abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104921365
quote:
satan(of te wel lucifer) is een "gevallen"engel.
Een engel die de troon waar God op zit wou over nemen en heersen over alles.
En god heeft hem toen verbannen.
Lucifer was helemaal geen Engel, maar lichtbrenger. Een bepaalde ster werd ermee bedoeld. Venus geloof ik.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer

Er was ook geen strijd in de Hemelen, dat komt namelijk in het OT niet voor.

Die engelen waren ook zonder zonde, hoe kan er dan uberhaupt een zonde in iemand opkomen? Want al onze handelingen komen voort uit onze gedachtes, als je dus geen zondige gedachtes kan hebben kan je ook niet zondig handelen.
Anders ziet het er voor de mensen op de nieuwe Aarde slecht uit. Wie weet zondigt iemand dan weer en kan alles weer opnieuw beginnen.

quote:
en ik weet niet of jullie ooit van de dode zee rollen gehoord hebben?
Ja, blijkbaar hebben veel mensen daarover gehoord.

quote:
dan verwijs ik jullie graag naar het volgende.
Volgens mij zijn dat toch tastbare bezijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
Aan gezien meerder mensen het geschreven hebben. :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen
Dit gaat over het OT, en niet over het NT. Dan kan je beter Jood worden, als je toch op die toer gaat.

quote:
En god heeft de mens een eigen wil gegeven.
Anders zouden we nu als een soort robots hier op aarde leven.
Maar de mens die die vrije wil uitoefent wordt wel gestraft. Heeft vrij weinig met vrije wil te maken.
pi_104921538
dan kan ik mischien nog 1 ding zeggen:
We zien het wel aan het eind der tijden wie er gelijk heeft :)

De mens heeft wel een eigen wil: want je kunt er voor kiezen om jezus wel te volgen of juist niet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_104921598
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

De mens heeft wel een eigen wil: want je kunt er voor kiezen om jezus wel te volgen of juist niet.
Ik snap niet waarom je uberhaupt in dit forum post als je toch niet bereid bent om op de gegeven punten in te gaan en eigenlijk alleen maar je bullshit boodschap komt verkondigen... doe dat maar in de kerk bij de rest van de schaapjes.
Ik zal tot het Vliegende Spaghettie Monster bidden voor je, dat de pasta je goed moge smaken, R'amen!
pi_104921708
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
klopt (als in dat het in de bijbel staat) je zou paradise lost eens moeten lezen :Y

de ultime quote uit dit geweldige boek "Better to reign in Hell than to serve in Heaven"
quote:
dan verwijs ik jullie graag naar het volgende.
Volgens mij zijn dat toch tastbare bezijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
de ene conclusie wil niet automatisch zeggen dat het dan meteen 100% waar is :{

ik geloof b.v. best dat jezus heeft bestaan, wil zelfs wel geloven dat hij dacht te sterven voor al onze zondes en zich liet kruisigen. Mijn vermoeden is dat hij geestelijk ziek was en zichzelf niet kon helpen. medicijnen zoals we nu hebben en psychiaters waren er toen nog niet dus tja.

quote:
En god heeft de mens een eigen wil gegeven.
Anders zouden we nu als een soort robots hier op aarde leven.
dus ook dat we die BS niet hoeven te geloven?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 28 november 2011 @ 14:32:10 #155
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_104921748
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

Dat klopt maar wat doe je hier dan op het forum?
pi_104921754
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wel sjoemie, nu we toch op wiki zitten kun je gelijk al wat bijklussen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genesis_%28boek%29
En zoals je hebt kunnen lezen moet men de oorsprong van Genesis in Babylon gaan zoeken, en niet in de Dode Zeeerollen:
http://www.ancienttexts.org/library/mesopotamian/index.html
quote:
Meestal zijn atheïsten daar zeer goed van op de hoogte.
quote:
Volgens mij zijn dat toch tastbare bewijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
Het enige bewijs dat deze rollen geven is dat de testen in de Tenach gedurende minstens 250 jaar dezelfde gebleven zijn. Maar dit was niet zo met de Tenach-versie van vóór 620 v.C. Koning Josia heeft toen reeds sterke hervormingen ingevoerd en héél toevallig Mozaïsche teksten gevonden, of beter gezegd, laten vinden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Josia
pi_104922327
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:38 schreef slaapvaak het volgende:
Oude testament geldt niet voor christenen. Graag gedaan, geen dank.
een kloon van gia :D

iets typisch cristelijks oehhh in het oude testament staan wel de gruwelijkste dingen. oeh en we mogen het oude testament niet scheiden van het nieuwe testament. ohhh jee wat nu

we geven de joden de schuld :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_104922599
=
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:31 schreef GewoneMan het volgende:

de ene conclusie wil niet automatisch zeggen dat het dan meteen 100% waar is :{

ik geloof b.v. best dat jezus heeft bestaan, wil zelfs wel geloven dat hij dacht te sterven voor al onze zondes en zich liet kruisigen. Mijn vermoeden is dat hij geestelijk ziek was en zichzelf niet kon helpen. medicijnen zoals we nu hebben en psychiaters waren er toen nog niet dus tja.

Jezus is na 3 dagen ook weer op gestaan uit de dood.
En naderhand hebben zeker nog 5000 mensen hem gezien en gesproken.
Voordat hij met hemelvaart naar de hemel is gegaan.

Waar komen anders die feestdagen vandaan?
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 28 november 2011 @ 14:56:20 #159
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_104922615
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

een kloon van gia :D

iets typisch cristelijks oehhh in het oude testament staan wel de gruwelijkste dingen. oeh en we mogen het oude testament niet scheiden van het nieuwe testament. ohhh jee wat nu

we geven de joden de schuld :{
het is ook klinkklare bullshit. Ik ken geen christelijke kerk die het OT verbannen heeft of niet als deel van de bijbel beschouwt.

in het NT staan btw ook gruwelijke dingen die nauwelijks onderdoen voor het OT.
pi_104922842
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

het is ook klinkklare bullshit. Ik ken geen christelijke kerk die het OT verbannen heeft of niet als deel van de bijbel beschouwt.

in het NT staan btw ook gruwelijke dingen die nauwelijks onderdoen voor het OT.
klopt, maar het OT is toch echt wel een tikkeltje gruwelijker :{
pi_104922845
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
=

[..]

Nee dat is hij niet.
Heb je bewijs dat hij gezien is door 5000 mensen na zijn veronderstelde opstanding of is dat weer zo'n claim zonder onderbouwing?

Zo claimen sommige moslims dat Mohammed de maan liet splijten en bij dat wonder zouden er ook getuigen zijn geweest, geloof je dat ook dan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstmis#Oorsprong

"De Germanen vierden rond Midwinter (21 december) reeds midwinter- of joelfeesten (winterzonnewende) waarbij het boze werd verjaagd en het licht werd begroet. In de Scandinavische talen heet Kerstmis tot op vandaag jul."

Dat moet wel betekenen dat die heidense Germanen het bij het juiste einde hadden of niet dan!

[ Bericht 5% gewijzigd door TerryStone op 28-11-2011 15:19:17 ]
pi_104923065
quote:

[insert] triple facepalm plaatje [/insert] :|W.
  maandag 28 november 2011 @ 15:24:44 #163
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_104923610
quote:
=

[..]

3 dagen?

nee hoor, als je goed telt heeft hij nauwelijks anderhalve dag in't graf gelegen volgens de bijbel.

Dus die voorspelling klopt ook al niet....
pi_104924807
quote:
=

[..]

_O- _O- _O-

:') :') :')

:{w
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104927119
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 15:55 schreef UltraR het volgende:

_O- _O- _O-

:') :') :')

:{w
:O :O :O
I am a child of God
God is not dead.
pi_104927550
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

:O :O :O
Die had ik er idd ook nog aan toe kunnen voegen ja.

Kom op gozer. Als je met opmerkingen als 'waar komen anders die feestdagen vandaan' aankomt, dan kan je echt geen serieuze inhoudelijke reacties meer verwachten hoor.

Om dan toch nog maar een poging te doen:
Vier vrienden gaan om een tafel zitten, ze schrijven elk hun eigen versie van een van tevoren opgestelde verhaallijn en dan schrijven ze 'en toen stond die man op uit de dood! En dat hebben naast onze eigen persoontjes nog wel 5000 andere mensen ook gezien!"
Bij naam noemen ze er een paar, die ze vervolgens goed inprenten bevestigend op vragen hierover te antwoorden. En vervolgens houdt de lange tijd meest machtige organisatie ter wereld, de kerk, zich eeuwen lang actief bezig met het vernietigen van alle teksten en getuigenissen die botsen met het verhaal van de vier vrienden.
Nee hoor, heel goed bewijs dat het echt gebeurd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door UltraR op 28-11-2011 17:02:32 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 29 november 2011 @ 07:36:11 #167
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_104955938
quote:
=

[..]

Wat bij Odin's baard!? :|W

Doe je huiswerk eens! Bijna al onze huidige feestdagen hebben een paganistische oorsprong. Ze zijn overgenomen door de RKK tijdens de Kerstening van Europa.

Als je die basiskennis al niet eens bezit, kunnen we beter ophouden, inderdaad. |:(
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 29 november 2011 @ 08:44:34 #168
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_104956659
@ Sjoempie: er staan nog wat vragen open kerel, doe es antwoorden....
pi_104963977
Maar jullie geloven dus dat er helemaal niets is ontploft en dat werd de aarde en de dieren en mensen?
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:06:22 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_104964076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar jullie geloven dus dat er helemaal niets is ontploft en dat werd de aarde en de dieren en mensen?
Dat is een compleet andere discussie. Eentje die ik ook best wil voeren, maar dat kan elders, lijkt me.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_104964231
quote:
:|W.
pi_104964716
quote:
Sjoempie, dit is het standaard antwoord van veel creationisten. Denk je dat als het echt zo makkelijk te weerleggen was dat zo veel mensen in de Big Bang, Abiogenese en Evolutie (3 totaal losstaande dingen!) zouden geloven.

Voor Evolutie bijvoorbeeld zijn zo onnoemelijk veel bewijzen, dat besef je helemaal niet. Kom ook a.u.b. niet met het standaard 'missing links' verhaal etc. want dat is al helemaal niet aan de orde.

Maar inderdaad dat is eigenlijk weer een heel andere discussie
Alpha kenny one
pi_104966393
quote:
Ik weet niet wat er is gebeurd, hoe het universum is ontstaan. Ik weet alleen wel dat de opties die religies aandragen buitengewoon onwaarschijnlijk zijn en bovendien stuk voor stuk volzitten met gaten, botsende zaken, gruwelijkheden en feitelijke onjuistheden. Dus kan ik me er altijd sterk over verbazen dat zo bizar veel mensen een dergelijke zwakke mogelijkheid als onomstotelijke absolute waarheid accepteren. Dan denk je simpelweg niet genoeg na.
pi_104971115
Als de bijbel en alles een leugen is waarom zijn de meeste christenen dan bereid om er voor te sterven als het er op aan komt?

ps: ik zeg meeste omdat er ook altijd wat zullen zijn die als het erop aan komt Hem toch verloochenen zoals dat heet?
I am a child of God
God is not dead.
pi_104971504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als de bijbel en alles een leugen is waarom zijn de meeste christenen dan bereid om er voor te sterven als het er op aan komt?

ps: ik zeg meeste omdat er ook altijd wat zullen zijn die als het erop aan komt Hem toch verloochenen zoals dat heet?
ohhh zit het zo... nou dan MOET het wel waar zijn :{
pi_104971513
quote:

Volgens mij zijn de meeste gelovigen helemaal niet bereid om voor hem te sterven. Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt, want het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.

Sterker nog, ik denk dat het procentueel gezien maar een klein groepje die dat daadwerkelijk zou doen als het er op aan komt. Ik denk zelfs dat de meeste mensen die claimen gelovig te zijn helemaal niet zo gelovig zijn als dat de stroming die ze volgen van hen verwacht.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2011 16:46:04 ]
pi_104972085
quote:

Nog afgezien van dat ik me dat sterk afvraag; voor degenen voor wie het geldt is gewoon het standaard antwoord weer van toepassing: indoctrinatie. Ze weten niet beter en hebben nooit geleerd zelf kritisch na te denken. Als ze dat wel zouden doen zouden ze immers hun leven niet meer willen geven, zelfs niet leven naar, de voorschriften van iets wat zoals gezegd aan elkaar hangt van feitelijke onjuistheden, gruwelijkheden, haat en andere onzin.
pi_104972106
quote:

Om dezelfde reden waarom de meeste Moslims bereid zijn om ervoor te sterven (misschien nog wel eerder dan Christenen).

m.a.w. het bereid zijn om te sterven voor iets zegt niks over de waarheid daarvan
Alpha kenny one
pi_104972732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:50 schreef falling_away het volgende:

[..]

Om dezelfde reden waarom de meeste Moslims bereid zijn om ervoor te sterven (misschien nog wel eerder dan Christenen).

m.a.w. het bereid zijn om te sterven voor iets zegt niks over de waarheid daarvan
Bij de moslims is het denk ik volgensmij net andersom.
Die zijn juist bereid om een grote moord partij aan te richten om een goed plekje te krijgen bij mohamed.(Over het algemeen zijn dit wel de extremisten)
I am a child of God
God is not dead.
pi_104972795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:37 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste gelovigen helemaal niet bereid om voor hem te sterven. Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt, want het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.

Sterker nog, ik denk dat het procentueel gezien maar een klein groepje die dat daadwerkelijk zou doen als het er op aan komt. Ik denk zelfs dat de meeste mensen die claimen gelovig te zijn helemaal niet zo gelovig zijn als dat de stroming die ze volgen van hen verwacht.
neem nou alle christenen die vervolgd worden in de wereld velen van hen zullen bereid zijn om te zeggen dat Jezus hun redder is en vermoord te worden daarvoor dan dat ze Jezus verloochenen en vrijgelaten worden.
I am a child of God
God is not dead.
pi_104972897
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Bij de moslims is het denk ik volgensmij net andersom.
Die zijn juist bereid om een grote moord partij aan te richten om een goed plekje te krijgen bij mohamed.(Over het algemeen zijn dit wel de extremisten)
Zelfmoordenaars genoeg, die geven dus hun leven voor hun geloof. Net als sommige Christenen, net als sommige Hindoes, etc.
Goh, die kunnen toch niet allemaal gelijk hebben... wat vreemd...
pi_104972951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:08 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

neem nou alle christenen die vervolgd worden in de wereld velen van hen zullen bereid zijn om te zeggen dat Jezus hun redder is en vermoord te worden daarvoor dan dat ze Jezus verloochenen en vrijgelaten worden.
Waar baseer je dat op?
Daarnaast denk ik dat moslims wat dat betreft meer kunnen stellen dat ze vervolgd worden als je kijkt naar de hetze hier in het westen tegen hun geloof. Maakt dat de Islam dan ineens waarheid? Natuurlijk niet!

Voordat ik het weer vergeet, waarom reageer je niet op de punten die er eerder zijn gemaakt? Te confronterend voor je dat je maar op iets anders over gaat?
pi_104973156
En wat te denken van ruimtedeskundigen? Die zijn er vrijwel allemaal van overtuigd dat er vele andere planeten met leven erop bestaan en velen van hen zouden meer dan bereid zijn in een raket te stappen die hen naar zo'n planeet zou sturen om dat te bewijzen, zelfs al zou de kans dat ze tijdens die reis sterven heel groot zijn.
Leven op een andere planeet zou de grondvesten onder de creationistische religies wel heel sterk doen schudden.
Deze onderzoekers zijn bereid hun leven te geven voor een sterk atheistisch gekleurd geloof, leven op een andere planeet.
pi_104975177
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:08 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar volgens mij is dat nog steeds maar een klein percentage en ver verwijderd van jou claim dat de meeste dat wel zouden doen.
pi_104975901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:17 schreef UltraR het volgende:
En wat te denken van ruimtedeskundigen? Die zijn er vrijwel allemaal van overtuigd dat er vele andere planeten met leven erop bestaan en velen van hen zouden meer dan bereid zijn in een raket te stappen die hen naar zo'n planeet zou sturen om dat te bewijzen, zelfs al zou de kans dat ze tijdens die reis sterven heel groot zijn.
Leven op een andere planeet zou de grondvesten onder de creationistische religies wel heel sterk doen schudden.
Deze onderzoekers zijn bereid hun leven te geven voor een sterk atheistisch gekleurd geloof, leven op een andere planeet.
Voor de meesten is het meer een verlangen naar avontuur, zoals de ontdekkingsreizigers vroeger hadden. De wens te reizen naar nog onontdekte plaatsen.

Niet zozeer het verlangen om groene mannetjes te zien ;)
pi_104976274
quote:
Jij gelooft dat God uit het niets is ontstaan en dat hij de aarde, de dieren en de mensen met z'n magische staf in het bestaan heeft getoverd?
pi_104976494
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:38 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Jij gelooft dat God uit het niets is ontstaan en dat hij de aarde, de dieren en de mensen met z'n magische staf in het bestaan heeft getoverd?
Doe niet zo raar. De hemelkoe Audhumla likte aan het ijs en bevrijdde daarmee Buri. Onder diens nazaten bevond zich Odin die samen met zijn broers de reus Ymir doodde en van zijn lijk de wereld maakte.
pi_104976551
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:43 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Doe niet zo raar. De hemelkoe Audhumla likte aan het ijs en bevrijdde daarmee Buri. Onder diens nazaten bevond zich Odin die samen met zijn broers de reus Ymir doodde en van zijn lijk de wereld maakte.
Dat vind ik al een stuk aannemelijker! :D
pi_104976638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat vind ik al een stuk aannemelijker! :D
Het verhaal gaat nog verder, met maden die dwergen werden en bomen die men in mensen veranderde. Maar dat is het voorleesverhaaltje voor morgen :)
pi_104977079
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:46 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Het verhaal gaat nog verder, met maden die dwergen werden en bomen die men in mensen veranderde. Maar dat is het voorleesverhaaltje voor morgen :)
Als het geschreven is, je claimt dat kerst oorspronkelijk een feestdag ter ere van de hemelkoe Audhumla was, je claimt dat er 5000 ooggetuigen waren bij de avonturen van Odin en zijn broers, dat die avonturen al voorspeld waren en dat er mensen bereid zijn om te sterven voor dit geloof dan moeten mensen als sjoemie zich wel bekeren lijkt mij. :9~
pi_104977415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als het geschreven is
Check ;)

quote:
je claimt dat kerst oorspronkelijk een feestdag ter ere van de hemelkoe Audhumla was
Niet Audhumla, maar de kerstman is idd waarschijnlijk deels gebaseerd op Odin.
En ook de kerstboom, het kerstdiner, de cadeautjes, de samenkomst bij familie etc. zijn natuurlijk allemaal rituelen die helemaal niets met het christendom te maken hebben - maar heel veel met het eren van Asgard ;)

quote:
je claimt dat er 5000 ooggetuigen waren bij de avonturen van Odin en zijn broers, dat die avonturen al voorspeld waren en dat er mensen bereid zijn om te sterven voor dit geloof dan moeten mensen als sjoemie zich wel bekeren lijkt mij. :9~
Done :)
Is men bekeerd ?
pi_104984178

[ Bericht 100% gewijzigd door UltraR op 29-11-2011 21:04:46 ]
pi_105041731
Jullie wachten zeker allemaal op een reactie, om weer verder te kunnen bashen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a child of God
God is not dead.
pi_105041928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jullie wachten zeker allemaal op een reactie, om weer verder te kunnen bashen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervelend he als de argumenten en redeneringen waar al je bijbelse hoop op is gebaseerd toch niet zo sterk blijken te zijn.
Alpha kenny one
pi_105042436
Maar als alles wat in de bijbel staat niet waar is houd dat dus ook in dat alle mensen die er in voor komen ook nooit geleefd hebben.
Hoe verklaar je dan dat alle joodse stammen die genoemd worden in de bijbel (vernoemd naar de zonen en dochter van) van Jacob.
Hier nog steeds op aarde leven, met een aantal van de oude joodse gebruiken?
I am a child of God
God is not dead.
pi_105042839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar als alles wat in de bijbel staat niet waar is houd dat dus ook in dat alle mensen die er in voor komen ook nooit geleefd hebben.
Nee dat betekent dat helemaal niet.
Het betekent alleen dat sommige gebeurtenissen en wonderen die beschreven staan in de bijbel nooit echt gebeurd zijn, zoals de wereldwijde vloed, de exodus uit Egype, de wonderen van Jezus etc. Ook zullen enkele figuren uit de bijbel niet echt bestaan hebben zoals Mozes en Adam en Eva.

De joden zijn waarschijnlijk begonnen als een groepje dat zich afsplitste van de Kanaänieten en een eigen identiteit zocht. En hier zijn wèl bewijzen voor.

quote:
The culture of the earliest Israelite settlements is Canaanite, their cult objects are of the Canaanite god El, the pottery is in the local Canaanite tradition, and the alphabet is early Canaanite. Almost the sole marker distinguishing Israelite villages from Canaanite sites is an absence of pig bones.
http://rationalwiki.org/wiki/Evidence_for_the_Exodus
Alpha kenny one
pi_105042962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hoe verklaar je dan dat alle joodse stammen die genoemd worden in de bijbel (vernoemd naar de zonen en dochter van) van Jacob.
Hier nog steeds op aarde leven, met een aantal van de oude joodse gebruiken?
Dat veel van wat in de bijbel staat niet waar is houdt natuurlijk niet in dat mensen dan ook opeens niet meer geloven. Ze geloven namelijk dat het waar is dus dan houden ze zich aan hun interpretatie ervan. Dat zegt niks over de waarheid van waarin ze geloven.
pi_105043078
Dus jullie geven toe dat er wel degelijk waarheden in de bijbel staan?
I am a child of God
God is not dead.
pi_105043323
Yep maar ook héél veel onwaarheden...
Hetzelfde geldt voor andere geschriften zoals de Koran etc.
Alpha kenny one
pi_105043869
Dan valt het dus al niet meer te vergelijken met harry potter want ieder mens weet dat het een fictief geschreven verhaal dat maar door 1 persoon is geschreven.

En ik geloof en meerdere mensen met mij dat de bijbel door meerdere personen is geschreven.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')