quote:Op woensdag 16 november 2011 09:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zit sinds de wisseling van kdv ook op een verticale groep. Hij is de jongste en iedereen loopt met hem wegHij scharrelt door de ruimte de hele dag en speelt met iedereen.
Kijk mijn grote baby nou! Het was wel koud zeg!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 november 2011 08:38 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas zit ook op een verticale groep en heeft nu al de harten gestolen van de kindjes daarEn daar slaapt hij inderdaad wanneer de leidsters zien dat hij moe is, daarbuiten lekker in de wipper, box of speelkleed. Ze hebben ook spiegels op baby hoogte, kan hij lekker naar zichzelf kijken. Ik ben heel tevreden over deze groep
quote:
quote:Op woensdag 16 november 2011 09:48 schreef cleany het volgende:
inderdaad DML heel groot al
Ze waren bij het KDV heel erg over Evan te spreken en hij slaapt zoveel de laatste tijd. Alleen heeft ie toch weer moeite met drinken en spuugt hij veel...even kijken hoe dat zich ontwikkelt...
Ik vind dat ze door het krijgen van een kapsel erg kunnen veranderen! Ivan met heel kort haar vind ik er nu maar maf uitzien. En hij is inmiddels beter in proportie.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:
Die is toch ook geen spat veranderd he!! Alleen een beetje groter geworden dan
Nou, mijn ervaring is dat je die symptomen ziet op het moment dat de tanden er nog niet zijn, en als de tanden er dan zijn is het allemaal niet meer nodig.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik help het je mee hopen dan![]()
Hoe weet je nou of de symptomen te wijten zijn aan tanden eigenlijk? Puck is nog steeds Koos Tandenloos en ik ben bang dat ik dadelijk over het hoofd zie dat mijn gupje pijn in zijn mondje heeft terwijl ik al dentinox klaar heb staan.
Kwijl en rode billen en koorts heeft hij namelijk ook wel zonder tanden dus.
Is het de eerste keer dat je er heen moet? Dan krijgt ze nog geen prikjes. Als ze voor de tweede keer gaat wej.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:54 schreef Susie het volgende:
Anouk moet maandag naar cb,dan krijgt ze ook haar eerste prikjes toch? Verstandig om voor de zekerheid maar vast paracetamol te halen? Just in case? Zijn er nog meer an dat soort dingen die je beter maar in huis kunt hebben voor het geval dat?
1ste keer, maandag is ze 4 weken. (wtf, alweer 4 weken!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:24 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Is het de eerste keer dat je er heen moet? Dan krijgt ze nog geen prikjes. Als ze voor de tweede keer gaat wej.
Matthias moet de 21ste!!
* Susie ademt weer rustig verder!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:03 schreef MeNicole2 het volgende:
Dan kun je gerust ademhalen dan krijgt ze nog geen prikjes. Bij 2 maand pas!!
Hier ook nog een rompertje maat 50quote:Op woensdag 16 november 2011 17:26 schreef p_iglet het volgende:
Pfff die maten, ik snap er ook bij een 2e nog steeds de ballen niet van...
Joris draagt nu dingen variërend tussen maat 50 en 74. En die is bijna 3 maanden oud.
Pepijn draagt dingen variërend tussen maat 74 tot 110. En die is bijna 4,5 jaar...
Ja dat heeft Matthias idd ook. Rompers nog soms maat 50.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Hier ook nog een rompertje maat 50Bij rompertjes vind ik het ook wel lekker als ze een beetje straks zitten. Mijn baby heeft geen billen en met een strakke romper blijven de luiers tenminste goed zitten
ff druppie moedermelk in t oogje.. meestal gaan de traanbuisjes beter werken als ze rond de 5 a 6 wk zijnquote:Op woensdag 16 november 2011 19:12 schreef Jipster het volgende:
Ons ventje is vandaag in het zkh gewogen en gemeten, en hij weegt nu 3730 gram en is 52 cm.
Hij draagt voornamelijk nog maat 50, een setje 56 past ie ook.
Hij is goedgekeurd door de artshij doet het prima voor 5 weken te vroeg, en hij is hartstikke sterk! Zijn verborgen reflux is gelukkig niet erg genoeg voor medicatie en hij verwacht dat dat wel minder wordt. Vleugje geel op zijn toet ook niet zorgwekkend.
Alleen is maatje erg verkouden, zo sneu en heeft al een week een ontstoken oogje.
En het allerleukste: hij lachte gister echt naar me, niet zo'n grimas maar een echte grijns![]()
![]()
Het kan langer duren en dat is ook heel normaal. Ivan heeft minstens een half jaar last ervan gehad. Toen we op het punt stonden een kweekje te nemen was het ineens over.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ff druppie moedermelk in t oogje.. meestal gaan de traanbuisjes beter werken als ze rond de 5 a 6 wk zijn
Tegen mij zeifen ze 2x per dag max masseren, iets met bindweefselblahquote:Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef wickie het volgende:
Nog 1 aanvulling, bij Mette is een kweekje afgenomen en zijn we bij het Oogziekenhuis geweest 2x Ze heeft er tot 8 maanden last van gehad.
Daar vertelde een oogarts dat het de traanbuis is die niet uitzichzelf opengaat. Als dit na het eerste jaar nog zo wordt het open geprikt.
Maar je kan de natuur een handje helpenVeel de oog hoek masseren, draaiend met de draai naar de oog toe afsluiten. Dit de hele dag door. Na 2 weken masseren was hij ineens open.
Hadden ze ons ook wel eerder mogen vertellen
Ga het hier ook een proberen. Simon heeft vanaf zijn geboorte regelmatig vieze oogjes. Zou fijn zijn als de massagetip werkt want meneer heeft een hekel aan het schoonmaken van zijn oogjes. Moord en brand enzoquote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef Vanyel het volgende:
Dottir had ook heel lang ontstoken oogjes. Toen eindelijk iemand ons de masseertip gaf, was het 2x draaien, pusexplosie en klaar.
ja zo grappig...deed Evan ook netquote:Op donderdag 17 november 2011 14:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias wrijft nu echt in zijn ogen als ie moe is! Hoe lief is datEn dan maakt ie er zo'n gelukzalig knorretje bij
Volgens mij is er niet echt iets wat ze hebben kan, behalve misschien tussistin siroop van vsmquote:Op donderdag 17 november 2011 11:16 schreef Sugarsnap het volgende:
wat een heerlijke foto's
Eline is ontzettend hees en er komt bijna niet meer dan wat gepiep uit haar keeltje. Is er iets dat ik hieraan kan doen. Bram had er laatst ook last van en die heb ik thee met honing gegeven, maar dat mag Eline natuurlijk niet
Waarom dan nog een dag proberen?quote:Op donderdag 17 november 2011 23:10 schreef danic het volgende:
Daarbij heeft ze toch nog veel last van haar buikje. We vermoeden dat de sperciebonen de boosdoener zijn. Morgen nog één keer geven en als heg dan dezelfde reactie geeft, stoppen we maar even met sperziebonen. Mán, zijn toch redelijk onschuldige groenten dacht ik.
Ligt eraan wat ie aan het doen was. Haalde je hem uit bed of was ie bv aan het drinken. LeanderMikael had het tijdens het drinken altijd en dat stond toen in verband met zijn hartruisje. Toen zijn hartruisje over was was het zweten ook over.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:17 schreef Kleurdoos het volgende:
een zwetende baby, is dat normaal? iemand hier ervaringen mee? En geen behoefte aan google antwoorden, dat kan ik zelf ook wel
Lex had kledderoksels vanmorgen.. temp. was normaal.. maf.
Dan weet ik het nietquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:29 schreef Kleurdoos het volgende:
Mwoah het kan niets met zijn hartje zijn want juist omdat er zoveel hartproblemen voorkomen in de familie./.krijgen we uitgebreide echo's en een controle na de geboorte (mijn zus had 6 verschillende hartdefecten en overleed na een maand of 3/4. ) en vandaag voelt hij ook gewoon normaal.. gisteren alleen klotsers
Wat een geluk, de mijne is al vanaf 8:30 niet in slaap te krijgen en wil ieder uur eten. Of zoals nu op mijn borst in slaap vallen en wanneer ik haar neerleg....brullen! Word er een beetje moedeloos van en heb lief ook een sms gestuurd of hij op tijd thuis wil zijn. Huilen staat mij even nader dan het lachen.... Dit is namelijk al de 3de dag die zo gaat....quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:23 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn baby slaapt al vanaf 08:00Die moet zo wel reuzehonger hebben
regeldagen??? ik heb ook net 5 zulke dagen gehad.... ben ook hard toe aan weekend!quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:57 schreef Susie het volgende:
[..]
Wat een geluk, de mijne is al vanaf 8:30 niet in slaap te krijgen en wil ieder uur eten. Of zoals nu op mijn borst in slaap vallen en wanneer ik haar neerleg....brullen! Word er een beetje moedeloos van en heb lief ook een sms gestuurd of hij op tijd thuis wil zijn. Huilen staat mij even nader dan het lachen.... Dit is namelijk al de 3de dag die zo gaat....
Als ze zichzelf net zo leuk vindt als Dottir, weet je wat haar kan motiverenquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Harstikke knap, Vanyel! Dat doet Lena nog niet.
Bedanktquote:
Eigenlijk leek me dat onzin, maar het lijkt er wel heel erg op. Ze kletst anders, beweegt energieker en sneller en doet dus opeens dit soort rare dingen. Ook op het kdv is ze anders. Feller en temperamentvoller. Meer werk dusquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:21 schreef DJMO het volgende:
sterkte susie![]()
Dottir staan(stomme vraag wellicht Vanyel; maar heb je het idee dat ze nu ze geen allergenen meer binnenkrijgt, ineens een sprong maakt in haar ontwikkeling, omdat ze nu daar haar energie op kan focussen ipv op het vechten tegen de allergie?)
Ja hij gaat hard man. Mijn kleine babyquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
En hoera voor het tandje van Puck!Ik zag hem in het kinderkledingtopic zo mooi bij de televisie staan. Wat gaat 'ie lekker, hè?!
dat lijkt wel een wet van meden en perzen ofzo, zodra je de wachtkamer instapt is je kiespijn weg, ben je ineens weer kiplekker etc.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eigenlijk leek me dat onzin, maar het lijkt er wel heel erg op. Ze kletst anders, beweegt energieker en sneller en doet dus opeens dit soort rare dingen. Ook op het kdv is ze anders. Feller en temperamentvoller. Meer werk dus
Ik heb het zelf trouwens ook altijd, dat ik me beter voel als ik bij een arts ben.
Maar wel een leuke fotoquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja hij gaat hard man. Mijn kleine baby![]()
![]()
Jeuj voor Dottir
Photobucket app op je telefoon zetten, mijn foto's zijn nml allemaal mobiel gemaakt :pquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:46 schreef Susie het volgende:
jeetje MP, dat is even eng! Arme Saar, maar ook Jael!
@Nirak: wat een droppie! En die momenten heb ik ook hoor, kan helaas de foto hier niet zetten, met mobiel gemaakt, maar die staat op mijn FB.
Volgens mij hebben we van de kinderarts van mignonne geleerd dat ze op de buik juist minder druk op de maag hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:33 schreef laiveneertiekje het volgende:
MP, dat is wel schrikken zeg!
Wat ik mij zo af zit te vragen, Bartje wil alleen nog maar op zijn buik liggen nu lijkt het. Maar dat heeft als gevolg dat hij blijft spugen, elke keer kleine beetjes. Net zag ik daar ook restjes van zijn wortelhapje van rond 5 uur bijzitten... Is dat normaal?
Ach die kleine van jouw krijgt ook maar weinigquote:Op zaterdag 19 november 2011 03:22 schreef Jipster het volgende:
Sterkte voor Geert!
voor alle snelle kindjes!
Hier ook zwaarder dagje (en nachtje) j. wil ook steeds bij ons zijn en elke 1,5 uur aan de borst in plaats van elke 3 a 4 weken. Misschien ook een 6wk sprongetje.... of verlate regeldagen...
quote:Op zaterdag 19 november 2011 08:57 schreef kitty_hello het volgende:
[..]
Ach die kleine van jouw krijgt ook maar weinig![]()
Succes met je kleine man
En dan vind je het nog gek dat Lex zo hard groeitquote:Op zaterdag 19 november 2011 13:47 schreef Kleurdoos het volgende:
maar lex vindt altijd- wakker= eten![]()
Is hij normaal sneller klaar met drinken? Dan heb je nu goede kans dat hij een lange ruk gaat maken, ik zou dus ook je rust _nu_ pakkenquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:54 schreef Nirak het volgende:
Een doos vol kleertjes Susie, dat is fijn!
En weer gaan sporten is ook heerlijk BJ
Hier heeft kereltje net goed getankt zeg.. Zeker 25 minuten aan t drinken geweest, een borst leeg gedronken en toen verder met de volgende.... Wel 9x gedronken vandaag, helaas vannacht om de 2 uur. Hoop dat hij er vannacht weer 3 uur tussen laat, want ik slaap slecht in dus iedere voeding kost een uur nachtrust...
Ga gewoon lekker samen bankhangenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:29 schreef Nirak het volgende:
En meneer hangt weer aan mn tiet... Nog geen 1,5 uur... 3 weken en 3 dagen oud.. De regeldagen zijn begonnen denk ik
Maar hij groeit er vast goed op.
Wel jammer dat ik nu t einde van de hulk (film) mis...
ik zeg ook constant, als je m tegen de muur zou gooien zuigt ie zich vast.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo MP wat een heerlijk bericht!! en wat fijn dat je mini zich beter voelt, lekkerder in dr vel steekt en dit ook zo duidelijk effect heeft op jouw gemoedstoestand.. heerlijk! ik hoop dat het voor jullie zo blijft doorgaan..![]()
ennuh KD wie heeft je schrieltje opgegeten? hoe lang en zwaar is Lexje inmiddels??
doet ie goed zeg!! en jouw slagroom dus ookquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef Kleurdoos het volgende:
7 weekjes is hij nu en zit in maatje 62/68
Wil je niet van die enge dingen zeggenquote:
Checkquote:Op zondag 20 november 2011 09:32 schreef Kleurdoos het volgende:
de een tipte het de ander zei dat r dochter vriendelijk bedankte
jeeej mijn zwangerschapsdementie is over
quote:Op zondag 20 november 2011 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:
temperaturen werkt vaak goed of even met een doekje over zn poepert vegen, doen dieren in t wild ook om de stoelgang op gang te krijgen..maar die likken dus dat zou ik niet aanraden
Die kon ik niet vindenquote:Op zondag 20 november 2011 00:09 schreef wickie het volgende:
Danic, bij de appie hebben ze nu pompoenblokjes in de diepvries. Smaakte best wel goed. Echt heel erg handig.
Jep olijfolie gedaan. Werkte hier als een tierelier. (maar 2x nodig geweest gelukkig)quote:Op zondag 20 november 2011 11:36 schreef Jipster het volgende:
Even een vraagje, hier wordt al 24u geperst op een poepbroek, maar het lukt niet, zo zielig
Ik heb ergens weleens gelezen dat je een drupje olijfolie kunt geven, heeft iemand dat weleens gedaan? Lijkt me wel slecht door de darmpjes?
Andere tips?Zo zielig..
ah oke.quote:Op zondag 20 november 2011 14:09 schreef danic het volgende:
KD, ik geef flesvoeding. Eva gaat niet meer poepen van de vitamine D druppels, ook al zijn ze op oliebasis. De olijfolie deed dan dus weer wel wonderen.
Oh en die foto's![]()
Ligt aan wat de moeder em geeftquote:Op zondag 20 november 2011 14:40 schreef Susie het volgende:
ik dacht dat babypoep niet zou stinken, dat dat pas bij vaste voeding zou zijn?Mijn god, ik heb een bunzing gebaard!
Dat is sinds vrijdag volledig kv.... Dus mijn bruine bonen maaltijd heeft er niets mee te makenquote:Op zondag 20 november 2011 14:45 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ligt aan wat de moeder em geeft
Hij schijnt er ook wel voor jongetjes te zijn, ik heb hem kado gekregen, en diegene zei dat de jongetjesversie er niet in de juiste maat hing...quote:Op zondag 20 november 2011 16:46 schreef Aventura het volgende:
Ook al zitten! Wat een guitig koppie
Dat shirtje zag ik gisteren ook hangen..maar eigk wilde ik er een met 'Ik was heel lief dit jaar'. Maar volgens Wibra kunnen alleen meisjes lief zijn
Anouk wilde niet aan de borst en ik vond het lastig de kolfmomenten in te bouwen (werd er gestresst van). Heb dus afgelopen week afgebouwd.quote:Op zondag 20 november 2011 15:30 schreef Kleurdoos het volgende:
nou, daar heb je je antwoord
Waarom ben je gestopt met BV? (heb ik gemist)
Oeh wipstoel, dat is een goeie tip! Even wachten tot ie wat ouder is en daar goed in kan blijven zitten. Dan kan het ook eens soloquote:Op maandag 21 november 2011 08:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij moeten ook om 9:30 bij cb zijn. Hij krijgt zijn eerste prikjes. En ben heel benieuwd hoe zwaar ie is. Hij groeit als kool. Mikael was met 2 maand 5,3 kilo en Leander 5,5 kilo. Dus hij zal ook wel zoiets zijn!
Docuhen vind Matthias hier de bom. Als ik de douche aan doe begint hij al te glunderen. Ik douche ook makkelijk als ik alleen met hem ben. Zet gewoon de wipstoel erbij met handdoek erin. Ga ik eerst douchen en dan pak ik hem erbij. Als we klaar zijn wikkel ik hem kin de handdoen in de stoel en ga zelf snel afdrogen. En dan is hij aan de beurt. Hij vind het ook allemaal prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Die van mij was 5.8 bij 2 maandenquote:Op maandag 21 november 2011 13:50 schreef cleany het volgende:
na 2 maanden Aoraki? wow...dat gaat echt hard!
Zet er dan niet bij dat het allemaal half is he!! Dus morgen doen we alles voor de andere helft!!quote:Op maandag 21 november 2011 16:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
![]()
Maar niet waar Nicole want je hebt de kasten opgeruimd en de was gedaan en de boel gedweild en de vaatwasser gedaan.
quote:Op maandag 21 november 2011 16:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Zet er dan niet bij dat het allemaal half is he!! Dus morgen doen we alles voor de andere helft!!
Ga ik meteen even doen. Nu...Als er niks tussenkomtquote:Op maandag 21 november 2011 16:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]![]()
Oke!
Pm je me nog even terug?
Hartstikke logisch en best knap. De eerste weken mag je gewoon tevreden zijn als je je kind voedt en schoonhoudt. Al het overige is bonus.quote:Op maandag 21 november 2011 16:44 schreef Nirak het volgende:
Jeetje Nicole.. Nu weet ik dat t nog ff wennen is voor mij als nieuwbakken mama, maar ik was al blij vandaag met stofzuigen en een machine was
Oke dan, dank! Ik voel me nu niet meer schuldig dat ik vanmiddag een uur alleen op de bank heb gezeten omdat meneer een heel uur lang boven in zn bedje heeft geslapenquote:Op maandag 21 november 2011 19:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hartstikke logisch en best knap. De eerste weken mag je gewoon tevreden zijn als je je kind voedt en schoonhoudt. Al het overige is bonus.
En mijn moeder gooit citroentje (zeepblokje) in de strijd voor poepvlekken. Werkt ook goed.quote:Op maandag 21 november 2011 21:35 schreef Faithz het volgende:
@Susie hier worden alle poepbroeken, rompers, hydrofiel luiers, werkelijk alles met die lekkere poep, schoon met Vanish en Adritkomt goed!
dit dus. bij mij smeekten ze bijna of ik de 9 maanden afspraak wilde overslaanquote:Op maandag 21 november 2011 22:07 schreef Poppedein het volgende:
omdat ik vandaag ook weer 3 kwartier heb zitten wachten voor eigenlijk niets, want hetgeen ik boeiend vind, het meten en wegen was al bij de assistente gedaan. Toen ik eindelijk aan de beurt was stond ik na 2 min ook weer buiten omdat ik geen vragen had en alles gewoon lekker loopt. Ze vroeg daarom ook zelf wanneer ik weer terug wilde komen en dan vind ik t volgende vaccinatiemoment prima, ik kan altijd nog een keer langs t weeguurtje gaan. T is ook allemaal nog maar zo kort geleden van Lena ook... Dan kan die kostbare tijd imho door beide partijen beter benut worden...
doe es een full face foto van jullie manneke? ik zie op deze foto wat gelijkenis met Geert en wil graag mezelf ervan overtuigen dat jullie mijn kleine baby niet hebben gestolenquote:Op maandag 21 november 2011 21:45 schreef Nirak het volgende:
GWS
Danic wat snel! Maar wel leuk toch
Susie... Heerlijk he
Zo was ik vanmorgen een spuitluier aan t verschonen en bedacht meneer: "w8 mama, er kan nog meer in die luier hoor!" ow, ow wat een ravagehet is maar goed dat luiers van die handige gootjes hebben
En dan voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |