1 Johannes 5 vers 7 en 8:quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:32 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waar in de bijbel staat ook maar iets over de drie eenheid
Er staan in het oude testament allerlei verwijzingen die duiden op de toekomstige geboorte van jezus. (in die tijd)quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Nu wordt het pas leuk; weer een creationistje op Fok. En waar staat ergens de aankondiging in het O.T. van Jezus' geboorte én sterven ? Ik ben zéér benieuwd.
Oh yo! Ik ben bij deze bekeerd. Een voorspelling dat een vrouw zwanger wordt en haar kind een veel voorkomende naam geeft! Stop the presses! Het bewijs is geleverd!!quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Er staan in het oude testament allerlei verwijzingen die duiden op de toekomstige geboorte van jezus. (in die tijd)
Daarom zal de Heer (God dus) zelf u een teken geven: de jonge vrouw is zwanger, zij zal spoedig een zoon baren en hem Immanuel [Immanuel kan worden vertaald als ‘God met ons’] noemen." (Jesaja 7:14)
Sommige dingen moet je zien in de context vanuit de tjid waaruit ze stammen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Kortom, je bepaald zelf wel wat wel en niet nog geldig is uit het OT.
En de vraag hoe het mogelijk is dat een perfecte, almachtige en alwetende God blijkbaar op een gegeven moment opeens een complete omslag maakt in Zijn perceptie van goed en kwaad blijft onbeantwoord.
Enzo staan er wel meer verwijzingen uit het O.T. naar de komst van Jezus.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Oh yo! Ik ben bij deze bekeerd. Een voorspelling dat een vrouw zwanger wordt en haar kind een veel voorkomende naam geeft! Stop the presses! Het bewijs is geleverd!!
![]()
![]()
Almachtige, alwetende God die zich aanpast aan de tijdgeest van zijn keihard falende schepping 'de mens'. Ok...quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Sommige dingen moet je zien in de context vanuit de tjid waaruit ze stammen.
De christenen zijn ontstaan tijdens en na het overlijden van jezus.
Dus qua regels is het inderdaad anders voor ons dan voor de mensen die leefden in het O.T.
Het houd dan dus weer niet in dat je dan kunt doen en laten wat je wilt, want als christen probeer je te leven als jezus en Hij heeft nooit een moord gepleegd etc.
nee, dat vroeg ik niet maar iemand anders, maar dat neemt niet weg dat wat jij noemde in de verste verte niet als bewijs kan dienen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Enzo staan er wel meer verwijzingen uit het O.T. naar de komst van Jezus.
Maar jij vroeg toch of ik bewijs kon leveren dat in het O.T. staat dat jezus georen zou worden, nou bij deze![]()
Omdat ik tenminste wel een zekerheid als de eindtijd komtquote:You catch my drift?
Vast niet, aangezien jij ook bent geïndoctrineerd met een even achterlijk verhaal. Maar probeer er toch even over na te denken zou ik zeggen. Wie weet helpt het je wel uit je indoctrinerende omgeving te ontsnappen. Mij is het ook gelukt het Christendom te verlaten terwijl ik minstens even gelovig was als jij, dus waarom zou jij het niet kunnen?
Ik begrijp heel goed dat dat een prettige gedachte is. Maar helaas, niemand heeft zekerheid. Voor zekerheid is bewijs nodig. Voor bewijs absoluut onweerlegbare feiten. En die bestaan niet op dit vlak.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat ik tenminste wel een zekerheid als de eindtijd komt
Bij die edit vergis je je een beetje.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:18 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat dat een prettige gedachte is. Maar helaas, niemand heeft zekerheid. Voor zekerheid is bewijs nodig. Voor bewijs absoluut onweerlegbare feiten. En die bestaan niet op dit vlak.
Edit: daarbij komt dat ik de optie die de bijbel voorschoteld, de hemel, helemaal geen fijne optie vind. Voor eeuwig met blijvend bewustzijn je ergens bevinden lijkt me dus he-le-maal niets. Dan ga je je simpel gezegd toch te pletter vervelen? Zo erg dat je op aarde zelfmoord zou plegen, maar dat kan niet, je bent immers al dood. Poeh, over een hel gesproken...
De Moslims zullen het niet met je eens zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Even de tekst erbij halen van Jesaja:quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
Er staan in het oude testament allerlei verwijzingen die duiden op de toekomstige geboorte van jezus. (in die tijd)
Als je niet in de christelijke god en de bijbel gelooft dan valt de eindtijd ook weg.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Fout.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
Sommige dingen moet je zien in de context vanuit de tjid waaruit ze stammen.
De christenen zijn ontstaan tijdens
Ongeveer iets voorbij 70 n.C.quote:en na het overlijden van jezus.
Hij had dan toch plannen in die richting:quote:Hij heeft nooit een moord gepleegd etc.
En dit is nou net het product van indoctrinatie.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Aan een dooie messias hebben de joden niet zoveel, of je moet er achteraf een mythe rond verzinnen zoals bij Elvis en Jacko.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:11 schreef falling_away het volgende:
@SJoemie je hebt de vraag van Aton niet goed gelezen. Hij vroeg: waar staat ergens de aankondiging in het O.T. van Jezus' geboorte én sterven
Waar staat dus dat de Christus ook zou sterven? Wel een belangrijk detail dat je niet terug vindt in de profetieën. Ook meteen een van de redenen waarom de joden hem niet serieus namen (dat plus het feit dat hij ineens alle geldende regels overhoop haalde).
Nee, dat is niet vreemd. Het is ook niet zo dat God 'van gedachte verandert'.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit een véél prettiger verhaal om te lezen dan die wetten uit het OT. Maar dan nogmaals de vraag (waar nog niemand echt op geantwoord heeft): Vind je het niet vreemd dat een almachtige, alwetende etc. etc. God ineens 'out of the blue' zo van gedachte verandert?
Jammer voor de (familie van de) vrouwen die al die eeuwen daarvoor wel gestenigd zijn voor diezelfde daad trouwens.
- En kom a.u.b. niet met het argument 'het was een andere tijd' want voor god geldt de menselijke tijd helemaal niet.
God denkt niet!! God wéét ! ( volgens de gelovigen ) Jij pleegt blasfemie om je gelijk te halen. Foei !quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, dat is niet vreemd. Het is ook niet zo dat God 'van gedachte verandert'.
Heel juist, en dat heb jij nog steeds niet door.quote:Je dient onderscheid te maken in het soort wetten en de redenen waarom ze gegeven worden.
Nu is de vraag: wat verstonden de joden onder ' zonde ' ? De enige "zonde" die ze kenden was inbreuk plegen tegen de Wet van Mozes en dit zagen ze als een " overtreding ". Als een agent je tegenhoudt nadat je door het rood bent gereden, spreekt die dan ook over ' je hebt gezondigt tegen de verkeerswet ' ? Als je het toch alles wat in zijn kader wil zien.quote:Het schock-effect is hier dus belangrijk en dient ervoor te zorgen dat mensen die zonde niet plegen.
Nee, dit is pas later :quote:Dit geldt voor de natie Israel die in de tijd van Jezus bezet werd door Rome, die bij de val van Jeruzalem in principe ophield te bestaan.
Kijk, nou doe je het wéér ! Je moet de historische Jezus en de mythische Jezus trachten uit elkaar te houden. De Christenen behoren tot de mythische figuur met Paulus als bedenker ervan. De messias-volgelingen van Jezus ( Yeshua bar Jehosef ) streefden naar een vrij en onafhankelijk koninkrijk, wat ze ' het Rijk Gods ' noemden en wat beloofd én voorspelt was aan de " kinderen Gods" ( de joden ).quote:De christenen zijn niet de mensen die een nieuwe natie Israel op dienen te zetten, maar de komst van het koninkrijk der hemelen aan dienen te kondigen, en de principes en moraal daarvan dienen te leven en uit te dragen. Jezus kwam die principes uitleven, de christen volgt daarin.
En dat is preken vanop de kansel. Pure propaganda-praat.quote:Indien God iedereen op zijn zonden af zou moeten rekenen, nu, zou iedereen dood neervallen want ieder heeft Gods wetten overtreden en God wordt daar niet blij van. Maar in Zijn genade vergeeft Hij ons ook, zo dienen wij dat ook aan anderen te doen. De natie Israel bestaat niet meer en haar taak om Gods principes uit te dragen, waarin zij gefaald heeft, is aan de kerk gegeven, die dat dient te doen zoals Christus het voorbeeld heeft gesteld.
Wie zei ook weer " Maak ze allen af. God zal de zijnen er wel vantussenuit halen ". Iets middeleeuws in Frankrijk. Puur barbaarse taal wat je spreek. Moet je al ver weg zijn.quote:De vrouwen die dit wel ondergaan hebben zullen geoordeeld worden op basis van hun hele leven en kunnen alsnog vergeven worden en het eeuwige leven krijgen. Helaas voor hen was hun daad toen absoluut onvergeefbaar om groter bederf te voorkomen.
En je bewijs daarvoor is.... ?quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mag ik je dan eerst vertellen dat Jezus geen mythisch figuur is en dat hij gewoon heeft geleefd.
Laten we de vraag even anders stellen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
De bijbel![]()
Kunnen jullie dan bewijs leveren waarom het wel mytisch zou zijn?
Exact dezelfde regels gelden voor Harry Potter, Hercules, Odysseus, Thor, Shiva, Buddha enz.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
We hebben het er over je kunt aantonen dat jezus een mytisch persoon was of niet.
En niet over harry potter.
Kan je niet begrijpelijk lezen of wat ?!! Waar heb ik geschreven dat Jezus NIET bestaan heeft ? WAAR ?? Later heeft men van deze HISTORISCHE figuur een mythoge gemaakt. SNAPPY ? En daar is Pauleke mee begonnen met hellenistische voorbeelden als inspiratiebron. SNAPPY ? En dat heeft zich later ontwikkeld tot wij nu het christendom noemen. HEBT G' HEM ?quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mag ik je dan eerst vertellen dat Jezus geen mythisch figuur is en dat hij gewoon heeft geleefd.
En dus geen bedenksel is van paulus, want dat slaat echt nergens op en staat ook nergens beschreven.
dus er valt weinig uit elkaar te halen
Tjonge, je weet nog niet eens wat er in staat. Haloooo...quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
De bijbel![]()
Kunnen jullie dan bewijs leveren waarom het wel mytisch zou zijn?
Mag ik je vertellen dat het Vliegende Spaghetti Monster echt bestaat?quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
We hebben het er over je kunt aantonen dat jezus een mytisch persoon was of niet.
En niet over harry potter.
Staat in de Bijbel. Bewijs zat.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
En daarom vraag je ook of je echt bewijs kunt leveren dat Jezus mytisch zou zijn.
Flauw dat je er allemaal fictieve figuren bij haalt (hoewel, het schijnt dat de Buddha wel geleefd heeft).quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Exact dezelfde regels gelden voor Harry Potter, Hercules, Odysseus, Thor, Shiva, Buddha enz.
Je redenering is hetgeen wat faalt. Wil niet zeggen dat je conclusie onjuist is; maar op een toets krijg je een onvoldoende
Och arme christenen toch, jullie worden aan alle kanten vervolgd en vrij typerend op het moment dat de gelovige argumenten het af laten weten o o o ik leef met jullie mee hoor. Ik zal een gebed richting harry potter doen voor al die priesters die het eigenlijk niet zo verkeerd bedoelden maar per ongeluk koorknaapjes op hun geslachtsdeel hadden laten vallen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:28 schreef Truffelvarken het volgende:
Hierboven worden christenen uit volle borst beticht van allerlei misdaden, zelfs van de voor elke Christelijke gemeenschap tot een der zwaarste hoofdzonden gerekende verderfelijke pedofielie.
En dan komen diezelfde mensen met hoofdzakelijk oudtestamentische teksten en wetten.
Het oude testament is van de Joden lieve mensen, maar wel daarnaast ook een leidraad voor Christenen.
Het nieuwe testament zijn vaak de woorden van Christus, daarom heten die mensen ook Christenen.
Dezelfde Jezus zei tegen hen, toen ze hem vroegen een overspelige hoer tot steniging te veroordelen de volgende woorden.
"Wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen op haar".
Toen de meute morrend afdroop zei hij tegen de mevrouw.
"Gaat heen. Zondig niet meer".
Nu we toch bezig zijn volgt hier een deel van de belangrijkste1ste wet.
"Hebt uw naasten lief als uzelven".
Christenen hebben een kort geheugen wat naastenliefde betreft:quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:28 schreef Truffelvarken het volgende:
Hierboven worden christenen uit volle borst beticht van allerlei misdaden, zelfs van de voor elke Christelijke gemeenschap tot een der zwaarste hoofdzonden gerekende verderfelijke pedofielie.
En dan komen diezelfde mensen met hoofdzakelijk oudtestamentische teksten en wetten.
Het oude testament is van de Joden lieve mensen, maar wel daarnaast ook een leidraad voor Christenen.
Het nieuwe testament zijn vaak de woorden van Christus, daarom heten die mensen ook Christenen.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je kunt het christendom van nu echt niet vergelijken met die van 300/ 400 jaar geleden.
Mensen veranderen door de tijd en gaan dingen anders zien enzo.
En mensen die niet geloven doen tegenwoordig meer aan antisemitisme e.d. dan wel christenen.
En verder zeg ik toch ook niet dat het goed is dat die dingen gebeurd zijn.
quote:Sommige dingen moet je zien in de context vanuit de tjid waaruit ze stammen.
De christenen zijn ontstaan tijdens en na het overlijden van jezus.
quote:Het oude testament is van de Joden lieve mensen, maar wel daarnaast ook een leidraad voor Christenen.
Wat ik zo uit de losse pols heb opgesomd zijn daden van christenen, je weet wel, zij die volgens het N.T. leefden. En vertel me dan eens wat de verjaringstermijn is van mistdaden tegen de mensheid !!quote:Dus qua regels is het inderdaad anders voor ons dan voor de mensen die leefden in het O.T.
Het houd dan dus weer niet in dat je dan kunt doen en laten wat je wilt, want als christen probeer je te leven als jezus
waar komt de zonde dan vandaan? En satan? Ben zeeeeer benieuwd.......quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Bij die edit vergis je je een beetje.
Want in de hemel zal er geen verdriet of pijn of zonde meer zijn. en dat blijvend bewustzijn zal ook heel anders zijn dan hier op aarde.
Dat is eenvoudig.. vrije wil?quote:Op maandag 28 november 2011 13:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
waar komt de zonde dan vandaan? En satan? Ben zeeeeer benieuwd.......
Nee god zegt in zijn bijbel dat hij de schepper is van goed en kwaad.quote:Op maandag 28 november 2011 13:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat is eenvoudig.. vrije wil?
Je kunt je wel afvragen waarom god voor deze zonde zijn zoon op aarde een marteldood moest laten sterven.. Ik ken het hele verhaal wel, maar een almachtige god had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen 'ik vergeef jullie' zonder dit vreselijke verhaal.
God maakte twee imperfecte wezens die niet in staat waren om onderscheid te maken tussen goed en kwaad en niet wisten wat de dood was. Hij zette deze wezens in een prachtige omgeving maar zette 1 boom neer waar ze met hun tengels vanaf moesten blijven en hij vertelde ze dat ook. Vervolgens worden deze wezens door een ander wezen, die ook door God gemaakt was, verleid om vruchten van die boom te eten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ten eerste is het N.T. geen boek vol regels.
Ten tweede hebben adam en eva de zonde op de aarde gebracht.
Toen ze van de verboden vrucht aten (er staat nergens namelijk beschreven dat het een appel was)
Ten derde is Jezus uit eindelijk op de aarde gekomen om te sterven voor de zonden die gebeurd zijn en alle zonden die nog komen.
Want er staat in de bijbel: Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar het eeuwig leven heeft.
Er zit één groot paradoxaal probleem aan het idee dat Jezus is gestorven voor onze zonden, opdat wij weer naar de Hemel konden gaan. In ieder geval zoals de RK-kerk (de 'bedenkers van het Christendom per slot van rekening) het uitlegt.quote:Op maandag 28 november 2011 13:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ten eerste is het N.T. geen boek vol regels.
Ten tweede hebben adam en eva de zonde op de aarde gebracht.
Toen ze van de verboden vrucht aten (er staat nergens namelijk beschreven dat het een appel was)
Ten derde is Jezus uit eindelijk op de aarde gekomen om te sterven voor de zonden die gebeurd zijn en alle zonden die nog komen.
Want er staat in de bijbel: Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar het eeuwig leven heeft.
Misschien is dat wel gemiddelde bezigheidstherapie voor een omnipotent wezen. Weet jij veel?quote:Op maandag 28 november 2011 13:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
God maakte twee imperfecte wezens die niet in staat waren om onderscheid te maken tussen goed en kwaad en niet wisten wat de dood was. Hij zette deze wezens in een prachtige omgeving maar zette 1 boom neer waar ze met hun tengels vanaf moesten blijven en hij vertelde ze dat ook. Vervolgens worden deze wezens door een ander wezen, die ook door God gemaakt was, verleid om vruchten van die boom te eten.
Hoe is God hiervoor niet verantwoordelijk?
1. Hij is de maker van Adam en Eva met al hun imperfecties.
2. Hij is de maker van de boom met vruchten die hij vervolgens verboden had.
3. Hij is de maker van de slang die Adam en Eva verleidde.
4. Hij is alwetend en wist dus al wat er ging gebeuren.
5. Hij is almachtig en had dus simpelweg ervoor kunnen kiezen om of Adam en Eva perfect te schapen en zo de juiste keuze te laten maken, of de boom met verboden vruchten er niet neer te zetten of de slang niet te maken/toe te laten in de tuin.
Vervolgens stuurt hij z'n zoon naar aarde om gemarteld en vermoord te worden om zo het probleem waar God zelf verantwoordelijk voor was, van te voren al wist dat het ging gebeuren en elk moment ongedaan kon maken op te lossen.
Tja knettergek dekt de lading niet eens ben ik bang.
ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op maandag 28 november 2011 13:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
God maakte twee imperfecte wezens die niet in staat waren om onderscheid te maken tussen goed en kwaad en niet wisten wat de dood was. Hij zette deze wezens in een prachtige omgeving maar zette 1 boom neer waar ze met hun tengels vanaf moesten blijven en hij vertelde ze dat ook. Vervolgens worden deze wezens door een ander wezen, die ook door God gemaakt was, verleid om vruchten van die boom te eten.
Hoe is God hiervoor niet verantwoordelijk?
1. Hij is de maker van Adam en Eva met al hun imperfecties.
2. Hij is de maker van de boom met vruchten die hij vervolgens verboden had.
3. Hij is de maker van de slang die Adam en Eva verleidde.
4. Hij is alwetend en wist dus al wat er ging gebeuren.
5. Hij is almachtig en had dus simpelweg ervoor kunnen kiezen om of Adam en Eva perfect te schapen en zo de juiste keuze te laten maken, of de boom met verboden vruchten er niet neer te zetten of de slang niet te maken/toe te laten in de tuin.
Vervolgens stuurt hij z'n zoon naar aarde om gemarteld en vermoord te worden om zo het probleem waar God zelf verantwoordelijk voor was, van te voren al wist dat het ging gebeuren en elk moment ongedaan kon maken op te lossen.
Tja knettergek dekt de lading niet eens ben ik bang.
Ik zie er nog een probleem in, namelijk dat Jezus zijn zelfopoffering niet een echte opoffering was.quote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er zit één groot paradoxaal probleem aan het idee dat Jezus is gestorven voor onze zonden, opdat wij weer naar de Hemel konden gaan. In ieder geval zoals de RK-kerk (de 'bedenkers van het Christendom per slot van rekening) het uitlegt.
De leer zegt namelijk dat doordat Jezus zichzelf opofferde waren alle zonden (als ook de erfzonde) vergeven. En het was met name die erfzonde die ervoor zorgde dat mensen niet meer naar de hemel konden.
Echter, de Katholieke kerk was er zelfs in haar begindagen al duidelijk over dat het Adam en Eva verhaal allegorisch bedoelt was.
Dus Jezus stierf voor een erfzonde die niet eens echt bestond. Dat lijkt me toch een beetje moeilijk uit te leggen. Maar ach, gewoon niet te veel over nadenken.
satan(of te wel lucifer) is een "gevallen"engel.quote:Op maandag 28 november 2011 13:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
waar komt de zonde dan vandaan? En satan? Ben zeeeeer benieuwd.......
Engelen die zonde plegen in de hemel, het moet niet gekker worden. Daarnet ontkende je het nog maar nu is het ineens toch waar?quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
satan(of te wel lucifer) is een "gevallen"engel.
Een engel die de troon waar God op zit wou over nemen en heersen over alles.
En god heeft hem toen verbannen.
en ik weet niet of jullie ooit van de dode zee rollen gehoord hebben?
dan verwijs ik jullie graag naar het volgende.
Volgens mij zijn dat toch tastbare bezijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
Aan gezien meerder mensen het geschreven hebben.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen
En god heeft de mens een eigen wil gegeven.
Anders zouden we nu als een soort robots hier op aarde leven.
God heeft ook de Engelen geschapen, dus hij had moeten weten dat dit zou gebeuren.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat meerdere mensen hetzelfde geschreven hebben, betekent op zichzelf helemaal niets natuurlijk. Het kan een verhaal zijn dat al heel lang in de orale overerving bestond. Het kan uit een gemeenschappelijke (geschreven) bron komen. En zo kan ik nog wel een paar redenen verzinnen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
Volgens mij zijn dat toch tastbare bezijzen dat de bijbel echt is en wat er in staat ook waar is.
Eigen wil en alwetenheid zijn incompatibel. En inderdaad al uitgebreid besproken hier.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
-God heeft ook Lucifer geschapen, wist als alwetende entiteit van te voren al wat er ging gebeuren met hem, kon/kan als almachtige entiteit alle acties van Lucifer ongedaan maken of Lucifer vernietigen wanneer hij wil.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |