Point taken, maar van wat ik begreep zijn die locaties zwaarder beveiligd dan heel Tehran, vandaar mijn punt.quote:Op zondag 20 november 2011 21:16 schreef waht het volgende:
Als land je energievoorziening en/of wapenproductie niet beschermen is niet slim inderdaad
Niet want Hitler.quote:
Die reactor ligt dan ook midden in potentieel conflictgebied. Dichtbij de Perzische Golf en in de buurt van Irak.quote:Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Point taken, maar van wat ik begreep zijn die locaties zwaarder beveiligd dan heel Tehran, vandaar mijn punt.
Waarom in het geheim willen werken? Kennis is het niet zo vredig! Of wil je zeggen dat jij ook denkt dat Iran werkt aan kernwapens. Want dan zijn we het simpelweg eens hahaquote:Op zondag 20 november 2011 21:10 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarom in het geheim willen werken? En waarom zo'n zware luchtverdediging? Het nucleaire programma is toch alleen voor vreedzame doeleinden? Waarom ballistische raketten ontwikkelen die doorgaans alleen voor een nucleaire lading geschikt zijn?
Iemand anders had hier of in een ander topic al eerder uiteengezet dat het Iraanse verhaal aan alle kanten rammelt.
quote:
Ja, ze zijn dan ook al een jaar of 10 onderwerp van verhitte discussie.quote:Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Point taken, maar van wat ik begreep zijn die locaties zwaarder beveiligd dan heel Tehran, vandaar mijn punt.
Dat denk ik niet, ik denk dat ze liever het op een andere manier voorkomen, een luchtaanval op het grondgebied van een andere staat zeker in de huidige context is niet zomaar iets. Afwachten dus.quote:Op zondag 20 november 2011 23:56 schreef sp3c het volgende:
de vraag is of Israel de boel met 1 aanval effectief plat kan leggen ... het lijkt mij sterk eerlijk gezegd!
denk dat ze het dan wel gedaan zouden hebben inmiddels
Uiteraard hebben ze eerder met dit bijltje gehakt, en als het ook nodig is zullen ze het toepassen, alleen is de internationale situatie inclusief betrekkingen anders dan tijdens de vorige keren.quote:Op maandag 21 november 2011 00:11 schreef sp3c het volgende:
meerdere andere staten en ze hebben al vaker met dit bijltje gehakt tegen programma's die een stuk minder vergevorderd waren
daarnaast zijn ze in Iran ook niet dom, die leren van de fouten van de Irakezen en de Syriers en ze kennen de capaciteiten van de Israeli's
blaffende honden ... zolang de Amerikanen niet meedoen gebeurt er helemaal niets
De internationale haat jegens Israël is een veel groter dan een paar jaar geleden. Rusland en China, zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar hun reacties na zo'n aanval die ik wel steun.quote:Op maandag 21 november 2011 00:51 schreef sp3c het volgende:
ik zie wat de internationale verhoudingen nauwelijks verschil tussen Iran nu en Syrie een paar jaar geleden ...
de actie is gewoon moeilijker, het verrassingseffect is er al lang niet meer, de afstand is groter, de sites zijn verspreid en beter beschermd etc.
je moet meerdere malen met hele grote groepen vliegtuigen die kant op en onderweg kom je nog vijandige vliegtuigen van verschillende luchtmachten tegen ook ... en dan moet je weer huis zien te komen!
ik zie het niet gebeuren
De Amerikanen daarentegen kunnen met een paar vliegkampschepen die sites met de klok rond onder vuur nemen tot ze stuk zijn, daar zou ik me meer zorgen om maken als ik Ahmadinnejad was dan om de grote mond van de Israeli's
Rusland en China doen helemaal niets, die sturen een boze brief naar de VN en stellen contracten op om whatever er vernietigd werd te vervangenquote:Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef Joker89 het volgende:
[..]
De internationale haat jegens Israël is een veel groter dan een paar jaar geleden. Rusland en China, zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar hun reacties na zo'n aanval die ik wel steun.
Ik betwijfel het, een dergelijke aanval van Israël heeft veel in zich om uit te monden in een regionale oorlog, China zie ik zich nog wel afzijdig houden maar Rusland niet.quote:Op maandag 21 november 2011 01:03 schreef sp3c het volgende:
lol?
[..]
Rusland en China doen helemaal niets, die sturen een boze brief naar de VN en stellen contracten op om whatever er vernietigd werd te vervangen
Omdat de Russen op dit moment internationaal weinig te betekenen hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 01:11 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden de Russen zich in godsnaam in dit conflict mengen???
die hebben hele andere dingen aan hun hoofd atm
Jij hebt zeker geen Call of Duty gespeeld.quote:Op maandag 21 november 2011 01:45 schreef sp3c het volgende:
de Russen hebben er helemaal niets te winnen ...
regimechange krijgen de Israeli's sowieso niet voor elkaar dus de contracten staan niet op het spel en met Rusland's veiligheid zelf heeft het al helemaal niets te maken, dan kunnen ze alleen maar (geld, mensen, materiaal, aanzien) verliezen
no way
Hoef je je denk ik ook niet voor te schamen.quote:Op maandag 21 november 2011 01:55 schreef sp3c het volgende:
ik preorder al die shit en ik schaam me er geeneens voor!
Rusland wil heel graag weer een grote speler zijn en die ambities gaan ze niet overboord gooien voor een kutland als Iran ... die doen helemaal nix
Zolang de Iraniers betalen interesseert het de Russen echt niks. De Russen beschouwen centraal Azie echter wel als hun achtertuin en zijn dus zeker tegen Amerikaanse inmenging daar.quote:Op maandag 21 november 2011 02:17 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Hoef je je denk ik ook niet voor te schamen.
Rusland heeft anders wel heel wat moeite zitten in dat kernprogramma van Iran.
Ik denk niet dat de Iraniërs alles betalen hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 03:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zolang de Iraniers betalen interesseert het de Russen echt niks. De Russen beschouwen centraal Azie echter wel als hun achtertuin en zijn dus zeker tegen Amerikaanse inmenging daar.
quote:Op maandag 21 november 2011 01:53 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Jij hebt zeker geen Call of Duty gespeeld.
De Russen zijn op dit moment een groot gevaar voor de globale vrede.
http://www.haaretz.com/ne(...)litary-site-1.396834quote:Iran suspected of increasing covert nuclear work at military site
Official from IAEA-member country says it appears Tehran is trying to cover its tracks by sanitizing the site and removing any evidence of nuclear research and development.
Satellite surveillance has shown an increase in activity at an Iranian site suspected of links to alleged secret work on nuclear weapons, officials from member countries of the United Nations nuclear watchdog told The Associated Press this week.
One of the officials cited intelligence from his home country, saying it appeared Tehran is trying to cover its tracks by sanitizing the site and removing any evidence of nuclear research and development. Counterparts from two other countries confirmed sightings of increased activity but said they did not have reasons to believe it was linked to such efforts.
Their focus is on a structure believed to be housing a large metal chamber at a military site that a Nov. 8 International Atomic Energy Agency report described as being used for nuclear-related explosives testing.
Officials from the three IAEA member countries say that recent satellite imagery of the site, at Parchin, southwest of Tehran, shows increased activity, including an unusual number of vehicles arriving and leaving. One of the officials described the movements, recorded Nov.4-5, as unusual and said his country views it as evidence that Iran is trying to "clean" the area of traces of weapons-related work.
"Freight trucks, special haulage vehicles and cranes were seen entering and leaving... (and) some equipment and dangerous materials were removed from the site," said a summary he provided to the AP.
His counterparts agreed there had been more activity than usual at the site around that date but could not conclude that pointed to an attempted cover-up by the Iranians.
The IAEA was alerted to the suspicions late last week and a senior diplomat familiar with the issue said the agency was closely monitoring all suspect sites mentioned in the agency's report. He, like the officials, asked for anonymity because his information was confidential.
The IAEA said it would have no comment. Ali Asghar Soltanieh, Iran's chief delegate to the IAEA, dismissed the reports as "childish stories." He told the AP he had not heard of any such activity, describing the claims as "ridiculous."
The large complex is used for research, development, and production of ammunition, missiles, and high explosives. IAEA experts had already visited the Parchin site twice in 2005 and were allowed to pick several buildings at random for inspections that revealed nothing suspicious. But a former inspector who was part of that inspection told the AP that the site was too vast to be able to draw conclusions on the basis of such restricted and haphazard visits.
Iran - which is under UN Security Council sanctions for refusing to stop work that could be used to arm nuclear warheads - asserts it is interested only in producing energy. But it has refused for over three years to allow the IAEA to probe growing suspicions that it is conducting research and development of such weapons.
Summarizing such fears in a Nov. 8 report that first mentioned the steel chamber believed to be used for nuclear testing, the agency concluded that some of the alleged activities it listed could have no other purpose than to make the bomb.
Ahead of that report, on Oct. 30. Iran invited top IAEA investigator Herman Nackaerts to Tehran for talks "aiming at a resolution of matters." That would have given Nackaerts a chance to ask for a renewed trip to Parchin that included a visit to the suspected building.
On Friday, however, Soltanieh abruptly announced that the trip was postponed, if not canceled. He blamed the IAEA, saying it had "messed up" the trip by publishing its report.
The decision could give Iran time to clean up sites mentioned in the report as being part of the secret work, should it chose to do so. The senior diplomat said the IAEA was aware of that possibility … even if the official reason for postponement given the agency by the Iranians was that domestic sentiment was too negative in the wake of the report for such a visit.
Such cleanups would not be new. Iran razed the Lavizan Shian complex in northern Iran, before allowing IAEA inspectors to visit the suspected repository of military procured equipment that could be used in a nuclear weapons program five years ago. Tehran said the site had been demolished to make way for a park, but inspectors subsequently found traces of uranium enriched to or near the level used in making the core of nuclear warheads.
The Iranians also embarked on an extensive redo at the Kalay-e Electric Co., just west of Tehran, before agency inspectors were given access nine years ago. Although the site was repainted and otherwise sanitized, samples taken from Kalay-e also showed traces of enriched uranium, though at levels substantially below warhead grade.
Based on the IAEA report, the agency's board on Friday expressed "deep and increasing concern about the unresolved issues regarding the Iranian nuclear program, including those which need to be clarified to exclude the existence of possible military dimensions." The concerns were voiced in a resolution supported by 32 of the 35 board nations.
Ik wilde eigenlijk een kritiek hierop schrijven maar in principe heb je gewoon gelijk.quote:Op maandag 21 november 2011 14:50 schreef sp3c het volgende:
je moet die figuren gewoon negeren!
diplomatieke banden verbreken en doen alsof het niet bestaat ... iedere keer als ze wat stoers zeggen laat je een officiele reactie uitgaan met de tekst 'boeie!'
wat ze in Iran doen zou ons geen fluit moeten kunnen schelen
Maar goed, daar kunnen ze wel zo gefrustreerd door raken dat ze wel degelijk ergens een bom laten ontploffen en dan moet je bijna wel reageren, daarnaast heeft ook zo'n regime bondgenoten.quote:Op maandag 21 november 2011 14:58 schreef sp3c het volgende:
net als Chavez bv
alles wat ze roepen is voor interne consumptie, preaching to the choir!
we moeten wel onaardig doen tegen ons eigen volk want de hele wereld staat op het punt ons in elkaar te komen slaan maar we kunnen ze hebben hoor we zijn echt wel reuze belangrijk!!!
'check onze supersonischestealthroeibootjes dan ... als iemand er op gaat staan met een pistool dan kan die zo schieten!'
rest van de wereld: mjaaaaaaaaaaaaah boeiuh? ----> ONZ pls
works for me
Och, gebeurt toch al met Venezuela (in mindere mate) en Noord-Korea, Iran is eerder uitzondering dan de regel.quote:Op maandag 21 november 2011 14:50 schreef sp3c het volgende:
je moet die figuren gewoon negeren!
diplomatieke banden verbreken en doen alsof het niet bestaat ... iedere keer als ze wat stoers zeggen laat je een officiele reactie uitgaan met de tekst 'boeie!'
wat ze in Iran doen zou ons geen fluit moeten kunnen schelen
als ze ergens een (atoom)bom laten ontploffen moet je wel reageren ja maar dan wel op een manier die ze in Teheran liever niet hebben want als je voor elke bom die je af laat gaan 20 zwaardere bommen op je hoofd krijgt is de lol er snel afquote:Op maandag 21 november 2011 15:00 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Maar goed, daar kunnen ze wel zo gefrustreerd door raken dat ze wel degelijk ergens een bom laten ontploffen en dan moet je bijna wel reageren, daarnaast heeft ook zo'n regime bondgenoten.
het werkt welquote:Op maandag 21 november 2011 15:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, gebeurt toch al met Venezuela (in mindere mate) en Noord-Korea, Iran is eerder uitzondering dan de regel.
Iran doet uiteraard stiekem wel meer dan alleen aan een kernwapen werken denk ik, het steunen van opstandige groeperingen zoals Hezbollah en Hamas, bewapenen van tegenstanders van het Westen, financiering daarvan, en ga zo maar door, ook op economisch vlak zullen ze zich wel niet helemaal ongemoeid laten waarschijnlijk zelfs Noord-Korea valt niet helemaal te negeren.quote:Op maandag 21 november 2011 15:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ze ergens een (atoom)bom laten ontploffen moet je wel reageren ja maar dan wel op een manier die ze in Teheran liever niet hebben want als je voor elke bom die je af laat gaan 20 zwaardere bommen op je hoofd krijgt is de lol er snel af
[..]
het werkt wel
Chavez doet niets bijzonders iig, eens in de week doet hij een tv programma wat niemand kan schelen en verder is niemand bang voor oorlog ofzo terwijl dit 'conflict' met Iran dusdanig opgeblazen (pun intended) word dat je strax wel oorlog moet voeren om geloofwaardig te blijven net als in bv Irak
Is dat niet al gebeurd? Waarom denk je dat AhmedHarregat zo liep te fulmineren tegen Israël, dat was ook om internationale aandacht te krijgen. En iedereen zei "jaja, whatever". Behalve de VS met hun 'as van het kwaad'.quote:Op maandag 21 november 2011 15:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ze ergens een (atoom)bom laten ontploffen moet je wel reageren ja maar dan wel op een manier die ze in Teheran liever niet hebben want als je voor elke bom die je af laat gaan 20 zwaardere bommen op je hoofd krijgt is de lol er snel af
[..]
het werkt wel
Chavez doet niets bijzonders iig, eens in de week doet hij een tv programma wat niemand kan schelen en verder is niemand bang voor oorlog ofzo terwijl dit 'conflict' met Iran dusdanig opgeblazen (pun intended) word dat je strax wel oorlog moet voeren om geloofwaardig te blijven net als in bv Irak
hoe meer hoe beter, dat atoomprogramma zijn ze volgens de geruchten ook al godweethoelangnietnogmeer mee bezig ... op een gegeven moment zullen ze wel is een atoombom bij elkaar gesprokkeld hebben voor de jaarlijkse paradequote:Op maandag 21 november 2011 15:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Is dat niet al gebeurd? Waarom denk je dat AhmedHarregat zo liep te fulmineren tegen Israël, dat was ook om internationale aandacht te krijgen. En iedereen zei "jaja, whatever". Behalve de VS met hun 'as van het kwaad'.
Pas sinds ze met dat atoomprogramma bezig zijn heeft de wereld zoiets van "hey! Kappen nou!"
Chavez doet echter niks met kernwapens en dreigt geen andere landen van de kaart te vegen, hooguit binnen te vallen of een lesje te leren maar iedereen weet dat hij daar toch de middelen niet voor heeft. Bij Iran zijn de middelen er wel dus dat is al een ander verhaal.quote:Op maandag 21 november 2011 15:08 schreef sp3c het volgende:
Iran heeft ook die middelen nietquote:Op maandag 21 november 2011 15:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Chavez doet echter niks met kernwapens en dreigt geen andere landen van de kaart te vegen, hooguit binnen te vallen of een lesje te leren maar iedereen weet dat hij daar toch de middelen niet voor heeft. Bij Iran zijn de middelen er wel dus dat is al een ander verhaal.
want Venezuela heeft geen olie ofzo?quote:Bovendien is Iran gezien de olietoevoer wat moeilijker als paria te verklaren en totaal te negeren.
Ook wel, maar ze zitten op een wat minder belangrijk punt, strategisch gezien.quote:Op maandag 21 november 2011 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
want Venezuela heeft geen olie ofzo?
Ik heb het ook niet over kernwapens die gebruikt worden, maar hun onderhandelingspositie wordt er wel sterker door als ze het beeld kunnen scheppen dat ze die daadwerkelijk hebben. Noord-Korea kreeg ook aanzienlijk meer aandacht aan de onderhandelingstafel na hun show in de bergen.quote:Op maandag 21 november 2011 15:21 schreef sp3c het volgende:
mweh de laatste keer dat ze die strategische locatie uit probeerden te buiten liep niet heel erg goed af voor ze en met het kern(wapen)programma heeft dat niet zo heel veel te maken
ze gaan echt niet de Persische golf nuken ofzo
quote:Binyamin Netanyahu attacks Arab spring uprisings
Israeli PM claims 'Islamic, anti-western, anti-liberal, anti-Israeli, undemocratic wave' vindicates tough stance with Palestinians
Binyamin Netanyahu has launched a scathing attack on the uprisings in the Middle East, saying that Arab countries are "moving not forward, but backward" and support from the US and European countries was naive.
The Israeli prime minister said the Arab spring was becoming an "Islamic, anti-western, anti-liberal, anti-Israeli, undemocratic wave".
Speaking to the Israeli parliament amid renewed protests and violence in Egypt, Netanyahu said concessions to the Palestinians were unwise in a period of instability and uncertainty in the region.
"In February, when millions of Egyptians thronged to the streets in Cairo, commentators and quite a few Israeli members of the opposition said that we're facing a new era of liberalism and progress … They said I was trying to scare the public and was on the wrong side of history and don't see where things are heading." But, he told the Knesset, events had proved him correct.
When he cautioned Barack Obama and other western leaders against backing the revolt against Hosni Mubarak's regime, he was told he failed to understand reality. "I ask today, who here didn't understand reality? Who here didn't understand history?"
Those calling for a swift resolution of Israel's conflict with the Palestinians in the context of regional upheavals were misguided, he said. "Israel is facing a period of instability and uncertainty in the region. This is certainly not the time to listen to those who say follow your heart … I remember many of you urged me to seize the opportunity to make hasty concessions, to rush to an agreement.
"We can't know who will end up with any piece of territory we give up. Reality is changing all the time, and if you don't see it, your head is buried in the sand."
The foundations of stability and security were essential for any peace deal with the Palestinians, he said.
Israel has been monitoring renewed confrontations between protestors and security forces in Cairo and other Egyptian cities, and has concerns about the outcome of elections next week.
It fears Islamist parties will be a pivotal bloc in the next parliament, will strengthen ties with Hamas in Gaza and may seek to renegotiate parts of the 1979 peace treaty between Israel and Egypt.
"It's expected that the Muslim Brotherhood and other Islamist parties will dominate the government, and we are concerned that their success will encourage other Islamic radical parties in the Middle East to act more openly to achieve their goals," said Eli Shaked, a former Israeli ambassador to Egypt.
Diplomats have so far failed to persuade Israel and the Palestinians to return to talks. Israel says the Palestinian effort to win recognition of a state at the UN was a "unilateral" move which it rejected.
It refuses to negotiate with a Palestinian unity government which includes Hamas, which is possible should reconciliation talks between the two factions make progress.
The Palestinians say they will not return to talks while Israel continues to build and expand settlements in the West Bank and East Jerusalem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |