, licht en trapt lekker door. http://link.marktplaats.nl/506401159 http://link.marktplaats.nl/506110306 Micra is ook leuk: http://link.marktplaats.nl/498795686 Iets sportievere opties: http://link.marktplaats.nl/498797697 (targadak, open rijden) http://link.marktplaats.nl/500848444 (bommetje) http://link.marktplaats.nl/497615186 (onverwoestbaar en behoorlijk onderhouden) | |
Kriegel | vrijdag 25 november 2011 @ 22:37 |
Hey, trouwens, je zegt nu pas dat je al een Charade hebt gehad. Waarom koop je die niet gewoon opnieuw als je er tevreden mee was? Al is een Starlet volgens mij net iets 'beter'. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 01:18 |
http://link.marktplaats.nl/1001335119 Dit leek me dus ook wel wat.. Ja ik weet niet ![]() Kriegel fijn dat je zo mee denkt en zoekt, maar ik woon in Pernis ![]() ![]() | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 01:46 |
Uh, ik had er wel rekening mee gehouden hoor, al die auto's staan niet verder dan 70 km van Rotterdam als ik me niet vergis. Zit wel veel Brabant tussen, maar da's stom toeval. ![]() | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 01:51 |
http://link.marktplaats.nl/505828035 http://link.marktplaats.nl/501895612 http://link.marktplaats.nl/506133520 http://link.marktplaats.nl/504060616 Nog meer opgezocht maar wat het beste nou van alles is.. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 01:53 |
Geeft ook niet haha, maar wat vind je van al mn linkjes incl die charade 2001.. Ik ga me bed in hopelijk heeft dit plaatsen hier mij wat geholpen in de keuze.. Word ik morgen wakker en lees de ervaringen-meningen van andere en rij ik zo naar een bedrijf en gaat het allemaal goed komen.. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 02:24 |
Die Charade is verdomd goedkoop voor een 2001er met zo weinig kilometers. Geen idee of dat louche ruikt, het is immers wel een verouderd model voor die tijd, ondanks de toenmalige facelift was ie dat in '97 ook al. Zou een mooie deal zijn. Dat louche geldt trouwens wel voor dat Casa Cars waar die 1.4 106 te koop staat. Check die site: http://www.casacars.nl Zeg nou zelf, komt dat lekker over? Nee, dacht het ook niet. Werken ook alleen op afspraak vanuit een huis, van die sjacheraars. Daar kan ik natuurlijk naastzitten, maar als iets niet goed voelt (en dat kan gebeuren bij handelaren) is het voor mij al snel een no-go. Sowieso zou ik gewoon alles mijden dat in en rond de Spaanse Polder ligt, daar zit het echt stampvol met laaielichters. Zegt Liekendiek je iets? De 106 Sketch lijkt een stuk eerlijker (particulier is in deze prijsklasse sowieso een aanrader) maar zou ik zelf niet nemen, 50 pk maakt 'm gewoon sloom, lijkt me echt vervelend. Zuinig, jazeker, tot je 'm op z'n staart moet trappen om de snelweg op te draaien. Geef mij die GTI maar, al kan dat ene woordje helaas afhankelijk van je leeftijd voor een wat hoge verzekering zorgen. ![]() Polo en Swift 1.3 zijn voor zover ik weet vaak wel prima auto's, al heb ik er persoonlijk niets mee en weet ik er zodoende echt niks van. [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 26-11-2011 03:21:06 ] | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 02:49 |
Ik zou lekker een Saxo/ 106 bij een particulier kopen. Vaak zijn eerste ingevingen de beste, en ik vind dat een goede keus. Dan heb je iemand tegenover je die net zoveel van auto's weet als jijzelf en kan je een beter overwogen keuze maken. Die handelaren hebben altijd trucjes, lopen te pushen, garantie stelt geen zak voor, gare autos etc enz. [ Bericht 22% gewijzigd door Mercer op 26-11-2011 02:55:21 ] | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 06:21 |
Van de charade weet ik dus dat het turkse mensen zijn van dat bedrijf.. en in de spaanse polder zit.. Liekendiek heeft rommel dat weet ik.. Eigenlijk is dus geen 1 van mijn links echt wat.. Weet nou nog niet echt wat ![]() De ene hier zegt wel een saxo, de ander zegt je moet een wat 'meer' auto nemen... En euhm gti.. welke auto bedoel je daar mee? | |
thumbnail | zaterdag 26 november 2011 @ 07:34 |
Zo denk ik er ook over. | |
NickB | zaterdag 26 november 2011 @ 08:31 |
Ik denk dat hij de 106 gti bedoelt, maar als je toch naar een 106 kijkt.. waarom kijk je niet naar die 1.4 vts dan? dat is op het interieur na "gelijk" aan een 106 1.4 sport (alleen heeft de 1.4 vts van de saxo de remmerij van een saxo 1.6 16v/106 GTI, radiator en stabiliteitsstangen). Voor een 106 is trouwens wel veel meer te krijgen op marktplaats (plaatwerk ed.) | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 november 2011 @ 09:50 |
klopt ![]() Alleen er is tegenwoordig een reparatie set voor te krijgen bij de dealer, de kop zal er wel afmoeten, maar er komt een extra bus in het motorblok rechts voor, deze is van kundstof en wordt samen gedrukt als de kop vast gezet worden, hier na lekken ze niet meer ![]() | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 10:52 |
Klopt, was misschien niet helemaal duidelijk. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 13:12 |
Welke link is dat dan? Om eerlijk te zijn weet ik het niet zo g oed meer.. Een saxo reed fijn.. http://www.autohuisbonte.nl/ Kan ik er 1 kopen 1400, apk en beurtje uit 96 distrubutie riem vervangen.en is lid van de bovag.. Staat alleen niet op de site.. Verder.. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wuegwdustnkf Ik heb het liefst ook gwn een auto waar ik weer even mee een tijdje door kan en die pas over een tijd apk hoeft of dat die er bij zit.. Toch een saxo? Toch een vw? Toch een Japanner? Of toch een peugeot.. Ik weet het niet meer :S | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 13:14 |
Tja als je huidige auto niet door de keuring gaat komen.. Koop ik liever wat anders. Heb een auto voor werk nodig en keuring loopt van de week af.. Dusja | |
Sounddragon | zaterdag 26 november 2011 @ 13:19 |
Voor dat bedrag kun je aardig wat APK puntjes fiksen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 november 2011 @ 13:21 |
106 en een saxo zijn het zelfde | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 13:39 |
Deze is ook leuk, en in rotterdam. Apk kan je natuurlijk altijd eisen. Of minder betalen en zelf laten doen. Alleen geen airbag... Je kan altijd een bod doen van 750 euro. http://link.marktplaats.nl/506506426 Deze ook leuk, en kan je ook een nieuwe apk op vragen. http://link.marktplaats.nl/504570597 [ Bericht 15% gewijzigd door Mercer op 26-11-2011 13:55:17 ] | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 14:22 |
Kijk, zo'n VTS is natuurlijk het leukst. http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html Nog één, maar drukgroep niet helemaal 100% http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99430057.html Maar dat is allemaal weer een stuk duurder. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 14:28 |
Drukgroep? Hmm moeilijk.. heb die gele-oranje mail gestuurd.. Die blauwe is ook niet verkeerd nee..en 1.4 ipv 1.1 | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 14:30 |
| |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 14:33 |
Die blauwe is mooi ja, maar dat moet je wel aandurven zoiets. Drukgroep, dat is onderdeel van je koppeling. Kost 500 euro als die vernieuwd moet worden. Maarja, als je die auto voor 1200 zou kunnen krijgen. Maar prettigst is natuurlijk als je direct kan rijden zonder eerst zelf onderhoud te moeten laten doen. Koppeling moet je dus wel op letten. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 14:38 |
Hoezo aandurven? Net ook gebeld en hij wilde de auto miss aan familie verkopen maar dat wist hij morgen.. Hmm ik wil er zo 1 ![]() | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 14:42 |
Ik weet niet meer over welke blauwe je het hebt nu. ![]() | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 14:48 |
Haha ooh wacht, ik dacht dat dat aandurven over dat model ging ofzo.. Daarom begreep ik dat al niet,.. Maar nee dat gaat het um niet worden.. Hm maar ik denk nu wel dat ik een Saxo 1.4 wil, wel wat maanden gekeurd nog.. Alleen de vraag is bij wie.. en waar.. Die vent van die auto kwam aan de tel relaxt over ![]() | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 14:51 |
Ja, het is een leuke auto zo'n vts. Maar minder keus en duurder. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 14:55 |
Hmm alle auto website s maar af dan ofzo op zoek naar zo'n ding met niet al te veel km.. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 15:03 |
http://link.marktplaats.nl/502995981 Die dan? Wel geen 1.4 maarja | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 15:09 |
Die vind ik niet zo. Dan zou ik eerder die gele uit utrecht nemen. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 15:18 |
Jammer dat ik niet iets anders meer zie verder.. En die 2 die wat zijn daar is dus niks zeker over. De 1 is gemailt en van de ander hoor ik nog of de auto naar familie gaat.. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 15:34 |
Hier nog een op het oog nette 106 1.4 met boekjes en een vol jaar APK, staat maar 25 km verderop. http://auto.marktplaats.n(...)06-1-4-xr-green.html | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 15:46 |
Fijn dat er mensen mee denken hier! Kan ik waarderen. Eerlijk gezegd heb ik liever 1 van de saxo's waar Mercer mee kwam alleen is dat nog onzeker. Toch fijn om dingen achter de hand te hebben. Ik moet voor vrijdag een andere dus altijd handig. Als mensen nog meer goeie saxo's weten met niet veel km en een apk die nog wel even duurt dan zou ik dat graag willen horen! Bedankt tot zo ver alvast en ik hoop op nog meer links ![]() | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 15:50 |
Ja, aangezien 106 en Saxo toch bijna dezelfde auto's zijn. ![]() | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 15:52 |
Klopt ook wel ![]() ![]() | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 15:53 |
Deze is zo vet. ![]() | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 15:56 |
Je kunt voor dit soort bedragen ook niet al te veel eisen stellen, dan wordt het frustrerend zoeken. Maar die Peug komt qua jaartal dicht in de buurt, heeft niet bijzonder veel kilometers gemaakt, en een nieuwe APK + aantoonbaar onderhouden is voor het geld nog vrij zeldzaam kan ik je zeggen. Ik zou deze serieus in het achterhoofd houden, vooral omdat het om de hoek is. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 15:59 |
Dat snap ik ook wel! Maar ja je moet voor jezelf wel ergens een beetje een wensen lijstje stellen.. Mochten de 2 andere niks worden dan zal ik ze maandag is bellen om langs te gaan! | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 16:03 |
Overigens jammer dat er geen nap is.. bij die 106 kan je die niet ergens chekken? | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 16:08 |
Dat kan, maar dat kost een paar euro. http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=30 Maar ik denk niet dat de km-stand hier is teruggedraaid hoor. Anders was ie sowieso lager geweest. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 16:15 |
Hmm daar heb je misschien wel een punt ja.. Jammer dat ze al dicht zijn en je er wat later mee kwam anders had ik vandaag nog kunnen gaan ![]() Maar goed zoals ik al eerder zei mocht je/jullie nog meer tegen komen hoor ik het graag! | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 16:37 |
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne Heb op deze een bod gedaan van 1300 Krijg nu een bod van 1700 trug. Voor 1500 probere? Wat vinden jullie van die auto? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 november 2011 @ 16:42 |
Heb je er al mee gereden ![]() | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 16:43 |
Mooie auto. Je moet inderdaad wel een beetje uitkijken met bieden, in principe is een direct bod via mail wel rechtsgeldig lijkt mij. Dus zeggen dat je voor die prijs wel serieus wil komen kijken ofzoiets. | |
penny-wise | zaterdag 26 november 2011 @ 16:43 |
Leuk ding. Voor 1500 zou dat best een goede koop kunnen zijn maar alle auto's blijven een gok. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 16:48 |
http://link.marktplaats.nl/504378320 http://link.marktplaats.nl/489060094 | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 16:54 |
Pfff oook leuuuuk ![]() ![]() ![]() | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 16:58 |
De 1.0 alleen als je kickt op de sensatie van het rijden in een ouwe diesel, maar dan zonder koppel. ![]() Die VTS is wel leuk. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 17:01 |
Die VTS uit den haag blijf ik toch veruit het mooist vinden van wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Kan je niet nog wat vangen voor die auto die je nu hebt? | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 17:06 |
Wat ik zelf nooit helemaal begrijp: hoe komt het dat de 1.4 Saxo en 1.4 106 dezelfde motor gebruiken, vrijwel hetzelfde gewicht hebben en dat de Saxo desondanks volgens de fabriekscijfers een stuk sneller is van 0-100? Andere overbrengingen ofzo? Daarnaast is het sowieso apart dat Citroën bij zo'n gedeeld model de 1.4 al onder hun sportuitvoeringen rekent, terwijl Peugeot dat pas doet vanaf de 1.6, en die zijn dan ook echt snel, vooral de GTi. Nou ja, je hebt ook nog de 1.3 Rallye, maar dat is een apart verhaal. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 november 2011 @ 17:09 |
de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 17:12 |
Ik denk dat ik daar 150 euro voor kan krijgen? Het is een daihatsu charade uit 94. Bumper heeft een klein uitsteekpunt, moeten nieuwe shokdemper in voor, co2 uitstoot is te hoog, roest bij de remmen ergens geloof ik, kapotte veer, euhm het kwam er op neer dat hij voor 1080 te maken was.. En bedoel je deze? http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html Die auto waar ik dus op aan het 'bieden' was.. zn laagste bod is 1650.. De laatste links die je plaatste vind ik die uit dordt ook wel intressant. Wat merk je alleen anders? 1.1 1.2 1.4 1.6 Zo zien voorbij komen.. Wat betekend dat precies. Die charade was 1.3.. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 17:12 |
Helder, bedankt. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 17:14 |
Ja. Die blauwe 1650? Dat lijkt me niet verkeerd, dan kan je hem misschien wel voor 1600 krijgen. Dat is een mooie auto. Ik zou zeggen kijken! [ Bericht 2% gewijzigd door Mercer op 26-11-2011 17:20:45 ] | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 17:24 |
Huh, weet je dat niet? ![]() Die cijfers staan voor motorinhoud in eenheden van duizend, een 1.1 betekent dus 1100 CC. Grofweg gesteld: meer inhoud is in de regel meer vermogen en meer koppel. Hoewel de toenames niet lineair verlopen, en bijzaken als de hoeveelheid kleppen, de hoeveelheid cylinders en het gebruik van bepaalde motortechnieken ook veel invloed op de uiteindelijke cijfers hebben. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 17:31 |
Hmm.. eigelijk zou ik een beetje een top zoveel.. lijstje moete hebben van deze: http://auto.marktplaats.n(...)06-1-4-xr-green.html http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html http://link.marktplaats.nl/504570597 Dit waren ze een beetje dacht ik.... | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 17:32 |
Haha oke en heeft dat ook nog te maken met dat je met een 1.4 bijv makkelijker 120 rijd en op trekt dan een 1.1? Ja sorry ![]() | |
H-D | zaterdag 26 november 2011 @ 17:35 |
Waarschijnlijk is dat zo inderdaad. Je hebt met die 1.4 natuurlijk meer vermogen/koppel dan met die 1.1. Dus dan is je auto ook wat rustiger enzo bij hoge(re) snelheden. Maar zoals iemand anders ook al zei heeft het ook nog te maken met aantal cylinders, kleppen etc. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 17:40 |
De peugeot is fijn met de apk goekoopst.. De 2e is eigenlijk super alleen eerder apk hoop niet dat ik dan al weer veel kosten heb... En duurste auto.. De 3e is goedkoper dan de 2e en later apk.. En de 4e minste km.. Maar wat nou het beste is... en het minste.. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 17:47 |
Ja, hoewel de prestaties van een auto niet alleen afhangen van het vermogen, maar ook van het gewicht tegenover dat vermogen. Topsnelheid maar vooral het versnellen richting die top is daar gevoelig voor. Een auto van 800 kg zal het met 75 pk een stuk makkelijker hebben dan een auto van 1000 kg. Verder zijn er natuurlijk allerlei extra invloeden. Bijvoorbeeld de versnellingsbak, de afstelling daarvan, de aerodynamica van de auto, het onderstel dat het vermogen goed op de weg moet zetten, enzovoort. Uiteindelijk heeft het totaalplaatje op zichzelf weer invloed op het brandstofverbruik van je auto. Een andere stelregel is dat een motor met veel inhoud niet zoveel toeren hoeft te maken om een fatsoenlijke hoeveelheid kracht op te roepen. Daarom maken van die 1.0 naaimachientjes altijd zoveel herrie bij 100 á 120 km/u of hoger, die rijden dan al richting de top van hun kunnen, terwijl een dikke 3.0 zescylinder dan net een beetje op gang komt. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 17:47 |
Je moet niet alleen naar nu kijken, aangezien je waarschijnlijk wel minimaal 2 jaar met die auto doet. Dat is het vervelende van met haast een auto kopen. Op die VTS zal je minder snel uitgekeken zijn, hij is wel iets minder zuinig dan een 1.1. Je moet bepalen wat voor jou het belangrijkst is. En al die auto's kunnen problemen en dus kosten gaan geven, of niet. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 17:53 |
Hoelang er nog APK opzit is ook niet vreselijk belangrijk, als de auto gewoon oké is fiets je daar bij de volgende controle fluitend doorheen. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 17:59 |
Jaa klopt, maar wat loopt zo'n 1.1 en wat een 1.4? Scheelt dat dan zo veel? Als ik kijk naar hoe auto's er nu bij staan.. en ik verder vooruit denk dan denk ik zo: Saxo utrecht: 1... Minst verbruik? Minst km 2. 106.. onderhouds boekje.. langste apk 3 Saxo van 1350 goedkoper, jonger dan de andere saxo. 4 Ziet er het leukst uit.. maar ergens bang dat het een dure apk word april.. (dit zegt iemand die niet zoveel weet van auto's he ik dus ![]() Eigelijk komt 3 ook wel weer op 1.. want die auto is van 2001.. Ik heb het liefst: Zuinig, en 2 jaar zeker nog wel mee rijden... Oja en waar plaats ik deze? http://link.marktplaats.nl/489060094 Ook nog maar van 2000.. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 18:02 |
Je hebt nog wel even tijd voor de volgende apk, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Die donkergroene Saxo schrappen, rare achterlichten, en motorkap heeft zelfgemaakte luchthappers. En gaan kijken naar die blauwe VTS waar je op hebt geboden. En anders die gele uit Utrecht. Met al die auto's kan je nog jaren rijden normaal gesproken. [ Bericht 3% gewijzigd door Mercer op 26-11-2011 18:08:41 ] | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 18:08 |
En die je vanmiddag zei:P die zilveren die er op stond voor 2100? Dat je zei 1650 bieden? Waarom zitte die lucht dinge er eigelijk bij die groene? | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 18:09 |
Ben ik het mee eens, neem als het qua prijs lukt die blauwe VTS of die in Den Haag. Het extra vermogen t.o.v. de 1.1 is gewoon fijn om te hebben in allerlei situaties, en de auto bestuurt ook wat sportiever, was toch één van de wensen. Het verbruik zal echt niet zo achterlijk toenemen als je bedenkt dat je de 1.1 regelmatiger de toeren in moet jagen om vlot vooruit te komen. Als je alleen maar stadsritjes maakt gaat dat niet op, maar als er vaak buitenwegen en snelweg bij zitten is de 1.4 simpelweg de betere auto. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 18:10 |
Dat vind ik de mooiste, maar die van autoscout is ook erg mooi, en dat lijkt me geen slechte aanbieding. Je ziet dat dat ding goed onderhouden is aan de buitenkant, dat zegt vaak wel iets over hoe een eigenaar met de auto om is gegaan. Luchtdingen heeft iemand zelf er op gemaakt. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 18:13 |
Dat zijn meestal sjonnies die denken dat hun trage auto snel wordt als ze er 200 kilo aan plastic troep aan vastplakken. Hun auto's moet je mijden, zijn vaak afgetrapt omdat dit soort figuren niet fatsoenlijk kan rijden. | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 18:14 |
Wat Kriegel zegt. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 18:20 |
Stomtoevallig kwam ik vanmiddag dit tegen bij het zoeken naar die 106en: http://zulu.messageboard.(...)=0&finish_rel=-10000 Het verhaal van Jeffrey en zijn 1.1 106. Na vele honderden euro's, uren noeste arbeid en talloze hersencellen minder wegens het inademen van spuitlak, heeft hij een auto die er niet uitziet en het nog steeds met dezelfde bescheiden 60 pk moet stellen. Maar dat maakt niet uit, want Jeffrey blaast ermee door z'n woonwijk en z'n maten vinden 'm cool. ![]() | |
Mercer | zaterdag 26 november 2011 @ 18:22 |
Je kan ook de gebruikers reviews op autoweek.nl lezen. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 18:42 |
Duidelijk..Ik ga van de week bij die waar ik zeg maar 1650 voor heb staan kijken. Ondertussen wacht ik het bericht van die van autoscout af.. Ritje met de ene.. en de ander.. Kijken of ik die jij het mooist vond ook voor 1600 kan krijgen... Dan heb ik zat keus en als het de ene dan niet word dan word het de ander wel. Hopelijk gaat het allemaal lukken! En was dit plaatsen hier toch ergens goed voor haha:D. En Kriegel.. Is dat dus eigenlijk een 'trage' auto, die er nu een soort van sneller uit ziet ? Of zie ik dat verkeerd haha.. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 18:49 |
Wat me opvalt he.. bij deze.. http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html Is dit: Eigenaar sinds:29-08-2011 Hij heeft de auto 2 maanden.. en wil er al weer vanaf ? | |
Fritessaus | zaterdag 26 november 2011 @ 18:56 |
Iemand meenemen die er verstand van heeft, want voor hetzelfde geld doet 'ie hem weg omdat er een dure reparatie aan komt. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 19:04 |
Ja, en dat is vaak het debiele van sjonnies. In plaats van een snellere/sportievere auto te kopen steken ze heel veel geld in het snel laten lijken van hun brave gebakje. Al die spoilers, sideskirts, grote uitlaten en felle kleurtjes moeten de indruk wekken dat ze in een hele agressieve streetrace wagen rijden. Fast and the Furious, dat idee. Dat ze vervolgens eigenlijk voor lul staan, omdat hun lelijk gepimpte auto constant door de mand valt bij iedere poging om iemand voorbij te rijden (er is motorisch immers niks veranderd, hooguit een luchtfilter ofzo), dat ziet iedereen behalve zijzelf. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 19:07 |
Goed opgelet, dat zijn altijd dingen waar je een beetje voor moet uitkijken. Hij geeft zelf aan dat ie een leaseauto krijgt, maar dat kan best een smoes zijn. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 19:08 |
Hahahaha rij je zo op de middenbaan op de snelweg.. zie je in je linkerspiegel in de verte en je denkt: nou die komt me wel snel voorbij... Uit eindelijk tukt tie met 10 km sneller je voorbij whaha | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 19:24 |
Klopt. Nou ja, en snelweg is één ding, het nare van die gasten is vooral dat ze vaak niet kunnen rijden en dat soort geintjes proberen uit te halen op plekken waar het niet kan. Ze zien de weg als een circuit en brengen mensen daarmee in gevaar. | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 20:01 |
Achjaa dat soort mensen moeten ook wat hebben joh ![]() ![]() Maare het is toch raar dat iemand zn auto al zo snel weer weg wil doen? Zal vast wel wat mee wezen | |
H-D | zaterdag 26 november 2011 @ 20:04 |
Oh haha dat zijn zulke erge gevallen. En dan staan ze bij het stoplicht helemaal cool te doen en alles ![]() ![]() | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 20:16 |
Die schrijfstijl van die gast ook echt... ![]() Ah, dus het is een virus dat sjonnies veroorzaakt. Dat ze daar dan maar 'ns snel een antibioticum voor gaan vinden. ![]() | |
H-D | zaterdag 26 november 2011 @ 20:24 |
Hmja die schrijfstijl helpt z'n imago, in ieder geval bij mij, ook niet echt vooruit nee ![]() Nou ik heb opzich niks tegen sjonnies of dat je je auto compleet verbouwt maar ik vind het wel irritant als ze overal gaan lopen patsen alsof ze een of andere harde racewagen hebben en vervolgens allerlei gevaarlijke capriolen in de stad gaan uithalen. Meestal doen ze het in de stad volgens mij, op de snelweg valt er natuurlijk niet veel te patsen met 60pk... | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 20:48 |
Pfff meneertje van die ene auto is weg.. En zn ouders kunne alleen in de avond.. dus dat event overschrijven kan pas vrijdag..avond.. Zet je een auto te koop ma kan je hem eigenlijk niet eens snel weg doen.. | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 20:57 |
Welke auto? | |
Jongen000 | zaterdag 26 november 2011 @ 21:03 |
http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne | |
Kriegel | zaterdag 26 november 2011 @ 21:07 |
Ah ja, dat is wel jammer. Maar geduld loont en meer van die zever. | |
Mercer | zondag 27 november 2011 @ 01:21 |
Toch zou ik die proberen te krijgen. Je kan in ieder geval gaan kijken. | |
Jongen000 | zondag 27 november 2011 @ 18:51 |
Jaa doe ik ook wel! Heb nog wat andere opgezocht.. http://link.marktplaats.nl/492125388 http://link.marktplaats.nl/500450719 Vast niet iemand die nog meer gezien heeft ![]() Weet iemand trouwens hoe ik dat moet doen met mn huidige auto? Ik wil er vanaf dus of ergens inruilen.. of naar de sloop? Hoe haal ik hem van mijn naam af als ik straks de andere auto over neem? Wat dat betreft is de 106 van al eerder hier makkelijker... | |
Mercer | zondag 27 november 2011 @ 21:50 |
Je brengt hem naar de sloop, ruilt hem in, verkoopt hem. Dan krijg je een vrijwaringsbewijs en klaar. Die 2 autos vind ik allebei niet interessant. Ik snap het niet, je krijgt de beste keus aangeboden hier. En ga je alsnog oude auto's zonder airbag etc opzoeken? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Mercer op 27-11-2011 22:19:03 ] | |
Mercer | zondag 27 november 2011 @ 22:04 |
http://www.speurders.nl/o(...)0i-ben-99601375.html http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99648477.html | |
NickB | maandag 28 november 2011 @ 00:19 |
Nee, de 1.4 saxo VTS heeft alleen remschijven voor (wel gelijk aan die van de 1.6 16v of de 106 gti) en trommels achter. Wat de 1.4 saxo VTS heeft ten opzichte van een 106 1.4 sport: -Grotere geventileerde remschijven voor (van de GTI / 16V uitvoering). -Radiator van de GTI/16v uitvoering -Stabilisator stangen van de GTI/16v uitvoering. Ook heeft de saxo inderdaad een andere versnellingsbak dan de 106, de versnellingsbak van de 1.4 saxo vts is de langste van deze auto's dit houd dus in minder toeren op dezelfde snelheid (koppelmotor). Die saxo waar eventueel een andere koppeling in moet (druklager dat geluid maakte) kan voor veel minder dan 500 (Een kameraad van me die doet na werktijd op ze werk mocht je eventueel interesse hebben). Ik bedenk me net, mocht er een teken zijn van van schade achter/raggen kijk dan of de achterwielen recht onder de auto staan! | |
Jongen000 | maandag 28 november 2011 @ 16:55 |
Hmm duidelijk oke... Heb net de 106 bekeken.. was goed wagentje! Beviel eigenlijk prima. http://link.marktplaats.nl/506096842 dus http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne Die woensdag bekijken.. Voordelen van de 106? -Langer apk -Al in gereden -Goekoper Nadelen: Oudere auto Meer km Voordelen saxo: Jonger Snellere versnellingsbak dus? Minder km Nadelen: Iets duurder Eerder al apk.. Nog niet in gereden.. Iemand die verder nog zo wat voor en nadelen weet van de 106 en saxo? | |
NickB | dinsdag 29 november 2011 @ 11:44 |
Snellere "bak" valt mee je houdt dezelfde motor alleen kan je bij de 1 wat langer doortrekken tot ene hogere snelheid waar de ander al moet schakelen maar dit scheelt maar weinig. Op de GTI/16v zit bijvoorbeeld een kortere bak omdat die motor de meeste kracht heeft tussen de 5000-7000rpm maar met zo bak maak je dus hogere toeren op de zelfde snelheid. Zelf heb ik de saxo 1.4 bak op een aangepaste 16V motor ik rij daar dus over de 210 mee in de 4 hehe. 0-100 test van de 106 GTI en de saxo 16V verschillen ook met 1seconden terwijl ze allebij sneller zijn dat het laagst opgegeven getal ?? zal wel een PSA iets zijn maar het verschil tussen de saxo en de 106 1.4 is verwaarloosbaar. Let er ook even op of de koppeling al vervangen is, deze zijn meestal ook op rond de 120.000km (afhankelijk van de rijstijl). -punt bij de saxo is dat de originele stoelen een rugleuning hebben die iets heen en weer kunnen bewegen (naar achteren en voren) weet niet of de 106 dit ook heeft eigenlijk? Ehm ja rij er goed mee rond, laat hem in een hoge versnelling een wat lagere snelheid rijden om te kijken of die dan nog netjes doortrekt. Probeer op een lege parkeerplaats volledig in te sturen en rondjes te rijden (beide kanten op) dan zou je geen blijvende geluiden mogen horen van iets dat "tokt of knarst" | |
Fritessaus | dinsdag 29 november 2011 @ 13:54 |
Een kameraad van mij had een Saxo 1.4 VTS uit 2000 en dat was in mijn ogen niet echt een beste auto, maar hij kan er gewoon pech mee hebben gehad natuurlijk. De problemen waren voornamelijk: - Motor die afslaat wanneer de koppeling werd ingetrapt bij naderen rotonde/kruispunt (dit heeft al wat leuke situaties opgeleverd in bochten waar het stuurslot erop sprong); - Stoelen zaten zeer slecht, speling in de rugleuning en de zitpositie achter het stuur was voor mij (ik ben 1,80) niet goed te krijgen. Verder deed 'ie het wel altijd, maar let wel even op dit soort punten bij aanschaf van een Saxo VTS. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de Peugeot 1.6 1.4 ook dit probleem heeft met motor die afslaat enzo. | |
tralalala | dinsdag 29 november 2011 @ 14:49 |
Heb ik ook gehad met mijn Saxo, was een kapotte stappenmotor, 20 euro via Ebay. Kan je stuurslot er wel op springen als je sleutelstand zo staat? | |
Sounddragon | dinsdag 29 november 2011 @ 15:00 |
Nee, is ook BS volgens mij ![]() Wat wel kan is dat de stuurbekrachtiging ermee uitscheidt als de motor uitvalt, dat klinkt aannemelijker ![]() | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 15:01 |
Maar dat voelt wel heeeel anders dan als ie in stuurslot klikt ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 29 november 2011 @ 15:12 |
Eensch, maar een auto die op het stuurslot springt met de sleutel in het contact heb ik nog nooit van gehoord; volgens mij is dat technisch niet eens mogelijk ![]() | |
Fritessaus | dinsdag 29 november 2011 @ 16:24 |
Kan best de stuurbekrachtiging zijn inderdaad, maar hij heeft vlak daarna bij de APK het stuurslot moeten vervangen. Precieze reden voor de vervanging weet ik niet meer. Wellicht dat dat sowieso al niet helemaal jofel was? Laten we het maar op stuurbekrachtiging houden (zat zelf niet aan het stuur toen het gebeurde). | |
Sounddragon | dinsdag 29 november 2011 @ 16:31 |
Het stuurslot, of het contactslot? 2 heel verschillende dingen ![]() | |
Fritessaus | dinsdag 29 november 2011 @ 16:40 |
Nu je het zegt, de vervanging was inderdaad het contactslot en niet het stuurslot. Maar staan die twee niet met elkaar in verbinding (of hebben die een verband met elkaar)? Edit: Oja, ik weet weer waarom het contactslot vervangen moest worden. De stuurbekrachtiging, kachel en de achterruitverwarming werkten niet meer. De Saxo in kwestie is helaas niet meer (tegen een boom aangekomen) maar fijn om te weten dat het simpel op te lossen was. De garage kwam er maar niet uit wat het was. [ Bericht 38% gewijzigd door Fritessaus op 29-11-2011 16:46:43 ] | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 17:21 |
'Laat hem in een hoge versnelling in wat lagere snelheid rijden' Dus ik moet hem in zn 4 zetten bij 50? ' | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 17:22 |
| |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 19:45 |
inmiddels vervolgd: Welke auto moet ik kiezen? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 19:52 |
Dankzei jullie aan hele fijne auto' s dus gekomen! Toch ma ff nieuw topic (maar dat is dus geslote:S) http://link.marktplaats.nl/506096842 106, reed prima alleen de binnekant was niet echt wat me aansprak, ook de kleur verder niet zo.. Apk wel het langst.. http://www.speurders.nl/o(...)-3-drs-99297292.html Hier ben ik net geweest, hoorde niks geks bij het schakelen. was een man van in de 40 denk ik.. auto zag er prima uit.. Nu wil hij morgen middag al wat weten.. omdat er meer mensen zijn.. Maakt het lastig want ik wil savonds bij een ander kijke nog (die hier onder) 1400, want hij wilde de radio.. mooi dingetje er eigenlijk uit halen.. Was opzich ook een rustige man.. niet opdringerig... Koppeling is nog niet vervangen.. maar dat ging verder goed.. riem wel vervangen.. Inmiddels wel 170.000 km gereden maar van 2001.. Apk tot mei. En de laatste.. http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne Hier moet ik morgen avond nog heen.. Ik weet dat er een jongere gozer in gereden heeft, verder dat er wat minder km op staan en ik kan hem voor 1650.. Dus in deze verder alleen nog niet gereden. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 29 november 2011 @ 19:54 |
nogmaals:
| |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 19:57 |
Jaa grr jullie hebben toch wel een mening er over ![]() | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:02 |
Hoe zat de bestuurdersstoel? Hoe was de koppeling? Licht en soepel? In principe zijn nummer 2 en 3 natuurlijk de beste keuzes. Maar wij hebben die autos niet gezien of gereden. Dus is het niet te doen om daarin een keus te maken. | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:07 |
En je zegt apk tot mei, maar in die advertentie staat tot juni? En had de auto schade, zag hij er netjes uit? Als ik moest kiezen tussen die 106 of die VTS. Dan de VTS zonder twijfel. Wat vind je er zelf van? Je kan het wel aan ons vragen, maar je hebt toch ook een mening? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:11 |
Hij zat niet echt super zacht, ook achter over maar dat was verstelbaar... Verder wel ergens een kras... maar dat vond ik niet zown heel punt.. Ik moet iets verzinnen om te rekken.. Of zeggen dat ik hem koop en nadat ik de ander gezien heb dat toch ongedaan maak.. Oja en de apk.. hij heeft begin juni laten keuren dus nu moet hij in mei.. weer gekeurd.. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 29 november 2011 @ 20:12 |
dat hoef je bij mij niet te flikken akkoord is kopen. klaar | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:12 |
Had je verteld aan die verkoper dat je nog naar een andere VTS wilde gaan kijken? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:13 |
Nee... want hij zei dat er nog andere waren die wilde langs komen maar ik ben de 1e.. | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:15 |
Keuzes, keuzes, keuzes......... | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:15 |
Ik ben gewoon ook nog benieuwd na de ander, maar als dat niks is wil ik hem wel.. alleen weet ik dus niet of die ander wat is.. Die ik nu gezien heb is jonger, en meer km... Pfff keuzes maken is lastig:P | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:17 |
Die andere kan nog hagelschade hebben op het dak bijvoorbeeld, maar het kan ook een hele mooie auto zijn, zoals het op de foto lijkt. Ik snap dat het een moeilijke keus is. Eigenlijk moet je ook geen haast hebben met dit soort dingen. En wat was de reden dat deze man de auto zo snel weg moest doen? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:20 |
Nee ik zei ook tege die man van. kan ik het donderdag late weten.. Maar hij wilde het morge middag al weten. pff.. | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:20 |
Dàt zou ik niet doen, je kan zomaar random de koop ongedaan maken ![]() | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:21 |
1. Hij wil een grotere auto en heeft dit geld dan nodig. 2. Er waren nog meer mensen die morgen bellen.. | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:21 |
Dan zet hij je gewoon onder druk, dat is minder. | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:22 |
Huh? Rechts zat zown ding die ik kon verstellen waarmee ik die stoel recht kon zetten zeg maar.. Mercer... ja klopt een beetje wel.. pfff | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:24 |
Wat vond je van die auto? Dat heb ik nog steeds niet echt gehoord....... | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:25 |
Dat je niet zomaar van de koop kan afzien als je al gezegd hebt dat je hem gaat kopen | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:26 |
Jaa prima eigenlijk,. viel alleen 2x uit omdat ik moest wennen aan het andere koppelings punt.. dan ik gewent was.. Ik ben alleen nog zo nieuwschierig naar die andere ![]() | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:27 |
Wat rij je nu eigenlijk dan? | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:28 |
Koppeling greep laag aan? Hoeveel km rijdt je per jaar? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:28 |
Daihatsu charade | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:29 |
Ik denk dat ik gewoon te weinig gas gaf.. | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:29 |
Dat is wel te hopen:P helemaal bovenin is niet goed:x | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:30 |
Ah oke, dan is zo'n Saxo VTS wel een vooruitgang denk ik ofniet? ![]() | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:31 |
Als allebei die Saxo's het niet worden, zit je met die oude 106. ![]() | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:31 |
Jaa... van 94 wastie ma nu rijp voor de sloop ![]() Maar ik denk dat ik aan die koppeling gewoon moet wennen.. | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:33 |
Saxo, zeker die VTS, zal ook wel wat pittiger zijn ofniet? Want wat ligt er in die charade? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:34 |
Waarvan de apk wel langer is ![]() Maar wat moet ik doen? Zeggen dat ik hem koop en dan toch dat laten gaan als de ander beter is? Dat is niet zo netjes ![]() | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:36 |
Maja apk is ook niet heilig ofzo, als ie gewoon netjes onderhouden is moet je ook niet zoveel problemen met je apk hebben ![]() Dat moet je sowieso niet doen, dan krijg je alleen maar gezeik.Echt ![]() Maar misschien verkoopt ie hem wel niet aan die ander? Blijft toch , jou, lastige keuze ![]() | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:38 |
Zeggen dat je een auto koopt, is een overeenkomst. Als je die breekt, kan dat problemen opleveren. | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:38 |
Hoezo? | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:39 |
Ja precies wat mercer zegt. Dan krijg je dat hij nakoming vordert of schadevergoeding enzo..niet leuk! | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:39 |
Gewoon maar vragen om een dag langer bedenk tijd dan? | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:41 |
Ja dat is beter idd | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:42 |
Je kan het ook gewoon doen. | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:45 |
Had die vts waar je naar was gaan kijken hetzelfde interieur als die andere vts? | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:48 |
Nee die andere ziet er op het oog beter uit.. Maar waar ik dus ben geweest was ook opzich niet slecht.. | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:51 |
Dan zou ik lekker nog even naar die andere gaan kijken. | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:52 |
Mjaa maar hoe breng ik dat bij die andere vent ![]() | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:57 |
Zeggen dat je er nog even over nadenkt. ![]() | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 20:58 |
Morgen ook 19:00.. | |
Mercer | dinsdag 29 november 2011 @ 20:58 |
Rustig even morgen afwachten zou ik doen. | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 20:58 |
Zeg dan gewoon dat je hem morgenavond ipv morgenmiddag laat weten wat je doet. | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 21:05 |
Hm dan doe ik dat morgen ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 29 november 2011 @ 21:09 |
Goed plan ![]() | |
NickB | dinsdag 29 november 2011 @ 21:41 |
Mijn ervaring is dat de 1.4 en groter makkelijk 50 kan rijden in de 5. Zoals eerder werdt vermeld: dat de auto uitvalt of slecht stationair loopt. Dit is idd een veel voorkomend probleem na een lange tijd, de oplossing is simpel: Stappenmotor er uit halen(2 torx boutjes) ontvetten/schoonmaken daarna weer met vet inspuiten(WD-40) en het werkt allemaal weer voor zoveel duizend km. | |
Jongen000 | dinsdag 29 november 2011 @ 21:52 |
ik weet niet hoe dat moet hoor:P | |
NickB | dinsdag 29 november 2011 @ 22:33 |
Bestaan meerdere How-to's voor in bijna alle talen met foto's dus lukt zelfs jou ![]() | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 09:38 |
How-to's? | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 19:47 |
Okeeee daar was ik weer. Net bij de andere auto geweest.. En er lekte recht achter iets.. Ik ging een stukje rijden naar een plek met wat meer licht.. en toen zag ik dat dus.. Geen stuurbekrachtiging.. die van mij nu heeft het ook niet maar stuurt gewoon ligt.. Nou deze saxo uit 99 tering.. stuurde echt super zwaar.. Verder zaten de stoelen iets beter.. Hoorde ik ook geen gekke bijzondere dingen.. Maar ik denk dat het toch die uit 2001 gaat worden.. | |
penny-wise | woensdag 30 november 2011 @ 19:54 |
Je gaat in ieder geval niet over 1 nacht ijs | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 22:23 |
Vreemd, geen stuurbekrachtiging? Dan is het niet interessant. Ik dacht dat al die saxo's met airbag ook stuurbekrachtiging hadden. | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 22:25 |
Of hij was gewoon stuk? Ik moest echt als een malle aan dat stuur draaien.. | |
H-D | woensdag 30 november 2011 @ 22:26 |
Neem gewoon die met stuurbekrachtiging inderdaad. En als er iets lekt ofzo..lijkt me ook niet helemaal goed. | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 22:39 |
Per wanneer moet je een andere auto? A.s. weekend? | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 22:59 |
Jup ![]() | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 23:04 |
Wat ga je nu doen dan? Die andere blauwe kopen? Hoeveel km rijd je per jaar? | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 23:07 |
Die andere ja.. euhm 10.000 ofzo ? | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 23:08 |
Wacht nee ![]() ![]() Dus dat is per dag. | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 23:11 |
Dat is wel meer als 10.000. Die andere heb je al weer contact mee gehad? | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 23:14 |
Jup morgen alles regelen.. Jaa ik weet eigelijk niet precies.. mn vorige stond aan het begin op bijna 130 en nu bijna op 140.. maar ik werk nu ook 10 km verder dan toen.. Niet dat die km stand klopte verder hoor | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 23:18 |
Je hebt met die verkoper al afgesproken dat je hem wil hebben en morgen op komt halen? | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 23:19 |
Klopt | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 23:20 |
Spannend! ![]() | |
Jongen000 | woensdag 30 november 2011 @ 23:22 |
Vervangen bij ergens in de 120.000.. Remschijven waren ook vervangen, | |
Mercer | woensdag 30 november 2011 @ 23:30 |
Ik hoop dat alles goed gaat, en ben benieuwd! | |
H-D | donderdag 1 december 2011 @ 05:59 |
Ben ook benieuwd! Laat wel weten hoe het is gegaan enzo hè:P | |
Kriegel | donderdag 1 december 2011 @ 09:18 |
Ja, doe dat. | |
Jongen000 | donderdag 1 december 2011 @ 11:21 |
![]() Het is allemaal gelukt! ![]() | |
H-D | donderdag 1 december 2011 @ 11:22 |
Feli dan! ![]() Lekker veel rijden nu dus? ![]() | |
Jongen000 | donderdag 1 december 2011 @ 11:24 |
Haha eventjes wezen touren vanmorgen. Hij rijd echt fijn, en goeie radio ook, speekers ![]() | |
H-D | donderdag 1 december 2011 @ 11:57 |
Haha lekker ![]() ![]() Ik kijk ook altijd naar de audio ![]() | |
Jongen000 | donderdag 1 december 2011 @ 12:24 |
Jaaa rijd aardig stil ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 1 december 2011 @ 12:30 |
Hoeveel kw en koppel heeft ie? ![]() En hoe zwaar is ie? ![]() | |
Kriegel | donderdag 1 december 2011 @ 12:39 |
75 pk en 111 nm bij 3400 toeren. Gewicht ongeveer 800 kg. Volgens mij is ie door dat lage gewicht toch best wel fel, zal in ieder geval niet sloom voelen. Gefeliciteerd trouwens. ![]() | |
H-D | donderdag 1 december 2011 @ 12:48 |
Hmm dat zal inderdaad wel. 75pk icm die 800kg maakt het waarschijnlijk een redelijk vlotte auto ![]() | |
Mercer | donderdag 1 december 2011 @ 12:56 |
Topkoop dit! ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Mercer op 01-12-2011 13:10:33 ] | |
Mercer | donderdag 1 december 2011 @ 13:02 |
Ben je heeeel blij nu? ![]() | |
Jongen000 | donderdag 1 december 2011 @ 13:16 |
Haha ben best blij, en dat onderhoud doe ik gewoon bij mn 1e apk straks gelijk! Geen airco ![]() | |
NickB | vrijdag 2 december 2011 @ 10:57 |
Mooie auto ![]() | |
Catch22- | vrijdag 2 december 2011 @ 10:58 |
ff oefenen en als je echt kan rijden koop je een BMW. Tot die tijd veel plezier in je Saxo. | |
NickB | vrijdag 2 december 2011 @ 10:58 |
lol BMW, 530 is no match voor me saxo ![]() | |
Catch22- | vrijdag 2 december 2011 @ 11:04 |
Tuurlijk jochie | |
Kriegel | vrijdag 2 december 2011 @ 11:09 |
Wat is dat nu weer voor kansloze opmerking? ![]() | |
silenthill | vrijdag 2 december 2011 @ 13:01 |
Leuke auto. En blauw, goede kleur ook nog eens. | |
H-D | vrijdag 2 december 2011 @ 15:27 |
Ja blauw is mooi idd. | |
NickB | vrijdag 2 december 2011 @ 16:50 |
Haha jep, kerol kon het niet hebben. mooiste is dat ik hij ging nakijken wat voor motor er in zat ![]() | |
Catch22- | vrijdag 2 december 2011 @ 16:51 |
sprintje van 0-50 zeker? 0-100 in 11.2 e39 530 in 7.1 Gaat wel lukken ja [ Bericht 62% gewijzigd door Catch22- op 02-12-2011 16:56:57 ] | |
NickB | vrijdag 2 december 2011 @ 17:24 |
lol, me saxo heeft een top van 250 dus do the math ![]() Was een 80 weg in de 1 kan ik met nat weer weinig dus trok hem alleen vol door in me 2 tot de 120 toen bleef hij wel achter ja. | |
NickB | vrijdag 2 december 2011 @ 17:25 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door NickB op 02-12-2011 17:25:54 ] | |
Jongen000 | zondag 4 december 2011 @ 00:53 |
En dan is je uitlaat los van je katalyzator.. | |
Jongen000 | zondag 4 december 2011 @ 01:05 |
en een gat waardoor hij dus herrie maakt.. Zou ik die oude eigenaar daar in kunne betrekken? | |
Mercer | zondag 4 december 2011 @ 01:38 |
Dat kost niet veel om te repareren. Ik zou het zelf oplossen, aangezien het geen kostbare reparatie is en gewoon onderhoud. Welk gedeelte uitlaat is kapot? | |
Mercer | zondag 4 december 2011 @ 01:52 |
Dit is de katalysator.![]() | |
H-D | zondag 4 december 2011 @ 02:15 |
[ Bericht 100% gewijzigd door H-D op 04-12-2011 02:17:18 (Beetje offtopic) ] | |
Jongen000 | zondag 4 december 2011 @ 09:07 |
Ik ben zelf niet zo handig hier in.. Iemand hier misschien die me zou kunnen helpen? Zal straks is kijken of ik een foto kan maken.. | |
Jongen000 | zondag 4 december 2011 @ 09:46 |
http://imageshack.us/photo/my-images/854/007fjx.jpg/ (copy/paste deze link) | |
Mercer | zondag 4 december 2011 @ 09:50 |
Imageshack werkt niet op fok volgens mij. Beter gebruik je dit. ![]() Maar wat ik al in je andere topic zei. Het is dus de katalysator. De aansluiting van de Lambdasonde is gewoon weggerot. [ Bericht 38% gewijzigd door Mercer op 04-12-2011 09:55:59 ] | |
Anne | zondag 4 december 2011 @ 13:26 |
Wil je hier of in onderstaand topic verder? uitlaat los van katalysator saxo |