Groot gelijk! O als ik terugdenk aan mijn eerste zwangerschap... Toen ik niet meer werkte (ook eerder gestopt) sliep ik elke dag tot half 12 uit... Mmmmm heerlijk!quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:17 schreef bitterend het volgende:
ja ik pak nu alle slaap die ik kan! straks kan het niet meer hahaha
Goedzo! En thnxquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:16 schreef Zoë23 het volgende:
Fee-nix, ja terwijl ik met 5 en 7 week nog langs ben geweest ivm pijnklachten
Achja.
Ik begin met 500mg en dat mocht ook van de vk.
Heb gezegt dat ik vanaf dinsdag koorts heb (is niet zo) maar dan kan ik tenminste maandag terecht.
En je bent goed bezig geweest met nieuwe info vergaren
Hihi
Kan ik me helemaal voorstellenquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:12 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dat had ik met werk en bekkeninstabiliteit...ik durfde de beslissing niet te nemen om niet meer te komen en rustig aan te doen...ik voelde me een aansteller...iedereen zag dat het niet ging maar toch bleef ik maar door en door...tot de collega van HR en de osteopaat zeiden genoeg is genoeg....ga de rest van de zwangerschap rustig aan doen...
maar wat voelde ik me schuldig en stom
Maar je kan nooit echt weten of het echt vers is...ja ze kunnen het zeggen maar ik heb het 9 maanden laten staan....dus misschien toch die 3 laatste weken wachten! dan is het extra lekkerquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:08 schreef Orea het volgende:
[..]
Spuit elf, maar Sushi mag je nu ook al hoor! Je moet alleen zorgen dat het verse vis is
Ach bitterend, daar zou ik me nou echt geen zorgen over maken hoor. Als de bevalling op gang komt door sex, is het lichaam er echt al helemaal klaar voor. Sex is dan net het laatste zetje. In de week voor mijn inleiding ben ik twee keer gestript en heb ik de avond voor de inleiding met de moed der wanhoop nog sex gehad! En wat deed het allemaal: niks, nada, noppes. Lijf was er niet klaar voor en werkt dan ook echt niet mee.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:30 schreef bitterend het volgende:
schuldgevoelens zijn idd klote...ik lag wakker vannacht omdat ik graag wil dit weekend seksen in de hoop dat ze dan komt...maar wat als ze geen zin heeft? en dat ik haar naar buiten forceer? toen voelde ik me er klote overdat ik dingen wou proberen om haar eruit te krijgen en dat ze misschien nog helemaal niet klaar voor is
![]()
bah
Mooi verwoord!quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:30 schreef octopussy het volgende:
Ik denk dat schuldgevoelens ook ergens wel 'part of the deal' zijn voor vrouwen en dan vooral voor zwangere vrouwen en moeders. Ik ken echt geen enkele moeder die zich niet ergens schuldig over voelt of heeft gevoelt. Daar komt ook het klimaat vandaan in OUD (en elk ander forum) waar er steeds discussie blijft plaatsvinden over BV vs KV, rapley vs potjes, samen slapen vs eigen kamertje enz enz.
Toen ik de borstvoeding met 6 maanden plotseling moest stoppen door lichamelijk leed heb ik me de ogen uit de kop gehuild. Er was werkelijk NIEMAND die het me kwalijk nam dat ik stopte, zelfs IK wist rationeel heel goed dat het nodig was. Maar toch winnen dan die schuldgevoelens. Het heeft me toen goed geholpen om te bedenken dat die schuldgevoelens hormonaal waren en dat ik wel beter weet. Ik heb me er dus wel grotendeels overheen kunnen zetten. En toch is er altijd dat kleine stemmetje als ik bijvoorbeeld meelees in het bv topic.
Oeke, ik wil nog even zeggen dat het altijd zo is dat negatieve verhalen eerder naar buiten komen dan positieve. Het geeft voor mij alleen aan dat je niet te lichtzinnig moet denken over hoe zwaar het KAN zijn om borstvoeding te geven. En als alles goed verloopt dan is dat heerlijkDat gun ik elke vrouw. En langvoeden zie ik ook niet als een prestatie, maar gewoon als een fijn gegeven voor de moeder en het kind.
Ja dat snap ik ook niet precies hoor... hoe dat met die hormonen zitquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:35 schreef bitterend het volgende:
Maar fee-nix...als ze klaar voor is zou ze een hormoon moeten afgeven die de bevalling op gang brengt toch? dat heb ik begrepen...als ze dat niet doet is ze nog niet klaar voor..ik ben bang om dingen te forceren...stom is dat eigenlijk zoals je zegt als niks gebeurt is mijn lichaam er gewoon niet klaar voor...
ik zie het gewoon voor mequote:Op vrijdag 18 november 2011 11:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend als jij wil gewoon doen!
Als ik zou kunnen zou ik lief verplichten drie keer per dag
+1 dusquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat jammer dat het altijd een heftige discussie moet zijn over BV.
De prostaglandines in het sperma zijn een deel van het verhaal. Door tepelstimulatie en door de samentrekkingen van de spieren bij het klaarkomen komt er oxytocine vrij. En dat is ook weer een wee-opwekkend middelquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:58 schreef _evenstar_ het volgende:
In sperma zit prostaglandine zelfde als in gel om te verweken echter is die verhouding veel anders . Toch kan het wel net dat laatste drupje zijn dat de boel in werking stelt. Maar het is dan nooit te zeggen of het natuurlijkerwijs ook niet gestart zou zijn.
Ik weet bij kennis van moeder het tot 4 keer toe t zetje gaf en actie bracht een half Uur nadat ze klaar waren
Ik heb er niks voor betaald, maar ik denk dat mijn verhaal ook niet helemaal helder was.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:57 schreef Fee-nix het volgende:
Nu zit ik info op te zoeken over lactatiekundigen in de buurt. Zie ik dat een consult zo rond de 100 euro is!En mijn zorgverzekering vergoedt dit niet (ook al heb ik een aanvullende verzekering). Dit gaat me toch echt te ver hoor... Betalen jullie dit wel ervoor? Of zie ik iets over het hoofd?
Kunnen we dan nu weer gewoon neuqen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:49 schreef Asyniur het volgende:
Lactatiekundige van eurolac die hier is geweest voor een half uurtje kostte ¤30.
En als je nog op controle moet in het ziekenhuis kun je kijken of een kinderarts ook laktatiekundige is. Dan kun je die consulteren en kost het je niks.
Mijn eerste reactie was bedoeld voor de nieuwe aanstaande moeders. Daarin noem ik niet alle uitzonderingen. Mijn zeer welgemeende excuses.
Op de rest ga ik niet meer in...
Dankquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:49 schreef Asyniur het volgende:
Lactatiekundige van eurolac die hier is geweest voor een half uurtje kostte ¤30.
En als je nog op controle moet in het ziekenhuis kun je kijken of een kinderarts ook laktatiekundige is. Dan kun je die consulteren en kost het je niks.
Nee, want dat doet zeerquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Kunnen we dan nu weer gewoon neuqen?
Dan zal ik het zachtjes doenquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, want dat doet zeer
Ik kwam er net trouwens pratende met mijn baas achter dat ik volgend jaar waarschijnlijk pas in sept weer aan het werk ga!
quote:
Uh wat voor envelop? Ik ben het kwijt of vergeten of is het iets dat alleen bepaalde mensen mogen wetenquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, inderdaad Marrije.
Vandaag komt er een envelop! Ik lig er haast wakker van.
ze is nog niet geboren, dus zoveel haast heeft het nietquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, inderdaad Marrije.
Vandaag komt er een envelop! Ik lig er haast wakker van.
serieus?quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:19 schreef flugeltje het volgende:
Hij is heel handig
Als kastopvulling dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |