abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104504618
Netjes Oek :Y ik hoop ook dat ik qua gewicht even zo blijf voorlopig :P
  vrijdag 18 november 2011 @ 09:56:53 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104504622
Mijn houding tav borstvoeding was heel losjes. Ik vond t vanzelfsprekend om het te gaan geven en daarbij dacht ik, we zien wel hoe het gaat. Ik had me niet echt ingelezen,dwz ik had wel de algemene kennis, maar ik had bv geen idee welke problemen je ermee zou kunnen hebben. Ik had het probleem dat de baby te snel afviel en er een gat zat tussen het colostrum en een voldoende stabiele productie. Met behulp van kunstvoeding en kolven kon ik na een week volledig borstvoeden. Ik heb de mogelijkheid van kunstvoeding meteen omarmd. Ben in oplossingen gaan denken in plaats van te denken, ik faal. Ik weet dat er ook vrouwen zijn die kunstvoeding zouden hebben geweerd. Ik ben van mening dat dat voor veel meer stress zou hebben gezorgd. En voor mn baby was het ook het beste. Kortom, ik zou proberen er losjes mee om te gaan en niet met hand en tand vast te houden aan een perfecte borstvoeding.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:01:16 #203
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104504725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:56 schreef Aventura het volgende:
Mijn houding tav borstvoeding was heel losjes. Ik vond t vanzelfsprekend om het te gaan geven en daarbij dacht ik, we zien wel hoe het gaat. Ik had me niet echt ingelezen,dwz ik had wel de algemene kennis, maar ik had bv geen idee welke problemen je ermee zou kunnen hebben. Ik had het probleem dat de baby te snel afviel en er een gat zat tussen het colostrum en een voldoende stabiele productie. Met behulp van kunstvoeding en kolven kon ik na een week volledig borstvoeden. Ik heb de mogelijkheid van kunstvoeding meteen omarmd. Ben in oplossingen gaan denken in plaats van te denken, ik faal. Ik weet dat er ook vrouwen zijn die kunstvoeding zouden hebben geweerd. Ik ben van mening dat dat voor veel meer stress zou hebben gezorgd. En voor mn baby was het ook het beste. Kortom, ik zou proberen er losjes mee om te gaan en niet met hand en tand vast te houden aan een perfecte borstvoeding.
Hier kan ik me geheel bij aansluiten...
Ik heb natuurlijk nog helemaal geen baby en dus totaal geen ervaring, maar het beschrijft wel hoe ik er nu tegenover sta.

Het moet een "fijne" tijd worden, en als die "strijd" om borstvoeding te geven teveel strijd en stress en veel moeilijk gedoe opleverd dan ga ik me daar ook niet blijer bij voelen en daardoor mijn baby ook niet.
Dus dan zouden we overschakelen naar kunstvoeding.
Tenminste zo zit mijn "gedachte" nu in de planning :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:01:39 #204
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104504737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik hierboven niets van dat alles ;)

Ik moet zeggen dat ik voor ik zelf een kind had en bv gaf, er veel feller in was. Ik weet nu veel beter hoe gevoelig alles ligt. Ik ga ervan uit dat iedereen het beste met haar kind voor heeft. En dat beste is niet vanzelfsprekend bv geven. Een baby heeft veel meer nodig dan alleen bv, maar heeft denk ik vele meer aan een moeder die zich prettig voelt. En of dat nou betekent dat je lang, kort of geen bv geeft, is aan de moeder om te bepalen.

Ik heb wel eens geadviseerd om contact op te nemen met een lk, gewoon omdat ik dacht dat ze daar iets aan zou kunnen hebben en niet wist dat zo iemand bestond. In dat geval heeft ze ook contact opgenomen en heeft dat ook heel erg geholpen. Als ze dat niet had gedaan, was dat ook prima geweest, maar ik wilde haar de informatie niet onthouden.

Ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is om onder invloed van hormonen te beslissen dat het wellicht beter is om te stoppen. ik kan me dus ook goed voorstellen dat flugeltje voor zichzelf al vooraf een limiet stelt.
Was ook 'figure of speach' ;) Er zijn er hier inderdaad ook die wel begrip tonen... Het voelt alleen wel eens zo dat het allemaal wat heftig is... Daar komt dan denk ik ook de term BV-maffia vandaan.

Heel eerlijk was ik best een beetje opgelucht toen bleek dat ik met mijn huidige medicijnen geen BV mocht geven. Maar ik twijfelde wel of ik niet moest stoppen met de medicijnen om Pietertje het beste te geven. M'n psycholoog legde de vinger op de zere plek toen ze zei dat ik in de kraamtijd van Willem inderdaad en hele blije en gelukkige mama was door de BV... :') Enfin; naar nu blijkt mag ik met de dosering van mijn medicijnen van het ziekenhuis zo'n 5 weken BV geven. Ik denk dat het daarmee ook een mooie periode wordt. Pieter krijgt dan alle belangrijke voedingsstoffen binnen en als het heel goed lukt kan ik alsnog afbouwen met medicijnen, mocht het weer ruk gaan hebben we gewoon een grens waar we naartoe werken...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:01:53 #205
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104504746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:56 schreef Aventura het volgende:
Goed advies! ^O^
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:02:49 #206
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104504762
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:01 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/250
838]Fee-nix[/url] het volgende:

[..]

Goed advies! ^O^
+1

En nu op naar de Bedrijfsarts, ben benieuwd wat ie gaat zeggen....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:04:45 #207
250838 Fee-nix
pi_104504798
O en ook nog een stom schuldgevoel: wat als het nou wel lukt. Dan krijgt deze baby 'het beste' en heeft Jesper dat nooit gekregen :'( . Arme arme arme Jesper.... ( 8)7 ) (Jesper heeft het by the way hartstikke goed gedaan op kv! Zat altijd perfect op de curve en was een hele tevreden, blij baby :) )
pi_104504845
[quote]0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:45 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Dat klinkt ook heeeel eng! Brrr... Je moet er toch niet aan denken.

[..]

Ik ben er zeker een jaar van van slag geweest, die opmerking heeft er echt in gehakt. Tegelijkertijd denk ook dat ik het me te veel heb aangetrokken. Zoals de vk gister zei toen ik het aankaartte: "we waren toch niet weggegaan als we dachten dat hij zo maar dood zou gaan? dan hadden we hem toch naar het ziekenhuis gebracht? . Daar heeft ze natuurlijk gelijk in, ik had het alleen nooit zo bekeken.

Wat die borstvoedingsdiscussie betreft: aan beide kanten leven gevoeligheden en er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aanneemt. Ik ga er vanuit dat iedereen hier met de beste intenties post, en dat het zeker niet de bedoeling is om anderen een schuldgevoel aan te praten of pijn te doen. Naïef misschien, maar hey, het is al bijna kerstmis! Vrede op aarde, enz.

En wat jij schrijft over Jesper Fee, is precies waarom ik het bij nummer 2 niet probeer. Ik ken mezelf en weet dat ik me daar dan schuldig over zou gaan voelen. Want misschien is nr 2 wel minder ziek dan M, of ontdek ik een ander verschil dat ik aan de bv/kv toe zou kunnen schrijven.

Wat jammer dat er nog geen babies zijn! Trekken jullie het een beetje TJ en Jessie?

En lekker eten Oek! Maar laat de noodlesoep maar even staan. :-)
pi_104504884
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:56 schreef Orea het volgende:
Netjes Oek :Y ik hoop ook dat ik qua gewicht even zo blijf voorlopig :P
Haha, het is echt zo anders dan de vorige keer! Bij jou ook? Je instelling ook?
Tenminste ik vind mijn bewustzijn van dat die kilo's er toch een stuk minder makkelijk afgingen dan ik dacht, wel mee helpen. ;)
Zo ook al die kilo's die ik hoopte te verliezen met bv geven. :P

Grappig dat verschil in perceptie.
Bij Ko was het probleem dat ik te vlakke tepels had.
Ik was ook heel losjes in de bv gestapt net als Aventura, maar achteraf had het me heel veel kopzorgen en stress en verdriet gescheeld als ik alleen al eerder geweten had dat er zoiets als een lactatiekundige bestond.
En niet zo eigenwijs was geweest te denken dat ik het zelf wel op kon lossen.
Nu ging ik daar pas na 4 weken heen, maar het heeft wel mijn bv gered.
Ko heeft trouwens in het begin ook kv gehad.
Zo zie je maar dat het per mens verschilt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:09:45 #210
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104504909
Mogguh!
Hier al vanaf 5.30uur topfit rond aan het huppelen... Leuk man, om 6.30uur een cementwagen + 5 man personeel in je tuin hebben staan die allemaal schreeuwen om koffie/thee en koekjes :O .

Nog steeds geen verse beeb van TimeJumper of Jessie -O- ...

Ik heb even de reacties gelezen betreffende de bv...
Ik ga het hier ook proberen, maar het moet geen 'moetje' worden. Natuurlijk zal het niet van het leien dakje gaan in het begin, en het zal ook wel eens huilen zijn, maar als ik merk dat het teveel van mij of Draak gaat eisen dan moet ik ook de tegenwoordigheid van geest hebben om te zeggen dat ik er mee stop.
Ik denk wel dat ik genoeg kennis heb vergaard om in ieder geval te beginnen met bv. Mijn kraamzorgbureau heeft alle bv-certificaten die er zijn, ik heb veel gelezen en heb ook een goed gesprek gehad met m'n eventueel toekomstige lactatiekundige welke mij wel het vertrouwen gaf dat ik de kennis wel in huis heb. Maarja, je bent toch afhankelijk van zoveel factoren wil de bv lukken dat ik er aan de andere kant wel een beetje onzeker onder ben.

Flugeltje, succes bij de bedrijsarts!

Enne... Mis ik nou ALWEER Bitterend en Raantje ~O> ? MELDPLICHT!!!!!
Neem nou een voorbeeld aan SummerBreeze, die doet zich wel netjes melden :Y !

En nou ga ik even de bank klaarmaken voor een powernap :Z .

*edit* Potjedorie, WEER m'n eigen mijlpaal vergeten... 34 WEKEN!!
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:10:11 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104504921
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:43 schreef Asyniur het volgende:
Dames die borstvoeding willen gaan geven: ik kan een beetje inlezen ook wel aanraden :Y
Het gaat niet vanzelf in den beginne :N Het kost wat moeite, bij sommigen iets meer dan bij anderen. Je moet zelf weten hoe ver je gaat, maar ik zou niet van tevoren als vast zetten wanneer het 'moet' gaan of wanneer je 'mag' opgeven. Ik zou het gewoon afwachten en op het moment dat je bezig bent die beslissingen nemen.
In het begin doen je tepels echt wel zeer want die zijn gevoelig en dan zet je kindje er een vacuum nijptangetje op O+ maar op den duur zijn je tepels daar aan gewend. De tsr kán wat zeer (blijven) doen, maar dat is bij mij na een paar maanden ook weggetrokken.
Ik ben in elk geval blij dat ik in het begin even heb doorgezet. Verder heb ik nooit meer problemen gehad.

Ik ben helemaal niet bijgelezen maar jullie lezen gewoon heel erg selectief hoor!
Jullie stoppen gewoon met lezen nadat jullie hebben zien staan 'het kost wat moeite'. Dan staan jullie voelsprieten al overeind. Maar daarachter staat dat iedereen helemala zelf moeten weten hoe ver dat ie gaat.
Onderaan zet ik dat ík blij ben dat ík heb doorgezet. En daarbij bedoel ik niet dat anderen dat niet gedaan hebben, daarbij bedoel ik dat ik zelf niet heb opgegeven terwijl ik daar normaal wel het type voor ben. Het heeft helemaal niks met jullie te maken of met dat anderen het niet (genoeg) geprobeerd hebben.

En als je er zelf al bij gaat zetten 'je bedoelt het vast niet zo' dan heb je waarschijnlijk gelijk dus hoef je er ook niet bovenop te springen. Dat je er iets anders in leest of bij voelt, daar kan de ander (in dit geval ik) niks aan doen. Dat zit dan puur in jezelf.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:16:16 #212
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104505078
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet bijgelezen maar jullie lezen gewoon heel erg selectief hoor!
Jullie stoppen gewoon met lezen nadat jullie hebben zien staan 'het kost wat moeite'. Dan staan jullie voelsprieten al overeind. Maar daarachter staat dat iedereen helemala zelf moeten weten hoe ver dat ie gaat.
Onderaan zet ik dat ík blij ben dat ík heb doorgezet. En daarbij bedoel ik niet dat anderen dat niet gedaan hebben, daarbij bedoel ik dat ik zelf niet heb opgegeven terwijl ik daar normaal wel het type voor ben. Het heeft helemaal niks met jullie te maken of met dat anderen het niet (genoeg) geprobeerd hebben.

En als je er zelf al bij gaat zetten 'je bedoelt het vast niet zo' dan heb je waarschijnlijk gelijk dus hoef je er ook niet bovenop te springen. Dat je er iets anders in leest of bij voelt, daar kan de ander (in dit geval ik) niks aan doen. Dat zit dan puur in jezelf.
+1
Zekers :Y helemaal mee eens.
Er zit natuurlijk een wezengroot verschil tussen "ff doorzetten" om de beginnende "hobbeltjes" misschien te overbruggen.
Maar doorzetten onder ontzettend veel frustratie en stress dat is weer een totaal andere categorie natuurlijk.
Dus ik vind dat Asy het goed omschreven heeft en helemaal niet dwingend...in mijn gevoel
Rayen 2½ jaar!
pi_104505115
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:08 schreef oeke het volgende:

[..]

Haha, het is echt zo anders dan de vorige keer! Bij jou ook? Je instelling ook?
Tenminste ik vind mijn bewustzijn van dat die kilo's er toch een stuk minder makkelijk afgingen dan ik dacht, wel mee helpen. ;)
Zo ook al die kilo's die ik hoopte te verliezen met bv geven. :P

Grappig dat verschil in perceptie.
Bij Ko was het probleem dat ik te vlakke tepels had.
Ik was ook heel losjes in de bv gestapt net als Aventura, maar achteraf had het me heel veel kopzorgen en stress en verdriet gescheeld als ik alleen al eerder geweten had dat er zoiets als een lactatiekundige bestond.
En niet zo eigenwijs was geweest te denken dat ik het zelf wel op kon lossen.
Nu ging ik daar pas na 4 weken heen, maar het heeft wel mijn bv gered.
Ko heeft trouwens in het begin ook kv gehad.
Zo zie je maar dat het per mens verschilt.
Mijn instelling is nu heel anders.. Bij Leia kwam ik meer dan 25 kilo aan (daar ergens ben ik gestopt met wegen) maar heej, ik was ZWANGER! EINDELIJK! Dus ik vrat me helemaal klem (hielp het ook niet mee dat ik gewoon ineens een mega eetlust had en geen seconde misselijk ben geweest...) Ik at Mart er gewoon uit :') en dat is heel knap! :')

En inderdaad, met BV val je mega af! :9 nou ik kwam er bijna van aan :') 11 maanden gevoed en geen gram kwijt }:|

Dit keer wil ik dus echt minimaal aankomen! :)
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:19:33 #214
250838 Fee-nix
pi_104505156
bodpa, idd vrede op aarde ;). Maar ik snap dat zo'n opmerking er in hakt. Vind het ook wel een behoorlijke lompe opmerking om tegen een verse moeder te maken eerlijk gezegd. En al helemaal als dus blijkt dat er geen acuut gevaar was. Zo zie je maar: soms zeggen mensen dingen die zij een seconde later alweer vergeten zijn en waar jij vervolgens bijna het gesticht van in kan ;).

En ik snap je redenatie over dat je er met de tweede niet aan gaat beginnen ook wel. Maar aan de andere kant: ik zou het juist fijn vinden als deze baby minder snel of minder vaak verkouden zou zijn dan Jesper. Ik denk zo: ik geef allebei mijn kinderen het beste wat ik op dat moment kan geven. En ik weet dat ik bij Jesper ook echt mijn best heb gedaan. En dat ik hem niet 'verpest' heb ofzo :P.

NTS dat is trouwens wel een goed idee om alvast eens met een lactatiekundige te gaan praten.
En ja Raantje! Bitterend! :P ~O> .
*O* Voor je mijlpaal!!
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:19:51 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104505164
Nou, als er staat ik ben blij dat ik heb doorgezet leest dat echt als in tegenstelling tot jullie die gestopt zijn. Die moesten nog wat harder doorzetten, en dat ging niet. Die hebben dus ook doorgezet.

De formulering die je zoekt is denk ik: ik ben blij dat mijn doorzetten wel het gewenste resultaat had. Wat jammer dat bij jullie het doorzetten niet tot dat resultaat leidde. Rot hoor.

Leest heel anders! We moeten namelijk als niet doorzetters ook nog regelmatig de vlag uitsteken voor langvoeders enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:23:40 #216
250838 Fee-nix
pi_104505259
O en trouwens... ik denk dat deze baby sowieso al minder vaak ziek gaat worden dan Jesper... Deze gaat namelijk straks niet naar het kdv, omdat ik thuis ben. Sowieso het eerste jaar (is het plan). Daarom: er zullen altijd verschillen zijn hoor, tussen hoe je omgaat met je kinderen. Je kunt ze nooit exact hetzelfde behandelen. En dat moet je denk ik ook niet willen. Ieder kind heeft zijn/haar eigen 'gebruiksaanwijzing' en reageert weer anders op je. Misschien moet ik ook wel veel strenger zijn tegen de tweede... Jesper is zo'n makkelijk kind en luistert zo goed, bij hem is dat niet nodig. Maar dat wil niet zeggen dat ik bij de tweede niet de zweep erover leg, mocht dat nodig zijn ;) ~O> hehehe. (<-- covie: kinderbescherming? :P)
pi_104505309
Hebben jullie eigenlijk 'breingeheimen' gezien van de week? Over het brein van het ongeboren kind? Daarin werd gesteld dat er theorieën zijn dat Foliumzuur tijdens de zwangerschap niet alleen een open ruggetje kan voorkomen, maar wanneer het de hele zwangerschap wordt geslikt het waarschijnlijk ook bepaalde gedragsproblemen in de toekomst kan 'beperken'/'voorkomen' en dat daar momenteel flink onderzoek naar wordt gedaan!

Interessant vond ik wel! Ik slik sowieso gewoon de hele zwangerschap een multivitamine waar ook foliumzuur inzit.
pi_104505327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:23 schreef Fee-nix het volgende:
O en trouwens... ik denk dat deze baby sowieso al minder vaak ziek gaat worden dan Jesper... Deze gaat namelijk straks niet naar het kdv, omdat ik thuis ben. Sowieso het eerste jaar (is het plan). Daarom: er zullen altijd verschillen zijn hoor, tussen hoe je omgaat met je kinderen. Je kunt ze nooit exact hetzelfde behandelen. En dat moet je denk ik ook niet willen. Ieder kind heeft zijn/haar eigen 'gebruiksaanwijzing' en reageert weer anders op je. Misschien moet ik ook wel veel strenger zijn tegen de tweede... Jesper is zo'n makkelijk kind en luistert zo goed, bij hem is dat niet nodig. Maar dat wil niet zeggen dat ik bij de tweede niet de zweep erover leg, mocht dat nodig zijn ;) ~O> hehehe. (<-- covie: kinderbescherming? :P)
Succes :P dan wordt jouw nieuwe baby waarschijnlijk vaker ziek in het eerste jaar van de basisschool :P de weerstand moeten ze hoe dan ook wel opbouwen ;) maar dat gebeurd dan wat later... ;)
pi_104505360
Haha Orea! Ik ging ook heel vaak een taartje eten alleen. Hazelnootgebak! :Y)
Nu hoef ik inderdaad ook niet zoveel aan te komen, ik had er nog 10 hangen van Ko. :')

Ach Buuf, je hoeft toch helemaal de vlag niet uit te hangen voor langvoedsters? Dat gebeurt toch in het bv-topic?
Moeilijk hoor, dat je het als zo verdrietig of pijnlijk hebt ervaren dat het nu nog steeds omhoog komt. :*

Ik zou het gewoon jammer vinden dat de algemene tendens hier is om uit te gaan van het negatieve wat betreft de bv. Het is mijns inziens gewoon goed om er ook positieve verhalen tegenover te stellen.

Boh Orea, ik vond dat gegeven wel interessant, maar de rest van het programma vond ik echt tenenkrommend. :@
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:28:14 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104505362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, als er staat ik ben blij dat ik heb doorgezet leest dat echt als in tegenstelling tot jullie die gestopt zijn. Die moesten nog wat harder doorzetten, en dat ging niet. Die hebben dus ook doorgezet.

De formulering die je zoekt is denk ik: ik ben blij dat mijn doorzetten wel het gewenste resultaat had. Wat jammer dat bij jullie het doorzetten niet tot dat resultaat leidde. Rot hoor.

Leest heel anders! We moeten namelijk als niet doorzetters ook nog regelmatig de vlag uitsteken voor langvoeders enzo.
Uhm, het is internet en getypte tekst. Ik had dat in mijn hoofd dus ik dácht dat het best duidelijk was.

En je degradeert jezelf (en anderen) door jezelf te kwalificeren als 'niet-doorzetters'.

Nog eventjes en ik moet hier al mijn woorden afwegen.
Dadelijk mag niemand meer zeggen dat zij lekker met haar dreumes de hele middag is gaan wandelen want ik kan dat niet en dan moet ik daar van huilen omdat ik me schuldig voel ten opzichte van mijn dreumes. En zeker onder invloed van hormonen...
Kom op zeg...
pi_104505383
:% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :%

Kom er nou eens uit beebjes!!! potverdorie!

:% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :% :%

Over borstvoeding vind ik dat niemand iemand ergens voor mag veroordelen.
Ook al probeer je het niet eens, dat is toch je eigen keuze? :{

Ik wilde het eerst ook niet omdat ik zo al overgevoelige tepels heb.
(Zonder zwanger te zijn kan ik heel veel bh's al niet eens aan, meer dan 2 nachten op mijn buik slapen en ze zijn al helemaal geïrriteerd.)

Maar ga het proberen omdat ik ook chronisch eczeem heb gehad, dus dan raden ze juist borstvoeding aan. Door een hel ga ik niet, want ik denk dat liefde en een blije moeder nog 10x gezonder is voor een kind dan bv.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:30:22 #222
250838 Fee-nix
pi_104505400
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:26 schreef Orea het volgende:

[..]

Succes :P dan wordt jouw nieuwe baby waarschijnlijk vaker ziek in het eerste jaar van de basisschool :P de weerstand moeten ze hoe dan ook wel opbouwen ;) maar dat gebeurd dan wat later... ;)
Klopt! En zo heeft ieder kind wel wat en iedere manier van omgaan met je kids heeft voordelen en nadelen :). (Mijn mama heeft mij geen bv gegeven en heeft me ook heel snel van de peuterspeelzaal gehaald omdat ik het niet leuk vond. Ben heel beschermd opgevoed. En blijkbaar had ik ook nog geen weerstand opgebouwd toen ik al van de middelbare school kwam, want toen ik naar de Pabo ging en stages ging lopen was ik echt ALLEEN MAAR ziek ziek ziek en verkouden)

O en breingeheimen niet gezien. Maar klinkt interessant. Gelukkig slik ik ook de hele zwangerschap multivit. met foliumzuur :).
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:32:44 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104505452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:04 schreef Fee-nix het volgende:
O en ook nog een stom schuldgevoel: wat als het nou wel lukt. Dan krijgt deze baby 'het beste' en heeft Jesper dat nooit gekregen :'( . Arme arme arme Jesper.... ( 8)7 ) (Jesper heeft het by the way hartstikke goed gedaan op kv! Zat altijd perfect op de curve en was een hele tevreden, blij baby :) )
Haha, dat herken ik wel. Mijn oudste kon ik door omstandigheden niet langer voeden dan een week en bij kind 2 en 3 ging het probleemloos, vanaf dag één. En de oudste had/heeft een allergietje hier en daar en groeit niet fantastisch. Terwijl hij dat misschien allemaal ook wel gehad zou hebben als hij wel bv gekregen zou hebben. Je weet het niet en daar hou ik me maar aan vast, plus dat ik mn best heb gedaan. Het kan aan zóveel dingen liggen, je hebt nou eenmaal niet alles in de hand. Mijn kind moest aansterken en had de kracht ook gewoon niet om de bv op gang te brengen. Nou dan houdt het in het belang van het kind ook gewoon op.
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 10:32:59 #224
5428 crew  miss_sly
pi_104505463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:19 schreef debuurvrouw het volgende:

Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk :')

naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104505513
In een ander licht. Ik ben potdikkeme nog steeds met m'n oren aan het kloten.
Ik mag hormoonzalfjes smeren enzo, telkens niet langer dan vijf dagen. Maar ik word er wel een beetje gestoord van :'). Misschien smeer ik niet lang genoeg, maarja. -O-.

Beebs van jessie en TJ: kom 's kijken wat Sinterklaas te bieden heeft! :7.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_104505516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:28 schreef oeke het volgende:
Haha Orea! Ik ging ook heel vaak een taartje eten alleen. Hazelnootgebak! :Y)
Nu hoef ik inderdaad ook niet zoveel aan te komen, ik had er nog 10 hangen van Ko. :')

Ach Buuf, je hoeft toch helemaal de vlag niet uit te hangen voor langvoedsters? Dat gebeurt toch in het bv-topic?
Moeilijk hoor, dat je het als zo verdrietig of pijnlijk hebt ervaren dat het nu nog steeds omhoog komt. :*

Ik zou het gewoon jammer vinden dat de algemene tendens hier is om uit te gaan van het negatieve wat betreft de bv. Het is mijns inziens gewoon goed om er ook positieve verhalen tegenover te stellen.

Boh Orea, ik vond dat gegeven wel interessant, maar de rest van het programma vond ik echt tenenkrommend. :@
Ja de rest was een beetje matig :P op zich is het concept heel interessant, maar de uitvoering had wel anders gemogen..

Ik kan me nog herinneren dat ik met krap 15 weken in het ziekenhuis lag ivm die stomme eileider (waarvan ze dachten dat het een blindedarm ontsteking was :')) en ze voor de zekerheid nog een inwendige echo maakte om te kijken of alles met etterbakje :P wel goed ging!

Ze stak de echo erin (mental pictures :P) en we keken recht op dametje haar hersentjes O+ :o zo bijzonder! Helaas 'zwom' etterbakje weg en konden we geen foto meer maken, maar dat beeld vergeet ik nooit meer, zó bijzonder!! O+
pi_104505534
Voor iedereen mag van mij de vlag uit.

Kuuks, je smeert al vanaf het begin toch?
Wat heb je dan toch? -O-
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:36:50 #228
250838 Fee-nix
pi_104505567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
:Y Precies! En ook wat Asy zegt!

Het blijft toch vaak je eigen onzekerheid en je schuldgevoelens waardoor je meteen in 'red alert' gaat als iemand iets niet precies zo voorzichtig en omstandig formuleert als je het graag zou zien. Dat herkennen bij jezelf en de tekst gewoon lezen als zijnde geschreven vanuit een goed hart en vanuit een eigen belevingswereld helpt al een stuk. De grootste schuldgevoelens worden niet aangepraat door iemand anders, dat doet dat stemmetje in je hoofd al. (Die waar je dus juist niet naar moet luisteren)
pi_104505570
Ik snap jou ook volkomen hoor Fee-nix, die redenatie kan ik volgen. En je hebt gelijk, je geeft je kinderen het beste wat je ze op dat moment kunt geven. Zo is het precies!
pi_104505625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:35 schreef covie het volgende:
Voor iedereen mag van mij de vlag uit.

Kuuks, je smeert al vanaf het begin toch?
Wat heb je dan toch? -O-
Nja, ik begon met druppels. Toen met een druppelkuur (à 130 euro zag ik later op de nota van de zorgverzekering :') ) en toen kreeg ik een ander smeersel. En toen wéér een ander smeersel. Toen een antibioticakuur en nu alleen nog hormoonzalf.

Schijnbaar komt het veel voor, en heeft m'n huisarts meer patiënten die vaker moeten smeren. Het is droog, jeukerig. En dan smeer ik, en dan trekt het wel weg. Maarja. Ik weet het ook niet. :o.

Misschien is er nu ook invloed van mn hormonen bij, waardoor het minder snel weggaat.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:39:01 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104505636
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:40:13 #232
250838 Fee-nix
pi_104505672
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:36 schreef bodpa09 het volgende:
Ik snap jou ook volkomen hoor Fee-nix, die redenatie kan ik volgen. En je hebt gelijk, je geeft je kinderen het beste wat je ze op dat moment kunt geven. Zo is het precies!
:Y

En ook wat covie zegt! Zelfs als je het niet wilt proberen, is dat alsnog een eigen keus! Maar tegenwoordig lijkt dat eigenlijk geeneens meer een optie te zijn. Maar ieder moet gewoon doen waar ze zich het lekkerst bij voelt! Echt, een baby heeft zoveel meeeeer aan een moeder die gewoon prima in haar vel zit!
pi_104505688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:40 schreef Fee-nix het volgende:
:Y

En ook wat covie zegt! Zelfs als je het niet wilt proberen, is dat alsnog een eigen keus! Maar tegenwoordig lijkt dat eigenlijk geeneens meer een optie te zijn. Maar ieder moet gewoon doen waar ze zich het lekkerst bij voelt! Echt, een baby heeft zoveel meeeeer aan een moeder die gewoon prima in haar vel zit!
Mooi gezegd.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:43:51 #234
250838 Fee-nix
pi_104505765
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.
Dit vind ik eigenlijk wel een mooie vergelijking. Als een vrouw een helse bevalling heeft gehad, dan gaan degenen met een makkelijke bevalling ook niet zeggen 'naja, eigenlijk is bevallen natuurlijk een eitje... je had gewoon ff zus of zo moeten doen'. Haha. Het is gewoon persoonlijk mensen. Per persoon verschillend dus.
pi_104505820
*O* voor mijlpaal NTS

Voor de dames bij wie bv niet ging zoals gewenst :*

&voor kuuks

Over bv: wil het graag proberen, maar geeft het moeilijkheden dan is 't niet anders.
Geen ervaring mee en ook niet in m'n omgeving dus zal t moeten ontdekken.

Vanmorgen de huisarts gebeld, nogsteeds ziek + verhoging.
Die man is van 't uitzieken, dus gevraagd of hij dit weer gaat adviseren, geen behoefte om door die kou te gaan + n uur te wachten daar voor t spreekuur. En ja hoor.. Uitzieken. Maandag weer bellen -O-
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:48:13 #236
250838 Fee-nix
pi_104505893
Vervelend Zoe :* . Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he. Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:50:18 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104505964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:43 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Per persoon verschillend dus.
En dan ook nog eens per bevalling en per bv.
pi_104505991
moggel :O

er zijn 4v pagina's gekomen sinds gisteren...mijn zwangere brein kan niet alles verwerken :@
iets over bv... :? misschien eerst koffie
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104506068
Sorry Buuf, maar het mededogen voor Wickie was bijvoorbeeld erg groot. Ze heeft veel steun gehad aan het bv topic. Ik vind het allemaal zo kort door de bocht en vooral lastig.
Het negatieve mag wel alle ruimte krijgen, maar voor het positieve is geen plaats want dan ben je meteen van de maffia? :N
En nu ben ik er klaar mee.

He Kuukske, wat vervelend. Hopelijk slaan de zalfjes toch nog aan. :*

Mooi Orea, de hersentjes, ik kan me voorstellen dat dat op je netvlies is gebrand. Ik heb dat met de ruggengraat dat vind ik altijd zo geweldig om te zien! O+

Hopelijk zakt de koorts snel, Zoe. Het lijkt me inderdaad niet raadzaam met hoge koorts rond te lopen in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Beterschap! :*
pi_104506100
Zoe schat je mag paracetamol nemen! 3x 1000mg zei de vk tegen mij..... :* :*
ik heb vaak genoeg aan 1 van 1000mg
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:56:21 #241
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104506117
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:34 schreef Kuukske het volgende:
In een ander licht. Ik ben potdikkeme nog steeds met m'n oren aan het kloten.
Ik mag hormoonzalfjes smeren enzo, telkens niet langer dan vijf dagen. Maar ik word er wel een beetje gestoord van :'). Misschien smeer ik niet lang genoeg, maarja. -O-.

Beebs van jessie en TJ: kom 's kijken wat Sinterklaas te bieden heeft! :7.
_O- Hij heeft genoeg hier met zijn ballon gespeeld en die eruit gegooid :P maar misschien is die nu met de gel aan het kliederen :+
Rayen 2½ jaar!
pi_104506158
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Fee-nix het volgende:
Vervelend Zoe :* . Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he. Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.
1graad das niet zo erg geloof ik, vannacht had ik wel hogere koorts

De huisarts ging er pas iets aan doen als ik een week koorts had -O-
Heb ook gevraagd of deze ellende slecht was v de zwangerschap, zegt de assistente: ben je al zwanger? Ik:uh ja.. 16weken
(staat toch bij de gegevens neem ik aan)
Maar nee was niet erg,.
pi_104506199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:55 schreef bitterend het volgende:
Zoe schat je mag paracetamol nemen! 3x 1000mg zei de vk tegen mij..... :* :*
ik heb vaak genoeg aan 1 van 1000mg
Ah bedankt :*
is gelukkig geen hoge koorts dat scheelt maar fijn voelt t niet

M'n arme beeb schud door elkaar met al t hoesten haha
pi_104506236
pcm helpt wel tegen verhoging...en geen hoge koorts is ook koorts! beterschap!

Kuuske wat is er met je oren?

TJ doe eens persen!

jessie jij ook! wat duurt het lang zeg :* :*
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:09:49 #245
250838 Fee-nix
pi_104506464
Wat slecht van de assistente Zoe! Niet eens weten dat je zwanger bent :N .

Maar wat bitterend zegt: paracetamol mag en helpt koorts te onderdrukken (al zou ik zelf niet meteen naar de 1000 mg grijpen). Anders bel je je vk even om te vragen wat te doen met koorts. Ik vind het echt niet verantwoord klinken van je ha die zegt dat ie t een week wil aankijken... Vreemd!

Ja wat een leeswerk he Bitterend! Jij slaapkop! :P

Oja en ik wilde alle dames nog bedanken voor de discussie :). Soms voel ik me zo nutteloos als ik weer een hele ochtend aan het fokken ben, haha. Maar dit was nuttig en heeft me weer wat nieuwe inzichten gegeven :) (verschillende standpunten zijn leerzaam). Dus nu ben ik niet de hele ochtend aan het fokken geweest, maar heb ik me de hele ochtend voorbereid op bv ;) hehehe. Klinkt beter, toch?!
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:12:26 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104506533
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:54 schreef oeke het volgende:
Sorry Buuf, maar het mededogen voor Wickie was bijvoorbeeld erg groot. Ze heeft veel steun gehad aan het bv topic. Ik vind het allemaal zo kort door de bocht en vooral lastig.
Het negatieve mag wel alle ruimte krijgen, maar voor het positieve is geen plaats want dan ben je meteen van de maffia? :N
En nu ben ik er klaar mee.

He Kuukske, wat vervelend. Hopelijk slaan de zalfjes toch nog aan. :*

Mooi Orea, de hersentjes, ik kan me voorstellen dat dat op je netvlies is gebrand. Ik heb dat met de ruggengraat dat vind ik altijd zo geweldig om te zien! O+

Hopelijk zakt de koorts snel, Zoe. Het lijkt me inderdaad niet raadzaam met hoge koorts rond te lopen in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Beterschap! :*
Ik zeg juist!! Dat er altijd zoveel ruimte is voor het positieve, en dat dit dan is omdat die persoon het zo goed heeft gedaan, en dat er géén ruimte is voor mislukking. Dat je niet hard genoeg geprobeerd hebt.

Maar goed, gevoelig onderwerp, ik ben weer weg.
pi_104506545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:57 schreef flugeltje het volgende:
Overigens werkt het beslissing nemen op dat moment zelf echt niet als je onder de hormonen zit, ik was blij toen de lactatiekundige de beslissing uiteindelijk voor me nam... Zelf bleef ik m'n grenzen maar verschuiven onder invloed van de schuldgevoelens... Daarom nu dus een vooraf vastgelegde en met Martijn doorgesproken grens...
Dat had ik met werk en bekkeninstabiliteit...ik durfde de beslissing niet te nemen om niet meer te komen en rustig aan te doen...ik voelde me een aansteller...iedereen zag dat het niet ging maar toch bleef ik maar door en door...tot de collega van HR en de osteopaat zeiden genoeg is genoeg....ga de rest van de zwangerschap rustig aan doen...
maar wat voelde ik me schuldig en stom :@
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:42 #248
250838 Fee-nix
pi_104506567
Ik denk dat ik maar de Bond Tegen Schuldgevoelens ga oprichten ;). Who's with me?
pi_104506648
Fee-nix, ja terwijl ik met 5 en 7 week nog langs ben geweest ivm pijnklachten
Achja.
Ik begin met 500mg en dat mocht ook van de vk.
Heb gezegt dat ik vanaf dinsdag koorts heb (is niet zo) maar dan kan ik tenminste maandag terecht.

En je bent goed bezig geweest met nieuwe info vergaren :Y
Hihi

Jessie en TJ zet m op! :*
pi_104506661
ja ik pak nu alle slaap die ik kan! straks kan het niet meer hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')