Hier nog eentje.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:55 schreef snoopy het volgende:
Ik ben het met flugel eens, ik voel dat net zo.
Tuurlijk is inlezen goed... Ik probeer met mijn verhaal alleen duidelijk te maken dat het gewoon zo kan zijn dat het NIET lukt... En dat heeft niet altijd met doorzettingsvermogen of het niet aankunnen van een 'wat lastiger' start te maken...quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:03 schreef Webkim het volgende:
Nouja, het is gewoon waar dat qua borstvoeding een beetje voorbereiding helpt, omdat je dan weet wat je kan, of zou kunnen verwachten. Bij schaapjes lijkt het doodsimpel: een lammetje begint gelijk te drinken bij de moeder, niks aan de hand. Bij mensenbaby's is de start soms wat lastiger.
Daarbij kan inlezen dus wel goed doen, of het telefoonnummer van een deskundige (VBN of lactatiekundige) paraat houden in je ziekenhuistas of thuis.
Spuit elf, maar Sushi mag je nu ook al hoor! Je moet alleen zorgen dat het verse vis isquote:Op donderdag 17 november 2011 21:46 schreef bitterend het volgende:
Maar sushi mag ik wel toch?? en rode vlees?
Ik heb soms ook het gevoel dat lactatiekundigen allemaal wat anders zeggen... Toen Jesper twee weken was heeft er eentje bij mij meegekeken (hij lag toen in het ziekenhuis en zij was toch aanwezig) en die constateerde toen al dat ik een enorme overproductie had... Maar vervolgens kreeg ik wat foldertjes en dat was dat...quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou Webkim, ik belde bij mijn oudste met 6 weken naar mijn steunpunt mevrouw van borstvoeding natuurlijk en ik werd toen uitgelachen!!!je kon volgens die mevrouw met 6weken geen overlactatie hebben.
Ik heb zelf tijdens mijn stage een borstvoedingscursus gedaan (extra) heb voorlichting gegeven, wist van de hoed en de rand en kreeg mijn Eigen voeding niet op de rit. Het helpt soms gewoon niet alles te weten.
Dat is het dus precies!! Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat een succesvolle voedster op het moment dat ik mijn verhaal vertelde zei dat het 'naar' of 'vervelend' was... Nope, er wordt altijd meteen verwezen naar lactatiekundigen (had ik) goed kolven (deed ik) vaak aanleggen (check) en allerhande andere zaken... De schuld wordt eerst bij de moeder of haar doorzettingsvermogen gelegd onder het mom dat iedereen toch kan voeden... Dat voelt wel eens erg kutquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:07 schreef Fee-nix het volgende:
En ik blijf bij dit onderwerp altijd het gevoel houden dat ik me moet verdedigen...
Jup, t is nooit eens zo dat iemand vraagt: en hoe ging de bv? En dat ik daar dan kort en krachtig op kan antwoorden: nee dat ging absoluut niet. Ik moet altijd van mezelf dan het hele verhaal doen en vooral duidelijk uitleggen wat er dan zo vreselijk aan was...quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is het dus precies!! Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat een succesvolle voedster op het moment dat ik mijn verhaal vertelde zei dat het 'naar' of 'vervelend' was... Nope, er wordt altijd meteen verwezen naar lactatiekundigen (had ik) goed kolven (deed ik) vaak aanleggen (check) en allerhande andere zaken... De schuld wordt eerst bij de moeder of haar doorzettingsvermogen gelegd onder het mom dat iedereen toch kan voeden... Dat voelt wel eens erg kut
quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:07 schreef Fee-nix het volgende:
Mogguh dames!
Nog een nieuwe babietjes zie ik... Hoewel het natuurlijk KAN dat Jessie al ligt te genieten.
En zo is dat....quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Tuurlijk is inlezen goed... Ik probeer met mijn verhaal alleen duidelijk te maken dat het gewoon zo kan zijn dat het NIET lukt... En dat heeft niet altijd met doorzettingsvermogen of het niet aankunnen van een 'wat lastiger' start te maken...
quote:
Te weinig vruchtwater, dus dit duidt dan meestal op een mindere werking van de placenta.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:25 schreef amaranta het volgende:
Waarom werd je ookalweer ingeleid TJ Heb het badt wel ergens gelezen, maar niet opgeslagrn.
Hoplelijk doet de gel zn werk
Ik plaatste net mijn bericht en toen las ik je bericht van Jessie.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:25 schreef miss-jones25 het volgende:
Nee hoor bij Jessie ook geen actie
had net boven jou post een berichtje neergezet er over![]()
Maar blijven duimen voor jullie hoor dat er nu snel wat gebeurd
Volgens mij zeg ik hierboven niets van dat allesquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is het dus precies!! Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat een succesvolle voedster op het moment dat ik mijn verhaal vertelde zei dat het 'naar' of 'vervelend' was... Nope, er wordt altijd meteen verwezen naar lactatiekundigen (had ik) goed kolven (deed ik) vaak aanleggen (check) en allerhande andere zaken... De schuld wordt eerst bij de moeder of haar doorzettingsvermogen gelegd onder het mom dat iedereen toch kan voeden... Dat voelt wel eens erg kut
Dat klinkt ook heeeel eng! Brrr... Je moet er toch niet aan denken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:17 schreef bodpa09 het volgende:
Het was vooral die opmerking over wegslapen die het hem deed, ik dacht echt dat ze bedoelde dat hij zo maar opeens dood zou gaan.
enquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:18 schreef Orea het volgende:
Het is nooit goed namelijk, niet alleen op bv gebiedmen heeft altijd overal wel wat op aan te merken... Jullie doen het allemaal goed, naar mijn mening!!!
Allebei lief!quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voor ik zelf een kind had en bv gaf, er veel feller in was. Ik weet nu veel beter hoe gevoelig alles ligt. Ik ga ervan uit dat iedereen het beste met haar kind voor heeft. En dat beste is niet vanzelfsprekend bv geven. Een baby heeft veel meer nodig dan alleen bv, maar heeft denk ik vele meer aan een moeder die zich prettig voelt. En of dat nou betekent dat je lang, kort of geen bv geeft, is aan de moeder om te bepalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |