Lampen zat daarquote:Op zondag 20 november 2011 18:25 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven is het zicht ook opeens hard afgenomen.
In Amsterdam is de rook ook nog niet opgetrokken.quote:Op zondag 20 november 2011 18:25 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven is het zicht ook opeens hard afgenomen.
Den Haag....zelfde verhaalquote:Op zondag 20 november 2011 18:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
In Amsterdam is de rook ook nog niet opgetrokken.
Ik kon op schiphol de landingsbaan vanochtend pas zien toen we er al bijna op neerkwamenquote:
Dat is wel een leuk gezicht natuurlijkquote:Op zondag 20 november 2011 18:35 schreef Dagoduck het volgende:
Hier mag ik morgenochtend weer met de bus langs:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,49.99,,0,6.26vorige week was het alsof de weg zweefde in het niets
Ik kreeg een beetje zo'n 'game is rendering' gevoelquote:Op zondag 20 november 2011 18:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk gezicht natuurlijk
Viewing distance op de laagste stand bij sommige spellen idd.quote:Op zondag 20 november 2011 18:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik kreeg een beetje zo'n 'game is rendering' gevoelAlsof je aan het eind van een wereld staat
..lol, en daar zal het nog lang na vandaag spokenquote:Op zondag 20 november 2011 18:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
In Amsterdam is de rook ook nog niet opgetrokken.
Hier in het zuiden is het al dagen, zo niet weken prachtig weer!quote:Op zondag 20 november 2011 19:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan de zon niet gewoon weer een keer uitbundig gaan schijnen? En dan niet 1 uurtje per dag maar de hele dag. Het is laatste tijd echt grauw en grijs buiten.
We hebben in vergelijking met de rest van het land idd weinig tot niets te klagenquote:Op zondag 20 november 2011 19:42 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Hier in het zuiden is het al dagen, zo niet weken prachtig weer!
Ja precies, en als je dan toetert krijg je een middelvinger. Alsof ze het weten dat ik het te koud vind om de auto uit te komen, en ze van die fiets af te trappen.quote:Op zondag 20 november 2011 19:38 schreef appelsientje het volgende:
En dan heb je nog van de idioten die zonder lucht fietsen, maar als ik hem raak ben ik schuldig, oja hij fietste ook niet op het fietspad...
Hmm ik kan nog prima zien terwijl op de kaart 95m staat..quote:Op zondag 20 november 2011 19:53 schreef ACT-F het volgende:
Hier in het oosten wordt het zicht zienderogen minder
13km nuquote:Op zondag 20 november 2011 19:58 schreef ZaZoe het volgende:
Limburg heeft nog 12 km zicht
[ afbeelding ]
Idd, hier vrijwel nog niks van mist. Wil eigenlijk dat dat wel eens heel snel hier gaat komen, dus van mij apart mogen jullie de mist naar de Limburgse landschappen sturenquote:
Ik zit nog net op de grensquote:Op zondag 20 november 2011 20:29 schreef Narasan het volgende:
[ afbeelding ]
Langzamerhand begint het zicht ook te dalen in Limburg!
Noord-Limburg nu ook dichte mist!
Als we toch met woordspelingen gaan strooien...quote:
Mocht ik dan het nieuws mis(t)sen, kijk ik wel ff naar uitzending geMIST.quote:Op zondag 20 november 2011 20:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als we toch met woordspelingen gaan strooien...
Ik denk dat tijdens de ochtendspits het op verschillende plaatsen flink de mist in gaat.
Ik word altijd zo mistroostig van het nieuws, vooral als het over slecht weer gaat.quote:Op zondag 20 november 2011 20:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mocht ik dan het nieuws mis(t)sen, kijk ik wel ff naar uitzending geMIST.
Kaartje klopt niet, de mistgrens ligt een paar km te laag...quote:Op zondag 20 november 2011 21:01 schreef Narasan het volgende:
Het zicht in Limburg is weer teruggelopen
De rest zit nog diep onder de mist! En dat blijft wel de gehele nacht.
[ afbeelding ]
Ik snap er niks van, het zicht in enschede wordt volgens de kaart steeds slechter maar ik kan nog met gemak 200 meter verderop alles zien staan..quote:Op zondag 20 november 2011 21:01 schreef Narasan het volgende:
Het zicht in Limburg is weer teruggelopen
De rest zit nog diep onder de mist! En dat blijft wel de gehele nacht.
[ afbeelding ]
De hele dag al. Alweer.quote:Op zondag 20 november 2011 21:49 schreef appelsientje het volgende:
Zal morgen wel link zijn....op de fiets, hopelijk niet te glad. Op de veluwe is het echt nog pot dicht.
Er gaat wel meer mis vandaag, ik hoor de hele dag op de radio dat het helder zou zijn in het (noord)oosten. Ik heb de hele dag alleen maar mist gezien! Of ik ben geografisch gehandicapt en woon ik niet in het noordoosten...quote:Op zondag 20 november 2011 23:03 schreef jameshont het volgende:
Hier in het puntje van de achterhoek is nog geen mist te bekennen hoor, volgens de kaart zouden we hier 80M zicht hebben. Ik denk dat de kaart de boot heeft gemist!
Niets aan de hand hoor. Ja, wat mist, maar vrijdag was het erger...quote:Op maandag 21 november 2011 07:03 schreef DJKoster het volgende:
<50m zicht in Enschede, ik ga maar vroeg op weg..
quote:Op maandag 21 november 2011 07:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niets aan de hand hoor. Ja, wat mist, maar vrijdag was het erger...
Als ik dat plaatje zo zie, ben ik vanuit het oosten precies vóór het oplossen van de mist uitgeredenquote:Op maandag 21 november 2011 08:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
In het oosten lost de mist helemaal op
Lezen is niet je sterkste punt?quote:Op maandag 21 november 2011 08:07 schreef JDude het volgende:
Niets aan de hand? Ah, vandaar die 440 km. file.
Lees ik hem dan verkeerd?quote:Op maandag 21 november 2011 08:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
In het oosten lost de mist helemaal op
Volgens mijn vriend (die nog steeds in het oosten is, waar volgens het kaartje de mist tijdelijk was opgetrokken) is het daar de hele tijd echt wel mistig geweest.quote:Op maandag 21 november 2011 09:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lees ik hem dan verkeerd?
8.20 uur zicht 2,2 km in het oosten
een uur later nog maar 205 meter?
Nijmegen idem, zicht niet veel meer dan 100 meter. En dat al sinds gisteren onafgebroken.quote:Op maandag 21 november 2011 09:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Volgens mijn vriend (die nog steeds in het oosten is, waar volgens het kaartje de mist tijdelijk was opgetrokken) is het daar de hele tijd echt wel mistig geweest.
Ik zit zelf nu in omgeving Hardenberg en het zicht is hier in de bebouwde kom misschien 100 meter.
In Nederland hebben we nogal een neiging om elke dag met bijzoner weer af te doen als super uniek. Heel het land praat er over. Alle spitsstroken moeten dicht, want oei! Wat als mensen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen!?!?quote:Op maandag 21 november 2011 09:57 schreef Wessell het volgende:
Jammer dat het weer gaat regenen,ik vind dit weer zwaar relaxt geen wind
Trouwens die mist duurt ook al lang zeg! ik ben 27 maar dit komt haast toch nooit voor in Nederland? dat het de gehele dag duurtmeestal is het toch in de ochtend
Het is windstil en in de atmosfeer gebeurd er weinig, zodat alles blijft hangen.. Tja het is niet anders.quote:Op maandag 21 november 2011 10:14 schreef opinionr het volgende:
[..]
In Nederland hebben we nogal een neiging om elke dag met bijzoner weer af te doen als super uniek. Heel het land praat er over. Alle spitsstroken moeten dicht, want oei! Wat als mensen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen!?!?
Hetzelfde met een stormpje of wat sneeuw. Één sneeuwvlok en het halve land staat op zijn kop..
Ik heb normaal een prachtig zicht op de vliegtuigen (100m afstand), maar al zouden ze vliegen, dan zou ik ze niet zien.quote:Op maandag 21 november 2011 10:16 schreef Drassss het volgende:
Vliegveld Eindhoven is trouwens gesloten voor onbepaalde tijd. Men meldt dat het zicht onder de 100 meter is gekomen.
Storm vrijdag?!?quote:Op maandag 21 november 2011 10:47 schreef marcel-o het volgende:
Leuk die mistkaarten die direct gelinkt worden. heb je nu niks meer aan
is er trouwes nog wat meer bekend van de storm voor vrijdag?
GFS laat hem nu iets noordelijker trekken over midden Noorwegen, zodat wij wat minder wind krijgen. De kustprovincies natuurlijk een aardig briesje, maar niks extreem.quote:
Een echte UFOquote:Op maandag 21 november 2011 11:59 schreef lezzer het volgende:
Er vliegt nu toch wel degelijk iets op Eindhoven Airport hoor... Wat, geen idee, want ik zie het niet
edit: en ineens breekt de zon door![]()
Klopt, er is net één vliegtuig geland en de komende tijd zullen er meer kisten landen.quote:Op maandag 21 november 2011 11:59 schreef lezzer het volgende:
Er vliegt nu toch wel degelijk iets op Eindhoven Airport hoor... Wat, geen idee, want ik zie het niet
edit: en ineens breekt de zon door![]()
Hier wordt het alleen maar slechter ipv beterquote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef ACT-F het volgende:
In het oosten zou de mist opgetrokken moeten zijn, nou daar lijkt het niet op. Het zicht is c.a. 100m hier
Dat kun je wel zeggen, minder dan 50m zicht hier. Mijn webcam is één grote witte waasquote:Op maandag 21 november 2011 16:34 schreef Saekerhett het volgende:
De mist rukt weer op naar het oosten!
Radio 1 gaf net een soort van antwoord via Gerrit Hiemstra.quote:Op maandag 21 november 2011 16:44 schreef kwiwi het volgende:
Ik kan me de laatste keer dat het dagenlang zo mistig was niet herinneren...
Een steeds schonere lucht? Ik las vandaag nog dit: http://www.nu.nl/wetensch(...)oit-zo-vervuild.htmlquote:Op maandag 21 november 2011 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Radio 1 gaf net een soort van antwoord via Gerrit Hiemstra.
Dit zijn echt uitzonderlijke dagen... juist omdat de hoeveelheid mist in de laatste 30 jaar zou zijn gehalveerd (vanwege een steeds schonere lucht?) Komt zelden voor.
Pas vrijdag wordt het een stuk beter
Maar dat is hoog in de lucht. Een totaal andere laag. In Nederland hang ook een gigantische wolk NO2 in de lucht wat ons land in sommige onderzoeken het meest vervuilende land ter wereld maakt. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op maandag 21 november 2011 16:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Een steeds schonere lucht? Ik las vandaag nog dit: http://www.nu.nl/wetensch(...)oit-zo-vervuild.html
Hier in Son zit het weer goed dicht..quote:Op maandag 21 november 2011 16:59 schreef Turbomuis het volgende:
Volgens buienradar is het zicht hier (Eindhoven) 75 m. Ik zie heel vaagjes iets heiigs in de lucht, maar ik wil het niet eens een klein tikje mistig noemen, eigenlijk...
[ afbeelding ]
Mmm, moet zo die kant op. Hier in Eindhoven inderdaad nog niets aan de hand.quote:Op maandag 21 november 2011 17:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier in Son zit het weer goed dicht..
CO2 heeft geen invloed op mist. Je moet denken aan aerosolen, zoals roet.quote:Op maandag 21 november 2011 16:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Een steeds schonere lucht? Ik las vandaag nog dit: http://www.nu.nl/wetensch(...)oit-zo-vervuild.html
Dit is Blixembosch halfuurtje geleden:quote:Op maandag 21 november 2011 17:01 schreef ioko het volgende:
[..]
Mmm, moet zo die kant op. Hier in Eindhoven inderdaad nog niets aan de hand.
Rare stad dat Eindhoven, dat blijkt maar weerquote:Op maandag 21 november 2011 17:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit is Blixembosch halfuurtje geleden: [ afbeelding ]
Zo ziet het er hier al 3 dagen ononderbroken uit.quote:Op maandag 21 november 2011 17:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ook, er klopt al de hele tijd niks van behalve de kaart van vanochtend vroegquote:Op maandag 21 november 2011 18:13 schreef Saekerhett het volgende:
Volgens buienradar zou het zicht hier in Twente maar 75m moeten zijn, maar als ik naar buiten kijk, kan ik honderden meters ver kijken...
quote:Op maandag 21 november 2011 18:13 schreef Saekerhett het volgende:
Volgens buienradar zou het zicht hier in Twente maar 75m moeten zijn, maar als ik naar buiten kijk, kan ik honderden meters ver kijken...
Verschilt heel erg van plaats tot plaats.quote:Op maandag 21 november 2011 18:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, er klopt al de hele tijd niks van behalve de kaart van vanochtend vroeg
Zoiets is het hier in Amsterdam nou ook al dagenlang.quote:Op maandag 21 november 2011 18:22 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Een uurtje geleden ongever.. Zeeuws-Vlaanderen
Inderdaad + een heerlijk zonnetjequote:
Arnhem de glowspot van Nederlandquote:Op maandag 21 november 2011 20:39 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Die grens in Limburg ligt weer een stuk te laag...
mwaoh, ligt eraan waar je zat en of je geluk of pech hebt gehad, hier in Limburg hadden ze het goed qua temp. maxquote:Op maandag 21 november 2011 20:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind dat ze de max. temperaturen wat hoog inschatten bij het KNMI. Denk dat het vandaag niet boven de 5 graden is geweest en dat zal zo blijven met die mist.
Idd, maar dat is al twee wekenquote:Op maandag 21 november 2011 19:24 schreef marcel-o het volgende:
Hier ook al dagen mist
en alles is zo nat dat t regent vanuit de bomen.
Ja, maar jij woont in Limburgland, die doen niet mee met de misthypequote:Op maandag 21 november 2011 21:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar heeft iedereen het toch over met die mist? Volgens mij is het al weken strakblauwe lucht. Geen mist gezien. Oh ja, 1 keer 's nachts. (Woon in Noord-Limburg).
En wat was het vandaag heerlijk om in een achterstandsgebied te wonen, zonnetje, nauwelijks wind, graad of 11quote:Op maandag 21 november 2011 21:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach ja, ze liggen hier nu eenmaal met alles een beetje achter....
Helemaal waar, hier tikten we zelfs de 13,4 graden aanquote:Op maandag 21 november 2011 21:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
En wat was het vandaag heerlijk om in een achterstandsgebied te wonen, zonnetje, nauwelijks wind, graad of 11
quote:Op maandag 21 november 2011 17:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt hier nog steeds minder dan 50 m zicht.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:11 schreef Pino112 het volgende:
Nog steeds best dikke mist ten NO van Zwolle
Hier begint het gewoon weer opnieuwquote:
quote:weermanreinier Reinier van den Berg
Verse berekening ECMWF: minstens tot Sinterklaas geen winter maar zacht herfstweer.
Ik schrok er ook van, echt binnen een uur of zo *poef*quote:
Volgens de twitter van Reinier van den Berg:quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:21 schreef pietkanarie het volgende:
Die vooruitzichten zijn een en al zachtheid![]()
Zoooo saai!!!
Irritant dat er nog niet eens een heel klein signaaltje is naar minder zacht weer. Geduld is niet mijn sterkste kant merk ik wel weer
Sja...quote:weermanreinier Reinier van den Berg
Verse berekening ECMWF: minstens tot Sinterklaas geen winter maar zacht herfstweer.
Zag het staan ja, die twitter van Reinier van den Berg. Hopen dat we na sinterklaas volop compensatie krijgen voor dat saaie kwakkelweer.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Volgens de twitter van Reinier van den Berg:
[..]
Sja...
Zo'n onderbuikgevoel heb ik nu ook al, al weet ik dat het wel erg voorbarig is. Maar ik hoop natuurlijk dat ik er totaal naast zit!!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:34 schreef Wessell het volgende:
ben bang dat we nog twee maanden herfstweer krijgen,en geen winter
Jouw autoquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:53 schreef minthy het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als we even een periode met wat zachter weer te maken krijgen, mijn auto heeft al een poosje last van startproblemen, garage kan het probleem niet vinden...
Kwam al die mist trouwens wel aardig goed uit; het viel niet zo op dat ik de hele straat blauw zette van de rook/dieseldamp![]()
Klopt, geld, opleiding, blablablaquote:Op dinsdag 22 november 2011 23:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jouw auto![]()
Vaker stuk dan werkend.
Kom maar op met die sneeuw zou ik zeggen. 29 november is ook al weer sneeuwvrij dus?
4 graden noem ik niet bepaald zachtquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Volgens de twitter van Reinier van den Berg:
[..]
Sja...
Tis eind november wel 's flink kouder geweest volgens mijquote:Op woensdag 23 november 2011 08:13 schreef meteo-online het volgende:
[..]
4 graden noem ik niet bepaald zacht
mmm , plaatje gaat niet mobiel, ga ik straks fixen.quote:Op woensdag 23 november 2011 08:34 schreef Turbomuis het volgende:
Blijft mooie plaatjes geven...
[ afbeelding ]
De gemiddelde temperatuur zit onder de 5 daagse norm, dus gewoon kouder. Dat we toevallig vorig jaar koud was wil niet zeggen dat het nu ook koud moet zijn. Volgens mij zijn we vorig jaar te hard verwendquote:Op woensdag 23 november 2011 08:31 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Tis eind november wel 's flink kouder geweest volgens mij
quote:Op woensdag 23 november 2011 12:15 schreef meteo-online het volgende:
Start meteorologische winter met sneeuw?
Vanaf begin december zinnespelen de modellen de laatste dagen steeds weer op een mogelijk doorslaggevende veranderingen. Zo zien we steeds weer oplossingen waarbij het zwaartepunt van hogedruk zich naar het midden van de Atlantische Oceaan terugtrekt en er via de noordwestflank van het Atlantische hoog een sterke noordwestelijke hoogtestroming op gang komt. Hiermee wordt niet alleen veel koudere maar vooral ook veel vochtigere lucht richting west en centraal Europa getransporteerd. Treft deze lucht op de Alpen dan gaat dit sneeuw opleveren, mogelijk veel sneeuw ! Zo liet het GFS gisteren al oplossingen zien met enorme hoeveelheden neerslag voor het gehele Alpengebied rond 2 december (wrs weer teveel van het goede). Ook vanmorgen zien we weer diverse zeer interessante opties bij de diverse modeloutput. Al met al heb ik goede hoop dat begin december ons eindelijk winters weer met sneeuw zal gaan brengen.
Lees het gehele verhaal op: http://tinyurl.com/7k2dp5o
Wij waren om kwart voor twee in een bedrijfshal (geen ramen dus) en toen we aankwamen was het gewoon helder. Toen we een uurtje later weggingen, zicht van minder dan 100 meterquote:Op woensdag 23 november 2011 15:28 schreef kwiwi het volgende:
O, ik kijk naar buiten en ineens is het weer mistig in enschede, <50 meter. Dat terwijl ik een paar uur geleden nog lekker liep te wandelen en alles kon zien. Had het idee dat dat mist gedoe weer over was. Inschattingsfoutje dus.
Strengere eisen om te mogen landen met speciaal apparatuur. Niet elk vliegtuig heeft dat soort apparatuur aan boordquote:Op woensdag 23 november 2011 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom kunnen vliegtuigen eigenlijk niet vliegen als het mist, dat gaat toch allemaal op apparatuur?
Dit dus ben bang dat we geen winter krijgen,welke grapjas zei er hier dat er sneeuw ging vallen?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:18 schreef Frutsel het volgende:
regen... regen... regen....
laat het gewoon koud zijn
of mist...(
of sneeuw
maar geen regen
Het is inderdaad enorm snel komen aanwaaien vandaag.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij waren om kwart voor twee in een bedrijfshal (geen ramen dus) en toen we aankwamen was het gewoon helder. Toen we een uurtje later weggingen, zicht van minder dan 100 meter.
Uhm, dat zegt GFS hoor, hoef je dat niet op bij af te geven. Damn.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:55 schreef Wessell het volgende:
[..]
Dit dus ben bang dat we geen winter krijgen,welke grapjas zei er hier dat er sneeuw ging vallen?
[ afbeelding ]![]()
De eerste dag valt mee. Totdat die sneeuw een mix is geworden van sneeuw, vocht, pekel e.d.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:29 schreef APK het volgende:
Heeft iedereen die op sneeuw en gladheid zit te wachten geen werk ofzo?
Persoonlijk vind ik het vrij hinderlijk om met dat kutweer naar mijn werk te fietsen
Neuh, want dan krijg ik niet betaaldquote:Op woensdag 23 november 2011 18:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geloof me, je zal het machtig vinden als er 50cm sneeuw valt en niet naar het werk hoeft omdat je niet weg kan
*Spreekt uit ervaring*
Of juist harder baalt omdat je er toch doorheen moet omdat je collega's afgelost moeten worden.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geloof me, je zal het machtig vinden als er 50cm sneeuw valt en niet naar het werk hoeft omdat je niet weg kan
*Spreekt uit ervaring*
quote:Op woensdag 23 november 2011 18:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat nam ik graag voor het lief![]()
En kon die manier niet sneller?jezus 2 malloten met een haarföhn
Hier in Wijchen ook vrij weinig zicht. Dit weer is deprimerendquote:Op woensdag 23 november 2011 18:47 schreef DemonRage het volgende:
Zicht was net weer 75 meter in Eindhoven.
Jongen ik bedoel er niks mee,ben alleen teleur gesteld,had het wel lekker gevonden als het wat kouder zou worden,ik zweet me nu alweer de pleuris in mijn winter jas!quote:Op woensdag 23 november 2011 18:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Uhm, dat zegt GFS hoor, hoef je dat niet op bij af te geven. Damn.
Ziektewet ivm met een reumatische aandoening. Is aan de ene kant wel kut aangezien ik er met koud en vochtig weer veel last van heb, maar aan de andere kant vind ik het gewoon erg mooi, de herfst en de winter.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:29 schreef APK het volgende:
Persoonlijk vind ik het vrij hinderlijk om met dat kutweer naar mijn werk te fietsen
Nou hier niet. Lijkt erger dan 2 dagen geleden.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Door de toenemende wind hier neemt het zicht toedaaaaaaag mist tot ooit
Momenteel 3bft:
[ afbeelding ]
Wokenbasis neemt toe.
[ afbeelding ]
Het is hier (Nijmegen) momenteel ook mistiger dan de afgelopen dagen. Ik schat hier in de wijk zo rond de 50 meter zichtquote:Op woensdag 23 november 2011 20:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nou hier niet. Lijkt erger dan 2 dagen geleden.
gvd zegquote:Op donderdag 24 november 2011 09:33 schreef aloa het volgende:
Storm voor zondag? Windstoten lopen op tot 113 km/uur op de waddeneilanden.
Zondag is het ook springtij, wat voor extra hoog water kan zorgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja kom maar kom maar!!quote:Op donderdag 24 november 2011 09:33 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met storm vind ik het altijd jammer dat ik niet aan de kust woonquote:Op donderdag 24 november 2011 10:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja kom maar kom maar!!
Kan niet wachten tot het zover is![]()
Uiteraard zal het natuurlijk weer niks worden
Ik kan vanaf thuis werken. Laat maar komen die sneeuwquote:Op woensdag 23 november 2011 18:29 schreef APK het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die storm die ze voor morgen voorspeld hadden? Het laatste dat ik erover heb gelezen is dat het verschoven is en dat wij er niet zoveel last van zouden hebben...quote:Op donderdag 24 november 2011 10:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja kom maar kom maar!!
Kan niet wachten tot het zover is![]()
Uiteraard zal het natuurlijk weer niks worden
Morgen hooguit een kracht 7 en misschien een kracht 8. Zondag is de kans op storm groter.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:52 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik kan vanaf thuis werken. Laat maar komen die sneeuw
[..]
Hoe zit het eigenlijk met die storm die ze voor morgen voorspeld hadden? Het laatste dat ik erover heb gelezen is dat het verschoven is en dat wij er niet zoveel last van zouden hebben...
Ziet er ook niet goed uit voor Denemarken, daar staat zondag ook een windkracht 11.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:09 schreef Drassss het volgende:
Vooral de Faeröer Eilanden en Noorwegen gaan me toch een partij wind krijgen zeg de komende dagen:P Zondag zijn wij ( Noord-Nederland ) aan de beurt.
Klopt, ideaal vlieger weer de komende week in Noord-West Europaquote:Op donderdag 24 november 2011 14:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Ziet er ook niet goed uit voor Denemarken, daar staat zondag ook een windkracht 11.
Ik zou ook niet graag met een bootje in de Oostzee willen zijn op zondag. Zelfs Polen krijgt te maken met dit systeem.
dat komt wel vaker samen samen, heeft dat een rede?quote:Op donderdag 24 november 2011 09:33 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GFS is altijd wat extremer idd. ik heb van ECMWF altijd het idee dat die het juist iets te zwak brengen...quote:Op donderdag 24 november 2011 15:53 schreef meteo-online het volgende:
Vraag me af of dat er wel zulke windstoten gaan voorkomen zoals eerder aangegeven via afbeelding. Het model staat er om bekend dat ze altijd veel te hoog zitten
[ afbeelding ]
Volgens mij gewoon toeval. Springtij staat vast (2dagen na volle en nieuwe maan).quote:Op donderdag 24 november 2011 17:15 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dat komt wel vaker samen samen, heeft dat een rede?
Hier niks van meegekregen. Het was hier rustig weer en de zon scheen. En verderop in Nederland stond men massaal in de file door de sneeuw.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen 6 jaar geleden, weten we het nog.... http://www.wetteronline.d(...)_im_Muensterland.htm
Lekker dan! Ik heb beloofd dat ik de hond van de buren uit zou laten morgenochtend.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:43 schreef Dagoduck het volgende:
Ik weet wel dat ik vandaag 6 jaar geleden op 24 november naar Harry Potter en de vuurbeker in de bios ging
Morgen de hele ochtend regen
Als je in het oosten woont heb je misschien nog gelukquote:Op donderdag 24 november 2011 21:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Lekker dan! Ik heb beloofd dat ik de hond van de buren uit zou laten morgenochtend.
Andere kant!quote:Op donderdag 24 november 2011 21:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als je in het oosten woont heb je misschien nog geluk
Poncho time!quote:Op donderdag 24 november 2011 21:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Andere kant!
Ik woon vlak bij Rotterdam.
Ach, het is lang geleden sinds ik natgeregend ben. Het mag eigenlijk wel weer eens een keerquote:
Het zal ook niet extreem zijn. Ik gok miezer tot "druilerige" regen tot een uurtje of 12/1.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ach, het is lang geleden sinds ik natgeregend ben. Het mag eigenlijk wel weer eens een keer
quote:Op donderdag 24 november 2011 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Op de europese radar zie je het al aankomen.
Kan me de laatste regenval niet meer herinneren.
Ja maar opvallend is dat dit nu ook net GFS isquote:Op donderdag 24 november 2011 18:35 schreef aloa het volgende:
[..]
GFS is altijd wat extremer idd. ik heb van ECMWF altijd het idee dat die het juist iets te zwak brengen...
GFS komt nu nog steeds met windstoten tot boven de 110 km/uur in het noorden.
Ik was in australië...waar het toen heerlijk weer wasquote:Op donderdag 24 november 2011 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen 6 jaar geleden, weten we het nog.... http://www.wetteronline.d(...)_im_Muensterland.htm
Ja dat weet ik nog wel. In die tijd woonde ik min of meer middenin het gebied waar zo veel sneeuw was gevallen. Alleen net bij ons viel het reuze tegen. Of mee, want wij hadden nog wél stroom.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
Sneeuwval? Bring it on.quote:
Za niet veel voorstellen denk ik, hoogstens 6bft.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:16 schreef zoem het volgende:
In Zuid-Holland en Zeeland viel het wel mee met de wind. Eens zien wat het zondag gaat doen.
Yep veel meer zal het daar niet komenquote:Op zaterdag 26 november 2011 15:02 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Za niet veel voorstellen denk ik, hoogstens 6bft.
Lang geleden dat het hier tot storm is gekomen, jullie zitten vaak beterquote:Op zaterdag 26 november 2011 15:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yep veel meer zal het daar niet komen
dat is alleen maar media sensatie, horrorwinters krijgen we hier nietquote:Op zondag 27 november 2011 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
JaJa echt een horrorwinter dit die in november zou beginnen whahaha
Precies!quote:Op zondag 27 november 2011 12:15 schreef pinine het volgende:
[..]
dat is alleen maar media sensatie, horrorwinters krijgen we hier niet
Sja, 3 jaar geleden lag rond deze tijd wel sneeuw.quote:Op zondag 27 november 2011 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
JaJa echt een horrorwinter dit die in november zou beginnen whahaha
En vorig jaarquote:Op zondag 27 november 2011 12:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Sja, 3 jaar geleden lag rond deze tijd wel sneeuw.
[ afbeelding ]
Inderdaad, geen enkel weerbureau had het over een horrorwinter.quote:Op zondag 27 november 2011 12:15 schreef pinine het volgende:
[..]
dat is alleen maar media sensatie, horrorwinters krijgen we hier niet
Kan ook wel jaquote:Op zondag 27 november 2011 12:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Rond 5 december viel er sneew, rond de 17e wederom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |