quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Haha Ekehaarquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jonguh, niets zo mooi als trainingswedstrijdjes. In kou, regen en andere ellende 40 km naar Ekehaar fietsen. Daar een beetje opwarmen in het dorpscafe en je rugnummer halen. Dan vervolgens 2 rondes met je billen bloot aan het elastiek hangen. Vervolgens 40 minuten afzien in de mongolenwaaiereen bak koffie drinken en dan weer verkleumd op de fiets naar huis. Om vervolgens thuis compleet dood te zijn, je kast in te duiken voor iets eetbaars en op de bank in slaap vallen. Heb er nu alweer zin in
Net als vallen. Maar ik val nooit, dus kan ik er mee door het zout fietsen.quote:
Ja, mijn goede koersfiets blijft lekker binnen voorlopig. Ik heb een oud fietsje wat nog prima loopt voor de wintermaanden.quote:
Netjesquote:Op woensdag 16 november 2011 17:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha Ekehaar![]()
Heb ik ook nog wel gereden...ooit eens 4e bij de Nieuwelingen geweest.
Wat voor ketting ligt erop?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:01 schreef el_burro het volgende:
Hoi allen,
sinds een maand of 2 ben ik ook begonnen met wielrennen i.v.m. verhuizing van het bedrijf waar ik voor werk en ik moet zeggen dat dit meer dan goed bevalt
Echter sinds een week of wat ratelt er van alles en nog wat en ik krijg de ratel er niet uit... Ik heb een fietslift en als ik aan de pedalen draai wordt het ratelen wel minder, maar gaat nooit helemaal weg... Hebben jullie hier ervaring mee? Als mijn derailleur altijd ratelt in de fietslift lijkt het me onmogelijk om alles te finetunen lijkt me zo? Het gaat om een shimano ultegra triple versnelling...
Bedankt voor de hulp!
El burro
Wow, alsof dat nu zin heeft. Leuk is het natuurlijk welquote:Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
Bij sommige clubs kan je nu ook in de avond trainingswedstrijdjes rijden op een verlichte baan.
Valt me tegen Tommekequote:Op donderdag 17 november 2011 14:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wow, alsof dat nu zin heeft. Leuk is het natuurlijk wel
Pfff, lijken me pittige koersen!
@el_burro: Is moeilijk wat van te zeggen vanachter m'n beeldscherm
Ik geef ook weleens een draai aan de pedalen als m'n fiets in de lucht hangt en ik hoor dan geen verschil met "normaal".. Ik weet niet precies wat je met ratel bedoelt, want helemaal geruisloos draait de boel natuurlijk nooit.. Als het echt een harde ratel is die er niet in hoort dan zou ik het boeltje eens goed (laten) nakijken..quote:Op donderdag 17 november 2011 14:42 schreef el_burro het volgende:
[..]
Valt me tegen Tommeke
Eigenlijk is de grote hamvraag in deze: ratelt je derailleur altijd als deze in de fietslift hangt zonder dat je echt kracht op beide pedalen zet of hoort deze dan al niet te ratelen?
Nee, dan niet, enkel als mijn derailleur draait door toedoen van mezelfquote:Op donderdag 17 november 2011 14:58 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik geef ook weleens een draai aan de pedalen als m'n fiets in de lucht hangt en ik hoor dan geen verschil met "normaal".. Ik weet niet precies wat je met ratel bedoelt, want helemaal geruisloos draait de boel natuurlijk nooit.. Als het echt een harde ratel is die er niet in hoort dan zou ik het boeltje eens goed (laten) nakijken..
Even een kort vraagje, als je alleen je achterwiel draait en dus de pedalen en ketting enzo stil houdt, hoor je de ratel dan ook?
Ok, nou ja als het aan de ketting ligt, heeft shimano niet echt zijn best gedaan geloof ik... In het begin had ik er ook geen last van, maar ik fiets dan ook wel aardig wat km's... Ik zal eens kijken voor een andere kettingquote:Op donderdag 17 november 2011 15:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bekend probleem met de 6703. Probeer eens een andere ketting, een kmc bijvoorbeeld.
Na een beetje googlen zijn hier inderdaad meer mensen die hier "last" van hebben... Ik stoor me er niet echt aan, maar zouden hier onderdelen extra door kunnen slijten? Anders wordt het een ander verhaal natuurlijkquote:Op donderdag 17 november 2011 15:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bekend probleem met de 6703. Probeer eens een andere ketting, een kmc bijvoorbeeld.
Ik fiets erg veel (ruim 200 km per week), maar heb hem pas 2 maanden... Als dat nu al slijt, dan wordt dat wat in de toekomst :/quote:Op donderdag 17 november 2011 15:57 schreef marcodej het volgende:
Misschien gewoon slijtage, of afstelling?
ja dan kun je redelijk rap je cassette ook gaan vervangenquote:Op donderdag 17 november 2011 16:00 schreef cafca het volgende:
Als je ketting is versleten, slijt de rest daardoor wel sneller, heb ik me laten vertellen
Daarom ook altijd je ketting tijdig vervangen! Een ketting is namelijk tig keer goedkoper dan cassette + voorbladen en het schakelt nog eens fijner ook als die goed is.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:00 schreef cafca het volgende:
Als je ketting is versleten, slijt de rest daardoor wel sneller, heb ik me laten vertellen
Ah, ok... Ja, een collega van me komt ook altijd op de racefiets naar het werk en heeft ook een 6703... Heeft overigens hetzelfde "probleem"... Ketting tijdig vervangen is sowieso een goede tipquote:Op donderdag 17 november 2011 16:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daarom ook altijd je ketting tijdig vervangen! Een ketting is namelijk tig keer goedkoper dan cassette + voorbladen en het schakelt nog eens fijner ook als die goed is.
Slijtage kan je betrouwbaar checken met een kettingchecker.
[ afbeelding ]
Het probleem met de 6703 en het geratel heeft overigens niets van doen met slijtage, dit is gewoon een vervelend foutje van Shimano. Het vreemde is, de één heeft er enorm last van, de andere fiets heeft nergens last van.
Hehe, zal mijn portemonnee waarschijnlijk wat minder vinden... Ik fiets niet voor niets elke dag naar het werkquote:Op donderdag 17 november 2011 16:14 schreef Yankee het volgende:
Als je een beetje een baas bent, kmc gold:
[ afbeelding ]
Ongeveer 5000km afhankelijk van de omstandigheden. Ik denk dat el burro z'n derrie moet bijstellen maar dat kan ik alleen maar gissen.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe lang gaat een ketting ongeveer mee? Ik weet niet welke ketting er nu op ligt (kan wel ff kijken straks). Hij heeft nu zo'n 2.5-3k kilometers gemaakt denk ik.
Mountainbiken is dé oplossing voor wie in de winter wil fietsen. Ik ga af en toe naar het parcours van Bergen/Schoorl. Maar mijn MTB staat bij mijn ouders in de omgeving Enkhuizen, en daar vind je ook al genoeg paadjes om leuk doorheen te scheuren én zelfs een door de lokale wielerclub aangelegd parcours op een oude vuilnisbelt. Echt heel leuk gedaan.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ben aan het hardlopen. Fietsen is te koud, en duurt te lang. Geen tijd voor, helaas.
Oksol is onze MTB koning!quote:Op donderdag 17 november 2011 18:03 schreef thettes het volgende:
[..]
Mountainbiken is dé oplossing voor wie in de winter wil fietsen. Ik ga af en toe naar het parcours van Bergen/Schoorl. Maar mijn MTB staat bij mijn ouders in de omgeving Enkhuizen, en daar vind je ook al genoeg paadjes om leuk doorheen te scheuren én zelfs een door de lokale wielerclub aangelegd parcours op een oude vuilnisbelt. Echt heel leuk gedaan.
Maar als ik geen zin heb om richting ouders te gaan ben ik idd ook gedwongen te gaan hardlopen. Geen straf hoor
Je had dat bokbier ook van te voren moeten drinken!quote:Op donderdag 17 november 2011 18:28 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ATB aardig wat. Kan het ondertussen een beetje, dus dan is het leuk. Afgelopen zaterdag 55km helletocht.. 09:00 vertrok ik, 11:10 zat ik aan 't bokbier + erwtensoep. En dan heb ik ook nog korte pauze gehad. Helletocht noemen ze het dan.. pff.
Mijn fietsenmaker zegt ongeveer elke 3-4k km. Als je op tijd vervangt hoef je nooit je voorblad en cassette te vervangen.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ongeveer 5000km afhankelijk van de omstandigheden. Ik denk dat el burro z'n derrie moet bijstellen maar dat kan ik alleen maar gissen.
Zonder kettingchecker is het ook prima te zien door de ketting op het grote blad te leggen en met een balpen kijken hoeveel ruimte er tussen het grote blad en de schakels zit..quote:Op donderdag 17 november 2011 16:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daarom ook altijd je ketting tijdig vervangen! Een ketting is namelijk tig keer goedkoper dan cassette + voorbladen en het schakelt nog eens fijner ook als die goed is.
Slijtage kan je betrouwbaar checken met een kettingchecker.
[ afbeelding ]
Het probleem met de 6703 en het geratel heeft overigens niets van doen met slijtage, dit is gewoon een vervelend foutje van Shimano. Het vreemde is, de één heeft er enorm last van, de andere fiets heeft nergens last van.
Dat is onzin.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn fietsenmaker zegt ongeveer elke 3-4k km. Als je op tijd vervangt hoef je nooit je voorblad en cassette te vervangen.
Hoe bedoel je? Ik zit nu zo rond de wisselafstand denk ik. Kan ik er meteen squirtlube opdoenquote:[..]
Zonder kettingchecker is het ook prima te zien door de ketting op het grote blad te leggen en met een balpen kijken hoeveel ruimte er tussen het grote blad en de schakels zit..
Na 1000km geeft die kettingchecker al aan dat de ketting versleten is..
quote:Op donderdag 17 november 2011 22:02 schreef kaasplankje het volgende:
Na elke 250km ketting wisselen? Dan mag je 'm zowat meenemen in je zak van je shirt zadeltasje zeker?
Nee, heb ik mensen voor.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:02 schreef kaasplankje het volgende:
Na elke 250km ketting wisselen? Dan mag je 'm zowat meenemen in je zak van je shirt zeker?
Voor minder dan 3 tientjes heb je ook een KMC X10L. waarschijnlijk al een stuk lichter dan een 6703 en gegarandeerd veel beter schakelend.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:19 schreef el_burro het volgende:
[..]
Hehe, zal mijn portemonnee waarschijnlijk wat minder vinden... Ik fiets niet voor niets elke dag naar het werk
Even los van die files waar ik een schijthekel aan heb
Waarom is een ultegra ketting minder goed dan een "B" merk? (B merk omdat geen shimano)? Je zou verwachten dat een Shimanoketting het goed doet op een shimanogroep.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor minder dan 3 tientjes heb je ook een KMC X10L. waatschijnlijk al een stuk lichter dan een 6703 en gegarandeerd veel beter schakelend.
Wat weet jij er nou van of dat onzin is. Die FM doet enkel in race en mountainbikes. Al 50 jaar (zijn vader is ooit begonnen) een specialist.. Hij heeft dat van de ketting zelf ondervonden. Als je al zo lang in het vak zit. Altijd klaar staat voor je klanten, zelf na sluitingstijd kunnen bellen en langskomen, dan weet je echt wel waar je over praat. Die vader en zoon leven voor de fietssport.quote:
Precies, kwestie van op tijd wisselen!quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor minder dan 3 tientjes heb je ook een KMC X10L. waarschijnlijk al een stuk lichter dan een 6703 en gegarandeerd veel beter schakelend.
En voorbladen wisselen.... Nog nooit gedaan bij diverse Campa Choris groepen. Ooit een keer een middenblad van een Shimano XTR vervangen maar dat is het dan wel.
Allereerst is KMC geen "B" merk. En je denkt toch niet dat Shimano die kettingen echt zelf maakt? Net zo min als Campa of SRAM dat doet. Die Campa kettingen kwamen in een ver verleden gewoon bij Sachs of Wippermann vandaan. De eerste 10 speed kettingen met Campa naam er op waren een drama. 1500 km en kuis versleten.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom is een ultegra ketting minder goed dan een "B" merk? (B merk omdat geen shimano)? Je zou verwachten dat een Shimanoketting het goed doet op een shimanogroep.
En voor een Centaurgroep, welke ketting zou je daarvoor aanbevelen?
KMC is totaal geen B merk, maken uitstekende kettingen. Ik ben nu ook op m'n crosser over op KMC, had al een X10L op m'n racer zitten. Schakelt gelijkwaardig aan de Dura Ace die ik er eerst op had en gaat lang mee.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom is een ultegra ketting minder goed dan een "B" merk? (B merk omdat geen shimano)? Je zou verwachten dat een Shimanoketting het goed doet op een shimanogroep.
En voor een Centaurgroep, welke ketting zou je daarvoor aanbevelen?
Nou nou nou, wat een reactie. Heb er zelf niks over gepost, maar dit komt bij mij ook als onzin over:quote:Op donderdag 17 november 2011 22:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat weet jij er nou van of dat onzin is. Die FM doet enkel in race en mountainbikes. Al 50 jaar (zijn vader is ooit begonnen) een specialist.. Hij heeft dat van de ketting zelf ondervonden. Als je al zo lang in het vak zit. Altijd klaar staat voor je klanten, zelf na sluitingstijd kunnen bellen en langskomen, dan weet je echt wel waar je over praat. Die vader en zoon leven voor de fietssport.
Ga jij nu maar weer lekker in je korte broekje fietsen, kenner!
Nooit cassette vervangen? Die cassettes van de fietsenmaker zijn zeker van diamant gemaakt. Nee, nooit een cassette vervangen geloof ik niet, zelfs al zou je elke 500 km een nieuwe ketting omleggen. Voorbladen gaan inderdaad een flink eind mee.quote:Als je op tijd vervangt hoef je nooit je voorblad en cassette te vervangen.
+1quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor minder dan 3 tientjes heb je ook een KMC X10L. waarschijnlijk al een stuk lichter dan een 6703 en gegarandeerd veel beter schakelend.
En voorbladen wisselen.... Nog nooit gedaan bij diverse Campa Choris groepen. Ooit een keer een middenblad van een Shimano XTR vervangen maar dat is het dan wel.
Dat is jouw mening, mijn ervaring is dat hij toch echt wel nauwkeuriger is dan de blote-oog methodes.quote:
Jaren zeggen niet zoveel, kilomters des te meer.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar ook voorbladen kunnen slijten. Ik doe iets van 5-6 jaar met het middenblad, de andere 2 wat langer.
Het gaat er bij mij niet in dat als je 2 delen hebt die op elkaar lopen (De ketting en het kettingwiel), dat alleen de ketting sluit. Ook het kettingwiel slijt. Misschien niet zo hard, maar het slijt wel. Al is het van een beetje zand wat ertussen komt.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat weet jij er nou van of dat onzin is. Die FM doet enkel in race en mountainbikes. Al 50 jaar (zijn vader is ooit begonnen) een specialist.. Hij heeft dat van de ketting zelf ondervonden. Als je al zo lang in het vak zit. Altijd klaar staat voor je klanten, zelf na sluitingstijd kunnen bellen en langskomen, dan weet je echt wel waar je over praat. Die vader en zoon leven voor de fietssport.
Ga jij nu maar weer lekker in je korte broekje fietsen, kenner!
Van kettingen heb ik eigenlijk geen verstand, ik ging er ergens wel vanuit dat Shimano/campa hun eigen kettingen maakten ja. En KMC ken ik niet, vandaar dat ik het een "B" merk noemde (tussen aanhaalingstekensquote:Op donderdag 17 november 2011 22:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Allereerst is KMC geen "B" merk. En je denkt toch niet dat Shimano die kettingen echt zelf maakt? Net zo min als Campa of SRAM dat doet. Die Campa kettingen kwamen in een ver verleden gewoon bij Sachs of Wippermann vandaan. De eerste 10 speed kettingen met Campa naam er op waren een drama. 1500 km en kuis versleten.
Op mijn vorige fiets met campa Chorus reed ik met KMC X10SL, er wat duurder (¤ 49) maar geweldig direct schakelend en geen gezeik met dure niet opnieuw te gebruiken chain-links. Op een SRAM red groep heb ik die SRAM ketting heel gauw vervangen want die schakelde nogal rauw. Rij nu met een KMC X10L, die alleen qua gewicht een paar gram meer weegt dan een SL maar ook schakelt als boter.
En ja, ik zou ook verwachten dat een Shimano ketting goed werkt op een Ultegra groep, maar als dat niet het geval is, moet je wat anders proberen. Vandaar deze tip.
Klinkt goed. Dan ga ik voor mijn volgende ketting ook voor een KMC. Lovende verhalen van iedereen hier!quote:Op donderdag 17 november 2011 22:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
KMC is totaal geen B merk, maken uitstekende kettingen. Ik ben nu ook op m'n crosser over op KMC, had al een X10L op m'n racer zitten. Schakelt gelijkwaardig aan de Dura Ace die ik er eerst op had en gaat lang mee.
Zeker een groot voordeel. Of als je de ketting van je crosser kapottrapt en nog snel een ketting nodig hebtquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:10 schreef Yankee het volgende:
Vind de quick link bij een KMC ketting ook wel handig bij het schoonmaken
Dat is het hele punt. Shimano is voorgesleten, de meeste andere merken moeten inslijten. Ik rij voornamelijk met SRAM kettingen, voorheen met Sachs/Sedis. Eigenlijk al 25 jaar dezelfde firmaquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:08 schreef dop het volgende:
mijn ervaring is dat KMC een kettingen maakt met een goede prijs kwaliteid verhouding,
shimano kettingen heb ik persoonlijk een aantal slechte ervaringen mee.
maken wel een heel soepel lopende ketting maar gaan niet lang mee
nieuw als een zonnetje maar na wat kilometers gaan ze snel minder schakelen
bij kmc zou ik haast zeggen dat ze nieuw heel even moeten inlopen maar daarna als een zonnetje schakkelen en dat ook lang blijven doen
Met jouw gemiddelde afstanden per jaar, kan ik dus 40 tot 50 jaar met een origineel buitenblad doen voordat deze aan vervanging toe is. Dat noem ik dus onverslijtbaar!quote:Op donderdag 17 november 2011 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar ook voorbladen kunnen slijten. Ik doe iets van 5-6 jaar met het middenblad, de andere 2 wat langer.
Nog nooit gezien bij een kwaliteits voorblad dat deze om te draaien valt. Binnenblad heeft toch altijd een groef rond de bladbout gaten en het buitenblad heeft een vaste pen tussen blad en crank om een afvallende ketting op te vangen. Om nog maar niet te spreken van de steignokken of een beetje soepel naar het buitenblad te schakelen. Dus deze tip lijkt me ....quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:31 schreef dop het volgende:
tip:
helaas kun je de tandwielen van een cassette niet omkeren , maar veel voor tandwielen kun je dat wel door ze om te keren kun je er nog flink wat extra kilometers uit persen
Het huidige Campa is niet meer het mooie gepolijste Campa van vroeger, Het carbon van de cranks van Chorus vind persoonlijk gewoon niet mooi. En daarnaast is de greep op de versnellings/remhandels redelijk smal in vergelijk met die van Shimano en SRAM. Maar als je ooit Campa gereden hebt als een echte addict, ga je natuurlijk niet op datgene rijden waar je jarenlang (onterecht) op heb lopen afgeven. En zo was SRAM Red een redelijk alternatief. Het schakelt perfect met die enkele hendel en alles loopt gevoelsmatig ontzettend licht door de keramische lagers.quote:Op vrijdag 18 november 2011 06:03 schreef kanovinnie het volgende:
Van kettingen heb ik eigenlijk geen verstand, ik ging er ergens wel vanuit dat Shimano/campa hun eigen kettingen maakten ja. En KMC ken ik niet, vandaar dat ik het een "B" merk noemde (tussen aanhaalingstekens).
Waarom ben je eigenlijk overgestapt van Campa naar SRAM?
en dat is?quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:16 schreef Rory78 het volgende:
(gelukkig ligt de grootste wielersportspeciaalzaak van Nederland niet heel erg ver weg)
't is in ieder geval een mooie tijd om op zoek te gaan naar een fiets. Overal zie je nu mooie aanbiedingen op overjarige modellen..quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:16 schreef Rory78 het volgende:
Hmm, ik wil toch ook eens gaan beginnen hiermee..
Ben maar begonnen met het nemen van wat spinning lesjes voor de basis conditie, maar heb geen idee hoe ik op zoek moet gaan naar een geschikte fiets en wat er allemaal nog meer bij komt kijken..
(gelukkig ligt de grootste wielersportspeciaalzaak van Nederland niet heel erg ver weg)
Vergeet niet dat ik door de week niet rij, en meerdere fietsen hebquote:Op vrijdag 18 november 2011 13:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met jouw gemiddelde afstanden per jaar, kan ik dus 40 tot 50 jaar met een origineel buitenblad doen voordat deze aan vervanging toe is. Dat noem ik dus onverslijtbaar!
Dan heb je nog geen echte kwaliteits voorbladen gezien, ik bedoel dus geen Shimano-peperkoek. Het pennetje is bij kwaliteitsspul erin geschroefd, kun je dus gewoon eruit schroeven en aan de andere kant er weer in. Dat van de nokken heb je gelijk in. Snel en soepel schakelen is echter niet te combineren met slijtfvast spul. Wil je een echte slijtvaste fiets neem je oude TA bladen zonder stijgnokken, afgeslepen tandjes gecombineerd met een oude Sachs Maillard 8-speed blok. Dan haal je 20-30.000km met een blok en meer dan het dubbele met de voorbladen. Bij Shimano zit ik eerder op 5000km per cassette en 15.000km per meest gebruikte voorblad.quote:Nog nooit gezien bij een kwaliteits voorblad dat deze om te draaien valt. Binnenblad heeft toch altijd een groef rond de bladbout gaten en het buitenblad heeft een vaste pen tussen blad en crank om een afvallende ketting op te vangen. Om nog maar niet te spreken van de steignokken of een beetje soepel naar het buitenblad te schakelen. Dus deze tip lijkt me ....![]()
Als het een KMC ketting is dan zou je eens een bril op moeten zetten, of die ketting schoon moeten maken, want op iedere schakel staat KMC er met koeie letters, nou ja, bij wijze van spreken dan, ingeslagen. En die missing links, of quick connects lijken nogal op elkaar, maar voor zover mij bekend, zijn uitsluitend die van KMC geschikt voor hergebruik.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:36 schreef Patroon het volgende:
Ik wil ook niet zeggen dat casette en voorbladen nooit slijten maar bij op tijd vervangen van de ketting kan je er wel erg lang mee doen. Voordat ze versleten zijn ben je weer toe aan een nieuwe fiets :p
Ik heb trouwens een missinglink ding aan de ketting. Is dit dan een KMC?
Haha ik móet wel lachen om je manier van typen, maar dat terzijde. Ben nu bij mijn vriendin waar ik mijn ketting niet kan bekijken, vandaar dat ik hier even vroeg. Schoon is de ketting iig want ik gebruik vol trots Squirt Lube.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het een KMC ketting is dan zou je eens een bril op moeten zetten, of die ketting schoon moeten maken, want op iedere schakel staat KMC er met koeie letters, nou ja, bij wijze van spreken dan, ingeslagen. En die missing links, of quick connects lijken nogal op elkaar, maar voor zover mij bekend, zijn uitsluitend die van KMC geschikt voor hergebruik.
Waar zou je dat willen? Campa Record ketting is stiller, duurzamer en ze zijn ongeveer even duur. De goedkopere Campa kettingen schijnen ook goed te zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:39 schreef Oksel het volgende:
Zal ik dan hierna maar eens een KMC op m'n Campa groepje gooien?
sram zou ook kunnen die gebruiken het ookquote:Op vrijdag 18 november 2011 20:36 schreef Patroon het volgende:
Ik wil ook niet zeggen dat casette en voorbladen nooit slijten maar bij op tijd vervangen van de ketting kan je er wel erg lang mee doen. Voordat ze versleten zijn ben je weer toe aan een nieuwe fiets :p
Ik heb trouwens een missinglink ding aan de ketting. Is dit dan een KMC?
Sram noemt ze quicklinks geloof ik en die zijn volgens de voorschriften niet herbruikbaar. Maar je hebt nog wel andere merken die herbruikbare links maken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het een KMC ketting is dan zou je eens een bril op moeten zetten, of die ketting schoon moeten maken, want op iedere schakel staat KMC er met koeie letters, nou ja, bij wijze van spreken dan, ingeslagen. En die missing links, of quick connects lijken nogal op elkaar, maar voor zover mij bekend, zijn uitsluitend die van KMC geschikt voor hergebruik.
Campa heeft toch maar 1 ketting? Ja, 't is óf 9 óf 10 óf 11 speed maar op een Athena zit dezelfde ketting als Chorus dacht ik, alleen de Super Record is anders want daar zitten meer gaten in geloof ik..quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Waar zou je dat willen? Campa Record ketting is stiller, duurzamer en ze zijn ongeveer even duur. De goedkopere Campa kettingen schijnen ook goed te zijn.
Naar wat mij altijd vertelt: Salden in Limbricht (L)..quote:
Ik zou het echt niet weten.. Heb geen voorkeur voor merk of type fiets; ben een echte nitwittende beginneling.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
't is in ieder geval een mooie tijd om op zoek te gaan naar een fiets. Overal zie je nu mooie aanbiedingen op overjarige modellen..
Wat heb je op 't oog?
Hmm, had gehoopt dat het lekker zou zijn vandaag. Straks maar eens een stukje proberen. Is al weer te lang geleden.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:32 schreef Blik het volgende:
koude poten na een uurtje fietsen, heb echt hard overschoenen nodig...
Inderdaad, prima te doenquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:41 schreef Eric_Cantona het volgende:
Vond 't wel meevallen met de kou straks, heerlijk fietsweer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |