abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:50:55 #26
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127676079
Bedankt voor het geven van het antwoord!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127688205
Blijft de vraag waarom ze plots van richting gaan veranderen?
pi_127698661
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:39 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Blijft de vraag waarom ze plots van richting gaan veranderen?
Waarom sla je af op een weg?
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:22:15 #29
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_127698770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:39 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Blijft de vraag waarom ze plots van richting gaan veranderen?
Als de opdrachtgever een andere laad/los plaats aanwijst? :')
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_150116872
Ik heb een andere reden gevonden. Deze is toch wat anders dan het verhaal dat ik in de mail kreeg:

quote:
De eieren van Thijsse
Een probleem dat ten zuiden van de Irenesluizen moest worden opgelost, was de kruising van het kanaal met de lek. Er waren twee moeilijkheden: stroming en diepteverschil. Om met de eerste te beginnen: de oversteek van de rivier de scheepvaart kreeg te maken met de stroming van de Lek. Schepen moesten daarom kunnen manoeuvreren, maar daar was de ruimte niet voor. Een ander probleem was dat het kanaal een meter dieper was dan de Lek. Kortom: hoe kruis je een diep kanaal met ‘stilstaand’ water, met een ondiepere, stromende rivier? Onder leiding van prof. Thijsse, directeur van het Waterloopkundig Laboratorium in Delft, werden vervolgens in Delft experimenten gedaan met schaalmodellen. De oplossing werd gevonden in eivormige verbredingen aan beide kanten van de kanaalmonden, in combinatie met stroomgeleiders; in dit geval de voorhavendammen. In de eivormige ruimte tussen deze dammen bleek het water namelijk voortdurend in beweging te blijven waardoor zich geen sediment kon afzetten en waarmee een buffer tussen stilstaand water was gecreëerd. Tijdens de experimenten in Delft bleek een papiersnipper vier etmalen lang tussen de voorhavendammen te verblijven.

Het andere probleem: het diepteverschil - werd opgelost door de stroomsnelheid van de Lek te manipuleren. Daar waar de voorhavendammen/stroomgeleiders in de rivier staken, stroomde deze sneller en zorgde voor een uitslijting van de bodem. Men berekende vervolgens hoe ver de stromingsgeleiders in de rivier moesten steken om een uitholling van 1 meter te krijgen. Daarmee warende problemen overwonnen. Het concept werd bekend als ‘de eieren van Thijsse’.
http://www.civieletechniek.net/index.php/dossiers?id=56
Interessant hè? Okedoei
gr gr
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:54:48 #31
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150117606
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik denk dat het bij het maken ontstaat. Als ik met een decoupeerzaag loodrecht op een andere zaaglijn wil gaan zagen, boor ik ook eerst een rond gat, waar ik de decoupeerzaag in kan stoppen om verder te zagen.

Ja, zoiets zal het wel zijn.
ik moest hardop lachen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')