abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104505516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:28 schreef oeke het volgende:
Haha Orea! Ik ging ook heel vaak een taartje eten alleen. Hazelnootgebak! :Y)
Nu hoef ik inderdaad ook niet zoveel aan te komen, ik had er nog 10 hangen van Ko. :')

Ach Buuf, je hoeft toch helemaal de vlag niet uit te hangen voor langvoedsters? Dat gebeurt toch in het bv-topic?
Moeilijk hoor, dat je het als zo verdrietig of pijnlijk hebt ervaren dat het nu nog steeds omhoog komt. :*

Ik zou het gewoon jammer vinden dat de algemene tendens hier is om uit te gaan van het negatieve wat betreft de bv. Het is mijns inziens gewoon goed om er ook positieve verhalen tegenover te stellen.

Boh Orea, ik vond dat gegeven wel interessant, maar de rest van het programma vond ik echt tenenkrommend. :@
Ja de rest was een beetje matig :P op zich is het concept heel interessant, maar de uitvoering had wel anders gemogen..

Ik kan me nog herinneren dat ik met krap 15 weken in het ziekenhuis lag ivm die stomme eileider (waarvan ze dachten dat het een blindedarm ontsteking was :')) en ze voor de zekerheid nog een inwendige echo maakte om te kijken of alles met etterbakje :P wel goed ging!

Ze stak de echo erin (mental pictures :P) en we keken recht op dametje haar hersentjes O+ :o zo bijzonder! Helaas 'zwom' etterbakje weg en konden we geen foto meer maken, maar dat beeld vergeet ik nooit meer, zó bijzonder!! O+
pi_104505534
Voor iedereen mag van mij de vlag uit.

Kuuks, je smeert al vanaf het begin toch?
Wat heb je dan toch? -O-
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:36:50 #228
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104505567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk :')

naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
:Y Precies! En ook wat Asy zegt!

Het blijft toch vaak je eigen onzekerheid en je schuldgevoelens waardoor je meteen in 'red alert' gaat als iemand iets niet precies zo voorzichtig en omstandig formuleert als je het graag zou zien. Dat herkennen bij jezelf en de tekst gewoon lezen als zijnde geschreven vanuit een goed hart en vanuit een eigen belevingswereld helpt al een stuk. De grootste schuldgevoelens worden niet aangepraat door iemand anders, dat doet dat stemmetje in je hoofd al. (Die waar je dus juist niet naar moet luisteren)
pi_104505570
Ik snap jou ook volkomen hoor Fee-nix, die redenatie kan ik volgen. En je hebt gelijk, je geeft je kinderen het beste wat je ze op dat moment kunt geven. Zo is het precies!
pi_104505625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:35 schreef covie het volgende:
Voor iedereen mag van mij de vlag uit.

Kuuks, je smeert al vanaf het begin toch?
Wat heb je dan toch? -O-
Nja, ik begon met druppels. Toen met een druppelkuur (à 130 euro zag ik later op de nota van de zorgverzekering :') ) en toen kreeg ik een ander smeersel. En toen wéér een ander smeersel. Toen een antibioticakuur en nu alleen nog hormoonzalf.

Schijnbaar komt het veel voor, en heeft m'n huisarts meer patiënten die vaker moeten smeren. Het is droog, jeukerig. En dan smeer ik, en dan trekt het wel weg. Maarja. Ik weet het ook niet. :o.

Misschien is er nu ook invloed van mn hormonen bij, waardoor het minder snel weggaat.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:39:01 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104505636
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk :')

naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:40:13 #232
250838 Fee-nix
pi_104505672
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:36 schreef bodpa09 het volgende:
Ik snap jou ook volkomen hoor Fee-nix, die redenatie kan ik volgen. En je hebt gelijk, je geeft je kinderen het beste wat je ze op dat moment kunt geven. Zo is het precies!
:Y

En ook wat covie zegt! Zelfs als je het niet wilt proberen, is dat alsnog een eigen keus! Maar tegenwoordig lijkt dat eigenlijk geeneens meer een optie te zijn. Maar ieder moet gewoon doen waar ze zich het lekkerst bij voelt! Echt, een baby heeft zoveel meeeeer aan een moeder die gewoon prima in haar vel zit!
pi_104505688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:40 schreef Fee-nix het volgende:
:Y

En ook wat covie zegt! Zelfs als je het niet wilt proberen, is dat alsnog een eigen keus! Maar tegenwoordig lijkt dat eigenlijk geeneens meer een optie te zijn. Maar ieder moet gewoon doen waar ze zich het lekkerst bij voelt! Echt, een baby heeft zoveel meeeeer aan een moeder die gewoon prima in haar vel zit!
Mooi gezegd.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:43:51 #234
250838 Fee-nix
pi_104505765
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.
Dit vind ik eigenlijk wel een mooie vergelijking. Als een vrouw een helse bevalling heeft gehad, dan gaan degenen met een makkelijke bevalling ook niet zeggen 'naja, eigenlijk is bevallen natuurlijk een eitje... je had gewoon ff zus of zo moeten doen'. Haha. Het is gewoon persoonlijk mensen. Per persoon verschillend dus.
pi_104505820
*O* voor mijlpaal NTS

Voor de dames bij wie bv niet ging zoals gewenst :*

&voor kuuks

Over bv: wil het graag proberen, maar geeft het moeilijkheden dan is 't niet anders.
Geen ervaring mee en ook niet in m'n omgeving dus zal t moeten ontdekken.

Vanmorgen de huisarts gebeld, nogsteeds ziek + verhoging.
Die man is van 't uitzieken, dus gevraagd of hij dit weer gaat adviseren, geen behoefte om door die kou te gaan + n uur te wachten daar voor t spreekuur. En ja hoor.. Uitzieken. Maandag weer bellen -O-
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:48:13 #236
250838 Fee-nix
pi_104505893
Vervelend Zoe :* . Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he. Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:50:18 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104505964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:43 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Per persoon verschillend dus.
En dan ook nog eens per bevalling en per bv.
pi_104505991
moggel :O

er zijn 4v pagina's gekomen sinds gisteren...mijn zwangere brein kan niet alles verwerken :@
iets over bv... :? misschien eerst koffie
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104506068
Sorry Buuf, maar het mededogen voor Wickie was bijvoorbeeld erg groot. Ze heeft veel steun gehad aan het bv topic. Ik vind het allemaal zo kort door de bocht en vooral lastig.
Het negatieve mag wel alle ruimte krijgen, maar voor het positieve is geen plaats want dan ben je meteen van de maffia? :N
En nu ben ik er klaar mee.

He Kuukske, wat vervelend. Hopelijk slaan de zalfjes toch nog aan. :*

Mooi Orea, de hersentjes, ik kan me voorstellen dat dat op je netvlies is gebrand. Ik heb dat met de ruggengraat dat vind ik altijd zo geweldig om te zien! O+

Hopelijk zakt de koorts snel, Zoe. Het lijkt me inderdaad niet raadzaam met hoge koorts rond te lopen in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Beterschap! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104506100
Zoe schat je mag paracetamol nemen! 3x 1000mg zei de vk tegen mij..... :* :*
ik heb vaak genoeg aan 1 van 1000mg
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:56:21 #241
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104506117
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:34 schreef Kuukske het volgende:
In een ander licht. Ik ben potdikkeme nog steeds met m'n oren aan het kloten.
Ik mag hormoonzalfjes smeren enzo, telkens niet langer dan vijf dagen. Maar ik word er wel een beetje gestoord van :'). Misschien smeer ik niet lang genoeg, maarja. -O-.

Beebs van jessie en TJ: kom 's kijken wat Sinterklaas te bieden heeft! :7.
_O- Hij heeft genoeg hier met zijn ballon gespeeld en die eruit gegooid :P maar misschien is die nu met de gel aan het kliederen :+
Rayen 2½ jaar!
pi_104506158
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Fee-nix het volgende:
Vervelend Zoe :* . Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he. Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.
1graad das niet zo erg geloof ik, vannacht had ik wel hogere koorts

De huisarts ging er pas iets aan doen als ik een week koorts had -O-
Heb ook gevraagd of deze ellende slecht was v de zwangerschap, zegt de assistente: ben je al zwanger? Ik:uh ja.. 16weken
(staat toch bij de gegevens neem ik aan)
Maar nee was niet erg,.
pi_104506199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:55 schreef bitterend het volgende:
Zoe schat je mag paracetamol nemen! 3x 1000mg zei de vk tegen mij..... :* :*
ik heb vaak genoeg aan 1 van 1000mg
Ah bedankt :*
is gelukkig geen hoge koorts dat scheelt maar fijn voelt t niet

M'n arme beeb schud door elkaar met al t hoesten haha
pi_104506236
pcm helpt wel tegen verhoging...en geen hoge koorts is ook koorts! beterschap!

Kuuske wat is er met je oren?

TJ doe eens persen!

jessie jij ook! wat duurt het lang zeg :* :*
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:09:49 #245
250838 Fee-nix
pi_104506464
Wat slecht van de assistente Zoe! Niet eens weten dat je zwanger bent :N .

Maar wat bitterend zegt: paracetamol mag en helpt koorts te onderdrukken (al zou ik zelf niet meteen naar de 1000 mg grijpen). Anders bel je je vk even om te vragen wat te doen met koorts. Ik vind het echt niet verantwoord klinken van je ha die zegt dat ie t een week wil aankijken... Vreemd!

Ja wat een leeswerk he Bitterend! Jij slaapkop! :P

Oja en ik wilde alle dames nog bedanken voor de discussie :). Soms voel ik me zo nutteloos als ik weer een hele ochtend aan het fokken ben, haha. Maar dit was nuttig en heeft me weer wat nieuwe inzichten gegeven :) (verschillende standpunten zijn leerzaam). Dus nu ben ik niet de hele ochtend aan het fokken geweest, maar heb ik me de hele ochtend voorbereid op bv ;) hehehe. Klinkt beter, toch?!
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:12:26 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104506533
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:54 schreef oeke het volgende:
Sorry Buuf, maar het mededogen voor Wickie was bijvoorbeeld erg groot. Ze heeft veel steun gehad aan het bv topic. Ik vind het allemaal zo kort door de bocht en vooral lastig.
Het negatieve mag wel alle ruimte krijgen, maar voor het positieve is geen plaats want dan ben je meteen van de maffia? :N
En nu ben ik er klaar mee.

He Kuukske, wat vervelend. Hopelijk slaan de zalfjes toch nog aan. :*

Mooi Orea, de hersentjes, ik kan me voorstellen dat dat op je netvlies is gebrand. Ik heb dat met de ruggengraat dat vind ik altijd zo geweldig om te zien! O+

Hopelijk zakt de koorts snel, Zoe. Het lijkt me inderdaad niet raadzaam met hoge koorts rond te lopen in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Beterschap! :*
Ik zeg juist!! Dat er altijd zoveel ruimte is voor het positieve, en dat dit dan is omdat die persoon het zo goed heeft gedaan, en dat er géén ruimte is voor mislukking. Dat je niet hard genoeg geprobeerd hebt.

Maar goed, gevoelig onderwerp, ik ben weer weg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104506545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:57 schreef flugeltje het volgende:
Overigens werkt het beslissing nemen op dat moment zelf echt niet als je onder de hormonen zit, ik was blij toen de lactatiekundige de beslissing uiteindelijk voor me nam... Zelf bleef ik m'n grenzen maar verschuiven onder invloed van de schuldgevoelens... Daarom nu dus een vooraf vastgelegde en met Martijn doorgesproken grens...
Dat had ik met werk en bekkeninstabiliteit...ik durfde de beslissing niet te nemen om niet meer te komen en rustig aan te doen...ik voelde me een aansteller...iedereen zag dat het niet ging maar toch bleef ik maar door en door...tot de collega van HR en de osteopaat zeiden genoeg is genoeg....ga de rest van de zwangerschap rustig aan doen...
maar wat voelde ik me schuldig en stom :@
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:42 #248
250838 Fee-nix
pi_104506567
Ik denk dat ik maar de Bond Tegen Schuldgevoelens ga oprichten ;). Who's with me?
pi_104506648
Fee-nix, ja terwijl ik met 5 en 7 week nog langs ben geweest ivm pijnklachten
Achja.
Ik begin met 500mg en dat mocht ook van de vk.
Heb gezegt dat ik vanaf dinsdag koorts heb (is niet zo) maar dan kan ik tenminste maandag terecht.

En je bent goed bezig geweest met nieuwe info vergaren :Y
Hihi

Jessie en TJ zet m op! :*
pi_104506661
ja ik pak nu alle slaap die ik kan! straks kan het niet meer hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')