Goh.. verrassend:quote:AMSTERDAM - De Amerikaanse mobieltjes- en computermaker Apple klaagt zijn concurrent Hewlett-Packard aan. Apple meent dat de Envy-notebookcomputers van HP kopieën zijn van zijn MacBook Pro. Dat blijkt vandaag uit papieren die zijn ingediend bij een rechtbank in Californië.
Volgens Apple kopieert HP met haar Envy-producten het ontwerp en de verpakking van de bestverkopende notebooks van Apple, de MacBook Pro. In plaats van de eigen producten verder te ontwikkelen, heeft HP ervoor gekozen om Apple's innovatieve technologie, kenmerkende ontwerpen en verpakkingen te kopiëren, meent het Amerikaanse bedrijf. Apple wil dat HP zich publiekelijk verontschuldigt voor haar kopieergedrag, stopt met het produceren van de gelijkende producten en dat de winst die behaald is met de Envy productenlijn in beslag wordt genomen.
Vele rechtszaken
Apple is een van de vele computermakers die zich in een rechtszaak stort over wie het eigendom heeft van patenten die worden gebruikt in electronica. Concurrenten van Apple proberen de pionier op dit gebied van de troon te stoten. Samsung en Apple hebben ook al verscheidene zaken tegen elkaar lopen.
Apple is een van de snelst groeiende computermakers en is uitgegroeid tot HP's voornaamste concurrent in de computermarkt met verschillende modellen. HP staat echter nog op ruime afstand van Apple.
Bron
Heb je ogen?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:23 schreef 16meter het volgende:
Apple
Had gehoopt dat het afgelopen was met dit gezeik nu die droeftoeter de pijp uit is.
quote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef deadly_kiss het volgende:
wat lijkt er op elkaar dan .. de ruimte tussen de toetsen?![]()
serieus apple zet zich echt steeds verder voor schut...
quote:
quote:Op donderdag 17 november 2011 20:35 schreef Speciman. het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Hp envy release versie
Heb jij ogen?quote:
Hij is inderdaad lelijk nagemaakt en daarna nog meer verneukt met wat rare toevoegingen.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heb jij ogen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HP:
- zichtbare scharnierpunten
- aan/uitknop aan zijkant van toetsenbord
- touchpad vormt een geheel
- luidsprekers aan voorkant laptop
- rode rand om toetsenbord
- geen zilveren rand om het beeldscherm
Tenzij Apple het patent op afgeronde hoeken en de kleuren zilver/zwart heeft, lijkt het me duidelijk.
Ja want stel je voor...dat een laptop....op een andere laptop lijktquote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Als HP een voorraad MacBook Pro's zou kopen, HP stickers er op zou plakken en zou doorverkopen zouden er nog mensen hier dat gaan verdedigen. Ongelofelijk..
hoop dat ze een rechtzaak voor smaad aan hun broek krijgen. walgelijk al die rechtzaken om niksquote:
Wat een onzin... Als het nu een Chinese één op één kopie was, gaf ik Apple groot gelijk. Maar het gaat om een aluminium body en een zwarte rand om het scherm, OMG OMG OMG!!! Apple is zijn voorheen coole imago (want: alleen al stukken kleiner als het megalomane Microsoft) zelf keihard de nek aan't omdraaien. Inmiddels is het een stukken vervelender kutbedrijf als Microsoft ooit geweest is...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Als HP een voorraad MacBook Pro's zou kopen, HP stickers er op zou plakken en zou doorverkopen zouden er nog mensen hier dat gaan verdedigen. Ongelofelijk..
"overduidelijk kopiëren", ga toch weg man...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mensen die dit overduidelijke kopiëren goedpraten.
ja maar dat heeft de hp g62 ook.. en dat is ook niet het nieuwste model...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin... Als het nu een Chinese één op één kopie was, gaf ik Apple groot gelijk. Maar het gaat om een aluminium body en een zwarte rand om het scherm, OMG OMG OMG!!! Apple is zijn voorheen coole imago (want: alleen al stukken kleiner als het megalomane Microsoft) zelf keihard de nek aan't omdraaien. Inmiddels is het een stukken vervelender kutbedrijf als Microsoft ooit geweest is...
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.quote:Trouwens, de meeste mensen die een macbook pro kopen doen het voor het besturingssysteem (Apple vs Windows). Apple zal er echt niet onder lijden dus ze moeten niet zo zitten zeuren.
Daar heb je een goed punt!quote:Op donderdag 17 november 2011 22:00 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.
Lekker typen bij de starbucks of andere tentquote:Op donderdag 17 november 2011 22:00 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.
En het werkt, blijkbaar raken de armlastigen er zo gefrustreerd van dat ze zelfs op Fok er nog over gaan klagenquote:Op donderdag 17 november 2011 22:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lekker typen bij de starbucks of andere tent
Waarom is het zo dat iedereen die geen apple wil maar iets anders opeens armlastig is? Serieus leg dat eens uitquote:Op donderdag 17 november 2011 22:15 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
En het werkt, blijkbaar raken de armlastigen er zo gefrustreerd van dat ze zelfs op Fok er nog over gaan klagen
alle nieuwe autos lijken ook steeds vaker en steeds meer op elkaar. niet zo gek ze willen allemaal een ideale lijn en zoveel mogelijk ruimte in de auto.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef Biogarde het volgende:
Ik vind ze op het oog (snel) gelijkenissen hebben.
Een potentiële koper met de knowhow van een poffertje zal zich door een Mediamarktverkoper laten verleiden een HP te kopen, want die lijkt op die MacBook en is sneller enzo (verkoopgelul) en ze pakken er meer marge op. En dan denkt die klant, hmm, beter, goedkoper en sneller èn hij lijkt op zo'n kekke MacBook, ik neem die HP. Ben je toch hip enzo.
En dat is waar Apple over valt. Zo ook qua telefoons.
Apple gaat in dit overzicht anders wel aan kop:quote:Op donderdag 17 november 2011 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maarja Apple is natuurlijk lekker bashen want ze zijn bekend. Net zoals die rechtzaken met Samsung. Mensen schreeuwen moord en brand terwijl Samsung gewoon bouwer is van een hele hoop onderdelen van de iPhone en dus winst maken op elke iPhone. Men vergeet even dat het vrij normaal is dat er constant rechtzaken worden gevoerd.
Roep in de kroeg dat je een Prius hebt gekocht en je krijg hetzelfde.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:05 schreef Jordony het volgende:
Als je op facebook plaatst: "nieuwe macbook pro gekocht!:D" zal je veel meer reacties krijgen dan dat je plaatst: "yeah nieuwe samsung/sony/hp laptop:D".
Apple heeft status, strak design (en is pokke duur) maar maakt misbruik van zijn "machtspositie". Rechtzaakjes aanspannen om de lulligste details. We hebben een arrogante rotte appel op de markt.
Waar blijven de fanboys trouwens in dit topic?![]()
ZOMG EINZZZWEI!111 ELKE TV IS ZWART EN VIERKANT EN HEEFT KANALEN NOEEESquote:Op donderdag 17 november 2011 23:04 schreef Faazz het volgende:
Whoaaaa dit is niks man
Ik zag laatst bij de Media Markt een laptop van Sony staan en dat ding toonde veel meer gelijkenissen met een MacBook.
Powerbutton op de zelfde plek, touchpad zoals die van de Mac, toetsenbord nagenoeg het zelfde, speakers het zelfde, etc etc.
Ik weet alleen niet meer welk model dat is.
Apple moet eens beter uit zijn doppen kijken.
Prius is zooo uncool.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Roep in de kroeg dat je een Prius hebt gekocht en je krijg hetzelfde.
damn dat moet goeie drugs zijn waar jij op aan het trippen bent... heb je wat overquote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Jij beweert dat alles van Apple wordt gekopieerd? Apple is de liefste van de klas? No way.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef TC03 het volgende:
Mensen die niet zien dat dit gejat is zijn stekeblind. Zoek een een foto op van een willekeurige HP uit 2007 en vergelijk die met de Envy.
Het is altijd hetzelfde liedje. Voordat de iPhone er was zag geen enkele telefoon er zo uit, vervolgens maakt iedereen het na en "stelt Apple zich aan". Hetzelfde geldt voor de iPad en MacBook Pro/Air, als het allemaal zoveel op elkaar lijkt, waarom is Apple dan steeds de eerste?
HP, Asus, Samsung, Acer: baggerbedrijven zonder enige vorm van innovatie. Blegh.
Ben jij nou zo dom of?quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef TC03 het volgende:
Mensen die niet zien dat dit gejat is zijn stekeblind. Zoek een een foto op van een willekeurige HP uit 2007 en vergelijk die met de Envy.
Het is altijd hetzelfde liedje. Voordat de iPhone er was zag geen enkele telefoon er zo uit, vervolgens maakt iedereen het na en "stelt Apple zich aan". Hetzelfde geldt voor de iPad en MacBook Pro/Air, als het allemaal zoveel op elkaar lijkt, waarom is Apple dan steeds de eerste?
HP, Asus, Samsung, Acer: baggerbedrijven zonder enige vorm van innovatie. Blegh.
Duh... het zijn beide notebooks.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:41 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje onzin dit, maar ze lijken inderdaad wat op elkaar. Het zal wel weer gesettled worden, leuk bedragje voor Apple en gratis publiciteit.
Ik heb niet zo veel met Apple (of HP) maar die hele fanboybrigade blijft zowel bloedirritant als hilarisch.
HP tablet uit 2001:quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef TC03 het volgende:
Omdat ze het liefst als echte hipsters hun filmscript schrijven op een apple in de starbucksquote:Op donderdag 17 november 2011 23:58 schreef Leyton_Orient het volgende:
[..]
HP tablet uit 2001:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tablet.jpg
Fascinerend om te zien hoe mensen Apple verdedigen/ beschermen.
Kijk die tafel dan. Een zwart vlak met een aluminium rand en afgeronde hoeken.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:59 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
Film uit de '60. Lijkt verdacht veel op een Ipad.
Apple
quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kijk die tafel dan. Een zwart vlak met een aluminium rand en afgeronde hoeken.
Nog nooit iets van Apple gekocht en zal het ook nooit doen. Overrated spul.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:07 schreef Sapstengel het volgende:
Serieus, alweer? Ik hoop echt met elke rechtzaak die ze aanspannen dat het de ondergang van dit schrale kutbedrijf wordt. Eens moet iedereen het toch zat zijn, dat ze op zo'n idiote manier hun concurrenten proberen uit de weg te ruimen.
Ik in ieder geval wel, zal nooit meer iets van Apple kopen.
EN overpriced.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nog nooit iets van Apple gekocht en zal het ook nooit doen. Overrated spul.
Sluitend bewijs. Sprekend!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef DJKoster het volgende:
Envy doos:
[ afbeelding ]
MacBook Pro doos:
[ afbeelding ]
Mwah, dat valt ook wel mee..
Hoezo Jealous much? Als ik het wilde hebben, dan had ik het gekocht.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wow, mensen buigen zich echt in bizarre bochten om Apple toch af te kunnen zeiken. Jealous much?
Nee, ze zijn niet 100% hetzelfde. Maar het is wel duidelijk dat HP verdomd hard geprobeerd heeft het design na te maken. Honderden laptops lijken niet op de MacBook, waaronder een hoop aluminium varianten. Dit is gewoon een schaamteloze kopie. En zoals elke kopie: minder dan het origineel. Elk verschil qua uiterlijk spreekt in het nadeel van de Envy.
Vreselijk overpriced. Daarom kan niemand een gelijkwaardige tablet maken die goedkoper is dan de iPad. En niemand een gelijkwaardige ultrabook die goedkoper is dan de MacBook Air. En niemand een gelijkwaardige multimediaspeler die goedkoper is dan de iPod Touch.quote:
Wow, jij bent stoerquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo Jealous much? Als ik het wilde hebben, dan had ik het gekocht.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:39 schreef Moffol het volgende:
Getypt vanaf mijn MacBook Pro met I7 die veel sneller is dan Windows-laptops met dezelfde betere specificaties.
Fuck die hipsters die het kopen om ermee naar de Starbucks te gaan en fuck 'overpriced'.
Een MacBook biedt veel meer gebruiksgemak, beter materiaal en een kleur echter scherm. Boeien dat de specs minder zijn, ik vergelijk m'n Apple vaak met Acer/Asus/Samsung laptops met I7's, 8gb werkgeheugen en 2 gigabyte videokaarten. De MacBook is in alles sneller. Lekker hoor. Niets voor niets dat de helft van mijn klasgenoten wil overstappen van Windows op Apple.
Geen Battlefield 3 op Mac... nuff saidquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:39 schreef Moffol het volgende:
Getypt vanaf mijn MacBook Pro met I7 die veel sneller is dan Windows-laptops met dezelfde of betere specificaties.
Fuck die hipsters die het kopen om ermee naar de Starbucks te gaan en fuck 'overpriced'.
Een MacBook biedt veel meer gebruiksgemak, beter materiaal en een kleur echter scherm. Boeien dat de specs minder zijn, ik vergelijk m'n Apple vaak met Acer/Asus/Samsung laptops met I7's, 8gb werkgeheugen en 2 gigabyte videokaarten. De MacBook is in alles sneller. Lekker hoor. Niets voor niets dat de helft van mijn klasgenoten wil overstappen van Windows op Apple.
Wat een lariekoek. Vergeleken met andere laptops is het scherm van een MacBook vele malen beter. Niets voor niets dat de grafische industrie Macs gebruiken. Altijd hoor je "Mijn pc of laptop heeft betere specs". Specs is niet het enige wat belangrijk is. Het gaat ook om het besturingssysteem, gebruiksgemak, materiaalgebruik, accuduur, scherm enzovoort. Dingen waarin Apple zeker uitblinkt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:41 schreef Smoofie het volgende:
[..].
Je lult uit je nek man, mijn PC is sneller dan elke Macbook ofe die er maar is.En het scherm is niet beter dan andere laptops
Mac is misschien handig voor Photoshop ofzo. Voor games, films, internet enz is een normale laptop met dezelfde specifacties, of als je dezelfde prijs ervoor betaalt als een macbook(dus veel betere specificaties) beter.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen Battlefield 3 op Mac... nuff said
Geen laptop die binnen één seconde afsluit en binnen een halve seconde Office 2011 en Photoshop CS5 opstart.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen Battlefield 3 op Mac... nuff said
Scherm technologie is hetzelfde als die van Samsung ,MSI en Asus, dus wat is je punt nou? Die zijn niet beter. Weet niet van wie je het hoort, maar snappen het niet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:43 schreef Moffol het volgende:
[..]
Wat een lariekoek. Vergeleken met andere laptops is het scherm van een MacBook vele malen beter. Niets voor niets dat de grafische industrie Macs gebruiken. Altijd hoor je "Mijn pc of laptop heeft betere specs". Specs is niet het enige wat belangrijk is. Het gaat ook om het besturingssysteem, gebruiksgemak, materiaalgebruik, accuduur, scherm enzovoort. Dingen waarin Apple zeker uitblinkt.
SSD.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:44 schreef Moffol het volgende:
[..]
Geen laptop die binnen één seconde afsluit en binnen een halve seconde Office 2011 en Photoshop CS5 opstart.
Dat ligt aan de harde schijf of SSDquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:44 schreef Moffol het volgende:
[..]
Geen laptop die binnen één seconde afsluit en binnen een halve seconde Office 2011 en Photoshop CS5 opstart.
Ze gebruiken zeker ook dezelfde materialen? Het kent zeker ook hetzelfde gebruiksgemak en dezelfde accuduur? Heb je überhaupt ooit op een Apple gewerkt? Voor het aanschaffen van een Apple was ik anti-Apple en pro-Windows. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Scherm technologie is hetzelfde als die van Samsung ,MSI en Asus, dus wat is je punt nou? Die zijn niet beter. Weet niet van wie je het hoort, maar snappen het niet.
haha ja dat apple spul is zo goed dat ze overgestapt zijn op wat ook alweer? ohh wacht het staat in je post een i7 van intelquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:39 schreef Moffol het volgende:
Getypt vanaf mijn MacBook Pro met I7 die veel sneller is dan Windows-laptops met dezelfde of betere specificaties.
Misschien moet je je beter verdiepen in de Materie. De scherm van bijv. een Asus eee Pad is precies hetzelfde als die van een Ipad. Hetzelfde geldt voor het scherm van een ultrabook van Sony of Samsung en een Macbook pro. Die laatste is dan duurder met mindere hardware. De OS is je eigen keuze. Maar Windows kun je veel meer tweaken en heb je meer vrijheidquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:45 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ze gebruiken zeker ook dezelfde materialen? Het kent zeker ook hetzelfde gebruiksgemak en dezelfde accuduur? Heb je überhaupt ooit op een Apple gewerkt? Voor het aanschaffen van een Apple was ik anti-Apple en pro-Windows. Nu niet meer.
Gebruiksgemak? Mja.. als je weet wat je doet, biedt Windows of Ubuntu je ook gebruiksgemak.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:45 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ze gebruiken zeker ook dezelfde materialen? Het kent zeker ook hetzelfde gebruiksgemak en dezelfde accuduur? Heb je überhaupt ooit op een Apple gewerkt? Voor het aanschaffen van een Apple was ik anti-Apple en pro-Windows. Nu niet meer.
Ja idd. Maar als je het verlegt naar Iphone enz, heb je doordat het zo makkelijk is, totaal geen vrijheid.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gebruiksgemak? Mja.. als je weet wat je doet, biedt Windows of Ubuntu je ook gebruiksgemak.
Voor n00bs is Apple geweldig ja, zoals ik hierboven ook al aangaf via de afbeelding met de driewieler.
En toch zie je duidelijk verschil. Ik heb op genoeg Sony Vaio's gewerkt maar ik vond de schermen niets vergeleken met dit. Misschien kijk ik door een gekleurde bril, maar voor mij is Apple duidelijk het 'beste' merk en niet overpriced.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Misschien moet je je beter verdiepen in de Materie. De scherm van bijv. een Asus eee Pad is precies hetzelfde als die van een Ipad. Hetzelfde geldt voor het scherm van een ultrabook van Sony of Samsung en een Macbook pro.
Klopt... zeer beperkt customizable...quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja idd. Maar als je het verlegt naar Iphone enz, heb je doordat het zo makkelijk is, totaal geen vrijheid.
Niet elke Sony Vaio is hetzelfde, misschien moet je eens een Vaio ofzo vergelijken van hetzelfde prijsniveau. Maarja ,jij kunt dat zo vinden, maar metingen en testen geven aan dat er geen verschil is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:48 schreef Moffol het volgende:
[..]
En toch zie je duidelijk verschil. Ik heb op genoeg Sony Vaio's gewerkt maar ik vond de schermen niets vergeleken met dit. Misschien kijk ik door een gekleurde bril, maar voor mij is Apple duidelijk het 'beste' merk en niet overpriced.
iTunes is inderdaad pure aids, daar geef ik je zeker gelijk in. Wat een tyfusprogramma.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt... zeer beperkt customizable...
En I-tunes..
ik heb die ellende mogen ervaren jaquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:45 schreef Moffol het volgende:
[..]
Tja, dan zal het aan de OS liggen dat ik voor Apple kies. En dus ook het gebruiksgemak, terwijl ik genoeg van computers afweet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Niet elke Sony Vaio is hetzelfde, misschien moet je eens een Vaio ofzo vergelijken van hetzelfde prijsniveau. Maarja ,jij kunt dat zo vinden, maar metingen en testen geven aan dat er geen verschil is.
geniale vergelijking en zo kloppend ookquote:
Klopt als een bus iddquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
geniale vergelijking en zo kloppend ook
het OS is niet boeiend in deze. je kan immers probleemloos apple OS op PC installeren en andersom is vast ook mogelijk al zou ik dat niet weten daar ik op apple schijtquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:51 schreef Moffol het volgende:
[..]
Tja, dan zal het aan de OS liggen dat ik voor Apple kies. En dus ook het gebruiksgemak, terwijl ik genoeg van computers afweet.
Religie? Neen. Steve Jobs aanbidden, waarom zou je? Zo bijzonder was 'ie niet. Ik vind Apple ontzettend fijn werken. Niet alleen de laptops, ook de iPad bijvoorbeeld die tien keer beter werkt dan een Samsung Tab die in 2011 nog steeds hapert tijdens het inzoomen op een pagina.... en ook nog eens anderhalf keer zo duur is als een iPad. Wat nou overpriced.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:51 schreef Nemephis het volgende:
Grappig, die mensen voor wie Apple een religie is
Ik vind de Asus transformer beterquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:53 schreef Moffol het volgende:
[..]
Religie? Neen. Steve Jobs aanbidden, waarom zou je? Zo bijzonder was 'ie niet. Ik vind Apple ontzettend fijn werken. Niet alleen de laptops, ook de iPad bijvoorbeeld die tien keer beter werkt dan een Samsung Tab die in 2011 nog steeds hapert tijdens het inzoomen op een pagina....
Allemaal hipsters... die twitterend verslag geven van The Voice of Holland, koffie drinken met hun Mac Book bij de Starbucks, en moderne sjaaltjes en/of trendy hoedjes/petjes dragen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:51 schreef Nemephis het volgende:
Grappig, die mensen voor wie Apple een religie is
Vind ik een kut touchscreen hebben. Plus lelijk design, iets waar ik ook op let. Het moet er wel een beetje normaal uitzien als je wat koopt. Niet als het mongoloïde autistische broertje van een iPadquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vind de Asus transformer beterSneller, betere resolutie, SD/USB slot en goedkoper xD
En hun hipster bril. Starbucks en sjaaltjes idd .quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Allemaal hipsters... die twitterend verslag geven van The Voice of Holland, koffie drinken met hun Mac Book bij de Starbucks, en moderne sjaaltjes en/of trendy hoedjes/petjes dragen.
Wat moet je überhaupt met een tablet? Tablet is ook al zo'n hipster gadget.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:53 schreef Moffol het volgende:
[..]
Religie? Neen. Steve Jobs aanbidden, waarom zou je? Zo bijzonder was 'ie niet. Ik vind Apple ontzettend fijn werken. Niet alleen de laptops, ook de iPad bijvoorbeeld die tien keer beter werkt dan een Samsung Tab die in 2011 nog steeds hapert tijdens het inzoomen op een pagina.... en ook nog eens anderhalf keer zo duur is als een iPad. Wat nou overpriced.
Hoezo steeds hipsters? Je bent zelf een hipster als je die term zo ontzettend vaak gebruikt. Ik haat Starbucks, die hipsters die daar komen met hun kakaccent, macro-biotische salades en Apple-fetisj, daar heb ik een hekel aan. Ben ik nu hipster?quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Allemaal hipsters... die twitterend verslag geven van The Voice of Holland, koffie drinken met hun Mac Book bij de Starbucks, en moderne sjaaltjes en/of trendy hoedjes/petjes dragen.
Tablet is wel handig hoor. Als je lekker voor de TV zit op de bank gwn met tablet erbij en op internet. Films voor vliegtuig etc.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat moet je überhaupt met een tablet? Tablet is ook al zo'n hipster gadget.
QFT.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Tablet is wel handig hoor. Als je lekker voor de TV zit op de bank gwn met tablet erbij en op internet. Films voor vliegtuig etc.
Maar vind ze wel te duur atm. Komt omdat het nog nieuw is. Niet alleen Apple vind ik te duur, bijna alle goede tablets.quote:
Je hebt Apple, dus jaquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:56 schreef Moffol het volgende:
[..]
Hoezo steeds hipsters? Je bent zelf een hipster als je die term zo ontzettend vaak gebruikt. Ik haat Starbucks, die hipsters die daar komen met hun kakaccent, macro-biotische salades en Apple-fetisj, daar heb ik een hekel aan. Ben ik nu hipster?
Ja, is waar. Maar een Samsung Galaxy S2 is een mooie tablet-vervanger.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar vind ze wel te duur atm. Komt omdat het nog nieuw is. Niet alleen Apple vind ik te duur, bijna alle goede tablets.
Nooit het gevoel gehad dat ik een tablet nodig had.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Tablet is wel handig hoor. Als je lekker voor de TV zit op de bank gwn met tablet erbij en op internet. Films voor vliegtuig etc.
Maar je hebt wel een smartphone met 3.5 inch scherm waar je honderd keer moet inzoomen om een pagina te lezen? Of dat niet?quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nooit het gevoel gehad dat ik een tablet nodig had.
Alleen bij hoofdpijn.
wanneer ben jij voor het laatst bij de dokter geweest?quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:53 schreef Moffol het volgende:
[..]
Religie? Neen. Steve Jobs aanbidden, waarom zou je? Zo bijzonder was 'ie niet. Ik vind Apple ontzettend fijn werken. Niet alleen de laptops, ook de iPad bijvoorbeeld die tien keer beter werkt dan een Samsung Tab die in 2011 nog steeds hapert tijdens het inzoomen op een pagina.... en ook nog eens anderhalf keer zo duur is als een iPad. Wat nou overpriced.
Ik weet het, ik ben grappig.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:01 schreef Nemephis het volgende:
Blijf happen Moffol. Ik vermaak me kostelijk vanaf mijn Windows PC ding
Een paar euro goedkoper. Sorry. Maar dat ding werkt nog steeds kut.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:01 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wanneer ben jij voor het laatst bij de dokter geweest?ik maak me een beetje zorgen om je geestelijke toestand
![]()
samsung
I-pad
toegegeven het scheelt niet veel qua prijs, maar samsung is wel degelijk iets goedkoper
quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:00 schreef Moffol het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een smartphone met 3.5 inch scherm waar je honderd keer moet inzoomen om een pagina te lezen? Of dat niet?
Ik vroeg alleen wat je kut vindt aan een tablet. Meer niet. Heeft niets met Apple te maken. Begrijpend lezen enzo.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]ik ga geen tijd meer aan een Apple waanzinnige besteden. Geluk met je appel.
Ik vind het niet kut. Ik vind het alleen niet nodig. Dat is wat anders. Begrijpend lezen enzo.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:06 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik vroeg alleen wat je kut vindt aan een tablet. Meer niet. Heeft niets met Apple te maken. Begrijpend lezen enzo.
Hoezo haalde je dan die Apple-discussie er weer bij?quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vind het niet kut. Ik vind het alleen niet nodig. Dat is wat anders. Begrijpend lezen enzo.
Om fanboys te trollen... zoals jij dat bentquote:Op vrijdag 18 november 2011 01:07 schreef Moffol het volgende:
[..]
Hoezo haalde je dan die Apple-discussie er weer bij?
Ik haat Apple niet, hoor. Ik haat fanboys. Of die nou ''voor samsung'' of ''voor Apple'' zijn.quote:
Ik ben geen fanboy. Ik heb niet voor niets nog een Windows desktop staan. Iets fijn vinden werken is iets anders dan fanboy zijn. Sowieso een zwakzinnige term, iemand die Apple gebruikt is altijd maar weer 'een fanboy'. Ben jij dan een Windows fanboy?quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Om fanboys te trollen... zoals jij dat bent
Terusten
Dit dus...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iets wat ik net probeer duidelijk te maken. Maar mensen die Apple fijn vinden werken worden altijd als fanboy beschouwd, onterecht dus, terwijl mensen die met Windows werken en het hierbij zweren het net zo goed zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik haat geen Apple hoor. Ik haat fanboys. Of die nou ''voor samsung'' of ''voor Apple'' zijn.
Kies gewoon wat je zelf wilt, en laat je niet leiden door een stel schapen.
En ik weet dat jij geen fanboy bent.
Eens.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:12 schreef Moffol het volgende:
Koop wat je zelf fijn vindt werken. Of dat nou Apple is of Windows, maar noem iemand die met Apple werkt niet gelijk een fanboy.
Ja ach, als je een Android telefoon hebt ben je een nerd, met een iPhone een hipster. Mensen zullen toch altijd iets zoeken(en vinden)om je af te kraken, maar daar moet je je reet mee afvegen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:12 schreef Moffol het volgende:
[..]
Iets wat ik net probeer duidelijk te maken. Maar mensen die Apple fijn vinden werken worden altijd als fanboy beschouwd, onterecht dus, terwijl mensen die met Windows werken en het hierbij zweren het net zo goed zijn.
Koop wat je zelf fijn vindt werken. Of dat nou Apple is of Windows, maar noem iemand die met Apple werkt niet gelijk een fanboy.
Het is aan de ene kant zeker gekopieerd, maar als je een zilverkleurige laptop maakt met een zwarte schermomlijsting en ronde hoeken lijkt het al snel op een Apple... Apple overdrijft dit altijd naar mijn mening.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:11 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Dit dus...
Ben geen fan-boy of wat dan ook, maar dit is wel lelijk gekopieerd
Iedereen krijgt een label inderdaad. Ik met mijn oude Samsung van negen jaar terug met klepje ben opeens een hipster. Want oude mobiel. Alleen maar omdat ik mobieltjes totaal niet interessant vind en daarom maar een goedkoop ding heb. So sadquote:Op vrijdag 18 november 2011 01:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ach, als je een Android telefoon hebt ben je een nerd, met een iPhone een hipster. Mensen zullen toch altijd iets zoeken(en vinden)om je af te kraken, maar daar moet je je reet mee afvegen.
Apple maakt prima spul, maar ik vind het te duur en hun houding t.o.v andere bedrijven of OS(zoals android)vind ik maar niets.
Precies, overigens zijn échte hipsters wel klachtwaardig. Die wil ik het liefste de schedel van de romp schoppen. Kutvolk, maar da's een klacht opzichquote:Op vrijdag 18 november 2011 01:17 schreef Moffol het volgende:
[..]
Iedereen krijgt een label inderdaad. Ik met mijn oude Samsung van negen jaar terug met klepje ben opeens een hipster. Want oude mobiel. Alleen maar omdat ik mobieltjes totaal niet interessant vind en daarom maar een goedkoop ding heb. So sad.
Met een nerdbril dure koffie halen bij de Starbucks, 'doe eens gek'. Een intelligente houding aannemen en gezellig met je bff een Starbucks-koffie opdrinken om vervolgens het bekertje te bewaren en tot in den treure te fotograferen. Dan lekker een macro-biotische salade wegwerken om vervolgens sushi te gaan eten. Na thuiskomst lekker cupcakes bakken en aan het eind van je dag die lelijke kutbril zonder glazen van je kop afzetten.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies, overigens zijn échte hipsters wel klachtwaardig. Die wil ik het liefste de schedel van de romp schoppen. Kutvolk, maar da's een klacht opzich
Ik heb ene iPhone 4 in m'n handen gehad, en ik vind het an sich een fijne telefoon. Alleen de gesloten omgeving die iOS biedt is niet wat mij ligt.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:21 schreef Moffol het volgende:
[..]
Met een nerdbril dure koffie halen bij de Starbucks, 'doe eens gek'. Een intelligente houding aannemen en gezellig met je bff een Starbucks-koffie opdrinken om vervolgens het bekertje te bewaren en tot in den treure te fotograferen. Dan lekker een macro-biotische salade wegwerken om vervolgens Sushi te gaan eten. Na thuiskomst lekker cupcakes bakken en aan het eind van je dag die lelijke kutbril zonder glazen van je kop afzetten.
Hipsters, klachtwaardig inderdaad.
Oh ja. "Net lekker naar de Starbucks geweest en een latte macchiatto extra super light chocolate vanilla caramel sweet tasty opgedronken. Daarna lekker sushi gegeten en cupcakes gebakken. Het was weer een geslaagde dag".quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]je vergeet alleen nog het constante gespam op facebook, want iedereen moet natuurlijk wel weten hoe ''hip'''je bent.
!
WTF DIT IS GEJAT VAN ONZE HEILIGE STEVE EEN VIERKANTE DOOS MET DAARIN HET PRODUCT MENSEN DOE JE OGEN OPEN DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef DJKoster het volgende:
Envy doos:
[ afbeelding ]
MacBook Pro doos:
[ afbeelding ]
Mwah, dat valt ook wel mee..
Ik type hier op een 6 jaar oude Acer Aspirequote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef TC03 het volgende:
Apple claimt wel dat Steve en Steve de PC hebben uitgevonden. En daar hebben ze nog best een punt mee.quote:Op vrijdag 18 november 2011 07:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh noes een scherm en een toetsenbord! Aanklagen!
Valt me nog mee dat apple niet claimt de computer an sich te hebben uitgevonden.
Ja, want die overeenkomsten zijn hetzelfdequote:Op vrijdag 18 november 2011 07:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik type hier op een 6 jaar oude Acer Aspire
[ afbeelding ]
Apple heeft het gejat!!!!
Het is nb dezelfde fabrikantquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:48 schreef Moffol het volgende:
[..]
En toch zie je duidelijk verschil. Ik heb op genoeg Sony Vaio's gewerkt maar ik vond de schermen niets vergeleken met dit. Misschien kijk ik door een gekleurde bril, maar voor mij is Apple duidelijk het 'beste' merk en niet overpriced.
Jij hebt een beeldje van jobs in je reet zitten, waarom heb je trouwens een andere naam?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Dit is echt te erg voor woordenquote:Op vrijdag 18 november 2011 07:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Apple claimt wel dat Steve en Steve de PC hebben uitgevonden. En daar hebben ze nog best een punt mee.
Net zoveel verschillen als overeenkomsten. Trouwens, wie was de 1e die überhaupt met een laptop kwam?quote:Ja, want die overeenkomsten zijn hetzelfde
Onnoemenlijk veel. Whehe.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:02 schreef Jarno het volgende:
En terecht. We hebben er hier een stapeltje in de kast staan en mijn eerste reactie was, cool, gaan we MBP's uitleveren?
Er is waarschijnlijk onnoemelijk veel R&D in het unibody design van de MBP gaan zitten, dat eindeloze gekopieer van al die bedrijven die niet verder komen dan copy/paste moet maar eens afgelopen zijn. Samsung is al net zo'n pauper bedrijf.
Nee, dat is niet hetzelfde. Maar je wilt het niet snappen, dus dan zal je het ook niet snappen. Grappig dat je mij een fanboy noemt, terwijl jij reageert alsof er zand in je vagina zitquote:Op vrijdag 18 november 2011 07:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit is echt te erg voor woorden
http://www.blinkenlights.com/pc.shtml
[..]
Net zoveel verschillen als overeenkomsten. Trouwens, wie was de 1e die überhaupt met een laptop kwam?
Want volgens die redenatie heeft apple het weer van hun gejat.
Volgens jullie fanboys zou er buiten Mercedes nooit een auto gemaakt kunnen worden!
Hoe kleinzielig moet je zijn om te wensen dat duizenden mensen hun baan verliezen, puur omdat jij iets tegen een bepaald product heb?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:34 schreef Scorpie het volgende:
Apple. Dat ze maar mooi kapot mogen gaan.
Ach zo kleinzielig is Apple zelf anders ook.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hoe kleinzielig moet je zijn om te wensen dat duizenden mensen hun baan verliezen, puur omdat jij iets tegen een bepaald product heb?
Dat maakt het goed? Vind je die bijbelse redenering niet een beetje achterhaald?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:37 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ach zo kleinzielig is Apple zelf anders ook.
Een bepaald product? Ik heb iets tegen het hele bedrijf, zijn werknemers (Geniusesquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hoe kleinzielig moet je zijn om te wensen dat duizenden mensen hun baan verliezen, puur omdat jij iets tegen een bepaald product heb?
Alleen als je een heel simpel persoon bent. Een persoon die niet eens werkwoordsvervoeging onder de knie heeft, bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:40 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Nee maar dat rechtvaardigd wel die haat.
Aplle zal wel patent hebben op de "Less is More" gedachte.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:41 schreef 3-voud het volgende:
Apple![]()
Het zal ze wel jeuken dat HP al jaren geleden slimmer en inventiever was:
[ afbeelding ]
Mooi hè, die Apple fanaten.quote:Op vrijdag 18 november 2011 07:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is nb dezelfde fabrikant
http://www.asus.com/
Flikker op met dat fanboy gezeik. Je hoeft maar een MBP te hebben en je bent een fanboy. Ben jij dan ook een fanboy omdat je met Windows werkt en daarbij zweert?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een bepaald product? Ik heb iets tegen het hele bedrijf, zijn werknemers (Geniuses) en de fanboys.
Voel je je soms aangesproken? Ben jij er zo`n eentje, die Apple te vuur en te zwaard verdedigt, tegen beter weten in, puur en alleen omdat je religeus gehersenspoeld bent door de Grote Dode Leider?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:45 schreef Moffol het volgende:
[..]
Flikker op met dat fanboy gezeik. Je hoeft maar een MBP te hebben en je bent een fanboy. Ben jij dan ook een fanboy omdat je met Windows werkt en daarbij zweert?
Kleine nuance: Apple fanaten zien zichzelf en de producten als heilig. Bij menig negatief geluidje worden ze wild, zoals... *uhum*... jij hier toont.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:45 schreef Moffol het volgende:
[..]
Flikker op met dat fanboy gezeik. Je hoeft maar een MBP te hebben en je bent een fanboy. Ben jij dan ook een fanboy omdat je met Windows werkt en daarbij zweert?
Er is maar 1 pauper soort die voor apple winkels gaat liggen en we weten allemaal wie dat zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:25 schreef kadeya het volgende:
Misschien moeten al die haters een occupy doen voor een Apple winkel.
Moffol zit in rage mode.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kleine nuance: Apple fanaten zien zichzelf en de producten als heilig. Bij menig negatief geluidje worden ze wild, zoals... *uhum*... jij hier toont.
Wat een bullshit, de eerste iPad had wel een headphone jack en de mogelijkheid voor video output is er.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:41 schreef 3-voud het volgende:
Apple![]()
[ afbeelding ]
Neen. En ik steek ook geen kaarsje op m'n iPhone aan voor Jobs. Ik heb niet eens een iPhone. Maar jullie reageren ook ontzettend overdreven. Zijn jullie dan Windows fanboys?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voel je je soms aangesproken? Ben jij er zo`n eentje, die Apple te vuur en te zwaard verdedigt, tegen beter weten in, puur en alleen omdat je religeus gehersenspoeld bent door de Grote Dode Leider?
quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er is maar 1 pauper soort die voor apple winkels gaat liggen en we weten allemaal ertoe dat zijn.
Klinkt een beetje als 85% van de religieuzen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kleine nuance: Apple fanaten zien zichzelf en de producten als heilig. Bij menig negatief geluidje worden ze wild, zoals... *uhum*... jij hier toont.
Overdreven? Ik post alleen dat ik hoop dat Apple kapot gaat, net zoals mensen willen dat Windows kapot gaat. Do you see me raging about that hm? No? K, thx bai!quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:49 schreef Moffol het volgende:
[..]
Neen. En ik steek ook geen kaarsje op m'n iPhone aan voor Jobs. Maar jullie reageren ook ontzettend overdreven. Zijn jullie dan Windows fanboys?
Waarom worden er dan alleen maar ánti Apple topics geopend en geen anti Windows/PC topics? Het enige Apple hallelujah topic dat er is loopt in DIG en betreft de Apple SC en zelfs daar stikt het tegenwoordig van de 'anderen'.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik denk dat je nuance eens op moet zoeken in het woordenboek, want de anti's reageren toch echt een stuk minder genuanceerd.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Windows kapotgaat. Je bent pas een fanboy als je hoopt dat de concurrent van jouw heilige merkje kapot moet gaan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Overdreven? Ik post alleen dat ik hoop dat Apple kapot gaat, net zoals mensen willen dat Windows kapot gaat. Do you see me raging about that hm? No? K, thx bai!
quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:41 schreef 3-voud het volgende:
Apple![]()
[ afbeelding ]
"Nietes, JIJ BENT GEWOON EEN WINDOWS FANBOY!! PAUPER!!", je hebt gelijk, dat klinkt heel genuanceerd.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik denk dat je nuance eens op moet zoeken in het woordenboek, want de anti's reageren toch echt een stuk minder genuanceerd.
Apple en Windows concurrenten noemenquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:50 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Windows kapotgaat. Je bent pas een fanboy als je hoopt dat de concurrent van jouw heilige merkje kapot moet gaan.
Jij reageert als een volslagen gek in dit topic. Genuanceerd hoor, echt.
Ik denk dat Apple er echt enorm mee zit, zo'n mislukte product launch. Echt, er gaat geen iPad over de tafel momenteel aangezien iedereen al zo'n mooie HP tablet heeft!quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:41 schreef 3-voud het volgende:
Apple![]()
[ afbeelding ]
Generaliseren op basis van een enkele opmerkingquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Nietes, JIJ BENT GEWOON EEN WINDOWS FANBOY!! PAUPER!!", je hebt gelijk, dat klinkt heel genuanceerd.
Dat maakt het natuurlijk niet minder een rip-off. Iets waar Apple toevalligerwijs anderen van beschuldigt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja, zal apple inderdaad erg vinden dat HP er toen een marginaal aantal van verkocht en de iPad ondertussen zo'n 30000000 keer over de toonbank is gegaan.
Het zijn ook geen vrienden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Apple en Windows concurrenten noemen![]()
Je bent zojuist gediskwalificeerd voor deze discussie.
Kom op man. Als er geen Apple was kocht iedereen Windows. Tuurlijk zijn ze concurrenten. Het is Windows of Apple. Wie koopt er nu fucking Linux of zo tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Apple en Windows concurrenten noemen![]()
Je bent zojuist gediskwalificeerd voor deze discussie.
De situatie met de laptops kan je toch geen haar vergelijken met die tabletsquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk niet minder een rip-off. Iets waar Apple toevalligerwijs anderen van beschuldigt.
Denk dat hier meespeelt dat ze die verheven attitude van de apple-boys zat zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik denk dat je nuance eens op moet zoeken in het woordenboek, want de anti's reageren toch echt een stuk minder genuanceerd.
Markt? Er is geen markt. Alleen een religeuze sekte die alles wat Jobs & co deden verdedigen tot in den dood. De Ipad is een handig ding hoor, ik heb hem zelf ook, maar om nou te roepen dat het de beste uitvinding sinds jaren is en meer van dat soort prietpraat, neuh. Alleen al het feit dat je geen root access hebt op dat ding maakt het royal sadness gehalte drie keer zo hoog.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat Apple er echt enorm mee zit, zo'n mislukte product launch. Echt, er gaat geen iPad over de tafel momenteel aangezien iedereen al zo'n mooie HP tablet heeft!.
Hou toch op. Het steekt jullie gewoon dat Apple in korte tijd de hele markt naar z'n hand heeft gezet op gebied van telefonie en tablet en dat de laptops van Apple enorm in opmars zijn. Er is iets wat jullie dwars zit, geen idee wat, en het boeit verder ook niet want Apple verkoopt er geen product minder om.
De markt bewijst jullie ongelijk, sowieso..
Gedrag is exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:53 schreef o.us het volgende:
[..]
De situatie met de laptops kan je toch geen haar vergelijken met die tablets.
Sinds wanneer is Windows een bedrijf? Of Apple een besturingssysteem?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:53 schreef Moffol het volgende:
[..]
Kom op man. Als er geen Apple was kocht iedereen Windows. Tuurlijk zijn ze concurrenten. Het is Windows of Apple. Wie koopt er nu fucking Linux of zo tegenwoordig.
Ach ik vind het ook niet echt hoogstaand om iemand af te schrijven als simpel vanwege een spelfout.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Alleen als je een heel simpel persoon bent. Een persoon die niet eens werkwoordsvervoeging onder de knie heeft, bijvoorbeeld
Juist. Dat is nu wat mensen irriteert aan apple. Zelf alles jatten en dan anderen aanklagen en de religieuze volgers die er dan in meegaan. Kutbedrijf. 1000 x erger nog gebleken dan microschoft. Jammer dat ze het van faillissement gered hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk niet minder een rip-off. Iets waar Apple toevalligerwijs anderen van beschuldigt.
Apple is een bedrijf. Windows is van Microsoft, wat ook een bedrijf is. The difference, learn it.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:53 schreef Moffol het volgende:
[..]
Kom op man. Als er geen Apple was kocht iedereen Windows. Tuurlijk zijn ze concurrenten. Het is Windows of Apple. Wie koopt er nu fucking Linux of zo tegenwoordig.
Apple is een concurrent voor alle producten die draaien op Windows, zo goed.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Windows een bedrijf? Of Apple een besturingssysteem?
Foute conclusie.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:57 schreef o.us het volgende:
Conclusie is dat Apple een schijnheilige bitch is maar voor het eerst in de geschiedenis gelijk heeft om HP in deze situatie aan te klagen. So what?
quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk prachtig om te zien hoe Apple hun klanten tilt door eerst een afgeslankte Ipad op de markt te brengen met bar weinig functionaliteit, om er vervolgens een 2e van te maken met een USB aansluiting en een cam, en die tegen dezelfde hoofdprijs aan diezelfde klanten te verkopen, die er nog instinken ook. Goed marketingplan, dat zeker.
Nee, JIJ snapt hetquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Markt? Er is geen markt. Alleen een religeuze sekte
Want er komen niet aan de lopende band Android telefoons van 400-600 euro losse prijs uit die elke keer net een specje extra hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk prachtig om te zien hoe Apple hun klanten tilt door eerst een afgeslankte Ipad op de markt te brengen met bar weinig functionaliteit, om er vervolgens een 2e van te maken met een USB aansluiting en een cam, en die tegen dezelfde hoofdprijs aan diezelfde klanten te verkopen, die er nog instinken ook. Goed marketingplan, dat zeker.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zit Apple ook in de Database / Application servers tegenwoordig dan?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:56 schreef Moffol het volgende:
[..]
Apple is een concurrent voor alle producten die draaien op Windows, zo goed.
Die vervolgens ook nog eens een keer op de android versie blijven draaien waarmee ze uitgebracht zijn, want een upgrade naar gingerbread kan je vergeten.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Want er komen niet aan de lopende band Android telefoons van 400-600 euro losse prijs uit die elke keer net een specje extra hebben.
Neuh, en qua vastlopers/brakke software doet het niet onder voor Windows.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zit Apple ook in de Database / Application servers tegenwoordig dan?
Neen. Maar aangezien deze discussie over pc's/laptops et cetera gaat doelde ik daar ook op.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zit Apple ook in de Database / Application servers tegenwoordig dan?
Terwijl zelfs de 3G nog geupdate wordt. En dáárom zijn mensen zo blij met hun producten. Waar is die mooie update chart ook alweer die ik pas gevonden had... ff zoeken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die vervolgens ook nog eens een keer op de android versie blijven draaien waarmee ze uitgebracht zijn, want een upgrade naar gingerbread kan je vergeten.
Zijn de kopers dan niet dom? Daar kun je Apple weinig de schuld van geven. Maar goed, elk fabrikant van mobieltjes, tablets en laptops komen met steeds betere, snellere spullen op de markt. Het moet wat kosten om hip te blijven als consument.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Dat doe ik ook niet. Ik schreef hem af op basis van zijn middeleeuwse redenering.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:56 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ach ik vind het ook niet echt hoogstaand om iemand af te schrijven als simpel vanwege een spelfout.
Dat vind jij. Ik vind het haten van duizenden mensen op basis van een bepaalde bedrijfsfilosofie een beetje nazistisch aandoen.quote:Apple maakt zichzelf simpelweg niet geliefd met al die idiote rechtszaken van ze, dus is het begrijpelijk dat mensen het bedrijf liever zien verdwijnen, te samen met alle werknemers.
Sinds wanneer hangt er een verjaringstermijn aan dit soort dingen vast?quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Echt als je een ipad van nu een rip off noemt van een HP tablet van 10 jaar geleden toen nog niemand van multi touch had gehoord, maar NIET de gelijkenis wilt zien tussen een macbook en de envy line ben je echt ziende blind.
Wie heeft het over een verjaringstermijn?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer hangt er een verjaringstermijn aan dit soort dingen vast?
Als je miljoenen in research steekt en vervolgens je concurrenten je ontwerp uit elkaar slopen, alle slimme punten eruit halen en precies dezelfde behuizing bouwen, is het dus valse concurrentie omdat zij die R&D kosten NIET hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het boeit me geen zak welk OS of welke hardware nu beter is, die strijd laat ik wel aan de fanboys over. Wat ik echter belachelijk vind, is dat Apple momenteel alleen nog maar de markt probeert te frustreren en dwarsbomen. Als je daadwerkelijk zulke fantastische, innovatieve producten maakt heb je de gang naar de rechtzaal helemaal niet nodig om je concurrenten af te troeven, dat doet de consument wel door voor jouw producten te kiezen...
Dus omdat mensen hun telefoon kunnen updaten zijn ze blij?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Terwijl zelfs de 3G nog geupdate wordt. En dáárom zijn mensen zo blij met hun producten. Waar is die mooie update chart ook alweer die ik pas gevonden had... ff zoeken.
Nou ik vind het als klant best fijn als mijn 2 jaar oude mobieltje nog gewoon naar het nieuwste OS met nieuwe leuke features wordt geupdate ja.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus omdat mensen hun telefoon kunnen updaten zijn ze blij?
Aww.... zelfde kastje. Tis toch wat.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je miljoenen in research steekt en vervolgens je concurrenten je ontwerp uit elkaar slopen, alle slimme punten eruit halen en precies dezelfde behuizing bouwen, is het dus valse concurrentie omdat zij die R&D kosten NIET hebben.
Lijkt me geen rakettechnologie?
Apple heeft de tabletmarkt met succes aangeboord tov HP. Door een goed OS er voor te maken en het gebruikersvriendelijk te houden (wat nou pen, tig knopjes, etc). Ja, het idee bestond al tijden, maar het is prima geïmplementeerd door Apple op blijkbaar een juiste tijd, de vraag kwam er. En nu rent iedereen achter de tablettrein aan, die al vertrokken is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Juist. Dat is nu wat mensen irriteert aan apple. Zelf alles jatten en dan anderen aanklagen en de religieuze volgers die er dan in meegaan. Kutbedrijf. 1000 x erger nog gebleken dan microschoft. Jammer dat ze het van faillissement gered hebben.
Jij? Je mag blijkbaar wel een product dat tien jaar oud is en 'geflopt' is kopieren, maar o boy, als je design ook maar IETS lijkt op een product van Apple en je hebt het de afgelopen tijd uitgebracht, dan wordt je helemaal dood gemaakt door rechtszaken en/of mensen die vinden dat het een ripoff is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie heeft het over een verjaringstermijn?
Je past je argumentatie gewoon willekeurig aan, hè?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Aww.... zelfde kastje. Tis toch wat.
Zelfde technologie, dan zou je een punt hebben. Zoals dit:
[ afbeelding ]
Klopt. Met grijs lullen in de ruimte en bagatelliseren kun je zelfs moordenaars vrijpleiten.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Apple heeft de tabletmarkt met succes aangeboord tov HP. Door een goed OS er voor te maken en het gebruikersvriendelijk te houden (wat nou pen, tig knopjes, etc). Ja, het idee bestond al tijden, maar het is prima geïmplementeerd door Apple op blijkbaar een juiste tijd, de vraag kwam er. En nu rent iedereen achter de tablettrein aan, die al vertrokken is.
Logisch dat Apple hun innovaties probeert te beschermen, want zij hebben de ontwikkelkosten gedragen. Zo ook bij de macbooks. Al vind ik het in dit geval nog een discussiepunt of het echt gejat is, want zeker dat argument over de verpakking: wtfMaar goed, daar zijn rechters voor.
Leuk, HP faalt met meer specs waar Apple wint, maar dan door een juiste timing, marketing en een goede implementatie. Mensen die alleen naar specs kijkenquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zelfde technologie, dan zou je een punt hebben. Zoals dit:
[ afbeelding ]
Het jeukt je he?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je past je argumentatie gewoon willekeurig aan, hè?
Het blijft copy gedrag.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Leuk, HP faalt met meer specs waar Apple wint, maar dan door een juiste timing, marketing en een goede implementatie. Mensen die alleen naar specs kijken
2003 belde, ze willen hun faalblet terug.
Neem een Windows Mobile telefoon, die kan het ookquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik vind het als klant best fijn als mijn 2 jaar oude mobieltje nog gewoon naar het nieuwste OS met nieuwe leuke features wordt geupdate ja.
Dat doet elk bedrijf. Ik zag hier in dit topic een tabelletje met wie klaagt wie aan. Vreemd genoeg stond daar niet in dat Samsung ook Apple aanklacht. Dat doen al die bedrijven en uiteindelijk komt er een schikking. Kost de bedrijven allemaal geld en we weten allemaal hoe het aflooptquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Met grijs lullen in de ruimte en bagatelliseren kun je zelfs moordenaars vrijpleiten.
We kennen de tactiek.
Welnee, leuk juist. Die Apple boys heb je zo op de kastquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Dit topic is in feite weer een ordinair Apple vs de rest topic geworden
Jammer dit.
Zo kun je alles copygdrag noemen. Mercedes maakt een auto, ze kopiëren van Ford.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het blijft copy gedrag.
Maar goed. Nu HP dat doet is het een brug te ver natuurlijk. Want kastje is hetzelfde... *huil huil*
Dat is bijna net zo voorspelbaar als bedrijven die elkaar aanklagenquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Dit topic is in feite weer een ordinair Apple vs de rest topic geworden
Jammer dit.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het jeukt je he?
Zo herkenbaar van Apple fanaten.
Klopt. Daar gaat Apple nu ook de fout in.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zo kun je alles copygdrag noemen. Mercedes maakt een auto, ze kopiëren van Ford.
Apple heeft nooit beweerd dat ze de eerste waren met een tablet. Ze beweerden alleen dat ze de eerste waren met een tablet die mensen ook echt wilden gebruiken. En daar hebben ze gewoon gelijk in. Je moet dingen moet verdraaien om zo je gelijk te halen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Daar gaat Apple nu ook de fout in.
Maar die tablet was wel een schandalige copy. Technologie/idee/concept gewoon gestolen. Das wel wat heftiger dan een kastje nabouwen.
Ach weetje het is tegenwoordig redelijk normaal geworden kennelijk maar er was een tijd dat updates voor gsm telefoons gewoon níet uitkwamen óf alleen hele ernstige bugs verhielpen. Zelf updaten was sowieso niet voor iedereen weggelegd of te doen. Sinds iOS is het gebruikelijk dat een telefoon gedurende zijn levensduur extra functionaliteiten krijgt, dat we het over versie nummers hebben, dat bugs uberhaupt opgelost worden (binnen een week een reactie - opgelost of niet - op het iOS 5 accu probleem was niet echt heel gebruikelijk hoor...), etc.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus omdat mensen hun telefoon kunnen updaten zijn ze blij?
Verder ben je wel genuanceerd, door mensen voor Hitler uit te makenquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het zal mij aan m'n reet roesten wat jij vindt van de producten die ik gebruik. Bij jou zit de Apple-haat blijkbaar zo diepgeworteld dat je op kruistocht moet en wenst dat iedereen z'n baan kwijtraakt.
Jij gedraagt je meer als een fanaat dan ik, en je vertoont een beetje overeenkomsten met een zekere Oostenrijker die 70 jaar geleden vrij prominent was.
Toegegeven, niet genoeg overeenkomsten voor patentbreuk, maar de gelijkenis is toch een beetje creepy.
Daar ben ik het niet mee eens, maar goed, een wellus/nietus heb ik geen zin inquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Daar gaat Apple nu ook de fout in.
Maar die tablet was wel een schandalige copy. Technologie/idee/concept gewoon gestolen. Das wel wat heftiger dan een kastje nabouwen.
Nogal ja. Maar we zullen zien wat de rechter er van vind.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
ROMS bouwen, hoe leg ik dat mijn moeder uit precies?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:09 schreef Scorpie het volgende:
Sterker nog, ik bouw mijn eigen custom roms voor mijn 2 jaar oude phoneeat that Apple
HP heeft ook nergens beweerd de eerste te zijn met dit model/type kastje.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Apple heeft nooit beweerd dat ze de eerste waren met een tablet. Ze beweerden alleen dat ze de eerste waren met een tablet die mensen ook echt wilden gebruiken. En daar hebben ze gewoon gelijk in. Je moet dingen moet verdraaien om zo je gelijk te halen.
Ik maak niemand voor Hitler uit. Ik merk slechts enkele overeenkomsten op. Dat is toch de trend in dit topic?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verder ben je wel genuanceerd, door mensen voor Hitler uit te maken
Nou HP gaat nu met hun 2003-tablet terugzwaaien naar de rechter en klaar zijn de twee bedrijven. Het is bijna een geijkt Disney-einde.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
HP heeft ook nergens beweerd de eerste te zijn met dit model/type kastje.
Je punt?
Ik wil geen custom roms? Ik wil gewoon bruikbare techniek die 2 jaar later nog steeds up to date is zonder dat ik custom roms moet bouwen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neem een Windows Mobile telefoon, die kan het ook
Sterker nog, ik bouw mijn eigen custom roms voor mijn 2 jaar oude phoneeat that Apple
ROMS bouwen voor Dummies nog niet uit?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
ROMS bouwen, hoe leg ik dat mijn moeder uit precies?
Eens hoor. Apple heeft goede dingen gedaan voor de gebruikerservaring, net zoals Windows dat vroegah deed, Samsung het ook kan en andere bedrijven moeten volgen. Wat dat betreft boeit het ook niet wat je gebruikt; als je er maar tevreden mee bent.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach weetje het is tegenwoordig redelijk normaal geworden kennelijk maar er was een tijd dat updates voor gsm telefoons gewoon níet uitkwamen óf alleen hele ernstige bugs verhielpen. Zelf updaten was sowieso niet voor iedereen weggelegd of te doen. Sinds iOS is het gebruikelijk dat een telefoon gedurende zijn levensduur extra functionaliteiten krijgt, dat we het over versie nummers hebben, dat bugs uberhaupt opgelost worden (binnen een week een reactie - opgelost of niet - op het iOS 5 accu probleem was niet echt heel gebruikelijk hoor...), etc.
Is Apple daar uniek in, nu, op dit moment? Nah vast niet. Maar geloof me, ik heb echt enorm veel mobieltjes gehad, heb alle merken wel een keer in handen gehad maar toen ik de originele (2G) iPhone had laten overkomen had ik de héle (ICT) afdeling om me heen staan en zaten er binnen een paar dagen verschillende mensen óók op eBay te bieden. Het was gewoon zoals niks dat er was. Niet perse qua specs, niet perse qua format, maar de werking, de integratie... Compleet nieuwe ervaring.
Zelfde als met de iPad. Ik was kortgeleden op een internationeel ICT evenement (geen specifiek Windows of Apple evenement) en wat er aan tablets rondliep, was gewoon iPad. Ik heb 1 of 2 Samsungs gezien, de rest is obsolete. Doet er niet toe, percentagegewijs. Het is iPad iPad iPad. Apple heeft de oorlog gewonnen voor nu, klaar. Komen er ooit andere betere hippere tablets? Wellicht, ik ben nieuwsgierig. Maar alles zet nu in op iPad. Ook qua tooling en apps, beheersoftware, alles.
Heb cases aangehoord van bedrijven waar mensen door desktop virtualisatie toe te passen zelf de keuze kregen over hun end-device. 8 vd 10 kozen een iPad. Productiviteit steeg bewezen met 5%! Dat is voor een commercieel bedrijf echt enorme winst!
Dus ja. Mensen zijn tevreden. Is het een perfect product, nee natuurlijk niet. Accugate, antennagate, allemaal dingen die niet goed zijn geweest. Je moet ook kritisch blijven, ook als klant. Maar ik heb nu ondertussen een jaar of 15 ervaring in 'de ICT', heb met van alles gewerkt, Windows, Linux, OS/2, noem maar op en na al die jaren vind ik Apple en de producten een verademing. De enige die het écht lukt alles in 1 product te bundelen. Die zowel power users (OS X is gewoon UNIX!) als de buurvrouw op de hoek weet te bedienen. Op dit moment hoéf ik gewoon niks anders meer, klaar..
Letterlijke design kapingquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:15 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben geen Apple fan, maar je hebt echt stront in je ogen als je niet de overeenkomsten ziet. Natuurlijk is een laptop een laptop, maar dit is een letterlijke design kaping. Kopieren in de industrie mag tot op een zekere hoogte, namelijk met ten minste 7 grote verschillen, en nee dan voldoet een iets ander scharniertje niet.
Le-zen. Je MOET niks, je kan het. En wil je het niet, dan doe je gewoon Windows Update.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil geen custom roms? Ik wil gewoon bruikbare techniek die 2 jaar later nog steeds up to date is zonder dat ik custom roms moet bouwen.
Dat steekt denk ik nog het meeste bij al die zgn. nerds of zgn. it'ers. Dat Apple dit soort zaken simpel heeft gemaakt. Dat iedereen opeens van alles kan, zonder het slimme neefje. Dat je gewoon muziek op je telefoon kunt zetten en dat je snapt hoe het werkt. Dat je je telefoon kunt updaten door op 1 knop te drukken. Dat je iets als iCloud kunt gebruiken, een concept waar geen enkele fabrikant in geslaagd is (behalve op onderdelen wellicht) om dat bij de eindgebruiker te brengen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
ROMS bouwen voor Dummies nog niet uit?
Ik, als R&D manager bij een bedrijf in computer randapparatuur, sluit me hier bij aanquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach weetje het is tegenwoordig redelijk normaal geworden kennelijk maar er was een tijd dat updates voor gsm telefoons gewoon níet uitkwamen óf alleen hele ernstige bugs verhielpen. Zelf updaten was sowieso niet voor iedereen weggelegd of te doen. Sinds iOS is het gebruikelijk dat een telefoon gedurende zijn levensduur extra functionaliteiten krijgt, dat we het over versie nummers hebben, dat bugs uberhaupt opgelost worden (binnen een week een reactie - opgelost of niet - op het iOS 5 accu probleem was niet echt heel gebruikelijk hoor...), etc.
Is Apple daar uniek in, nu, op dit moment? Nah vast niet. Maar geloof me, ik heb echt enorm veel mobieltjes gehad, heb alle merken wel een keer in handen gehad maar toen ik de originele (2G) iPhone had laten overkomen had ik de héle (ICT) afdeling om me heen staan en zaten er binnen een paar dagen verschillende mensen óók op eBay te bieden. Het was gewoon zoals niks dat er was. Niet perse qua specs, niet perse qua format, maar de werking, de integratie... Compleet nieuwe ervaring.
Zelfde als met de iPad. Ik was kortgeleden op een internationeel ICT evenement (geen specifiek Windows of Apple evenement) en wat er aan tablets rondliep, was gewoon iPad. Ik heb 1 of 2 Samsungs gezien, de rest is obsolete. Doet er niet toe, percentagegewijs. Het is iPad iPad iPad. Apple heeft de oorlog gewonnen voor nu, klaar. Komen er ooit andere betere hippere tablets? Wellicht, ik ben nieuwsgierig. Maar alles zet nu in op iPad. Ook qua tooling en apps, beheersoftware, alles.
Heb cases aangehoord van bedrijven waar mensen door desktop virtualisatie toe te passen zelf de keuze kregen over hun end-device. 8 vd 10 kozen een iPad. Productiviteit steeg bewezen met 5%! Dat is voor een commercieel bedrijf echt enorme winst!
Dus ja. Mensen zijn tevreden. Is het een perfect product, nee natuurlijk niet. Accugate, antennagate, allemaal dingen die niet goed zijn geweest. Je moet ook kritisch blijven, ook als klant. Maar ik heb nu ondertussen een jaar of 15 ervaring in 'de ICT', heb met van alles gewerkt, Windows, Linux, OS/2, noem maar op en na al die jaren vind ik Apple en de producten een verademing. De enige die het écht lukt alles in 1 product te bundelen. Die zowel power users (OS X is gewoon UNIX!) als de buurvrouw op de hoek weet te bedienen. Op dit moment hoéf ik gewoon niks anders meer, klaar..
Mijn punt is dat de twee nauwelijks vergelijkbaar zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
HP heeft ook nergens beweerd de eerste te zijn met dit model/type kastje.
Je punt?
Op dezelfde manier als dat je Itunes aan haar uitlegt? De moeilijkheidsgraad is hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
ROMS bouwen, hoe leg ik dat mijn moeder uit precies?
Nah, technologie/concept/layout copieren is wel ff 100 tandjes erger dan kastje copieren, wat nog niet eens voor 80% erop lijkt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou HP gaat nu met hun 2003-tablet terugzwaaien naar de rechter en klaar zijn de twee bedrijven. Het is bijna een geijkt Disney-einde.
Idd. Conpleet gebrek aan visie daar. Of Ballmer die de iPhone kort na introductie als doodgeboren kindje bestempelt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
Apple kwam met een tabletcomputer toen iedereen ze voor gek verklaarde, en dacht dat niemand erop zat te wachten. Apple nam een product dat gedoemd was om te falen, en zorgde daarmee voor een geheel nieuw marksegment. Tabletcomputers waren niet langer een niche, en iedereen ging ze opeens maken.
Vertel dat aan mijn collega die zijn galaxy S brickte.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als dat je Itunes aan haar uitlegt? De moeilijkheidsgraad is hetzelfde.
Ik sta er voor open hoor maar ROMs bouwen is ook 1 klik en klaar?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als dat je Itunes aan haar uitlegt? De moeilijkheidsgraad is hetzelfde.
Itunes is een grote faal qua usability. Wie dat ooit heeft gemaakt moeten ze afknallen. Daarnaast snap ik echt niet dat ze dat product nog niet vervangen hebben. Niemand vind het prettig om mee te werken. Daarnaast wil ik helemaal geen telefoon waar ik zelf niet eens de rechten heb om iets te wijzigen of mijn eigen code/app/whatever op te kunnen draaien. Dat is het zelfde als een auto waarbij je de motorkap niet omhoog mag doen. Leuk dat je dan met 1 knop kan updaten, maar dat laat ik over aan de minder technisch onderlegde mensen om daarmee hun ding te doen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat steekt denk ik nog het meeste bij al die zgn. nerds of zgn. it'ers. Dat Apple dit soort zaken simpel heeft gemaakt. Dat iedereen opeens van alles kan, zonder het slimme neefje. Dat je gewoon muziek op je telefoon kunt zetten en dat je snapt hoe het werkt. Dat je je telefoon kunt updaten door op 1 knop te drukken. Dat je iets als iCloud kunt gebruiken, een concept waar geen enkele fabrikant in geslaagd is (behalve op onderdelen wellicht) om dat bij de eindgebruiker te brengen.
Oke prima dat jij dat niet wilt, niemand dwingt je toch?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Itunes is een grote faal qua usability. Wie dat ooit heeft gemaakt moeten ze afknallen. Daarnaast snap ik echt niet dat ze dat product nog niet vervangen hebben. Niemand vind het prettig om mee te werken. Daarnaast wil ik helemaal geen telefoon waar ik zelf niet eens de rechten heb om iets te wijzigen of mijn eigen code/app/whatever op te kunnen draaien. Dat is het zelfde als een auto waarbij je de motorkap niet omhoog mag doen. Leuk dat je dan met 1 knop kan updaten, maar dat laat ik over aan de minder technisch onderlegde mensen om daarmee hun ding te doen.
ROMS bouwen is gewoon een keuze maken: stock ROM is zoals het woord al zegt degene die je in de winkel erbij krijgt, gangbaar voor 99.9%.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik sta er voor open hoor maar ROMs bouwen is ook 1 klik en klaar?. En hoe weet ik welke ROM ik wil of nodig heb?
Daarom zeg ik ook; leef en laat leven, en mijn persoonlijke aversie tegen Apple is precies wat het is; persoonlijkquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:25 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Oke prima dat jij dat niet wilt, niemand dwingt je toch?
Ik deel die aversie verder wel hoorquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook; leef en laat leven, en mijn persoonlijke aversie tegen Apple is precies wat het is; persoonlijkNeemt niet weg dat ze (soms) goede producten maken.
Ik denk dat vooral de Windows gebruikers dit met je eens zullen zijn. Dat is een puntje van kritiek wat ik met je deel, Apple producten werken het best in een Apple ecosysteem. Op OSX is iTunes een genot. Het is iig niet zo'n instabiel en traag ding als onder Windows. Zou niet mogen, eens, maar is gewoon zo. Er zit een gedachte achter de integratie van verschillende producten en de software en hardware van Apple.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Itunes is een grote faal qua usability. Wie dat ooit heeft gemaakt moeten ze afknallen. Daarnaast snap ik echt niet dat ze dat product nog niet vervangen hebben. Niemand vind het prettig om mee te werken.
Laat 95% van de markt nu net minder technisch onderlegd zijn...quote:Daarnaast wil ik helemaal geen telefoon waar ik zelf niet eens de rechten heb om iets te wijzigen of mijn eigen code/app/whatever op te kunnen draaien. Dat is het zelfde als een auto waarbij je de motorkap niet omhoog mag doen. Leuk dat je dan met 1 knop kan updaten, maar dat laat ik over aan de minder technisch onderlegde mensen om daarmee hun ding te doen.
Dat is in dezelfde categorie als die 3000 melding bij IOS5 toch? Daarnaast kan hij hem gewoon unbricken hoor, maar dan had hij maar de readme moeten lezenquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vertel dat aan mijn collega die zijn galaxy S brickte.
Nu MET cameraquote:Op vrijdag 18 november 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Welke melding?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is in dezelfde categorie als die 3000 melding bij IOS5 toch?
http://osxdaily.com/2011/(...)during-ios-5-update/quote:
Wees dat extremistische.. Waarom niet gewoon de gaskamer ipv afknallen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Itunes is een grote faal qua usability. Wie dat ooit heeft gemaakt moeten ze afknallen.
Ik vind het prettig dat al mijn media gecentraliseerd is, en dat alle metadata die ik in iTunes aanpas ook letterlijk zo wordt weergegeven op mijn iPhone. Ik vind het prettig dat ik in iTunes met een enkele druk op de knop een gecentraliseerde backup heb van ALLES op mijn telefoon (dit is met geen enkele andere telefoon mogelijk). Voor video's gebruik ik het inderdaad niet, maar ik zet wel gewoon elk mogelijk videobestand via iTunes op mijn iPhone. Zonder problemen, zonder omzetten.quote:Daarnaast snap ik echt niet dat ze dat product nog niet vervangen hebben. Niemand vind het prettig om mee te werken.
Prima. Dat argument zie ik ook heel veel voorbij komen, maar voorlopig is er niets dat ik met een Android wel zou kunnen en met een iPhone niet. Omgedraaid is dat er wel.quote:Daarnaast wil ik helemaal geen telefoon waar ik zelf niet eens de rechten heb om iets te wijzigen of mijn eigen code/app/whatever op te kunnen draaien. Dat is het zelfde als een auto waarbij je de motorkap niet omhoog mag doen. Leuk dat je dan met 1 knop kan updaten, maar dat laat ik over aan de minder technisch onderlegde mensen om daarmee hun ding te doen.
Zo is safari onder windows ook een bagger product en op OSX by far de beste browser. Zo is het een eitje om airtunes onder OSX te configureren en werkt het onder windows gewoon niet, etc, etc.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de Windows gebruikers dit met je eens zullen zijn. Dat is een puntje van kritiek wat ik met je deel, Apple producten werken het best in een Apple ecosysteem. Op OSX is iTunes een genot. Het is iig niet zo'n instabiel en traag ding als onder Windows. Zou niet mogen, eens, maar is gewoon zo. Er zit een gedachte achter de integratie van verschillende producten en de software en hardware van Apple.
Had te maken met de drukte tijdens de iOS 5 launch, zorgde ervoor dat de update niet geverifieerd kon worden bij Apple, maar dan kon je dus niet updaten. Zorgde iig niet voor een brick.quote:
Wat lul jij nou?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die vervolgens ook nog eens een keer op de android versie blijven draaien waarmee ze uitgebracht zijn, want een upgrade naar gingerbread kan je vergeten.
Als ik nu foto's maak en ik kom thuis, staan ze gelijk op mijn iPad, MacBook en iMac. Wat nou USB stick?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu MET camera
En nog steeds ZONDER geheugenuitbreiding en USB/micro-USB. Dat komt bij de volgende, revolutionaire, update.
3 devices geupdate, geen probleem gehad. Dus ik kan niet zeggen dat ik deze ervaring deelquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://osxdaily.com/2011/(...)during-ios-5-update/
Doordat zoveel mensen tegelijk wilden updaten liep het update proces vast. Daar ging het 1-button update principe even niet door voor Apple.
Een godwin! Het staat er echt! Jawel! Van een apple-freakquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
Jij gedraagt je meer als een fanaat dan ik, en je vertoont een beetje overeenkomsten met een zekere Oostenrijker die 70 jaar geleden vrij prominent was.
Correct, ik hoop dat ze binnenkort daar eens wat aan doen. Ook het hele principe dat je je device 'lockt' op een pc is nogal functioneel gebrekkig. Ik snap wel waarom ze het hebben gedaan, maar ik blijf het onhandig vinden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de Windows gebruikers dit met je eens zullen zijn. Dat is een puntje van kritiek wat ik met je deel, Apple producten werken het best in een Apple ecosysteem. Op OSX is iTunes een genot. Het is iig niet zo'n instabiel en traag ding als onder Windows. Zou niet mogen, eens, maar is gewoon zo. Er zit een gedachte achter de integratie van verschillende producten en de software en hardware van Apple.
Tegenwoordig wel ja. Vroegah was dat wel anders en kon je de blits maken met een leuk achtergrondje, sms geluidje of ringtonequote:Laat 95% van de markt nu net minder technisch onderlegd zijn...
Jij hebt die ervaring met custom roms, en niet met iOS.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 devices geupdate, geen probleem gehad. Dus ik kan niet zeggen dat ik deze ervaring deel
Met custom roms heb ik wel, uit eerste hand, regelmatig problemen voorbij zien komen.
Random comment van http://www.pcworld.com/ar(...)mobile_os_first.htmlquote:
quote:This is the problem with Android. I have a phone that is less than a year old and probably will not be upgraded. In fact, I'm still at 2.0 and others are 2.3. When Steve Jobs said that this the future of Android, having phones with five or six OS builds, how can a developer support Android consistently?
Ja en daarna gaan ze mensen aanklagen voor het maken van.... een tablet. Want zij hebben de tablet uitgevonden en de iPad was revolutionair etcquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Apple heeft nooit beweerd dat ze de eerste waren met een tablet. Ze beweerden alleen dat ze de eerste waren met een tablet die mensen ook echt wilden gebruiken. En daar hebben ze gewoon gelijk in. Je moet dingen moet verdraaien om zo je gelijk te halen.
Vandaar dat de (of een) insteek van iOS5 ook is PC Free.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct, ik hoop dat ze binnenkort daar eens wat aan doen. Ook het hele principe dat je je device 'lockt' op een pc is nogal functioneel gebrekkig. Ik snap wel waarom ze het hebben gedaan, maar ik blijf het onhandig vinden.
Tja, ik heb wel 2 mensen gehad die hun Ipad in gedachten al wilden weggooien omdat de update niet lukte. Nu moet je even doorhebben hoe dat restoren en DFU mode werkt, en de leek zal dat niet zo snel doorhebben denk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 devices geupdate, geen probleem gehad. Dus ik kan niet zeggen dat ik deze ervaring deel
Met custom roms heb ik wel, uit eerste hand, regelmatig problemen voorbij zien komen.
Nee, niet voor het maken van een tablet. Voor het maken van een tablet die verdomd veel op de iPad leek, zoals de Samsung Galaxy Tab.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en daarna gaan ze mensen aanklagen voor het maken van.... een tablet. Want zij hebben de tablet uitgevonden en de iPad was revolutionair etc
Die 3000 error heeft niet voor DFU restores gezorgd want je kón gewoon niet updaten dan. De meeste DFU modes kwamen voort uit het feit dat mensen een iOS5 beta draaiden en toch handmatig de update forceerden. Klinkt niet echt als de huis/tuin/keuken gebruiker he?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik heb wel 2 mensen gehad die hun Ipad in gedachten al wilden weggooien omdat de update niet lukte. Nu moet je even doorhebben hoe dat restoren en DFU mode werkt, en de leek zal dat niet zo snel doorhebben denk ik.
Je haalt 2 error codes door elkaar. Die jij bedoelt is 3194, die ik bedoelde is 3002 en 3200. (of andersom, ik weet het niet meer preciesquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Die 3000 error heeft niet voor DFU restores gezorgd want je kón gewoon niet updaten dan. De meeste DFU modes kwamen voort uit het feit dat mensen een iOS5 beta draaiden en toch handmatig de update forceerden. Klinkt niet echt als de huis/tuin/keuken gebruiker he?
Want een dag wachten om te kunnen updaten is natuurlijk hetzelfde als een jaar moeten wachten, of zelfs helemaal niet kunnen updaten?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je haalt 2 error codes door elkaar. Die jij bedoelt is 3194, die ik bedoelde is 3002 en 3004.
Dat was niet het puntquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Want een dag wachten om te kunnen updaten is natuurlijk hetzelfde als een jaar moeten wachten, of zelfs helemaal niet kunnen updaten?
Er zijn genoeg android telefoons die wel de updates krijgen hoor. Als je het serieus raar vindt dat niet voor alle honderden androids een update komt, terwijl Apple maar voor 3/4 devices een update hoeft te doen, ben je wel erg simpel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Want een dag wachten om te kunnen updaten is natuurlijk hetzelfde als een jaar moeten wachten, of zelfs helemaal niet kunnen updaten?
Van de eerste link (dit is dus niet de activatie error):quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je haalt 2 error codes door elkaar. Die jij bedoelt is 3194, die ik bedoelde is 3002 en 3200. (of andersom, ik weet het niet meer precies)
Zie:
http://www.google.nl/#scl(...)20b&biw=1920&bih=995
en
http://www.google.nl/url?(...)bOjyD_MTT0mZNKZs7kJg
Man jij kan niet eens een PDF-je meenemen op je iPhone.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
Prima. Dat argument zie ik ook heel veel voorbij komen, maar voorlopig is er niets dat ik met een Android wel zou kunnen en met een iPhone niet. Omgedraaid is dat er wel.
Oh een random comment. Dan is het waar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Random comment van http://www.pcworld.com/ar(...)mobile_os_first.html
[..]
Natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Man jij kan niet eens een PDF-je meenemen op je iPhone.
Of een flash site openen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Man jij kan niet eens een PDF-je meenemen op je iPhone.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als ik nu foto's maak en ik kom thuis, staan ze gelijk op mijn iPad, MacBook en iMac. Wat nou USB stick?. Waar zou ik die voor nodig hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |