abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:43:25 #105
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104986378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:15 schreef idefixo het volgende:

[..]

Als het in gevangenschap gebeurt zijn er mensen die getuige zijn en een oplossing kunnen bedenken. In zee gebeurt dat niet, dan is ze reddeloos verloren en wat ook niet onbelangrijk is..... ze is nu aan mensen gewend.
We kunnen allemaal bedenken dat als Morgan naar zee wordt gebracht, ze regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis eet) zwemt. :{w
Misschien moet je jezelf eens inlezen in een release plan? Want dit klopt nl. totaal niet echt he.
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:45:10 #106
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104986500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als journalisten jouw type mensen napraten dan is het natuurlijk wel goed, nietwaar?
Nee, want als je mijn post hier en elders leest, dan weet je dat ik ook kritisch ben t.o.v. van pers die bv. klakkeloos van Wakker Dier e.d. dingen overnemen als waar terwijl die ook goed zijn in halve waarheden.
pi_104987330
Aankomst Tenerife al wat uurtjes geleden.

dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:08 #108
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104989482

Dit is bij aankomst bij Loro Parque.
pi_104989679
Loro Parque hoeven we geen uitgebreide videobeelden van te verwachten heb ik het idee. :{
pi_104992324
Speciaal voor jullie:

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 00:01:53 #111
163650 Greys
pi_104993371
Ze heeft de reis dus in elk geval aardig doorstaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104995967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:36 schreef KoosVogels het volgende:
Speciaal voor jullie:

[ afbeelding ]
Lache hoor Koos...

Speciaal voor jou over dolfinariums

http://www.telegraaf.nl/b(...)lfijnen__.html?p=4,2

Dolfijnen sterven gruwelijke dood in Zwitsers pretpark
29 nov 2011

LIPPERSWIL (ZWITSERLAND)
Een dolfijnenpaartje in het Zwitserse pretpark Connyland blijkt vorige maand een gruwelijke dood
te zijn gestorven.

De dolfijnen Shadow en Chelmers zijn volgens dierenartsen overleden aan pure stress doordat
vlakbij hun bassin liefst twee dagen lang een raveparty werd gehouden.

Volgens onderzoekers steeg het volume gedurende het dansfestijn tot ver boven de honderd
decibel, te vergelijken met het geluid van een pneumatische drilboor. Na de urenlange martelgang
bezweken de twee dolfijnen.

De dieren werden met het schuim op de bek uit het water gehaald.
Onderzocht wordt nog of de dolfijnen mogelijk ook zijn vergiftigd met drugs die door bezoekers van
de raveparty in hun bassin zouden zijn gegooid.

Inmiddels is op internet een handtekeningenactie begonnen om het dubieuze Connyland gesloten
te krijgen.

Shadow en Chelmers zijn al de zevende en achtste dolfijn die binnen drie jaar tijd op dubieuze
wijze om het leven zijn gekomen.

Sinds 2003 had het park 36 dolfijnen waarvan er 24 of zijn overleden of op onduidelijke wijze uit Connyland zijn verdwenen.

Ook met de resterende dolfijnen gaat het volgens waarnemers van dierenwelzijnsorganisaties
slecht.

Volgens hen zijn veel dolfijnen ziek en erg depressief vanwege de slechte leefomstandigheden.

Een woordvoerder van Connyland wilde dinsdag niet reageren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nee in een Dolfinarium zitten ze wel goed heur...

amme hoela !
  woensdag 30 november 2011 @ 02:25:04 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104995982
Ja jeetje zeg, alsof ze dan overal zo onverantwoord zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104996030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:25 schreef Lienekien het volgende:
Ja jeetje zeg, alsof ze dan overal zo onverantwoord zijn.
Denk je nu echt dat het Dolfinarium alle ellende met de dolfijnen aan de grote klok gaat hangen?
Dat blijft lekker ''binnenskamers'', daar zal je weinig over horen, maar reken maar dat die ellende er
WEL is.

Hier nog een voorbeeld uit Brugge

http://www.focus-wtv.be/n(...)le-1195044434611.htm

en als je dieper gaat graven zal je nog wel meer voorbeelden vinden.
pi_104996045
En als je ECHT even tijd over hebt zou je dit kunnen lezen

http://lib.ugent.be/fullt(...)677_2010_0001_AC.pdf

Excuses voor de ''linkdumps'' maar het is teveel tekst om hier neer te plempen.
  woensdag 30 november 2011 @ 02:36:37 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996046
Vast wel. Heb je ook voorbeelden dat het wel goed gaat?
pi_104996049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:36 schreef Lienekien het volgende:
Vast wel. Heb je ook voorbeelden dat het wel goed gaat?
Nee, jij wel?
  woensdag 30 november 2011 @ 02:38:36 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996052
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, jij wel?
Je hebt best een punt, maar je slaat door.
pi_104996057
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt best een punt, maar je slaat door.
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch, meer niet, ik zit hier niet te snikken, dus maak je geen zorgen.
  woensdag 30 november 2011 @ 02:41:05 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben gewoon realistisch, meer niet, ik zit hier niet te snikken, dus maak je geen zorgen.
Je scheert mij te veel over een kam.
pi_104996077
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je scheert mij te veel over een kam.
Kom dan maar met een voorbeeld waar het WEL allemaal fantastisch gaat misschien
kan je me overtuigen.
  woensdag 30 november 2011 @ 02:47:20 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996100
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Kom dan maar met een voorbeeld waar het WEL allemaal fantastisch gaat misschien
kan je me overtuigen.
Dat lijkt me onbegonnen werk. Want sowieso komen ze natuurlijk pas in het nieuws als het slecht nieuws is. En ik denk dat jij al helemaal overtuigd bent van het gelijk van jouw standpunt in dezen.
pi_104996115
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat lijkt me onbegonnen werk. Want sowieso komen ze natuurlijk pas in het nieuws als het slecht nieuws is. En ik denk dat jij al helemaal overtuigd bent van het gelijk van jouw standpunt in dezen.
Ik denk dat jij ook wel overtuig bent van jouw gelijk, dus dan komen we er toch niet uit.

Nog een aardig stukje over ''Flipper''
Dit was het begin van alle ellende, triest maar waar...

http://www.hln.be/hln/nl/(...)egde-zelfmoord.dhtml

Welterusten Lienekien, ik ga slapen.
  woensdag 30 november 2011 @ 02:54:43 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996121
Ik zie het wat minder zwart-wit, denk ik. Misschien wel realistischer dan jij, wie zegt het.
pi_104996339
Nee hoor Lienekien. Neem van mij nou maar aan dat het geen pretje is om als walvis in gevangenschap te leven. Sowieso, waarom in hemelsnaam?! Walvissen zijn slim, slimmer dan mensen wellicht, maar omdat zij niet kunnen communiceren met ons en wij niet met hen en zij in een andere wereld leven waar wij als mens nog helemaal niets van weten en zij wel, moeten wij als mens dan maar weer zo dominant zijn en de dienst gaan uitmaken en doodleuk bepalen dat deze intelligente(re) vorm van leven achter slot en grendel moet komen te zitten en te pas en te onpas voor ons als entertainmentwaarde moet dienen? Als je hier ja op antwoord dan ben je niet goed bij je hoofd en mist er een grote vorm van bewustzijn, dit terwijl de mens als het meest intelligent wordt beschouwd (wat deze bewering dus weer volledig krom maakt). In Engeland is gevangenschap al verboden en zijn de mensen meer bewust van dit soort zaken, dit terwijl het Nederlands publiek zich hiervan dermate niet bewust is maar wel denkt alles beter te weten en hierbij zelfs de meningen van experts op dit gebied aan twijfel onderhevig is, getuige de vele reacties hier van onwetenden maar o zo overtuigd zijn van zichzelf.... Ik werk zelf voor de Whale and Dolphin Conservation Society en ik hoor/zie genoeg wat echt niet door de beugel kan, het is totaal onaanvaardbaar hoeveel mentaal en fysiek leed dat deze dieren meemaken. Precies wat FANNvanhetlaatsteuur hierboven zegt, er wordt zoveel binnenskamer gehouden, uiteraard. Ik ben zelf ook betrokken geweest bij een organisatie op Tenerife, de Atlantic Whale Foundation, waarvan collega's van mij Loro Parque hebben bezocht met een groep Engelse biologiestudenten. Toen men er bij LP achter was gekomen dat bij die groep ook twee personen van de AWF bijzaten schrok men daar van hun aanwezigheid achter de schermen. Dat zegt genoeg, alsook de reacties die ik van hen heb gehoord. Dat stierenvechten wel als dierenleed wordt beschouwd maar dolfijnen in een dolfinarium niet komt omdat dit niet zichtbaar is itt stierenvechten omdat men voornamelijk denkt gelukkige dolfijnen te zien, dit terwijl dolfijnen hun mondspieren niet kunnen bewegen en dus altijd "lachen" zelfs als hen pijn wordt aangedaan of als het dier overleden is alsook dat voortgebrachte sonargeluiden weerkaatsen tegen het beton ipv als communicatie met elkaar onder water, geeft maar weer aan hoeveel bewustheid nog gecreeerd dient te worden in dit landje.
  woensdag 30 november 2011 @ 05:56:55 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996346
Ik kan niet zo goed tegen dat ' als je niet voor ons bent, ben je tegen ons'. Als ik een kanttekening plaats bij een eerder bericht dat zou moeten illustreren hoe er in het algemeen met dolfijnen in gevangenschap wordt omgegaan, mag er kennelijk alleen maar schande worden geroepen. Er is maar één reactie gewenst en gepast en als je anders reageert ben je dom en wil je het niet zien.
pi_104996356
Er is inderdaad maar een reactie de juiste en dat is dat dolfijnen gewoonweg niet thuishoren in een dolfinarium. Als dolfijnen weer voeten hadden dan bestonden er geen dolfinariums. Vandaar dat bewustwording zo van belang is. Niet alleen getuige dit onderwerp maar vele anderen daarnaast. Dat je (je als in het algemeen gebruik, niet alleen persoonlijk naar jou toe) het niet wilt zien heeft met attitude te maken en verandering van denken, wat sommigen niet willen. Dom? Nee? Onbewust en onwetend? Ja.
  woensdag 30 november 2011 @ 06:13:28 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996361
Dus er had al niet moeten worden ingegrepen toen ze die zieke orka ontdekten in de Waddenzee?
pi_104996377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 02:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie het wat minder zwart-wit, denk ik. Misschien wel realistischer dan jij, wie zegt het.
kijk het filmpje eerst... Lienekien

deze link http://www.hln.be/hln/nl/(...)egde-zelfmoord.dhtml

Dolfijnen zijn het levenswerk van Ric O'Barry en toch wil de man niets liever dan zijn
eigen stempel uit de geschiedenis wissen. Flipper maakte dolfijnen in de hele wereld
populair, maar het zorgde ook voor misbruik in dolfinariums.

In Taiji worden de dolfijnen ook massaal afgeslacht en daar wil Ric O'Barry iets aan
veranderen. Planet Watch laat O'Barry aan het woord in de laatste aflevering van onze
reeks over de dolfijnen van Taiji.

Toen Flipper tientallen jaren geleden op televisie verscheen, bestond er nog geen traditie
waarbij dolfijnen kunstjes moeten uitvoeren. Ric O'Barry werd wereldberoemd omdat hij als
eerste dolfijnen begon te trainen. Hij was er zelfs bij toen de dolfijnen voor het tv-programma
gevangen werden.

"Ik voel me schuldig", zegt O'Barry in de documentaire 'The Cove'.
"Het is door Flipper dat iedereen dolfijnen wou aaien, het is hierdoor dat zoveel dolfijnen
gevangen worden."

"Toen ik zag hoe intelligent dolfijnen zijn, besefte ik dat ze niet in gevangenschap
thuishoren. Maar toch deed ik er niets aan", aldus O'Barry.
"Als je dolfijnen ziet lachen, lijkt er niets aan de hand.
Maar de glimlach van de dolfijn is de grootste misleiding van de natuur."

Zelfmoord van Flipper
O'Barry herinnert zich vooral de dood van één van de Flipper-dolfijnen.
Het was het overlijden van Kathy dat hem actie deed ondernemen.
"Dolfijnen moeten ademhalen, net zoals mensen.

En dat doen ze heel bewust.
Een dolfijn kan dus zelfmoord plegen als het leven ondraaglijk wordt.
" O'Barry zag dat Kathy aan het eind van haar leven de stress in gevangenschap niet meer kon
dragen.

"Ze zwom in mijn armen en keek me in de ogen.
Vervolgens nam ze nog één keer adem en stopte.
Ik zag haar wegzinken naar de bodem van de tank.
De volgende dag werd ik gearresteerd omdat ik dolfijnen wou bevrijden.
Ik wou iedere gevangen dolfijn in de wereld loslaten."

"Ik had mijn geld moeten gebruiken om de dolfijnen vrij te kopen, maar in de plaats daarvan
kocht ik ieder jaar een nieuwe Porsche."

"Ik ben tien jaar bezig geweest om dit imperium op te bouwen en probeer het nu al 35 jaar
weer te vernietigen." O'Barry richt zijn pijlen vooral op de baai van Taiji. Daar worden de meeste
dolfijnen gevangen. En natuurlijk moet er een einde komen aan de gruwelijke slachting van de
dolfijnen.

In België verspreiden Tom Waes en Dirk Draulans de boodschap van Ric O'Barry.
Al de hele week verzamelen ze handtekeningen met een online petitie
Binnenkort zullen ze die lijst overhandingen aan de ambassadeur van Japan.
Wie nog niet getekend heeft, kan dat hier doen. http://www.ipetitions.com/petition/dolfijnen/

Hoe is het nu met Rick O'Barry ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lienekien?
Denk je nu nog steeds dat jij realistischer bent dan ik ? (en als nog vele andere hier)
Of blijf je niet een klein beetje te stug vasthouden aan je eigen geloof ''dat het allemaal
wel meevalt
'' en dat die beestjes toch echt reuze gelukkig zijn in zo'n Dolfinarium.

Of gaat Koos ons straks weer voor dierengekkies uitmaken en ons verblijden met ''leuke''
foto's van Morgan, Koos is natuurlijk blij met zijn gratis tripje naar Tenerife, dat snappen wij
dierengekkies best wel hoor en we gunnen hem dat ook, maar eh...

The Sad Reality About Dolphin Captivity

pi_104996381
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:13 schreef Lienekien het volgende:
Dus er had al niet moeten worden ingegrepen toen ze die zieke orka ontdekten in de Waddenzee?
Dat is nu zwart/wit denken wat jij hier doet.
Ze kunnen wel ingrijpen maar alleen als ze de intentie hebben om het beest zo nel mogelijk
op te lappen en zijn vrijheid terug te geven.

Is die intentie er niet, laat dan de natuur zijn gang maar gaan, zo'n beest is beter af
dood dan in een entertainment park.
  woensdag 30 november 2011 @ 06:31:05 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996389
Nee, ik ga dat niet allemaal bekijken. Evenmin als ik al die andere aangehaalde stukken van je ga bekijken. Ik kan nog wel melden dat ik nooit heb beweerd dat die dieren gelukkig zouden zijn in een dolfinarium, maar volgens mij maakt dat ook niet veel meer uit. Want kennelijk ben ik toch al ' tegen'.
pi_104996392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:31 schreef Lienekien het volgende:
Nee, ik ga dat niet allemaal bekijken. Evenmin als ik al die andere aangehaalde stukken van je ga bekijken. Ik kan nog wel melden dat ik nooit heb beweerd dat die dieren gelukkig zouden zijn in een dolfinarium, maar volgens mij maakt dat ook niet veel meer uit. Want kennelijk ben ik toch al ' tegen'.
Tja als je het al teveel moeite vindt om een filmpje te bekijken dan snap ik niet wat je hier doet.
  woensdag 30 november 2011 @ 06:32:20 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996394
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is nu zwart/wit denken wat jij hier doet.
Ze kunnen wel ingrijpen maar alleen als ze de intentie hebben om het beest zo nel mogelijk
op te lappen en zijn vrijheid terug te geven.

Is die intentie er niet, laat dan de natuur zijn gang maar gaan, zo'n beest is beter af
dood dan in een entertainment park.
Ja precies, de conclusie is dus dat er niet had moeten worden ingegrepen.
pi_104996397
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja precies, de conclusie is dus dat er niet had moeten worden ingegrepen.
Nee de conclusie is dat ''ze'' voor hun eigen gewin de vrijlating zo lang hebben tegengehouden
dat het steeds moeilijker wordt en de rechter daarom heeft beslist dat Morgan niet meer
vrijgelaten mag/kan worden en DAAROM had ik nog liever gezien dat het beest op natuurlijke
wijze dood was gegaan, want nu gaat hij ''stukje bij beetje'' dood...
  woensdag 30 november 2011 @ 06:34:55 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996398
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tja als je het al teveel moeite vindt om een filmpje te bekijken dan snap ik niet wat je hier doet.
Ja, dat dacht ik wel. Jij post een lap aan tekst, filmpjes en linkjes en iemand die dat niet allemaal braaf gaat bekijken en lezen die mag wel weggaan. Mag ik nog zelf kiezen of ik al die gruwelen wil bekijken?
pi_104996402
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik wel. Jij post een lap aan tekst, filmpjes en linkjes en iemand die dat niet allemaal braaf gaat bekijken en lezen die mag wel weggaan. Mag ik nog zelf kiezen of ik al die gruwelen wil bekijken?
Je ziet helemaal geen gruwelijkheden :N dus je kan gerust kijken.
  woensdag 30 november 2011 @ 06:38:00 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996406
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mag ik bedanken? En nog een keer aangeven dat ik dus niet van mening ben dat die dieren in een dolfinarium zo gelukkig zijn? Bedankt.
pi_104996408
Tja het is eigenlijk maar wat je onder gruwelijkheden verstaat het is een interview van een
man die spijt heeft als haren op zijn hoofd, en een filmpje over hoe treurig het leven van een
dolfijn in een Dolfinarium is,

Dus maak je geen zorgen geen bloederige toestanden.
pi_104996413
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En nog een keer aangeven dat ik dus niet van mening ben dat die dieren in een dolfinarium zo gelukkig zijn?
Mooi dan zijn we het tenminste ergens over eens, ga ik nu koffie drinken.
  woensdag 30 november 2011 @ 06:43:07 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104996424
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mooi dan zijn we het tenminste ergens over eens, ga ik nu koffie drinken.
Fijn dat we nu duidelijk hebben dat je mij niet automatisch allerlei meningen hoeft toe te dichten omdat ik ergens een keer een vraagteken in de kantlijn plaats.
pi_104996559
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:43 schreef TechXP het volgende:

[..]

Misschien moet je jezelf eens inlezen in een release plan? Want dit klopt nl. totaal niet echt he.
Ik begrijp het. Het releaseplan van de dierenmilitanten zorgt ervoor dat Morgan, die inmiddels gewend is aan mensen, niet regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis vangt) kan zwemmen. :{
pi_104996856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Proberen om wel een discussie te voeren misschien? Je ehbt nu eenmaal met de realiteit van de echte wereld te maken en die is anders dan het grote ideologische sprookje dat je hier verkondigt.

Het Dolfinarium had Morgan ook het liefste weer gewoon in het wild uitgezet zoals ze ook probeen met gestrande bruinvissen. Het succes van dat soort acties is echter nogal wisselend, succesvol weer uitzetten van Orka's is heel zeldzaam en lukt alleen als je de familiegroep weet te vinden (en dan niet te lang wacht) op een gegeven moment is de kans op een geslaagde uitzetting zo klein dat je niet ontkomt aan het kijken naar alternatieven.
En dan zoek je daarvan het minst slechte alternatief uit. En ja, helaas is dat gevangenschap, heel vervelend maar anders was er ook eeuwig gezeuld met dat dier...

Maar goed, ergens heb ik het vermoeden dat dit zoals Lienekien zegt niet door zal dringen :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104996871
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 07:19 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik begrijp het. Het releaseplan van de dierenmilitanten zorgt ervoor dat Morgan, die inmiddels gewend is aan mensen, niet regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis vangt) kan zwemmen. :{
Inderdaad, de kans dat dit zou slagen was en is minimaal en dat tegen gigantische kosten. Heel erg jammer...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104997615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 06:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Heb je wel eens achter de scherm gekeken bij een Dolfinarium? Of lees je enkel donderverhalen van derden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 11:22:38 #145
163650 Greys
pi_105000848
FANN, we hebben het al eens gehad over je lappen tekst en linkjes en filmpjes volgens mij :)
Niet in elk topic weer. En dan mensen gaan verplichten dat te lezen en bekijken en dat ze anders hun mond moeten houden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105001011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 07:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het Dolfinarium had Morgan ook het liefste weer gewoon in het wild uitgezet
Bron? Behalve wat loze woorden?
  woensdag 30 november 2011 @ 11:32:26 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105001173
Ze hebben toch onderzoek gedaan om te kijken of de familie te localiseren was? Ik neem aan met het oog op eventueel uitzetten.
pi_105001320
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:32 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben toch onderzoek gedaan om te kijken of de familie te localiseren was? Ik neem aan met het oog op eventueel uitzetten.
Het doel per definitie van een dolfinarium is niet om beestjes vrij te laten maar om ze op te sluiten ter entertainment. Dat is de business case van het bedrijf.

Dat is het verschil tussen een opvang en een dierentuin.Dat je onder druk van medie en de publieke opnie nog wat schone schijnt wilt ophouden komt op mij over als wij van wc-eend en daar kan je gewoon vraagtekens bij zetten. Het strookt namelijk met de bedrijfsfilosofie.

Een bank die gaat roepen dat ze liever niet hebben dat mensen geld lenen vertrouw ik ook niet. Het klinkt heel nobel maar het klopt niet.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:40:30 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105001433
Alleen was het geen bewuste keuze van het dolfinarium om deze orka op te nemen voor entertainment. Het dier kwam bij hen omdat het ziek werd aangetroffen in de Waddenzee.

Was hun onderzoek dan alleen maar voor het plaatje was, en hadden ze eigenlijk direct al dollartekens in hun ogen?

Dat onderzoek kun je overigens gewoon op hun site bekijken.
pi_105001522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:40 schreef Lienekien het volgende:
Alleen was het geen bewuste keuze van het dolfinarium om deze orka op te nemen voor entertainment. Het dier kwam bij hen omdat het ziek werd aangetroffen in de Waddenzee.

Was hun onderzoek dan alleen maar voor het plaatje was, en hadden ze eigenlijk direct al dollartekens in hun ogen?

Dat onderzoek kun je overigens gewoon op hun site bekijken.
Ik ben dan oko heel simpel van mening dat wij als mens die beesten niet succesvol kunnen houden en of redden dus daar moeten laten liggen en niet redden.

En dat blijkt uit alles. Uitzetten nooit goed gelukt en de drama's in de parken zijn ook een schande.
Het is jammer, ik zie de beesten graag en helaas helaas zijn ze heel goed te trainen maar niet goed te houden.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:45:16 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105001589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ben dan oko heel simpel van mening dat wij als mens die beesten niet succesvol kunnen houden en of redden dus daar moeten laten liggen en niet redden.

En dat blijkt uit alles. Uitzetten nooit goed gelukt en de drama's in de parken zijn ook een schande.
Het is jammer, ik zie de beesten graag en helaas helaas zijn ze heel goed te trainen maar niet goed te houden.
Mooi, maar daar gaat het niet om. Je vroeg om een onderbouwing van de bewering dat het dolfinarium de orka het liefst weer had uitgezet. Een bewering die je afdeed met 'loze woorden'.
pi_105001666
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mooi, maar daar gaat het niet om. Je vroeg om een onderbouwing van de bewering dat het dolfinarium de orka het liefst weer had uitgezet. Een bewering die je afdeed met 'loze woorden'.
En die heb ik nog steeds niet gezien. Ze zijn altijd gezond tegenstander geweest van dat plan en dat klopt helemaal met hun businessplan.

Er zit geen geld in beestjes vrij laten.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:48:33 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105001707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:47 schreef Godtje het volgende:

[..]

En die heb ik nog steeds niet gezien. Ze zijn altijd gezond tegenstander geweest van dat plan en dat klopt helemaal met hun businessplan.

Er zit geen geld in beestjes vrij laten.
Ok, dit is dus zinloos.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:51:29 #154
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105001816
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 07:19 schreef idefixo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Lees je nou verdomme eens in voordat je reageert.

Het release plan was van orkawetenschappers. Niet van dierenorganisaties.

Dus doe je huiswerk of reageer gewoonweg niet.
  woensdag 30 november 2011 @ 12:18:50 #155
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105002636
Dit is wel interessant om te lezen:
http://orcasoutside.tumbl(...)o-wild-dolphin-trade
pi_105002657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:51 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dus doe je huiswerk of reageer gewoonweg niet.
quote:
dat het Dolfinarium een ontheffing op grond van de Flora- en Faunawet heeft en dat in voorwaarde 8 van deze ontheffing is opgenomen dat het Dolfinarium gevangen exemplaren van walvisachtigen tijdelijk onder zich mag houden ter revalidatie, met het doel deze later weer vrij te laten.
quote:
Het Dolfinarium vindt deze termijn te lang omdat de huisvesting van Morgan in het Dolfinarium niet meer adequaat is en Morgan behoefte heeft aan contact met soortgenoten zodat zij Morgan zo snel mogelijk naar Loro Parque in Tenerife over kan brengen.
http://jure.nl/bu5150

Het was niet de militante tak van de dierenbeschermers die zich verenigd heeft om Morgan over te leveren aan stropers en vissers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')