Goh.. verrassend:quote:AMSTERDAM - De Amerikaanse mobieltjes- en computermaker Apple klaagt zijn concurrent Hewlett-Packard aan. Apple meent dat de Envy-notebookcomputers van HP kopieën zijn van zijn MacBook Pro. Dat blijkt vandaag uit papieren die zijn ingediend bij een rechtbank in Californië.
Volgens Apple kopieert HP met haar Envy-producten het ontwerp en de verpakking van de bestverkopende notebooks van Apple, de MacBook Pro. In plaats van de eigen producten verder te ontwikkelen, heeft HP ervoor gekozen om Apple's innovatieve technologie, kenmerkende ontwerpen en verpakkingen te kopiëren, meent het Amerikaanse bedrijf. Apple wil dat HP zich publiekelijk verontschuldigt voor haar kopieergedrag, stopt met het produceren van de gelijkende producten en dat de winst die behaald is met de Envy productenlijn in beslag wordt genomen.
Vele rechtszaken
Apple is een van de vele computermakers die zich in een rechtszaak stort over wie het eigendom heeft van patenten die worden gebruikt in electronica. Concurrenten van Apple proberen de pionier op dit gebied van de troon te stoten. Samsung en Apple hebben ook al verscheidene zaken tegen elkaar lopen.
Apple is een van de snelst groeiende computermakers en is uitgegroeid tot HP's voornaamste concurrent in de computermarkt met verschillende modellen. HP staat echter nog op ruime afstand van Apple.
Bron
Heb je ogen?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:23 schreef 16meter het volgende:
Apple
Had gehoopt dat het afgelopen was met dit gezeik nu die droeftoeter de pijp uit is.
quote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef deadly_kiss het volgende:
wat lijkt er op elkaar dan .. de ruimte tussen de toetsen?![]()
serieus apple zet zich echt steeds verder voor schut...
quote:
quote:Op donderdag 17 november 2011 20:35 schreef Speciman. het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Hp envy release versie
Heb jij ogen?quote:
Hij is inderdaad lelijk nagemaakt en daarna nog meer verneukt met wat rare toevoegingen.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heb jij ogen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HP:
- zichtbare scharnierpunten
- aan/uitknop aan zijkant van toetsenbord
- touchpad vormt een geheel
- luidsprekers aan voorkant laptop
- rode rand om toetsenbord
- geen zilveren rand om het beeldscherm
Tenzij Apple het patent op afgeronde hoeken en de kleuren zilver/zwart heeft, lijkt het me duidelijk.
Ja want stel je voor...dat een laptop....op een andere laptop lijktquote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Als HP een voorraad MacBook Pro's zou kopen, HP stickers er op zou plakken en zou doorverkopen zouden er nog mensen hier dat gaan verdedigen. Ongelofelijk..
hoop dat ze een rechtzaak voor smaad aan hun broek krijgen. walgelijk al die rechtzaken om niksquote:
Wat een onzin... Als het nu een Chinese één op één kopie was, gaf ik Apple groot gelijk. Maar het gaat om een aluminium body en een zwarte rand om het scherm, OMG OMG OMG!!! Apple is zijn voorheen coole imago (want: alleen al stukken kleiner als het megalomane Microsoft) zelf keihard de nek aan't omdraaien. Inmiddels is het een stukken vervelender kutbedrijf als Microsoft ooit geweest is...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef drbarisart het volgende:
Als HP een voorraad MacBook Pro's zou kopen, HP stickers er op zou plakken en zou doorverkopen zouden er nog mensen hier dat gaan verdedigen. Ongelofelijk..
"overduidelijk kopiëren", ga toch weg man...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mensen die dit overduidelijke kopiëren goedpraten.
ja maar dat heeft de hp g62 ook.. en dat is ook niet het nieuwste model...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin... Als het nu een Chinese één op één kopie was, gaf ik Apple groot gelijk. Maar het gaat om een aluminium body en een zwarte rand om het scherm, OMG OMG OMG!!! Apple is zijn voorheen coole imago (want: alleen al stukken kleiner als het megalomane Microsoft) zelf keihard de nek aan't omdraaien. Inmiddels is het een stukken vervelender kutbedrijf als Microsoft ooit geweest is...
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.quote:Trouwens, de meeste mensen die een macbook pro kopen doen het voor het besturingssysteem (Apple vs Windows). Apple zal er echt niet onder lijden dus ze moeten niet zo zitten zeuren.
Daar heb je een goed punt!quote:Op donderdag 17 november 2011 22:00 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.
Lekker typen bij de starbucks of andere tentquote:Op donderdag 17 november 2011 22:00 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Volgens mij is het tegenwoordig veel meer een statussymbool dan een duidelijke voorkeur voor een OS.
En het werkt, blijkbaar raken de armlastigen er zo gefrustreerd van dat ze zelfs op Fok er nog over gaan klagenquote:Op donderdag 17 november 2011 22:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lekker typen bij de starbucks of andere tent
Waarom is het zo dat iedereen die geen apple wil maar iets anders opeens armlastig is? Serieus leg dat eens uitquote:Op donderdag 17 november 2011 22:15 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
En het werkt, blijkbaar raken de armlastigen er zo gefrustreerd van dat ze zelfs op Fok er nog over gaan klagen
alle nieuwe autos lijken ook steeds vaker en steeds meer op elkaar. niet zo gek ze willen allemaal een ideale lijn en zoveel mogelijk ruimte in de auto.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef Biogarde het volgende:
Ik vind ze op het oog (snel) gelijkenissen hebben.
Een potentiële koper met de knowhow van een poffertje zal zich door een Mediamarktverkoper laten verleiden een HP te kopen, want die lijkt op die MacBook en is sneller enzo (verkoopgelul) en ze pakken er meer marge op. En dan denkt die klant, hmm, beter, goedkoper en sneller èn hij lijkt op zo'n kekke MacBook, ik neem die HP. Ben je toch hip enzo.
En dat is waar Apple over valt. Zo ook qua telefoons.
Apple gaat in dit overzicht anders wel aan kop:quote:Op donderdag 17 november 2011 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maarja Apple is natuurlijk lekker bashen want ze zijn bekend. Net zoals die rechtzaken met Samsung. Mensen schreeuwen moord en brand terwijl Samsung gewoon bouwer is van een hele hoop onderdelen van de iPhone en dus winst maken op elke iPhone. Men vergeet even dat het vrij normaal is dat er constant rechtzaken worden gevoerd.
Roep in de kroeg dat je een Prius hebt gekocht en je krijg hetzelfde.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:05 schreef Jordony het volgende:
Als je op facebook plaatst: "nieuwe macbook pro gekocht!:D" zal je veel meer reacties krijgen dan dat je plaatst: "yeah nieuwe samsung/sony/hp laptop:D".
Apple heeft status, strak design (en is pokke duur) maar maakt misbruik van zijn "machtspositie". Rechtzaakjes aanspannen om de lulligste details. We hebben een arrogante rotte appel op de markt.
Waar blijven de fanboys trouwens in dit topic?![]()
ZOMG EINZZZWEI!111 ELKE TV IS ZWART EN VIERKANT EN HEEFT KANALEN NOEEESquote:Op donderdag 17 november 2011 23:04 schreef Faazz het volgende:
Whoaaaa dit is niks man
Ik zag laatst bij de Media Markt een laptop van Sony staan en dat ding toonde veel meer gelijkenissen met een MacBook.
Powerbutton op de zelfde plek, touchpad zoals die van de Mac, toetsenbord nagenoeg het zelfde, speakers het zelfde, etc etc.
Ik weet alleen niet meer welk model dat is.
Apple moet eens beter uit zijn doppen kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |