Ja de rest was een beetje matigquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:28 schreef oeke het volgende:
Haha Orea! Ik ging ook heel vaak een taartje eten alleen. Hazelnootgebak!
Nu hoef ik inderdaad ook niet zoveel aan te komen, ik had er nog 10 hangen van Ko.
Ach Buuf, je hoeft toch helemaal de vlag niet uit te hangen voor langvoedsters? Dat gebeurt toch in het bv-topic?
Moeilijk hoor, dat je het als zo verdrietig of pijnlijk hebt ervaren dat het nu nog steeds omhoog komt.
Ik zou het gewoon jammer vinden dat de algemene tendens hier is om uit te gaan van het negatieve wat betreft de bv. Het is mijns inziens gewoon goed om er ook positieve verhalen tegenover te stellen.
Boh Orea, ik vond dat gegeven wel interessant, maar de rest van het programma vond ik echt tenenkrommend.
 op zich is het concept heel interessant, maar de uitvoering had wel anders gemogen..
 op zich is het concept heel interessant, maar de uitvoering had wel anders gemogen.. ) en ze voor de zekerheid nog een inwendige echo maakte om te kijken of alles met etterbakje
) en ze voor de zekerheid nog een inwendige echo maakte om te kijken of alles met etterbakje  wel goed ging!
 wel goed ging! ) en we keken recht op dametje haar hersentjes
) en we keken recht op dametje haar hersentjes  
  zo bijzonder! Helaas 'zwom' etterbakje weg en konden we geen foto meer maken, maar dat beeld vergeet ik nooit meer, zó bijzonder!!
 zo bijzonder! Helaas 'zwom' etterbakje weg en konden we geen foto meer maken, maar dat beeld vergeet ik nooit meer, zó bijzonder!!  

quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk
naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
 Precies! En ook wat Asy zegt!
 Precies! En ook wat Asy zegt! 

Nja, ik begon met druppels. Toen met een druppelkuur (à 130 euro zag ik later op de nota van de zorgverzekeringquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:35 schreef covie het volgende:
Voor iedereen mag van mij de vlag uit.
Kuuks, je smeert al vanaf het begin toch?
Wat heb je dan toch?
 ) en toen kreeg ik een ander smeersel. En toen wéér een ander smeersel. Toen een antibioticakuur en nu alleen nog hormoonzalf.
 ) en toen kreeg ik een ander smeersel. En toen wéér een ander smeersel. Toen een antibioticakuur en nu alleen nog hormoonzalf. .
.  

Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk
naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.

quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:36 schreef bodpa09 het volgende:
Ik snap jou ook volkomen hoor Fee-nix, die redenatie kan ik volgen. En je hebt gelijk, je geeft je kinderen het beste wat je ze op dat moment kunt geven. Zo is het precies!

Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:40 schreef Fee-nix het volgende:

En ook wat covie zegt! Zelfs als je het niet wilt proberen, is dat alsnog een eigen keus! Maar tegenwoordig lijkt dat eigenlijk geeneens meer een optie te zijn. Maar ieder moet gewoon doen waar ze zich het lekkerst bij voelt! Echt, een baby heeft zoveel meeeeer aan een moeder die gewoon prima in haar vel zit!

Dit vind ik eigenlijk wel een mooie vergelijking. Als een vrouw een helse bevalling heeft gehad, dan gaan degenen met een makkelijke bevalling ook niet zeggen 'naja, eigenlijk is bevallen natuurlijk een eitje... je had gewoon ff zus of zo moeten doen'. Haha. Het is gewoon persoonlijk mensen. Per persoon verschillend dus.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.

voor mijlpaal NTS
 voor mijlpaal NTS 

. Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he.  Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.
 . Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he.  Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.

misschien eerst koffie
 misschien eerst koffie

quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:34 schreef Kuukske het volgende:
In een ander licht. Ik ben potdikkeme nog steeds met m'n oren aan het kloten.
Ik mag hormoonzalfjes smeren enzo, telkens niet langer dan vijf dagen. Maar ik word er wel een beetje gestoord van. Misschien smeer ik niet lang genoeg, maarja.
.
Beebs van jessie en TJ: kom 's kijken wat Sinterklaas te bieden heeft!.
 Hij heeft genoeg hier met zijn ballon gespeeld en die eruit gegooid
  Hij heeft genoeg hier met zijn ballon gespeeld en die eruit gegooid   maar misschien is die nu met de gel aan het kliederen
 maar misschien is die nu met de gel aan het kliederen   

1graad das niet zo erg geloof ik, vannacht had ik wel hogere koortsquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Fee-nix het volgende:
Vervelend Zoe. Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he. Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.

Ah bedanktquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:55 schreef bitterend het volgende:
Zoe schat je mag paracetamol nemen! 3x 1000mg zei de vk tegen mij.....

ik heb vaak genoeg aan 1 van 1000mg

.
 . 
 . Soms voel ik me zo nutteloos als ik weer een hele ochtend aan het fokken ben, haha. Maar dit was nuttig en heeft me weer wat nieuwe inzichten gegeven
. Soms voel ik me zo nutteloos als ik weer een hele ochtend aan het fokken ben, haha. Maar dit was nuttig en heeft me weer wat nieuwe inzichten gegeven  (verschillende standpunten zijn leerzaam). Dus nu ben ik niet de hele ochtend aan het fokken geweest, maar heb ik me de hele ochtend voorbereid op bv
 (verschillende standpunten zijn leerzaam). Dus nu ben ik niet de hele ochtend aan het fokken geweest, maar heb ik me de hele ochtend voorbereid op bv  hehehe. Klinkt beter, toch?!
 hehehe. Klinkt beter, toch?!

Ik zeg juist!! Dat er altijd zoveel ruimte is voor het positieve, en dat dit dan is omdat die persoon het zo goed heeft gedaan, en dat er géén ruimte is voor mislukking. Dat je niet hard genoeg geprobeerd hebt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:54 schreef oeke het volgende:
Sorry Buuf, maar het mededogen voor Wickie was bijvoorbeeld erg groot. Ze heeft veel steun gehad aan het bv topic. Ik vind het allemaal zo kort door de bocht en vooral lastig.
Het negatieve mag wel alle ruimte krijgen, maar voor het positieve is geen plaats want dan ben je meteen van de maffia?
En nu ben ik er klaar mee.
He Kuukske, wat vervelend. Hopelijk slaan de zalfjes toch nog aan.
Mooi Orea, de hersentjes, ik kan me voorstellen dat dat op je netvlies is gebrand. Ik heb dat met de ruggengraat dat vind ik altijd zo geweldig om te zien!
Hopelijk zakt de koorts snel, Zoe. Het lijkt me inderdaad niet raadzaam met hoge koorts rond te lopen in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Beterschap!

Dat had ik met werk en bekkeninstabiliteit...ik durfde de beslissing niet te nemen om niet meer te komen en rustig aan te doen...ik voelde me een aansteller...iedereen zag dat het niet ging maar toch bleef ik maar door en door...tot de collega van HR en de osteopaat zeiden genoeg is genoeg....ga de rest van de zwangerschap rustig aan doen...quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:57 schreef flugeltje het volgende:
Overigens werkt het beslissing nemen op dat moment zelf echt niet als je onder de hormonen zit, ik was blij toen de lactatiekundige de beslissing uiteindelijk voor me nam... Zelf bleef ik m'n grenzen maar verschuiven onder invloed van de schuldgevoelens... Daarom nu dus een vooraf vastgelegde en met Martijn doorgesproken grens...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |