SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stop ik gewoon met werken.. kunnen ze mij de uitkering betalen, win-winquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:35 schreef mschol het volgende:
ik zeg: doe er nog maar wat euro's bovenop, dan hoeven ze niet zo extreem te bezuinigen, en komen er minder auto's win-win situatie
dan krijg je (na een tijdje) geen uitkering omdat je te lui bent werk dichterbij huis te zoeken..quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Stop ik gewoon met werken.. kunnen ze mij de uitkering betalen, win-win
Pak jij lekker die achterlijke fiets van je dan pak ik de auto wel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:41 schreef mschol het volgende:
[..]
dan krijg je (na een tijdje) geen uitkering omdat je te lui bent werk dichterbij huis te zoeken..
Je denkt toch niet dat die graaiende kleptocraten minder gaan bezuinigen als er meer te plukken valt? Kom nou!quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:35 schreef mschol het volgende:
ik zeg: doe er nog maar wat euro's bovenop, dan hoeven ze niet zo extreem te bezuinigen, en komen er minder auto's win-win situatie
kan je lang wachtenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ik wacht nog steeds op de teruggave van het kwartje van Kok, met inflatiecorrectie en BTW moet dit onderhand wel 50 eurocent zijn
uiteraard en dan nog een 9% verhoging op de huurquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:10 schreef AchJa het volgende:
En uiteraard zullen de gas- en elektriciteitsprijs spoedig volgen...
Correct, met een gelijktijdige verlaging danwel verdwijning van allerlei toeslagen en HRA.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
uiteraard en dan nog een 9% verhoging op de huur
En het dan nog raar vinden dat Nederlanders de rekeningen niet meer kunnen betalenquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, met een gelijktijdige verlaging danwel verdwijning van allerlei toeslagen en HRA.Het wordt steeds beter hier!
Wat op zich raar is want Nederlanders krijgen gewoon inflatiecorrectie op hun uitkering. En ook bij CBS en CPB berekeningen gaan de armen er nooit op achteruit. Maar vooral lekker ongenuanceerd blijven huilenquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
En het dan nog raar vinden dat Nederlanders de rekeningen niet meer kunnen betalen
Die correctie heb ik de afgelopen 10 jaar gemist, maar ja ik heb ook geen uitkering.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat op zich raar is want Nederlanders krijgen gewoon inflatiecorrectie op hun uitkering. En ook bij CBS en CPB berekeningen gaan de armen er nooit op achteruit. Maar vooral lekker ongenuanceerd blijven huilen
Nou dan ben je er de afgelopen 10 jaar al helemaal niet op achteruit gegaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die correctie heb ik de afgelopen 10 jaar gemist, maar ja ik heb ook geen uitkering.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nou dan ben je er de afgelopen 10 jaar al helemaal niet op achteruit gegaan.
nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef PKRChamp het volgende:
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok?
Dat bedoel ik ja, het zou de regering sieren om de Nederlandse burger te ontlasten en 25 Eurocent van de accijns af te trekken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...
het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit
Jammer alleen dat we nu in een situatie zitten waarin dat kwartje van kok door het ministerie van Financiën helemaal niet gemist kan worden. Dan zou het begrotingstekort een eind de lucht in gaan vrees ik. Over een paar jaar als het economisch weer beter gaat mogen we weer zeuren tegen de regering.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja, het zou de regering sieren om de Nederlandse burger te ontlasten en 25 Eurocent van de accijns af te trekken.
Vreemd dat geen een partij voor een lastenverlichting is, de eerste die dat in hun partijprogramma gooit heeft gelijk de grootste partij. Trieste regering.
het kwartje van kok is als de miljarden in griekenland...quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Jammer alleen dat we nu in een situatie zitten waarin dat kwartje van kok door het ministerie van Financiën helemaal niet gemist kan worden. Dan zou het begrotingstekort een eind de lucht in gaan vrees ik. Over een paar jaar als het economisch weer beter gaat mogen we weer zeuren tegen de regering.
Het zal dan ook wel voor niets zijn denk ik, maar zeuren mag altijd
nee want aczijnen worden niet hoger, dus het slaat nergens op...quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Tis een beetje een kutsituatie zo.
Brandstof wordt duurder: er wordt minder gereden: minder inkomsten overheid: brandstofprijzen stijgen: etc.
Wel degelijk, alleen niet in de vorm van accijnzen. Minder inkomsten betekend minder belastingvoordelen voor de transportsector die de brandstofprijsverhoging direct doorberekenen aan de klant. Dus de brandstofprijzen stijgen. Misschien niet aan de pomp, maar wel degelijk aan de kassa in de winkel.quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:02 schreef mschol het volgende:
[..]
nee want aczijnen worden niet hoger, dus het slaat nergens op...
maar dan nog slaat jou eerste post nergens op: hogere brandstofprijzen betekent meer belasting, betekent meer inkomsten overheid en daar dus geen stijging van de brandstofprijzen..quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wel degelijk, alleen niet in de vorm van accijnzen. Minder inkomsten betekend minder belastingvoordelen voor de transportsector die de brandstofprijsverhoging direct doorberekenen aan de klant. Dus de brandstofprijzen stijgen. Misschien niet aan de pomp, maar wel degelijk aan de kassa in de winkel.
Slaat wel degelijk ergens op. De overheid is extreem goed in nemen, erg slecht in geven. Ze nemen 3x een cent en geven dan in eens 1.5cent terug. Die 1.5cent komt in het nieuws, vinden mensen prachtig maar een moment later nemen ze al weer 1 cent. En transportbedrijven gaan ook echt hun prijzen niet verlagen als ze spontaan een financiele meevaller van de regering ontvangen (kijk maar eens hoe dat met die BTW verlaging ging).quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:32 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dan nog slaat jou eerste post nergens op: hogere brandstofprijzen betekent meer belasting, betekent meer inkomsten overheid en daar dus geen stijging van de brandstofprijzen..
maar achja, oplossing is gewoon niet met een driekwart lege auto naar het werk te gaan, maar dat wil men niet want eng ofzo
maakt mij iig geen hol uit, heb geen auto![]()
boehoeeee de grote boze overheidquote:Op donderdag 15 maart 2012 02:39 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Slaat wel degelijk ergens op. De overheid is extreem goed in nemen, erg slecht in geven. Ze nemen 3x een cent en geven dan in eens 1.5cent terug. Die 1.5cent komt in het nieuws, vinden mensen prachtig maar een moment later nemen ze al weer 1 cent. En transportbedrijven gaan ook echt hun prijzen niet verlagen als ze spontaan een financiele meevaller van de regering ontvangen (kijk maar eens hoe dat met die BTW verlaging ging).
Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.
Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.
Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.
Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen
Jammer dat de bevolking zich niet realiseert dat olie niet alleen nodig is om auto te rijden, maar dat onze hele samenleving, al onze productie, ermee samenhangt. Productie en transport van voedsel, als grondstof voor electriciteit, electronica, metaal, plastic, verf en bijna al het andere wat wij ooit vooruitgang noemden, maar natuurlijk ook de lucht- en scheepvaart. Eenmaal voorbij the point of no return (wat we imho al gepasseerd zijn) zullen dus álle prijzen exorbitant gaan stijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.
Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.
Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.
Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen
+1.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.
Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.
Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.
Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen
Ze "nemen" wat ze nodig hebben om de wensen van de burgers & bedrijven in te kunnen willigen, en die zijn veel en divers..quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:39 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Slaat wel degelijk ergens op. De overheid is extreem goed in nemen, erg slecht in geven. Ze nemen 3x een cent en geven dan in eens 1.5cent terug. Die 1.5cent komt in het nieuws, vinden mensen prachtig maar een moment later nemen ze al weer 1 cent. En transportbedrijven gaan ook echt hun prijzen niet verlagen als ze spontaan een financiele meevaller van de regering ontvangen (kijk maar eens hoe dat met die BTW verlaging ging).
Mensen zien alleen het negatieve van hoge brandstofprijzen. Dit terwijl hoge brandstofprijzen voor de langere termijn enkel gunstig voor ons zijn. Hoge energiekosten kunnen ons als land een voorsprong geven op andere landen met een lagere accijnsen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
Iedere stap is er één. Het is vooral de mindset van mensen die veranderd moet worden, bewust wording. Zie alleen al de kortzichtige reacties in dit topic waar men enkel klaagt over hoge brandstofprijzen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:23 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Jammer dat de bevolking zich niet realiseert dat olie niet alleen nodig is om auto te rijden, maar dat onze hele samenleving, al onze productie, ermee samenhangt. Productie en transport van voedsel, als grondstof voor electriciteit, electronica, metaal, plastic, verf en bijna al het andere wat wij ooit vooruitgang noemden, maar natuurlijk ook de lucht- en scheepvaart. Eenmaal voorbij the point of no return (wat we imho al gepasseerd zijn) zullen dus álle prijzen exorbitant gaan stijgen.
Met 7 miljard monden te voeden gaat dit natuurlijk een ramp van ongekende omvang opleveren.
Ik snap dan ook niet dat niemand stappen onderneemt. Nederland blijft bijvoorbeeld liever bio-industrievlees exporteren dan aardappels en groente voor de eigen bevolking betaalbaar te houden. De woningmarkt wordt steeds strakker aangeschroefd zodat mensen niet eens dichter bij hun werk kúnnen gaan wonen. De overheid int wel belasting, meer en meer, maar om je toekomst veilig te stellen, ben je alsnog op jezelf aangewezen aangezien alle prioriteiten liggen bij de grote bedrijven (o.a. banken) die niks produceren, maar vooral gebakken lucht verkopen. Helaas hebben steeds minder mensen genoeg geld of tijd om hun eigen hachje te redden. Alsof de ineenstorting van het systeem zo gepland is, of is dat nu nog steeds BNW?
Je bedoelt dat ding waardoor er jarenlang geen accijnsverhoging is geweest? Dat ding?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...
het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit
Gaat niet lukken in de huidige situatie waarbij andere grote economieën gewoon door gaan met het afnemen van die olie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:22 schreef 3-voud het volgende:
Allemaal fietsen en of openbaar vervoer. Dan hebben we deze bende met 2 dagen terug gezet naar de jaren 70.
Het enige echte alternatief wat er is en wat er gaat komen is minder rijden en minder energie consumeren. Alternatieven zullen nooit kunnen gaan voorzien in onze huidige energiebehoefte, dat is fysiek onmogelijk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Rev, dat er overgegaan moet worden naar meer duurzame vormen van energie is duidelijk. Denk niet dat iemand daar een speld tussen kan krijgen.
Helaas zitten we nu nog in de beginfase van deze overgang en zijn de duurzame "alternatieven" geen alternatief. Een electrische auto waarmee ik maar 100 km kan rijden en deze dan 4 uur moet opladen is geen alternatief als ik met de auto op vakantie ga. Of als ik voor m'n werk 200 km per dag moet rijden.
Gelukkig heb je meer verstand van ................quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Het enige echte alternatief wat er is en wat er gaat komen is minder rijden en minder energie consumeren. Alternatieven zullen nooit kunnen gaan voorzien in onze huidige energiebehoefte, dat is fysiek onmogelijk.
Iedereen zal wel gaan miepen "Nee, dat KAN niet, ik MOET zoveel rijden / energie gebruiken" maar geloof me, als de prijs maar hoog genoeg is is dat zometeen echt niet meer nodig. Er valt nog zo enorm veel energie te besparen door gewoon minder te gebruiken, het is zo simpel.
Onze hele maatschappij is ingericht op een onbeperkt aanbod aan goedkope energie maar dat tijdperk is voorbij, we zullen ons moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit: dure energie, in de toekomst waarschijnlijk zelfs tekorten een (vloeibare) energiedragers.
Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand steken en hopen dat het allemaal niet zo erg is, dat is ook een optie. Alleen verander je daar de realiteit niet mee.
Niet één transitie gebeurt zomaar. Niet één transitie gebeurt zonder pijn. Daar gaat eerst iets aan vooraf. Pas als mensen doorkrijgen dat er echt iets moet gebeuren omdat ze anders het gemak dreigen te verliezen dan beginnen ze pas iets te ondernemen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Rev, dat er overgegaan moet worden naar meer duurzame vormen van energie is duidelijk. Denk niet dat iemand daar een speld tussen kan krijgen.
Helaas zitten we nu nog in de beginfase van deze overgang en zijn de duurzame "alternatieven" geen alternatief. Een electrische auto waarmee ik maar 100 km kan rijden en deze dan 4 uur moet opladen is geen alternatief als ik met de auto op vakantie ga. Of als ik voor m'n werk 200 km per dag moet rijden.
Net als zonnepanelen. Leuk als je vrijstaand woont en een groot dak hebt op het zuiden, maar veel mensen wonen gewoon in een appartementje op 2 hoog met 0 mogelijkheden om aan duurzame energievoorziening te werken.
Voor een groot deel nog (verre) toekomstmuziek. Eigenlijk is olie nog veel te goedkoop en op veel plekken te makkelijk te winnen. Dat maakt het niet zo aantrekkelijk om vele miljarden te steken in onzekere nieuwe technieken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:17 schreef Dagonet het volgende:
Hoe is het trouwens met die algen die makkelijk te produceren zijn en die een vrij hoog rendement aan olie opleveren? Klein stukje van een woestijn in Arizona zou al genoeg ruimte zijn om in de volledige oliebehoefte van de VS te voorzien?
Mwah, DARPA begint volgend jaar met het produceren van zo'n 50 miljoen gallon aan jet fuel tegen lagere prijzen dan benzine.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor een groot deel nog (verre) toekomstmuziek. Eigenlijk is olie nog veel te goedkoop en op veel plekken te makkelijk te winnen. Dat maakt het niet zo aantrekkelijk om vele miljarden te steken in onzekere nieuwe technieken.
Oh, ik ben helemaal voor om nu te beginnenquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwah, DARPA begint volgend jaar met het produceren van zo'n 50 miljoen gallon aan jet fuel tegen lagere prijzen dan benzine.
Zo onzeker is de techniek niet namelijk, je kan ook beter nu al beginnen dan wanneer het echt nodig is.
En al zou ik er 1 hebben, dat opladen gaat zo verdomd lastig in mijn 230v stopcontact. Investeren in oplaadpunten, leuk dat ze dat alleen in de randstad doen. Waar er ook OV genoeg isquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Er zijn vast wel genoeg mensen die dat inzien. Het is van jou echter een beetje kortzichtig door te denken dat iedereen wel even het geld heeft om een nieuwe (lees zuinige) auto aan te schaffen.
Je kan over het algemeen wel degelijk prima met je normale stopcontact zo'n auto opladen, dat is het probleem niet eens. En als je een elektrische auto hebt biedt e-laad je ook de mogelijkheid voor niets een oplaadpunt in je straat aan te vragen. Sowieso is die club bezig door heel Nederland zo'n 10.000 van die dingen te plaatsen (hier staat er al ruim een jaar 1, is nog nooit gebruik geloof ikquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
En al zou ik er 1 hebben, dat opladen gaat zo verdomd lastig in mijn 230v stopcontact. Investeren in oplaadpunten, leuk dat ze dat alleen in de randstad doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |