abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 11:45:16 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105001589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ben dan oko heel simpel van mening dat wij als mens die beesten niet succesvol kunnen houden en of redden dus daar moeten laten liggen en niet redden.

En dat blijkt uit alles. Uitzetten nooit goed gelukt en de drama's in de parken zijn ook een schande.
Het is jammer, ik zie de beesten graag en helaas helaas zijn ze heel goed te trainen maar niet goed te houden.
Mooi, maar daar gaat het niet om. Je vroeg om een onderbouwing van de bewering dat het dolfinarium de orka het liefst weer had uitgezet. Een bewering die je afdeed met 'loze woorden'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105001666
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mooi, maar daar gaat het niet om. Je vroeg om een onderbouwing van de bewering dat het dolfinarium de orka het liefst weer had uitgezet. Een bewering die je afdeed met 'loze woorden'.
En die heb ik nog steeds niet gezien. Ze zijn altijd gezond tegenstander geweest van dat plan en dat klopt helemaal met hun businessplan.

Er zit geen geld in beestjes vrij laten.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:48:33 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105001707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:47 schreef Godtje het volgende:

[..]

En die heb ik nog steeds niet gezien. Ze zijn altijd gezond tegenstander geweest van dat plan en dat klopt helemaal met hun businessplan.

Ok, dit is dus zinloos.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:51:29 #154
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105001816
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 07:19 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik begrijp het. Het releaseplan van de dierenmilitanten zorgt ervoor dat Morgan, die inmiddels gewend is aan mensen, niet regelrecht in de armen van stropers (of vissers die vinden dat ze teveel vis vangt) kan zwemmen. :{
Dat bedoel ik. Lees je nou verdomme eens in voordat je reageert.

Het release plan was van orkawetenschappers. Niet van dierenorganisaties.

Dus doe je huiswerk of reageer gewoonweg niet.
  woensdag 30 november 2011 @ 12:18:50 #155
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105002636
Dit is wel interessant om te lezen:
http://orcasoutside.tumbl(...)o-wild-dolphin-trade
pi_105002657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:51 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dus doe je huiswerk of reageer gewoonweg niet.
quote:
dat het Dolfinarium een ontheffing op grond van de Flora- en Faunawet heeft en dat in voorwaarde 8 van deze ontheffing is opgenomen dat het Dolfinarium gevangen exemplaren van walvisachtigen tijdelijk onder zich mag houden ter revalidatie, met het doel deze later weer vrij te laten.
quote:
Het Dolfinarium vindt deze termijn te lang omdat de huisvesting van Morgan in het Dolfinarium niet meer adequaat is en Morgan behoefte heeft aan contact met soortgenoten zodat zij Morgan zo snel mogelijk naar Loro Parque in Tenerife over kan brengen.
http://jure.nl/bu5150

Het was niet de militante tak van de dierenbeschermers die zich verenigd heeft om Morgan over te leveren aan stropers en vissers?
pi_105002685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Bron? Behalve wat loze woorden?
Dat is hun taak bij het opvangen van gestrande zeezoogdieren. Zo doen ze het ook met bijvoorbeeld Bruinvissen. En zo doen Ecomare en Pieterburen het voor bijvoorbeeld zeehonden.

Het Dolfinarium kan zo'n Orka nooit houden in haar park, dat was al direct duidelijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105002750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het doel per definitie van een dolfinarium is niet om beestjes vrij te laten maar om ze op te sluiten ter entertainment. Dat is de business case van het bedrijf.
waarom vangen ze al decennia lang gestrande dieren op dan?
Waarom doen dierenparken dan mee aan fokprogramma's om dieren weer uit te kunnen zetten in het wild?

Ik heb het ook niet zo op dierenparken maar wat je nu roept komt niet zo heel goed overeen met de werkelijkheid.
pi_105002920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:18 schreef TechXP het volgende:
Dit is wel interessant om te lezen:
http://orcasoutside.tumbl(...)o-wild-dolphin-trade
Wel interessant maar wat wil je er nu mee zeggen? Het is vermoedelijk een van de weinige bedrijven ter wereld die een transport als deze kan verzorgen.
En dan het eind van het artikeltje, weg van vrijheid op naar gevangenschap. tja... het vrijlaten is ook niet bepaald een realistische optie op dit moment...
pi_105003023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom doen dierenparken dan mee aan fokprogramma's om dieren weer uit te kunnen zetten in het wild?

Ik heb het ook niet zo op dierenparken maar wat je nu roept komt niet zo heel goed overeen met de werkelijkheid.
Er worden wel orka's in gevangenschap gefokt maar die worden nooit uitgezet.
Ze zijn nodig voor de shows in parken want orka's voor shows uit het wild halen is verboden, al zijn er wel constructies om een orka "om te katten" van wild naar tam.
De fok van orka's gaat gepaard met inteelt, moeders die veel jonger en vaker dan in het wild zwanger gemaakt worden (dmv kunstmatige inseminatie) en vele overlijdens van moeders en kalveren.
pi_105003608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 07:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Proberen om wel een discussie te voeren misschien? Je ehbt nu eenmaal met de realiteit van de echte wereld te maken en die is anders dan het grote ideologische sprookje dat je hier verkondigt.

Het Dolfinarium had Morgan ook het liefste weer gewoon in het wild uitgezet zoals ze ook probeen met gestrande bruinvissen. Het succes van dat soort acties is echter nogal wisselend, succesvol weer uitzetten van Orka's is heel zeldzaam en lukt alleen als je de familiegroep weet te vinden (en dan niet te lang wacht) op een gegeven moment is de kans op een geslaagde uitzetting zo klein dat je niet ontkomt aan het kijken naar alternatieven.
En dan zoek je daarvan het minst slechte alternatief uit. En ja, helaas is dat gevangenschap, heel vervelend maar anders was er ook eeuwig gezeuld met dat dier...

Maar goed, ergens heb ik het vermoeden dat dit zoals Lienekien zegt niet door zal dringen :+
Wat is dit nu weer voor onzin dat ik een '' ideologische sprookje'' verkondig

Waar haal je dat vandaan? Ik ben alleen met feiten gekomen, maar ''bronnen''
worden dus niet meer op prijs gesteld, begrijp ik, maar dat ben ik zo langzamerhand
wel gewend. Wat je niet ziet is er niet... Dus dan maar geen filmpjes kijken want
owee als we jullie ''ideologische sprookje'' zouden verstoren dat de dolfijntjes
zo gelukkig zijn in een Dolfinarium, wie gelooft hier nu in sprookjes?

Ik niet in ieder geval.

En waar haal je dat vandaan dat mooie verhaaltje dat het Dolfinarium Morgan het liefste weer
gewoon in het wild uitgezet zou hebben? Heb je daar een bron voor?
Ik ben namelijk niet te beroerd om een stuk tekst te lezen als ik daar wijzer van word.

Dolfinariums zijn (net als circussen trouwens) gewoon een miljoenen-industrie.
Niet meer en niet minder.

Vijf weken na de vangst van Morgan werd er al publiek toegelaten.
Dit is precies wat je dus NIET moet doen.

In alles heeft het het Dolfinarium de indruk gewekt dat zij al heel snel besloten had dat
Morgan NOOIT terug zou keren naar haar familie.

Toen de Free Morgan Group, bestaande uit ruim 40 internationale wetenschappers,
werd opgericht en een advies voor uitzetting werd geformuleerd in de vorm van een
vier-fasenplan, werd dit plan niet gehonoreerd, maar werden in plaats daarvan zeven
“experts” door het dolfinarium aangewezen om advies uit te brengen.
Dit advies luidde: NIET UITZETTEN, want dan gaat Morgan dood.

Het Dolfinarium heeft er een tranen trekkend verhaaltje omheen gebouwd om het
''onwetende publiek'' aan haar kant te krijgen.

Morgan zou zelfs nog melk drinken, ach gossie ja zo zielig dan kan je toch zo'n beestje
niet gewoon vrijlaten? Volkomen gelul. Er is allang vastgesteld dat Morgan 3-5jaar oud
is. Vanaf 4 maanden gaat een Orka kalfje vast voedsel eten en daarnaast wordt het nog
hooguit 1-2 jaar gezoogd door de moeder.

In SeaWorld alleen al zijn de afgelopen tijd zeker 14 (!) peutertjes bij hun moeders, broertjes
en zusjes weggehaald terwijl men weet hoe belangrijk die familiebanden zijn en dan wil je mij
overtuigen dat ze daar het beste met Morgan voor hebben?

En dan kan je wel met zo'n grappig clowsnskoppie zeggen dat het nooit tot mij door zal
dringen, (wat eigenlijk?) maar ik geloof dat het bij jouw ook nog niet helemaal doorgedrongen
is, of ben je nu ineens een Orka ''expert'' ?

Nogmaals het is een miljoenen-industrie niets meer en niets minder.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je wel eens achter de scherm gekeken bij een Dolfinarium?
Hoe vaak heb jij ''achter de schermen'' mogen kijken?
En dan bedoel ik ook ECHT ''achter de schermen'' of heb je klakkeloos aangenomen
wat de Dames en Heren van het Dolfinarium je hebben verteld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:22 schreef Greys het volgende:
FANN, we hebben het al eens gehad over je lappen tekst en linkjes en filmpjes volgens mij :)
Niet in elk topic weer. En dan mensen gaan verplichten dat te lezen en bekijken en dat ze anders hun mond moeten houden.
Ik verplicht niemand iets, maar hoe wil je dan dat ik iets duidelijk probeer te maken.
Normaal gesproken moet je altijd een ''bron'' hebben. Heb je die dan is het teveel gedoe
om te lezen.

Als Lienekien of wie dan ook de teksten niet wil lezen en de filmpjes niet wil bekijken
dan doet ze dat toch lekker niet, ook goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:47 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dus dit...
pi_105003689
En deze banner stond zojuist onder aan de pagina, Morgan is weg, dus dan maar 50% korting.

The Show Must Go On ! :')

woensdag 30 november 2011 @ 13:08:36 #163
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105003994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:19 schreef idefixo het volgende:

http://jure.nl/bu5150

Het was niet de militante tak van de dierenbeschermers die zich verenigd heeft om Morgan over te leveren aan stropers en vissers?
Waarom wil je 'ons' militant noemen? Vind je juridische stappen nemen militant?

Dat release plan is van wetenschappers. De taak van de Orka Coalitie was vooral om te zorgen dat er geluisterd werd naar het overgrote deel van de orka wetenschappers.

Wat betreft die stropers en vissers. Denk je dat Morgan en haar nakomelingen beter in handen zijn van handelaren?

Gevaar in vrije natuur is er altijd. Dat was ook voor Springer, maar die is recent weer gezien, gelukkig terug in de vrije natuur met haar familie.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:10:45 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105004066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef du_ke het volgende:
Wel interessant maar wat wil je er nu mee zeggen? Het is vermoedelijk een van de weinige bedrijven ter wereld die een transport als deze kan verzorgen.
En dan het eind van het artikeltje, weg van vrijheid op naar gevangenschap. tja... het vrijlaten is ook niet bepaald een realistische optie op dit moment...
Over dat laatste zijn de meningen verdeeld. Wat betreft dat bedrijf. Er zijn meerdere bedrijven die dit kunnen doen. KLM Cargo heeft geweigerd gaven ze aan, want ze wilden geen gedoe met pers e.d.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:13:16 #165
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105004120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Hoe vaak heb jij ''achter de schermen'' mogen kijken?
En dan bedoel ik ook ECHT ''achter de schermen'' of heb je klakkeloos aangenomen
wat de Dames en Heren van het Dolfinarium je hebben verteld?
Moet je niet aan KoosVogels vragen, want die is heel close met dolfinarium.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 13:30:25 #166
163650 Greys
pi_105004621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin dat ik een '' ideologische sprookje'' verkondig

Waar haal je dat vandaan? Ik ben alleen met feiten gekomen, maar ''bronnen''
worden dus niet meer op prijs gesteld, begrijp ik, maar dat ben ik zo langzamerhand
wel gewend. Wat je niet ziet is er niet... Dus dan maar geen filmpjes kijken want
owee als we jullie ''ideologische sprookje'' zouden verstoren dat de dolfijntjes
zo gelukkig zijn in een Dolfinarium, wie gelooft hier nu in sprookjes?

FANN, nogmaals, we hebben het er al zo vaak over gehad helaas... maar zie het nou eens niet zo zwart-wit. Geen filmpjes kijken betekent NIET (!!!) dat men in gelukkige dolfijntjes gelooft in een Dolfinarium. Maar gewoon dat men geen zin heeft om zich steeds door je ellenlange posts met links en filmpjes heen te moeten worstelen...

Dus nog één keer: NIET mensen hier allerlei gedachtes opdringen als ze je filmpjes niet willen bekijken, anders kappen we helemaal met je filmpjes. Het is gewoon niet zo dat als men niet al je links wenst te lezen en al je video's wenst te bekijken dat men het dán dus maar niet met je eens is. Snap dat nou eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:13 schreef TechXP het volgende:

[..]

Moet je niet aan KoosVogels vragen, want die is heel close met dolfinarium.
Kap eens met dat persoonlijke gedoe. Echt.
Het is onzin, Koos is helemaal niet 'close met het dolfinarium'. Hij heeft slechts een andere mening dan jij, respecteer die, of probeer er een discussie over aan te gaan zonder kinderachtige persoonlijke steken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105005040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 07:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Proberen om wel een discussie te voeren misschien? Je ehbt nu eenmaal met de realiteit van de echte wereld te maken en die is anders dan het grote ideologische sprookje dat je hier verkondigt.

Het Dolfinarium had Morgan ook het liefste weer gewoon in het wild uitgezet zoals ze ook probeen met gestrande bruinvissen. Het succes van dat soort acties is echter nogal wisselend, succesvol weer uitzetten van Orka's is heel zeldzaam en lukt alleen als je de familiegroep weet te vinden (en dan niet te lang wacht) op een gegeven moment is de kans op een geslaagde uitzetting zo klein dat je niet ontkomt aan het kijken naar alternatieven.
En dan zoek je daarvan het minst slechte alternatief uit. En ja, helaas is dat gevangenschap, heel vervelend maar anders was er ook eeuwig gezeuld met dat dier...

Maar goed, ergens heb ik het vermoeden dat dit zoals Lienekien zegt niet door zal dringen :+
Ik heb zwaar het vermoeden dat jij je ook niet erg bewust bent van alle perikelen aangezien Morgan ontzettend (!!) veel geld oplevert voor het dolfinarium en dan het nooit hun intentie is geweest om Morgan vrij te laten. Dit was al snel duidelijk toen Morgan kunstjes werd aangeleerd en haar bassin open werd gezet voor publiek.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:22 schreef Greys het volgende:
FANN, we hebben het al eens gehad over je lappen tekst en linkjes en filmpjes volgens mij :)
Niet in elk topic weer. En dan mensen gaan verplichten dat te lezen en bekijken en dat ze anders hun mond moeten houden.
Jongens toch, iemand mijn "lap" tekst gelezen? Zolang jullie die lappen tekst en filmpjes van ons niet willen lezen en jullie je ogen niet WILLEN opendoen blijf je deze discussies houden. Wij willen jullie bewust maken van de perikelen rondom dolfijnen in gevangenschap maar jullie willen hier niet voor open staan. Zodra jullie mij en anderen hier ook bronnen kunnen aandragen die jullie mening ondersteunt (en dan geen marketingpraatjes van een bedrijf als dolfinarium, "wij van wc-eend" gedachte hierachter dat overal wordt toegepast en waar je als kritische consument door moet steken) dan sta ik daar graag voor open ook. Ik hoop dat jullie over enkele jaren hierop terugdenken en denken van "ja, hadden die pro-Morgan mensen op Fok toch gelijk...."

Of hebben jullie deze "lap" tekst ook niet gelezen. Jullie lijken wel op Bleker die ook niet alle relevante informatie heeft doorgenomen om tot een goedgewogen oordeel te komen.
pi_105005165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is SCHIJN! Ja, dolfinaria zetten bruinvissen vrij en doen wetenschap op deze dieren zodat het park onder wetenschappelijke voorwendselen kan voortbestaan alsmede als enkele educatieve maatregelen in plaats MAAR het voornaamste doel is commercie. Dit is ook de reden dat Morgan getransporteerd kon worden, onder valse voorwendselen dat deze twee bedrijven (want dat zijn het) onderzoek doen.Vandaar dat het zo frustrerend is voor vele dierenbelangenorganisaties om hier iets tegen te doen omdat dit, volgens de wet, voortkan bestaan terwijl het duidelijk is (althans voor die mensen die zich hebben ingelezen en dit willen doen) dat het entertainment is wat het bedrijf nastreeft en hierbij de big bucks.
pi_105005412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:44 schreef Smeich het volgende:

[..]

Jongens toch, iemand mijn "lap" tekst gelezen? Zolang jullie die lappen tekst en filmpjes van ons niet willen lezen en jullie je ogen niet WILLEN opendoen blijf je deze discussies houden. Wij willen jullie bewust maken van de perikelen rondom dolfijnen in gevangenschap maar jullie willen hier niet voor open staan. Zodra jullie mij en anderen hier ook bronnen kunnen aandragen die jullie mening ondersteunt (en dan geen marketingpraatjes van een bedrijf als dolfinarium, "wij van wc-eend" gedachte hierachter dat overal wordt toegepast en waar je als kritische consument door moet steken) dan sta ik daar graag voor open ook. Ik hoop dat jullie over enkele jaren hierop terugdenken en denken van "ja, hadden die pro-Morgan mensen op Fok toch gelijk...."

Of hebben jullie deze "lap" tekst ook niet gelezen. Jullie lijken wel op Bleker die ook niet alle relevante informatie heeft doorgenomen om tot een goedgewogen oordeel te komen.
Ik geef het ook op, ik ben hier weg...
pi_105006105
quote:

[..]

Ik heb zwaar het vermoeden dat jij je ook niet erg bewust bent van alle perikelen aangezien Morgan ontzettend (!!) veel geld oplevert voor het dolfinarium en dan het nooit hun intentie is geweest om Morgan vrij te laten. Dit was al snel duidelijk toen Morgan kunstjes werd aangeleerd en haar bassin open werd gezet voor publiek.

[..]

Omdat die lappen tekst meestal net zo hard "wij van wc-eend" zijn. In BNW speelt precies hetzelfde probleem, de believers komen met lappen tekst en filmpjes van zogeheten experts en als je ze niet kijkt ben je stom. Als je ze wel kijkt en dan nog niet overtuigd bent nog steeds trouwens.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 30 november 2011 @ 15:06:43 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105008208
Net wat Ik al zei, als je niet voor jullie bent, dan ben je tegen. Kritische kanttekeningen MOGEN niet.
  woensdag 30 november 2011 @ 15:50:58 #172
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105009738
Kritiek hebben mag altijd wel. Gelijk heb je alleen niet ;)

Nee serieus, ik ben altijd voor kritiek hebben. Is belangrijk. Vind wel dat mensen te makkelijk met dolfinarium meegaan in alles. Zie je bij het volk en bij pers veel.

Men gaat ook makkelijker mee in iets wat staat, iets bekends, dan dat ze makkelijk luisteren naar anderen geluiden. Geld aan beide kanten natuurlijk.
pi_105010125
Precies

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:06 schreef Lienekien het volgende:
Net wat Ik al zei, als je niet voor jullie bent, dan ben je tegen. Kritische kanttekeningen MOGEN niet.
Uiteraard mogen kritische kanttekeningen wel, die dan door ons vervolgens door tegenargumenten en bewijs van experts (men heeft toch niet voor niets hiervoor geleerd, dus hoezo "zogeheten") als tegen wordt aangekaart maar vervolgens weer door jullie als onzin wordt afgedaan omdat het dolfinarium zus en zo zegt...ja hallo zeg.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 16:06:29 #174
163650 Greys
pi_105010231
quote:
Jongens toch, iemand mijn "lap" tekst gelezen? Zolang jullie die lappen tekst en filmpjes van ons niet willen lezen en jullie je ogen niet WILLEN opendoen blijf je deze discussies houden. Wij willen jullie bewust maken van de perikelen rondom dolfijnen in gevangenschap maar jullie willen hier niet voor open staan.
Dat is dus gewoon niet waar, want ik heb al die lappen tekst en filmpjes en persberichten niet nodig om zelf wel te kunnen bepalen dat het dolfinarium UITERAARD NIET de ideale leefomgeving voor dolfijnen is. Hoe kom je daar nu toch bij? :)
Dat is dus het zwart-witte waar ik het over heb, 'jullie' gaan er van uit dat als men niet allll die linkjes en filmpjes wil bekijken 'dat men dan dus wel lekker in een roze wolk blijft leven dat de dolfijntjes het zo enorm goed hebben daar'. Welnee, ik kan alleen zèlf wel nadenken en mijn eigen mening vormen. En dan in de hoop dat ook die mening wordt gerespecteerd.

quote:
En daar ga je weer :D
Hatsee, een 'veroordeling'. We lezen niet alle lappen tekst en onderzoeken en *poef*, we zijn het kwaad zelf. De topics zijn voor iedereen toegankelijk, óók voor mensen die niet alle onderzoeken tot de laatste letter hebben gelezen.

Da's nou precies waar het om gaat. Ik wil absoluut niet hebben dat mensen die zich niet door alle onderzoeken heen hebben geworsteld hier worden weggebonjourd met het motto 'dan had je alles maar moeten lezen en anders moet je je mond houden'. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105023699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:06 schreef Greys het volgende:

Da's nou precies waar het om gaat. Ik wil absoluut niet hebben dat mensen die zich niet door alle onderzoeken heen hebben geworsteld hier worden weggebonjourd met het motto 'dan had je alles maar moeten lezen en anders moet je je mond houden'. :)
Om me er ook maar even mee te bemoeien, het is toch de essentie van een goede discussie om elkaars meningen en relevante informatie door te nemen. Er is toch gewoon geen andere manier om tot een juist oordeel te komen zonder alle informatie en meningen te hebben?

Op het moment dat je dat niet doet is het onmogelijk om maar aan te nemen dat je gelijk hebt. Een mening vormen moet je zorgvuldig doen, het alternatief is open staan voor alle mogelijkheden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')