Het is een zwaaikom, dat stond er al.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bel Rijkswaterstaat. Die kunnen het je ongetwijfeld vertellen.
Nee, er stond:quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:59 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het is een zwaaikom, dat stond er al.
quote:Op woensdag 23 november 2011 01:03 schreef IBAZ het volgende:
Misschien doet het (ook) wel dienst als zwaaikom. Dat is een plek waar lange boten kunnen keren.
Het doet in ieder geval dienst als zwaaikom, en misschien is er ook nog een ander doel. Laat ik het dan zo zeggen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus nog even afwachten en hopelijk een antwoord...
gr gr
U was correct!quote:Op woensdag 23 november 2011 01:03 schreef IBAZ het volgende:
Misschien doet het (ook) wel dienst als zwaaikom. Dat is een plek waar lange boten kunnen keren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr gr
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Het was niet zo heel moeilijk...
[..]
U was correct!Gelukkig is dit probleem opgelost. Gefeli. Fijne dag nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom sla je af op een weg?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:39 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Blijft de vraag waarom ze plots van richting gaan veranderen?
Als de opdrachtgever een andere laad/los plaats aanwijst?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:39 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Blijft de vraag waarom ze plots van richting gaan veranderen?
Interessant hè? Okedoeiquote:De eieren van Thijsse
Een probleem dat ten zuiden van de Irenesluizen moest worden opgelost, was de kruising van het kanaal met de lek. Er waren twee moeilijkheden: stroming en diepteverschil. Om met de eerste te beginnen: de oversteek van de rivier de scheepvaart kreeg te maken met de stroming van de Lek. Schepen moesten daarom kunnen manoeuvreren, maar daar was de ruimte niet voor. Een ander probleem was dat het kanaal een meter dieper was dan de Lek. Kortom: hoe kruis je een diep kanaal met ‘stilstaand’ water, met een ondiepere, stromende rivier? Onder leiding van prof. Thijsse, directeur van het Waterloopkundig Laboratorium in Delft, werden vervolgens in Delft experimenten gedaan met schaalmodellen. De oplossing werd gevonden in eivormige verbredingen aan beide kanten van de kanaalmonden, in combinatie met stroomgeleiders; in dit geval de voorhavendammen. In de eivormige ruimte tussen deze dammen bleek het water namelijk voortdurend in beweging te blijven waardoor zich geen sediment kon afzetten en waarmee een buffer tussen stilstaand water was gecreëerd. Tijdens de experimenten in Delft bleek een papiersnipper vier etmalen lang tussen de voorhavendammen te verblijven.
Het andere probleem: het diepteverschil - werd opgelost door de stroomsnelheid van de Lek te manipuleren. Daar waar de voorhavendammen/stroomgeleiders in de rivier staken, stroomde deze sneller en zorgde voor een uitslijting van de bodem. Men berekende vervolgens hoe ver de stromingsgeleiders in de rivier moesten steken om een uitholling van 1 meter te krijgen. Daarmee warende problemen overwonnen. Het concept werd bekend als ‘de eieren van Thijsse’.
http://www.civieletechniek.net/index.php/dossiers?id=56
ik moest hardop lachenquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik denk dat het bij het maken ontstaat. Als ik met een decoupeerzaag loodrecht op een andere zaaglijn wil gaan zagen, boor ik ook eerst een rond gat, waar ik de decoupeerzaag in kan stoppen om verder te zagen.
Ja, zoiets zal het wel zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |