abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:44:48 #26
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109117881
Tis een beetje een kutsituatie zo.

Brandstof wordt duurder: er wordt minder gereden: minder inkomsten overheid: brandstofprijzen stijgen: etc.
pi_109118032
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Tis een beetje een kutsituatie zo.

Brandstof wordt duurder: er wordt minder gereden: minder inkomsten overheid: brandstofprijzen stijgen: etc.
nee want aczijnen worden niet hoger, dus het slaat nergens op...
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:18:16 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109118135
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:02 schreef mschol het volgende:

[..]

nee want aczijnen worden niet hoger, dus het slaat nergens op...
Wel degelijk, alleen niet in de vorm van accijnzen. Minder inkomsten betekend minder belastingvoordelen voor de transportsector die de brandstofprijsverhoging direct doorberekenen aan de klant. Dus de brandstofprijzen stijgen. Misschien niet aan de pomp, maar wel degelijk aan de kassa in de winkel.
pi_109118219
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wel degelijk, alleen niet in de vorm van accijnzen. Minder inkomsten betekend minder belastingvoordelen voor de transportsector die de brandstofprijsverhoging direct doorberekenen aan de klant. Dus de brandstofprijzen stijgen. Misschien niet aan de pomp, maar wel degelijk aan de kassa in de winkel.
maar dan nog slaat jou eerste post nergens op: hogere brandstofprijzen betekent meer belasting, betekent meer inkomsten overheid en daar dus geen stijging van de brandstofprijzen..

maar achja, oplossing is gewoon niet met een driekwart lege auto naar het werk te gaan, maar dat wil men niet want eng ofzo :')

maakt mij iig geen hol uit, heb geen auto ^O^
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:39:50 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_109118256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:32 schreef mschol het volgende:

[..]

maar dan nog slaat jou eerste post nergens op: hogere brandstofprijzen betekent meer belasting, betekent meer inkomsten overheid en daar dus geen stijging van de brandstofprijzen..

maar achja, oplossing is gewoon niet met een driekwart lege auto naar het werk te gaan, maar dat wil men niet want eng ofzo :')

maakt mij iig geen hol uit, heb geen auto ^O^
Slaat wel degelijk ergens op. De overheid is extreem goed in nemen, erg slecht in geven. Ze nemen 3x een cent en geven dan in eens 1.5cent terug. Die 1.5cent komt in het nieuws, vinden mensen prachtig maar een moment later nemen ze al weer 1 cent. En transportbedrijven gaan ook echt hun prijzen niet verlagen als ze spontaan een financiele meevaller van de regering ontvangen (kijk maar eens hoe dat met die BTW verlaging ging).
pi_109119263
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.

Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.

Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.

Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen :{
pi_109119275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:39 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Slaat wel degelijk ergens op. De overheid is extreem goed in nemen, erg slecht in geven. Ze nemen 3x een cent en geven dan in eens 1.5cent terug. Die 1.5cent komt in het nieuws, vinden mensen prachtig maar een moment later nemen ze al weer 1 cent. En transportbedrijven gaan ook echt hun prijzen niet verlagen als ze spontaan een financiele meevaller van de regering ontvangen (kijk maar eens hoe dat met die BTW verlaging ging).
boehoeeee de grote boze overheid :'( . Wat is je alternatief, Griekse tafferelen?
pi_109119388
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.

Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.

Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.

Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen :{
Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:23:58 #34
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_109119501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.

Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.

Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.

Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen :{
Jammer dat de bevolking zich niet realiseert dat olie niet alleen nodig is om auto te rijden, maar dat onze hele samenleving, al onze productie, ermee samenhangt. Productie en transport van voedsel, als grondstof voor electriciteit, electronica, metaal, plastic, verf en bijna al het andere wat wij ooit vooruitgang noemden, maar natuurlijk ook de lucht- en scheepvaart. Eenmaal voorbij the point of no return (wat we imho al gepasseerd zijn) zullen dus álle prijzen exorbitant gaan stijgen.

Met 7 miljard monden te voeden gaat dit natuurlijk een ramp van ongekende omvang opleveren.

Ik snap dan ook niet dat niemand stappen onderneemt. Nederland blijft bijvoorbeeld liever bio-industrievlees exporteren dan aardappels en groente voor de eigen bevolking betaalbaar te houden. De woningmarkt wordt steeds strakker aangeschroefd zodat mensen niet eens dichter bij hun werk kúnnen gaan wonen. De overheid int wel belasting, meer en meer, maar om je toekomst veilig te stellen, ben je alsnog op jezelf aangewezen aangezien alle prioriteiten liggen bij de grote bedrijven (o.a. banken) die niks produceren, maar vooral gebakken lucht verkopen. Helaas hebben steeds minder mensen genoeg geld of tijd om hun eigen hachje te redden. Alsof de ineenstorting van het systeem zo gepland is, of is dat nu nog steeds BNW?
power to the people
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:25:27 #35
141482 Q.
JurassiQ
pi_109119521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.

Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.

Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.

Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen :{
+1.
For great justice!
pi_109119547
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:39 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Slaat wel degelijk ergens op. De overheid is extreem goed in nemen, erg slecht in geven. Ze nemen 3x een cent en geven dan in eens 1.5cent terug. Die 1.5cent komt in het nieuws, vinden mensen prachtig maar een moment later nemen ze al weer 1 cent. En transportbedrijven gaan ook echt hun prijzen niet verlagen als ze spontaan een financiele meevaller van de regering ontvangen (kijk maar eens hoe dat met die BTW verlaging ging).
Ze "nemen" wat ze nodig hebben om de wensen van de burgers & bedrijven in te kunnen willigen, en die zijn veel en divers.. ;) Tot zo ver de mooie theorie, in de praktijk zijn er helaas goede ideeën die toch verkeerd uitpakken, faliekant misgaan, burgers en bedrijven die de boel het liefste flessen waar ze kunnen, etc etc.

Maar goed, de opbrengsten van dat "kwartje van Kok" zullen grofweg hetzelfde blijven, tenzij de benzineprijs zo hoog wordt, dat we echt fors minder km's gaan maken met zijn allen. Die 25 (gulden) cent (11,x eurocent) stijgt niet mee met de benzineprijs, waar de andere accijnzen en belastingen die in percentages worden berekend, dat wel doen.

Ik meen trouwens dat tijdens de invoering van dat kwartje over X jaar, de normale accijnzen iets minder snel verhoogd werden, dus netto is dat kwartje al lang en breed verdisconteerd ook.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109119873
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
Mensen zien alleen het negatieve van hoge brandstofprijzen. Dit terwijl hoge brandstofprijzen voor de langere termijn enkel gunstig voor ons zijn. Hoge energiekosten kunnen ons als land een voorsprong geven op andere landen met een lagere accijnsen.

Helaas word dit veel te weinig belicht.
pi_109119932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:23 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Jammer dat de bevolking zich niet realiseert dat olie niet alleen nodig is om auto te rijden, maar dat onze hele samenleving, al onze productie, ermee samenhangt. Productie en transport van voedsel, als grondstof voor electriciteit, electronica, metaal, plastic, verf en bijna al het andere wat wij ooit vooruitgang noemden, maar natuurlijk ook de lucht- en scheepvaart. Eenmaal voorbij the point of no return (wat we imho al gepasseerd zijn) zullen dus álle prijzen exorbitant gaan stijgen.

Met 7 miljard monden te voeden gaat dit natuurlijk een ramp van ongekende omvang opleveren.

Ik snap dan ook niet dat niemand stappen onderneemt. Nederland blijft bijvoorbeeld liever bio-industrievlees exporteren dan aardappels en groente voor de eigen bevolking betaalbaar te houden. De woningmarkt wordt steeds strakker aangeschroefd zodat mensen niet eens dichter bij hun werk kúnnen gaan wonen. De overheid int wel belasting, meer en meer, maar om je toekomst veilig te stellen, ben je alsnog op jezelf aangewezen aangezien alle prioriteiten liggen bij de grote bedrijven (o.a. banken) die niks produceren, maar vooral gebakken lucht verkopen. Helaas hebben steeds minder mensen genoeg geld of tijd om hun eigen hachje te redden. Alsof de ineenstorting van het systeem zo gepland is, of is dat nu nog steeds BNW?
Iedere stap is er één. Het is vooral de mindset van mensen die veranderd moet worden, bewust wording. Zie alleen al de kortzichtige reacties in dit topic waar men enkel klaagt over hoge brandstofprijzen.

Mensen die bewust met energie omgaan zullen sneller vaker aan het totaal plaatje denken en wellicht sneller kiezen voor bijv. biologisch voedsel of millieuvriendelijke producten.

Damn ik lijk wel een hippie :')
Dit weekend maar weer compenseren met wat plezierritjes op de motor })
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:02:07 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
Je bedoelt dat ding waardoor er jarenlang geen accijnsverhoging is geweest? Dat ding?

Hou toch op met z'n allen met zeiken over dingen die de meesten hier nooit als autorijder hebben meegemaakt.

De accijnzen zijn niet of amper aangepast de afgelopen jaren, de btw ook niet, de olie staat nog lang niet zo hoog als in 2005 maar toch verbreken benzine en diesel de records.

Nederland loopt te zeiken op de regering.

Shell en de rest lachen zich gierend naar de bank om hun volgende recordwinst te storten.

Als de accijns niet stijgt, en het btw percentage niet, en de prijs wel dan kan dat alleen maar in de productieprijs en in de marge zitten.

De Nederlandse belastingdruk is niet anders dan die in Duitsland of Engeland. Toch is de literprijs hier hoger, als je wil weten waarom dan moet je het maar aan je pomphouder vragen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120019
Rev, dat er overgegaan moet worden naar meer duurzame vormen van energie is duidelijk. Denk niet dat iemand daar een speld tussen kan krijgen.

Helaas zitten we nu nog in de beginfase van deze overgang en zijn de duurzame "alternatieven" geen alternatief. Een electrische auto waarmee ik maar 100 km kan rijden en deze dan 4 uur moet opladen is geen alternatief als ik met de auto op vakantie ga. Of als ik voor m'n werk 200 km per dag moet rijden.

Net als zonnepanelen. Leuk als je vrijstaand woont en een groot dak hebt op het zuiden, maar veel mensen wonen gewoon in een appartementje op 2 hoog met 0 mogelijkheden om aan duurzame energievoorziening te werken.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:08:18 #41
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109120124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:22 schreef 3-voud het volgende:
Allemaal fietsen en of openbaar vervoer. Dan hebben we deze bende met 2 dagen terug gezet naar de jaren 70.
Gaat niet lukken in de huidige situatie waarbij andere grote economieën gewoon door gaan met het afnemen van die olie.
Persoonlijk heb ik al de stap gemaakt naar een motorscooter. 1:42 (1:46 fabrieksopgave) ipv de 1:16 van mijn motorfiets. Mijn brandstof is meer dan 2,5x goedkoper geworden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:11:30 #42
141482 Q.
JurassiQ
pi_109120204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Rev, dat er overgegaan moet worden naar meer duurzame vormen van energie is duidelijk. Denk niet dat iemand daar een speld tussen kan krijgen.

Helaas zitten we nu nog in de beginfase van deze overgang en zijn de duurzame "alternatieven" geen alternatief. Een electrische auto waarmee ik maar 100 km kan rijden en deze dan 4 uur moet opladen is geen alternatief als ik met de auto op vakantie ga. Of als ik voor m'n werk 200 km per dag moet rijden.

Het enige echte alternatief wat er is en wat er gaat komen is minder rijden en minder energie consumeren. Alternatieven zullen nooit kunnen gaan voorzien in onze huidige energiebehoefte, dat is fysiek onmogelijk.

Iedereen zal wel gaan miepen "Nee, dat KAN niet, ik MOET zoveel rijden / energie gebruiken" maar geloof me, als de prijs maar hoog genoeg is is dat zometeen echt niet meer nodig. Er valt nog zo enorm veel energie te besparen door gewoon minder te gebruiken, het is zo simpel.

Onze hele maatschappij is ingericht op een onbeperkt aanbod aan goedkope energie maar dat tijdperk is voorbij, we zullen ons moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit: dure energie, in de toekomst waarschijnlijk zelfs tekorten een (vloeibare) energiedragers.

Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand steken en hopen dat het allemaal niet zo erg is, dat is ook een optie. Alleen verander je daar de realiteit niet mee. :7
For great justice!
pi_109120226
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Het enige echte alternatief wat er is en wat er gaat komen is minder rijden en minder energie consumeren. Alternatieven zullen nooit kunnen gaan voorzien in onze huidige energiebehoefte, dat is fysiek onmogelijk.

Iedereen zal wel gaan miepen "Nee, dat KAN niet, ik MOET zoveel rijden / energie gebruiken" maar geloof me, als de prijs maar hoog genoeg is is dat zometeen echt niet meer nodig. Er valt nog zo enorm veel energie te besparen door gewoon minder te gebruiken, het is zo simpel.

Onze hele maatschappij is ingericht op een onbeperkt aanbod aan goedkope energie maar dat tijdperk is voorbij, we zullen ons moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit: dure energie, in de toekomst waarschijnlijk zelfs tekorten een (vloeibare) energiedragers.

Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand steken en hopen dat het allemaal niet zo erg is, dat is ook een optie. Alleen verander je daar de realiteit niet mee. :7
Gelukkig heb je meer verstand van ................

Waar heb je eigenlijk meer verstand van? ;(
pi_109120290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Rev, dat er overgegaan moet worden naar meer duurzame vormen van energie is duidelijk. Denk niet dat iemand daar een speld tussen kan krijgen.

Helaas zitten we nu nog in de beginfase van deze overgang en zijn de duurzame "alternatieven" geen alternatief. Een electrische auto waarmee ik maar 100 km kan rijden en deze dan 4 uur moet opladen is geen alternatief als ik met de auto op vakantie ga. Of als ik voor m'n werk 200 km per dag moet rijden.

Net als zonnepanelen. Leuk als je vrijstaand woont en een groot dak hebt op het zuiden, maar veel mensen wonen gewoon in een appartementje op 2 hoog met 0 mogelijkheden om aan duurzame energievoorziening te werken.
Niet één transitie gebeurt zomaar. Niet één transitie gebeurt zonder pijn. Daar gaat eerst iets aan vooraf. Pas als mensen doorkrijgen dat er echt iets moet gebeuren omdat ze anders het gemak dreigen te verliezen dan beginnen ze pas iets te ondernemen.

Zonder een hoge olieprijs en een klimaat probleem was er helemaal geen prikkel geweest om te beginnen aan hybride voertuigen, EV en duurzame energie opwekking.

Een transitie gebeurt niet van de een op de andere dag daar is tijd voor nodig, veel tijd. Pas als het de gebruikelijke opties te duur worden zal men massaal overstappen. Mensen zijn namelijk niet gemaakt voor grootte veranderingen, het liefst houden we alles zoals het is. Daarom zijn de prikkelingen zo belangrijk. Het is een mindset die heel langzaam tot de mensen door moet dringen.

Zonnepanelen zijn overigens erg interessant hoor met een juiste dakkorrientatie. Daar heb je geen vrijstaande woning voor nodig. Dat lukt prima op een doorsnee rijtjeshuis.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:17:29 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120336
Hoe is het trouwens met die algen die makkelijk te produceren zijn en die een vrij hoog rendement aan olie opleveren? Klein stukje van een woestijn in Arizona zou al genoeg ruimte zijn om in de volledige oliebehoefte van de VS te voorzien?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120435
quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:17 schreef Dagonet het volgende:
Hoe is het trouwens met die algen die makkelijk te produceren zijn en die een vrij hoog rendement aan olie opleveren? Klein stukje van een woestijn in Arizona zou al genoeg ruimte zijn om in de volledige oliebehoefte van de VS te voorzien?
Voor een groot deel nog (verre) toekomstmuziek. Eigenlijk is olie nog veel te goedkoop en op veel plekken te makkelijk te winnen. Dat maakt het niet zo aantrekkelijk om vele miljarden te steken in onzekere nieuwe technieken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:26:41 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120558
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor een groot deel nog (verre) toekomstmuziek. Eigenlijk is olie nog veel te goedkoop en op veel plekken te makkelijk te winnen. Dat maakt het niet zo aantrekkelijk om vele miljarden te steken in onzekere nieuwe technieken.
Mwah, DARPA begint volgend jaar met het produceren van zo'n 50 miljoen gallon aan jet fuel tegen lagere prijzen dan benzine.

Zo onzeker is de techniek niet namelijk, je kan ook beter nu al beginnen dan wanneer het echt nodig is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120632
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwah, DARPA begint volgend jaar met het produceren van zo'n 50 miljoen gallon aan jet fuel tegen lagere prijzen dan benzine.

Zo onzeker is de techniek niet namelijk, je kan ook beter nu al beginnen dan wanneer het echt nodig is.
Oh, ik ben helemaal voor om nu te beginnen ^O^.

Maar het duurt nogal even en het vergt nogal een investering voordat een dergelijke methode echt volop van de grond komt. Er zijn ook al enkele honderdduizenden elektrische auto's in de wereld, misschien al meer dan een miljoen toch is ook dat nog ver van een doorbraak. Alles is nog ingericht op het gemak van aardolieproducten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109120663
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
En al zou ik er 1 hebben, dat opladen gaat zo verdomd lastig in mijn 230v stopcontact. Investeren in oplaadpunten, leuk dat ze dat alleen in de randstad doen. Waar er ook OV genoeg is :') Ik mag eens per uur met een bus naar de juiste windrichting , kom dan niet eens in de buurt van mijn werk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109120722
quote:
10s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

En al zou ik er 1 hebben, dat opladen gaat zo verdomd lastig in mijn 230v stopcontact. Investeren in oplaadpunten, leuk dat ze dat alleen in de randstad doen.
Je kan over het algemeen wel degelijk prima met je normale stopcontact zo'n auto opladen, dat is het probleem niet eens. En als je een elektrische auto hebt biedt e-laad je ook de mogelijkheid voor niets een oplaadpunt in je straat aan te vragen. Sowieso is die club bezig door heel Nederland zo'n 10.000 van die dingen te plaatsen (hier staat er al ruim een jaar 1, is nog nooit gebruik geloof ik :') ).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')