Misschien moet je jezelf eens inlezen in een release plan? Want dit klopt nl. totaal niet echt he.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:15 schreef idefixo het volgende:
[..]
Als het in gevangenschap gebeurt zijn er mensen die getuige zijn en een oplossing kunnen bedenken. In zee gebeurt dat niet, dan is ze reddeloos verloren en wat ook niet onbelangrijk is..... ze is nu aan mensen gewend.
We kunnen allemaal bedenken dat als Morgan naar zee wordt gebracht, ze regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis eet) zwemt.
Nee, want als je mijn post hier en elders leest, dan weet je dat ik ook kritisch ben t.o.v. van pers die bv. klakkeloos van Wakker Dier e.d. dingen overnemen als waar terwijl die ook goed zijn in halve waarheden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als journalisten jouw type mensen napraten dan is het natuurlijk wel goed, nietwaar?
Lache hoor Koos...quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:36 schreef KoosVogels het volgende:
Speciaal voor jullie:
[ afbeelding ]
Denk je nu echt dat het Dolfinarium alle ellende met de dolfijnen aan de grote klok gaat hangen?quote:Op woensdag 30 november 2011 02:25 schreef Lienekien het volgende:
Ja jeetje zeg, alsof ze dan overal zo onverantwoord zijn.
Nee, jij wel?quote:Op woensdag 30 november 2011 02:36 schreef Lienekien het volgende:
Vast wel. Heb je ook voorbeelden dat het wel goed gaat?
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch, meer niet, ik zit hier niet te snikken, dus maak je geen zorgen.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt best een punt, maar je slaat door.
Je scheert mij te veel over een kam.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch, meer niet, ik zit hier niet te snikken, dus maak je geen zorgen.
Kom dan maar met een voorbeeld waar het WEL allemaal fantastisch gaat misschienquote:Op woensdag 30 november 2011 02:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je scheert mij te veel over een kam.
Dat lijkt me onbegonnen werk. Want sowieso komen ze natuurlijk pas in het nieuws als het slecht nieuws is. En ik denk dat jij al helemaal overtuigd bent van het gelijk van jouw standpunt in dezen.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kom dan maar met een voorbeeld waar het WEL allemaal fantastisch gaat misschien
kan je me overtuigen.
Ik denk dat jij ook wel overtuig bent van jouw gelijk, dus dan komen we er toch niet uit.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me onbegonnen werk. Want sowieso komen ze natuurlijk pas in het nieuws als het slecht nieuws is. En ik denk dat jij al helemaal overtuigd bent van het gelijk van jouw standpunt in dezen.
kijk het filmpje eerst... Lienekienquote:Op woensdag 30 november 2011 02:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie het wat minder zwart-wit, denk ik. Misschien wel realistischer dan jij, wie zegt het.
Dat is nu zwart/wit denken wat jij hier doet.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:13 schreef Lienekien het volgende:
Dus er had al niet moeten worden ingegrepen toen ze die zieke orka ontdekten in de Waddenzee?
Tja als je het al teveel moeite vindt om een filmpje te bekijken dan snap ik niet wat je hier doet.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:31 schreef Lienekien het volgende:
Nee, ik ga dat niet allemaal bekijken. Evenmin als ik al die andere aangehaalde stukken van je ga bekijken. Ik kan nog wel melden dat ik nooit heb beweerd dat die dieren gelukkig zouden zijn in een dolfinarium, maar volgens mij maakt dat ook niet veel meer uit. Want kennelijk ben ik toch al ' tegen'.
Ja precies, de conclusie is dus dat er niet had moeten worden ingegrepen.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is nu zwart/wit denken wat jij hier doet.
Ze kunnen wel ingrijpen maar alleen als ze de intentie hebben om het beest zo nel mogelijk
op te lappen en zijn vrijheid terug te geven.
Is die intentie er niet, laat dan de natuur zijn gang maar gaan, zo'n beest is beter af
dood dan in een entertainment park.
Nee de conclusie is dat ''ze'' voor hun eigen gewin de vrijlating zo lang hebben tegengehoudenquote:Op woensdag 30 november 2011 06:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja precies, de conclusie is dus dat er niet had moeten worden ingegrepen.
Ja, dat dacht ik wel. Jij post een lap aan tekst, filmpjes en linkjes en iemand die dat niet allemaal braaf gaat bekijken en lezen die mag wel weggaan. Mag ik nog zelf kiezen of ik al die gruwelen wil bekijken?quote:Op woensdag 30 november 2011 06:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja als je het al teveel moeite vindt om een filmpje te bekijken dan snap ik niet wat je hier doet.
Je ziet helemaal geen gruwelijkhedenquote:Op woensdag 30 november 2011 06:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik wel. Jij post een lap aan tekst, filmpjes en linkjes en iemand die dat niet allemaal braaf gaat bekijken en lezen die mag wel weggaan. Mag ik nog zelf kiezen of ik al die gruwelen wil bekijken?
Mag ik bedanken? En nog een keer aangeven dat ik dus niet van mening ben dat die dieren in een dolfinarium zo gelukkig zijn? Bedankt.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je ziet helemaal geen gruwelijkhedendus je kan gerust kijken.
Mooi dan zijn we het tenminste ergens over eens, ga ik nu koffie drinken.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En nog een keer aangeven dat ik dus niet van mening ben dat die dieren in een dolfinarium zo gelukkig zijn?
Fijn dat we nu duidelijk hebben dat je mij niet automatisch allerlei meningen hoeft toe te dichten omdat ik ergens een keer een vraagteken in de kantlijn plaats.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mooi dan zijn we het tenminste ergens over eens, ga ik nu koffie drinken.
Ik begrijp het. Het releaseplan van de dierenmilitanten zorgt ervoor dat Morgan, die inmiddels gewend is aan mensen, niet regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis vangt) kan zwemmen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:43 schreef TechXP het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf eens inlezen in een release plan? Want dit klopt nl. totaal niet echt he.
Proberen om wel een discussie te voeren misschien? Je ehbt nu eenmaal met de realiteit van de echte wereld te maken en die is anders dan het grote ideologische sprookje dat je hier verkondigt.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja als je het al teveel moeite vindt om een filmpje te bekijken dan snap ik niet wat je hier doet.
Inderdaad, de kans dat dit zou slagen was en is minimaal en dat tegen gigantische kosten. Heel erg jammer...quote:Op woensdag 30 november 2011 07:19 schreef idefixo het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Het releaseplan van de dierenmilitanten zorgt ervoor dat Morgan, die inmiddels gewend is aan mensen, niet regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis vangt) kan zwemmen.
Heb je wel eens achter de scherm gekeken bij een Dolfinarium? Of lees je enkel donderverhalen van derden?quote:Op woensdag 30 november 2011 06:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je ziet helemaal geen gruwelijkhedendus je kan gerust kijken.
Bron? Behalve wat loze woorden?quote:Op woensdag 30 november 2011 07:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het Dolfinarium had Morgan ook het liefste weer gewoon in het wild uitgezet
Het doel per definitie van een dolfinarium is niet om beestjes vrij te laten maar om ze op te sluiten ter entertainment. Dat is de business case van het bedrijf.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:32 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben toch onderzoek gedaan om te kijken of de familie te localiseren was? Ik neem aan met het oog op eventueel uitzetten.
Ik ben dan oko heel simpel van mening dat wij als mens die beesten niet succesvol kunnen houden en of redden dus daar moeten laten liggen en niet redden.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:40 schreef Lienekien het volgende:
Alleen was het geen bewuste keuze van het dolfinarium om deze orka op te nemen voor entertainment. Het dier kwam bij hen omdat het ziek werd aangetroffen in de Waddenzee.
Was hun onderzoek dan alleen maar voor het plaatje was, en hadden ze eigenlijk direct al dollartekens in hun ogen?
Dat onderzoek kun je overigens gewoon op hun site bekijken.
Mooi, maar daar gaat het niet om. Je vroeg om een onderbouwing van de bewering dat het dolfinarium de orka het liefst weer had uitgezet. Een bewering die je afdeed met 'loze woorden'.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben dan oko heel simpel van mening dat wij als mens die beesten niet succesvol kunnen houden en of redden dus daar moeten laten liggen en niet redden.
En dat blijkt uit alles. Uitzetten nooit goed gelukt en de drama's in de parken zijn ook een schande.
Het is jammer, ik zie de beesten graag en helaas helaas zijn ze heel goed te trainen maar niet goed te houden.
En die heb ik nog steeds niet gezien. Ze zijn altijd gezond tegenstander geweest van dat plan en dat klopt helemaal met hun businessplan.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mooi, maar daar gaat het niet om. Je vroeg om een onderbouwing van de bewering dat het dolfinarium de orka het liefst weer had uitgezet. Een bewering die je afdeed met 'loze woorden'.
Ok, dit is dus zinloos.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
En die heb ik nog steeds niet gezien. Ze zijn altijd gezond tegenstander geweest van dat plan en dat klopt helemaal met hun businessplan.
Er zit geen geld in beestjes vrij laten.
Dat bedoel ik. Lees je nou verdomme eens in voordat je reageert.quote:Op woensdag 30 november 2011 07:19 schreef idefixo het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Het releaseplan van de dierenmilitanten zorgt ervoor dat Morgan, die inmiddels gewend is aan mensen, niet regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis vangt) kan zwemmen.
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dus doe je huiswerk of reageer gewoonweg niet.
quote:dat het Dolfinarium een ontheffing op grond van de Flora- en Faunawet heeft en dat in voorwaarde 8 van deze ontheffing is opgenomen dat het Dolfinarium gevangen exemplaren van walvisachtigen tijdelijk onder zich mag houden ter revalidatie, met het doel deze later weer vrij te laten.
http://jure.nl/bu5150quote:Het Dolfinarium vindt deze termijn te lang omdat de huisvesting van Morgan in het Dolfinarium niet meer adequaat is en Morgan behoefte heeft aan contact met soortgenoten zodat zij Morgan zo snel mogelijk naar Loro Parque in Tenerife over kan brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |