abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104599388
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

( randgebeuren> verzekering, regering, managers, degeen die erover gaan zeg maar)
Nee, dat is niet mijn ervaring, bijna iedereen die slaagde en die iets mondiger was dan gemiddeld kon meteen een HBO-management of HBO-V gaan doen. Oftewel, 'men' heeft de handen weggetrokken en manager gemaakt. Allemaal goede krachten die niet meer op de werkvloer kwamen, die het werk graag deden, maar nu zelfs helemaal verdwenen zijn uit de zorg omdat ze niet meer dát gevoel hebben.
Voila, je geeft gelijk de oplossing voor het probleem:

Euthanasie toepassen op geldverslindende en graaiende (interim)-managers in de zorg lijkt me een uitstekende maatregel.

Ik ben er voor euthanasie toe te passen op dit gewetenloze kanker-gespuis. Dat zal miljarden opleveren. :Y

Het voordeel hierbij is ook dat het de zorgverzekeraars geen cent kost.
pi_104599472
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen mijn vader weer een herseninfarct kreeg in de nacht van 18 september op 19 september 1999, en ik er 's morgens om 7 uur van in kennis werd gesteld (ik had nachtdienst en kwam net thuis) ging ik aanvankelijk ermee akkoord, maar later toen hij al was overleden, na een verstervingsproces, ging ik toch twijfelen... Die twijfel blijft gewoon, het was niet 100% toen, wat mij betreft toch, zeker niet nadat ik me er nog eens in verdiept had. Iets dergelijks geldt ook in het geval dementie. Alle contra-argumentatie moet wel doorlopen zijn. Maar doorloopt men dat nog? Bij een glijdende schaal? Word het niet een fabriek?
Heeft je vader ooit aangegeven wat hij zelf zou willen en tot hoever men zou moeten gaan?
  zondag 20 november 2011 @ 21:41:12 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104605989
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:11 schreef yvonne het volgende:

[..]
Waarom denk je dat krachten zoals ik niet in ene verpleehuis willen, hell, zelfs niet in een verzorgingshuis.
Typisch. Net zoals ik pas las dat chemo-artsen zelf nooit zo'n chemobehandeling zouden willen hebben... Deze stervensfabrieken zijn gewoon big business voor heel veel zwaar gesubsidieerde bedrijven, meer is het niet.

Even een botte stelling: gezondheidszorg (wat voornamelijk aan ouderen opgaat) en verzorging zou 80% goedkoper moeten, en zich veel meer moeten richten op kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
censuur :O
pi_104610413
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:41 schreef RemcoDelft het volgende:

Even een botte stelling: gezondheidszorg (wat voornamelijk aan ouderen opgaat) en verzorging zou 80% goedkoper moeten, en zich veel meer moeten richten op kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
Waarom zou die 80% moeten ?
Het lijkt me niet gebaseerd op een onderzoek die vaststelt dat met 80% minder
kosten dezelfde kwaliteit zorg gegeven kan worden.
  zondag 20 november 2011 @ 22:48:03 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104610543
Als iedereen die Ooooh wat erg roept gewoon voor ouders of grootouders gaat zorgen zou dat de zorg enorm ontlasten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 november 2011 @ 22:51:28 #131
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104610685
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen die Ooooh wat erg roept gewoon voor ouders of grootouders gaat zorgen zou dat de zorg enorm ontlasten.
Ja zeker en we moeten daarnaast ook gewoon allemaal fulltime werken en voor kinderen zorgen, och daar kan de zorg wel bij voor een hulpbehoevende ouder.

|:( .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104610722
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik geloof dat ik dat tegen die tijd best zou willen. Mijn ouders willen dat zelf alleen niet. Maar goed, die hebben sowieso wel geld om privaat iemand in te schakelen denk ik.
  zondag 20 november 2011 @ 22:54:25 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104610840
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 22:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja zeker en we moeten daarnaast ook gewoon allemaal fulltime werken en voor kinderen zorgen, och daar kan de zorg wel bij voor een hulpbehoevende ouder.

|:( .
Als je je ouders in een tehuis dumpt moet je ook de consequenties daar van dragen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 november 2011 @ 22:58:55 #134
42366 Staal
pi_104611155
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je je ouders in een tehuis dumpt moet je ook de consequenties daar van dragen.
Ik vind dat je met deze opmerking je ogen uit je kop moet schamen.
Zeker omdat er wel e.e.a. meer gepost is dan ooooh en och arme.
Mensen bijv. die jarenlang voor hun ouder gezorgd hebben, zoveel zorg dat er er geen plaats was voor een eigen leven maar uiteindelijk moet er ook gewerkt worden om te kunnen vreten en die zorg die nodig is te kunnen betalen.

Maar ja, dat kun jij je niet voorstellen he.
Un certain jeune homme
  zondag 20 november 2011 @ 23:01:52 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104611340
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen optie dat de ouders, terwijl ze nog helder van geest zijn, zelf de keuze maken dat ze niet bij hun kinderen in hun doorzonwoning willen wonen?

De gemiddelde doorzonwoning kan opa en oma erbij ook niet aan, al was het alleen al omdat de tuin niet groot genoeg is om de benedenverdieping uit te breiden met een slaapkamer en een badkamer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104611395
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen optie dat de ouders, terwijl ze nog helder van geest zijn, zelf de keuze maken dat ze niet bij hun kinderen in hun doorzonwoning willen wonen?

De gemiddelde doorzonwoning kan opa en oma erbij ook niet aan, al was het alleen al omdat de tuin niet groot genoeg is om de benedenverdieping uit te breiden met een slaapkamer en een badkamer.
Dat is dus wat mijn ouders aangeven, dat ze dat niet zouden willen. Ze rijden tegen die tijd wel samen het IJsselmeer in, zeggen ze. :')
  zondag 20 november 2011 @ 23:07:22 #137
42366 Staal
pi_104611656
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik zou het schandelijk vinden wanneer ik heb aangegeven dat ik niet verder wil wanneer ik dement word en men voert deze wens niet uit. Zelfs als ik met toeters en bellen de bejaarde polonaise loop.
Punt is dat je wel een overlevingsdrang hebt. Wat je nu als een waardeloos leven ziet, rolstoel, dementie dat besef je pas als het echt zo ver is en je toch nog kunt genieten van het leven. Dat geloof ik echt.

Ik was ook altijd rigoreus, dan en dan trek in godsnaam de stekker eruit of geef me een pil want zo wil ik niet leven. Nooit bang om dood te gaan. Als het zo is dan is het maar zo. Heel stoer.

Tot twee zomers geleden, lang verhaal kort, verkeerde in doodsangst en heb 's nachts heel bang liggen janken omdat ik helemaal niet dood wilde. Je wilt leven.
Un certain jeune homme
  zondag 20 november 2011 @ 23:11:10 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104611838
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is dus wat mijn ouders aangeven, dat ze dat niet zouden willen. Ze rijden tegen die tijd wel samen het IJsselmeer in, zeggen ze. :')
Afgezien van het feit dat een hoop (groot)ouders het niet willen, zijn de meeste NL-huizen er ook niet op gebouwd.
Als je in Schubbekutteveen vrijstaand woont kom je een heel eind met de zorg voor je bejaarde (groot)vader, al was het alleen al omdat je iemand idd in huis kunt hebben omdat je de ruimte hebt voor gelijkvloers wonen, maar ook dan komt er bij dementie een moment dat je de nodige zorg niet meer zelf kunt verlenen.... en ik heb dat heel dichtbij 2 keer zien gebeuren, met zowel mijn overgrootvader als met mijn opa.
Ik heb diep respect voor de manier waarop beide heren thuis verzorgd zijn tot ongeveer een half jaar voor hun dood, maar je vraagt nogal wat van je partner als je verwacht dat hij/zij de zorg voor je ouders volledig op zich neemt. Het is op een bepaald moment niet iets wat je er "nog even bijdoet", het wordt gewoon een onbetaalde full-time baan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 november 2011 @ 23:15:01 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104612058
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn vader zegt trouwens sinds een vakantie in Turkije dat hij daar dan wel gaat wandelen, dan duvelt hij vanzelf wel van een rots.

Als hij vervelend is vragen wij hem of het niet weer eens tijd is voor een vakantie in Turkije :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 november 2011 @ 23:15:20 #140
42366 Staal
pi_104612080
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat een hoop (groot)ouders het niet willen, zijn de meeste NL-huizen er ook niet op gebouwd.
Als je in Schubbekutteveen vrijstaand woont kom je een heel eind met de zorg voor je bejaarde (groot)vader, al was het alleen al omdat je iemand idd in huis kunt hebben omdat je de ruimte hebt voor gelijkvloers wonen, maar ook dan komt er bij dementie een moment dat je de nodige zorg niet meer zelf kunt verlenen.... en ik heb dat heel dichtbij 2 keer zien gebeuren, met zowel mijn overgrootvader als met mijn opa.
Ik heb diep respect voor de manier waarop beide heren thuis verzorgd zijn tot ongeveer een half jaar voor hun dood, maar je vraagt nogal wat van je partner als je verwacht dat hij/zij de zorg voor je ouders volledig op zich neemt. Het is op een bepaald moment niet iets wat je er "nog even bijdoet", het wordt gewoon een onbetaalde full-time baan.
Zelfs al heb je de ruimte wel het kan niet omdat er verwacht wordt dat iedereen werkt. De meeste mensen moeten dat ook om de hypotheek te betalen.
Un certain jeune homme
  zondag 20 november 2011 @ 23:16:45 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104612163
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Zelfs al heb je de ruimte wel het kan niet omdat er verwacht wordt dat iedereen werkt. De meeste mensen moeten dat ook om de hypotheek te betalen.
In Schubbekutteveen zijn ze nog wat conservatiever en is moeder de vrouw vaak thuis ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 november 2011 @ 23:18:51 #142
42366 Staal
pi_104612264
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

In Schubbekutteveen zijn ze nog wat conservatiever en is moeder de vrouw vaak thuis ;)
Ik weet niet waar Schubbekutteveen ligt. Dacht dat het een term was van die MAVOjongetjes Geer & Goor. Maar de meeste mensen moeten gewoon werken hoor. Zelfs in het dorp waar ik woon.
Un certain jeune homme
  zondag 20 november 2011 @ 23:49:12 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104613828
Ik woon zwaar gereformeerd hè, waar de SGP de grootste partij is en moeders nog ouderwetsch in rok en heur haar in een knotje de kindertjes uitzwaait als ze naar school lopen, en tussen de middag thuis komen eten, en dan weer uitgezwaaid worden door mama.
De oudsten dan, de jongsten zijn 's middags vrij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104614078
Daar is euthanasie dan sowieso niet echt een optie. :')
  maandag 21 november 2011 @ 00:05:01 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104614528
:D

So true... lijden zul je, tot je laatste snik :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104614544
Ja, want lijden loutert. O+ ( :r )
pi_104614998
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:05 schreef Isegrim het volgende:
Ja, want lijden loutert. O+ ( :r )
Kortstondig lijden wel.

Terminaal lijden niet meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104615104
quote:
12s.gif Op maandag 21 november 2011 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kortstondig lijden wel.

Terminaal lijden niet meer.
Dat weet ik allemaal niet hoor. :{w In elk geval ben ik niet zo'n voorstander van al dat gelijd. :')
pi_104615281
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal niet hoor. :{w In elk geval ben ik niet zo'n voorstander van al dat gelijd. :')
Ex-zwervers worden wel eens succesvolle miljonairs ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104618212
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:07 schreef Staal het volgende:

[..]

Punt is dat je wel een overlevingsdrang hebt. Wat je nu als een waardeloos leven ziet, rolstoel, dementie dat besef je pas als het echt zo ver is en je toch nog kunt genieten van het leven. Dat geloof ik echt.

Ik was ook altijd rigoreus, dan en dan trek in godsnaam de stekker eruit of geef me een pil want zo wil ik niet leven. Nooit bang om dood te gaan. Als het zo is dan is het maar zo. Heel stoer.

Tot twee zomers geleden, lang verhaal kort, verkeerde in doodsangst en heb 's nachts heel bang liggen janken omdat ik helemaal niet dood wilde. Je wilt leven.
Wanneer je zo dement bent geloof ik niet dat je beseft of je geniet van het leven of niet. Nu gaan we hier uit van allemaal vrolijke dementen maar dat klopt natuurlijk niet. Uiteindelijk maakt dat voor mij ook niets uit eigenlijk. Het gaat erom wat een persoon voor zichzelf beslist heeft.

Daarnaast zie ik het niet als "stoer" om te beslissen trek de stekker er maar uit. Integendeel zelfs. Het is meer een besef dat het leven ooit zal eindigen en hoe jij wenst die laatste tijd te spenderen en onder welke omstandigheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')