Ja, beetje jammerlijk dat, aangezien de elektrische auto lange tijd populairder was dan diesel en benzine.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh, ik ben helemaal voor om nu te beginnen.
Maar het duurt nogal even en het vergt nogal een investering voordat een dergelijke methode echt volop van de grond komt. Er zijn ook al enkele honderdduizenden elektrische auto's in de wereld, misschien al meer dan een miljoen toch is ook dat nog ver van een doorbraak. Alles is nog ingericht op het gemak van aardolieproducten.
Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, beetje jammerlijk dat, aangezien de elektrische auto lange tijd populairder was dan diesel en benzine.
De laatste plugstandaard die ik zag paste nietquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kan over het algemeen wel degelijk prima met je normale stopcontact zo'n auto opladen, dat is het probleem niet eens. En als je een elektrische auto hebt biedt e-laad je ook de mogelijkheid voor niets een oplaadpunt in je straat aan te vragen. Sowieso is die club bezig door heel Nederland zo'n 10.000 van die dingen te plaatsen (hier staat er al ruim een jaar 1, is nog nooit gebruik geloof ik).
Tja, als ze geen olie hadden gevonden in Texas in 1901 dan had je nu geen gekloot met accu's meer gehad want dan was de ontwikkeling van de auto's niet gestaakt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Verloopstekkertjequote:Op donderdag 15 maart 2012 09:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
De laatste plugstandaard die ik zag paste nietTheoretisch zal het vast kunnen , maar in de praktijk zie ik het niet. En ik wil ook op andere plaatsen dan thuis kunnen laden
Op mijn werk zou bv best handig zijn, maar er is niets. Nul.
In Amsterdam heb je ze overal. Dus waar komen die 10.000 punten precies
Of je moest dagelijks even langs de kolenvergasser om af te tankenquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tja, als ze geen olie hadden gevonden in Texas in 1901 dan had je nu geen gekloot met accu's meer gehad want dan was de ontwikkeling van de auto's niet gestaakt..
Nee, in 1900 was de elektrische auto namelijk veruit het populairst.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of je moest dagelijks even langs de kolenvergasser om af te tanken
wat niet per se wil zeggen dat dit zo gebleven was zonder de vondst van oliequote:Op donderdag 15 maart 2012 09:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, in 1900 was de elektrische auto namelijk veruit het populairst.
Daarom denk ik ook dat de plek van benzine/diesel als energiedrager vervangen zal worden door waterstof. Houden we hetzelfde gemak als benzine, dus ~600km actieradius tanken in 5 minuten.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Veel te veel gedonder, waarom niet waterstof produceren met kern-energie? We bouwen mooi wat 4e generatie kernreactoren, die dingen zijn thermisch veilig, en kunnen ons huidige kernafval gebruiken als brandstof. Deze worden aangevuld met wind- en zonne-energie waar rendabel, en we kunnen lekker blijven rijden. Kunnen we op termijn >75 jaar, die centrales vervangen door kern-fusie reactoren, en die olie uit biomassa gebruiken voor alle andere toepassingen waar aardolie nu voor gebruikt wordt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
Klopt, maar als gebruiker heb ik vrij veel last ervan als ik de eerste ben, want dan heb ik een voertuig dat ik niet goed kan gebruiken. De providers moeten toch eerst over de brug komen. Ik ga niet investeren in iets dat ik niet kan gebruiken. En ja, die moeten investeren, dat weer een risico is. maar doen ze het niet, dan koopt bijna niemand hetquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:44 schreef du_ke het volgende:
Maar voor algemene dekking krijg je toch het kip-ei verhaal, er moet wel vraag naar zijn voor die er komt maar mensen gaan de auto's niet gebruiken als ze ze niet op kunnen laden...
heleboel mensen zien en willen dit wel...quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.
Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.
Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.
Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen
Hoewel die methode ook nadelen heeft (waar haal je afdoende biomassa vandaan?) zit daar wel wat in. Je kan het geruisloos introduceren door gewoon het percentage wat je bijmengt te verhogen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
Er zal wat tijd over heen gaan voor het echt courant wordt inderdaad. Maar zo is het bij de introductie van alle nieuwe techniek. De eerste auto's op benzine moesten ook maar hopen dat er ergens benzine voor handen was als ze dat nodig hadden...quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, maar als gebruiker heb ik vrij veel last ervan als ik de eerste ben, want dan heb ik een voertuig dat ik niet goed kan gebruiken. De providers moeten toch eerst over de brug komen. Ik ga niet investeren in iets dat ik niet kan gebruiken. En ja, die moeten investeren, dat weer een risico is. maar doen ze het niet, dan koopt bijna niemand het
Alleen is de techniek de komende paar decennia nog niet zodanig dat we die nieuwe centrales op enige schaal toe kunnen passen. en waterstof is ook een raar goedje waar je flink mee op moet passen...quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Veel te veel gedonder, waarom niet waterstof produceren met kern-energie? We bouwen mooi wat 4e generatie kernreactoren, die dingen zijn thermisch veilig, en kunnen ons huidige kernafval gebruiken als brandstof. Deze worden aangevuld met wind- en zonne-energie waar rendabel, en we kunnen lekker blijven rijden. Kunnen we op termijn >75 jaar, die centrales vervangen door kern-fusie reactoren, en die olie uit biomassa gebruiken voor alle andere toepassingen waar aardolie nu voor gebruikt wordt.
Normalite is het verschil tussen de 30 en 36 cent.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.
Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.
Die mensen die dat konden betalen hadden loonslaven die de benzine kwamen brengenquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zal wat tijd over heen gaan voor het echt courant wordt inderdaad. Maar zo is het bij de introductie van alle nieuwe techniek. De eerste auto's op benzine moesten ook maar hopen dat er ergens benzine voor handen was als ze dat nodig hadden...
Gezien de prijs van een goede elektrische auto kunnen de eigenaren daarvan ook wel iemand een emmertje stroom laten brengen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die mensen die dat konden betalen hadden loonslaven die de benzine kwamen brengen
Kun je deze bewering met een bron onderbouwen? Ik weet niet anders dan dat het prijsverschil al vele jaren tussen de 20 en 30 cent schommelde. Op een bepaald moment, niet eens zo gek lang geleden - ik denk circa 2-3 jaar terug - was het prijsverschil zelfs maar 18 cent.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Normalite is het verschil tussen de 30 en 36 cent.
Geheel normaal dus![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef PKRChamp het volgende:
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok?
quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...
het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit
Volgens Lord_Vetinari is dat allang terug via allerlei wegen..... hij gaat vast nog even aantonen hoe dit is gebeurdquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...
het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je de berichten een beetje gevolgd had, had je geweten, dat het allang terug is via allerlei wegen.
In procenten zal het overeenkomen met historische prijzen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.
Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.
http://www.rijksoverheid.(...)nzine-en-diesel.htmlquote:Kwartje van Kok
Het 'kwartje van Kok' is de naam van de accijnsverhoging op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. Wim Kok was toen minister van Financiën. De accijnsverhoging was geen tijdelijke, maar een structurele verhoging en bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en zeven cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel, exclusief btw. Het 'kwartje van Kok' is ingevoerd om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Ook diende het om de kosten van het autogebruik zoveel mogelijk gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
allerlei wegenquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Volgens Lord_Vetinari is dat allang terug via allerlei wegen..... hij gaat vast nog even aantonen hoe dit is gebeurd
Als je de brandstofprijzen corrigeert naar de inflatie en naar het feit dat onze auto's aanzienlijk zuiniger is geworden en de mrb en BPM en veel gevallen is komen te vervallen dan valt het allemaal heeeeeel erg mee.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
Het is vermoeiend hoe hele volksstammen nog steeds denken dat Wim Kok de grote boosdoener is. Zoals Dagonet al aanhaalde, was de accijnsverhoging bij lange na geen kwartje (in guldens uitgedrukt). Verder worden jaarlijks accijnsverhogingen doorgevoerd. Het is destijds alleen versneld gebeurd. In de jaren daarna zijn de accijnzen op hetzelfde niveau gebleven. Per saldo zaten we in 1995 op hetzelfde accijnsniveau als wat we zonder het "Kwartje van Kok" gehad zouden hebben.
En voor de criticus die opmerkt dat het nog steeds wel om een stijging van accijnzen gaat: ja, dat klopt. Maar wees dan ook zo fair om vast te stellen dat geen enkele andere politicus naderhand ooit de accijnzen wezenlijk heeft verlaagd. De trend is steeds een stijging geweest.
In mei 2001, toen Kok vertrok als premier en kort voordat Nederland een rechtse regering kreeg, waren de accijnzen op brandstof (uitgedrukt in centen per liter of kilo) als volgt:
Benzine: 61.093
Diesel: 34.645
LPG: 12.552
Op 1 januari 2011 waren die accijnzen als volgt:
Benzine: 72.826
Diesel: 43.091
LPG: 16.094
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzineaccijns
Kortom: tussen 2002 en 2011 is de accijns op brandstof harder gestegen dan door de versnelde accijnsstijging die het Kwartje van Kok tussen 1991 en 1995 veroorzaakte.
En als je dan met de accijns gaat rekenen dan zie je dat deze dit jaar gelijk is gebleven, dat het btw-percentage niet is aangepast.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
Op 1 januari 2011 waren die accijnzen als volgt:
Benzine: 72.826
Diesel: 43.091
LPG: 16.094
Ik rijd momenteel voor 7 cent per kilometer en betaal geen wegenbelasting. Het valt inderdaad behoorlijk mee. Helaas wil het rechtse rampenkabinet echter weer de MRB op zuinige auto's invoeren, per 2014. Dat zijn nou maatregelen die écht de autorijder naaien.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je de brandstofprijzen corrigeert naar de inflatie en naar het feit dat onze auto's aanzienlijk zuiniger is geworden en de mrb en BPM en veel gevallen is komen te vervallen dan valt het allemaal heeeeeel erg mee.
Maar tjaaa... die onderbuik he.
Toch zeker wel. Net als de kosten voor transport en raffinage omhoog zijn gegaan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:25 schreef Dagonet het volgende:
De olieprijs is echter lang zo erg niet gestegen.
Idd en ook nog wat minder file's ,ik wordt er niet goed van zoveel verkeer elke dag(file)..quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:35 schreef mschol het volgende:
ik zeg: doe er nog maar wat euro's bovenop, dan hoeven ze niet zo extreem te bezuinigen, en komen er minder auto's win-win situatie
Maar - corrigeer me als ik het fout heb - de Nederlandse staat heeft toch ook baat bij hogere olieprijzen? Hoe hoger de kale prijs, des te hoger is ook de btw die erover wordt geheven. De btw is een percentage (19%) en niet een vaststaand tarief.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:25 schreef Dagonet het volgende:
En als je dan met de accijns gaat rekenen dan zie je dat deze dit jaar gelijk is gebleven, dat het btw-percentage niet is aangepast.
Dus aan accijns en btw over accijns betalen we al meer dan een jaar hetzelfde: 86,87
Op dit moment is een liter benzine aan de snelweg ¤1,80. Min die 86,87 hou je over een bedrag inclusief btw, trek daar weer 19% btw vanaf en je houdt 78 cent aan productie en margeprijzen.
Een jaar geleden werd het record van ¤1,70 verbroken aan de snelweg.
Halen we weer die 86.87 eraf, hou je 83,13 cent over. Trek daar die btw weer vanaf en je houdt 69,85 cent over aan productie- en margeprijzen.
In een jaar tijd hebben de oliemaatschappijen hun prijs dus met zo'n 10% verhoogd.
De olieprijs is echter lang zo erg niet gestegen.
en die zal alleen maar stijgen daar de grootste en makkelijkst te bereiken bronnen allemaal (zo goed als) uitgeput zijnquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:31 schreef waht het volgende:
[..]
Toch zeker wel. Net als de kosten voor transport en raffinage omhoog zijn gegaan.
en wat denk je dat er dan gebeurd met producten die vervoerd worden zoals de gehele inhoud van de supermarkt om even iets te noemenquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Idd en ook nog wat minder file's ,ik wordt er niet goed van zoveel verkeer elke dag(file)..
Gewoon 2¤ de liter omhoog gooien.........
Totdat je je afschrijving meeneemt van je nieuwe auto.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik rijd momenteel voor 7 cent per kilometer en betaal geen wegenbelasting. Het valt inderdaad behoorlijk mee. Helaas wil het rechtse rampenkabinet echter weer de MRB op zuinige auto's invoeren, per 2014. Dat zijn nou maatregelen die écht de autorijder naaien.
Niet iedereen kan een nieuwe auto kopen.quote:Als je de brandstofprijzen corrigeert naar de inflatie en naar het feit dat onze auto's aanzienlijk zuiniger is geworden en de mrb en BPM en veel gevallen is komen te vervallen dan valt het allemaal heeeeeel erg mee.
Maar tjaaa... die onderbuik he.
Voor iemand die zich allesbeterweter noemt, houd je er wel erg kortzichtige en simplistische opvattingen op na. Als je alleen al kijkt naar de brandstofkosten van de transportsector, is je voorstel totaal onuitvoerbaar. Transport van (bijvoorbeeld) levensmiddelen zal tientallen miljoenen, zo niet miljarden, extra kosten. En de consument (jij dus ook) betaalt daarvoor de prijs.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef allesbeterweter het volgende:
Idd en ook nog wat minder file's ,ik wordt er niet goed van zoveel verkeer elke dag(file)..
Gewoon 2¤ de liter omhoog gooien.........![]()
BTW wordt toch over de gehele liter prijs geheven, dus ook over de acijnzen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar - corrigeer me als ik het fout heb - de Nederlandse staat heeft toch ook baat bij hogere olieprijzen? Hoe hoger de kale prijs, des te hoger is ook de btw die erover wordt geheven. De btw is een percentage (19%) en niet een vaststaand tarief.
Kortom: 19% over 70 cent kale prijs levert minder op dan 19% btw over een kale prijs van 78 cent.
Die gaan bewuster inkopen ........hoeven dan ook niet zoveel meer weg te gooien.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en wat denk je dat er dan gebeurd met producten die vervoerd worden zoals de gehele inhoud van de supermarkt om even iets te noemen![]()
Toch frappant dat de oliemaatschappijen zich toch kunnen helpen aan recordwinsten en dat in de ons omringende landen de prijsstijging achterblijft.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:31 schreef waht het volgende:
[..]
Toch zeker wel. Net als de kosten voor transport en raffinage omhoog zijn gegaan.
Ben ik het niet helemaal mee eens.... Jouw beredenering gaat alleen op als iemand verplicht moet werken in de randstad of als iemand verplicht moet wonen in de randstad. Aangezien we geen slaven zijn, maar zelf kunnen kiezen waar we werken, zit er een vrijwillige keuze in het rijden in files.quote:En mensen staan niet voor hun lol in de file. Daartoe bestaat een (economische) noodzaak. Ze zijn onderweg naar hun werk. Het openbaar vervoer - ook schreeuwend duur - is geen wezenlijk alternatief. Zet liever in op spreiding van werkgelegenheid en werktijden, bevorderen van thuiswerken en videoconferencing en het verhelpen van knelpunten in het wegennet.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:38 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Die gaan bewuster inkopen ........hoeven dan ook niet zoveel meer weg te gooien.
Weinig, ja, het levert meer op, maar zijn ze erbij gebaat? Niet op langere termijn in ieder geval omdat hoge prijzen een nadelige invloed op de economie hebben.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar - corrigeer me als ik het fout heb - de Nederlandse staat heeft toch ook baat bij hogere olieprijzen? Hoe hoger de kale prijs, des te hoger is ook de btw die erover wordt geheven. De btw is een percentage (19%) en niet een vaststaand tarief.
Kortom: 19% over 70 cent kale prijs levert minder op dan 19% btw over een kale prijs van 78 cent.
Aangezien het grootste werkaanbod westelijk van Utrecht is heb je niet echt bijster veel keuze waar je werkt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens.... Jouw beredenering gaat alleen op als iemand verplicht moet werken in de randstad of als iemand verplicht moet wonen in de randstad. Aangezien we geen slaven zijn, maar zelf kunnen kiezen waar we werken, zit er een vrijwillige keuze in het rijden in files.
niet echt een hoop mensen mogen al blij zijn dat ze werk hebben ook al is dat dan b.v. een uur rijden van huis. (ander) werk vinden is nu niet zo makkelijk hoorquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens.... Jouw beredenering gaat alleen op als iemand verplicht moet werken in de randstad of als iemand verplicht moet wonen in de randstad. Aangezien we geen slaven zijn, maar zelf kunnen kiezen waar we werken, zit er een vrijwillige keuze in het rijden in files.
Neemt niet weg dat er wel werkgelegenheid is in groningen en limburg. Wellicht neit het werk wat je wilt, maar daar zit weer het woord willen in... dus een eis, wens. Het hoeft niet, dus in file rijden zit een vorm van eigen keuze in.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Aangezien het grootste werkaanbod westelijk van Utrecht is heb je niet echt bijster veel keuze waar je werkt.
Nee dat ze grote hoeveelheden voedsel weggooien (dagvers producten). O ja dat gaat naar de voedselbanken voor de opvreters van de natie..........quote:
Hangt van je kwaliteiten, wensen en eisen af.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
niet echt een hoop mensen mogen al blij zijn dat ze werk hebben ook al is dat dan b.v. een uur rijden van huis. (ander) werk vinden is nu niet zo makkelijk hoor
ja maar als je brandstof met 2¤ per liter duurder maakt gaat ALLES wat jij dagelijks koopt ook gewoon dik in prijs omhoog dat mijn vriend is realiteit.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:43 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Nee dat ze grote hoeveelheden voedsel weggooien (dagvers producten). O ja dat gaat naar de voedselbanken voor de opvreters van de natie..........
De benzine prijs per artikel zit in de orde grote van 0.001 centen, als daar een stijging in komt van bv 100% dan stelt het nog steeds geen ruk voor per artikel.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja maar als je brandstof met 2¤ per liter duurder maakt gaat ALLES wat jij dagelijks koopt ook gewoon dik in prijs omhoog dat mijn vriend is realiteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |