Ja, ik vraag me af waar ze dat nou op baseren. Ze praten elkaar denk ik alleen maar na. Ik zou zeggen dat de service de moeilijkste slag in het tennis is, omdat daar de meeste elementen in zitten.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:28 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom zeggen de Nederlandse commentatoren áltijd bij een backhandsmash dat dat de lastigste slag bij het tennis is? Je weet het gewoon van tevoren, en ja hoor.
En dat Agassi getrouwd is met Steffi Graf.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:30 schreef Salamando het volgende:
[..]
Omdat het van die inkoppers zijn, net zoals dat Tipsarevic filosofische boeken leest en Nadal vroeger rechts was.
Maar een service is uit stilstand, dat maakt een heel verschil met slagen in een rally.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af waar ze dat nou op baseren. Ze praten elkaar denk ik alleen maar na. Ik zou zeggen dat de service de moeilijkste slag in het tennis is, omdat daar de meeste elementen in zitten.
Ik vind het zelf nochtans één van de makkelijkste ballen om te slaan. Vooral omdat je vrij makkelijk de hoek kort cross de baan uit kan maken en een tegenstander er bijna nooit meer bij kan.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:30 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat doet Koenig trouwens ook. Elke keer bij zo'n backhandsmash. En het mooie is, het is misschien de lastigste slag, maar ze maken hem bijna altijd wel.
Ik vind het zelf lastiger, door de opgooi.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar een service is uit stilstand, dat maakt een heel verschil met slagen in een rally.
Ik sla ze bijna altijd rechtdoor, omdat iedereen een bal crosscourt verwacht.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nochtans één van de makkelijkste ballen om te slaan. Vooral omdat je vrij makkelijk de hoek kort cross de baan uit kan maken en een tegenstander er bijna nooit meer bij kan.
Service is de enige slag waar een tegenstander geen invloed op kan uitoefenen, dus het komt puur uit een speler zelf. Gecombineerd met het feit dat je opgooi in principe altijd anders isquote:Op donderdag 24 november 2011 22:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar een service is uit stilstand, dat maakt een heel verschil met slagen in een rally.
Moet je nagaan, voor een volleyballer is het nog drie keer zo lastig omdat ze een aanloop nemenquote:Op donderdag 24 november 2011 22:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het zelf lastiger, door de opgooi.
De service hoort normaal gesproken de makkelijkste bal in het tennis te zijn, aangezien je daarbij niet afhankelijk bent van je tegenstander.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af waar ze dat nou op baseren. Ze praten elkaar denk ik alleen maar na. Ik zou zeggen dat de service de moeilijkste slag in het tennis is, omdat daar de meeste elementen in zitten.
Kan ook, maar als je em hard kort cross die baan uit slaat, kan er echt niemand meer bij, ook al verwacht je em wel daar.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik sla ze bijna altijd rechtdoor, omdat iedereen een bal crosscourt verwacht.
Dat maakt hem niet per se makkelijker. Mijn service is het slechtste onderdeel van mijn spel, omdat ik nog er niet in slaag om een goeie manier te vinden om hem te slaan. Ik vind de coördinatie heel moeilijk.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
De service hoort normaal gesproken de makkelijkste bal in het tennis te zijn, aangezien je daarbij niet afhankelijk bent van je tegenstander.
Maakt het juist de moeilijkste slag vind ikquote:Op donderdag 24 november 2011 22:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
De service hoort normaal gesproken de makkelijkste bal in het tennis te zijn, aangezien je daarbij niet afhankelijk bent van je tegenstander.
Maar de service is juist perfect te trainen. Je kan zo honderden keren achter elkaar in je eentje gaan staan om te serveren, heb je niemand bij nodig.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat maakt hem niet per se makkelijker. Mijn service is het slechtste onderdeel van mijn spel, omdat ik nog er niet in slaag om een goeie manier te vinden om hem te slaan. Ik vind de coördinatie heel moeilijk.
Mooie volley weer van Tsonga.
Sowieso sla je 'm in iedere wedstrijden vele malen meer. Dus dat zou langzamerhand moeten lukken.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:39 schreef BobW het volgende:
Een service kan je gewoon 1000x achter elkaar in je eentje oefenen. Backhandsmash vind ik zelf ook erg lastig, raak hem altijd fout
Ik wel, want ik zie niet wat ik doe als ik serveer, bij andere slagen wel.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar de service is juist perfect te trainen. Je kan zo honderden keren achter elkaar in je eentje gaan staan om te serveren, heb je niemand bij nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |