Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.quote:Op zondag 20 november 2011 11:04 schreef Klonk het volgende:
Dus lieve mountainbikers, het bos is voor iedereen niet alleen voor fietsen die op afbetaling zijn gekocht...
quote:
quote:Op zondag 20 november 2011 11:11 schreef De_Dakgoot het volgende:
Sorry TS![]()
maar de fiets is in 1 keer betaalt
quote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.
oh, dat zeg ik ook niet het bos is voor iedereen die er lekker wil zijn maar een klein beetje rekening houden met elkaar en niet schreeuwend door het bos scheurenquote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.
quote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.
7,5K in een fiets stoppenquote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.
OK, ik hou ook niet van de manier waarop sommige mede-MTBers zich wat dat betreft gedragen. Schreeuwen hou ik trouwens ook niet van, ik heb een bel op mijn MTB, dat werkt over het algemeen goed.quote:Op zondag 20 november 2011 11:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
oh, dat zeg ik ook niet het bos is voor iedereen die er lekker wil zijn maar een klein beetje rekening houden met elkaar en niet schreeuwend door het bos scheuren
't Is mijn duurste, verder nog racefiets 3,5 k, fatbike 2,5 k, lange afstand tourer 2,2 k, korte afstand tourer/shopper 1,2 k (dankzij een 2e hands frame, anders ook richting 2 k).quote:
Fiat panda zekerquote:Op zondag 20 november 2011 11:43 schreef mvdejong het volgende:
[..]
't Is mijn duurste, verder nog racefiets 3,5 k, fatbike 2,5 k, lange afstand tourer 2,2 k, korte afstand tourer/shopper 1,2 k (dankzij een 2e hands frame, anders ook richting 2 k).
Ik ben recentelijk gestopt met leasen en heb nu een eigen auto, 4 k (...).
Volvo V70 2.5T uit '98. Hoe denk je dat ik met die fiets bij een bos kom als Rotterdammer ?quote:
Trein naar breda of limburg pakken.quote:Op zondag 20 november 2011 11:44 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Volvo V70 2.5T uit '98. Hoe denk je dat ik met die fiets bij een bos kom als Rotterdammer ?
Lage Bergse Bosquote:Op zondag 20 november 2011 11:44 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Volvo V70 2.5T uit '98. Hoe denk je dat ik met die fiets bij een bos kom als Rotterdammer ?
Er is in het Lage Bergsche Bos 1 kort maar uitdagende MTB-route, het Kralingse Bos heeft er geen, alleen de ruiterpaden zijn bruikbaar om wat conditie-training in mul zand te doen (en te experimenteren met bandenspanningen voor MTB en fatbike). De volgende is al in Zoetermeer, dat zou nog fietsend te doen zijn van waar ik woon.quote:Op zondag 20 november 2011 11:59 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Lage Bergse Bos
Hoge Bergse Bos
Kralingse Bos
etc
Zoiets dacht ik al ja. Is Rhoon nog wat (bij de golfbaan)?quote:Op zondag 20 november 2011 12:02 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Er is in het Lage Bergsche Bos 1 kort maar uitdagende MTB-route, het Kralingse Bos heeft er geen, alleen de ruiterpaden zijn bruikbaar om wat conditie-training in mul zand te doen (en te experimenteren met bandenspanningen voor MTB en fatbike). De volgende is al in Zoetermeer, dat zou nog fietsend te doen zijn van waar ik woon.
Niet dat ik weet, daar is wel een race-parcours, maar ik denk niet dat de golfers blij worden van MTBers op de links.quote:Op zondag 20 november 2011 12:05 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al ja. Is Rhoon nog wat (bij de golfbaan)?
De ruiters in het kralingse bos ook niet hoor, als je daar voorbij toeft met je fiets, langs hun heen.quote:Op zondag 20 november 2011 12:08 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, daar is wel een race-parcours, maar ik denk niet dat de golfers blij worden van MTBers op de links.
De meeste MTBers zijn redelijk beschaaf, net zoals dat de meeste wandelaars in het bos ook rekening houden met de aanwezigheid van MTBers op de routes. Alleen, zoals gewoonlijk zijn het de uitzonderingen die de aandacht trekken en voor een bepaald soort mensen dan ook direct het beeld van de hele groep vastleggen.quote:Op zondag 20 november 2011 12:07 schreef Haasbeuntje het volgende:
Er zijn ook mountainbikers die niet zo agressief zijn, zoals ik.
Kwestie van respecteren dat het hun pad is, dus uit de buurt van de beestjes blijven, ze niet inhalen, en aan de kant gaan als ze jou inhalen of kruisen. Maar behalve in hoogzomer zie je daar niet al te vaak ruiters, vaker nog in het Lage Bergsche bos (omdat daar wat maneges langs de Grindweg liggen), maar die kom ik meestal tegen bij woon-werk-verkeer, en lopen ze op de fietspaden ...quote:Op zondag 20 november 2011 12:09 schreef rats het volgende:
[..]
De ruiters in het kralingse bos ook niet hoor, als je daar voorbij toeft met je fiets, langs hun heen.
Met dit soort weer ben je blij dat je noppenbanden heb, ga je veel minder snel op je snufferdquote:Op zondag 20 november 2011 11:53 schreef HiddenResponse het volgende:
Als ik aan het hardlopen ben hier fietsen ze ook altijd over het verharde stuk weg en willen ze ook nog dat je aan de kant gaat. Het is toch de bedoeling dat je offroad gaat met die fietsen, koop anders een wielrenners fiets.
Ok dat is netjes van je inderdaad. Bij het Kralingse bos ligt ook een manege he, die grenst er letterlijk aan (waar elk jaar rond augustus het CHIO gehouden wordt, bij dat snackbarretje (als die er nog zit)). Al moet toegeven dat ik ook nooit veel ruiters daar tegen kwam toen ik nog in R'dam woonde).quote:Op zondag 20 november 2011 12:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Kwestie van respecteren dat het hun pad is, dus uit de buurt van de beestjes blijven, ze niet inhalen, en aan de kant gaan als ze jou inhalen of kruisen. Maar behalve in hoogzomer zie je daar niet al te vaak ruiters, vaker nog in het Lage Bergsche bos (omdat daar wat maneges langs de Grindweg liggen), maar die kom ik meestal tegen bij woon-werk-verkeer, en lopen ze op de fietspaden ...
Tak in de spaken will do the job geloof mijquote:Op zondag 20 november 2011 11:05 schreef Klonk het volgende:
denk dat tegen dat soort figuren alleen een flinke tak in de nek helpt
In Delftse Hout ligt niets, mijn favoriete routes liggen momenteel nog in Brabant, maar dat komt ook omdat ik daar vroeger veel in de bossen liep, totdat ik besloot om toch eens de bos- en fiets-hobbies te combineren.quote:Op zondag 20 november 2011 12:21 schreef rats het volgende:
[..]
Ok dat is netjes van je inderdaad. Bij het Kralingse bos ligt ook een manege he, die grenst er letterlijk aan (waar elk jaar rond augustus het CHIO gehouden wordt, bij dat snackbarretje (als die er nog zit)). Al moet toegeven dat ik ook nooit veel ruiters daar tegen kwam toen ik nog in R'dam woonde).
Die bij de grindweg zitten er dus nog?
Bedenk me ineens in Vlaardingen heb je ook een bos, is daar geen gelegenheid? En misschien iets verder weg, maar delftse hout is ook vrij groot natuurgebied (geen idee of er speciale routes daar zijn verder). Bij Ridderkerk heb je ook nog iets liggen, maar weet niet precies waar. Zit ieder geval in de buurt van het sportpark, waar o.a. de tennisbaan ligt en ook een manege (kan alleen zo snel niet op de naam komen).
En biesbosch bij dordrecht, ligt volgens mij wel een route ook.
Jij bent er zeker zo een die een paar honderd euro meer uitgeeft aan een derailleur omdat die 100 gram lichter isquote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.
Precies, deze baas weet hetquote:Op zondag 20 november 2011 12:27 schreef Jahr00n het volgende:
Ga dan niet op mountainbike paden lopen? Mountainbikers zijn gewoon harde bazen die nergens voor terugdeinzen.
Er zijn hier geen mountainbikepadenquote:Op zondag 20 november 2011 12:27 schreef Jahr00n het volgende:
Ga dan niet op mountainbike paden lopen? Mountainbikers zijn gewoon harde bazen die nergens voor terugdeinzen.
Niet iedereen heeft wow als hobby man.quote:Op zondag 20 november 2011 12:26 schreef bosi_wa het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die een paar honderd euro meer uitgeeft aan een derailleur omdat die 100 gram lichter is
Ik trap niet in je trollquote:Op zondag 20 november 2011 12:28 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft wow als hobby man.
Haha, hier moet ik altijd zo om lachen. Ik ben zelf enthousiast fietser, maar kan het toch niet laten om stumperts op hun fiets van ¤7.500,- Euri's uit te lachen. Laatst stond er een bijlage in het AD. Het ging over fietsen en wat je daar aan uitgaf. Laat ik het zo stellen: Je hebt een fiets die duurder is als die van professionele (Olympische) fiesers zoals bv. Marianne Vos. Je hebt zeker dik geld uitgegeven om dat stalen boutje van 6 gram in titanium uit te laten voeren??? En dat fietst zeker nog fijner???quote:Op zondag 20 november 2011 11:13 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Lieve TS, het bos is er niet alleen voor werkelozen die hun kater met wat frisse lucht proberen weg te werken. Het is er ook voor mensen die hun met hard werken verdiende geld in een MTB stoppen (mijne heeft me ongeveer 7,5k gekost), en daarmee op de door de bosbeheerder aangewezen MTB-routes willen rijden, en tegen beter weten in hopen dat het "rekening houden met" niet een eenrichtings-verwachting is.
Een derailleur die 100 g lichter is dan een gemiddelde is iets meer dan een paar honderd euro waard (zo zwaar zijn ze niet). Ik ben 97 kg, dus ik moest daar rekening houden met de opbouw, maar ik had door veel standby-uren ook een budget om er een design-study van te maken : de beste MTB waarmee iemand van mijn gewicht door een bos kan raggen zonder daarbij na te denken of de fiets het wel aankan. Dus een full-carbon beestje, met de beste remmen die er zijn (weer dat gewicht) :quote:Op zondag 20 november 2011 12:26 schreef bosi_wa het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die een paar honderd euro meer uitgeeft aan een derailleur omdat die 100 gram lichter is
en wat mag het kosten?quote:Op zondag 20 november 2011 12:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een derailleur die 100 g lichter is dan een gemiddelde is iets meer dan een paar honderd euro waard (zo zwaar zijn ze niet). Ik ben 97 kg, dus ik moest daar rekening houden met de opbouw, maar ik had door veel standby-uren ook een budget om er een design-study van te maken : de beste MTB waarmee iemand van mijn gewicht door een bos kan raggen zonder daarbij na te denken of de fiets het wel aankan. Dus een full-carbon beestje, met de beste remmen die er zijn (weer dat gewicht) :
[ afbeelding ]
LEZEN is schijnbaar moelijker dan fietsenquote:Op zondag 20 november 2011 12:38 schreef Jochemz het volgende:
en wat mag het kosten?
ben ik wel benieuwd naar.
dat post je er dan weer niet bij
Mountainbike paden ? Haha, die zijn zelf benoemd misschien.... Als we op die paden met een stuk of 10 ruiters lopen deinzen ze gewoon terug hoor. Alleen als je aan het hardlopen bent voelen ze zich ineens wel een baas over de hardlopers.quote:Op zondag 20 november 2011 12:27 schreef Jahr00n het volgende:
Ga dan niet op mountainbike paden lopen? Mountainbikers zijn gewoon harde bazen die nergens voor terugdeinzen.
hij moet het maandbedrag er even bijzoeken wat ie aan prime-line moet afbetalenquote:Op zondag 20 november 2011 12:38 schreef Jochemz het volgende:
[..]
en wat mag het kosten?
ben ik wel benieuwd naar.
dat post je er dan weer niet bij
gmtaquote:Op zondag 20 november 2011 12:39 schreef Crocodi1e het volgende:
Mountainbikers, de wielrenners van het bos.
Terwijl de fietsen van de profs vaak wel gebaseerd zijn op de commercieel verkrijgbare frames, worden voor deze mensen vaak de frames wel op maat gemaakt, en met extra laagjes carbon waar nodig, en minder laagjes waar dat niet nodig is. Een Duitse kampioene, een meisje van 48 kg, heeft haar frame lichter laten maken door op veel plaatsen laagjes carbon weg te laten, omdat met haar gewicht het frame het toch wel uithield. Bovendien, die frames gaan toch na een paar wedstrijden uit de roulatie, ik hoop met mijn beestjes vele, vele jaren te doen (ik ben nu 53, dus als er geen gekke dingen gebeuren, totdat ik niet meer op een fiets kan zitten).quote:Op zondag 20 november 2011 12:35 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Haha, hier moet ik altijd zo om lachen. Ik ben zelf enthousiast fietser, maar kan het toch niet laten om stumperts op hun fiets van ¤7.500,- Euri's uit te lachen. Laatst stond er een bijlage in het AD. Het ging over fietsen en wat je daar aan uitgaf. Laat ik het zo stellen: Je hebt een fiets die duurder is als die van professionele (Olympische) fiesers zoals bv. Marianne Vos. Je hebt zeker dik geld uitgegeven om dat stalen boutje van 6 gram in titanium uit te laten voeren??? En dat fietst zeker nog fijner???
Ik vind hem niet lelijk, maar het doel van de exercitie was goed rijden, dat geldt voor al mijn fietsen, al ben ik soms wel bereid iets meer te besteden om het er goed uit te laten zien.quote:Op zondag 20 november 2011 12:36 schreef Klonk het volgende:
wat een lelijk te duur kutexcuus voor een fiets
Nee, wel een beter gedrag, met carbon kan de fabrikant de stijfheid van het frame op elke plaats optimaliseren, zonder dat het zwaarder wordt. En er kan flexibiliteit worden ingebouwd waar dat wenselijk is. Voor een MTB is dat laatste niet zo spannend (daar heb je de vering wel voor), maar voor een wegfiets betekent dat meer comfort dan op een aluminium fiets haalbaar is. Vandaar dat bijna elke alu-racer tegenwoordig wel een carbon-voorvork heeft, dat kleine beetje vering is niet alleen comfortabeler, maar veiliger, je wiel springt niet weg bij elke dooie mug die je raakt.quote:Op zondag 20 november 2011 12:37 schreef Klonk het volgende:
en fullcarbon nog wel, krijg je daar nou een grotere piemel van?
Dit heb ik in twee keer afgerekend, ik heb een paarduizend vooraf betaald aan de fietsenmaker vanwege de investering die hij moest gaan doen.quote:Op zondag 20 november 2011 12:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
hij moet het maandbedrag er even bijzoeken wat ie aan prime-line moet afbetalen
Fietsen?quote:Op zondag 20 november 2011 11:44 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Volvo V70 2.5T uit '98. Hoe denk je dat ik met die fiets bij een bos kom als Rotterdammer ?
En uiteindelijk gaat het daarom om, rij je er lekker op.quote:Op zondag 20 november 2011 13:00 schreef Jahr00n het volgende:
Mijn mountainbike was 150 euro en niks mis met dat ding.
Laat al die tokkies hier toch lekker lullen. Allemaal afgunst, Jij hebt een bike waar je happy mee bent voor een bedrag dat jij er voor over had. Al moet ik er wel bij zeggen dat je voor minder dan de helft van de prijs waarschijnlijk net zo lekker rijdt op een mountainbike.quote:Op zondag 20 november 2011 12:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik vind hem niet lelijk, maar het doel van de exercitie was goed rijden, dat geldt voor al mijn fietsen, al ben ik soms wel bereid iets meer te besteden om het er goed uit te laten zien.
[..]
Nee, wel een beter gedrag, met carbon kan de fabrikant de stijfheid van het frame op elke plaats optimaliseren, zonder dat het zwaarder wordt.
[..]
Dit heb ik in twee keer afgerekend, ik heb een paarduizend vooraf betaald aan de fietsenmaker vanwege de investering die hij moest gaan doen.
Lees het topic eens door voor je begint met schelden. Hij zegt tot twee keer toe dat er geen MTB-paden zijn in het bos waar hij liep.quote:Op zondag 20 november 2011 13:01 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Waarschijnlijk liep je met je stomme kop op het mountainbikepad dat alleen bedoeld is om te mountainbiken. Gebeurd namelijk nog wel eens, droeftoeter.
Dan is het bos dus van iedereen en mag je gewoon mountainbiken. Als ts niet met oordoppen op had gelopen had ie ze wel horen aankomen.quote:Op zondag 20 november 2011 13:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Lees het topic eens door voor je begint met schelden. Hij zegt tot twee keer toe dat er geen MTB-paden zijn in het bos waar hij liep.
Dan mag je er dus ook met je crossmotor komenquote:Op zondag 20 november 2011 13:03 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan is het bos dus van iedereen en mag je gewoon mountainbiken. Als ts niet met oordoppen op had gelopen had ie ze wel horen aankomen.
Precies, maar aangezien die crossmotor de paden kapotrijdt is het asociaal om dat te doenquote:Op zondag 20 november 2011 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan mag je er dus ook met je crossmotor komen![]()
En waar staat dat TS oordoppen in had?
quote:Op zondag 20 november 2011 13:01 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Waarschijnlijk liep je met je stomme kop op het mountainbikepad dat alleen bedoeld is om te mountainbiken. Gebeurd namelijk nog wel eens, droeftoeter.
Het probleem is natuurlijk dat een hoop wandelaars niet eens beseffen dat er MTB-routes bestaan, en of die in dat betreffende bos voorkomen (ook ik heb wel eens een "je mag helemaal niet in dit bos rijden" te horen gekregen op een officiele MTB-route).quote:Op zondag 20 november 2011 13:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Lees het topic eens door voor je begint met schelden. Hij zegt tot twee keer toe dat er geen MTB-paden zijn in het bos waar hij liep.
Voor alle bossen die ik ken geldt dat fietsen alleen op de daarvoor aangegeven paden zijn toegestaan. Maar goed, in een van mijn favoriete routes worden ook stukken regelmatig volkomen stukgereden door crossers.quote:Op zondag 20 november 2011 13:03 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan is het bos dus van iedereen en mag je gewoon mountainbiken. Als ts niet met oordoppen op had gelopen had ie ze wel horen aankomen.
quote:Op zondag 20 november 2011 13:09 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Deze hele discussie gaat soberso nergens over. TS die er niet tegen kan dat ze zelf in de weg loopt en dan verwensingen naar haar hoofd krijgt geslingerd.
Ook als ze van achter komen?quote:Op zondag 20 november 2011 13:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS snapt niet dat een MTB'er, waarvan bekend is dat ze snel aan kunnen komen, minder makkelijk kan ontwijken dan een wandelaar die rustig om zich heen kijkt en de MTB'ers eigenlijk al van ver moet horen/zien aankomen.
Die MTB-ers moeten ook niet over de normale paden.quote:Op zondag 20 november 2011 13:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS snapt niet dat een MTB'er, waarvan bekend is dat ze snel aan kunnen komen, minder makkelijk kan ontwijken dan een wandelaar die rustig om zich heen kijkt en de MTB'ers eigenlijk al van ver moet horen/zien aankomen.
Als wandelaar maak je nauwelijks geluid, een mountainbiker die met snelheid door het bos rijdt hoor je echt wel aankomen, dat zeg ik uit ervaring.quote:
Ja klopt, maar soms lopen wandel en MTB paden gelijk en dan kan je soms een wandelaar tegenkomen.quote:Op zondag 20 november 2011 13:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Die MTB-ers moeten ook niet over de normale paden.
Als ze echt zo stoer zijn gaan ze maar off-road
Je moet als MTBer rekening houden met de wandelaars, en dat betekent op tijd je aankomst duidelijk maken (een wandelaar hoort over het algemeen het geluid van banden en kettingen niet), en toch enigzins uitkijken bij onoverzichtelijke bochten. 't Is een kwestie van rekening houden met elkaar, ook met de beperkingen van elkaar.quote:Op zondag 20 november 2011 13:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS snapt niet dat een MTB'er, waarvan bekend is dat ze snel aan kunnen komen, minder makkelijk kan ontwijken dan een wandelaar die rustig om zich heen kijkt en de MTB'ers eigenlijk al van ver moet horen/zien aankomen.
Ben ik volledig met je eens. Als wandelaar erger ik me soms ook dood aan mountainbikers, maar ik wou gewoon even toelichten dat het van 2 kanten komt zodat TS iets minder bekrompen door het leven kan gaanquote:Op zondag 20 november 2011 13:24 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je moet als MTBer rekening houden met de wandelaars, en dat betekent op tijd je aankomst duidelijk maken (een wandelaar hoort over het algemeen het geluid van banden en kettingen niet), en toch enigzins uitkijken bij onoverzichtelijke bochten. 't Is een kwestie van rekening houden met elkaar, ook met de beperkingen van elkaar.
Je hebt toch zeker geen geld betaalt voor dat dranghek?quote:Op zondag 20 november 2011 12:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik vind hem niet lelijk, maar het doel van de exercitie was goed rijden, dat geldt voor al mijn fietsen, al ben ik soms wel bereid iets meer te besteden om het er goed uit te laten zien.
[..]
Nee, wel een beter gedrag, met carbon kan de fabrikant de stijfheid van het frame op elke plaats optimaliseren, zonder dat het zwaarder wordt. En er kan flexibiliteit worden ingebouwd waar dat wenselijk is. Voor een MTB is dat laatste niet zo spannend (daar heb je de vering wel voor), maar voor een wegfiets betekent dat meer comfort dan op een aluminium fiets haalbaar is. Vandaar dat bijna elke alu-racer tegenwoordig wel een carbon-voorvork heeft, dat kleine beetje vering is niet alleen comfortabeler, maar veiliger, je wiel springt niet weg bij elke dooie mug die je raakt.
[..]
Dit heb ik in twee keer afgerekend, ik heb een paarduizend vooraf betaald aan de fietsenmaker vanwege de investering die hij moest gaan doen.
Zoals al eerder gezegd, het eerste doel was de best mogelijke fiets te bouwen, niet de meest decoratieve fiets. Het is niet de mooiste fiets uit mijn collectie, maar daar ging het dan ook niet om, maar hij rijdt, voor mij, perfect.quote:Op zondag 20 november 2011 13:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt toch zeker geen geld betaalt voor dat dranghek?Echt joh?
Met die banden kom je echt niet vooruit.quote:Op zondag 20 november 2011 13:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, het eerste doel was de best mogelijke fiets te bouwen, niet de meest decoratieve fiets. Het is niet de mooiste fiets uit mijn collectie, maar daar ging het dan ook niet om, maar hij rijdt, voor mij, perfect.
Mijn wegracer oogt zeker beter :
[ afbeelding ]
Mijn fatbike heeft een fraaie helrood lijnenspel tegenover een bruin-olijfgroen frame :
[ afbeelding ]
Beide zijn trouwens ook nog steeds in eerste instantie als optimaal rijdend ontworpen, maar er waren meer mogelijkheden om aan de esthetische kant te werken.
Dit is een zeer specialistische fiets, bedoeld om over, en niet door, los zand en sneeuw te rijden. De banden hebben een toegelaten druk van 1/3 tot 2 bar. Bij die 2 bar hebben ze hun nominale doorsnede van een dikke 9 cm, maar bij die 1/3 bar zijn ze op het raakvlak met de bodem gauw zo'n 15 cm breed, waardoor je een rupsband-effect krijgt.quote:Op zondag 20 november 2011 13:38 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Met die banden kom je echt niet vooruit.
Whut, wacht ff, dus ik word met grote regelmaat half van mijn flikker gereden door op hol geslagen mountainbikers en dan zou ik begrip en respect moeten hebbenquote:Op zondag 20 november 2011 13:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS geeft dus een een dure mountainbike niet te kunnen verkopen maar spiegelt dit vervolgens af op de MTB'ers die TS bijna kapot reden.
Ik MTB en wandel graag. Wederzijds respect zou normaal moeten zijn, OOK vanaf jouw kant TS
Zonder oordopjes, gewoon lekker genieten van de geluiden in het bosquote:Op zondag 20 november 2011 13:03 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan is het bos dus van iedereen en mag je gewoon mountainbiken. Als ts niet met oordoppen op had gelopen had ie ze wel horen aankomen.
Wat is dan de lol van mountainbiken als je als een soort van Jezus op een fiets overal overheen kunt rijden?quote:Op zondag 20 november 2011 13:47 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dit is een zeer specialistische fiets, bedoeld om over, en niet door, los zand en sneeuw te rijden. De banden hebben een toegelaten druk van 1/3 tot 2 bar. Bij die 2 bar hebben ze hun nominale doorsnede van een dikke 9 cm, maar bij die 1/3 bar zijn ze op het raakvlak met de bodem gauw zo'n 15 cm breed, waardoor je een rupsband-effect krijgt.
Maar, tegen wat iedereen verwacht, als je die banden rond de maximale druk van 2 bar oppompt, is het een zeer leuke fiets voor op de gewone weg, want het contact-vlak is dan vrij klein. Je moet even werken om hem op snelheid te krijgen, want die wielen zijn gruwelijk zwaar, maar daarna rollen ze goed. Ik rij er zo'n 26 km/u mee, met een stevige wind mee ben ik al op 36 km/u geweest (de heenreis was 20-21 km/u). Ik gebruik hem regelmatig voor woon-werk-verkeer, zo'n 16-18 km enkele reis.
Op een beetje normaal MTB-parcours is dit dan weer wat minder geschikt, het gebrek aan vering maakt hem op wasborden enz. onhandelbaar, en het gewicht van het voorwiel is een geveerde voorvork nauwelijks te doen, het reageert te traag. Op een strand boven de vloedlijn is een MTB dan weer niet rijdbaar, je ploegt in en loopt vast.quote:Op zondag 20 november 2011 14:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wat is dan de lol van mountainbiken als je als een soort van Jezus op een fiets overal overheen kunt rijden?
Kun je net zo goed gaan wielrennen toch?
En zo is voor de ene een fiets een middel dat je effectief van A naar B brengt, terwijl voor anderen het fietsen, en/of het bouwen van een fiets, doelen op zich zijn.quote:Op zondag 20 november 2011 15:17 schreef Klonk het volgende:
Zie mijn plaatje hierboven![]()
Woon-werkverkeer in de sneeuw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |