abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:34:18 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120745
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh, ik ben helemaal voor om nu te beginnen ^O^.

Maar het duurt nogal even en het vergt nogal een investering voordat een dergelijke methode echt volop van de grond komt. Er zijn ook al enkele honderdduizenden elektrische auto's in de wereld, misschien al meer dan een miljoen toch is ook dat nog ver van een doorbraak. Alles is nog ingericht op het gemak van aardolieproducten.
Ja, beetje jammerlijk dat, aangezien de elektrische auto lange tijd populairder was dan diesel en benzine.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120772
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, beetje jammerlijk dat, aangezien de elektrische auto lange tijd populairder was dan diesel en benzine.
Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109120816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan over het algemeen wel degelijk prima met je normale stopcontact zo'n auto opladen, dat is het probleem niet eens. En als je een elektrische auto hebt biedt e-laad je ook de mogelijkheid voor niets een oplaadpunt in je straat aan te vragen. Sowieso is die club bezig door heel Nederland zo'n 10.000 van die dingen te plaatsen (hier staat er al ruim een jaar 1, is nog nooit gebruik geloof ik :') ).
De laatste plugstandaard die ik zag paste niet :N Theoretisch zal het vast kunnen , maar in de praktijk zie ik het niet. En ik wil ook op andere plaatsen dan thuis kunnen laden ;) Op mijn werk zou bv best handig zijn, maar er is niets. Nul. Ander punt, ik ben al blij als ik in mijn straat kan parkeren, dus wat moet ik als die parkeerplaats al ingenomen is? Elke dag weer een andere buurtbewoner zeggen dat hij zijn auto van die openbare parkeerplek moet wegrijden?

In Amsterdam heb je ze overal. Dus waar komen die 10.000 punten precies :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Pheno op 15-03-2012 09:43:56 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:38:41 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Tja, als ze geen olie hadden gevonden in Texas in 1901 dan had je nu geen gekloot met accu's meer gehad want dan was de ontwikkeling van de auto's niet gestaakt. :+.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120981
quote:
12s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

De laatste plugstandaard die ik zag paste niet :N Theoretisch zal het vast kunnen , maar in de praktijk zie ik het niet. En ik wil ook op andere plaatsen dan thuis kunnen laden ;) Op mijn werk zou bv best handig zijn, maar er is niets. Nul.

In Amsterdam heb je ze overal. Dus waar komen die 10.000 punten precies :+
Verloopstekkertje ;). Ben bij de 'feestelijke' in gebruikname van een laadpunt geweest waarbij de stekker van de op te laden auto niet in de paal paste :P. Dat soort probleempjes zijn wel vrij snel op te lossen. Neem tenminste aan dat er wel een keer een standaard komt :P

Overigens wordt de dekking steeds beter http://www.e-laad.nl/zoek-een-oplaadpunt (die site heeft best veel informatie over dit onderwerp)
Maar voor algemene dekking krijg je toch het kip-ei verhaal, er moet wel vraag naar zijn voor die er komt maar mensen gaan de auto's niet gebruiken als ze ze niet op kunnen laden...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109120986
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, als ze geen olie hadden gevonden in Texas in 1901 dan had je nu geen gekloot met accu's meer gehad want dan was de ontwikkeling van de auto's niet gestaakt. :+.
Of je moest dagelijks even langs de kolenvergasser om af te tanken :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:46:02 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109121026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of je moest dagelijks even langs de kolenvergasser om af te tanken :+
Nee, in 1900 was de elektrische auto namelijk veruit het populairst.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109121087
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, in 1900 was de elektrische auto namelijk veruit het populairst.
wat niet per se wil zeggen dat dit zo gebleven was zonder de vondst van olie ;)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Daarom denk ik ook dat de plek van benzine/diesel als energiedrager vervangen zal worden door waterstof. Houden we hetzelfde gemak als benzine, dus ~600km actieradius tanken in 5 minuten. *O*

Nu nog even benzinemotoren als range-extender zoals in de Volt, met een plug-in oplaadoptie voor 's nachts thuis, en op termijn kunnen we die range-extenders mooi vervangen door brandstofcellen op waterstof, waar Honda volgens mij al demo-auto's van heeft rijden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 15 maart 2012 @ 10:00:26 #60
66825 Reya
Fier Wallon
pi_109121379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
pi_109121528
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
Veel te veel gedonder, waarom niet waterstof produceren met kern-energie? We bouwen mooi wat 4e generatie kernreactoren, die dingen zijn thermisch veilig, en kunnen ons huidige kernafval gebruiken als brandstof. Deze worden aangevuld met wind- en zonne-energie waar rendabel, en we kunnen lekker blijven rijden. Kunnen we op termijn >75 jaar, die centrales vervangen door kern-fusie reactoren, en die olie uit biomassa gebruiken voor alle andere toepassingen waar aardolie nu voor gebruikt wordt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109121571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:44 schreef du_ke het volgende:

Maar voor algemene dekking krijg je toch het kip-ei verhaal, er moet wel vraag naar zijn voor die er komt maar mensen gaan de auto's niet gebruiken als ze ze niet op kunnen laden...
Klopt, maar als gebruiker heb ik vrij veel last ervan als ik de eerste ben, want dan heb ik een voertuig dat ik niet goed kan gebruiken. De providers moeten toch eerst over de brug komen. Ik ga niet investeren in iets dat ik niet kan gebruiken. En ja, die moeten investeren, dat weer een risico is. maar doen ze het niet, dan koopt bijna niemand het :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109121632
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.

Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 10:09:26 ]
pi_109121667
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.

Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.

Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.

Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen :{
heleboel mensen zien en willen dit wel...

probleem is niet iedereen heeft zoveel geld dat ze zo even een nieuwe auto en een dak vol zonnepanelen kunnen pinnen :') ohhh wacht je bedoeld lenen? :+
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109121684
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
Hoewel die methode ook nadelen heeft (waar haal je afdoende biomassa vandaan?) zit daar wel wat in. Je kan het geruisloos introduceren door gewoon het percentage wat je bijmengt te verhogen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121747
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Klopt, maar als gebruiker heb ik vrij veel last ervan als ik de eerste ben, want dan heb ik een voertuig dat ik niet goed kan gebruiken. De providers moeten toch eerst over de brug komen. Ik ga niet investeren in iets dat ik niet kan gebruiken. En ja, die moeten investeren, dat weer een risico is. maar doen ze het niet, dan koopt bijna niemand het :)
Er zal wat tijd over heen gaan voor het echt courant wordt inderdaad. Maar zo is het bij de introductie van alle nieuwe techniek. De eerste auto's op benzine moesten ook maar hopen dat er ergens benzine voor handen was als ze dat nodig hadden...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Veel te veel gedonder, waarom niet waterstof produceren met kern-energie? We bouwen mooi wat 4e generatie kernreactoren, die dingen zijn thermisch veilig, en kunnen ons huidige kernafval gebruiken als brandstof. Deze worden aangevuld met wind- en zonne-energie waar rendabel, en we kunnen lekker blijven rijden. Kunnen we op termijn >75 jaar, die centrales vervangen door kern-fusie reactoren, en die olie uit biomassa gebruiken voor alle andere toepassingen waar aardolie nu voor gebruikt wordt.
Alleen is de techniek de komende paar decennia nog niet zodanig dat we die nieuwe centrales op enige schaal toe kunnen passen. en waterstof is ook een raar goedje waar je flink mee op moet passen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121801
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.

Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.
Normalite is het verschil tussen de 30 en 36 cent.
Geheel normaal dus :)
pi_109121802
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zal wat tijd over heen gaan voor het echt courant wordt inderdaad. Maar zo is het bij de introductie van alle nieuwe techniek. De eerste auto's op benzine moesten ook maar hopen dat er ergens benzine voor handen was als ze dat nodig hadden...
Die mensen die dat konden betalen hadden loonslaven die de benzine kwamen brengen :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109121825
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die mensen die dat konden betalen hadden loonslaven die de benzine kwamen brengen :7
Gezien de prijs van een goede elektrische auto kunnen de eigenaren daarvan ook wel iemand een emmertje stroom laten brengen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109124277
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Normalite is het verschil tussen de 30 en 36 cent.
Geheel normaal dus :)
Kun je deze bewering met een bron onderbouwen? Ik weet niet anders dan dat het prijsverschil al vele jaren tussen de 20 en 30 cent schommelde. Op een bepaald moment, niet eens zo gek lang geleden - ik denk circa 2-3 jaar terug - was het prijsverschil zelfs maar 18 cent.

Ik kan me niet heugen dat ik ooit prijsverschillen van 36 cent heb gezien.
pi_109124526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef PKRChamp het volgende:
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok? :')
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
Volgens Lord_Vetinari is dat allang terug via allerlei wegen..... hij gaat vast nog even aantonen hoe dit is gebeurd ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je de berichten een beetje gevolgd had, had je geweten, dat het allang terug is via allerlei wegen.
pi_109124605
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.

Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.
In procenten zal het overeenkomen met historische prijzen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:40:43 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109124625
quote:
Kwartje van Kok
Het 'kwartje van Kok' is de naam van de accijnsverhoging op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. Wim Kok was toen minister van Financiën. De accijnsverhoging was geen tijdelijke, maar een structurele verhoging en bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en zeven cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel, exclusief btw. Het 'kwartje van Kok' is ingevoerd om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Ook diende het om de kosten van het autogebruik zoveel mogelijk gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
http://www.rijksoverheid.(...)nzine-en-diesel.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109124647
Ik blijf fietsen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_109124937
quote:
99s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Volgens Lord_Vetinari is dat allang terug via allerlei wegen..... hij gaat vast nog even aantonen hoe dit is gebeurd ;)
allerlei wegen :') kan het nog vager :') maar ik speel wel even mee wanneer en welke wegen precies :{ :?

wacht ook nog op reactie van revolution :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109125685
Het is vermoeiend hoe hele volksstammen nog steeds denken dat Wim Kok de grote boosdoener is. Zoals Dagonet al aanhaalde, was de accijnsverhoging bij lange na geen kwartje (in guldens uitgedrukt). Verder worden jaarlijks accijnsverhogingen doorgevoerd. Het is destijds alleen versneld gebeurd. In de jaren daarna zijn de accijnzen op hetzelfde niveau gebleven. Per saldo zaten we in 1995 op hetzelfde accijnsniveau als wat we zonder het "Kwartje van Kok" gehad zouden hebben.

En voor de criticus die opmerkt dat het nog steeds wel om een stijging van accijnzen gaat: ja, dat klopt. Maar wees dan ook zo fair om vast te stellen dat geen enkele andere politicus naderhand ooit de accijnzen wezenlijk heeft verlaagd. De trend is steeds een stijging geweest.

In mei 2001, toen Kok vertrok als premier en kort voordat Nederland een rechtse regering kreeg, waren de accijnzen op brandstof (uitgedrukt in centen per liter of kilo) als volgt:

Benzine: 61.093
Diesel: 34.645
LPG: 12.552

Op 1 januari 2011 waren die accijnzen als volgt:
Benzine: 72.826
Diesel: 43.091
LPG: 16.094

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzineaccijns

Kortom: tussen 2002 en 2011 is de accijns op brandstof harder gestegen dan door de versnelde accijnsstijging die het Kwartje van Kok tussen 1991 en 1995 veroorzaakte.
pi_109125975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
Het is vermoeiend hoe hele volksstammen nog steeds denken dat Wim Kok de grote boosdoener is. Zoals Dagonet al aanhaalde, was de accijnsverhoging bij lange na geen kwartje (in guldens uitgedrukt). Verder worden jaarlijks accijnsverhogingen doorgevoerd. Het is destijds alleen versneld gebeurd. In de jaren daarna zijn de accijnzen op hetzelfde niveau gebleven. Per saldo zaten we in 1995 op hetzelfde accijnsniveau als wat we zonder het "Kwartje van Kok" gehad zouden hebben.

En voor de criticus die opmerkt dat het nog steeds wel om een stijging van accijnzen gaat: ja, dat klopt. Maar wees dan ook zo fair om vast te stellen dat geen enkele andere politicus naderhand ooit de accijnzen wezenlijk heeft verlaagd. De trend is steeds een stijging geweest.

In mei 2001, toen Kok vertrok als premier en kort voordat Nederland een rechtse regering kreeg, waren de accijnzen op brandstof (uitgedrukt in centen per liter of kilo) als volgt:

Benzine: 61.093
Diesel: 34.645
LPG: 12.552

Op 1 januari 2011 waren die accijnzen als volgt:
Benzine: 72.826
Diesel: 43.091
LPG: 16.094

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzineaccijns

Kortom: tussen 2002 en 2011 is de accijns op brandstof harder gestegen dan door de versnelde accijnsstijging die het Kwartje van Kok tussen 1991 en 1995 veroorzaakte.
Als je de brandstofprijzen corrigeert naar de inflatie en naar het feit dat onze auto's aanzienlijk zuiniger is geworden en de mrb en BPM en veel gevallen is komen te vervallen dan valt het allemaal heeeeeel erg mee.

Maar tjaaa... die onderbuik he.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:25:05 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109125990
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

Op 1 januari 2011 waren die accijnzen als volgt:
Benzine: 72.826
Diesel: 43.091
LPG: 16.094
En als je dan met de accijns gaat rekenen dan zie je dat deze dit jaar gelijk is gebleven, dat het btw-percentage niet is aangepast.

Dus aan accijns en btw over accijns betalen we al meer dan een jaar hetzelfde: 86,87
Op dit moment is een liter benzine aan de snelweg ¤1,80. Min die 86,87 hou je over een bedrag inclusief btw, trek daar weer 19% btw vanaf en je houdt 78 cent aan productie en margeprijzen.

Een jaar geleden werd het record van ¤1,70 verbroken aan de snelweg.
Halen we weer die 86.87 eraf, hou je 83,13 cent over. Trek daar die btw weer vanaf en je houdt 69,85 cent over aan productie- en margeprijzen.

In een jaar tijd hebben de oliemaatschappijen hun prijs dus met zo'n 10% verhoogd.

De olieprijs is echter lang zo erg niet gestegen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109126183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je de brandstofprijzen corrigeert naar de inflatie en naar het feit dat onze auto's aanzienlijk zuiniger is geworden en de mrb en BPM en veel gevallen is komen te vervallen dan valt het allemaal heeeeeel erg mee.

Maar tjaaa... die onderbuik he.
Ik rijd momenteel voor 7 cent per kilometer en betaal geen wegenbelasting. Het valt inderdaad behoorlijk mee. Helaas wil het rechtse rampenkabinet echter weer de MRB op zuinige auto's invoeren, per 2014. Dat zijn nou maatregelen die écht de autorijder naaien.
pi_109126208
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:25 schreef Dagonet het volgende:
De olieprijs is echter lang zo erg niet gestegen.
Toch zeker wel. Net als de kosten voor transport en raffinage omhoog zijn gegaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_109126260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:35 schreef mschol het volgende:
ik zeg: doe er nog maar wat euro's bovenop, dan hoeven ze niet zo extreem te bezuinigen, en komen er minder auto's win-win situatie ^O^
Idd en ook nog wat minder file's ,ik wordt er niet goed van zoveel verkeer elke dag(file)..
Gewoon 2¤ de liter omhoog gooien......... ^O^
allesbeterweter
pi_109126272
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:25 schreef Dagonet het volgende:
En als je dan met de accijns gaat rekenen dan zie je dat deze dit jaar gelijk is gebleven, dat het btw-percentage niet is aangepast.

Dus aan accijns en btw over accijns betalen we al meer dan een jaar hetzelfde: 86,87
Op dit moment is een liter benzine aan de snelweg ¤1,80. Min die 86,87 hou je over een bedrag inclusief btw, trek daar weer 19% btw vanaf en je houdt 78 cent aan productie en margeprijzen.

Een jaar geleden werd het record van ¤1,70 verbroken aan de snelweg.
Halen we weer die 86.87 eraf, hou je 83,13 cent over. Trek daar die btw weer vanaf en je houdt 69,85 cent over aan productie- en margeprijzen.

In een jaar tijd hebben de oliemaatschappijen hun prijs dus met zo'n 10% verhoogd.
De olieprijs is echter lang zo erg niet gestegen.
Maar - corrigeer me als ik het fout heb - de Nederlandse staat heeft toch ook baat bij hogere olieprijzen? Hoe hoger de kale prijs, des te hoger is ook de btw die erover wordt geheven. De btw is een percentage (19%) en niet een vaststaand tarief.

Kortom: 19% over 70 cent kale prijs levert minder op dan 19% btw over een kale prijs van 78 cent.
pi_109126280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:31 schreef waht het volgende:

[..]

Toch zeker wel. Net als de kosten voor transport en raffinage omhoog zijn gegaan.
en die zal alleen maar stijgen daar de grootste en makkelijkst te bereiken bronnen allemaal (zo goed als) uitgeput zijn :{ meer kosten en meer tijd nodig om de olie te winnen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109126328
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

Idd en ook nog wat minder file's ,ik wordt er niet goed van zoveel verkeer elke dag(file)..
Gewoon 2¤ de liter omhoog gooien......... ^O^
en wat denk je dat er dan gebeurd met producten die vervoerd worden zoals de gehele inhoud van de supermarkt om even iets te noemen :')
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109126389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik rijd momenteel voor 7 cent per kilometer en betaal geen wegenbelasting. Het valt inderdaad behoorlijk mee. Helaas wil het rechtse rampenkabinet echter weer de MRB op zuinige auto's invoeren, per 2014. Dat zijn nou maatregelen die écht de autorijder naaien.
Totdat je je afschrijving meeneemt van je nieuwe auto.

quote:
Als je de brandstofprijzen corrigeert naar de inflatie en naar het feit dat onze auto's aanzienlijk zuiniger is geworden en de mrb en BPM en veel gevallen is komen te vervallen dan valt het allemaal heeeeeel erg mee.

Maar tjaaa... die onderbuik he.
Niet iedereen kan een nieuwe auto kopen.
Daarnaast wordt inflatie bepaald voor een heel groot gedeelte door de stijging van de benzineprijs, dus om nu inflatie de te noemen om de stijging van de benzine prijs af te vlakken is een cirkelberedenering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109126425
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef allesbeterweter het volgende:
Idd en ook nog wat minder file's ,ik wordt er niet goed van zoveel verkeer elke dag(file)..
Gewoon 2¤ de liter omhoog gooien......... ^O^
Voor iemand die zich allesbeterweter noemt, houd je er wel erg kortzichtige en simplistische opvattingen op na. Als je alleen al kijkt naar de brandstofkosten van de transportsector, is je voorstel totaal onuitvoerbaar. Transport van (bijvoorbeeld) levensmiddelen zal tientallen miljoenen, zo niet miljarden, extra kosten. En de consument (jij dus ook) betaalt daarvoor de prijs.

En mensen staan niet voor hun lol in de file. Daartoe bestaat een (economische) noodzaak. Ze zijn onderweg naar hun werk. Het openbaar vervoer - ook schreeuwend duur - is geen wezenlijk alternatief. Zet liever in op spreiding van werkgelegenheid en werktijden, bevorderen van thuiswerken en videoconferencing en het verhelpen van knelpunten in het wegennet.
pi_109126445
quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar - corrigeer me als ik het fout heb - de Nederlandse staat heeft toch ook baat bij hogere olieprijzen? Hoe hoger de kale prijs, des te hoger is ook de btw die erover wordt geheven. De btw is een percentage (19%) en niet een vaststaand tarief.

Kortom: 19% over 70 cent kale prijs levert minder op dan 19% btw over een kale prijs van 78 cent.
BTW wordt toch over de gehele liter prijs geheven, dus ook over de acijnzen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109126448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en wat denk je dat er dan gebeurd met producten die vervoerd worden zoals de gehele inhoud van de supermarkt om even iets te noemen :')
Die gaan bewuster inkopen ........hoeven dan ook niet zoveel meer weg te gooien. ^O^
allesbeterweter
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:40:03 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109126504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:31 schreef waht het volgende:

[..]

Toch zeker wel. Net als de kosten voor transport en raffinage omhoog zijn gegaan.
Toch frappant dat de oliemaatschappijen zich toch kunnen helpen aan recordwinsten en dat in de ons omringende landen de prijsstijging achterblijft.

Het is gewoon te zot voor woorden dat men steeds naar de overheid kijkt in dit land, ik snap dat dat is omdat de oliemaatschappijen dat ook graag zien, en daar dus ook op inspelen, maar dat maakt het niet minder nutteloos.

Het levert de overheid misschien 1 cent meer op dan vorig jaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109126522
quote:
En mensen staan niet voor hun lol in de file. Daartoe bestaat een (economische) noodzaak. Ze zijn onderweg naar hun werk. Het openbaar vervoer - ook schreeuwend duur - is geen wezenlijk alternatief. Zet liever in op spreiding van werkgelegenheid en werktijden, bevorderen van thuiswerken en videoconferencing en het verhelpen van knelpunten in het wegennet.
Ben ik het niet helemaal mee eens.... Jouw beredenering gaat alleen op als iemand verplicht moet werken in de randstad of als iemand verplicht moet wonen in de randstad. Aangezien we geen slaven zijn, maar zelf kunnen kiezen waar we werken, zit er een vrijwillige keuze in het rijden in files.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109126534
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:38 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

Die gaan bewuster inkopen ........hoeven dan ook niet zoveel meer weg te gooien. ^O^
_O- _O- _O- jij bent echt grappig
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:41:35 #93
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109126549
quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar - corrigeer me als ik het fout heb - de Nederlandse staat heeft toch ook baat bij hogere olieprijzen? Hoe hoger de kale prijs, des te hoger is ook de btw die erover wordt geheven. De btw is een percentage (19%) en niet een vaststaand tarief.

Kortom: 19% over 70 cent kale prijs levert minder op dan 19% btw over een kale prijs van 78 cent.
Weinig, ja, het levert meer op, maar zijn ze erbij gebaat? Niet op langere termijn in ieder geval omdat hoge prijzen een nadelige invloed op de economie hebben.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:42:18 #94
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109126573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens.... Jouw beredenering gaat alleen op als iemand verplicht moet werken in de randstad of als iemand verplicht moet wonen in de randstad. Aangezien we geen slaven zijn, maar zelf kunnen kiezen waar we werken, zit er een vrijwillige keuze in het rijden in files.
Aangezien het grootste werkaanbod westelijk van Utrecht is heb je niet echt bijster veel keuze waar je werkt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109126585
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens.... Jouw beredenering gaat alleen op als iemand verplicht moet werken in de randstad of als iemand verplicht moet wonen in de randstad. Aangezien we geen slaven zijn, maar zelf kunnen kiezen waar we werken, zit er een vrijwillige keuze in het rijden in files.
niet echt een hoop mensen mogen al blij zijn dat ze werk hebben ook al is dat dan b.v. een uur rijden van huis. (ander) werk vinden is nu niet zo makkelijk hoor :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109126604
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Aangezien het grootste werkaanbod westelijk van Utrecht is heb je niet echt bijster veel keuze waar je werkt.
Neemt niet weg dat er wel werkgelegenheid is in groningen en limburg. Wellicht neit het werk wat je wilt, maar daar zit weer het woord willen in... dus een eis, wens. Het hoeft niet, dus in file rijden zit een vorm van eigen keuze in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109126612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

_O- _O- _O- jij bent echt grappig
Nee dat ze grote hoeveelheden voedsel weggooien (dagvers producten). O ja dat gaat naar de voedselbanken voor de opvreters van de natie.......... :Y
allesbeterweter
pi_109126643
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:42 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

niet echt een hoop mensen mogen al blij zijn dat ze werk hebben ook al is dat dan b.v. een uur rijden van huis. (ander) werk vinden is nu niet zo makkelijk hoor :{
Hangt van je kwaliteiten, wensen en eisen af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109126663
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:43 schreef allesbeterweter het volgende:

[..]

Nee dat ze grote hoeveelheden voedsel weggooien (dagvers producten). O ja dat gaat naar de voedselbanken voor de opvreters van de natie.......... :Y
ja maar als je brandstof met 2¤ per liter duurder maakt gaat ALLES wat jij dagelijks koopt ook gewoon dik in prijs omhoog dat mijn vriend is realiteit.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109126697
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:44 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja maar als je brandstof met 2¤ per liter duurder maakt gaat ALLES wat jij dagelijks koopt ook gewoon dik in prijs omhoog dat mijn vriend is realiteit.
De benzine prijs per artikel zit in de orde grote van 0.001 centen, als daar een stijging in komt van bv 100% dan stelt het nog steeds geen ruk voor per artikel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')