Lucifer was helemaal geen Engel, maar lichtbrenger. Een bepaalde ster werd ermee bedoeld. Venus geloof ik.quote:satan(of te wel lucifer) is een "gevallen"engel.
Een engel die de troon waar God op zit wou over nemen en heersen over alles.
En god heeft hem toen verbannen.
Ja, blijkbaar hebben veel mensen daarover gehoord.quote:en ik weet niet of jullie ooit van de dode zee rollen gehoord hebben?
Dit gaat over het OT, en niet over het NT. Dan kan je beter Jood worden, als je toch op die toer gaat.quote:dan verwijs ik jullie graag naar het volgende.
Volgens mij zijn dat toch tastbare bezijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
Aan gezien meerder mensen het geschreven hebben.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen
Maar de mens die die vrije wil uitoefent wordt wel gestraft. Heeft vrij weinig met vrije wil te maken.quote:En god heeft de mens een eigen wil gegeven.
Anders zouden we nu als een soort robots hier op aarde leven.
Ik snap niet waarom je uberhaupt in dit forum post als je toch niet bereid bent om op de gegeven punten in te gaan en eigenlijk alleen maar je bullshit boodschap komt verkondigen... doe dat maar in de kerk bij de rest van de schaapjes.quote:Op maandag 28 november 2011 14:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
dan kan ik mischien nog 1 ding zeggen:
We zien het wel aan het eind der tijden wie er gelijk heeft
De mens heeft wel een eigen wil: want je kunt er voor kiezen om jezus wel te volgen of juist niet.
klopt (als in dat het in de bijbel staat) je zou paradise lost eens moeten lezenquote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
satan(of te wel lucifer) is een "gevallen"engel.
de ene conclusie wil niet automatisch zeggen dat het dan meteen 100% waar isquote:en ik weet niet of jullie ooit van de dode zee rollen gehoord hebben?
dan verwijs ik jullie graag naar het volgende.
Volgens mij zijn dat toch tastbare bezijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
dus ook dat we die BS niet hoeven te geloven?quote:En god heeft de mens een eigen wil gegeven.
Anders zouden we nu als een soort robots hier op aarde leven.
Dat klopt maar wat doe je hier dan op het forum?quote:Op maandag 28 november 2011 14:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
dan kan ik mischien nog 1 ding zeggen:
We zien het wel aan het eind der tijden wie er gelijk heeft
De mens heeft wel een eigen wil: want je kunt er voor kiezen om jezus wel te volgen of juist niet.
Wel sjoemie, nu we toch op wiki zitten kun je gelijk al wat bijklussen:quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
satan(of te wel lucifer) is een "gevallen"engel.
Meestal zijn atheïsten daar zeer goed van op de hoogte.quote:en ik weet niet of jullie ooit van de dode zee rollen gehoord hebben?
Het enige bewijs dat deze rollen geven is dat de testen in de Tenach gedurende minstens 250 jaar dezelfde gebleven zijn. Maar dit was niet zo met de Tenach-versie van vóór 620 v.C. Koning Josia heeft toen reeds sterke hervormingen ingevoerd en héél toevallig Mozaïsche teksten gevonden, of beter gezegd, laten vinden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Josiaquote:Volgens mij zijn dat toch tastbare bewijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
een kloon van giaquote:Op woensdag 23 november 2011 22:38 schreef slaapvaak het volgende:
Oude testament geldt niet voor christenen. Graag gedaan, geen dank.
Jezus is na 3 dagen ook weer op gestaan uit de dood.quote:Op maandag 28 november 2011 14:31 schreef GewoneMan het volgende:
de ene conclusie wil niet automatisch zeggen dat het dan meteen 100% waar is![]()
ik geloof b.v. best dat jezus heeft bestaan, wil zelfs wel geloven dat hij dacht te sterven voor al onze zondes en zich liet kruisigen. Mijn vermoeden is dat hij geestelijk ziek was en zichzelf niet kon helpen. medicijnen zoals we nu hebben en psychiaters waren er toen nog niet dus tja.
het is ook klinkklare bullshit. Ik ken geen christelijke kerk die het OT verbannen heeft of niet als deel van de bijbel beschouwt.quote:Op maandag 28 november 2011 14:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
een kloon van gia![]()
iets typisch cristelijks oehhh in het oude testament staan wel de gruwelijkste dingen. oeh en we mogen het oude testament niet scheiden van het nieuwe testament. ohhh jee wat nu
we geven de joden de schuld
klopt, maar het OT is toch echt wel een tikkeltje gruwelijkerquote:Op maandag 28 november 2011 14:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
het is ook klinkklare bullshit. Ik ken geen christelijke kerk die het OT verbannen heeft of niet als deel van de bijbel beschouwt.
in het NT staan btw ook gruwelijke dingen die nauwelijks onderdoen voor het OT.
Nee dat is hij niet.quote:Op maandag 28 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
=
[..]
Jezus is na 3 dagen ook weer op gestaan uit de dood.
En naderhand hebben zeker nog 5000 mensen hem gezien en gesproken.
Voordat hij met hemelvaart naar de hemel is gegaan.
Waar komen anders die feestdagen vandaan?
[insert] triple facepalm plaatje [/insert]quote:Op maandag 28 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
3 dagen?quote:Op maandag 28 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
=
[..]
quote:Op maandag 28 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
=
[..]
Die had ik er idd ook nog aan toe kunnen voegen ja.quote:
Wat bij Odin's baard!?quote:Op maandag 28 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
=
[..]
Dat is een compleet andere discussie. Eentje die ik ook best wil voeren, maar dat kan elders, lijkt me.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar jullie geloven dus dat er helemaal niets is ontploft en dat werd de aarde en de dieren en mensen?
quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar jullie geloven dus dat er helemaal niets is ontploft en dat werd de aarde en de dieren en mensen?
Sjoempie, dit is het standaard antwoord van veel creationisten. Denk je dat als het echt zo makkelijk te weerleggen was dat zo veel mensen in de Big Bang, Abiogenese en Evolutie (3 totaal losstaande dingen!) zouden geloven.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik weet niet wat er is gebeurd, hoe het universum is ontstaan. Ik weet alleen wel dat de opties die religies aandragen buitengewoon onwaarschijnlijk zijn en bovendien stuk voor stuk volzitten met gaten, botsende zaken, gruwelijkheden en feitelijke onjuistheden. Dus kan ik me er altijd sterk over verbazen dat zo bizar veel mensen een dergelijke zwakke mogelijkheid als onomstotelijke absolute waarheid accepteren. Dan denk je simpelweg niet genoeg na.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
ohhh zit het zo... nou dan MOET het wel waar zijnquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als de bijbel en alles een leugen is waarom zijn de meeste christenen dan bereid om er voor te sterven als het er op aan komt?
ps: ik zeg meeste omdat er ook altijd wat zullen zijn die als het erop aan komt Hem toch verloochenen zoals dat heet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |