Als je de berichten een beetje gevolgd had, had je geweten, dat het allang terug is via allerlei wegen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op het kwartje van Kok.... je weet wel...de man van de pvda. Ja uh nee mensen dat komt echt terug hoor...nee echt!
Bron?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je de berichten een beetje gevolgd had, had je geweten, dat het allang terug is via allerlei wegen.
Lees je je actieve topics wel?quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)er-met-de-PvdA.dhtmlquote:Als gedoogpartner PVV niet bereid blijkt om structurele hervormingen voor haar rekening te nemen, dan zouden VVD en CDA verder moeten gaan met de PvdA.
Dat stelt oud-VVD-minister Johan Remkes zaterdag in NRC Handelsblad. Nieuwe verkiezingen hoeven daar volgens hem niet voor te komen. 'Die kunnen we er in de huidige economische crisis echt niet bij hebben. Bovendien hebben we goed met de PvdA samengewerkt op het Europa-dossier', aldus Remkes. Hij denkt aan hervormingen op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en in het pensioenstelsel. Remkes is momenteel commissaris van de Koningin in Noord-Holland.
Robin Linschoten, voormalig VVD-staatssecretaris, is wel voorstander van verkiezingen als PVV-leider Geert Wilders zich blijft verzetten tegen structurele hervormingen.
Onderhandelaars van VVD, CDA en PVV spreken sinds 3 weken in het Catshuis over extra ingrepen die miljarden euro's moeten opleveren. Maandag gaan de onderhandelingen verder.
Ze kunnen toch een nieuw regeerakkoord en kabinet maken? Gezien de peilingen voor PvdA lijkt me dat voor hen helemaal geen onredelijk alternatief voor nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)er-met-de-PvdA.dhtml
Ja, en de PvdA laat zich gewoon gebruiken op die manier, natuurlijk
CDA en PvdA liggen elkaar totaal niet op het moment. Dit komt door het vallen van het vorige kabinet. Dit gaat hem niet worden denk ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:51 schreef ErikT het volgende:
Ze kunnen toch een nieuw regeerakkoord en kabinet maken? Gezien de peilingen voor PvdA lijkt me dat voor hen helemaal geen onredelijk alternatief voor nieuwe verkiezingen.
Dan moet de VVD bergen punten op linkse gebieden inleveren waarvan ze zo trots waren dat ze ze ingevoerd kregen. Tis nogal een draaiquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ze kunnen toch een nieuw regeerakkoord en kabinet maken? Gezien de peilingen voor PvdA lijkt me dat voor hen helemaal geen onredelijk alternatief voor nieuwe verkiezingen.
Ik denk dat ze met de PvdA meer voor elkaar krijgen dan met de PVV. Het zit nu zo muurvast dat ze een maand (of meer) aan kostbare tijd verspillen in het Catshuis om alleen maar te proberen er uit te komen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dan moet de VVD bergen punten op linkse gebieden inleveren waarvan ze zo trots waren dat ze ze ingevoerd kregen. Tis nogal een draai
Eens.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met de PvdA meer voor elkaar krijgen dan met de PVV. Het zit nu zo muurvast dat ze een maand (of meer) aan kostbare tijd verspillen in het Catshuis om alleen maar te proberen er uit te komen.
Het land heeft het zelf gewild, 9 juni 2010quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:07 schreef Oldie57 het volgende:
Het is toch treurig gesteld met de VVD. Of eigenlijk, het is lachwekkend. Het lot van de hoeders van het liberale gedachtegoed ligt in handen van de SGP die er openlijk voor uitkomt dat de toekomst van Nederland moet worden gebaseerd op een tweeduizend jaar oud toverboek waar mensen op water kunnen lopen en uit de dood herrijzen. Doodzieke patienten mogen van hen niet vrijwillig sterven maar moeten ondragelijke pijn lijden want "de Here Jezus heeft tenslotte ook voor ons heel erg geleden". Mafkezen.
Ik zei al dat men binnen een dag een overzicht had wat waar gehaald kan worden. Dat weet het minfin echt wel. Geloof ook wel dat dat allang af is, nu nog kijken hoe je het naar buiten brengt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met de PvdA meer voor elkaar krijgen dan met de PVV. Het zit nu zo muurvast dat ze een maand (of meer) aan kostbare tijd verspillen in het Catshuis om alleen maar te proberen er uit te komen.
Zoiets schreef Martin Sommers ook al: http://www.volkskrant.nl/(...)ten-hoe-en-wat.dhtmlquote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zei al dat men binnen een dag een overzicht had wat waar gehaald kan worden. Dat weet het minfin echt wel. Geloof ook wel dat dat allang af is, nu nog kijken hoe je het naar buiten brengt.
Een raak stuk, lekker cynisch ook.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoiets schreef Martin Sommers ook al: http://www.volkskrant.nl/(...)ten-hoe-en-wat.dhtml
en terecht.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:18 schreef remlof het volgende:
Maar ze willen nieuwe verkiezingen: PvdA: niet met coalitie in zee
Ik geloof niet dat iemand een coalitie op zijn stembiljet heeft gezet, een fors deel van één van de twee regeringspartijen wilde niet eens.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:38 schreef Quarant het volgende:
[..]
Het land heeft het zelf gewild, 9 juni 2010
CDA kan geen kant uit. Nieuwe verkiezingen betekenen opnieuw een halvering.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
CDA en PvdA liggen elkaar totaal niet op het moment. Dit komt door het vallen van het vorige kabinet. Dit gaat hem niet worden denk ik.
Ja, dat was eigenlijk wel te verwachten met Samsom. Hoewel het me sterk lijkt dat de PvdA meer dan 30 zetels zou kunnen halen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:18 schreef remlof het volgende:
Maar ze willen nieuwe verkiezingen: PvdA: niet met coalitie in zee
Ter compensatie hebben we je ma achter het raam gezet als collectief eigendom.quote:Op zondag 15 april 2012 20:46 schreef Oldie57 het volgende:
Neo-liberalen zijn de grootste klootzakken op aarde. Een kleine elite wordt ontstellend rijk ten koste van honderden miljoenen mensen.
Dit zei Rutte ten tijde van de Nekschot-affaire:quote:Een woordvoerder van de VVD laat tegenover persbureau Novum weten dat het voorstel eerst met de fractie moet worden besproken voordat er een oordeel over kan worden geveld. “Die afweging is nu nog niet gemaakt.” Volgens de zegsvrouw is er “op dit moment geen inhoudelijke lijn”. Van der Ham denkt echter dat de VVD het voorstel niet langer steunt vanwege de vermeende afspraken die het kabinet heeft met de SGP. Van der Ham:
"Eerder al trok de VVD haar steun aan het wetsvoorstel om koopzondagen vrij te laten aan gemeenten in. Ook keurde de VVD goed dat trouwambtenaren huwelijken mogen blijven weigeren aan homoseksuele en lesbische paren. Waar trekt Rutte de liberale grens?"
Volgens politiek verslaggever Annemarie Kas van NRC Handelsblad verkiest de VVD, als deze inderdaad de steun terugtrekt voor het wetsvoorstel, pragmatische overwegingen boven hun principes. Kas:
"Als de VVD inderdaad de steun aan dit wetsvoorstel intrekt, verkiezen de liberalen weer pragmatische overwegingen boven hun principes. De coalitie gaat voor. Extra pijnlijk omdat staatssecretaris Teeven zelf als Kamerlid mede indiener van het voorstel was."
quote:"Ik ben er nog steeds boos over, zeker over de manier waarop,’ schrijft Rutte vandaag op zijn weblog. ‘De grootste partij van het land, het CDA, werkt naar mijn mening een klimaat in de hand waarbij de vrijheid van meningsuiting onder druk staat."
Ik houd van voetballers en haat politici. Dat geeft balans in het leven.quote:Op maandag 16 april 2012 12:27 schreef Cerbie het volgende:
Je kunt het beter bij voetbal dan politiek houden.
De VVD is gewoon een hoopje zieligheid die wanhopig in het gevlij wil komen bij religieuze malloten (SGP) en keiharde racisten (PVV).quote:Op maandag 16 april 2012 17:32 schreef remlof het volgende:
‘VVD steunt wetsvoorstel schrappen verbod op godslastering niet meer’
[ afbeelding ]
D66 is nu definitief de enige liberale partij van Nederland.
Werkgevers hebben al aangegeven als compromis voor een soepeler ontslagrecht een groter deel van de WW lasten te willen dragen, een zeer aanlokkelijk aanbod aangezien de WW pot hard leeglooptquote:Op dinsdag 17 april 2012 03:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Meneer Wijers moet zijn waffel houden, met zijn plannen voor versoepeling van het ontslagrecht en het opkrikken van de pensioenleeftijd. Dat zijn plannen waar alleen werkgevers beter van worden, maar werknemers nog minder rechten krijgen en meer plichten, om nog maar te zwijgen over concurrentie en prestatiedwang.
Even wachten, het eigen risico willen ze volledig in de WW stoppen dus ook de werkgevers buiten de sectoren overheid en onderwijs. Oftewel ze willen geen WW premie meer betalen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Werkgevers hebben al aangegeven als compromis voor een soepeler ontslagrecht een groter deel van de WW lasten te willen dragen, een zeer aanlokkelijk aanbod aangezien de WW pot hard leegloopt
Maar er moet toch bezuinigd worden? Harde maatregelen zijn nodig enzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als de benzinevergoeding wordt aangepakt stem ik geen VVD meer.......
maar ook geen SP, PvdA, CDA, GL...... waarschijnlijk zal het dan de Piratenpartij worden. Die zitten er niet om dingen te verbieden en aan te pakken maar juist voor het tegenovergestelde.
De PVV is nog te ver van mijn bed maar die sluit ik als een van de weinigen niet uit.
Ja, maar wel NIMBY, he? Zolang het verfoeilijke uitkeringstrekkers, laagstbetaalden en allochtonen raakt, is het prima. Dat is toch maar plebs.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar er moet toch bezuinigd worden? Harde maatregelen zijn nodig enzo.
Gezien het profiel wat je jezelf hier aanmeet lijkt het me ook de meest logische keuze voor je.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De PVV is nog te ver van mijn bed maar die sluit ik als een van de weinigen niet uit.
en idd.... wat ik dacht staat te gebeuren ...als ik het artikel in de krant van vanmorgen lees zie ik dat ze de helft van de bezuinigingen al niet meer willen doorvoeren.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar wel NIMBY, he? Zolang het verfoeilijke uitkeringstrekkers, laagstbetaalden en allochtonen raakt, is het prima. Dat is toch maar plebs.
Wacht maar tot Roemer en consorten gaan regeren.........quote:Op woensdag 25 april 2012 09:26 schreef Oldie57 het volgende:
Hoe langer ik er over na denk des te groter wordt mijn overtuiging dat Rutte een grote idioot is die het land in een moeilijke positie heeft gemanoeuvreerd. Ik ben benieuwd of hij nog steeds zijn rechtervingers aflikt van genot.
Het vingerlikkabinet heeft er wel een zooitje van gemaakt zo groot dat ik een Roemer daar nauwelijks toe in staat achtquote:Op woensdag 25 april 2012 10:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wacht maar tot Roemer en consorten gaan regeren.........
Dan ga ik zo lachen vanaf september als de kamervoorzitter (hopelijk nog de serieuze Gerdi Verbeet ) de Piratenpartij aankondigt in het debat.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als de benzinevergoeding wordt aangepakt stem ik geen VVD meer.......
maar ook geen SP, PvdA, CDA, GL...... waarschijnlijk zal het dan de Piratenpartij worden. Die zitten er niet om dingen te verbieden en aan te pakken maar juist voor het tegenovergestelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |