abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104488570
quote:
AMSTERDAM - De Amerikaanse mobieltjes- en computermaker Apple klaagt zijn concurrent Hewlett-Packard aan. Apple meent dat de Envy-notebookcomputers van HP kopieën zijn van zijn MacBook Pro. Dat blijkt vandaag uit papieren die zijn ingediend bij een rechtbank in Californië.

Volgens Apple kopieert HP met haar Envy-producten het ontwerp en de verpakking van de bestverkopende notebooks van Apple, de MacBook Pro. In plaats van de eigen producten verder te ontwikkelen, heeft HP ervoor gekozen om Apple's innovatieve technologie, kenmerkende ontwerpen en verpakkingen te kopiëren, meent het Amerikaanse bedrijf. Apple wil dat HP zich publiekelijk verontschuldigt voor haar kopieergedrag, stopt met het produceren van de gelijkende producten en dat de winst die behaald is met de Envy productenlijn in beslag wordt genomen.

Vele rechtszaken
Apple is een van de vele computermakers die zich in een rechtszaak stort over wie het eigendom heeft van patenten die worden gebruikt in electronica. Concurrenten van Apple proberen de pionier op dit gebied van de troon te stoten. Samsung en Apple hebben ook al verscheidene zaken tegen elkaar lopen.

Apple is een van de snelst groeiende computermakers en is uitgegroeid tot HP's voornaamste concurrent in de computermarkt met verschillende modellen. HP staat echter nog op ruime afstand van Apple.

Bron
Goh.. verrassend:

pi_104488582
:')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_104488655
Apple :')

Had gehoopt dat het afgelopen was met dit gezeik nu die droeftoeter de pijp uit is.
pi_104488779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:23 schreef 16meter het volgende:
Apple :')

Had gehoopt dat het afgelopen was met dit gezeik nu die droeftoeter de pijp uit is.
Heb je ogen?
  donderdag 17 november 2011 @ 20:27:30 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104488816
Oh for crying out loud .....

En aPple heeft dat toetsenbord weer gejat vd Vaio. :{w
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104488835
wat lijkt er op elkaar dan .. de ruimte tussen de toetsen? :{
serieus apple zet zich echt steeds verder voor schut...
pi_104488841
Inderdaad gekopieërd en nog eens lelijk gedaan ook.
pi_104488949
Apple :r
pi_104489019
wat een lelijke laptop
Signed, Sealed, Delivered.
pi_104489070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef deadly_kiss het volgende:
wat lijkt er op elkaar dan .. de ruimte tussen de toetsen? :{
serieus apple zet zich echt steeds verder voor schut...
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:26 schreef kadeya het volgende:

[..]

Heb je ogen?
  donderdag 17 november 2011 @ 20:32:41 #11
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_104489075
Haha ik dacht dat die steve jobs gek was, maar blijkbaar is heel dat bedrijf fucked up :')
pi_104489166
Apple kan er niet tegen als concurrenten beter zijn :')
pi_104489195

De nieuwe Hp envy release versie
Signed, Sealed, Delivered.
pi_104489355
Wat is het prijsverschil tussen die 2?
pi_104489974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:35 schreef Speciman. het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Hp envy release versie
_O-

On topic: Wat een jankballen bij Apple en wat een kutbedrijf...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:10:46 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_104491158
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:26 schreef kadeya het volgende:

[..]

Heb je ogen?
Heb jij ogen?

HP:
- zichtbare scharnierpunten
- aan/uitknop aan zijkant van toetsenbord
- touchpad vormt een geheel
- luidsprekers aan voorkant laptop
- rode rand om toetsenbord
- geen zilveren rand om het beeldscherm

Tenzij Apple het patent op afgeronde hoeken en de kleuren zilver/zwart heeft, lijkt het me duidelijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_104491302
Is die duivel de pijp uit, worden ze nog kutter. Hoerenbedrijf
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104491621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Heb jij ogen?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

HP:
- zichtbare scharnierpunten
- aan/uitknop aan zijkant van toetsenbord
- touchpad vormt een geheel
- luidsprekers aan voorkant laptop
- rode rand om toetsenbord
- geen zilveren rand om het beeldscherm

Tenzij Apple het patent op afgeronde hoeken en de kleuren zilver/zwart heeft, lijkt het me duidelijk.
Hij is inderdaad lelijk nagemaakt en daarna nog meer verneukt met wat rare toevoegingen.
pi_104491639
Als HP een voorraad MacBook Pro's zou kopen, HP stickers er op zou plakken en zou doorverkopen zouden er nog mensen hier dat gaan verdedigen. Ongelofelijk.. :')
pi_104491738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Als HP een voorraad MacBook Pro's zou kopen, HP stickers er op zou plakken en zou doorverkopen zouden er nog mensen hier dat gaan verdedigen. Ongelofelijk.. :')
Ja want stel je voor...dat een laptop....op een andere laptop lijkt

OMG HOE KAN DAT NOU!!
pi_104492283
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:30 schreef Boomstronk- het volgende:
Apple :r
hoop dat ze een rechtzaak voor smaad aan hun broek krijgen. walgelijk al die rechtzaken om niks
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_104492503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Wat een onzin... Als het nu een Chinese één op één kopie was, gaf ik Apple groot gelijk. Maar het gaat om een aluminium body en een zwarte rand om het scherm, OMG OMG OMG!!! Apple is zijn voorheen coole imago (want: alleen al stukken kleiner als het megalomane Microsoft) zelf keihard de nek aan't omdraaien. Inmiddels is het een stukken vervelender kutbedrijf als Microsoft ooit geweest is...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:35:44 #23
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_104492667
Mierenneuken is ook een vak. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_104493133
Envy doos:

MacBook Pro doos:

Mwah, dat valt ook wel mee.. :?
pi_104493134
Mensen die dit overduidelijke kopiëren goedpraten :').
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_104493258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mensen die dit overduidelijke kopiëren goedpraten :').
"overduidelijk kopiëren", ga toch weg man... :')
  donderdag 17 november 2011 @ 21:47:10 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_104493367
Apple wordt steeds triester.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_104493570
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat een onzin... Als het nu een Chinese één op één kopie was, gaf ik Apple groot gelijk. Maar het gaat om een aluminium body en een zwarte rand om het scherm, OMG OMG OMG!!! Apple is zijn voorheen coole imago (want: alleen al stukken kleiner als het megalomane Microsoft) zelf keihard de nek aan't omdraaien. Inmiddels is het een stukken vervelender kutbedrijf als Microsoft ooit geweest is...
ja maar dat heeft de hp g62 ook.. en dat is ook niet het nieuwste model...
ik herken meer de g62 erin dan de apple... maargoed :{
  donderdag 17 november 2011 @ 21:51:21 #29
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104493625
En terecht, moet je voorstellen dat jij dat design bedacht hebt...

Aanklagen en verbieden !! Verzin zelf iets
pi_104493982
Design ziet er inderdaad uit als een Apple, op de details na.
Maar verpakking en besturingssysteem zijn gewoon anders. Envy mag dan lijken op een Macbook Pro, maar Apple is echt al in meerdere rechtzaken aan het mierenneuken en de concurrentie aan het "verklikken" op gekopieerd uiterlijk.

Trouwens, de meeste mensen die een macbook pro kopen doen het voor het besturingssysteem (Apple vs Windows). Apple zal er echt niet onder lijden dus ze moeten niet zo zitten zeuren.
pi_104494162
quote:
Trouwens, de meeste mensen die een macbook pro kopen doen het voor het besturingssysteem (Apple vs Windows). Apple zal er echt niet onder lijden dus ze moeten niet zo zitten zeuren.
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.
  donderdag 17 november 2011 @ 22:03:15 #32
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104494316
Begrijpelijke klacht, als is het een slap aftreksel en puur op uiterlijk.
pi_104494424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:00 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.
Daar heb je een goed punt!
pi_104494702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:00 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

Lekker typen bij de starbucks of andere tent :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 17 november 2011 @ 22:15:05 #35
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104494963
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lekker typen bij de starbucks of andere tent :')
En het werkt, blijkbaar raken de armlastigen er zo gefrustreerd van dat ze zelfs op Fok er nog over gaan klagen :')
  donderdag 17 november 2011 @ 22:16:00 #36
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_104495001
Ik vind ze op het oog (snel) gelijkenissen hebben.

Een potentiële koper met de knowhow van een poffertje zal zich door een Mediamarktverkoper laten verleiden een HP te kopen, want die lijkt op die MacBook en is sneller enzo (verkoopgelul) en ze pakken er meer marge op. En dan denkt die klant, hmm, beter, goedkoper en sneller èn hij lijkt op zo'n kekke MacBook, ik neem die HP. Ben je toch hip enzo.

En dat is waar Apple over valt. Zo ook qua telefoons.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_104495138
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:15 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

En het werkt, blijkbaar raken de armlastigen er zo gefrustreerd van dat ze zelfs op Fok er nog over gaan klagen :')
Waarom is het zo dat iedereen die geen apple wil maar iets anders opeens armlastig is? Serieus leg dat eens uit :?
pi_104495270
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef Biogarde het volgende:
Ik vind ze op het oog (snel) gelijkenissen hebben.

Een potentiële koper met de knowhow van een poffertje zal zich door een Mediamarktverkoper laten verleiden een HP te kopen, want die lijkt op die MacBook en is sneller enzo (verkoopgelul) en ze pakken er meer marge op. En dan denkt die klant, hmm, beter, goedkoper en sneller èn hij lijkt op zo'n kekke MacBook, ik neem die HP. Ben je toch hip enzo.

En dat is waar Apple over valt. Zo ook qua telefoons.
alle nieuwe autos lijken ook steeds vaker en steeds meer op elkaar. niet zo gek ze willen allemaal een ideale lijn en zoveel mogelijk ruimte in de auto.

de hele rechtzaak slaat als een lul op een drumstel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_104496034
Er zijn gelijkenissen, maar ik hoop niet dat Apple het alleenrecht heeft op het gebruik van aluminium, zwarte schermranden, afgeronde hoeken, zwarte toetsen en een touchpad in het midden. Het lijkt mij in het voordeel van de concurrentie in de sector op zich en ook voor de consument als de HP laptop gewoon te koop blijft.
  donderdag 17 november 2011 @ 22:48:13 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_104496469
Hurr derp!

Andere bedrijven klagen natuurlijk nooit een ander bedrijf aan :')

Maarja Apple is natuurlijk lekker bashen want ze zijn bekend. Net zoals die rechtzaken met Samsung. Mensen schreeuwen moord en brand terwijl Samsung gewoon bouwer is van een hele hoop onderdelen van de iPhone en dus winst maken op elke iPhone. Men vergeet even dat het vrij normaal is dat er constant rechtzaken worden gevoerd.

Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen of het idd wel of niet teveel op elkaar lijkt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_104496932
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maarja Apple is natuurlijk lekker bashen want ze zijn bekend. Net zoals die rechtzaken met Samsung. Mensen schreeuwen moord en brand terwijl Samsung gewoon bouwer is van een hele hoop onderdelen van de iPhone en dus winst maken op elke iPhone. Men vergeet even dat het vrij normaal is dat er constant rechtzaken worden gevoerd.
Apple gaat in dit overzicht anders wel aan kop:
pi_104496993
pi_104497177
Hij heet envy _O-

pi_104497211
Whoaaaa dit is niks man :D

Ik zag laatst bij de Media Markt een laptop van Sony staan en dat ding toonde veel meer gelijkenissen met een MacBook.

Powerbutton op de zelfde plek, touchpad zoals die van de Mac, toetsenbord nagenoeg het zelfde, speakers het zelfde, etc etc.

Ik weet alleen niet meer welk model dat is.

Apple moet eens beter uit zijn doppen kijken.
  Forum Admin donderdag 17 november 2011 @ 23:05:12 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_104497219

Opbokken nou, kutbedrijf met zo mogelijk nog irritantere ''fanboys''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_104497230
Als je op facebook plaatst: "nieuwe macbook pro gekocht!:D" zal je veel meer reacties krijgen dan dat je plaatst: "yeah nieuwe samsung/sony/hp laptop:D".

Apple heeft status, strak design (en is pokke duur) maar maakt misbruik van zijn "machtspositie". Rechtzaakjes aanspannen om de lulligste details. We hebben een arrogante rotte appel op de markt.

Waar blijven de fanboys trouwens in dit topic? :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Jordony op 17-11-2011 23:10:35 ]
pi_104497368
Man wat lijken ze op elkaar, zelfs m'n bejaarde Toshiba Satellite SA60 heeft een zilveren omlijsting van het toetsenbord, en een zwarte rand om het beeldscherm.
In feite is het qua kleurstelling gewoon een voorloper van deze 2 laptops, dus Apple heeft het ook niet zelf bedacht.

Het begint inmiddels een beetje irritant te worden met al die rechtzaken, nog even en ze verbieden NY de bijnaam "The Big Apple" te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104497451
apple :') :')
pi_104497675
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:05 schreef Jordony het volgende:
Als je op facebook plaatst: "nieuwe macbook pro gekocht!:D" zal je veel meer reacties krijgen dan dat je plaatst: "yeah nieuwe samsung/sony/hp laptop:D".

Apple heeft status, strak design (en is pokke duur) maar maakt misbruik van zijn "machtspositie". Rechtzaakjes aanspannen om de lulligste details. We hebben een arrogante rotte appel op de markt.

Waar blijven de fanboys trouwens in dit topic? :')
Roep in de kroeg dat je een Prius hebt gekocht en je krijg hetzelfde.
pi_104497723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:04 schreef Faazz het volgende:
Whoaaaa dit is niks man :D

Ik zag laatst bij de Media Markt een laptop van Sony staan en dat ding toonde veel meer gelijkenissen met een MacBook.

Powerbutton op de zelfde plek, touchpad zoals die van de Mac, toetsenbord nagenoeg het zelfde, speakers het zelfde, etc etc.

Ik weet alleen niet meer welk model dat is.

Apple moet eens beter uit zijn doppen kijken.
ZOMG EINZZZWEI!111 ELKE TV IS ZWART EN VIERKANT EN HEEFT KANALEN NOEEES
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')