Hier kan ik me geheel bij aansluiten...quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:56 schreef Aventura het volgende:
Mijn houding tav borstvoeding was heel losjes. Ik vond t vanzelfsprekend om het te gaan geven en daarbij dacht ik, we zien wel hoe het gaat. Ik had me niet echt ingelezen,dwz ik had wel de algemene kennis, maar ik had bv geen idee welke problemen je ermee zou kunnen hebben. Ik had het probleem dat de baby te snel afviel en er een gat zat tussen het colostrum en een voldoende stabiele productie. Met behulp van kunstvoeding en kolven kon ik na een week volledig borstvoeden. Ik heb de mogelijkheid van kunstvoeding meteen omarmd. Ben in oplossingen gaan denken in plaats van te denken, ik faal. Ik weet dat er ook vrouwen zijn die kunstvoeding zouden hebben geweerd. Ik ben van mening dat dat voor veel meer stress zou hebben gezorgd. En voor mn baby was het ook het beste. Kortom, ik zou proberen er losjes mee om te gaan en niet met hand en tand vast te houden aan een perfecte borstvoeding.
Was ook 'figure of speach'quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik hierboven niets van dat alles
Ik moet zeggen dat ik voor ik zelf een kind had en bv gaf, er veel feller in was. Ik weet nu veel beter hoe gevoelig alles ligt. Ik ga ervan uit dat iedereen het beste met haar kind voor heeft. En dat beste is niet vanzelfsprekend bv geven. Een baby heeft veel meer nodig dan alleen bv, maar heeft denk ik vele meer aan een moeder die zich prettig voelt. En of dat nou betekent dat je lang, kort of geen bv geeft, is aan de moeder om te bepalen.
Ik heb wel eens geadviseerd om contact op te nemen met een lk, gewoon omdat ik dacht dat ze daar iets aan zou kunnen hebben en niet wist dat zo iemand bestond. In dat geval heeft ze ook contact opgenomen en heeft dat ook heel erg geholpen. Als ze dat niet had gedaan, was dat ook prima geweest, maar ik wilde haar de informatie niet onthouden.
Ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is om onder invloed van hormonen te beslissen dat het wellicht beter is om te stoppen. ik kan me dus ook goed voorstellen dat flugeltje voor zichzelf al vooraf een limiet stelt.
Goed advies!quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:56 schreef Aventura het volgende:
Mijn houding tav borstvoeding was heel losjes. Ik vond t vanzelfsprekend om het te gaan geven en daarbij dacht ik, we zien wel hoe het gaat. Ik had me niet echt ingelezen,dwz ik had wel de algemene kennis, maar ik had bv geen idee welke problemen je ermee zou kunnen hebben. Ik had het probleem dat de baby te snel afviel en er een gat zat tussen het colostrum en een voldoende stabiele productie. Met behulp van kunstvoeding en kolven kon ik na een week volledig borstvoeden. Ik heb de mogelijkheid van kunstvoeding meteen omarmd. Ben in oplossingen gaan denken in plaats van te denken, ik faal. Ik weet dat er ook vrouwen zijn die kunstvoeding zouden hebben geweerd. Ik ben van mening dat dat voor veel meer stress zou hebben gezorgd. En voor mn baby was het ook het beste. Kortom, ik zou proberen er losjes mee om te gaan en niet met hand en tand vast te houden aan een perfecte borstvoeding.
+1quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:01 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/250
838]Fee-nix[/url] het volgende:
[..]
Goed advies!
Op vrijdag 18 november 2011 09:45 schreef Fee-nix het volgende:
Haha, het is echt zo anders dan de vorige keer! Bij jou ook? Je instelling ook?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:56 schreef Orea het volgende:
Netjes Oekik hoop ook dat ik qua gewicht even zo blijf voorlopig
Ik ben helemaal niet bijgelezen maar jullie lezen gewoon heel erg selectief hoor!quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:43 schreef Asyniur het volgende:
Dames die borstvoeding willen gaan geven: ik kan een beetje inlezen ook wel aanraden
Het gaat niet vanzelf in den beginneHet kost wat moeite, bij sommigen iets meer dan bij anderen. Je moet zelf weten hoe ver je gaat, maar ik zou niet van tevoren als vast zetten wanneer het 'moet' gaan of wanneer je 'mag' opgeven. Ik zou het gewoon afwachten en op het moment dat je bezig bent die beslissingen nemen.
In het begin doen je tepels echt wel zeer want die zijn gevoelig en dan zet je kindje er een vacuum nijptangetje opmaar op den duur zijn je tepels daar aan gewend. De tsr kán wat zeer (blijven) doen, maar dat is bij mij na een paar maanden ook weggetrokken.
Ik ben in elk geval blij dat ik in het begin even heb doorgezet. Verder heb ik nooit meer problemen gehad.
+1quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet bijgelezen maar jullie lezen gewoon heel erg selectief hoor!
Jullie stoppen gewoon met lezen nadat jullie hebben zien staan 'het kost wat moeite'. Dan staan jullie voelsprieten al overeind. Maar daarachter staat dat iedereen helemala zelf moeten weten hoe ver dat ie gaat.
Onderaan zet ik dat ík blij ben dat ík heb doorgezet. En daarbij bedoel ik niet dat anderen dat niet gedaan hebben, daarbij bedoel ik dat ik zelf niet heb opgegeven terwijl ik daar normaal wel het type voor ben. Het heeft helemaal niks met jullie te maken of met dat anderen het niet (genoeg) geprobeerd hebben.
En als je er zelf al bij gaat zetten 'je bedoelt het vast niet zo' dan heb je waarschijnlijk gelijk dus hoef je er ook niet bovenop te springen. Dat je er iets anders in leest of bij voelt, daar kan de ander (in dit geval ik) niks aan doen. Dat zit dan puur in jezelf.
Mijn instelling is nu heel anders.. Bij Leia kwam ik meer dan 25 kilo aan (daar ergens ben ik gestopt met wegen) maar heej, ik was ZWANGER! EINDELIJK! Dus ik vrat me helemaal klem (hielp het ook niet mee dat ik gewoon ineens een mega eetlust had en geen seconde misselijk ben geweest...) Ik at Mart er gewoon uitquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:08 schreef oeke het volgende:
[..]
Haha, het is echt zo anders dan de vorige keer! Bij jou ook? Je instelling ook?
Tenminste ik vind mijn bewustzijn van dat die kilo's er toch een stuk minder makkelijk afgingen dan ik dacht, wel mee helpen.
Zo ook al die kilo's die ik hoopte te verliezen met bv geven.
Grappig dat verschil in perceptie.
Bij Ko was het probleem dat ik te vlakke tepels had.
Ik was ook heel losjes in de bv gestapt net als Aventura, maar achteraf had het me heel veel kopzorgen en stress en verdriet gescheeld als ik alleen al eerder geweten had dat er zoiets als een lactatiekundige bestond.
En niet zo eigenwijs was geweest te denken dat ik het zelf wel op kon lossen.
Nu ging ik daar pas na 4 weken heen, maar het heeft wel mijn bv gered.
Ko heeft trouwens in het begin ook kv gehad.
Zo zie je maar dat het per mens verschilt.
Succesquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:23 schreef Fee-nix het volgende:
O en trouwens... ik denk dat deze baby sowieso al minder vaak ziek gaat worden dan Jesper... Deze gaat namelijk straks niet naar het kdv, omdat ik thuis ben. Sowieso het eerste jaar (is het plan). Daarom: er zullen altijd verschillen zijn hoor, tussen hoe je omgaat met je kinderen. Je kunt ze nooit exact hetzelfde behandelen. En dat moet je denk ik ook niet willen. Ieder kind heeft zijn/haar eigen 'gebruiksaanwijzing' en reageert weer anders op je. Misschien moet ik ook wel veel strenger zijn tegen de tweede... Jesper is zo'n makkelijk kind en luistert zo goed, bij hem is dat niet nodig. Maar dat wil niet zeggen dat ik bij de tweede niet de zweep erover leg, mocht dat nodig zijn![]()
hehehe. (<-- covie: kinderbescherming?
)
Uhm, het is internet en getypte tekst. Ik had dat in mijn hoofd dus ik dácht dat het best duidelijk was.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, als er staat ik ben blij dat ik heb doorgezet leest dat echt als in tegenstelling tot jullie die gestopt zijn. Die moesten nog wat harder doorzetten, en dat ging niet. Die hebben dus ook doorgezet.
De formulering die je zoekt is denk ik: ik ben blij dat mijn doorzetten wel het gewenste resultaat had. Wat jammer dat bij jullie het doorzetten niet tot dat resultaat leidde. Rot hoor.
Leest heel anders! We moeten namelijk als niet doorzetters ook nog regelmatig de vlag uitsteken voor langvoeders enzo.
Klopt! En zo heeft ieder kind wel wat en iedere manier van omgaan met je kids heeft voordelen en nadelenquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:26 schreef Orea het volgende:
[..]
Succesdan wordt jouw nieuwe baby waarschijnlijk vaker ziek in het eerste jaar van de basisschool
de weerstand moeten ze hoe dan ook wel opbouwen
maar dat gebeurd dan wat later...
Haha, dat herken ik wel. Mijn oudste kon ik door omstandigheden niet langer voeden dan een week en bij kind 2 en 3 ging het probleemloos, vanaf dag één. En de oudste had/heeft een allergietje hier en daar en groeit niet fantastisch. Terwijl hij dat misschien allemaal ook wel gehad zou hebben als hij wel bv gekregen zou hebben. Je weet het niet en daar hou ik me maar aan vast, plus dat ik mn best heb gedaan. Het kan aan zóveel dingen liggen, je hebt nou eenmaal niet alles in de hand. Mijn kind moest aansterken en had de kracht ook gewoon niet om de bv op gang te brengen. Nou dan houdt het in het belang van het kind ook gewoon op.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:04 schreef Fee-nix het volgende:
O en ook nog een stom schuldgevoel: wat als het nou wel lukt. Dan krijgt deze baby 'het beste' en heeft Jesper dat nooit gekregen. Arme arme arme Jesper.... (
) (Jesper heeft het by the way hartstikke goed gedaan op kv! Zat altijd perfect op de curve en was een hele tevreden, blij baby
)
Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijkquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Leest heel anders! We moeten namelijk als niet doorzetters ook nog regelmatig de vlag uitsteken voor langvoeders enzo.
Ja de rest was een beetje matigquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:28 schreef oeke het volgende:
Haha Orea! Ik ging ook heel vaak een taartje eten alleen. Hazelnootgebak!
Nu hoef ik inderdaad ook niet zoveel aan te komen, ik had er nog 10 hangen van Ko.
Ach Buuf, je hoeft toch helemaal de vlag niet uit te hangen voor langvoedsters? Dat gebeurt toch in het bv-topic?
Moeilijk hoor, dat je het als zo verdrietig of pijnlijk hebt ervaren dat het nu nog steeds omhoog komt.
Ik zou het gewoon jammer vinden dat de algemene tendens hier is om uit te gaan van het negatieve wat betreft de bv. Het is mijns inziens gewoon goed om er ook positieve verhalen tegenover te stellen.
Boh Orea, ik vond dat gegeven wel interessant, maar de rest van het programma vond ik echt tenenkrommend.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk
naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
Nja, ik begon met druppels. Toen met een druppelkuur (à 130 euro zag ik later op de nota van de zorgverzekeringquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:35 schreef covie het volgende:
Voor iedereen mag van mij de vlag uit.
Kuuks, je smeert al vanaf het begin toch?
Wat heb je dan toch?![]()
Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dit klinkt ook niet heel fijn, eigenlijk
naar mijn idee hoeft er voor niemand de vlag uit of de zweep erover. Gewoon ieder in de eigen waarde laten lijkt me het beste idee.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:36 schreef bodpa09 het volgende:
Ik snap jou ook volkomen hoor Fee-nix, die redenatie kan ik volgen. En je hebt gelijk, je geeft je kinderen het beste wat je ze op dat moment kunt geven. Zo is het precies!
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:40 schreef Fee-nix het volgende:
![]()
En ook wat covie zegt! Zelfs als je het niet wilt proberen, is dat alsnog een eigen keus! Maar tegenwoordig lijkt dat eigenlijk geeneens meer een optie te zijn. Maar ieder moet gewoon doen waar ze zich het lekkerst bij voelt! Echt, een baby heeft zoveel meeeeer aan een moeder die gewoon prima in haar vel zit!
Dit vind ik eigenlijk wel een mooie vergelijking. Als een vrouw een helse bevalling heeft gehad, dan gaan degenen met een makkelijke bevalling ook niet zeggen 'naja, eigenlijk is bevallen natuurlijk een eitje... je had gewoon ff zus of zo moeten doen'. Haha. Het is gewoon persoonlijk mensen. Per persoon verschillend dus.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het was ook reuze sarcastisch. Maar je mag wel jompeljuichen over een langvoeder, maar je mag niet wat meededogen vragen voor diegene waar het niet gelukt is. Want die lezen het allemaal verkeerd en zo was het niet bedoeld. Het os gewoon altijd supermakkelijk oordelen over een ander als dingen bij jezelf goed gaan. Omdat men meestal de oorzaak van het goedgaan niet aan toeval of geluk toeschrijft maar aan de mate van waarin je er mee bezig was. En dan is het ongeloofwaardig als je ineens zegt ja, als het niet lukt is het domme pech. Ik had makkelijke bevallingen en moet mijzelf echt voorhouden dat het een gelukje was. Dat die ander waar het moeilijk ging gewoon veel pech had. Je doet wat je kan, en de rest is toeval en geluk.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:34 schreef Kuukske het volgende:
In een ander licht. Ik ben potdikkeme nog steeds met m'n oren aan het kloten.
Ik mag hormoonzalfjes smeren enzo, telkens niet langer dan vijf dagen. Maar ik word er wel een beetje gestoord van. Misschien smeer ik niet lang genoeg, maarja.
.
Beebs van jessie en TJ: kom 's kijken wat Sinterklaas te bieden heeft!.
1graad das niet zo erg geloof ik, vannacht had ik wel hogere koortsquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Fee-nix het volgende:
Vervelend Zoe. Maar hoeveel verhoging heb je? Want echt koorts is niet zo goed voor de baby he. Als je echt koorts hebt, zou ik wat meer aandringen bij je ha. Vragen om tenminste iets dat dat kan onderdrukken.
Ah bedanktquote:Op vrijdag 18 november 2011 10:55 schreef bitterend het volgende:
Zoe schat je mag paracetamol nemen! 3x 1000mg zei de vk tegen mij.....![]()
![]()
ik heb vaak genoeg aan 1 van 1000mg
Ik zeg juist!! Dat er altijd zoveel ruimte is voor het positieve, en dat dit dan is omdat die persoon het zo goed heeft gedaan, en dat er géén ruimte is voor mislukking. Dat je niet hard genoeg geprobeerd hebt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:54 schreef oeke het volgende:
Sorry Buuf, maar het mededogen voor Wickie was bijvoorbeeld erg groot. Ze heeft veel steun gehad aan het bv topic. Ik vind het allemaal zo kort door de bocht en vooral lastig.
Het negatieve mag wel alle ruimte krijgen, maar voor het positieve is geen plaats want dan ben je meteen van de maffia?![]()
En nu ben ik er klaar mee.
He Kuukske, wat vervelend. Hopelijk slaan de zalfjes toch nog aan.
Mooi Orea, de hersentjes, ik kan me voorstellen dat dat op je netvlies is gebrand. Ik heb dat met de ruggengraat dat vind ik altijd zo geweldig om te zien!
Hopelijk zakt de koorts snel, Zoe. Het lijkt me inderdaad niet raadzaam met hoge koorts rond te lopen in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Beterschap!
Dat had ik met werk en bekkeninstabiliteit...ik durfde de beslissing niet te nemen om niet meer te komen en rustig aan te doen...ik voelde me een aansteller...iedereen zag dat het niet ging maar toch bleef ik maar door en door...tot de collega van HR en de osteopaat zeiden genoeg is genoeg....ga de rest van de zwangerschap rustig aan doen...quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:57 schreef flugeltje het volgende:
Overigens werkt het beslissing nemen op dat moment zelf echt niet als je onder de hormonen zit, ik was blij toen de lactatiekundige de beslissing uiteindelijk voor me nam... Zelf bleef ik m'n grenzen maar verschuiven onder invloed van de schuldgevoelens... Daarom nu dus een vooraf vastgelegde en met Martijn doorgesproken grens...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |